Náměty ke studijnímu plánu FA ČVUT obor KA
44 podpisů chybí 56

Náměty ke studijnímu plánu FA ČVUT obor KA

Autor: Alexandr Mariani Mariani | vloženo: 20.03.2018 | 44 podpisů
Sdílejte s přáteli

Bakalářský stupeň obor KA

 

1.       Technologie krajinářské architektury I,II,III,IV

 

Technologie KA je pro nás klíčový předmět. V podstatě vešteré technické a konstrukční argumenty se učíme zde. Tento předmět pro nás má podobný význam jako Pozemní stavitelství pro obor Architektura. Vzhledem k tomu, jakou roli pro nás tento předmět hraje, je jeho obsah i rozsah nedostatečný. Jeho rozsah na bakalářském stupni je poloviční co rozsah předmětu Pozemní stavitelství na oboru Architektura a urbanismus. Někteří studenti, kteří již začali pracovat v architektonických ateliérech pocíťují nedostatek znalostí v tomto směru. Obáváme se, že student který, úspěšně absolvuje tento obor bude schopen zpracovat architektonickou studii, ale s realizací staveb a zpracování dokumentace pro stavební povolení a realizaci stavby mu budou chybět potřebné znalosti.

 

Prosíme o zvýšení počtu vyučovacích hodin, alespoň na stejný počet, jako má předmět Pozemní stavitelství v oboru Architektura a urbanismus..

 

Dále bychom v rámci tohoto předmětu velice ocenili skripta a prosíme, zdali by bylo možné zvážit vypsání grantu na jejich vytvoření (Existují skripta Pozemní staviteství - Drobná architektura, u těchto by postačila aktualizace)

 

Prosíme, aby na tento předmět byl vytvořen cyklus přednášek, které budou mít předem danou a ucelenou strukturu a budou k dohledání na moodlu, nebo jejich obsah ve skriptech. Dozvídáme se zde informace, které jsou jinak těžko dohledatelné a byl by pro nás veliký přínos, kdybychom k těmto informacím měli od školy přístup.

 

2.       Nauka o přírodě I, II, III

 

Předměty Nauka o přírodě I,II,III jsou svým obsahem poměrně vzdálené od našeho oboru a většina vyučované látky pro nás není příliš využitelná. Prosíme, o revizi obsahu těchto přednášek a snahu o větší přižpůsobení našemu oboru.. Jiný název předmětu Nauka o přírodě II – je Pedologie, a Nauka o přírodě III – Hydrologie. Tyto předměty už existujou v rámci ČVUT. Katedra hydromeliorací a krajinného inženýrství , FSv ČVUT už tyto předměty vyučuje. Občas může nastat absurdní situace, že vyučující tohoto předmětu, který je zaměstncem FSv ČVUT musí jet společně se studenty oboru KA na ČZU, aby přednášel pouze pro nás v prostoru ČZU.

 

Prosíme o možnosti absolvování těchto předmětů v rámci Katedry Hydromeliorací a krajinného inženýrství FSv ČVUT, anebo zavedení těchto předmětů u nás.

 

3.       Dendrologie I,II

 

Toto je pro nás další klíčový předmět a jeho nové zavedení již má své výsledky na naší práci. Přesto myslíme, že by bylo vhodné tento předmět rozšířit a v budoudnu ideálně propojit s předměty Nauka o rostlinách I,II,III, které jsou svou náplní podobné a mohli by se tudíž vyučovat propojeně. Dále bychom velice ocenili, kdybychom měli přístup ke skriptům, nebo přednáškám z tohoto předmětu, přotože informace, které se zde učíme budeme neustále využívat.

 

4.       Technická zařízení budov a infrastruktura sídel 1

 

Prosíme o přizpůsobení tohoto předmětu pro účely KA. Velmi by pomohlo samostatné cvičení pro celý obor a věnovat pozornost spíše exteriéru a návaznosti pozemku na stavbu, než interiéru a vnitřnímu vybavení budovy. Prosíme o zvážení nezbytnosti cvičení zabývajícím se vzduchotechnikou. Myslíme, že toto pro nás není tolik přínosné a bylo by možné ho nahradít jiným pro nás využitelnějším obsahem, například Odvodnění území z předmětu TZB a infrastruktura sídel II.

 

5.       Výuka ateliérů

 

Výuka ateliérů se pořád vyvíjí a je to velmi znát. Velice si ceníme např. možnosti spolupracovat s hostujícím zahraničním architektem Tillem Rehwaldtem, nebo možnosti v zimním semestru pracovat společně s architekty v ateliéru Klokočka, Fingerová. Právě tato spolupráce je budoucností našeho oboru a veříme, že naše fakulta je unikátní v tom, že tuto spolupráci už na škole umožňuje. By bylo dobrý, kdyby jsme už v bakaláři mohli chodit do architektonických ateliéru, Když budou mít vypsané téma blízké krajinářskému. Aby už od bakaláře by jsme měli spolupracovat s architekty.

 

Prosíme, aby byly dále rozvíjeny a podporovány ateliéry společné pro architekty a krajináře, Věříme, že toto by nebyl přínos jen pro studenty FA, ale i pro budoucnost architektury v ČR.

 

Komu bude petice předána: děkanovi FA, prof. Ing. arch. Ladislavu Lábusovi, hon. FAIA

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 6

22. 03. 2018 | Jakub Kuča | Hlavní město Praha
Souhlasím se změnou, výhrady osobně.
+0 | -0
doporučit +
21. 03. 2018 | Petr Stojaník | Hlavní město Praha
doporučuji upravit závěr 4. bodu
+0 | -0
doporučit +
20. 03. 2018 | Vojtěch Kettner | Hostivice
Na FB stránce FAKA jsem dal navrhovanou korekturu bodu 5). Jinak moc hezké :).
+0 | -0
doporučit +
20. 03. 2018 | Sebastian Trapl Trapl | Praha
:)
+0 | -0
doporučit +
20. 03. 2018 | Franziska Soukupová | České Budějovice
Ahoj, díky moc. Pokud by bylo možné petici ještě lehce upravit před odevzdáním, klidně se hlásím jako korektor. :-)
+0 | -0
doporučit +
20. 03. 2018 | Martin Kůra | Písek
Ahoj, diky za vypracovani, jen asi prosim upravte konec zadosti, kde jsou trosku nesrovnalostni a nenavazujici vety.
+0 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podpisy | 44

Podpisový arch v PDF
  • jiří hak | praha 5
  • Jan Trpkoš | Liberec
  • Jiří Ullwer | Týniště nad Orlicí
  • Jakub Kuča | Hlavní město Praha
  • Anna Hrabíková | Lužany
  • Adam Hloušek | Náchod
  • Petr Tajčman Tajčman | Liberec
  • Tereza Lacigová | Řevnice
  • Olga Lebedeva | Hlavní město Praha
  • Eliška Bednářová | Domažlice