Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 3211 podpisů

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Autor: Jan Sychra | 3211 podpisů

Více >
Petice za revizi novely o držení střených zbraní 7 podpisů

Petice za revizi novely o držení střených zbraní

Petice za revizi připravované novely zákona o střelných zbraních a střelivu 

 

My, níže podepsaní, požadujeme, aby byla přehodnocena připravovaná novela zákona o střelivu a střelných zbraní, která v současné době čeká na tzv. třetí čtení v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR. Žádáme především, aby do novely byla zapracována povinnost psychotestů pro žadatele o zbrojní průkaz. Dále, aby byla výrazně omezena možnost pořizovat si poloautomatické střelné zbraně a v neposlední řadě, aby bylo zákonem či jinou závaznou normou jasně stanoveno, jaké množství zakoupeného střeliva či zbraní je považováno za podezřelé a bylo rovněž určeno, kdo je zodpovědný za kontrolu této skutečnosti. 

Uvědomujeme si, že žádné zákonné omezení nemůže zamezit excesům jedinců, kteří se rozhodnou spáchat nějaký šílený čin. Nicméně jsme přesvědčeni, že s ohledem na již i u nás proběhnuvších případů masové střelby, je nutné zásadně změnit přístup k legálnímu vlastnictví střelných zbraní. Na rozdíl od zastánců liberalizace jejich držení jsme přesvědčeni, že legální držení střelné zbraně není a nemá být základním právem, ale naopak má být považováno za vlastnictví, které má být společností jasně regulováno a v této souvislosti stanoveny striktní a jednoznačné podmínky, za kterých může být toto právo naplněno. 

Autor: David Václavík | 7 podpisů

Více >
Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích 55 podpisů chybí 445

Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích

My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.

Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).

Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:

- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována

- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)

- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů

Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.

Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:

Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:

- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví

- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů

- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí

- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech

- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele

- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu

- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla

- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.

Návrhy možných opatření:

1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili

nebo

2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo

3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo

4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)

Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.

Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.

Za petiční výbor:

Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Příloha – Listina základních práv a svobod

Čl. 18

(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.

Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním

Úvodní ustanovení

§ 1

(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2

Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3

Petiční výbor

(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)

(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4

Shromažďování podpisů pod petici

(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.

(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.

(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5

Podání a vyřízení petice

(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.

(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

Společná ustanovení

§ 9

Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.

Autor: Roman Stibinger | 55 podpisů

Více >
Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR 7 podpisů chybí 99993

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR bez zvýhodňování monopolních struktur lékárenských řetězců

 

pro: Parlament České republiky – obě komory:

      - Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR

      - Senát Parlamentu ČR

 

Datum: 31. října 2023

 

Petiční výbor, zastupuje: PharmDr. Lucie Nedopilová, bytem: Černokostelecká 154/27a, 251 01 Říčany

 

Petice, kterou požadujeme, aby vláda ČR, resp. MZČR, zajistili rovnou dostupnost léčiv ve všech lékárnách bez rozdílu a současně bez narušování soutěže mezi lékárnami.

 

My, občané,

požadujeme celkovou reformu současného nefunkčního systému regulace trhu s léčivy a stanovování cen a úhrad u regulovaných léčivých přípravků.

 

Aktuálně navržené změny z dílny Ministerstva zdravotnictví ČR neřeší situaci s nedostatkem léčiv, a jen působí stylem „vytloukání klínu klínem“. Možným důsledkem přijetí těchto změn, je diskriminace až zánik nezávislých lékáren, které poskytují zdravotní služby na vesnicích a malých městech a zvýhodňování řetězcových struktur v lékárenství (monopolizace systému).

 

Požadujeme zajistit transparentní prostředí, ve kterém nemocný spoluobčan (pacient) předem zná doplatky na předepsaná léčiva, které jsou stejné ve všech lékárnách v celé ČR tak, jak je to běžné ve většině zemí EU. Lékař bude schopen pacientovi tyto doplatky předem sdělit již při předepisování v ordinaci a tím budou tyto platby pod veřejnou kontrolou.

 

Požadujeme, aby byly doplatky u stejných léčivých přípravků stejné, bez ohledu na místo, typ lékárny či jakoukoliv jinou příslušnost či propojenost lékárny se zdravotnickým zařízením nebo kapitálovým vlastníkem či distributorem.                   

 

Požadujeme, aby stát garantoval rovné podmínky pro poskytování lékárenské péče, a především tím garantoval i širokou a všeobecnou dostupnost léčiv pro všechny obyvatele, kteří je potřebují, bez ohledu, zda žijí na vesnici či ve městě.

 

Požadujeme zásadní a kompletní reformu legislativy zabývající se regulací trhu s léčivy a plateb od zdravotních pojišťoven, které jako jediné mají právo vstupovat do jednání s výrobci léčiv, a šetřit tak finanční prostředky systému. Nikoliv tak, aby dodatečné zisky některých provozovatelů plynuly mimo systém zdravotnictví, mimo území ČR a do daňových rájů.             

 

Požadujeme radikální změny po vzoru vyspělých zemí EU, které systém lékárenské péče potřebuje, a které jsou dlouhodobě odkládány a bagatelizovány. Lékárna je jedním ze základních a nejdostupnějších zdravotnických zařízení i v oblastech, kde chybí primární lékařská péče. Je také jediným zařízením, které dokáže individuální přípravou zajistit náhradu některých výpadkových léků.

 

Požadujeme také řešení dlouhodobého podfinancování systému veřejných lékáren, které zohledňuje vývoj inflace. Současný stav a navržené legislativní úpravy zásadně ohrožují existenci nezávislých lékáren, zejména na venkově a malých městech – nechceme jejich zánik, podobně jako u již nikdy neobnovených ambulancí lékařů, zaniklých obchodů, pošt či restaurací.  

--------------------------------------------------------

více informací o petici naleznete zde:

info@peticelekarnici.cz

nebo na webu: http://www.vasilekarnici.cz

 

Autor: Lucie Nedopilová | 7 podpisů

Více >
Za záchranu Hasskovi ulice v Třebíči 7 podpisů

Za záchranu Hasskovi ulice v Třebíči

My, majitelé přilehlých nemovitostí, obyvatelé města Třebíče, ostatní uživatelé ulice Hasskova v Třebíči prostřednictví této petice

žádáme vedení města Třebíče o realizaci změny stavby před dokončením, která by respektovala nejen naše uživatelské potřeby, ale zejména i bazální principy uplatňované při řešení městských veřejných ploch, tzn. užitnost, pobytovou a v dopadech ekonomickou atraktivitu, historický kontext a krásu ve významu obecném.

Dosažení optimálních (chápeme, že občas i protichůdných) cílů spatřujeme v realizaci těchto změn a úprav konečného řešení projektu:

▪ chápat vymezenou plochu de facto jako pěší zónu sdílenou, tzn. preference pěších ne však zcela na úkor automobilizace, což obnáší možnost výhradně vymezenému vjezdu a parkování,

▪ vyloučení jakýchkoliv oblouků a vlečných křivek z půdorysu území — úprava veřejných ploch historických měst (a ulice Hasskovy zejména) ve své podstatě není stavbou dopravní, ale občanskou,

▪ oddělení „silnice” od chodníků jen ležatými kamennými obrubníky bez jakéhokoliv výškového rozlišení — tímto je umožněno jakékoliv další užívání plochy (volný pohyb, zahrádky u podniků, lavičky apod.),

▪ doplnit veřejný prostor o zeleň městského charakteru, výsadba jedné řady stromů (např. javor mléč globosum — lze stříhat a tvarovat) na osluněné straně ulice — jde o trend ochlazování jader měst, zadržování vlhkosti, pobytový komfort a navíc typický prvek historických měst,

▪ ponechat v části ulice vyhrazené parkování pro majitele nemovitosti, a to zejména ty na severní straně (lichá org. č.) a v jihovýchodním cípu (č. org. 22 a 24), kteří nemají jinou možnost přístupu do svých objektů,

▪ majitelům ostatních nemovitostí zařídit vyhrazený vjezd přes závoru z Komenského náměstí.

Celé znění petice je umístěno ve facebookové skupině - " Baráčníci Hasskova Třebíč" 

Autor: Michal Vystrčil | 7 podpisů

Více >
Česká ambasáda do Jeruzaléma! 349 podpisů

Česká ambasáda do Jeruzaléma!

My, níže podepsaní, vyzýváme vládu a Parlament České republiky, aby rozhodli o přestěhování velvyslanectví České republiky v Izraeli z Tel Avivu do Jeruzaléma a povýšili tak tamní diplomatické zastoupení na plnohodnotné velvyslanectví.

Současné barbarské útoky palestinských teroristů nenechávají nikoho na pochybách, že skutečným cílem těchto organizací není vytvoření dvou států, v nichž by Židé a Arabové mohli žít v míru a bezpečí, nýbrž genocida Židů a jejich vyhnání z jejich historické domoviny. To platí nejen pro Hamás, ale také Fatáh a celou Organizaci pro osvobození Palestiny, jak dosvědčují jejich charty i jejich dlouhodobé chování. S takovými partnery nelze vést žádná mírová jednání.

Pokrytectví mezinárodního společenství, které po léta upírá Izraeli jako jedinému státu na světě právo určit si své hlavní město, je nejen nenormální, ale ve světle těchto skutečností nemravné. Ve snaze ustupovat údajným zástupcům palestinského lidu ve skutečnosti pomáhají udržovat při životě genocidní vize těchto krvežíznivých teroristů. Mír v oblasti nenastane, dokud se Palestinci nevzdají těchto šílených snů a nesmíří se s existencí Izraele.

Varování, která zaznívala při přesunu velvyslanectví Spojených států a dalších zemí do Jeruzaléma, se ukázala jako planá, protože byla vedena strachem před násilím. Chlácholením teroristů však ještě nikdy nebylo míru dosaženo, jak dobře víme z vlastní nedávné historie.

Přesunutí velvyslanectví v této pohnuté době bude jasným signálem, že podporujeme právo Izraele na existenci, a dlouhodobě podpoří všechny mírumilovné síly v regionu. Vyzýváme naše představitele, aby v této chvíli projevili odvahu a vůli k pravdě.

 

Mojmír Kallus, Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém

Denis Doksanský, Sion školy Hradec Králové

Jan Kubalčík. Konzervativní strana

Autor: Mojmír Kallus | 349 podpisů

Více >
Petice za změnu návrhu rekonstrukce ulice Jankovcova 23 podpisů chybí 185

Petice za změnu návrhu rekonstrukce ulice Jankovcova

Jsme obyvatelé a rezidenti Holešovic, kteří považují parkování za součást kvality života v našem okolí. Chystaná rekonstrukce ulice Jankovcova přinese významnou ztrátu parkovacích míst, což považujeme za zásadní problém.

 

Problém:

Stávající návrh dle Studie Jankovcova předpokládá změnu příčného parkování na podélné v celém úseku od Dělnické po Argentinskou. Tím dojde ke ztrátě 208 parkovacích míst. Tato změna zásadně ovlivní komfort bydlení a dostupnost parkování pro rezidenty. Ačkoli bude mít rekonstrukce významný dopad na život obyvatel, studie nebyla nikdy představena občanům k připomínkám.

 

Naše požadavky:

1) Zajistit změnu projektu tak, aby byla zachována příčná parkovací stání alespoň v úseku od zastávky MHD V Přístavu po Přístavní ulici.

2) Zařadit oblast dopravy a parkování do Strategie MČ Praha 7, která v současné době tuto oblast zanedbává.

 

Vyzýváme místní úřady k přehodnocení tohoto návrhu v zájmu zachování kvality života obyvatel Holešovic.

 

V Praze dne 18. 9. 2023

 

Petiční výbor:

Jiří Hejnic, Přístavní 1190/55, Praha 7

Pavlína Lacková, Milady Horákové 685/14, Praha 7

Zdeněk Matoušek, Jankovcova 29, Praha 7

Zdeňka Polterová, Osadní 1, Praha 7

Petr Mairych, Milady Horákové 685/14, Praha 7

 

Více informací: www.peticejankovcova.cz

Autor: Jiří Hejnic | 23 podpisů

Více >
Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves 212 podpisů chybí 288

Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves

Dne 26. 6. 2023 přijalo Zastupitelstvo MČ Praha 22 usnesení UZ-42-3/23 o změně území bývalé skládky „Hliník“ z původní kategorie SO (nezastavitelné území) na VV (Veřejná vybavenost – území, které je možné zastavět). Tento krok vnímáme jako velice nebezpečný z důvodů níže, rozsah změny v ploše 165 tis. m2 jako bezdůvodně velký a samotný proces schválení MČ, bez nezbytných studií, jako nestandardní.

 

My, níže podepsaní občané

1. Nesouhlasíme s takto zásadním rozšířením zastavitelné plochy (celkově se změna týká 165 tis. m2) na úkor dnes nezastavitelné plochy oddechu. Žádáme proto MČ Praha 22 o revokaci usnesení UZ-42-3/23, které souhlasilo s touto změnou. Dále žádáme Magistrát hl. m. Prahy o zamítnutí takové změny.
2. Požadujeme vypracování expertního geologického průzkumu s následnou diskusí nad vhodností takové území převádět na plochu typu VV.
3. Požadujeme před případným schvalováním podobné změny zpracovat územní studii na základě studií, průzkumů a participace veřejnosti, které potvrdí základní potřeby MČ, občanů, nezbytné vazby a kapacity daného území.
4. Podporujeme zajištění nových ploch pro veřejnou vybavenost v naší MČ, ale pouze za následujících podmínek:

a) MČ má vyvíjet úsilí, aby veřejná vybavenost byla budována především v kombinaci s bytovou zástavbou v řadě rozvojových ploch v dané lokalitě, které jsou již dnes určeny pro smíšené funkce, namísto zástavbou čistě bytovými projekty bez veřejné vybavenosti (město krátkých vzdáleností).
b) Změna nezastavitelné plochy na plochy veřejné vybavenosti by měla proběhnout jen v minimálním a odůvodněném rozsahu, odhadem to může být jen 10-25 % z předmětné plochy 165 tis. m2.

POZN.: Např. cca 15 tis. m2 je plocha všech pozemků ZŠ U Obory vč. několika budov a hřiště.

c. MČ nejdříve zajistí studie konkrétních projektů veřejné vybavenosti a až pro konkrétní záměry a pozemky zajistit změnu územního plánu.
d. Jelikož většina pozemků dotčených touto změnou je v soukromém vlastnictví, MČ pro plochy vybrané dle bodu 4.c. před zahájením procesu změny ÚP uzavře se všemi vlastníky budoucí kupní smlouvy.

5. Jelikož dochází k uvolňování kontaminantů, požadujeme vypracování postupu pro případ „havárie“ na skládce spojené se zvýšeným uvolňováním nebezpečných látek. A požadujeme též o vypracování postupu informování obyvatelstva.

 

Odůvodnění našich požadavků a rizika dané změny územního plánu:

1. Předmětné pozemky dnes dle Územního plánu patří do ploch s omezenou zastavitelností sloužící rekreaci, oddechu a sportu. Jejich změna na plochy zastavitelné je obvykle nevratný krok. Navíc nezvykle velký rozsah navržené plochy VV znamená riziko, že nadbytečné plochy budou v budoucnu změněny na plochy s komerčním využitím, např. pro bydlení, a znovu vytvoří tlak na veřejnou vybavenost.
2. V minulosti byla lokalita využívána jako skládka nebezpečného odpadu z nedalekých provozů státních podniků Léčiva, Barvy a laky, Teplárna Malešice a další. Pod navážkou zeminy z pozdější rekultivace se tak ukrývá nebezpečná směs chemických látek.
3. Aktuálně je území stabilizované a monitorované v systému SEKM (Systém evidence kontaminovaných míst pod Ministerstvem životního prostředí – viz odkaz https://www.sekm.cz/portal/areasource/details/73425002/ ). Probíhají pravidelné odběry a vyhodnocení spodních vod na 11 sondách v lokalitě i přilehlém okolí. Dle závěrů uvedených v SEKM jsou na některých místech překročeny limity kontaminantů v klidovém režimu, voda není ani k závlaze.
4. Lze předpokládat, že stavební činností (s následnou zátěží budov plánovaných v lokalitě skládky) dojde k narušení rovnováhy podzemních vod a hrozí jejich kontaminace uloženými toxickými látkami do okolí, stejně tak zvýšená infiltrace toxických látek do povrchových vod, především Pitkovického a Říčanského potoka. To je v naprostém rozporu se záměrem změnit území na kategorii VV (školy, nemocnice apod.).
5. Dramaticky ubývá nezastavitelných ploch oddechu v MČ Praha 22.

6. Pokud nebude dodržen požadavek na včasné uzavření smluv s vlastníky pozemků dle požadavku v bodě 4.d, tato změna pouze výrazně zvýší hodnoty pozemků v soukromých rukou, ale MČ nebude mít jistotu, zda a za jakou cenu tyto pozemky pro realizaci svých projektů získá.          

Autor: Zdeněk Herštík | 212 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj