Klamavá reklama je popsána v § 2977 Občanského zákoníku, a to jako něco uvádějící zákazníka v omyl. Tento omyl vede k tomu, že si zákazník může zboží koupit pod vlivem takovéto reklamy, a pokud by klamán nebyl, zboží by si možná nekoupil.
Potravinářský průmysl, a to především živočišná produkce se vyznačuje obrovskou mírou zavádějících informací, lživých zobrazení a zakrýváním skutečností, ať jsou to fialové kravičky nebo takzvané veselé krávy, či šťastná prasátka houpající se na stromě zvaný klobásovník. Ve skutečnosti však zvířata v tomto průmyslu neuvěřitelně trpí a žádné z nich není šťastné.
Proto v rámci petice chceme dosáhnout změny § 2977 tak, aby prodejci i výrobci museli ohledně zvířat uvádět a zobrazovat pravdivé údaje a skutečnosti, podobně jako například prodejci a výrobci tabákových výrobků.
Cílem petice je tedy změna § 2977 Občanského zákoníku tak, aby nebylo možné klamat zákazníka o podmínkách chovu a zacházení se zvířaty v jakékoliv fázi jejich života nebo ohledně smrti. Žádná forma nadsázky, přehánění nebo nepravdivého zobrazení by neměla být přípustná v reklamě, která se týká produktů získávaných z živých bytostí.
Vyzýváme zákonodárce, aby se tímto paragrafem zabývali a také aby začali postihovat společnosti, které se zmiňovaného klamavého jednání dopouští.
Níže podepsané osoby souhlasí se zněním této petice, tedy požadují v jejím smyslu uváděnou změnu zmíněného paragrafu Občanského zákoníku.
Autor: Josef Němec | 412 podpisů
Více >My,
níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že
v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí. K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.
žádáme proto, aby:
byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).
Za petiční výbor:
Hrdlořezská zvonička, spolek
IČO 28554060
Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy
v.z. Leona Hornová
Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy
V Praze 15. 6. 2022
Autor: Leona Hornová | 55 podpisů
Více >Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:
Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo.
Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla.
Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.
Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.
My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.
Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf
Autor: Zvířata Nejíme | 26566 podpisů
Více >
Říkáme NE prodloužení tramvajové trati na Lesnou!
Proč?
1. Není to přínosem pro severní část Lesné, tramvaj bude opět jen zajíždět do Čertovy rokle.
2. Původní plán bylo tramvaj prodloužit přes Seifertovu až na Majdalenky. Proti tomu byla radnice. Tohle by bylo řešení přímého spojení z Lesné do centra bez přestupů.
3. Stačí protáhnout trolejbus, který končí na Kohoutové, je to levnější řešení a větší přínos! Lidé by se dostali bez přestupu do centra. Původní cena prodloužení tratě byla 800 mil. Kč, při dnešních cenách se vyšplhá klidně až na 1 mil. a výš.
4. Budou pokáceny vzrostlé stromy od Merhautové až po Čertovu rokli!
5. Na rohu Okružní a tř. Gen. Píky vyroste nevzhledná protihluková zeď.
6. Musí se zbourat Pool Grill před Teslou.
Původně to mělo být prodloužení tramvaje po Seifertově na Majdalenky, Haškovu a Fillovu. To se zásahem radnice zmařilo a teď je z toho propojka bez velkého reálného přínosu za miliardu!
Autor: Danuše Krupicová | 54 podpisů
Více >My, níže podepsaní, žádáme o vrácení Bohemia Super Penne, jejich chuť byla nezaměnitelná a výtečná. Produkt této výjimečnosti na tuzemském trhu chybí.
Autor: Jakub Zappe Zappe | 1104 podpisů
Více >Několik stovek dětí každý rok vychází z waldorfských školek, dětských skupin a klubíků v Praze. Rodiče vozí své děti na velké vzdálenosti, aby se dostaly do waldorfské školy. Uchylují se ke spádové turistice. Waldorfské základní školy jsou v Praze pouze dvě. Každoročně otevírají pouze dvě první třídy.
Většina dětí z předškolních waldorfských zařízení se do waldorfských základních škol nedostane. Zájem rodičů několikanásobně přesahuje kapacity těchto škol. V případě lycea dokonce čtyřnásobně.
Chceme vybudovat novou waldorfskou základní školu a lyceum na Praze 6 v budově Proboštského dvora nebo Veleslavínského zámku. Proboštský dvůr je krásná historická budova v centru bytové zástavby, kterou dnes využívá sběrný dvůr. Veleslavínský zámek dlouhodobě chátrá. Věříme, že by v těchto budovách bylo mnohem vhodnější umístit školní komplex a nabídnout obyvatelům Prahy kvalitní alternativní vzdělávání.
Chceme do nově zřízené školy přesunout waldorfské třídy ze ZŠ Dědina. Zajistíme tak nové škole kvalitní pedagogický sbor s více než 20 letou zkušeností. Přesun waldorfských tříd rovněž přispěje k řešení závažných kapacitních problémů ZŠ Dědina.
Chceme oslovit Magistrát HMP, aby se stal zřizovatelem nové základní waldorfské školy a lycea a umožnil tak, aby bylo waldorfské vzdělání dostupné pro děti z celé Prahy.
Autor: Zuzana Tinglová | 21 podpisů
Více >Prostřednictvím této petice, nesouhlasíme s výstavbou vysokopodlažních obytných budov A1 a A2 s komerčními prostory a obytných budov B1 - B7 včetně domu C podle záměru společnosti FINEP CZ a.s.
Jsme proti jakékoliv další zástavbě zelených ploch na území Proseku.
Jsme proti nahrazování občanské vybavenosti nedomyšlenou obytnou výstavbou na stávajícím území sídliště Prosek a v jeho těsném okolí.
Jsme proti jakémukoliv stavebnímu záměru v blízkosti stávajícího sídliště za účelem výstavby vysokopodlažních budov či udělení souhlasu s jejich využitím pro tyto účely.
Jsme proti zhoršování kvality života stávajících obyvatel kvůli další rozsáhlé obytné zástavbě sídliště, pro kterou není uzpůsobena stávající infrastruktura (parkování, kapacita dopravních přivaděčů, kapacita škol a školek, zdravotní péče a sociální služby).
Žádáme samosprávu Městské části Prahy 9, aby aktivně hájila zájmy místních občanů na zachování urbanistické koncepce sídliště Prosek bez dalších vysokopodlažních budov a bez zastavování zelených ploch a nedocházelo tak ke zhoršení kvality života obyvatel Prahy 9.
Autor: Martin Plzák | 40 podpisů
Více >Ochranu zvířat proti týrání v ČR upravují zákony č. 166/1999 Sb., 246/1992 Sb. a jeho novela č. 77/2004 Sb.
Za týrání se považuje mimo jiné:
"vyvolávat bezdůvodně nepřiměřené působení stresových vlivů biologické, fyzikální nebo chemické povahy", "zacházet se zvířetem, přepravovat je nebo je pohánět způsobem, který vyvolává nepřiměřenou bolest, utrpení nebo poškození zdraví anebo vede k jeho neúměrnému fyzickému vyčerpání".
Tyto zákony platí i pro jatka. I když je nepředstavitelné, že by jakékoli welfare mohlo vést k pohodě zvířat jdoucích na smrt, přesto musí být jatka organizována a vybavena tak, aby ušetřila porážené zvíře utrpení.
I to naprosté minimum ochrany, které výše uvedené zákony zvířatům poskytují, však bývá porušováno, jak je dokumentováno např. nedávno uvedeným dokumentem „Svědectví: Pravda, která měla zůstat skryta“.
Videozáznamy z anonymního zdroje jednoznačně prokazují, že na jatkách Hrabětice soustavně dochází k hrubému porušování zákona. Už tak vystresovaná a vyděšená zvířata jsou po utrpení z chovu a následného transportu předmětem dalšího týrání a nesprávného zacházení.
Na základě těchto záznamů požadujeme, aby byla Jatka Hrabětice uzavřena a osoby, které jsou za týrání odpovědné, byly pohnány k odpovědnosti.
Autor: Ctirad Mihule | 914 podpisů
Více >My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN.
Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:
Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022
012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy
Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.
Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí.
Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.
Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.
Požadujeme:
1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.
3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici).
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/
https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
Autor: Štěpán Hálek | 2852 podpisů
Více >Výrobce: Opavia – http://www.opavia-lu.com
Váha: 31g
Cena: 8,- Kč
Energetická hodnota: 2315 kJ / 553 kcal (100 g)
Proč už se nevyrábí vlnky? Odpověď mi zaslali přímo od výrobce MONDELEZ:
Vážený pane Volhejne,
děkujeme Vám za e-mail. Reakcí a názorů našich spotřebitelů si velmi vážíme. Naše portfolio výrobků podléhá neustálé obměně. Řídíme se zde průběžným průzkumem trhu a zájmu našich zákazníků.
Bohužel sušenky Vlnky byly dříve součástí našeho portfolia. V současné době o jejich znovuzavedení na českém a slovenském trhu neuvažujeme, přesto věříme, že v našem portfoliu najdete stejně kvalitní výrobky.
Vaši připomínku ohledně těchto sušenek jsme předali odpovědnému oddělení ke zvážení.
Se srdečným pozdravem
Petra Seifertová
Nesouhlasím proč obměňovat nějakou výrobu když to byly nejlepší sušenky na Českém trhu!
Podepsáním této petice si zavzpomínáme na tyto výborné sušenky a doufám že to MONDELEZ donutí třeba i obnovit výrobu.
Autor: Petr Volhejn | 2385 podpisů
Více >Vážený pane ministře Petříčku, Vážené Ministerstvo zahraničních věcí,
Čeští občané žijící na severozápadě Kanady a USA mají velmi složitý přístup k českých úřadům. Vše se navíc ještě více zkomplikovalo zavřením Honorárního konzulátu ve Vancouveru ke dni 1. ledna 2020.
Nejbližší Generální konzulát ČR se nachází v Los Angeles, které je vzdáleno 2100 kilometrů. Dále máme možnost jet do GK Chicago, který je 3500 km daleko. Tyto GK jsou ovšem v USA, což znamená, že pro některé žadatele jsou nedosažitelné, jelikož jim například brzy končí platnost pasu, případně z jiných důvodů nemohou nebo nechtějí přes státní hranice.
V Kanadě je nejbližší konzulát pro západní pobřeží v Torontu, které je 4300 km daleko. Český zastupitelský úřad (ZÚ) v Ottawě je dokonce vzdálen 4400 km od Vancouveru.
Zavření HK Vancouver vnímame jako příležitost pro MZV otevřít GK ve Vancouveru, který by mohl pomoci občanům ČR žijícím nejen v tomto městě a dalších částech Britské Kolumbie ale i občanům ČR pobývajících na Yukonu, v Albertě, Severozápadních teritoriích a Saskatchewanu. Dále by spádová oblast konzulátu obsahovala i Seattle, celý stát Washington, Aljašku, Oregon, Idaho, Montanu a Wyoming ve Spojených státech amerických.
Ve výše jmenovaných oblastech žíjí tisíce českých občanů, kteří nemají skoro žádný nebo velmi těžký přístup k českým úřadům.
I tak jednoduchý úkon jako získat výpis z rejstříku trestů nebo kopii rodného listu je velmi zdlouhavý a složitý. Ztráta nebo expirace pasu je velmi těžce řešitelný problém, kdy běžná cena zpáteční letenky z Vancouveru do Ottawy je přes 500 CAD (cca 8500 kč). Dále se samozřejmě musí započítat náklady na ubytování, stravu, a další výdaje včetně správních poplatků. Tím, že teď nově i zavřený HK Vancouver, tak se musí počítat i s náklady na cestu zpět do Ottawy pro pas nebo dokument, případně cesty na nejbližší HK ve Victorii nebo Calgary.
Otevřením GK ve Vancouveru by se tyto problémy eliminovaly a zvýšil by se komfort českých občanů žijících ve výše zmíněných oblastech. Region severozápadní Kanady a USA vnímáme jako velmi zanedbaný českými úřady, a to zejména s ohledem na to, kolik českých občanů zde žije a studuje.
Dále věříme, že by mnoho občanů ČR žíjících v této oblasti velmi ocenilo, kdyby mělo možnost naplnit své právo volby. Vzhledem k enormním vzdálenostem do nebližších GK a ZÚ je toto momentálně pro nás téměř nemožné.
Proto prosíme vládu České republiky, Ministerstvo zahraničních věcí a ministra Petříčka, aby urychleně otevřeli generální konzulát ve Vancouveru. Krajanská komunita v západní Kanadě a USA vám bude vděčná.
S pozdravem,
Signatáři petice niže podepsáni
Autor: Ondřej Šindar | 500 podpisů
Více >Vážený pane ministře,
My občané ČR bychom chtěli vyjádřit nesouhlas s přidáváním polyglycerol-polyricinoleátu do většiny čokolád, čokoládových tyčinek, sušenek a jiných cukrovinek.
Vzhledem k tomu, že v západním světe je tato látka zakázaná v potravinách, jako zdraví nebezpečná, domníváme se tedy, že není důvod, aby byl občan ČR nucen tuto látku konzumovat (tato látka je opravdu ve většině běžných produktů - sladkostí v malo a velkoobchodě s potravinami).
S pozdravem níže podepsaní:
Autor: Pavlína Kotrbová | 7 podpisů
Více >My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, chceme vyjádřit náš nesouhlas se zrušením míst pro koňské povozy na Staroměstském náměstí a ve Stromovce.
Rada hlavního města Prahy v této věci rozhodnula dne 20. prosince 2021. Náš cech nebyl ani informován o tom, že se tato věc bude na schůzi rady řešit, čímž mu byla odepřena možnost se k věci vyjádřit a bránit se. I s výsledkem jsme se poprvé setkali až na Twitteru.
Hlasování o zrušení koňských povozů bylo reakcí na tendenční kampaň Kůň není stroj. Kampaň je postavena na lživých informacích. My, jakožto majitelé koní, zásadně odmítáme všechny body zmíněné kampaně. Chceme dostat možnost bránit se proti verdiktu Rady hlavního města Prahy.
Prvním bodem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočár je pro koně extrémně těžký. Toto tvrzení je lživé. Kočáry, které používáme, váží mezi 500-550 kg. Skutečnost, že na rovném povrchu kůň utáhne až trojnásobek vlastní váhy, zde byla kompletně opomenuta. I pokud je kočár plně naložený, tak jeho váha nepřesáhne 1200 kg. Pokud dva koně váží dohromady 1400 kg, tak se stále jedná pouze o méně než jednonásobek jejich vlastních vah.
„Kočáry dnes mají taková kuličková ložiska, že ty koně by je v pohodě utáhly i na ocase. Jezdí se okruh asi dva kilometry, pro koně malá procházka.“
Ing. CSc. Jan Navrátil pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022
Další argumenty kampaně zmiňují nevhodné prostředí pražských ulic, které koně údajně příliš stresuje, což má za následek jeho splašení a následné ublížení na zdraví sobě, nebo osobám v jeho okolí. Tyto argumenty lze vyvrátit faktem, že v Praze nikdy k žádnému takovému incidentu nedošlo. Je pravda, že ne každý kůň se k této práci hodí, a proto si koně pro tuto činnost pečlivě vybíráme. Naši koně prošli potřebným výcvikem a mají vhodné povahové vlastnosti. I díky tomu a naší prvotřídní péči se naše koně těší dobrému zdraví, jak ostatně dokazuje nespočet veterinárních zpráv, kterými jsme schopni naše tvrzení podložit.
V kampani se také dočteme, že koně jsou v letních vedrech tak přepracovaní, že někteří z nich kolabují a mohou zemřít na přehřátí organismu. Tento argument je opět lživý. V Praze neevidujeme žádný takovýto případ. Přesto jsme však na stanoviště na vlastní náklady pořídili napojení hydrant, ze kterého koně během směny napájíme, případně chladíme.
„Kůň je stepní zvíře, má perfektní termoregulační systém, je zvyklý být na slunci, ostatně v přírodě je na něm taky.“
Aleš Fiala, prezident Asociace svazu chovatelů koní pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022
Dalším argumentem kampaně je nevhodný povrch, po kterém jsou koně nuceni chodit. Proto naše koně chráníme speciálními podkovami s tlumící pryží, které jsou schopny eliminovat tvrdé nárazy. Koním s tímto typem podkov chůze po asfaltu a dlažbě nevadí.
Posledním argumentem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočáry tažené koňmi do historického centra města nepatří. K vyvrácení tohoto argumentu budeme potřebovat právě Vaši pomoc. My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, Vás proto žádáme o podpis do naší petice, kterým vyjádříte svůj nesouhlas se zrušením této činnosti.
Děkujeme,
Členové Cechu fiakristů a povozníků Čech a Moravy s rodinami
https://www.facebook.com/CechFiakristu
Autor: Jiří Brejcha | 443 podpisů
Více >Žádáme o otevření zoologických zahrad, které mají být opět uzavřeny údajně z epidemiologických důvodů. Venkovní prostory zoo lze přirovnat k parku. Počty návštěvníků v tomto období nejsou vysoké, jsou však významným zdrojem příjmu každé zoo. Určitě lze nastolit taková opatření, aby nedocházelo ke kumulaci vyššího množství lidí na malé ploše.
Autor: Radek Malý | 1 podpis
Více >Petice ze dne 8. 7. 2022 za Více parkovacích míst v Jablonci nad Nisou
adresovaná Zastupitelstvu Statutárního města Jablonce nad Nisou
My, níže podepsaní občané Jablonce nad Nisou, požadujeme, aby byl v našem městě rozšířen počet parkovacích míst.
Petiční výbor:
Ondřej Bašus, Boženy Němcové 3656/4, Jablonec nad Nisou
Petr Mikula, Jizerská 3567/8, Jablonec nad Nisou
Jiří Vondráček, Wolkerova 1891/22, Jablonec nad Nisou
Lukáš Pleticha, Průmyslová 1631/4, Jablonec nad Nisou
Členy petičního výboru zastupuje:
Ondřej Bašus, Boženy Němcové 3656/4, Jablonec nad Nisou
Odůvodnění:
Stávající stav parkovacích míst je vzhledem k počtu občanů města Jablonec nad Nisou hluboce podprůměrný. Lidé občas parkují i na zakázaných místech a mimo jiné ohrožují i volný průjezd vozidel IZS..
Na území města se nachází spousta pozemků soukromých i městských, které by se daly pro tyto účely využít.
Jedním z inspirativních příkladů je nemovitost na území Mšena nad Nisou - budova bývalého Alberta, ve kterém by mohlo vzniknout dvoupatrové parkoviště pro rezidenty. Z poplatků za parkování by bylo možné náklady na rekonstrukci a provoz parkoviště financovat. Nově vzniklé místo nabízí i možnost umístění solárních panelů pro jeho efektivnější provoz.
Další ideálním místem pro výstavbu parkovacích míst je plánovaný dopravní terminál v centru města.
Autor: Ondřej Bašus | 4 podpisy
Více >Chtěla bych požádat lidi co mají své drahé polovičky za mřížemi, aby podepsali tuto petici... blíží se koronavir a ne jen to, ale i válka na Ukrajině nás dostala tady v ČR na dno. Vše se zdražuje a to asi nebude konec...tedy maminky samoživitelky prosím o podpis taky prosím, aby to vzalo ministerstva Spravedlnosti do svých rukou. Doufám že ne Zeman, nejhorší prezident ČR..tedy žádám aby byla vyhlášena amnestie alespoň půlroční za předčí maření úředního rozhodnutí,,nedbalky ,alimenty...zavírejte vrahy ,násilníky a ne lidi, které se dostali třeba ne svou vynou od rodiny.
Autor: Natali Csakova | 1 podpis
Více >Žádám všechny obyvatele, vlastníky, turisty a všechny slušné příchozí o podpis této petice. My slušní občané atd. nechceme ve svém okolí a v okolí svých nemovitostí, které jsou v řádech milionů vidět nepřizpúsobivé občany a vůbec ne, aby zde žili! Zákon který zakázal bezdoplatkové zóny nás chránil! Přijďte se všichni podívat jak to zde v centru Karlových Varů vypadá! Chceme znovu zavést bezdoplatkové zóny a chceme, aby tito lidé, kteří nechodí a nechtějí chodit do práce ani do školy, nedostávali ani korunu zdarma od státu z našich peněz! Ty mercedesy, taxíky a nákupy až domů s tím vůbec nekorespondují! Děkuji za všechny.
Autor: Jan Kubát Kubát | 1 podpis
Více >Souhlasím, aby bylo činěno maximální možné úsilí k zachování, obnově a rozvoji SDH sítě v naší společnosti, neboť považuji její úlohu v mnohých oblastech telekomunikačního sektoru za nezastupitelnou.
Autor: Josef Kratochvíle | 1 podpis
Více >Jelikož v Ústí nad Labem dálková autobusová doprava byla úplně ukončena v roce 2017, od té doby se není možné dostat prostřednictvím autobusové dopravy dále než do Děčína/Teplic.
Můj návrh by byl zařídit/prodloužit tyto linky.
Ze stávajicí linky
550908: Litoměřice - Praha. Linku upravit tak, aby začínala v Ústí nad Labem. (Ústí nad Labem - Litoměřice - Praha)
Udělat další spoje do okolních vzdálených měst.
Autor: Dominik Ličko | 1 podpis
Více >My níže podepsaní žádáme město Říčany, aby začalo jednat o zřízení speciální školky nebo alespoň třídy pro děti s postižením. Z důvodu narůstajícího počtu dětí s postižením žádáme o zřízení aspoň jedné třídy pro tyto děti. Pro rodiče těchto dětí je velmi důležité, aby sehnali pro své děti školku s odpovídající péčí a nemuseli platit desetitisíce za speciální školky soukromé, kam děti musejí dovážet a ne vždy je to zrovna jednoduché. Zkusme pomocí této petice zatlačit na město, aby začalo jednat.
Autor: Jan Balvín | 54 podpisů
Více >Vyberte si svůj region