Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji
1358 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

Autor: Štěpán Hálek | vloženo: 02.07.2021 | 1358 podpisů
Sdílejte s přáteli

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Komu bude petice předána: Hejtmanka Středočeského kraje Mgr. Petra Pecková (STAN)

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 158

25. 07. 2021 | Miroslav Havlíček Havlíček | Líšnice
Zásadní nesouhlas s rušením tratí. Nic nedokážete vybudovat, jako naši předkové před víc jak 120ti lety, jen rušit/ničit. Vypočítané úspory (pokud vůbec nějaké budou) se vynaloží naprosto ničemně, nebo rovnou rozkradou. M.Havlíček
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

19. 07. 2021 | Miloslav Machotka Machotka | Vlašim
Rozhodně nerušit žádnou trať. Je to opravdu hloupost a autobus vlak ze de uvedených důvodů nenahradí. Trať 222 Vlašim-Trhový Štěpánov byla nedávno opravena a teď by ji zrušili. S dětmi, kočárkem i s kolama se rozhodně lépe cestuje vlakem.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

19. 07. 2021 | Hana Šamanová | Stará Hut
prosím o zachování stávající trati do Dobříše...prosím nerušit! historicky i jedinečná trat..a byla za hodně peněz v poslední době rekonstruovaná..je ekologická krásná a neničí přírodu a ovzduší ...mohlo by to ohrozit dostupnost kde není víc možnděkuji.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

19. 07. 2021 | Míša Lalović | Praha 4
Nikdy nechci aby se rusila trať na Dobříš ani nijak přerusovala vlak je lepší než blbý autobus a vlakem jezdí i víc lidí.žádný rušení tratě STOP
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

17. 07. 2021 | Luděk Cundr | Malá Hraštice
Je to hloupost. Na jednu stranu se bojuje proti husté automobilové dopravě, na druhou stranu jsou občané tlačeni do jejího požívání.


+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

15. 07. 2021 | Tomáš Palatý Palatý | Měchenice
Zatavit osobní dopravu na trati 210 v úseku Čisovice - Dobříš bych považoval za zcela chybné rozhodnutí.Chápu, že financování veřejné dopravy není aktuálně jednoduché, nicméně právě železnice by měla být tím nejvíce preferovaným druhem.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

15. 07. 2021 | Aleš Koblížek | Ivančice
Zdědili jsme po našich předcích jednu z nejhustších sítí železnic a tu bychom měli dále rozvíjet a ne ji likvidovat!
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

14. 07. 2021 | Vít Patrák | Lovosice
Z praxe na informacích vím, kolik lidí vlak potřebuje, autobusem jezdit nemohou nebo nechtějí. Velká část nejezdí "vlakem nebo autobusem", ale "vlakem i kdyby jinam" nebo "vlakem kam to jde a zbytek pro mě přijedou" nebo "vlak zrušili, musíme mít 2 auta."
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

14. 07. 2021 | Lenka Bystroňová | Praha 7
Byla bych pro zachování tratí a dopravce, který stále spolehlivě funguje, kde je tvořena doprava pro lidi a né, jak je známo v jiných krajích, kde si hejtmani zalibovali v kapitalismu a vypustili tak do provozu
,,konkurenci,, ktera, ale vůbec nefunguje!
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

13. 07. 2021 | Josef Nový | Praha 4
Mgr Borecký (autor návrhu rušení a člen pohnutí STAN) odstup, jsi ostuda Středočeského kraje a svou funkci NEZVLÁDÁŠ
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

17. 07. 2021 | Luděk Cundr | Malá Hraštice
Je to hloupost. Na jednu stranu se bojuje proti husté automobilové dopravě, na druhou stranu jsou občané tlačeni do jejího požívání.


+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

Podepsat tuto petici

Podpisy | 1358 (+111 nepotvrzených)

Podpisový arch v PDF
  • Hana Klausová | Čisovice
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Barbora Dolejší | Skalsko
  • jan havlícek havlícek | Mladá Boleslav
  • Eva Šimonková | Katusice
  • Jan Hoffmann | Horní Beřkovice
  • Jiřina Márová Márová | Jeneč
  • Veronika Márová | Jeneč
  • Věra Novotná | Dobříš
  • Jana Brožová Brožová | Mladá Boleslav

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku