Dobrý den,
ráda bych Vás touto cestou požádala o podpis petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů pro pacienty s roztroušenou sklerózou.
Momentálně je míra invalidity u těchto pacientů posuzována zejména podle Kurtzeovy stupnice (EDSS), která se zaměřuje zejména na fyzické projevy roztroušené sklerózy, jako jsou například problémy
s chůzí, řečí a motorikou.
Pravdou ale je, že jsou často nejvíce omezující symptomy jako chronická únava, nebo deprese. Na ty se ale při posuzování nároku na invalidní důchod nebere ohled.
Únava, o které je řeč, není běžná únava, kterou zažívá každý po fyzické nebo psychické námaze. Nejbližší, co může zažít i běžný člověk, je únava spojená s nemocí a horečkou. Není možné jí příliš dlouho odkládat a ani po spánku neodeznívá. Lidé s roztroušenou sklerózou tak zažívají celé dny, kdy nejsou schopni vstát z postele, ačkoli podle škály EDSS, jsou schopni chůze ať už s oporou, nebo bez ní. Případně potřebují během dne často odpočívat i po běžných a pro ostatní lidi nenáročných aktivitách.
To je omezuje v mnoha oblastech života – v oblasti sociální, pracovní, partnerské, v oblasti zájmů, seberealizace, péče o sebe, o domácnost aj.
Chronická únava, je všeobecně známým průvodním jevem roztroušené sklerózy a je možné se o ní dočíst v odborné literatuře. Z části je důsledkem nemoci a z části ji může mít na svědomí i samotná léčba, jejíž cílem je pozastavení rozvoje nemoci a zmírňování jejích příznaků.
Roztroušená skleróza je v současné době nevyléčitelná.
Nejistá sociální situace - nestabilní a nejisté finanční zázemí, neustálé přetahování se o každý stupeň invalidity, odvolávání se proti rozhodnutím posudkových lékařů a absolvování opakovaných návštěv posudkových komisí - pak způsobuje i zvýšenou míru stresu. Stres a nutnost překonávat vyčerpání, mnohdy negativně působí na zdravotní stav pacienta a zvyšují riziko ataky (náhlého a často i nevratného zhoršení zdravotního stavu).
Apeluji na to, aby krom Kurtzeovy stupnice byla používána alespoň pro účely posouzení nároku na invalidní důchod, stupnice hodnotící míru únavy. Takové nástroje (např. FFS – Fatigue Severity scale) se již používají v zahraničí.
Kurtzeova stupnice (EDSS), je vhodný nástroj pro potřeby neurologů (nastavení léčby, sledování vývoje nemoci), ale sama o sobě nereflektuje stav a míru postižení u daného člověka.
V České republice žije přibližně 17 – 20 tisíc lidí s diagnózou RS. Mnozí z nich nedosáhnou na invalidní důchod, mají nižší stupeň než který odpovídá jejich reálnému stavu, nebo žijí ve strachu
z jeho odebrání.
Podpisem této petice se budete spolupodílet na iniciativě, která má za cíl pozitivně ovlivnit kritéria hodnocení nároku na invalidní důchod u pacientů s roztroušenou sklerózou.
Petici může podepsat každý občan ČR starší 16 let.
Děkuji za každý podpis, jménem všech pacientů s roztroušenou sklerózou,
Bc. Kateřina Šmídová
Autor: Kateřina Šmídová | 5770 podpisů
Více >Petice vystupuje proti rozdělení školy ZŠ Boskovice na ZŠ Slováková a sloučeného pracoviště ZŠ Sušilova a ZŠ nám. 9. května.
Autor: Petra Sedláková | 150 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.
Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).
Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:
- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována
- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)
- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů
Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.
Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:
Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:
- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví
- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů
- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí
- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech
- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele
- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu
- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla
- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.
Návrhy možných opatření:
1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili
nebo
2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo
3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo
4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)
Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.
Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.
Za petiční výbor:
Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)
Příloha – Listina základních práv a svobod
Čl. 18
(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.
Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním
Úvodní ustanovení
§ 1
(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)
§ 2
Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.
§ 3
Petiční výbor
(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)
(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.
§ 4
Shromažďování podpisů pod petici
(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.
(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.
(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.
§ 5
Podání a vyřízení petice
(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.
(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.
(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.
Společná ustanovení
§ 9
Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.
Autor: Roman Stibinger | 10 podpisů
Více >Vážený pane ministře,
my, níže podepsaní občané, převážně rodiče dětí, jejichž vzdělávání máte na starosti, Vás žádáme:
abyste bral zcela vážně požadavky školských odborů i neorganizovaných učitelů, kteří bojují za zachování kvalitního školství,
abyste nedělal změny, které povedou k odchodům špatně placených nepedagogických pracovníků, kteří jsou pro chod škol velmi důležití,
abyste nedělal kroky ke snižování počtu asistentů pedagogů. Počet asistentů by neměl být limitován ničím jiným, jen potřebami v dané třídě,
abyste nesnižoval hodnotu PH max bez konceptu se zástupci škol s jediným cílem uspořit výdaje. Výdaje do školství musí být prioritou každé vlády.
Vzhledem k nešťastným krokům této vlády je jednodenní stávka asi jediným správným upozorněním, abyste si opětovně vzpomněli na Vaše dávné sliby vůči školství.
My, podepsaní občané, takovou stávku podporujeme.
Autor: Monika Slavíčková | 51 podpisů
Více >Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR bez zvýhodňování monopolních struktur lékárenských řetězců
pro: Parlament České republiky – obě komory:
- Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
- Senát Parlamentu ČR
Datum: 31. října 2023
Petiční výbor, zastupuje: PharmDr. Lucie Nedopilová, bytem: Černokostelecká 154/27a, 251 01 Říčany
Petice, kterou požadujeme, aby vláda ČR, resp. MZČR, zajistili rovnou dostupnost léčiv ve všech lékárnách bez rozdílu a současně bez narušování soutěže mezi lékárnami.
My, občané,
požadujeme celkovou reformu současného nefunkčního systému regulace trhu s léčivy a stanovování cen a úhrad u regulovaných léčivých přípravků.
Aktuálně navržené změny z dílny Ministerstva zdravotnictví ČR neřeší situaci s nedostatkem léčiv, a jen působí stylem „vytloukání klínu klínem“. Možným důsledkem přijetí těchto změn, je diskriminace až zánik nezávislých lékáren, které poskytují zdravotní služby na vesnicích a malých městech a zvýhodňování řetězcových struktur v lékárenství (monopolizace systému).
Požadujeme zajistit transparentní prostředí, ve kterém nemocný spoluobčan (pacient) předem zná doplatky na předepsaná léčiva, které jsou stejné ve všech lékárnách v celé ČR tak, jak je to běžné ve většině zemí EU. Lékař bude schopen pacientovi tyto doplatky předem sdělit již při předepisování v ordinaci a tím budou tyto platby pod veřejnou kontrolou.
Požadujeme, aby byly doplatky u stejných léčivých přípravků stejné, bez ohledu na místo, typ lékárny či jakoukoliv jinou příslušnost či propojenost lékárny se zdravotnickým zařízením nebo kapitálovým vlastníkem či distributorem.
Požadujeme, aby stát garantoval rovné podmínky pro poskytování lékárenské péče, a především tím garantoval i širokou a všeobecnou dostupnost léčiv pro všechny obyvatele, kteří je potřebují, bez ohledu, zda žijí na vesnici či ve městě.
Požadujeme zásadní a kompletní reformu legislativy zabývající se regulací trhu s léčivy a plateb od zdravotních pojišťoven, které jako jediné mají právo vstupovat do jednání s výrobci léčiv, a šetřit tak finanční prostředky systému. Nikoliv tak, aby dodatečné zisky některých provozovatelů plynuly mimo systém zdravotnictví, mimo území ČR a do daňových rájů.
Požadujeme radikální změny po vzoru vyspělých zemí EU, které systém lékárenské péče potřebuje, a které jsou dlouhodobě odkládány a bagatelizovány. Lékárna je jedním ze základních a nejdostupnějších zdravotnických zařízení i v oblastech, kde chybí primární lékařská péče. Je také jediným zařízením, které dokáže individuální přípravou zajistit náhradu některých výpadkových léků.
Požadujeme také řešení dlouhodobého podfinancování systému veřejných lékáren, které zohledňuje vývoj inflace. Současný stav a navržené legislativní úpravy zásadně ohrožují existenci nezávislých lékáren, zejména na venkově a malých městech – nechceme jejich zánik, podobně jako u již nikdy neobnovených ambulancí lékařů, zaniklých obchodů, pošt či restaurací.
--------------------------------------------------------
více informací o petici naleznete zde:
info@peticelekarnici.cz
nebo na webu: http://www.vasilekarnici.cz
Autor: Lucie Nedopilová | 3 podpisy
Více >Naše petice se soustředění na spravedlivé platy lidém kteří pracují na částečný ůvazek neboli brigadníky
Autor: Marek Dvořák | 1 podpis
Více >My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme, aby magistrát města Chomutova urychleně začal podnikat kroky vedoucí k výstavbě nových parkovacích míst v chomutovské části Horní Ves, ideálně v ulicích Jiráskova, Havlíčkova, Seifertova, Kostnická, Lužická a Bezručova.
Děkujeme za pochopení a otevřený postoj k řešení.
Za petiční výbor:
Pavel Kinšt
Autor: Pavel Kinšt | 36 podpisů
Více >Vážený pane ministře,
my, níže podepsaní občané, převážně rodiče dětí, jejichž vzdělávání máte na starosti, Vás žádáme.
Abyste bral zcela vážně požadavky školských odborů i neorganizovaných učitelů, kteří bojují za zachování kvalitního školství.
Abyste nedělal změny, které povedou k odchodům špatně placených nepedagogických pracovníků, kteří jsou pro chod škol velmi důležití.
Abyste nědělal kroky ke snižování počtu asistentů pedagogů. Počet asistentů by neměl být limitován ničím jiným, jen potřebami v dané třídě.
Abyste nesnižoval hodnotu PH max bez koncenzu se zástupci škol s jediným cílem uspořit výdaje. Výdaje do školství musí být prioritou každé vlády.
Vzhledem k nešťastným krokům této vlády je jednodenní stávka asi jediným správným upozorněním, abyste si opětovně vzpomněli na Vaše dávné sliby vůči školství.
Podepsaní občané takovou stávku podporují.
Děkuji všem podepsaným za vyjádření této podpory a panu ministrovi za její přijetí.
Autor: Marek Mádr | 2249 podpisů
Více >My, majitelé přilehlých nemovitostí, obyvatelé města Třebíče, ostatní uživatelé ulice Hasskova v Třebíči prostřednictví této petice
žádáme vedení města Třebíče o realizaci změny stavby před dokončením, která by respektovala nejen naše uživatelské potřeby, ale zejména i bazální principy uplatňované při řešení městských veřejných ploch, tzn. užitnost, pobytovou a v dopadech ekonomickou atraktivitu, historický kontext a krásu ve významu obecném.
Dosažení optimálních (chápeme, že občas i protichůdných) cílů spatřujeme v realizaci těchto změn a úprav konečného řešení projektu:
▪ chápat vymezenou plochu de facto jako pěší zónu sdílenou, tzn. preference pěších ne však zcela na úkor automobilizace, což obnáší možnost výhradně vymezenému vjezdu a parkování,
▪ vyloučení jakýchkoliv oblouků a vlečných křivek z půdorysu území — úprava veřejných ploch historických měst (a ulice Hasskovy zejména) ve své podstatě není stavbou dopravní, ale občanskou,
▪ oddělení „silnice” od chodníků jen ležatými kamennými obrubníky bez jakéhokoliv výškového rozlišení — tímto je umožněno jakékoliv další užívání plochy (volný pohyb, zahrádky u podniků, lavičky apod.),
▪ doplnit veřejný prostor o zeleň městského charakteru, výsadba jedné řady stromů (např. javor mléč globosum — lze stříhat a tvarovat) na osluněné straně ulice — jde o trend ochlazování jader měst, zadržování vlhkosti, pobytový komfort a navíc typický prvek historických měst,
▪ ponechat v části ulice vyhrazené parkování pro majitele nemovitosti, a to zejména ty na severní straně (lichá org. č.) a v jihovýchodním cípu (č. org. 22 a 24), kteří nemají jinou možnost přístupu do svých objektů,
▪ majitelům ostatních nemovitostí zařídit vyhrazený vjezd přes závoru z Komenského náměstí.
Celé znění petice je umístěno ve facebookové skupině - " Baráčníci Hasskova Třebíč"
Autor: Michal Vystrčil | 7 podpisů
Více >Vyberte si svůj region