Změnit údaje i v profilu?
Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš, historické základní spojnice mezi Čisovicemi, Rymání, Mníškem pod Brdy, Novou Vsí pod Pleší, Hrašticí, Mokrovraty, Starou Hutí a Dobříší. Přesně 22. Září 1897 jel poprvé vlak z Prahy do Mníšku. Nejen že to byla veliká sláva ale také obrovská dopravní úleva, protože do té doby se jezdilo s poštou (poštovním vozem) do Řevnic na vlak, což bylo nejen únavné ale v zimě i kruté. Z Mníšku to bylo 8 km, což ale teprve ze vzdálenějších míst jako Hraštice, Nový Knín, Nová Ves nebo Dobříš. To se chodilo také pěšky. Zpět do současnosti. Trať byla v předchozích měsících velmi nákladně rekonstruována a občané odmítají tento nesmyslný způsob marnotratného hospodaření, tím spíše, že jednou zrušená trať už nedá nikdy obnovit. Rekonstrukce skončila letos a hned by se měla rušit? Jde nějakým způsobem vůbec obhájit, vyhodit desítky miliónů do kanálu? Existence a provoz těchto tratí nemá pouze finanční vyjádření a efekt ale také praktický, historický a především lidský rozměr. Vlak jede jinou trasou než autobusy a sbírá cestující tam, kam autobus nezajíždí. Vlak současně obsluhuje turistickou část veřejnosti, která už je na vlakovou dopravu zvyklá a pravidelně jí na této lince využívá. A to je další nezpochybnitelný přínos, který nelze nazírat pouze finančními brýlemi. Kraj má plná ústa rozvoje regionů, turistické podpory a dalších proklamací, které se jednoduše bez dopravy, tohoto krevního systému zemského rozvoje, neobejdou. Co takhle místo rušení tratí přivést kampaní cestující do vlaků? Rušení osobní železniční dopravy by zasáhlo především ty obce, které nejsou na hlavním tahu. Z Malé Hraštice se například o víkendu do nedaleké Dobříše jinak než vlakem nedostanete. Z Mokrovrat rovněž tak. O víkendu prostě bus nejezdí. Dnes si nikdo nedovede představit, že nebudou jezdit autobusy, ale kvůli tomu bychom měli mít prozíravé politiky, aby dokázali vidět dál než ostatní. Nespočetné příklady změn, které jsme si nedokázali zatím ani představit, právě ukázala Corona krize. Definice úsporných programů má jednu společnou vlastnost: šetří na nepravém místě. Škrtají se užitečné věci a vyhazují se přitom prostředky nás všech za nesmysly. Železnice se jako alternativa hodila a vyplatila už nesčíslněkrát. ŽÁDÁME,NERUŠTE JI!
Komu bude petice předána: radní Borecký, iniciátor rušení tratě, vedoucí odboru dopravy Středočeského krajského úřadu
Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
MY SE ALE NEVZDÁVÁME A BUDEME AŽ DO KOMUNÁLNÍCH VOLEB JASNĚ PUBLIKOVAT, KDO JDE PROTI OBČANŮM A JEJICH POTŘEBÁM!
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Dvě důležitá sdělení: asi jste si všimli, že díky "genialitě" magistrátního vedení pražská doprava totálně kolabuje. Týká se to i jihozápadního přivaděče do hlavního města, kterým je D4, čili Strakonická. Každodenní fronty již od Cukráku znamenají pro autobusy zpoždění od 50 do 60 minut! Malá ukázka toho, že všechna tvrzení Úřadu Středočeského kraje o skvělé autobusové dopravě jsou zcela lichá! A taky dobrý nástřel toho, že alternativa je nutná a jakékoliv "věčné" a nejlepší řešení neexistuje. Silniční doprava je velmi zranitelná a dráhu uchovat je existenční nutností. Tento názor ale krátkozraká reprezentace SK nesdílí! Je pod vedením a vlivem zabedněných hlav strany STANu. Borecký a Pecková vám všem berou vlakovou dopravu. Vzpomeňte si na to u voleb! A nezapomeňte, že úřad SK mají v rukách současně piráti, SPOLU a další elementy, které zájmy občanů vůbec nezajímají!! V tuto chvíli známe jen jediného obránce lokálních tratí: ministra Karla Havlíčka z ANO! Děkuji za pozornost, konec hlášení☺
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat