Petice na podporu stávajícího vedení   ZŠ a MŠ Libešice 105 podpisů

Petice na podporu stávajícího vedení ZŠ a MŠ Libešice

Vážení rodiče, příznivci školy ZŠ a MŠ  Liběšice.

 

Obec Liběšice, jakožto zřizovatel, vyhlásil výběrové řízení  na pozici ředitele školy. Mohla by tedy nastat situace, kdy dojde k výměně  vedení naší školy.

 

 Touto cestou chceme p.řediteli Táborskému vyjádřit podporu nás, rodičů, kteří rozvoj  školy vnímáme velmi pozitivně  a  rádi bychom, aby v této cestě pokračoval dále.

 

 Mgr. Jan Táborský udělal pro naši školu obrovský kus práce, který my,  rodiče, ani v celém jeho rozsahu nevidíme. Z toho, co je pro nás jasně zřetelné, můžeme uvést  např. výukový program Začít spolu, budování moderních multimediálních  učeben, stabilizaci pedagogického sboru, vytváření příjemného klimatu pro žáky i zaměstnance, zvelebování školních  prostor, budování nového  hřiště pro MŠ, zapojení  žáků školy  do různých  projektů, mimoškolních aktivit a mnoho dalšího.

 

Pan ředitel  má vizi, jakým směrem a  způsobem  školu nadále  rozvíjet. A my ho na této cestě chceme jednoznačně podpořit .

 

 Jako rodiče žáků školy se na vás obracíme

s žádostí o  vyjádření podpory pro setrvání pana
Mgr. Jana Táborského ve funkci ředitele naší  školy .

                                             

Markéta Wagnerová                                       

Michaela  Livoncová                                            

Eva Pařízková

Autor: Markéta Wagnerová | 105 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 3712 podpisů

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Autor: Jan Sychra | 3712 podpisů

Více >
Petice za odvolání Mgr. Patákové z funkce ředitelky ZŠ Formanská 391 podpisů

Petice za odvolání Mgr. Patákové z funkce ředitelky ZŠ Formanská

Milí rodiče, přátelé školy, spoluobčané a příznivci kvalitního vzdělávání,

 

touto petiční iniciativou bychom rádi vyjádřili svůj nesouhlas s výsledkem nedávného výběrového řízení na funkci ředitele/ředitelky ZŠ Formanská v Újezdu u Průhonic. Vítězkou tohoto řízení se stala Mgr. Helena Patáková. Vzhledem k několika závažným zjištěním, které se týkají jejího profesního a etického chování, považujeme za nezbytné požadovat její odvolání z této pozice.

 

Jedním z hlavních důvodů, proč žádáme odvolání Mgr. Heleny Patákové, je její podezřelé jednání, které lze označit jako podvodné. V předložené koncepci řízení a rozvoje školy jsme objevili mnoho pasáží, které jsou doslovným opisem textů jiných autorů. Tento způsob vědomého vydávání cizích myšlenek a vizí za vlastní je nepřijatelný a v jakémkoli profesním prostředí by vedl k odebrání titulů a diplomů. Je neakceptovatelné, aby osoba, která se dopouští takového jednání, zastávala tak důležitou pozici jakou je ředitelka školy.

 

Mgr. Helena Patáková projevila ve své koncepci zarážející neznalost odborné terminologie, dokument obsahuje řadu chyb a nesmyslů. Absence odborné přesnosti a chyby v terminologii zpochybňují celkovou důvěryhodnost i kvalitu její koncepce.

 

Zároveň bychom rádi upozornili na přístup zřizovatele k celé záležitosti. Zastupitelstvo jsme seznámili s fakty ohledně konkurzního řízení a požádali je o přehodnocení, avšak na naše podložená zjištění a názory z řad rodičů nebyl brán ohled. S nástupem Mgr. Heleny Patákové do funkce ředitelky školy odejde podstatná část fungujícího pedagogického sboru, proto máme zcela oprávněné obavy o kvalitu vzdělávání na této škole. Ani tato skutečnost nebyla pro zřizovatele nikterak zásadní. Toto nedbalé jednání v nás vyvolalo vysokou míru nedůvěry v celý konkurzní proces.

Jsme zklamaní přístupem našich zastupitelů, a proto se obracíme na širší veřejnost a žádáme o podporu.

 

Vzhledem k výše uvedeným důvodům žádáme, aby byla Mgr. Helena Patáková odvolána z funkce ředitelky ZŠ Formanská v Újezdu u Průhonic, kterou má vykonávat s účinností od 1.3.2024.

 

Věříme, že tímto krokem se podaří obnovit důvěru ve vedení naší školy a zastupitelstvo naší obce, a především zajistit kvalitní vzdělávání pro naše děti.

 

Děkujeme za vaši podporu! 

 

Autor: Ludmila Brancuzská | 391 podpisů

Více >
Petice za vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí. 311 podpisů dosaženo

Petice za vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí.

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

Petice „Vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí.“ ze dne 13. 12. 2023. Petici sestavil petiční výbor, jehož členy jsou: Jan Schwarzer, bytem Linhartova 4/1287, 150 00 Praha 5; Tomáš Karas, bytem Naskové 1335/1k, 150 00 Praha 5; Šárka Baladová, bytem Naskové 1335/1k, 150 00 Praha 5. Členy petičního výboru je v této věci oprávněn zastupovat Jan Schwarzer, bytem Linhartova 4/1287, 150 00 Praha 5.

Ulice Na Pomezí slouží jako přímé pěší propojení čtvrti Cibulka s Jinonicemi. Počet rezidentů na Cibulkách dramaticky vzrostl kvůli masivní bytové výstavbě a jednosměrná komunikace Na Pomezí se stala velice frekventovanou výpadovkou. Komunikace nemá dobudovaný chodník pro pěší a v lesním úseku ani veřejné osvětlení, což způsobuje obrovské potenciální riziko střetu projíždějících vozidel s chodci.  

Bohužel tato komunikace je zároveň jediným pěším propojením Cibulek a Jinonic, kudy musí denně chodit do škol v Jinonicích desítky dětí z Cibulek. V zimním období je lesní úsek navíc v úplné tmě. Dalším problém je parkování aut na chodníku – chodci musí vstupovat do silnice.

 

My, níže podepsaní, žádáme hlavní město Praha, aby v součinnosti s městskou části Praha 5, vybudovali neprodleně osvětlenou a bezpečnou komunikace pro pěší v lesním úseku ulice Na Pomezí.

Autor: Jan Schwarzer | 311 podpisů

Více >
Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR 35818 podpisů

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
 

Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:


Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo. 


Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla. 

Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.


Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.

Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf

Autor: Zvířata Nejíme | 35818 podpisů

Více >
Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna 642 podpisů

Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna

Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.

TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.

Odůvodnění:

1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.

2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.

3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány. 

4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.

5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.

6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.

7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.

Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.

2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.


Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno

 

Autor: Jana Pálková | 642 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj