První stupeň základních škol bez známek
619 podpisů

První stupeň základních škol bez známek

Autor: Petr Chaluš | vloženo: 28.01.2019 | 619 podpisů
Sdílejte s přáteli

Při vstupu na první stupeň základní školy potřebují děti postupně rozvíjet dovednosti k učení a motivaci učit se po celý život. V současném světě existují moderní metody hodnocení výsledků učení, které jsou pro tento věk dětí vhodnější a srozumitelnější než srovnávání se známkami. V některých zemích Evropy hodnotí děti v tomto věku pouze slovně a pracují zejména se sebehodnocením. U nás si školy mohou volit známkování nebo slovní hodnocení, přesto naprostá většina škol stále hodnotí známkami i na prvním stupni. Změna zákona, která by zavedla na prvním stupni pouze slovní hodnocení, by umožnila zlepšit vztah dětí ke vzdělávání. Otevřela by dveře všech základních škol pro pedagogické přístupy založené na podpoře individální motivace dětí k učení. Školy, které již hodnotí slovně, mají mnoho dobrých zkušeností, které se dají využít pro všechny ostatní školy. Na základě jejich dosavadních zkušeností je také důležité zamezit přepisování slovního hodnocení na známky pro potřebu přijímacího řízení na střední školy a víceletá gymnázia. Aktuálním trendem v zahraničí je různorodost hodnocení s pomocí dobře vedeného portfolia žáka, které umožňuje mít dobrý přehled o dovednostech žáka ve všech oblastech učení. Pro potřeby diagnostiky talentu a schopností žáka existují efektivní různorodé nástroje, vhodnější než známkování. A pro potřeby rozhodnutí o výběru dalšího studia může být vhodnou podporou kvalitní a nezávislé poradenství.  

Komu bude petice předána: Vláda, Parlament, MŠMT

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 50

05. 02. 2019 | Tereza Schmoranz | Praha
Motivovat děti známkami na škále 1-5 se hodí leda do orwellovských románů.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

05. 02. 2019 | Hana Kořínková | Chomutov
Všechni spolu. Pro naše děti.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

04. 02. 2019 | Kryštof Holub | Praha
Sám jsem slovním hodnocením na prvním stupni prošel. Naprosto souhlasím se zavedením na všech základních školách.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

03. 02. 2019 | Eva Valkovičová | Velké Pavlovice
Známky podporují jen vnější motivaci...a to v lepším případě...
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

29. 01. 2019 | hana chalušová | Benešov
známky učí nálepkovat, slovní hodnocení má potenciál učit pracovat se zpětnou vazbou
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

29. 01. 2019 | Hana Slabá | Praha 6
Nejen jako rodič, ale hlavně jako pedagog jsem pro hodnocení, nikoliv pro třídění dětí, tedy klasifikaci. Známky patří na dopis, nikoliv na dítě! Díky za iniciativu.
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

03. 02. 2019 | Eva Valkovičová | Velké Pavlovice
Známky podporují jen vnější motivaci...a to v lepším případě...
+1 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

Podepsat tuto petici

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podpis je nutné potvrdit v doručeném mailu

Podepsat petici

Podpisy | 619 (+52 nepotvrzených)

  • Veronika Lorencová | Šternberk
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Kateřina Tisová | Jesenice
  • Sabina Vodenková | Brno
  • Martina Frintova | Praha
  • Blanka Keltner Keltner | Praha 2-Nusle
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Eliška Bařtipánová Bařtipánová | Karlovy Vary

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku