PETICE za bezpečnou cestu do Klíčovských sadů 248 podpisů

PETICE za bezpečnou cestu do Klíčovských sadů

My, níže podepsaní, žádáme Radu Městské části Praha 9, aby urychleně zahájila jednání s Magistrátem hl. m. Prahy a Správou železnic o úpravě projektové dokumentace k probíhající optimalizaci železniční trati v úseku Mstětice – Praha-Vysočany s cílem rozšířit dokumentaci o vybudování NOVÉHO PROPUSTKU do Klíčovských sadů.

Klíčovské sady ve Vysočanech patří k jedné z mála přírodních lokalit, které mohou obyvatelé Městské části Prahy 9 využívat, od Kolbenovy ulice však vede do sadů jediná cesta, a to nevzhledným podchodem u prodejny s auty Autobond Group.

Návštěvníci sadů si tak velmi často zkracují cestu přes koleje, konkrétně na konci protihlukové zdi u ulice Strnadových, což mimo jiné potvrzuje existence vyšlapané cesty zřetelně viditelné na satelitních snímcích.

Zřízení propustku na tomto místě by tak bylo ideálním řešením, jak do sadů vytvořit alternativní, bezpečnou cestu kopírující potřeby návštěvníků sadů primárně z řad obyvatel Městské části Praha 9.

Vzhledem k rozsáhlé bytové výstavbě u metra Kolbenova, kam se brzy přestěhuje velké množství nových obyvatel, se dá navíc očekávat, že odtud do Klíčovských sadů jako jediné větší přírodní plochy v okolí bude proudit čím dál tím víc lidí – při zachování stávajícího stavu všichni přes koleje, čímž OHROZÍ NEJEN SEBE, ALE I CESTUJÍCÍ v projíždějících vlacích.

Vybudování propustku v rámci probíhající optimalizace železniční trati v úseku Mstětice – Praha-Vysočany se pak jeví jako nejméně finančně, projektově i časově náročná varianta, zvlášť tehdy, kdy už se na místě stejně zvažuje instalace velké roury pro potůček, který tudy teče.

Ačkoliv však byla rada Městské části Praha 9 o potřebnosti propustku a možnosti realizovat jej v souvislosti s rekonstrukcí tratě včas informována a mohla vznést na Magistrát hl. m. Prahy požadavek na úpravu projektu v tomto smyslu, neučinila tak.

Žádáme proto Radu Městské části Praha 9, aby toto závažné pochybení nyní napravila a požadavek na zřízení propustku neprodleně komunikovala Magistrátu hl. m. Prahy, případně přímo Správě železnic coby zadavateli projektu. 

Uvědomujeme si sice, že úprava projektu během jeho realizace není snadná, ne však nemožná, jak potvrzují příklady úspěšného vstupu Magistrátu hl. m. Prahy do projektů Správy železnic na území jiných městských částí.

 

 

Autor: Milan Balahura | 248 podpisů

Více >
Návrat hodin na budovu hlavního nádraží v Kolíně. 12 podpisů chybí 988

Návrat hodin na budovu hlavního nádraží v Kolíně.

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním. Petici sestavila: Bc. Šárka Benešová, nar. 1980. Vážení, my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme, aby byly bez dalších větších časových průtahů vráceny velké veřejné analogové -ručičkové hodiny na budovu hlavního nádraží v Kolíně. Hodiny nechť respektují velikost původních hodin, tedy těch, které byly na nádražní budově umístěny při jejím dokončení v roce 1940 a nebo i těch, které byly na nádražní budově až do její rekonstrukce v letech 2018-2019. Umístění hodin nechť je takové, aby dávalo smysl zdravému rozumu a bylo praktické, tedy aby na hodiny bylo dobře vidět i z širšího okolí, aby nebyly cloněny jinými stavbami a bylo možné na nich čas odečítat např. až od cyklověže, parkoviště či hlavní příjezdové trasy od kruhového objezdu. Hodiny budiž přesné, kvalitní, přehledné a vzhledné. Tato petice, výzva, žádost je adresována Správě železnic, státní organizaci sídlící na adrese: Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1. Správa železnic je vlastníkem budovy hlavního nádraží, je rovněž tím, kdo v roce 2018-2019 zaštiťoval rekonstrukci nádražní budovy - v zásadě a na dnešní dobu vcelku povedenou, ale při níž, zmizely velké veřejné nádražní hodiny. Na jejich návrat se čeká již čtvrtým rokem… Hodiny nám, nejenom občanům Kolína, chybí a proto žádáme odpovědnou organizaci – Správu železnic, s.o., o jejich návrat – instalaci s tím, aby byly respektovány výše uvedené požadavky, (specifikace hodin) v této petici, a aby již nedocházelo ze strany Správy železnic k další prokrastinaci v této záležitosti. Děkujeme za vstřícné jednání, Bc. Šárka Benešová a všichni, kdo podpořili tuto petici a výzvu. Sepsáno v Kolíně dne 09.01.2022

Autor: Šárka Benešová Benešová | 12 podpisů

Více >
Nechme koně na Staromáku 397 podpisů chybí 603

Nechme koně na Staromáku

My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, chceme vyjádřit náš nesouhlas se zrušením míst pro koňské povozy na Staroměstském náměstí a ve Stromovce.

Rada hlavního města Prahy v této věci rozhodnula dne 20. prosince 2021. Náš cech nebyl ani informován o tom, že se tato věc bude na schůzi rady řešit, čímž mu byla odepřena možnost se k věci vyjádřit a bránit se. I s výsledkem jsme se poprvé setkali až na Twitteru.

Hlasování o zrušení koňských povozů bylo reakcí na tendenční kampaň Kůň není stroj. Kampaň je postavena na lživých informacích. My, jakožto majitelé koní, zásadně odmítáme všechny body zmíněné kampaně. Chceme dostat možnost bránit se proti verdiktu Rady hlavního města Prahy.

Prvním bodem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočár je pro koně extrémně těžký. Toto tvrzení je lživé. Kočáry, které používáme, váží mezi 500-550 kg. Skutečnost, že na rovném povrchu kůň utáhne až trojnásobek vlastní váhy, zde byla kompletně opomenuta. I pokud je kočár plně naložený, tak jeho váha nepřesáhne 1200 kg. Pokud dva koně váží dohromady 1400 kg, tak se stále jedná pouze o méně než jednonásobek jejich vlastních vah.

„Kočáry dnes mají taková kuličková ložiska, že ty koně by je v pohodě utáhly i na ocase. Jezdí se okruh asi dva kilometry, pro koně malá procházka.“

Ing. CSc. Jan Navrátil pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022

Další argumenty kampaně zmiňují nevhodné prostředí pražských ulic, které koně údajně příliš stresuje, což má za následek jeho splašení a následné ublížení na zdraví sobě, nebo osobám v jeho okolí. Tyto argumenty lze vyvrátit faktem, že v Praze nikdy k žádnému takovému incidentu nedošlo. Je pravda, že ne každý kůň se k této práci hodí, a proto si koně pro tuto činnost pečlivě vybíráme. Naši koně prošli potřebným výcvikem a mají vhodné povahové vlastnosti. I díky tomu a naší prvotřídní péči se naše koně těší dobrému zdraví, jak ostatně dokazuje nespočet veterinárních zpráv, kterými jsme schopni naše tvrzení podložit.

V kampani se také dočteme, že koně jsou v letních vedrech tak přepracovaní, že někteří z nich kolabují a mohou zemřít na přehřátí organismu. Tento argument je opět lživý. V Praze neevidujeme žádný takovýto případ. Přesto jsme však na stanoviště na vlastní náklady pořídili napojení hydrant, ze kterého koně během směny napájíme, případně chladíme.

„Kůň je stepní zvíře, má perfektní termoregulační systém, je zvyklý být na slunci, ostatně v přírodě je na něm taky.“

Aleš Fiala, prezident Asociace svazu chovatelů koní pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022

Dalším argumentem kampaně je nevhodný povrch, po kterém jsou koně nuceni chodit. Proto naše koně chráníme speciálními podkovami s tlumící pryží, které jsou schopny eliminovat tvrdé nárazy. Koním s tímto typem podkov chůze po asfaltu a dlažbě nevadí.

Posledním argumentem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočáry tažené koňmi do historického centra města nepatří. K vyvrácení tohoto argumentu budeme potřebovat právě Vaši pomoc. My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, Vás proto žádáme o podpis do naší petice, kterým vyjádříte svůj nesouhlas se zrušením této činnosti.

Děkujeme,

Členové Cechu fiakristů a povozníků Čech a Moravy s rodinami

https://www.facebook.com/CechFiakristu

Autor: Jiří Brejcha | 397 podpisů

Více >
Petice za poskytnutí studentům VŠMVV Praha služby Microsoft Office 1 podpis

Petice za poskytnutí studentům VŠMVV Praha služby Microsoft Office

PETICE

 

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod

a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

za poskytnutí studentům VŠMVV Praha služby Microsoft Office


 

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme vedení Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů Praha, aby zajistilo a bezplatně poskytovalo studentům školy služby Microsoft Office.

 

Jsme názoru, že mezinárodní vysoká škola, jako je ta naše, byť je soukromá a není dotována státem, by měla svým studentům i profesorům poskytnout přístup k programům MS Office, pro jejich efektivnější práci. 

 

Dále hodnotíme, že poskytnutí těchto služeb studentům bezplatně je ze strany univerzit a vysokých škol již normou. Jako příklad uvádíme několik škol, jak státních, tak soukromých, jež studentům balíček MS Office poskytují. 

 

Státní:

Vysoká škola ekonomická v Praze

České vysoké učení technické

Karlova univerzita

 

Soukromé:

NEWTON University, a.s.

Ambis - Vysoká škola

Cevro institut Praha

Metropolitní univerzita Praha

Vysoká škola finanční a správní, a.s.

Univerzita Jana Amose Komenského Praha

University of New York in Prague

… a další.


 

Děkujeme.

 

Za petiční výbor:

Anna-Maria Khoury, 2. ročník, bakalář, obor MMM

Veronika Šimková, 2. ročník, magistr, obor MDS

Ondřej Běhan, 1, ročník, bakalář, MVD

 

Autor: Diplomatic Club | 1 podpis

Více >
Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč 2 podpisy

Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč

Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč

Na základě veřejné vyhlášky obecního úřadu v Zelenči č.j. 01038/21/OÚ ze dne 12. 10. 2021 o zveřejnění návrhu územního plánu uvádíme níže připomínky k tomuto návrhu a žádáme zastupitelstvo obce o jejich řádné projednání a zapracování.

Tento text je zpracován jako společné připomínky občanů Zelenče. Podílela se na něm odborná skupina pod vedením sdružení Sousedé pro Zeleneč. Pokud s textem souhlasíte, můžete svým podpisem tyto připomínky podpořit a ovlivnit tak další vývoj života v obci. Své podpisy mohou připojovat lidé starší 18 let, trvalé bydliště není podmínkou, kolonka pro osobní data je v závěru textu.

 

Úvod připomínek

Návrh územního plánu Zelenče (dále ÚP) byl zpracován na základě „Zadání územního plánu“, které schválilo zastupitelstvo obce dne 29. 6. 2021. V Zadání ÚP, které je závazné pro zpracovatele ÚP, je uvedeno kromě jiného: „Rozvoj bude směřován na zvýšení kvality, nikoliv kvantity. Tomuto odpovídá i následující teze rozvoje stanovená pro obec Zeleneč, a to omezit její rozpínání do krajiny. Upřednostnit využívání vnitřních rezerv sídla a proluk.“  Dále „Prioritně by měl navržený rozvoj vycházet z hlavní urbanizační osy a ctít premisu posílení centra obce. Navržená urbanistická koncepce bude založena zejména na rozvojových možnostech obce. Nepředpokládá se tak výrazné navýšení rozvojových ploch.“ 

Předložený návrh ÚP však neodpovídá zadání, neřeší využití vnitřních rozvojových pozemků obce, nárůst tranzitní dopravy, dopravu v klidu, zanedbanou občanskou vybavenost, nedostatek míst pro setkávání lidí ani potřebný rozvoj služeb. Nese naopak všechny známky toho, že je zpracován v zájmu developerských firem a těch, kdo budou profitovat na budoucích výnosech z realizace výstavby pro cca 6 000 nových obyvatel Zelenče a Mstětic. Místo toho, aby se územní plán soustředil na reálný rozvoj současné obce, dominuje v něm formální zdůvodnění potřebnosti rozsáhlých záborů orné půdy (115 ha pro zastavitelné plochy a 71 ha pro plochy změn v krajině, tj. celkem 1,86 mil. m2 zlikvidované orné půdy).

Návrh územního plánu ignoruje skutečnost, že obec své udržitelné meze rozvoje dosáhla v minulých dvaceti letech, kdy došlo developerským způsobem k nárůstu obyvatel na více než dvojnásobek. Nebylo to, bohužel, provázeno potřebným rozvojem občanské vybavenosti, vybudováním přiměření dopravní infrastruktury ani cílenou eliminací negativ, která provází každou intenzivní výstavbu. Vše tak zůstává prioritním úkolem pro nadcházející období nového ÚP. Další, a navíc natolik extrémní, růst obce, není v zájmu jejích občanů. Přinese jen spoustu dalších obtíží.  Mimo jiné je to i otázka významných nepředvídatelných výdajů, a tím ohrožení hospodaření obce, jejích ekonomických, provozních a sociálních funkcí.  

Významný nárůst obyvatel obce je již z minulosti zajištěn schválením ÚP pro část Mstětice ve znění platné změny č. 5. Ten předpokládá nejméně zdvojnásobení počtu obyvatel a vytvoření nového obytného celku městského charakteru ve Mstěticích. Tento ÚP části Mstětice byl převzat do předloženého návrhu ÚP, bohužel však současně s řadou nových změn vedoucích k navýšení kapacity tohoto území z původně plánovaných necelých 4000 až na 5 000 obyvatel.  O to více alarmující je, aby by byl v katastru Zelenče připravován další developerský záměr na vznik nového sídlištního celku na jihozápadním okraji stávající zástavby Zelenče. Ten navíc může vznikat paralelně se zástavbou ve Mstěticích, takže by k obrovskému nárůstu počtu obyvatel velmi pravděpodobně došlo skokově.

 

Připomínka č. 1

Manipulativní textace článků 14.7.3. a 14.7.4 návrhu ÚP - „ODŮVODNĚNÍ ZÁBORŮ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU“

Text zkresluje fakta a používá nepodložené argumenty odůvodňující rozsáhlé zábory ZPF. Klíčová je manipulace se statistikou obyvatel, kdy na základě faktu, že v období 2001-2020 došlo k nárůstu o 1800 obyvatel, se vyvozuje fakt, že je ve veřejném zájmu obce, aby se růst ještě významně zrychlil (6000 obyvatel za cca 20 let předpokládané výstavby). A tento údajný veřejný zájem obce je postaven nad zákonem definovaným veřejným zájmem na zachování zemědělského půdního fondu.

Zemědělský půdní fond je podle zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně ZPF, „... základním přírodním bohatstvím naší země, nenahraditelným výrobním prostředkem umožňujícím zemědělskou výrobu a je jednou z hlavních složek životního prostředí.”

Požadujeme, aby textace této části a následné definice ploch byly přepracovány v souladu s existujícími celospolečenskými zásadami udržitelnosti životního prostředí a v souladu s platnými zákony, tedy aby nedocházelo k dalšímu zbytečnému záboru ZPF.

 

Připomínka č. 2

Zastavitelná plocha Z4 v Zelenči

Navržený nový sídlištní celek je v příkrém rozporu se Zadáním ÚP, udržitelným stavem obce, potřebami obce a občanů. Navíc nic nebrání tomu, aby realizace této výstavby probíhala prakticky souběžně s novou výstavbou ve Mstěticích, což by znamenalo mnoho let vícenásobného ohrožení životního prostředí.

Požadujeme, aby nová rezidenční zástavba na jihozápadě obce, konkrétně na plochách Z4 a Z3, byla zrušena. To současně znamená zrušení poměrně předimenzovaných ploch přilehlé zeleně Z7 a Z8, které je žádoucí ponechat v původním využití jako ornou půdu. V této části obce je navíc žádoucí dokončit zelený ochranný pás přiměřené šířky podél současné zástavby. A to tak, aby došlo k finalizaci a realizaci plánu vytvořit souvislý ochranný pás zeleně kolem celé obce, který v minulosti prosazoval dlouholetý starosta obce Ing. Michael Husinec.

 

Připomínka č. 3

Rozvojové pozemky v intravilánu Zelenče

Obec vlastní v intravilánu 3 významné souvislé plochy určené pro budoucí rozvoj dosud chybějícího občanského vybavení. Dvě z nich jsou označeny jako plocha přestavby P1 a P2, chybí však správné označení třetí rozvojové plochy kolem obecního rybníka (p. c. 21/1, 41/2, 22, 21/2, 48, 49, 50 aj.), která je v návrhu ÚP nesprávně značena jako SV – plocha smíšená obytná venkovská.

Požadujeme změnit značení předmětných pozemků v souladu s budoucím využitím, tedy jako plochu přestavby P3 – OV plocha občanského vybavení.

 

Připomínka č. 4

Projekt výstavby ve Mstěticích

Při veřejném projednání zadání ÚP a společném jednání nad návrhem ÚP zaznělo, že do návrhu ÚP byl prakticky převzat platný územní plán části Mstětice, tj. podle změny č. 5. Skutečností však je, že mezi oběma dokumenty jsou zásadní změny, které zvětšují kapacitu zástavby, rozšiřují zábor ZPF pro další rezidenční objekty a zvyšují rozestavěnost v důsledku změny etapizace.  Jedná se konkrétně o tyto změny:

Blokové bytové domy se v novém návrhu ÚP rozšířily podél hlavní ulice směrem do Zelenče až na západní okraj plochy projektu a současně do 4 bloků části Z8 na JV okraji severní části projektu (viz výkres urbanistického řešení, č. 5 - Nová zástavba bytových domů). Protože centrum nové výstavby ve Mstěticích leží na návrší, které převyšuje okolí, takto navržené bloky bytových domů se čtyřmi nadzemními podlažími na ploše větší než 9 ha hrubě naruší ráz zemědělské krajiny v Polabí.
Současně přibyl v návrhu ÚP celý pás bloků rezidenční zástavby na západním okraji jižní části projektu (mezi tratí a okrajem ochranného koridoru produktovodu). Kumulovaně to znamená nárust dalších nových obyvatel ve Mstěticích nejméně o tisíc osob oproti platnému ÚP části Mstětice.
V návrhu ÚP se zásadně změnila etapizace: původní IV. etapa zanikla a byla rozdělena mezi ostatní etapy. Etapa I. v návrhu nově znamená rozestavěnost původní plochy u železnice a současně pásu podél celého východního okraje projektu, tedy podél silnice II/101, což bude mít zásadní vliv na dopravní kalamity situaci v místě. Navržená etapizace projektu je velmi benevolentní a umožnila by vysokou souběžnou rozestavěnost na všech zastavitelných plochách.

Výše uvedené změny v návrhu ÚP zásadně rozšiřují možnosti intenzivní stavební činnosti proti dosud platným podmínkám, vytváří hrubý zásah do krajinného rázu a kritickým navýšením dopravy, hluku i znečištění v širším okolí ohrožují závažně životní prostředí.

Požadujeme proto, aby:

- bytové domy byly pouze podél hlavní ulice od železniční stanice a kolem hlavního náměstí (jako v dosud platné změně č. 5 ÚP pro Mstětice),
regulace výstavby dovolila na plochách Z7 a Z8 bytové domy pouze do výšky max. 3. NP,
- byl zrušen záměr výstavby nových rezidenčních bloků na západním okraji jižní části projektu a zachováno dosud deklarované využití (OV – obchod a výroba), což mělo podle platné dokumentace zajistit novým obyvatelům služby i pracovní místa. Případně toto využití zkombinovat se zelení, která by odclonila rezidenční část od nejčastějších větrů ze západu a severozápadu,
- byly upraveny podmínky etapizace tak, aby nemohl nastat souběh všech etap výstavby a to takto:

U všech etap (II., II. a příp. IV.) doplnit tuto podmínku: - „Ukončení realizace všech podmínek uvedených v předchozí etapě.“
- Změnit formulaci „Realizace nebo zahájení výstavby na více jak 50 % ploch…“ na formulaci „Realizace výstavby na více než 50 % ploch…“.
- Do podmínek pro I. etapu části Z7 i Z8 doplnit: „Realizace plánovaných staveb na silnici II/101 (obchvat obce Zápy, kruhová křižovatka se silnicí III/10162, nadjezd nad tratí ve Mstěticích a napojení přes kruhovou křižovatku přímo na exit 8 na D11), které zajistí lepší tangenciální dopravní prostupnost.“

 

Připomínka č. 5

Realizace zeleně a sportovišť ve Mstěticích

V projektu nové zástavby v k.ú. Mstětice nejsou sportoviště ani většina plánované zeleně zahrnuty do žádné z etap výstavby. Jedná se především o plochu ochranného pásma produktovodu, který dělí zástavbu na jižní a severní část. Aby nehrozilo, že vznikne nová masivní výstavba bez realizace klíčové zeleně a sportovišť, je nezbytné, aby tyto plochy byly doplněny jako součást příslušných etap výstavby.

Požadujeme, aby plochy každé etapy výstavby byly rozšířeny o bezprostředně přilehlé plochy zeleně a sportovišť, které jsou součástí ÚP.

 

Připomínka č. 6

Projednání všech připomínek na zasedání zastupitelstva

Požadujeme, aby vypořádání všech připomínek, které obec obdrží k návrhu ÚP, bylo řádně projednáno na zasedání zastupitelstva obce a proces pořizování ÚP.

Autor: Ladislav Mrklas | 2 podpisy

Více >
Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě 101 podpisů chybí 99

Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě

My, níže podepsaní občané, reagujeme na usnesení Rady města Poděbrady č. 544/2021 ze dne 20.10. 2021, kterým doporučila zastupitelstvu schválit změnu územního plánu za účelem výstavby komerčního centra v lokalitě Přední Lhota, u kruhového objezdu. Ačkoliv byl návrh dne 3.11. po diskuzi stažen z jednání zastupitelstva, může být předložen znovu. Prostřednictvím této petice žádáme, aby zastupitelé města Poděbrady návrh odmítli a zachovali dosavadní určení pozemků.

Přestože je vjezd do Poděbrad již částečně využíván ke komerčním a podnikatelským činnostem, tato část mezi silnicí I. třídy č. 38 a silnicí č. 611 slouží k zemědělským účelům. Na západ od silnice č. 38 se dosud nachází jen zastavěná část Přední Lhoty a jeden dům. V platném územním plánu není počítáno s využitím pozemků parc.č. 148, parc.č. 200/41, parc. č. 166/1 a parc.č. 166/2 v k.ú. Přední Lhota u Poděbrad pro výstavbu ani komerční využití. Schválením navrhované změny by umožnilo využít pozemky jako plochu občanské vybavenosti, ke komerčním a podnikatelským účelům, k prodeji a skladování.

Máme obavy, že další rozšíření komerční a průmyslové zóny u vjezdu do lázeňského města přinese negativní důsledky nejen pro obyvatele Přední Lhoty. Zejména se obáváme neúnosného zvýšení dopravy v oblasti kruhového objezdu, který je už nyní nárazově přetížen a blokuje vjezd do Poděbrad. Kolony u kruhového objezdu by mohli řidiči začít objíždět přes Přední Lhotu a Kluk.

Dále zřejmě dojde k navýšení světelného znečištění s přímým dopadem na občany Přední Lhoty, zvýšení hladiny emisí, hluku a k celkovému nárůstu dopravy směrem do Kluku a Poděbrad. 

Důsledkem změny územního plánu bude prolomení stávající hranice města, zábor zemědělské půdy, tj. stavba na tzv. greenfieldu, zvýšení teploty v okolí budov a parkoviště, komplikace při výjezdu a nájezdu do komerční zóny. Vizualizace představuje osm nižších budov, zahrnuje zeleň a předpokládá napojení odbočovacími pruhy na silnici č.611. Toto ovšem není závazná a konečná podoba projektu, a zejména dopady na dopravu v okolí kruhového objezdu nejsou známy, protože při jeho stavbě se s centrem nepočítalo. Vizualizace komerční zóny vůbec neřeší možnost bezpečného přístupu pro chodce a cyklisty.

Poděbrady jsou lázeňským městem a kromě toho jsou vyhledávaným místem k trvalému bydlení i rekreaci pro svou polohu na řece a množství zeleně ve městě. Poděbrady mají pověst klidného menšího sídla s historicky, architektonicky a esteticky cenným centrem, obklopeným širokým pásem zeleně, lesů, jezer a polí. Nevidíme důvod pro další rozšiřování komerčních a průmyslových zón na zemědělské půdě a znehodnocování původně zelených vjezdů do města.

Žádáme proto touto peticí zastupitelky a zastupitele města Poděbrady, aby návrh na změnu územního plánu zamítli.

Autor: Klára Jirásková | 101 podpisů

Více >
Železniční zastávka Vícemilice 54 podpisů

Železniční zastávka Vícemilice

My, níže podepsaní občané Bučovic – městské části Vícemilice prostřednictvím této petice žádáme, aby byla ve Vícemilicích vybudována železniční stanice pro osobní vlaky.

 

Stanice by byla vybudována na existující železniční trati Brno hl. nádraží – Veselí nad Moravou, na traťovém úseku Bučovice – Nesovice. A to přímo ve Vícemilicích v části železnice vedle stávajícího železničního přejezdu. Železniční stanice obyvatelům Vícemilic výrazně zlepší přístup do centra Bučovic, Brna i do dalších měst. V současnosti se plánuje stavba „Elektrizace Blažovice – Veselí nad Moravou“. Stavba železniční zastávky Vícemilice by se tak mohla vybudovat společně s 1. etapou elektrizace trati, nebo jako samostatná stavba současně s elektrizací výše uvedené tratě.

 

Přínos a důvody pro zhotovení železniční zastávky Vícemilice pro osobní vlaky:

- Železniční zastávka výrazně ovlivní přístup obyvatel městské části Vícemilice do centra Bučovic. Především v časech, kdy do centra Bučovic není žádné autobusové spojení linky č. 643. Obyvatelé Vícemilic nemají ve své oblasti žádné služby. Chybí tady obchod, lékař, lékárna, restaurace a jiné služby. Vše se nachází až v centru Bučovic. Obyvatelé musí za službami cestovat do centra Bučovic/Brna a zpátky. Vlakovým spojením Vícemilice – Bučovice (centrum) se doplní spoje, které můžou obyvatelé využít pro základní služby a prakticky doplní místní dopravu v Bučovicích.
- Zajištěním železniční zastávky pro obyvatele Vícemilic přibude možnost zajet do centra Bučovic (nebo přímo do Brna) ve večerních hodinách za zábavou, (například do restaurace a zpět).
- Při nepříznivém počasí je problém dostat na vlakovou stanici v Bučovicích z Vícemilic. Ne vždy navazují autobusové spoje odjíždějící z Vícemilic na vlakové spoje odjíždějící z Bučovic. Cesta pěšky vede podél hlavní silnice po cyklostezce/chodníku, kudy je to cca 2,1 km (cca 25 min chůze). Za nepříznivého počasí tedy není pro obyvatele Vícemilic snadné dostat se na železniční zastávku do Bučovic.
- Autobusová linka č. 643 (Vícemilice – Bučovice) zajišťuje především spojení pro děti základní školy. Přes školní prázdniny, kdy jsou některé autobusové spoje zrušeny, je spojení na vlakovou zastávku do Bučovic nepoužitelné, nebo žádné. Samotné spoje pro ostatní cestující (pracující, středoškoláci, vysokoškoláci, důchodci atd.) je slabé.
- Někdy se stává, že autobusy jedoucí po vytížené silnici E50 meškají a není tak možné stihnout přestup na vlakový spoj.
- Železniční zastávka ve Vícemilicích by velmi pomohla cestujícím, kteří pracují mimo město a cestují ve večerních nebo ranních hodinách. Např. autobusový poslední spoj Bučovice – Vícemilice jede kolem 18 hod. Jít potom ve 23 hod kolem hlavní silnice do Vícemilic, je nepříjemné a místy nebezpečné.
- Víkendové spojení autobusem z Vícemilic do centra Bučovic, nebo na vlak, je velmi slabé.
- Městská část Vícemilice má nezanedbatelný počet obyvatel v rámci Bučovic. Nově ve Vícemilicích, v blízkosti železničního přejezdu, přibyla výstavba 77 bytů. Výstavba 1. etapy je zkolaudovaná a z velké části zabydlená. Výstavba 2. etapy bude zkolaudovaná v roce 2022. To vede k dalšímu výraznému nárůstu obyvatel.
- Vybudování železniční zastávky by pozitivně ovlivnilo dojíždění za prací/školou směrem na Brno. Na silnici E50 a dálnici D1 jsou permanentně kolony. Po samotném příjezdu do Brna je také problém se zaparkováním v centru. Nicméně i tak v tuto chvíli obyvatelé raději zvolí cestu autem než komplikovanější nepřímé spojení z Vícemilic.
- Z mapy železniční tratě a rozmístění zastávek pro osobní vlaky, je zřejmé, že železniční zastávky jsou téměř v každé obydlené oblasti. A to v malé vzdálenosti od sebe i v mnohem méně zabydlených oblastech. Ve Vícemilicích však tato možnost chybí, přestože je zde železniční trať v bezprostřední blízkosti zabydlené oblasti. Je tu velký potenciál využití zastávky a také vhodný prostor pro zhotovení zastávky (kolej je přímá, pozemky kolem tratě se dají použít pro stavbu nástupiště).

 

 

Vybudování železniční zastávky v městské části Vícemilice bude pro její obyvatele velkým přínosem.

 

Děkujeme.

 

 

Petici podávají za obyvatele městské části Vícemilice:

Ing. Radoslav Bangó, Osvobození 295, Vícemilice

Tomáš Šiška, Osvobození 297, Vícemilice

Simona Szilvásová, Osvobození 293, Vícemilice

Autor: Simona Szilvásová | 54 podpisů

Více >
Petice za zachování a revitalizaci vnitrobloku „U Letadla“ v Poděbradech 141 podpisů chybí 109

Petice za zachování a revitalizaci vnitrobloku „U Letadla“ v Poděbradech

My, níže podepsaní občané, reagujeme usnesením Rady města Poděbrady č. 288/2021 ze dne 26. 5. 2021 schválený záměr nabídnout k prodeji pozemky (parc. č. 1397/1, 1399 a 1400/1) ve vnitrobloku „U Letadla“. Prostřednictvím této petice žádáme, aby město Poděbrady svůj záměr prodeje přehodnotilo a namísto prodeje přinejmenším významnou část vnitrobloku revitalizovalo a zachovalo jako zelenou klidovou zónu určenou pro obyvatele města.

 

Přestože je dnes vnitroblok obestavěn bytovými domy a v poněkud zanedbaném stavu, zůstává veřejnosti snadno přístupným a také je obyvateli přilehlých či vzdálenějších domů běžně využíván. Slouží k procházkám a setkávání, venčení psů nebo dětem k jejich hrám. Je klidný, plný zeleně a vzrostlých stromů. A při troše snahy by mohl být ještě mnohem přívětivějším a využívanějším místem. Důležitost a potřebnost místa se potvrdila v době pandemie a s ní spojených vládních restrikcí, kdy bylo využíváno skutečně hojně.

 

Máme obavy, že rozprodej vnitrobloku může znamenat nejen likvidaci cenné zeleně, ale například též zastavění dosavadního klidového území parkovacími místy. To by významně poškodilo obyvatele přilehlých domů a připravilo o onu klidovou zónu i další obyvatele města.

 

Naší vizí je zachovat veřejně přístupný vnitroblok (či jeho významnou část) a zároveň jej revitalizovat, aby bylo zastaveno jeho chátrání a funkci klidové zóny mohl plnit ještě lépe (smysl nám to dává zejména v místech pozemků parc. č. 1399 a 1397/1). Může se jednat například o vytvoření malého hřiště, osazení laviček, městskou/komunitní zahradu apod. Zvelebení a zachování vnitrobloku může výrazně pozitivně ovlivnit vnímání prostoru a vztahy lidí zde bydlících.

 

Žádáme proto zastupitelky a zastupitele města, aby se o zachování vnitrobloku a umožnění jeho dalšího využívání obyvateli města aktivně zasadili.

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Autor: Michal Louč | 141 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku