My, níže podepsání občané, obyvatelé obce, rekreanti a vlastníci nemovitostí v obci Petrovice, nesouhlasíme se záměrem postavit na katastru obce Petrovice věrné elektrárny. Žádáme proto zastupitelstvo Městyse Štoky, pod které obec Petrovice spadá, aby učinilo veškeré zákonné kroky k tomu, aby stavba větrných elektráren v k.ú. obce Petrovice nebyla realizována. Důvody nesouhlasu: Nepříjemný zásah do krajinného rázu obce, který si nechceme nechat zničit, ani za cenu slibovaných finančních výhod. Vliv na životní prostředí. Dopad světelného a zvukového smogu na zasaženou oblast. Pokles cen nemovitostí v dané lokalitě. Narušení podzemních vod a vodních zdrojů obce. Rušení pokrytí komunikačních signálů,atd...
Autor: Martin Pallán | 2 podpisy
Více >Petice za zavedení frekventovanější autobusové dopravy mezi Prahou, Bezděkovem, Hněvkovicemi, Kožlou a Ledčí nad Sázavou.
Okolní města Ledče nad Sázavou například Zruč nad Sázavou a Světlá nad Sázavou již frenkventovanejší dopravu mají. Ať už se jedná o linku 402 která jezdí přes Zruč na Prahu několikrát denně včetně víkendu nebo o vlakové spojení Světle nad Sazavou s Prahou několikrát denně a to včetně víkend.
Pokud souhlasíte s lepším a frekventovanějším spojením prosím podepište petici.
Autor: Jan Andrews | 7 podpisů
Více >Petice rodičů a klientů, zainteresované veřejnosti, pedagogických pracovníků, odborných lékařů proti jakýmkoliv změnám ve fungování SPC Demlova 28, Jihlava.
Pokud nesouhlasíte se změnami, které se plánují se stávajícím SPC, připojte se.
Byla jsem klientkou SPC Demlova 28, v nelehké době, kdy jsem z plného zdraví přešla do plné invalidity. Závažné onemocnění u dívky v 7. třídě je velmi náročné na psychiku. Procházela jsem stádii přijetí a nepřijetí diagnózy spolu s celou moji rodinou. V té době jsem odmítala kontakt s okolním prostředím a uzavřela jsem se doma. Ze zpětného pohledu jako zásadní vidím, že mě v této kritické době kontaktovaly pracovnice SPC Demlova 28. Začala jsem věřit, že nabízené terapeutické směry a dlouhodobá kvalitní podpora SPC mě navrátí nazpět do života. Často jsem pobývala v nemocničním prostředí, proto jsem ocenila absolutně odlišné prostředí zde.
Velmi podstatné pro mě bylo, že jsem v tomto prostředí získala pro mne tolik zásadní intimitu. Na tomto pracovišti mě postupně začaly zapojovat do běžného života i s mým handicapem. Mohla jsem s podporou SPC dokončit ZŠ, následně pak vystudovat SŠ. Na začátku této cesty jsem si neuměla představit, že budu vést plnohodnotný život jako matka a žena.
Proto chci svou peticí za sebe, za své pedagogy s kterými jsem v kontaktu, kamarády z SPC, podpořit fungující, odborné, bezbariérové zařízení v příjemném prostředí ve stávající podobě, tak aby se nic neměnilo. Pokud sdílíte podobné pocity, připojte se.
Čeho se obávám konkrétně:
- snížení kvality odborné péče , vyhovuje mi pracoviště, kam přijdu se svým dítětem a zažívám pocit intimity mezi mnou dítětem a psychologem a speciálnám pedagogem. To je pro mě zásadní/ 30. let se vyvíjela koncepce tohoto výjimečného pracoviště založena na úzké spolupráci mikrotýmu/
- snížení propojení teorie a praxe /speciálně pedagogická a psychologická péče konkrétně v pracovnách i ve třídách mateřské školy, ověřování inovativních metodických postupů na cílové skupiny ve třídách/
- dojde ke ztrátě koncepčně vybudovaných odborných pracoven, které jsou denně využívány všemi klienty /rehabilitace, trampoterapie, prostorová orientace na zahradě, multifunkční smyslová prolézačka, keramika.../
- pracoviště realizované na základě dlouhodobé vize dítě v přirozeném hravém prostředí, při zachování intimity, které nepřipomíná nemocniční prostředí, kterém jsme museli projít dítě nezažilo pocit strachu, protože nabízené prostory plně vyhovují dítěti
- v SPC se nacházejí odborníci, za kterými se vracím ráda i z Prahy, stále si doplňují vědomosti a zůstávají lidští
- funkčnost zařízení je zajištěna konkrétními lidmi, kteří sdílejí společné vize a hodnoty
Autor: Olga Lenártová | 961 podpisů
Více >Vážení občané, slovy velkého, velikostí menšího městečka Velké Bíteše, přátelé. Rádi bychom oslovili zastupitele a radní Města Velká Bíteš s žádostí na zřízení venkovního hřiště pro posilování s vlastní vahou.
Město v současné době takovéto hřiště nenabízí a my bychom tento stav rádi změnili.
Proč myslíme, že by bylo hřiště využíváno?
Řada z nás si ještě pamatuje dobu, kdy na základní škole chodívala do takzvaného cvičení. Pod tehdejším vedením pana Tučka, jsme jako děti řádili na bradlech, žebřinách, kurzích a brali všechno jako velkou zábavu. Dnes je situace taková, že člověk odrostl, nemá moc času a nemůže být závislý na volných termínech v tělocvičně. Ve městě fungují posilovny, ale věříme, že doplňková aktivita pod otevřeným nebem může rozšířit a zpříjemnit cvičení i návštěvníkům těchto zařízení. Nejde nám o formu, ale o možnost. Velikost a finanční únosnost hřiště ať zhodnotí pověření. Věříme, že i s minimem financí se dá zpříjemnit život a zkvalitnit volný čas mnoha z nás. Budeme rádi, pokud Vás tento záměr oslovil, aby jste se přidali k nám a podepsali jednoduchou petici za zřízení, kterou následně předáme na MÚ Velká Bíteš.
Pro neznalé - co je workout?
Jedná se o sportovní aktivitu s vlastní vahou těla, která zahrnuje různé cviky na veřejných sportovních hřištích, především na hrazdě, bradlech, žebřinách, horizontálních žebřících, kruzích a jiných konstrukcích, nebo i bez jejich použití (na zemi). Hlavní důraz je kladen na cvičení s vlastní vahou, rozvoj síly a vytrvalosti.
Autor: Eduard Rovenský | 126 podpisů
Více >My, níže podepsaní obyvatelé Pelhřimova o okolí, si nemyslíme, že záp.obchvat (ZO) města by měl vést mezi Pelhřimovem a Starým Pelhřimovem, kde je vhodnější ponechat prostor k bydlení. Zvláště v situaci, kdy již dnes rodiny nemají možnost najít v Pelhřimově pozemek ke stavbě domku. Daná oblast je blízko škol, obchodů i sportovních zařízení a nemá ani daleko do přírody, ke Stráži atd. Je tak dlouhodobě rozumnější tuto oblast zachovat pro život. I když by změna plánů ZO mohla znamenat pozdější výstavbu (nyní plánován start stavby 2023-2025), preferujeme klidně počkat na výstavbu severního obchvatu Starého Pelhřimova a západní obchvat napojit až na něj, aby se Pelhřimovy nerozdělily silnicí a ze Starého Pelhřimova se nestal ostrov obklopený asfaltem. ZO by také v aktuální podobě zbytečně zvýšil hluk u sídliště (ač jsou „v normě“); nějaký dopad by měl na ráz krajiny kolem Stráže. Proto ho postavme dobře, až bude opravdu potřeba na základě vývoje v dopravě a ne špatně „do foroty“ jen díky tomu, že máme (možná) k dispozici dotace. Národní sčítání dopravy prováděná každých 5 let a rozvoj dalších silnic a dálnic v okolí totiž ukazují, že Pelhřimov se záp.obchvatem nemusí vůbec spěchat.
Velmi sporné a neaktuální je současné dopravní odůvodnění ZO za 1,5 miliardy, které si vyfantazírovalo téměř katastrofické zvyšování dopravy, ač realita je dle dopravních dat opačná než předpoklady. Doprava na Jindřichův Hradec mezi roky 2005-2010 klesla o 23%. V centru tento úbytek částečně doplnili místní (je diskutabilní jak moc obchvat sami využijí). Ať už nedbalostí či úmyslně v dokumentaci ZO nejsou vůbec brány v potaz stavby, které by z obchvatu „ukradly“ další velký díl dopravy, a to:
1) místní ulice „Beachwell-Javory“, která je v územním plánu a znamenala by pro Pelhřimov „vnitřní obchvat“. Mohla by obsluhovat právě nové pozemky k bydlení a být šikovnou zkratkou z Agrostroje a Lhotky k sídlištím. Pokud bude postavena od začátku chytře, nabídne rovnou parkování a oddělený prostor pro chodce a cyklisty. Tato spojka by z obchvatu odebrala většinu místní dopravy, protože bude kratší a dostupnější.
2) dálnice D3, která je pro Pelhřimov „vnějším obchvatem“ a v úseku Tábor-České Budějovice má být hotová již v roce 2018. Pro nás absolutně tichá D3 odebírá čím dál více transitní dopravy od D1 i od Prahy směřující na jih. Dříve bylo rychlejší jet na Jindřichův Hradec, to už ale neplatí a tato cesta zůstává pouze “kochací a malebnější” alternativou k D3. Pro transitní dopravu (ale i Pelhřimáky) to znamená, že při cestě na jih se D3 stává o desítky minut rychlejší, dálnice je statisticky 4x bezpečnější a stejně dlouhou alternativou k silnici I/34 vedoucí přes Jindřichův Hradec. Také národní modely dopravy předpokládají poměrně silný růst provozu Tábor-Pelhřimov, protože představuje šikovnou zkratku mezi D1 a D3. Doprava směr Jindřichův Hradec by měla stagnovat (pokud neumožníme kamionům po ní šetřit mýtné). Ani o D3 není v dokumentaci záp.obchvatu ani slovo a je to už poměrně podezřelá nedbalost, vyžadující minimálně aktualizaci dokumentace (u jiných měst běžná praxe).
Západní obchvat tak ve skutečnosti stavíme hlavně pro regionální dopravu (Humpolec - Třeboň) a případně pro kamiony šetřící mýto či řidiče nekupující dálniční známku. ŘSD však předstírá, že je i pro dopravu transitní a místní. To nám nepřijde rozumné vzhledem k hodnotě obětovaného území.
Uvědomujeme si také a požadujeme, aby radnice na rozdíl od podpory suboptimálního obchvatu prováděla opatření k odlehčení místní dopravě ke zmírnění problémů s především místní automobilovou dopravou ve špičkách:
- funkční zelenou vlnu po Nádražní od Racka po bazén, kde se nyní zdá býti plynulý průjezd městem spíše otázkou náhody (alespoň do 50km/h)
- mýtné pro nákladní dopravu od Pelhřimova na Jindřichův Hradec od roku 2018/2019, kdy dojde k dokončení D3 do Č.Budějovic a zároveň obchvatů Kámene a Chýnova. Bez mýta velká část transitní kamionové dopravy průjezdem přes Pe ušetří 300-500kč, které by jinak dopravci zaplatili za stejně dlouhý průjezd dálnicí D3 od Tábora (obě trasy jsou téměř stejně dlouhé, ta po dálnici je bezpečnější). I v dnešní době velká část kamionů jezdí na jih přes Pe kvůli úspoře na dálničním mýtném se všemi důsledky pro Pe, silnice i státní rozpočet. I kdyby se záp.obchvat stavěl v současné podobě, jde minimálně o 6 let, kdy bychom dovolili kamionům zbytečně zatěžovat nejen centrum Pelhřimova. Už dnes by mělo jít využít městské kamery pro automatické sčítání těchto kamionů (a transitní dopravy vůbec, nezávisle na sčítacích pětiletkách ŘSD).
- bezpečný cykloprostor pro průjezd městem, především směr sídliště – Lhotka, pro cestování do práce, relax, turismus, využitelný i pro opravu chodníků z dotací mimo městský rozpočet (některé současné opravy např.podél Pražské zbytečně platí město). V budoucnu cykloprostor propojí budované stezky na periferii a budou tak dostupnější nejen pro rodiny s dětmi. Ve srovnatelně kopcovitých městech kola ulehčí místní dopravě o 10-15%.
- zvažovaná “promenáda” kolem Bělé bude fajn, většina se dá použít už dnes (sady), úsek u Billy a za rybárnou potrvá dlouho (výkupy pozemků) a bohužel těžko vymyslíte dražší trasu (- velká voda)
- “vrstevnicová” trasa Strachovskou, Třídou Legií a Nádražní od bazénu vystačí s opravou chodníků a cyklopiktogramy
-“přírodní” trasa od Javorů kolem Stráže by vystačila s menšími opravami polní cesty pod hrází, promyšlený nový kruhový objezd u Agrostroje by pak umožnil i bezpečný průjezd do Lhotky. Toto je třeba diskutovat a zvažovat, důležité je i učit chodce a cyklisty (a řidiče) tolerovat se.
- plány a vybudování místní silnice “Beachwell-Javory” s 50km/h či méně, která je už nyní v územním plánu jako zkratka od Medenic na sídliště vedoucí mezi Stráží a městem. Dříve tu ŘSD plánovalo “přimknutý” obchvat s 90km/h (tak “blbá” je ŘSD instituce). Vytvoří se tak i pozemky okolo pro bydlení (které mladým chybějí), s parkováním, zelení i cyklostezkou. Představuje také reálnější naději pro ulehčení místní dopravě ve špičkách než mnohem delší záp.obchvat (dokončení 2026+)
- pokud má naše město rekordů smysl pro humor ala “Jára Cimrman”– využijme podchod u bazénu a označme ho jako stanici metra, budeme tak mít nejmenší systém podzemky na světě
Mgr. David Švec, Ph.D. (33let)
(který vážně nemá ambice stavět v oněch místech domek; bydlí v Mikulášské, jezdí raději na kole než autem, protože je to do 5km zpravidla rychlejší; vždy zdravější a šetří to nervy. Je také poznamenán životem a kvalitním plánováním bez spěchu a korupce ze Švédska, kde 4 roky pracoval. V Česku ho štvou hloupá opatření, ač jich naštěstí ubývá.. a kde bohužel moc nepřibývá těch dobrých, zaměřen na duální vysílání, korespondenční volby).
http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/pelhrimak-ktery-volil-ve-svedsku-iniciuje-ulehceni-voleb-v-cizine-pe13.html
http://hlidacipes.org/bidna-ceska-anglictina-dobre-ji-umi-jen-12-dospelych-ve-svedku-54-muze-za-to-dabing/
Autor: David Švec | 60 podpisů
Více >Dne 20. srpna 2016 byla v obci Pohleď (okres Havlíčkův Brod) odhalena busta Habsburského císaře Františka Josefa I, která navíc v této obci nikdy nebyla. Tento krok vnímáme jako urážku našeho prvního odboje a padlých československých legionářů, kteří bojovali za nezávislost naší země.
http://www.denik.cz/z_domova/20160821pohled.html
Tuto akci uspořádala především politická uskupení jako Spolek na obnovu českého království, Monarchistická aliance, politická strana Koruna Česká a další organizace usilující o změnu státního zřízení a Ústavního pořádku České republiky.
http://jihlava.idnes.cz/odhaleni-pomniku-cisari-frantisku-josefu-i-v-pohledi-pco-/jihlava-zpravy.aspx?c=A160820_153941_jihlava-zpravy_mv
Odvoláváme se odkazu osobností českého občanského života konce 19. a začátku 20. století, vězněných a jinak pronásledovaných rakousko-uherským režimem. Jmenovitě Aloise Rašína, Karla Kramáře, Antonína Švehly, Milana Rastislava Štefánika, Edvarda Beneše, Tomáše G. Masaryka a všech osobností národní revoluce československé 28. října 1918.
My, níže podepsaní občané, žádáme prostřednictvím této petice dle čl. 18 Listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, aby v obci Pohleď byla zcela odstraňena busta Františka Josefa I. či nahrazena presidentem osvoboditelem Tomášem G. Masarykem.
http://www.facebook.com/NarodniOmladina
Za petiční výbor:
Jakub Žák, Hradec Králové
David Marek, Světlá nad Sázavou
Vojtěch Pospíšil, Praha
Autor: Jakub Žák | 36 podpisů
Více >Podávám protestní petici proti rozhodnutí předsednictva Svazu vodovodů a kanalizací Žďársko o zvýšení ceny pitné vody pro jejich zákazníky - odběratele. Rozhodnutí platné od 1.1.2016 je zaměřené na pokrytí nákladů této firmy, které odběratelé nemohou ovlivnit a ani tedy neodpovídají za celé hospodaření firmy. Proč by tedy odběratelé na toto měli doplácet ? Firma, která dobře hospodaří, by měla vše řešit ze svých zisků a investice si hradit sama, vč. vyrovnání míry inflace a ne monopolním zvyšováním ceny. Chtějí po nás abychom s vodou šetřili a odměnou za to je její zdražení. Již stávající cena vody je nehorázná, když víme, že nejsme zrovna oblast se špatnými vodními zdroji. Je jasné, že toto rozhodnutí povede k dalšímu zvyšování cen i v budoucnosti a proto je nutné se proti tomuto ohradit
Autor: Josef Miluška | 1 podpis
Více >Od 24. března budou moci lidé z Velkého Meziříčí využívat autobusy Student Agency při cestách do Brna nebo do Českých Budějovic.
Nebudou však moci vystoupit v Třebíči, přestože tam autobus zastaví a jiní cestující budou nastupovat. Stejně tak není možné nastoupit v Třebíči a vystoupit ve Velkém Meziříčí. Podle mluvčího Student Agency Aleše Ondrůje bylo vyloučení přepravy v tomto úseku podmínkou pro udělení licence na této lince.
Podle kraje Vysočina jsou přepravní potřeby mezi Velkým Meziříčím a Třebíčí už zajištěny provozem jiného dopravce. Je naprosto nelogické, že místo toho, aby radní kraje či krajští úředníci lidem pomohli využít další služby, tuto možnost blokují. Nebo jim o lidi nejde?
Žádáme Krajský úřad v Jihlavě, aby celou situaci přehodnotil a občanům umožnil cestovat mezi Třebíčí a Velkým Meziříčím také s autobusy Student agency.
Autor: Ivana Veselovská | 4 podpisy
Více >Rozhodně nesouhlasíme se stěhováním Domu dětí a mládeže v Třebíči do staré kotelny bývalé továrny Bopo.
Nechceme, aby se zájmové aktivity dětí přemístily ze středu města na periferii. Děti by neměly být prvními, kdo oživí starý industriální areál, vlastněný převážně soukromníky. V Třebíči se vyskytuje více možných objektů a lokalit, ve kterých by bylo možné Dům dětí a mládeže umístit.
Pomineme-li přestavbu současného DDM na modernější a technicky vyhovující budovu, může vzniknout DDM přestavbou bývalého kina Moravia, nebo také rekonstrukcí současné budovy Západomoravské vysoké školy. Ta se od září 2014 uvolní, ale již dnes by se tam mohlo DDM snadno přemístit, budova je totiž z velké části prázdná. Má funkční tělocvičnu a učebny určené pro práci s dětmi. Možností, jak lépe vyřešit umístění DDM, je však podstatně více.
Žádáme vedení města, aby od záměru přemístit Dům dětí a mládeže upustilo. Chceme, aby zastupitelé vyhlásili referendum, aby se k tomuto problému mohli vyjádřit třebíčští občané.
Autor: Pavla Horáčková | 3 podpisy
Více >Křižovatka Kasárna na Jihlavsku je mezi řidiči už desítky let známá jako křižovatka smrti. Dochází zde k mnoha dopravním nehodám, které končí většinou smrtí nebo v lepším případě těžkým zraněním.
Dlouhodobě plánovaným řešením je nové mimoúrovňové křížení v jiném místě, které je plánováno o několik set metrů blíž k Markvarticím. Pokud by to úředníci a politici vzali jako prioritu, mohlo by se začít s přípravami. Zatím se s tím ale pro příští roky nepočítá. Tuto nejnákladnější variantu by mohlo zatím nahradit levnější řešení, například kruhový objezd či jiné úpravy.
Žádáme Ředitelství silnic a dálnic, aby se zvýšením bezpečnosti na křižovatce Kasárna neprodleně zabývalo a pomohlo tak zachránit další lidské životy. Těch zmařených už tady bylo víc než dost.
Autor: Jan Mezlík | 2 podpisy
Více >Žádáme vedení města Velké Meziříčí, aby povolilo konání pivních slavností na území města v červnu letošního roku.
Zatímco v mnoha městech jsou pivní slavnosti oblíbenou akcí, radní Velkého Meziříčí je odmítají s tím, že by mohly skončit řáděním opilců. Většina obyvatel města si je ale přeje. Když to jde v jiných místech, mělo by to jít i tady.
„Nevidím v tom problém, proč by to nemohlo být. Jestli s tím nechtějí mít práci, nebo já nevím. Jsme takoví světoví výrobci toho moku, závidí nám to kde kdo. Nevidím důvod, proč by to nebylo,“ řekl Českému rozhlasu pan Milan, jeden z obyvatelů města.
Jsme přesvědčeni, že pivní slavnosti mají své místo i ve Velkém Meziříčí. Pořadatelé chtějí udělat všechno pro to, aby celá akce proběhla v rozumných mezích. Proto apelujeme na radní města, aby své rozhodnutí přehodnotili tak aby se pivní slavnosti ve Velkém Meziříčí mohly v červnu uskutečnit.
Autor: Petr Tejc | 26 podpisů
Více >Důrazně protestujeme proti záměru České pošty zkrátit otevírací dobu přibyslavské pobočky. Měla by být otevřená pouze do půl čtvrté odpoledne a v sobotu zavřená úplně.
Pro většinu lidí by tak byla prakticky nedostupná. Pracující, kteří dojíždějí domů a studenti, kteří jezdí do Přibyslavi na víkend, nemají šanci novou otevírací dobu stihnout. Přibyslav je spádová obec. Má čtyři tisíce obyvatel, ale v oblasti, odkud se lidé sjíždějí na místní poštu, žije třináct tisíc lidí.
aroslava Janáčková z Havlíčkovy Borové, která leží osm kilometrů od Přibyslavi a odkud sem lidé na poštu také jezdí, říká: „Na vesnicích se převážně všechno ruší, omezuje se pracovní doba, tak si myslím, že alespoň ve městech by to mohlo zůstat.“ Nechápeme postup vedení České pošty a žádáme, aby svůj záměr přehodnotilo a otevírací dobu na poště v Přibyslavi neměnilo.
Autor: Jaroslav Maier | 5 podpisů
Více >Nechceme, aby byl Třebíčský zpravodaj hlásnou troubou radnice. Máme zájem na tom, aby se v něm zveřejňovaly nejen informace z radnice, ale také materiály opozice, aby tento zpravodaj zveřejňoval i kritické články a objektivně tak informoval o dění ve městě.
Podle novely tiskového zákona je vydavatel periodického tisku územního samosprávného celku povinen poskytovat objektivní a vyvážené informace o územním samosprávném celku a poskytnout přiměřený prostor pro uveřejnění sdělení, které vyjadřuje názory členů zastupitelstva územního samosprávného celku, týkající se tohoto územního samosprávného celku. Bohužel se tak v Třebíčském zpravodaji neděje.
Žádáme proto, aby redakce dala prostor také opozičním stranám a objektivně tak informovala o životě v Třebíči.
fotka www.mesto-trebic.cz
Autor: Milan Bárta | 8 podpisů
Více >Vyberte si svůj region