Změnit údaje i v profilu?
Vážený pane řediteli,
My níže podepsaní se na vás obracíme se žádostí, abyste znovu zvážil své rozhodnutí neprodloužit smlouvu šéfa baletu Jihočeského divadla Attily Egerháziho, jehož soubor získal pro Jihočeké divadlo vůbec první cenu Thálie v historii Jihočeského divadla.
To, že může být tak znamenitý baletní soubor právě v Jihočeském divadle pokládáme za velké štěstí a důvod k hrdosti.
Pokud bude současný soubor nahrazen jiným, natož zrušen, bude zdejší kulturní prostředí o mnoho chudší. A to bude ztráta, kterou nedokážete nahradit Vy, ani kdokoliv jiný.
Na práci A. Egerháziho si ceníme především umělecké poctivosti a opravdovosti. V každém jednotlivém titulu bylo zřejmé, že byl připravován s krajní oddaností umělecké vizi.
Attila Egerházi dokázal sestavit ze svých tanečníků funkční jednotný soubor schopný vyvolat jedinečnou jevištní magii. Tanečníci přitom pocházejí z nejrůznějších kultur a opírají se o extrémně odlišné zkušenosti a vzdělání.
To, že dokázali vytvořit soubor a s ním pak přivést k životu tanec, který nás všechny oslovuje, je nepochybně zásluha vedení baletu.
Ceníme si odvahy A. Egerháziho hledat nové cesty a ceníme si i nasazení a zápalu všech tanečníků.
To, že máme tak kvalitní umění na prahu našich domovů a nemusíme za ním nikam cestovat, je výsadou, o kterou bychom neradi přišli.
Z těchto důvodů Vás žádáme, abyste své rozhodnutí znovu zvážil.
Děkujeme,
16.05.2015 06:02
Podpořil nás Petr Zuska, umělecký šéf baletu Národního Divadla!!!!
Petr Zuska, artistic director of the National Theatre Ballet signed our petition!!!
Děkujeme, Thank You, Gracias, Merci!!!!
Prosím, šiřte petici dál. Please, spread the petition further. Rádi bychom získali do konce tohoto víkendu stovku podpisů, čím více podpisů, tím větší váhu bude naše petici mít.
Děkuji Všem. Nejsme lhostejní :-).
Olga Krupauerová
19.05.2015 08:41
Vážení přátelé, máme celkem 100 podpisů !!! spolu s podpisovými archy. Děkuji Vám za podporu, prosím stále šiřte petici, čím více podpisů tím větší váhu váš podpis má.
Prosím sledujte aktuality. Chystáme předání petice řediteli Lukáši Průdkovi, pozveme Vás, abyste s námi petici předali.
Dear friends, we have reached 100 signatures together with paper sign lists! Please, spread the petition. Follow our notices, we would like to invite you to participate in handing over of the petition to the theatre director L. Prudek soon. Thank you.
Nejsme lhostejní! We care!
Olga Krupauerová
20.05.2015 06:23
Naši petici podpořila Jeanne Solan, významná americká tanečnice a pedagožka, který působila řadu letu v Nizozemském tanečním divadle vedeném Jiřím Kiliánem.
I am in ABSOLUTE support of Attila and his commitment to dance,developing the company and his choreographic gifts.Please consider this message as my signature of support for Attila.Thank you,sincerely,Jeanne Solan
Absolutně podporuji Attilu, jeho zanícení pro tanec, vytváření souboru a jeho choreografický dar. Prosím považujte tento vzkaz za podpis na podporu Attily. Děkuji, Jeanne Solan
22.05.2015 06:46
Petici předáme řediteli JD Lukáši Průdkovi v pondělí 25.5. Zveme vás na předání a debatu s ředitelem JD.
Pokud máte zájem zúčastnit se předání petice, napište mi, sdělím vám další detaily.
Pokud přijít nemůžete, ale máte dotazy či komentáře, zašlete mi je prosím.
děkuji, Olga Krupauerová
24.05.2015 14:16
Petici podpořil houslový virtuoz Pavel Šporcl. Děkujeme!
Připomínám předání petice zítra řediteli JD. Pokud máte zájem se k předání připojit, napište mi. olgakrupauerova@gmail.com
24.05.2015 21:49
Petici podpořil prof. Pavel Šmok, fenomenální umělec, choreograf, tanečník. Děkujeme!
25.05.2015 14:24
Dobrý den, dnes 25,5, ČT 1 uvede v 18 hodin v pořadu Z regionů reportáž o kauze baletu JD.
Doporučuji přečíst rozhovor s ředitelem L. Průdkem v dnešním Českobudějovickém deníku pod titulkem "Labutí jezero podvádí diváky." bude na http://ceskobudejovicky.denik.cz/.
26.05.2015 09:05
Petici jsme předali řediteli Jihočeského divadla Lukáši Průdkovi včera dne 25.5. a to s více než 230 podpisy. Předání zaznamenala hlavní média. Poté následovala 2,5 hodinová debata s ředitelem Průdkem.
prosím přečtěte si článek v Deníku Labutí jezero podvádí:
Pan ředitel uvedl důvody pro své rozhodnut, které už proběhly i tiskem. Především hovořil o tom, že regionální balet musí mít šírší záběr než vyhraněný styl A. Egerházi. Konkrétní plány pro balet JD nám nesdělil.Schůzky se zúčastnilo šest signatářů petice, kteří ředitele Průdka podrobili baráži dotazů a argumentů. Doufejme, že si pan ředitel odnese z této debaty něco pozitivního! Více se o debatě můžete dočíst v komentáři pod peticí L. Maršíkové.
Petici necháváme nadále otevřenou i jako fórum o baletu JD.
Repotáž ČT o kauze je na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10118379000-udalosti-v-regionech-praha/215411000140525-udalosti-v-regionech
30.05.2015 07:19
Přečtěte si reakci Attily Egerházi na obvinění ze strany ředitele divadla Průdka, že Labutím jezerem "podvádí" diváka, čtěte zde
Sbíráme dále podpisy, k dnešku máme 310 podpisů včetně písemných. Šiřte dále. Děkujeme
29.06.2015 09:58
Dobrý den, po delší odmlce bych Vás ráda inormovala, že ke dnešku máme s podpisy na papírových arších 395 podpisů!
Dnes představíme naše argumetny a petici členům zastupitelstva města Českých Budějovic, které je zřizovavatelem Jihočekého divadla.
Děkujeme za podporu,
18.08.2015 21:29
Milí přátelé po delší odmlce bych Vás ráda informovala, že k petici se dál připoujíjí další lidé. Když sečteme elektronické podpisy a podpisy na podpisových arších máme téměř 500 podpisů!
Podpořil nás i Prof. Ing. Pavel Pudil, DrSc. (VŠE) a výzamný americký vědec Paul G. Kwiat, PhD, který po shlédnutí Labutího jezera v Č. Krumově napsal:
"We just saw Swan Lake, and loved it (this from someone that has never previously liked ballet!). Don't know your reasons for wanting to not renew the contract of the director, but ask that you reconsider." Právě jsme shlédli Labutí jezero a jsme nadšeni (a to jsou slova člověka, který balet neměl nikdy rád!). Neznáme důvody proč nechcete prodloužit smlouvu šéfa baletu, ale žádáme Vás, aby jste to znovu zvážil. Děkuji, Paul Kwiat
21.09.2015 15:22
Dnes již podruhé vystoupila petentka Ludmila M. Maršíková na řádném jednání zastupitelstva města České Budějovice s žádostí, aby se orgány zřizovatele Jihočeského divadla zabývali současnou situací v baletním souboru.
Signatáři petice, kterých je k dnešnímu dni již 582, nesouhlasí s tím, aby JD ukončilo spolupráci s A. Egerházi, který za dobu svého působení v pozici šéfa baletu významně pozvedl kvalitu baletního souboru, získal pro JD celou řadu ocenění a úspěšně reprezentuje naše město v rámci ČR i v zahraničí. Ukončení spolupráce s panem Egerházi považují petenti za nekoncepční krok, který je v přímém rozporu s manažerskou koncepcí, na základě které byl současný ředitel JD, Lukáš Průdek, jmenován do své funkce. Petici na podporu současného šéfa baletu podepsala celá řada významných osobností uměleckých i osobností z oblasti vědy a vzdělávání (např. prof. Pavel Šmok, houslový virtuoz Pavel Šporcl, klavírní virtuoz Igor Ardašev, prof. Karel Skalický, doc. Tomáš Machula, prof. Paul G. Kwiat, prof. Pavel Pudil aj..).
Signatáři petice by uvítali takové vyřešení situace v baletním souboru, při níž by talent současného šéfa spolu s jeho uměleckými kontakty i nadále obohacoval kulturu v našem městě a přitom se hledaly konstruktivní cesty k uspokojení té části publika, která by si přála obohatit divadelní nabídku o představení klasického baletu. Rešením by mohl být import takovýchto představení z divadel, která na klasický balet mají personální podmínky
Celý text příspěvku si můžete přečíst v sekci VZKAZY.
Děkujeme všem za podporu a vytrvalost! :)
09.11.2015 09:06
! ! ! ! ! ! ! ! !PROSÍM O PŘEČTENÍ TOHOTO TEXTU. DĚKUJI ! ! ! !
Vážení petenti,
dne 31.10.2015 jste možná zachytili v Deníku článek (zveřejněn na webu JD), v němž ředitel divadla pan Lukáš Průdek slibuje oznámit jméno nového šéfa baletu do 3 týdnů. Jinými slovy: ředitel, stejně, jako v případě opery, obsazuje klíčový post uměleckého šéfa tělesa v JD bez předchozího výběrového řízení. Rovněž mi není známo, že by existovala jasně definovaná koncepce dalšího směřování tohoto souboru, ač právě oficiální verze ukončení spolupráce s panem Egerházi, byl údajný nesoulad koncepcí ředitele a současného baletního šéfa. Jsem přesvědčena, že tento postup je dalek jak otevřenosti vůči veřejnosti, standardním profesionálním manažerským postupům a zejména zodpovědnosti vůči zřizovateli. Oznámit jméno nového šéfa (který samozřejmě může být velmi kvalitním - to se nevylučuje – ale také nemusí) stylem půlnočního překvápka na narozeninové párty, považuji za amatérismus a hodlám proto toto téma JIŽ POTŘETÍ OTEVŘÍT V ČÁSTI „PŘÍSPĚVKY OBČANŮ“ NA ZASTUPITELSTVU DNE 12. LISTOPADU 2015 VE 13 HODIN. Máte-li kdo z Vás chvíli času, prosím přijďte podpořit požadavek občanů na profesionální řízení našeho divadla, které ZATÍM ještě stále JE JEDNOU Z NEJKVALITNĚJŠÍCH PROFESIONÁLNÍCH SCÉN V ČR. Važme si této skutečnosti, neboť akce např. typu pivní slavnosti či švestkové trhy – byť jsou občany hojně navštěvované – naše duše sice možná potěší, ale nepovznesou. Děkuji Vám, kteří přijdete, za projevení občanské angažovanosti směřující k ochraně skutečných kulturních hodnot.
Ludmila Magdalena Maršíková
13.11.2015 17:48
Vážení petenti, již včera jsem umístila do sekce "vzkazy" svůj příspěvek pro zastupitele, který jsem na jednání zastupitelstva nečetla, pouze zastupitelům rozdala vytisknutý. Četla jsem nakonec jiný text. Dnes mi několik z Vás volalo, abych zveřejnila i text čteného příspěvku, tedy tak činím. Doplním jen, že drobná reakce na můj příspěvek ze strany Jihočeského divadla se dostavila velmi rychle. Můj komentář k této skutečnosti umístím jako následující aktualitu. Všem, co mi píšete, voláte anebo jste měli možnost zajít na zastupitelstvo osobně, vřele děkuji. Jsem přesvědčena, že máme právo požadovat profesionální a transparentní vedení našeho divadla a přiměřený zájem námi zvolených zastupitelů o dění v příspěvkové organizaci města, která je nejvýznamnější kulturní institucí v jihočeském kraji.
Text čteného příspěvku:
~~Vážení přítomní, Nevím příliš jak začít.
Asi vy všichni už víte, že patřím k nejaktivnějším petentům, kteří se vymezili vůči ukončení spolupráce s panem Egerházi – šéfem baletu.
Zodpovědně jsem si připravila svůj příspěvek pro vás (máte jej opět ve vytištěné podobě). Nezastírám, že text, který vám leží na stolcích, odpovídá mému duševnímu rozpoložení při jeho psaní a barvě červené mikiny, kterou jsem si chtěla původně obléci na jeho přečtení. Opravdu nejsem emocí prosta. A emoce jsou nejčastěji o slzách nebo poctivém naštvání se. Tento text končí informací pro Vás, že požádáme o projednání možnosti odvolat ředitele divadla, argumenty jsou v textu. Toto však neuděláme. Proč?
I když by k této krajní eventualitě došlo, co by bylo dál? Nám přece nejde o strategii „zub za zub“ nebo „hlava za hlavu“ a odmítáme přístup v duchu „Po nás potopa“. Protože: co by bylo poté, kdyby byl odvolán člověk s velkým potenciálem, který dělá chyby – jako všichni lidé – a kterého jste sami jmenovali, ač nikdy obdobnou instituci neřídil ani se na jejím řízení nepodílel? Nám OPRAVDU ZÁLEŽÍ NA JIHOČESKÉM DIVADLE A JEHO BUDOUCNOSTI! A snažíme se zabránit zjevným chybám v řízení, nebo je alespoň reflektovat v tom smyslu, že na ně upozorňujeme. Sice se to míjí účinkem, ale dělat to prostě musím - musíme! Je to srovnatelné s tím, jako když nějaká milující máma vidí, že její dítě se dostává na scestí a klouže dolů, tak se tomu snaží zamezit všemi prostředky. Odpusťte mi toto přirovnání, jsem maminkou 5 dětí, tak vím o čem mluvím.
Že Attilu ztratíme, jsme již museli přijmout. Ostatně, je třeba respektovat, že každý manažer má právo vybrat si své nejbližší spolupracovníky. Takže jen doplním, že petice ani další mnohé aktivity by asi nikdy nevznikly, kdy pan ředitel postupoval asi takto:
„Pane Egerházi, já, jako ředitel divadla mám právo vybrat si své nejbližší spolupracovníky. Navíc se zcela neshodujeme na další cestě, kterou se má balet v JD ubírat. Rozhodl jsem se tedy, Vás ve svém týmu nahradit, a proto Vám již smlouvu neprodloužím.“
NÁSLEDOVALO BY formulování KUDY SE MÁ BALET UBÍRAT a poté VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ , byť i formou oslovení vhodných kanditátů.
Bylo by to možná pro mnohé nemilé překvapení, ale nerozporovatelné, čestné a asertivní. Ale způsob, jakým byla změna medializována ze strany divadla, je pro mnohé občany naprosto nepřijatelný, protože je v mnohém nepravdivý a tudíž neetický a hlavně manažersky neprofesionální.
Dnes to na první pohled vypadá, že divadlo je plné úžasných změn, novinek, inovací. Zrovna v tuto dobu se o něm píše všude!!! No – logicky, řeší se rozpočet. V úspěšné organizaci je ale NUTNÉ nejprve stavit směr, cíl – tedy KAM? A PROČ? a jeho dosahování pak podporovat a zpestřovat kreativitou. Děje –li se to naopak, připomíná to střelbu brokovnicí se šátkem na očích v bažantnici. Hluku bude sice opravdu hodně, ale moc kusů netrefíte. Kéž by pak ve výřadu neleželi myslivci….
Pohlédněme ještě i jiným směrem: Tváří loňského hudebního festivalu v Krumlově byl Jonas Kaufman. Samozřejmě. Protože toto jméno VYPRODÁVÁ SÁLY. Visel na billboardech všude. Tváří letošní divadelní sezóny by měl být PAVEL ŠPORCL- protože tohle jméno vyprodává koncertní haly. To je o elementární obchodničině. To, jak se ze strany divadla veřejnosti prezentuje blížící se premiéra baletu, je buďto diletantství nebo záměr. A já opravdu nevím, co je z těchto dvou možností lepší. Třetí možnost mne nenapadá.
Na závěr chci říci, že jsem dnešní vystoupení hodně zvažovala, Dokonce jsem z úst jednoho z politiků slyšela, něco v tom smyslu: aby to tomu divadlu nakonec v tuto dobu neublížilo… Kladla jsem si tedy otázku, zda vůbec mám ještě vystoupit, zda mám morální právo. Od několika vzdělaných lidí, jichž si vážím, a kteří zde dnes nemohou být přítomni, jsem dostala odpověď, že mám nejen toto právo, ale i morální povinnost.
O čem byl tedy můj dnešní příspěvek? O baletu? O Attilovi? O kritice vedení divadla? (Vždyť já vím, že pan Průdek divadlem žije a OPRAVDU se velmi snaží. )
Byl o vás….. A proto si, prosím, sami v tichosti a pro sebe položte otázku, zda Vás vůbec to, co tady tak různě zaznívá, zajímá? A svou odpověď konfrontuje se svým svědomím. A tím, co Vám VAŠE svědomí odpoví, se prosím řiďte.
Děkuji.
Ludmila Magdalena Maršíková
13.11.2015 17:50
~~Tak dnes (13.11.2015) se konečně na www stránkách Jihočeského divadla objevilo pár slov o připravované premiéře baletu Pas de trois, kterou divadlo sice již od 1.10.2015 prodává v předprodeji, ale až dodnes divadlu toto představení nestálo za jakoukoliv propagaci, a to i přes to, že skvělý baletní soubor bude během všech představení naživo doprovázet houslový virtuoz Pavel Šporcl. Diletantství nebo příprava na manipulativní skokové navýšení návštěvnosti baletních představení poté, co vystřídá současného šéfa baletu Attilu Egerházi nový šéf baletu Lukáš Slavický?
A co že si divadlo dnes tak „najednou“ vzpomnělo, že má za 14 dní premiéru? Na tyto zvláštní postupy v propagaci choreografického díla „nežádoucího“ Egerházi upozornila včera ve svém příspěvku na zastupitelstvu Města České Budějovice Ludmila Magdalena Maršíková, jedna z celkového počtu 605 petentů petice, která vznikla na podporu právě Attily Egerházi.
27.11.2015 12:39
~~Vážení petenti,
po dohodě s některými z vás, jsem se rozhodla dnes večer na premiéře baletu Pas de trois předat petici s dosavadními podpisy petentů řediteli Jihočeského divadla Lukáši Průdkovi. Petici k dnešnímu dni signovalo 608 petentů, a to elektronicky nebo na podpisových arších. Elektronickou verzi petice jsme se rozhodli ponechat i nadále přístupnou jako prostor pro názory a postřehy příznivců baletu, Jihočeského divadla a kulturního dění v jižních Čechách vůbec. Vaše případné texty lze umísťovat do sekce VZKAZY. Chci zdůraznit, že, v souladu s demokratickými principy a naší úctou ke svobodě názoru a slova, vaše příspěvky nebudou podléhat cenzuře, ani dlouhodobému „schvalovacímu procesu“ jako se děje často jinde.
Také chci VELMI poděkovat těm z vás, kteří dění kolem baletu sledovali a sledují, různými cestami se mnou komunikovali a snažili se moji snahu podpořit. Nebylo vás zase tak úplně málo. Je opravdu smutné, že aktivity Jihočeského divadla (ač vesměs mimořádně kvalitní a jiskřící nápady) a jeho další směřování, je tak málo čitelné pro diváky, kteří divadlo pravidelně navštěvují. Odpovědí na otázky, které jsme kladli, jsme se bohužel nedočkali, a to ani od vedení divadla, ani od zřizovatele. Nezbývá nám tedy doufat, že všechny změny, které se v Českých Budějovicích na poli živého umění a kultury dějí, ve svém výsledku přispějí k tomu, aby úroveň možnosti kulturního vyžití se stále zvyšovala a aby divadlo zůstalo především DIVADLEM. Svěřme tedy s důvěrou osud stánku kultury „NEJVYŠŠÍMU MANAGEMENTU“. Ještě jednou tedy všem VŘELÉ DÍKY !
Ludmila Magdalena Maršíková
02.12.2015 16:15
Vážení petenti, po náhlednutí do dnešního tisku (viz www stránky Jihočeského divadla) jsem zaslala novinářům následující text.
Dobrý den, vážení zástupci tisku,
Po přečtení vašich dnešních příspěvků na téma balet v JD musím reagovat a některé informace za petenty korigovat.
1. Petici na podporu A. Egerházi podepsalo 609 petentů, nikoliv 300, a to jak formou elektronického podpisu, tak na podpisových arších. Petice byla včera odevzdána na sekretariátu JD.
2. Zástupci petentů vystoupili na jednání zastupitelstva celkem 3x, dále byla na žádost petentů budoucnost baletu projednávána v Radě. Hlavním cílem bylo vzbudit zájem zřizovatele o směr a kvalitu manažerské práce nového ředitele JD, která sice přináší mnoho zajímavých nápadů, nicméně je pro celou řadu občanů nečitelná.
3. Ač petenty odchod pana Egerházi mrzí, nezpochybňují právo ředitele JD obměnit tým svých nejbližších spolupracovníků. Avšak vzhledem k tomu, že ředitel Průdek ve své manažerské koncepci budoucnost baletu nikterak neformuloval – s výjimkou vágních formulací o „klasickém baletu“ a „širším záběru“ - a i slova budoucího šéfa souboru jsou silně konkrétně nekonkrétní (Louskáček – Spící krasavice – celovečerní Kylián – Mats Ek), možná je načase, aby zastupitelé našeho města zcela jednoznačně při schvalování rozpočtu položili řediteli divadla otázky CO? S KÝM (respektive: jak velký soubor a jaké nároky budou kladeny na jeho členy - ne každý tanečník disponuje klasickou technikou)? KDY? a ZA KOLIK? Zde žádná vznosná manažerská rétorika řediteli nepomůže a měl by jednoznačně odpovědět. Vzhledem k tomu, že ukončení spolupráce se současným šéfem baletu ředitel oficiálně ohlásil již v květnu t. r., považuji za samozřejmé , že na uvedené otázky zazní při jednání o rozpočtu na příští rok adekvátní odpovědi. Mimochodem, i tanečníci našeho souboru, aby se mohli v lednu zodpovědně rozhodnout, zda zůstat či odejít, by si zasloužili o nové koncepci více vědět. Klást vedení divadla tyto otázky od občanů považuji za zcela legitimní a od představitelů města, vzhledem k částce, kterou je divadlo z rozpočtu města podporováno, za jejich povinnost.
Ludmila Magdalena Maršíková – signatářka petice
27.04.2016 16:31
Vážení příznivci baletu Jihočeského divadla,
vážení návštěvníci Jihočeského divadla,
vážení petenti!
V minulých dnech proběhla mezi mnou a vedením JD vícečetná komunikace, a to částečně formou ohlasů a částečně formou e-mailové korespondence, kterou jsem rovněž zaslala zastupitelům města České Budějovice. Hlavním důvodem, proč jsem tak učinila, je, že určité kroky vedení JD (zdalekanejen co se týká baletního souboru) shledávám jako nekompetentní a ve svých důsledcích pro fungování divadla škodlivé. Zde si dovolím připomenout, že dotace Jihočeskému divadlu ze strany zřizovatele činí pro rok 2016 více než 93,5 miliónu Kč, za což se domnívám je zcela namístě požadovat profesionální a odpovědné řízení této instituce. Z důvodu většího rozsahu textu mých připomínek k současnému fungování Jihočeského divadla a různých – dle mého soudu – ne zcela standardních reakcí ze strany managementu a bývalého managementu JD na ně, jsem se rozhodla tyto texty zveřejnit jako celek v chronologickém sledu. Vždyť Jihočeské divadlo je jednou z nejvýznamnějších kulturních institucí, působících v jižních Čechách, které svým významem hranice jihočeského kraje značně přesahuje!
Děkuji těm z vás, kteří si najdete čas na to, texty si pročíst a zamyslet se nad nimi. Děkuji i těm z Vás, kteří na ně jakýmkoliv způsobem zareagujete. (Přikládám i svůj e-mail: L.marsik@volny.cz.)
S přátelským pozdravem
L. M. Maršíková
27.04.2016 16:42
1.
From: Ludmila Maršíková [mailto:l.marsik@volny.cz]
Sent: Thursday, April 14, 2016 3:44 PM
To: lukas.prudek@jihoceskedivadlo.cz
Cc: talirj@c-budejovice.cz
Subject: Ohlasy
Dobrý den, pane řediteli,
zdravím Vás v tyto rozkvetlé jarní dny.
Z nějakých nejasných důvodů došlo k tomu, že se zřejmě ztratily mé 2 ohlasy, směřované vpodstatě k představení Aidy dne 9.4., které jsem včera zaslala na webovské stránky divadla. V jednom z nich reaguji, na základě výzvy z webu divadla „aktuálně“, na testování aplikace do mobilů Overtekst a mám i další postřehy. Vzhledem k Vámi vždy avizované „otevřenosti vůči veřejnosti“ a vždy Vámi mediálně deklarovaným hodnotám opravdu nepředpokládám, že se jedná o cenzúru ze strany JD, a tak Vám tedy ohlasy zasílám na stránky ještě jednou a prosím Vás o dohlédnutí na to, aby byly zveřejněny. Pro jistotu oba texty kopíruji níže. Věřím, že opravdu jakékoliv projevy totality - a cenzúra do nich rozhodně patří – jsou Vám proti mysli, stejně jako mně.
Mějte se hezky!
Ludmila Magdalena Maršíková
Jirsíkova 423/1
370 01 České Budějovice
Telefon: +420 774 858 836
E-mail: L.marsik@volny.cz
Dobrý den,
Mám několik kritických připomínek k nejaktuálnějšímu dění v JD.
1. S několika přáteli jsem se chystala podruhé na nejnovější balet v JD Povídky 19. 4. – mimochodem úžasné a dojemné představení. Dnes jsem se však čirou náhodou dozvěděla, že v souboru řádí příušnice. Kouknu na divadelní web – a opravdu: místo Povídek je Zakletý princ. V aktualitách na webu však o této změně nikde ani slovo. Navíc na toto představení nelze provádět rezervaci. Přimlouvala bych se velmi, aby soubor v posledních měsících svého působení pod vedením „kontroverzního“ umělce Attily Egerházi přestal být obchodním oddělením tak očividně ignorován. Už je to fakt trapné…. A taky, a to hlavně, přeji všem brzké uzdravení.
2. Porušila jsem svůj slib daný v ohlasech 14. 5. 2015 a šla jsem 9. 4. na Aidu ještě jednou. Chtěla jsem slyšet interpretku Aidy, na niž jsem slyšela předem samou chválu a musím konstatovat, že jsem nelitovala – ona i ostatní toho večera obsazení sólisté byli skvělí. (Režijní pojetí se mi však, i s odstupem 11 měsíců, líbilo snad ještě o něco méně, než o premiéře této inscenace.) Co mi však hlava nebere je „testování titulkovací aplikace Overtekst“ v rámci „zkvalitňování služeb divákům“. Při vstupu do hlediště každý vstupující divák míjí piktogram vyzývající k vypnutí mobilů. Také na všech dosavadních představeních JD, které jsem shlédla (a že jich bylo!), k tomuto, dle mého názoru, ZCELA LOGICKÉMU ÚKONU, bývají případní zapomnětliví diváci vyzýváni hlášením před zahájením představení. Mobily a tablety totiž, jak známo, mohou vydávat nejen zvuky rušící představení, ale taky SVÍTÍ. Jsou-li v činnosti, SVÍTÍ POŘÁD. Myslím, že každý, kdo v hledišti někdy seděl v blízkosti závisláka na elektronické komunikaci, ví o čem je řeč. Na představení Aidy však mělo být vše trochu jinak. Testovala se aplikace. Naštěstí se v průběhu předehry v souladu se zdravým rozumem všechny „světlušky“ povypínaly, a tak jediným, kdo v první půlce představení rušil rozsvíceným tabletem, byl zástupce ředitele divadla. Zřejmě „služební povinnost“. Přemýšlím, zda tvůrci aplikace byli někdy v divadle, nebo tu pitomost vymysleli jen tak od compu. Taky přemýšlím, jestli se vrcholný management divadla někdy zamyslel nad tím, jak vzniká u diváka umělecký prožitek a jestli tuší něco o akomodaci čočky oka. A taky přemýšlím o tom, kolik peněz, práce a energie „někoho“ tahle veleblbost stojí a je mi z JD čím dál smutněji. Asi raději víc než chodit do divadla začnu zase číst. Mám teď třeba rozečtené Spolčení hlupců. Výborný titul!
A ještě jeden drobný zážitek, rovněž z Aidy 9. 4. t. r. . V hledišti byla skupina německých diváků. O pauze se chtěl jeden starší, velmi kultivovaně vystupující pán, asi něco více dozvědět o probíhající inscenaci a chtěl si zakoupit program. Něměl však české peníze, jen Eura. Ze slečny uvaděčky po chvíli vypadlo zoufalé: „Aj nýd ček many.“ Pán se smutně usmál, pokrčil rameny a vrátil se do hlediště. Vzhledem k tomu, že inspektorka hlediště je přítomna po celou dobu konání představení, přijde mi, že by nemělo být až tak obtížné, aby na podobné situace byla „připravena“ alespoň ona. A to tím spíše, že divadlo o přízeň cizích diváků velmi usiluje, dokonce na stránkách divadla máme informace v angličtině i o Perníkové chaloupce. Jo, a mimochodem, když už máme tu anglickou verzi Programu, což takhle se občas kouknou a zkontrolovat výsledný produkt. Ono totiž – nyní kopíruji přímo ze stránek divadla – „Vojtěch Hřímalý Jr _ The Bewitched Prince _comic opera _ změna titulu (původně balet Povídky)“ vcelku působí dost amatérsky. A není to zdaleka poprvé. Děkuji. Lída Maršíková
2.
From: lukasprudek@gmail.com [mailto:lukasprudek@gmail.com] On Behalf Of Lukáš Průdek | JD
Sent: Friday, April 15, 2016 7:53 PM
To: Ludmila Maršíková
Cc: talirj@c-budejovice.cz; Vera Ernstova
Subject: Re: Ohlasy
Dobrý den, vážená paní Maršíková,
děkuji vám za váš mail s postřehy a připomínkami, které si vždy se zaujetím přečtu, neb kritika mě i celé divadlo posouvá kupředu. Stran zveřejňování diváckých ohlasů a změn v programu, které nastaly v souvislosti s onemocněním v baletním souboru vám pošle vyjádření kolegyně Věra Ernstová, vedoucí obchodního oddělení. Já vás ale mohu ubezpečit, že soubor baletu není obchodním oddělením ignorován. Ba naopak, propagací baletních představení se zabýváme pravidelně na poradách vedení a obchodní oddělení ji věnuje poměrně velkou část své práce.
Také jsem vděčný za váš postřeh týkající se německého diváka Aidy z 9.4. Byl to člen sdružení přátel Landestheater Linz, kterým jsem měl tu čest se v onu sobotu osobně věnovat dvě hodiny před představením. Byli jsme společně na večeři, při které jsem se všemi 54 členy mohl diskutovat o opeře Jihočeského divadla v kontextu jejich bohatého operního programu, za kterým jezdí po celém světě. Mimochodem, operní soubor Jihočeského divadla hodnotili velmi pozitivně. Dle jejich slov je naše produkce navzdory podmínkám, ve kterých působíme, nadprůměrně kvalitní. Dovoluji si níže připojit reflexi z Aidy 9.4. od p. Wallnera, šéfa sdružení přátel Landestheater Linz. Prosím, omluvte jeho Češtinu
2016-04-11 8:56 GMT+02:00 Rudolf Wallner <rudolf.wallner@liwest.at>:
Váženy pane Průdek!
Děkuji Vam ještě jednou za Vaši ochotu přivitat naši skupinu. Bylo to určitě ne naposled kdy jsme došli k přetstaveni opery do Českých Budějovic (nebo „Českých Budějovicich“; omluvite prosim, ale to je tak těžky!!!!)!
Naši hosté si užili přetstaveni opery AIDY! Bylo je výrazně nad úroveň, kterou lze normálních okolností přetpokládat v malém provinčním divadle!!!!! BLAHOPŘEJI!!!!
Děkují Vam také za daty produkcí sezony 2016/17. Ja chci určitě plánovat operny výlet do Verdiho TROVATORE 20. ledna ´17!
Můžete mi napsat datum premiéry opery L´OCCASIONE FA IL LADRO (g. Rossini), prosim Vas? Myslim, že ta opera se provádí v malem divadle, ne?
Jednáni dne 16. července (Liška Bystrouška v Českém Krumlově) by bylo hezké! Jdu Vam psát před tím.
Všechno nejlepší, hodně štěstí a teplé pozdravy
(vielleicht auch einmal „Auf Wiedersehen in Linz????)
Vaš
Rudolf Wallner
Ale abych se vrátil k problematice doplňkového prodeje programů za Eura. Nevím, zda tuto možnost budeme jako příspěvková organizace schopni účetně a administrativně zajistit, ale rozhodně to s kolegy projednám. Jistě by to byl vstřícný krok k zahraničnímu divákovi. Proto děkuji za podnět.
Nakonec si dovolím reagovat na poznámku týkající se titulkovací aplikace Overtekst. Právě zlepšení služeb pro naše diváky je důvodem, proč spolupracujeme na vývoji této inovativní technologie. S různými potřebami zahraničních diváků se setkáváme více než ostatní regionální divadla především proto, že máme to štěstí uvádět představení před Otáčivým hledištěm. Na naši produkci přijíždějí diváci z nejrůznějších koutů světa. Pro vaši představu - v první desítce nejčastějších přístupů ze zahraničí na web otacivehlediste.cz je Vídeň, korejský Seoul, Mnichov, Londýn ad. A proto se snažíme najít způsob jak titulkovat představení na Otáčivém hledišti a být přístupnější zahraničnímu divákovi s jakýmkoli rodným jazykem. Na Otáčivém hledišti se titulky promítat tak jako v divadelním sále z pochopitelných důvodů nedají. A proto jsem se inspiroval v nové budově Landestheater v Linzi, kde jsou v opěrkách sedadel před vámi umístěny dotykové displeje, na kterých si můžete zvolit titulky dle vlastní jazykové preference. Přiznám se, že o "akomodaci čočky" toho moc nevím, ale titulky v Linzi se čtou báječně, displeje nikoho neruší.
Aplikace Overtekst je nyní ve stádiu zkušebního prototypu, a proto ji testujeme. A vy jste byla svědkem prvního veřejného testu (do této doby proběhly ještě dva neveřejné testy za účasti studentů technického gymnázia v Českých Budějovicích). Možnost úpravy kontrastu a jasu, barvy písma a dalších nastavení, jako třeba automatického vypnutí zvonění či jiných upozornění na telefonu ještě vyvíjíme. Věřte, že je to celkem náročná práce. O to více hrdý jsem na to, že aplikaci vyvíjí právě s Jihočeským divadlem společnost MANX z Českého Krumlova - milovníci divadla a vážné hudby, sponzoři několika našich koncertů - a to zcela zdarma.
Musím také podotknout, že JD je v rámci Evropského projektu Shift+ v pravidelném kontaktu s dalšími devíti divadly z různých států EU (Německo, Portugalsko, Itálie, Norsko, Maďarsko, Estonsko, Velká Británie, Francie). Letos v červnu budeme hrát v rámci tohoto projektu v Budapešti na festivalu, jehož pořadatelé mají vážný zájem o to, abychom zajistili titulkování všech představení, přednášek a workshopů právě my prostřednictvím aplikace Overtekst. Chápu, že spojení divadla a mobilu je pro některé zcela nepřijatelné, ale doba jde kupředu a já se snažím, abychom nezaspali.
Závěrem vám chci poděkovat za doporučení knihy Spolčení hlupců. Mohli bychom si vzájemně vyměňovat zajímavé tituly. Já právě čtu dvojjazyčné vydání knihy Blonďatá píča od Charlese Bukowského. Je to také výborný titul, ale je hodně depresivní. Přesto vám ji rád půjčím, pokud budete mít zájem.
Vážená paní Maršíková, nepřestanu doufat, že v budoucnu shledáte na Jihočeském divadle pod mým vedením také nějaká pozitiva. Věřte, že o to svou prací usiluji.
S přáním hezkého dne
Lukáš Průdek
Jihočeské divadlo / South Bohemian Theater
ředitel / director
3.
From: Věra Ernstová [mailto:vera.ernstova@jihoceskedivadlo.cz]
Sent: Monday, April 18, 2016 1:15 PM
To: l.marsik@volny.cz
Subject: RE: Ohlasy
Vážená paní Maršíková,
navazuji na odpověď pana ředitele Průdka a zasílám doplňující informace k Vámi zaslaným připomínkám.
V první řadě mi dovolte ujistit Vás, že v působnosti mé i kolegů z obchodního oddělení je opravdu široké spektrum aktivit spojených s provozem a propagací Jihočeského divadla a Otáčivého hlediště. Naše oddělení je plně vytíženo řadou úloh a práce, kterou často vykonáváme i mimo pracovní dobu a v čase svého volna i o víkendech. Může se tedy stát, že se reakce na Vaše připomínky či podněty nedočkáte v tentýž den obratem, neznamená to však, že bychom je snad cenzurovali či bojkotovali. Obecně se snažíme na všechny zaslané dotazy či připomínky odpovídat co nejdříve.
Chápu, že se Vám jako nezasvěcenému člověku může jevit propagace baletního souboru nedostatečná, opak je však pravdou. Zásadně odmítám, že bychom práci pana Egerháziho jakkoli ignorovali, a mohu Vás ujistit, že na propagaci baletních představení vynakládáme trojnásobek finančních prostředků i energie, než je dopřáváno inscenacím ostatních souborů.
K Vaší připomínce týkající se změny představení Povídky na inscenaci Zakletý princ lze jen podotknout, že jsme se snažili (stejně jako v jiných obdobných případech) co nejméně zmást všechny diváky. Vzhledem k tomu, že jsme tentokrát měli na všechny diváky, kteří si na představení Povídky zakoupili vstupenky, k dispozici mailový či telefonický kontakt, každého z nich jsme o změně titulu uvědomili osobně. V takovém případě neavizujeme změnu aktualitou na našich webových stránkách, pouze krátkodobě zablokujeme prodej představení pro úpravu informací a náležitostí v rezervačním systému a v programu JD, následně je pak otevřen prodej náhradního titulu. Tak tomu bylo i tentokrát. Jinak bychom řešili případ, kdybychom kontakty na všechny původní návštěvníky dotčeného představení neměli.
V návaznosti na Vaši připomínku k anglické verzi programu na našich webových stránkách nevylučuji, že se občas ve shonu souvisejícím se změnou představení nějaký ten šotek vloudí - systém pro správu našich stránek je velmi spletitý a vzhledem k rozsáhlé činnosti Jihočeského divadla hodně obsáhlý. Zmiňovaný nesoulad jsem proto prověřila, aktuálně však není technicky možné tuto doplňující informaci v programu zveřejnit v jiném než českém jazyce. Podnět postoupíme ke zpracování firmě, která stránky technicky spravuje a dotváří. Děkuji za upozornění a omlouvám se za „amatérismus“.
Vážená paní Maršíková, věřím, že jsem svým doplněním odpovědi pana ředitele zodpověděla zbývající část Vašich připomínek. Pokud si budete přát, rádi Vaše ohlasy zveřejníme.
S přáním příjemného dne
Věra Ernstová
*****************************
JIHOČESKÉ DIVADLO
Vedoucí obchodního útvaru
Dr. Stejskala 19
370 47 České Budějovice
Tel.: +420 386 355 640
Mobil: +420 723 080 938
E-mail: vera.ernstova@jihoceskedivadlo.cz
4.
From: Ludmila Maršíková [mailto:l.marsik@volny.cz]
Sent: Tuesday, April 19, 2016 7:12 AM
To: 'Věra Ernstová'
Cc: talirj@c-budejovice.cz; lukas.prudek@jihoceskedivadlo.cz
Subject: RE: Ohlasy
Dobrý den, paní Ernstová,
děkuji Vám za zaslání Vaší odpovědi. Jakmile budu mít trošku volněji, zašlu Vám ještě několik dalších podnětů ke zvážení, a to nikoliv formou ohlasu. Patří k mé profesi kouče a konzultanta si věcí „všímat“ a jistě oceníte, že tak činím zcela bez nároku na finanční odměnu. (Poděkování ve formě např. vstupenek na otáčko, jako mnohaletý příznivec divadla a zakladatelka Klubu přátel Jihočeského divadla ovšem ráda přijmu J.)
Co se týká zveřejnění ohlasů, nevidím důvod, proč by již několik dnů neměly být umístěny na webu divadla, a to včetně reakce pana ředitele. ( V jiných případech se tomu tak běžně dělo – viz reakce na divácké ohlasy pana Řihouta či pana Studeného.) Ostatně, moje příspěvky nebyly ani anonymní, ani neobsahovaly vulgarismy, a to v ani citaci názvů uměleckých děl. Pro případ, že byste již odpověď pana ředitele neměla elektronicky k dispozici, kopíruji Vám ji nyní do „ohlasů“.
S přáním pěkného, byť chladného aprílového dne
Ludmila M. Maršíková
5.
From: lukasprudek@gmail.com [mailto:lukasprudek@gmail.com] On Behalf Of Lukáš Průdek | JD
Sent: Tuesday, April 19, 2016 3:34 PM
To: Ludmila Maršíková
Cc: Věra Ernstová; talirj@c-budejovice.cz
Subject: Re: Ohlasy
Dobrý den, vážená paní Maršíková,
vaše odpověď byla určená paní Ernstové, ale vzhledem k tomu, že jste do kopie mj. uvedla i mě, dovolím si reagovat.
Za vaše podněty jsme opravdu rádi, ostatně to píši i ve své minulé odpovědi. Jsme za ně rádi úplně stejně jako za všechny podněty, které nám chodí i od ostatních diváků a to mailem i veřejně do ohlasů. Jsou pro nás cennou zpětnou vazbou a také důkazem, že Jihočeské divadlo je ostře sledovanou a tedy i důležitou institucí v očích nejen našich diváků. Můžu vás ale ubezpečit, že nikomu z pisatelů neposkytujeme za jejich reakce vstupenky ať placené či čestné natož finanční odměnu. V tomto trendu budeme pokračovat i nadále.
Pevně věřím, že tato informace pro vás nebude demotivující a nepřestanete své podněty posílat. V opačném případě mi nezbude než se s takovou situací smířit.
S pozdravem
Lukáš Průdek
6.
From: Ludmila Maršíková [mailto:l.marsik@volny.cz]
Sent: Sunday, April 24, 2016 3:35 PM
To: lukas.prudek@jihoceskedivadlo.cz
Cc: Věra Ernstová (vera.ernstova@jihoceskedivadlo.cz); talirj@c-budejovice.cz
Subject: Dotazy na téma fungování Jihočeského divadla
Dobrý den, pane Průdku,
paní Ernstové jsem avizovala ještě další postřehy a otázky. Nyní je zasílám a žádám Vás o adekvátní odpovědi a vysvětlení jednotlivých bodů. Myslím, že jsou jednotlivé okruhy otázek víceméně určeny Vám, vystudovanému marketérovi a t.č. zodpovědnému manažerovi. Doufám, že si Vaše manažerské odpovědi přečtou i na radnici, která JD jako zřizovatel štědře dotuje.
Nyní budu nadále reagovat na dění v JD, a to zdůrazňuji, že níže zmíněných věcí si všímám pouze NAMÁTKOVĚ – systematicky je nehledám, neboť na to nemám čas.
Dále JASNĚ SDĚLUJI, že informace, které jsou tichým hovorem řešeny zaměstnanci divadla i divadelními návštěvníky v podloubí i jinde, nebo je mám tkz. „z třetí ruky“ sem rozhodně nezahrnuji, neboť je nelze podložit argumenty a mohou být pouhým vyjádření názoru osoby, od níž pocházejí. (Např. s názorem mnohých důchodců, že, cituji: „Do toho divadla už se nedá na nic chodit, protože je to samá sprostota a vulgarismus.“ já osobně nesouhlasím, protože je značná část produkce JD, kterou považuji za velmi kvalitní, a to i přes drsné výrazy které v inscenacích občas zaznívají.)
V rámci „ohlasů“ na stránkách JD jste se mi dosud vyjádřil Vy, nebo paní Ernstová k :
Technickým otázkám titulkovacího zařízení formou aplikace do mobilů.
Mnou zmíněné otázky uměleckého vjemu, a to jak vlastních uživatelů elektronických zařízení, tak i ostatních diváků v hledišti, jste však zcela pominul.
Česko – anglickým textům v anglické verzi programu
Možnosti prodeje programů zahraničním návštěvníkům za Eura
Nyní Vás tedy žádám o konkrétní vyjádření k dalším tématům:
Propagace současného baletního souboru
Nedokážu posoudit objem práce a finančních prostředků vynakládaných na propagaci současného baletního souboru v porovnání s jinými soubory. Mohu však porovnat výsledky této práce. Tak např.: s výjimkou představení Pas de trois, veřejnost NENÍ informována o derniérách inscenací A. Egerházi. Proč?
Dále: stejně jako v případě představení Pas de trois ( hovořila jsem o tom na listopadovém zastupitelstvu a Vy jste si následně vzal slovo, abyste mohl reagovat), i v případě baletu Povídky ještě 14 dní před premiérou inscenace na webu JD bylo o připravovaném představení zveřejněno 1,5 řádku!!!! Připomínám, že v tu dobu se již toto představení více, jak měsíc prodávalo!!!! Prosila bych Vás o konkrétní objasnění této strategie obchodního oddělení a doufám, že to pro tentokrát nebudete opět „házet na Attilu“ se kterým se, dle Vás „problematicky komunikuje“. Vy jste ředitel, vy mi tedy prosím odpovězte.
Budoucnost baletního souboru
Dosud stále NIKDE NIKDO nesdělil, jaká by ta budoucnost měla konkrétně být, ač už to bude brzy rok, co se o výměně vedení v baletním souboru veřejně hovoří. S veškerou úctou vůči novému šéfovi, panu Slavickému musím připomenout, že z prosincových článků, týkajících se jeho plánů se souborem bylo zřejmé, že o souboru toho tehdy moc netušil. V prosinci totiž plánoval mimo jiné Louskáčka (ten se v tu dobu pomalu chystal na svou – jak jinak než – neohlášenou - derniéru) a snil o celovečerním Kyliánovi a Mats Ekovi. Nyní v dubnu jsou plány zase dost jiné – chystá se Svěcení jara a spolupráce s choreografy, kteří volání po „klasice“ segmentu českobudějovické divácké baletní veřejnosti zcela evidentně nenaplní. (Tím však samozřejmě já nikomu nepodsouvám, že inscenace budou nekvalitní! Naopak, těším se na ně, protože právě já tu klasika zas až tak už nemusím.) Dále, protože jak se zdá, na rozdíl od Vás, tomu baletu pan Slavický přece jenom rozumí – ostatně vždyť je to špičkový, světově uznávaný tanečník - je v článku konstatováno, že ta klasika se 16 ti členným souborem je jaksi potíž….Vzhledem k tomu, že pan Egerházi byl odejit přece hlavně proto, aby se KONEČNĚ mohla v JD vzkřísit klasika, nějak mi to pořád všechno skřípe….
Nicméně si stále kladu otázku, jaká jsou kritéria pro Vás, jako pro ředitele, pro obsazení postu šéfa baletu. Pan Slavický není ani choreograf, ani pedagog a ani nemá manažerskou zkušenost. Koncepci pro práci se souborem, pokud je mi známo, rovněž nezpracoval, protože kdyby ano, nemohla bych předchozí řádky v tomto bodu napsat.
Marketingový průzkum
Před cca 2 měsíci jsem o vhodnosti zpracování seriózního marketingového průzkumu hovořila s ing. Talířem. Věc si tehdy poznamenal a zjevně Vám ji předal. Oceňuji, že jste se do toho pustil.
Nyní si dovolím zcela obecnou vsuvku: Marketingové průzkumy se mohou zpracovávat z různých důvodů. Např. proto, aby zadavatel zjistil, kdo je vlastně „jeho zákazník“, aby se dozvěděl co nejvíce o očekávání „svých“ zákazníků, tedy o segmentu trhu, který má k dispozici a mohl své aktivity na uspokojení těchto očekávání více zacílit. Někdy se ovšem marketingové průzkumy zpracovávají i z méně čestných důvodů: třeba proto, aby se mohlo „někomu“ za „něco“ zaplatit – tyto průzkumy bývají docela drahé, někdy to může být i o tom, že je to jen „naoko“, aby z něj bylo zřejmé to, co, dle názoru zadavatele, „být zřejmé má“. Důvodů a jejich kombinací může být pochopitelně mnohem, mnohem víc. Ze zde uvedených příkladů jsou legitimní pouze dva, a to ten první a druhý uvedený příklad, tím spíše, uvážíme-li, že se průzkum realizuje za peníze z veřejných prostředků.
Minulý týden jsem pouze náhodou nahlédla do dotazníku, který měla v divadle vyplnit moje 11ti letá dcera, a to v části, která má zjišťovat spokojenost respondenta s repertoárem v JD. Vztah k baletu z nabídnutých odpovědí měla tuším pouze jedna, ta však stála za to: ( nepřesně parafrázuji, nicméně význam zůstává zachován) „Nejsem (rozuměj: nejsem spokojen), uvítal bych více klasického baletu.“ Z tohoto jednoduchého příkladu dedukuji, že v případě tohoto marketingového průzkumu o první nebo druhý výše uvedený příklad z variant: „Proč se vlastně průzkum dělá a platí?“ nejde. Uvítala bych, kdybyste mi, pane Průdku, jako specialista na kulturní marketing, podrobně vysvětlil, jak chcete odpovědi tohoto typu vyhodnocovat. Ono totiž absolutně platí, že: „Jak se ptám, takovou dostanu odpověď.“ anebo: „Jakou potřebuji získat odpověď, tak položím otázku.“ Příklad zde uvedený je ryzí podsouvání a manipulace.
Úroveň propagačních materiálů – plakáty, měsíční brožury
Zřejmě naivně předpokládám, že finanční prostředky by se u příspěvkové organizace měly vynakládat účelně. Nechápu tedy, proč hlavnímu plakátu, který by měl podpořit prodej vstupenek pro letní část roku, vévodí obrovská bílá písmena bez použití mezer OH2016. I lidé, kteří do divadla často chodí, totiž na první pohled tuto zkratku pro „otáčko“ nerozklíčují, aby pochopili k čemu plakát směřuje, museli by se zastavit a začít jej podrobně zkoumat. Upřímně, od ředitele divadla, „neumělce“ avšak „odborníka na marketing“ bych čekala něco lepšího. Ještě že je to „otáčko“ naštěstí takový fenomén, který se vyprodá i přes to, když mu to někdo kazí.
Ad Brožury: na častý nesoulad webu a brožur si diváci asi už zvykli (např. Blackout má derniéru 2x J), ale přijde mi zbytečné, v prostorově omezené brožuře informace zdvojovat. Mám na mysli akce Ateliéru 3D. Zase by možná stálo za to, nejprve si odpovědět, pro koho hlavně jsou brožury zdrojem informací o divadle (podle mne možná: Pro náhodné návštěvníky ČB kterým se dostane do rukou v infocentru? Pro starší generaci, která na web až tak moc nechodí?). Napadá mne, že zejména pro návštěvníky ze skupiny 50+ bych možná místo zdvojování informací, které právě tyto skupiny až tak moc nezajímají, bych raději zvolila velikost písma, které právě důchodci přečtou, aniž by museli použít mikroskop.
Speciální nabídky představení pro konkrétní cílovou skupinu – konkrétní zkušenost z praxe
Zase můj náhodný zážitek: derniéra výborného, leč drsného, představeni Blackout (myslím tu opravdovou derniéru, ne tu která je uvedená v brožurách ještě jednou o měsíc později a místo které se ve skutečnosti uvádí 25. 4. Saturnin). V hledišti sedí většina důchodců, kteří využili speciální nabídky k nákupu vstupenek s 50% slevou. Jak se většina z nich tvářila, nebylo naštěstí v setmělém hledišti příliš vidět, fakt ale je, že se starší návštěvníci dost pošťuchovali a leccos polohlasem komentovali. Při závěrečné děkovačce už bylo divadlo poloprázdné, protože prostě drsné výrazy, znásilnění a umlácení hlavního antihrdiny lopatou v závěru hry senioři prostě neunesli. Komentáře odcházejících, zejména starších, návštěvníků mne vyloženě mrzely, Blackout považuji za skvělou inscenaci. Jen, upřímně, mne by nenapadlo zvýhodňovat zrovna cílovou skupinu seniorů zrovna na tohle představení. Ale asi tomu nerozumím….(i tato moje poznámka je z oblasti marketingu, není-li pravda?).
Dramaturgie a repertoár operního souboru:
Nějak se mi zdá, že to jde s operou pod novým vedením z kopce. Úhelný kámen světových operních souborů Aida v Č. Budějovicích nevydržel na repertoáru ani rok!! Novinka Zakletý princ nevydržel dokonce ani do následující premiéry v operním souboru, tedy ani 3 měsíce!!!. To tu tedy opravdu ještě nebylo. Nikdy jsem nezpochybňovala kvalitu provedení operní produkce v našem divadle, ta je již tradičně velmi dobrá až vynikající. Jen mne tak napadá ve světle dříve uvedených faktů citát z české filmové klasiky: „Kde asi udělali soudruzi z NDR chybu?“.
V souvislosti s výše uvedeným odstavcem i odstavcem č. 2 se mi vybavuje Vaše odpověď na listopadovém zastupitelstvu k otázce, proč se klíčové posty šéfů těles obsazují bez výběrových řízení a bez nutnosti zpracovat koncepci fungování uměleckého tělesa. Vaše odpověď v duchu: „ Protože nemusím!“ tehdy vyrazila dech na zastupitelstvu přítomnému proděkanovi jedné z českobudějovických vysokých škol. S odstupem několika měsíců se dá říct, že právem. (Soudím, že zejména tento bod by se, podle mého názoru, měl stát předmětem zájmu zřizovatele.) Na postu ředitele JD totiž „nehospodaříte se svým“ ale „hospodaříte s cizím“, přesněji s veřejnými prostředky. Závěrem si dovolím analogický příklad: Čistit zuby si také nikdo ráno „nemusí“ přesto je celá řada DOST DOBRÝCH DŮVODŮ, PROČ TO DĚLAT.
Ad web JD + aktualizace webu JD v sekci „repertoár“ jednotlivých souborů
– zjevně se aktualizuje minimálně, vypovídací hodnota je tedy více než pochybná. Platí napříč soubory našeho divadla. Škoda. Také se na webu JD docela často ztrácí ohlasy, hlavně ty „nežádoucí“. Mám s tím vlastní zkušenost.
Návštěvnost akcí ateliéru 3 D, návštěvnost celkem
Prostým pohledem do rezervací pod jednotlivými představeními se zdá, že příliš neroste. Napadá mne, jestli to nebude tím, že v jižních Čechách je množství kulturychtivých a kulturymilovných diváků víceméně konstantní a v důsledku předimenzování nabídky v rámci JD působí JD jako „konkurent samo pro sebe“. Ač všechny akce, které divadlo po rozšíření své zřizovací listiny o edukační činnost v posledních měsících vychrlilo jako nabídku divácké kulturní veřejnosti jsou OPRAVDU ZAJÍMAVÉ, originální a návštěvu si zasluhující, stále se, nejen mně, vnucuje otázka, zda by divadlo nemělo raději zůstat více divadlem a méně edukačním zařízením. Je totiž evidentní, že jiná zařízení zaměřená na edukaci (třeba Dům dětí a mládeže) takovouto finanční podporu ze strany svých zřizovatelů nemají, což se mnohým subjektům může jevit jako nefér, a to tím spíše, jaká je odezva ze strany cílových skupin (rozumějte odezva ve smyslu četnosti využití, nikoliv odezva ve smyslu spokojenosti). Třeba by pak zaměstnancům obchodního oddělení zbývalo více času na to, zaměřit se na prodej primární produkce této kulturní příspěvkové organizace a díky menší hektičnosti by mohla být celá řada mých připomínek bezpředmětnými.
Zveřejňování nabídky představení pro nejbližší období (brožury, web)
Jihočeské divadlo stále ještě zveřejňuje svůj hrací plán pouze na následující měsíc (výjimkou bylo nynější zveřejnění i květnového plánu v březnu).
Profesionální divadla v ČR v naprosté většině případů plánují hrací plán na delší období, a to i přes to, že i u nich hostují umělci z jiných divadel. Velmi bych se přimlouvala za úpravu této skutečnosti, která může podpořit zvýšení návštěvnosti, zejména návštěvnosti ze strany skupin.
Můj náhled na pozitiva a negativa současného, tedy Vašeho vedení JD
Ve svém příspěvku jste zadoufal, že i já shledám nějaká pozitiva Vašeho vedení JD. Ano, jsou pozitiva, kterých si všímám a která Vám rozhodně neupírám. Vnímám Vaše nasazení, kreativitu, snahu o budování kontaktů. Máte kontakty „na správných“ místech. Máte celou řadu velmi kvalitních lidí ve svém týmu, z nichž některé jste přivedl Vy. Také evidentně divadlem žijete……..
Přesto však:
Měla-li bych jednoduše odpovědět, jaké jsou podle mne tři nejdůležitější charakteristiky ředitele takto významné kulturní instituce, jakou Jihočeské divadlo rozhodně je, odpověděla bych:
ZODPOVĚDNOST,
PROFESIONALITA a
OBYČEJNÁ LIDSKÁ SLUŠNOST.
Co se týká Vaší zodpovědnosti, nemohu to příliš posuzovat, tento termín souvisí s „zodpovídat se někomu z něčeho“. Posuzování mi tedy primárně ani nepřísluší. Zodpovídat byste se měl zřizovateli, který Vás jmenoval. A že Vás jmenoval za zvláštních okolností, veřejnost ví a my dva osobně jsme o tom spolu i hovořili. (Těmi zvláštními okolnostmi míním zejména tyto fakty: že jste byl vytipován a následně vybrán, ač jste nikdy obdobnou instituci neřídil a ani se na řízení obdobné instituce nepodílel a Vámi zpracovaná koncepce s výjimkou pasáže o slučování orchestrů JD a Jihočeské komorní filharmonie – v této pasáži se s Vašimi názory plně ztotožňuji – má úroveň, která mi připomíná spíše seminární práci středoškoláka – ostatně vyžádat si ji může každý.)
Co se týká Vaší profesionality, upřímně, shledávám značné rezervy, což je ve Vašem věku asi očekávatelné a teoreticky, s jistou dávkou pokory z Vaší strany, by mohlo být pozitivního vývoje schopno.
A co se týká Vaší slušnosti? Vloni na jaře Váš v médiích zveřejněný „podvod na diváka“ o Vás mnohým lidem leccos napověděl. Až do té doby jsem Vás , i přes různé, v předchozích bodech uvedené záležitosti, respektovala a sledovala Vaši práci. V průběhu uplynulého roku začalo být zřejmé, že se asi my dva v otázkách přístupu k baletu neshodneme a posléze jsme se asi oba, Vy i já, dostali do stavu, kdy začalo být zřejmé, že se poněkud vzájemně iritujeme. Mně Vadí Vaše nabubřelá a sebestředná neprofesionalita, u které postrádám úctu k hodnotám, které jsou pro mne důležité, Vás evidentně obtěžují moje kritické ohlasy……..
Nyní si kladu jako žena, které je 52 let, otázku, co se Vám, mladému a nadějnému manažerovi ve věku mých dětí asi tak honilo hlavou, když jste mi ve své e-mailové odpovědi na moje podněty, která je t.č. i zveřejněna v „ohlasech“ na webu JD, doporučil četbu knihy BLONĎATÁ PÍČA Ch. Bukowského (Bukowski mne kolem 25 let taky oslovoval, ale už jsem z toho tak nějak vyrostla)? Docela mne to zajímá a proto Vás žádám o odpověď. A upřímně, kdyby takto korespondoval můj 32 letý syn s ženou o generaci starší, asi bych se za něj docela styděla…..
I přes vše výše uvedené nepřestávám věřit, že dříve či později se dostane Jihočeskému divadlu, tedy divadlu, které mám ráda a které pro mne představuje významnou hodnotu, dobrý ředitel, a to, ať už se jím do budoucna stanete Vy nebo někdo jiný.
S pozdravem
Ludmila M. Maršíková
7.
From: Ludmila Maršíková [mailto:l.marsik@volny.cz]
Sent: Monday, April 25, 2016 1:24 PM
To: 'berkaj@c-budejovice.cz'; 'bouzekt@c-budejovice.cz'; 'branyp@c-budejovice.cz'; 'burdap@c-budejovice.cz'; 'caltak@c-budejovice.cz'; 'dolejss@c-budejovice.cz'; 'falv@c-budejovice.cz'; 'filipj@c-budejovice.cz'; 'hajerovae@c-budejovice.cz'; 'holickyp@c-budejovice.cz'; 'hrdyj@c-budejovice.cz'; 'hruskovavla@c-budejovice.cz'; 'ilkov@c-budejovice.cz'; 'jochm@c-budejovice.cz'; 'kohnm@c-budejovice.cz'; 'konecnyf@c-budejovice.cz'; 'kozloval@c-budejovice.cz'; 'kridas@c-budejovice.cz'; 'kubicekr@c-budejovice.cz'; 'latalh@c-budejovice.cz'; 'lavickav@c-budejovice.cz'; 'machj@c-budejovice.cz'; 'marsikm@c-budejovice.cz'; 'matousekp@c-budejovice.cz'; 'moraveci@c-budejovice.cz'; 'nadbereznyi@c-budejovice.cz'; 'petrp@c-budejovice.cz'; 'pikousj@c-budejovice.cz'; 'podholap@c-budejovice.cz'; 'pruchaj@c-budejovice.cz'; 'richtrovae@c-budejovice.cz'; 'stasekm@c-budejovice.cz'; 'svobodaj@c-budejovice.cz'; 'sykorovaj@c-budejovice.cz'; 'sebekm@c-budejovice.cz'; 'sebestikovap@c-budejovice.cz'; 'sestakj@c-budejovice.cz'; 'sporclovaj@c-budejovice.cz'; 'stepanekp@c-budejovice.cz'; 'tekeli@c-budejovice.cz'; 'talirj@c-budejovice.cz'; 'thomaj@c-budejovice.cz'; 'vachaf@c-budejovice.cz'; 'vodickar@c-budejovice.cz'; 'zahradnikj@c-budejovice.cz'
Subject: Oslovení zastupitelů města ve věci vedení Jihočeského divadlo
Dobrý den, vážení zastupitelé města České Budějovice,
V minulých dnech jsem zvažovala opětovné oslovení vás, volených představitelů města Č. Budějovice na květnovém zastupitelstvu. Tentokrát nikoliv jen v otázkách budoucnosti baletního souboru Jihočeského divadla, ale v otázkách budoucnosti fungování Jihočeského divadla jako celku. Upřímně: já a celá řada divadelních příznivců (i mnohých zaměstnanců) ze způsobu, jakým je divadlo řízeno, chvílemi žasneme, a to, bohužel, nikoliv v pozitivním slova smyslu a máme o budoucnost této nejvýznamnější jihočeské kulturní instituce obavy.
K tomu, že vám všem dnes zasílám tento e-mail mne nakonec přiměly informace, které ke mně tak nějak „samy“ přišly z kruhů ryze nedivadelních, a to jsou informace týkající se představení Malého divadla George Kaplan.
Dovolím si tyto informace shrnout:
· Tato hra měla mít premiéru 23.4.2016, o čemž svědčí i vydaná tisková zpráva ze dne 18.4.
· Někdy po tomto datumu, jak vyplývá z logiky věci, však bylo rozhodnuto o zrušení premiéry.
· V aktualitách na stránkách JD však o této skutečnosti není žádná zmínka
· Ze záložky „premiéry“ tato hra zmizela, stejně jako její naplánovaná představení ze záložky „program“
· Zmínka o ní zůstala pouze v záložce „repertoár“
· Opravdu nevím, co si má divadelní veřejnost o těchto skutečnostech myslet a hlavně jak se v nich má orientovt, a to tím spíše, že v posledních měsících, respektive za nového vedení JD se obdobné věci nedějí poprvé. (Ohlášený a následně negovaný nástup tandemu SKUTR do vedení opery JD, zrušení ohlášeného činoherního titulu Gertruda a Claudius Johna Updika na počátku roku 2016.)
Jelikož se však nejedná ani zdaleka jen o tuto inscenaci, ale NABÍZÍ SE NAMÁTKOVĚ CELÁ ŘADA DALŠÍCH OTÁZEK, KTERÉ BY LOGICKY MĚLY BÝT PŘEDMĚTEM VAŠEHO ZÁJMU Z POZICE ZŘIZOVATELE, dovoluji si vám přeposlat svoji korespondenci s vedením Jihočeského divadla v posledních dnech. Pro zjednodušení ji shrnuji do 1 wordovského souboru. Korespondence je řazena chronologicky, některé konkrétní pasáže jsou barevně zvýrazněny.
Já i další příznivci JD uvítáme, budeme-li informováni oficiálně o krocích zřizovatele, směřujícími k zajištění nápravy v této věci.
S pozdravem vám všem
Ludmila Magdalena Maršíková
Jirsíkova 423/1
370 01 České Budějovice
Telefon: +420 774 858 836
E-mail: L.marsik@volny.cz
8.
27. 4. 2016
Vážená Ludmilo Magdaléno Chytrolíno. Protože jsem v důchodu, mohu se též už vyjádřit k Vašim "zasvěceným" kritickým soudům o našem divadle. Když jste zesměšňovala a urážela moji práci, přecházel jsem to s úsměvem, ale teď již urážíte téměř všechny, kdo v divadle pracují, a to už jsem prostě neunesl. Je mi jasné, že když jste se nemohla uchytit v našem divadle, nemůžete mu být zvlášť nakloněna, ale to ještě neznamená, že máte patent na rozum. Zajímalo by mne, co vlastně umíte Vy a čím se můžete pochlubit, když máte tolik času se realizovat ve Vašich "uměleckých" statích, kterými unavujete nejen divadelníky, ale obtěžujete svými sáhodlouhými dopisy i vedení města. Důvěrně doporučuji, zůstaňte prosím doma, těšte se ze seriálů a hororů, které Váš umělecký a vytříbený vkus urážet nebudou. Doufám, že budete, Ludmilo Magdaléno Zaplatílková Maršíková, jezdit za panem Egerházim, který je podle Vás tak odstrkován a nedoceněn, co nejdále od našeho divadla.
Miloslav Veselý
9.
Odpověď panu Veselému na jeho „ohlas“ ze dne 27. 4. 2016
Zdravím Tě, Mílo a děkuji Ti za Tvůj vzkaz pro mne. Jen se přiznám, že mu zcela dobře nerozumím, neboť, projdu-li si zpětně VŠECHNY své ohlasy, k Tvé práci se vyjadřuji pouze 2x, a to dne 14. 5. 2015 (ohlas na Aidu), a to konkrétně, cituji z textu: „ V tomto směru jsou pro mne v Jihočeském divadle za posledních několik let nejlepšími operními inscenacemi Komedianti v režii pana Průdka, Sedlák kavalír od pana Veselého a Tosca režijně ztvárněná panem Burianem.“. Druhý ohlas, majícím vazbu na Tvoji práci, je ze dne 2. 2. 2016 (ohlas na Zakletého prince), z něhož rovněž cituji: „…představení má moc pěknou výpravu a v neposlední řadě milou režii na spíše – dle mého názoru - nadstandardní úrovni.“ Nechápu tedy, v čem „urážka“ Tvé práce spočívá.
Co se týká „urážek“ ostatních pracovníků a umělců Jihočeského divadla, rovněž dobře nerozumím, co máš na mysli, a uvítám a žádám Tě o Tvé vysvětlení. K čemu ovšem MÁM výhrady, je práce současného ředitele JD. Své výhrady mám podloženy argumenty. Jelikož Jihočeské divadlo je veřejnoprávní institucí, jejíž činnost je z největší části hrazena z veřejných prostředků zřizovatele, jímž je Město České Budějovice, nevidím nejmenší důvod, proč bych o těchto připomínkách neměla jako občan města se zřizovatelem komunikovat, což jsem dne 25.4.2016 taky učinila. Aby ohlasy čtoucí divácká veřejnost měla představu o tom, o čem vlastně se zde píše, sděluji, že tento text je umístěn z důvodu většího rozsahu na stránkách petice http://www.e-petice.cz/petitions/petice-na-podporu-baletu-jihoceskeho-divadla.html, která vznikla vloni v květnu na podporu pana Egerházi, a to v sekci „aktuality“.
S přáním příjemného dne Tobě i ostatním zaměstnancům divadla, jichž jsem si vždy vážila a stále vážím
Ludmila Magdalena Maršíková
14.05.2016 12:10
Vážení petenti,
vážení příznivci umění pana Attily Egerházi,
vážení aktivní příznivci Jihočeského divadla!
V tyto dny tomu byl rok, co vznikla tato petice, kterou v součtu signovalo 610 petentů.
Hlavním cílem petice bylo PODPOŘIT MIMOŘÁDNÉHO UMĚLCE, PANA ATTILU EGERHÁZI a SDĚLIT VEDENÍ JIHOČESKÉHO DIVADLA I ZŘIZOVATELI TÉTO INSTITUCE, KTERÝM JE MĚSTO ČESKÉ BUDĚJOVICE, ŽE KULTURNÍ VEŘEJNOST NENÍ PASIVNÍ A POZORNĚ VNÍMÁ DĚNÍ NA POLI KULTURY V NAŠEM MĚSTĚ. Bohužel, vedení divadla se nám nepodařilo přesvědčit o tom, že jsou i jiné možnosti, než ta, kterou zvolil ředitel Lukáš Průdek, jak zachovat stávající kvalitu baletního souboru a přitom vyhovět legitimním požadavkům některých návštěvníků baletních představení volajících po změně dramaturgie baletního souboru.
Attila Egerházi, který, ač pro rozvoj a zkvalitnění baletního souboru v Českých Budějovicích udělal tolik, jako dosud nikdo před ním, byl vedením divadla zcela nepochopitelným způsobem mediálně dehonestován a jím vybudovaný soubor byl v posledních měsících postaven na samý okraj zájmu. Konkrétně hovořím např. o propagaci chystaných premiér či neinformování divácké veřejnosti o derniérách jednotlivých inscenací. Došlo ve více případech i na pokusy o cenzuru ohlasů diváků. Jestliže ředitel Jihočeského divadla dnes tyto skutečnosti vyvrací, nemluví pravdu. CO JE OVŠEM NEJVÍCE ZARÁŽEJÍCÍ, JE FAKT, ŽE TOTO VŠE SE DĚJE ZA NULOVÉ POZORNOSTI ZŘIZOVATELE, který Jihočeské divadlo, jako svoji příspěvkovou organizaci, podporuje, jen pro rok 2016, částkou přesahující 93,5 miliónů korun! DOMNÍVÁME SE, ŽE TYTO SIGNÁLY BY MĚLA ANGAŽOVANÁ OBČANSKÁ SPOLEČNOST VNÍMAT!
Vážení petenti, TATO PETICE již dnes pozbyla smyslu. Proto bude k 31. 5. 2016 ukončena. Protože se však celá řada z nás domnívá, že je dobré mít k dispozici NECENZUROVANÝ A NEZÁVISLÝ PROSTOR, UMOŽŇUJÍCÍ ZVEŘEJŇOVÁNÍ NÁZORŮ A KOMENTÁŘŮ KE KONKRÉTNÍMU TÉMATU ČI TÉMATŮM, MAJÍCÍM VAZBU NA DĚNÍ V JIHOČESKÉM DIVADLE, založíme v nejbližších dnech nezávislé webové stánky k tématu Jihočeského divadla.
Odkaz na ně obdržíte formou aktualizace této petice.
Zde bude zveřejňována např. :
- veškerá korespondence mezi Jihočeským divadlem a mnou i jinými občany, kteří tuto korespondenci budou chtít takto zveřejnit,
- názory a ohlasy k tématu Jihočeského divadla, které budou chtít jejich autoři zveřejnit a s jejichž zveřejněním (po vícečetných zkušenostech více pisatelů ohlasů) budou mít problém na oficiálních stránkách Jihočeského divadla,
- zajímavé a inspirativní odkazy s Jihočeským divadlem související nebo potenciálně související (např. jedno významné téma se hned nabízí: 13. 5. 2016 byla oficiálně zahájena veřejná diskuze za účasti odborníků na téma budovy, v němž Jihočeské divadlo působí. Název diskuze byl: „STAVĚT NEBO REKONSTRUOVAT?“),
- přání, očekávání a potřeby kulturní veřejnosti, mající vazbu na divadlo a jeho produkci,
- prostor pro osobní názory volených zastupitelů Města České Budějovice a Jihočeského kraje, zejména těch, kteří mohou kvalifikovaně kulturní dění v Českých Budějovicích ovlivňovat.
VÁŽENÍ PETENTI, VŠEM Z VÁS, KTEŘÍ JSTE NEBYLY LHOSTEJNÍ A ČESTNĚ JSTE SE BILI ZA HODNOTU, KTEROU JSTE VNÍMALI JAKO PRO VÁS DŮLEŽITOU, JMÉNEM SVÝM I JMÉNEM ZAKLADATELKY TÉTO PETICE, PhDr. OLGY KRUPAUEROVÉ, ZE SRDCE DĚKUJI!
Ono totiž ve výsledku není až tak důležité, jak konkrétní záležitost, o niž v životě usilujeme, dopadne – do dění přece vstupuje tolik faktorů a vlivů, které nemůžeme ovlivnit, ač se snažíme sebevíc! To, CO VŠAK OPRAVDU DŮLEŽITÉ JE, je to, že konkrétní, angažování lidé neustrnou u jakéhosi „tichého brblání“ na ulicích a v kavárnách, ale POCTIVĚ A ČESTNĚ SE SNAŽÍ DÁT UDÁLOSTEM, KTERÉ SE DĚJÍ A S NIMIŽ TŘEBA NESOUHLASÍ, JINÝ SMĚR. To vše prostě proto, ABY SE KAŽDÝ z těchto lidí MOHL, obrazně řečeno, SÁM NA SEBE PODÍVAT DO ZRCADLA BEZ POCITU STUDU ZA TO, ŽE NĚCO, CO UDĚLAT MOHL, prostě NEUDĚLAL.
Rozloučím se s Vámi ohlasem na poslední představení A. Egerházi od zakladatelky petice, paní Olgy Krupauerové. Tento ohlas rovněž původně „neprošel cenzůrou v JD“, ale po následné intervenci autorky zveřejněn byl.
„Baletní večer Povídky byl úžasný! Navštívili jsme představení s dětmi, věk 13 a 11, a byli jsme všichni nadšeni. Nadchly nás všechny tři choreografie. Naprosto úžasná byla nová choreografie Attily Egerházi Kresba v písku. Dech beroucí výkony tanečníků ve strhujícím tempu. Dle mého názoru, jedno z nejlepších jeho děl. Je škoda, že nemůžeme být svědky dalšího vývoje tohoto umělce, který dal kultuře našeho města tolik. Přinutil nás stát se otevřenějšími, útočil na naše city, vyvolával svými díly reakce, ať už pozitivní či negativní, tak, jak dobré umění má. Jako pravý umělec dával do svých děl naprosto vše, s poctivostí a upřímností. Teprve s Attilou Egerházi jsem opravdu začala oceňovat balet jako tvůrčí proces, jako umění, které se vyvíjí a není pouze zkostnatělou ukázkou klasik. I mé děti byly z jeho představení vždy nadšeny. Je mi líto, že naše rodina a ostatní diváci o umělce tohoto formátu kvůli rozhodnutí vedení divadla přichází. Přejeme panu Egerházi hodně štěstí v další práci a doufáme, že se s jeho díly ještě setkáme. Pan Egerházi nastavil svému nnástupci laťkku hodně vysoko, doufejme, že tento ji posune ještě výš. Olga Krupauerová“
I já s výše uvedeným naprosto souhlasím.
A dodávám, že na posledním představení baletního souboru pod vedením svého dosavadního šéfa A. Egerházi, kterým bude Labutí jezero na otáčivém hledišti v Českém Krumlově dne 30. 7. 2016, ode mne pan Attila Egerházi dostane tu nejkrásnější růži, jakou se mi podaří sehnat.
Díky Attilo!
Ludmila Magdalena Maršíková
30.05.2016 06:53
Vážení petenti, TATO PETICE již dnes pozbyla smyslu. Proto bude k 31. 5. 2016 ukončena. Protože se však celá řada z nás domnívá, že je dobré mít k dispozici NECENZUROVANÝ A NEZÁVISLÝ PROSTOR, UMOŽŇUJÍCÍ ZVEŘEJŇOVÁNÍ NÁZORŮ A KOMENTÁŘŮ KE KONKRÉTNÍM TÉMATŮM, MAJÍCÍM VAZBU NA DĚNÍ V v JIHOČESKÉM DIVADLE I NA DĚNÍ KOLEM DIVADLA OBECNĚ, byly založeny tyto webové stránky:
www.nase-ceskobudejovicke-divadlo.cz.
S úctou a díky vám všem
Ludmila M. Maršíková
09.12.2016 08:51
Vážení petenti,
Dne 29. 12. 2016 má derniéru v loňském roce tolik diskutované představení baletního souboru Jihočeského divadla LABUTÍ JEZERO v choreografii Attily Egerházi. Je to představení, které je nabité silnými emocemi, symboly i důležitými psychoterapeutickými sděleními prakticky použitelnými - nebojím se napsat - pro každého z nás. Špičkové výkony našich tanečníků vás jistě nadchnou. Je třeba však podotknout, že očekávání návštěvníků, kteří se vypraví na klasické provedení tohoto nesmrtelného díla P. I Čajkovského zůstanou nenaplněna. Egerháziho pojetí je zcela jedinečným zpracováním základního "pohádkového" motivu boje dobra se zlem, které se přece především odehrává v nitru každého z nás....
S několika přáteli jsem předběžně dohodnuta, že se půjdeme 29. prosince s tímto představením i některými jeho tvůrci rozloučit. S sebou chci vzít 1 BÍLOU RŮŽI S ČERNOU STUHOU, kterou dostane slečna Cristýna Pores Mormeneo. Ona ji Attilovi URČITĚ PŘEDÁ.
Jelikož neprodaných lístků na toto představení je skutečně hodně, zvažte prosím i Vy se svými blízkými návštěvu divadla v období vánočních svátků.
A bude-li se Vám chtít, vezměte s sebou i tu růži .......
Přeji všem ze srdce pokojný advent i vánoční svátky.
Ludmila Magdalena Maršíková
Podpořte jeho provoz darem, který jste schopni poskytnout.
Komu bude petice předána: řediteli Jihočeského divadla Lukáši Průdkovi
Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.
Vzkazy
Diskuze byla z důvodů většího množství nevhodných příspěvků zastavena.