Dopravní průzkum názorů formou petice
60 podpisů chybí 940

Dopravní průzkum názorů formou petice

L'auteur: David Švec | Téléchargé: 17.11.2016 | 60 podpisů
Sdílejte s přáteli

My, níže podepsaní obyvatelé Pelhřimova o okolí, si nemyslíme, že záp.obchvat (ZO) města by měl vést mezi Pelhřimovem a Starým Pelhřimovem, kde je vhodnější ponechat prostor k bydlení. Zvláště v situaci, kdy již dnes rodiny nemají možnost najít v Pelhřimově pozemek ke stavbě domku. Daná oblast je blízko škol, obchodů i sportovních zařízení a nemá ani daleko do přírody, ke Stráži atd. Je tak dlouhodobě rozumnější tuto oblast zachovat pro život. I když by změna plánů ZO mohla znamenat pozdější výstavbu (nyní plánován start stavby 2023-2025), preferujeme klidně počkat na výstavbu severního obchvatu Starého Pelhřimova a západní obchvat napojit až na něj, aby se Pelhřimovy nerozdělily silnicí a ze Starého Pelhřimova se nestal ostrov obklopený asfaltem. ZO by také v aktuální podobě zbytečně zvýšil hluk u sídliště (ač jsou „v normě“); nějaký dopad by měl na ráz krajiny kolem Stráže. Proto ho postavme dobře, až bude opravdu potřeba na základě vývoje v dopravě a ne špatně „do foroty“ jen díky tomu, že máme (možná) k dispozici dotace. Národní sčítání dopravy prováděná každých 5 let a rozvoj dalších silnic a dálnic v okolí totiž ukazují, že Pelhřimov se záp.obchvatem nemusí vůbec spěchat.

 

Velmi sporné a neaktuální je současné dopravní odůvodnění ZO za 1,5 miliardy, které si vyfantazírovalo téměř katastrofické zvyšování dopravy, ač realita je dle dopravních dat opačná než předpoklady. Doprava na Jindřichův Hradec mezi roky 2005-2010 klesla o 23%. V centru tento úbytek částečně doplnili místní (je diskutabilní jak moc obchvat sami využijí). Ať už nedbalostí či úmyslně v dokumentaci ZO nejsou vůbec brány v potaz stavby, které by z obchvatu „ukradly“ další velký díl dopravy, a to:

1)      místní ulice „Beachwell-Javory“, která je v územním plánu a znamenala by pro Pelhřimov „vnitřní obchvat“. Mohla by obsluhovat právě nové pozemky k bydlení a být šikovnou zkratkou z Agrostroje a Lhotky k sídlištím. Pokud bude postavena od začátku chytře, nabídne rovnou parkování a oddělený prostor pro chodce a cyklisty. Tato spojka by z obchvatu odebrala většinu místní dopravy, protože bude kratší a dostupnější.

2)      dálnice D3, která je pro Pelhřimov „vnějším obchvatem“ a v úseku Tábor-České Budějovice má být hotová již v roce 2018. Pro nás absolutně tichá D3 odebírá čím dál více transitní dopravy od D1 i od Prahy směřující na jih. Dříve bylo rychlejší jet na Jindřichův Hradec, to už ale neplatí a tato cesta zůstává pouze “kochací a malebnější” alternativou k D3. Pro transitní dopravu (ale i Pelhřimáky) to znamená, že při cestě na jih se D3 stává o desítky minut rychlejší, dálnice je statisticky 4x bezpečnější a stejně dlouhou alternativou k silnici I/34 vedoucí přes Jindřichův Hradec. Také národní modely dopravy předpokládají poměrně silný růst provozu Tábor-Pelhřimov, protože představuje šikovnou zkratku mezi D1 a D3. Doprava směr Jindřichův Hradec by měla stagnovat (pokud neumožníme kamionům po ní šetřit mýtné). Ani o D3 není v dokumentaci záp.obchvatu ani slovo a je to už poměrně podezřelá nedbalost, vyžadující minimálně aktualizaci dokumentace (u jiných měst běžná praxe).

 

Západní obchvat tak ve skutečnosti stavíme hlavně pro regionální dopravu (Humpolec - Třeboň) a případně pro kamiony šetřící mýto či řidiče nekupující dálniční známku. ŘSD však předstírá, že je i pro dopravu transitní a místní. To nám nepřijde rozumné vzhledem k hodnotě obětovaného území.

 

Uvědomujeme si také a požadujeme, aby radnice na rozdíl od podpory suboptimálního obchvatu prováděla opatření k odlehčení místní dopravě ke zmírnění problémů s především místní automobilovou dopravou ve špičkách:

- funkční zelenou vlnu po Nádražní od Racka po bazén, kde se nyní zdá býti plynulý průjezd městem spíše otázkou náhody (alespoň do 50km/h)

- mýtné pro nákladní dopravu od Pelhřimova na Jindřichův Hradec od roku 2018/2019, kdy dojde k dokončení D3 do Č.Budějovic a zároveň obchvatů Kámene a Chýnova. Bez mýta velká část transitní kamionové dopravy průjezdem přes Pe ušetří 300-500kč, které by jinak dopravci zaplatili za stejně dlouhý průjezd dálnicí D3 od Tábora (obě trasy jsou téměř stejně dlouhé, ta po dálnici je bezpečnější). I v dnešní době velká část kamionů jezdí na jih přes Pe kvůli úspoře na dálničním mýtném se všemi důsledky pro Pe, silnice i státní rozpočet. I kdyby se záp.obchvat stavěl v současné podobě, jde minimálně o 6 let, kdy bychom dovolili kamionům zbytečně zatěžovat nejen centrum Pelhřimova. Už dnes by mělo jít využít městské kamery pro automatické sčítání těchto kamionů (a transitní dopravy vůbec, nezávisle na sčítacích pětiletkách ŘSD).

 

- bezpečný cykloprostor pro průjezd městem, především směr sídliště – Lhotka, pro cestování do práce, relax, turismus, využitelný i pro opravu chodníků z dotací mimo městský rozpočet (některé současné opravy např.podél Pražské zbytečně platí město). V budoucnu cykloprostor propojí budované stezky na periferii a budou tak dostupnější nejen pro rodiny s dětmi. Ve srovnatelně kopcovitých městech kola ulehčí místní dopravě o 10-15%.

- zvažovaná “promenáda” kolem Bělé bude fajn, většina se dá použít už dnes (sady), úsek u Billy a za rybárnou potrvá dlouho (výkupy pozemků) a bohužel těžko vymyslíte dražší trasu (- velká voda)

- “vrstevnicová” trasa Strachovskou, Třídou Legií a Nádražní od bazénu vystačí s opravou chodníků a cyklopiktogramy

-“přírodní” trasa od Javorů kolem Stráže by vystačila s menšími opravami polní cesty pod hrází, promyšlený nový kruhový objezd u Agrostroje by pak umožnil i bezpečný průjezd do Lhotky. Toto je třeba diskutovat a zvažovat, důležité je i učit chodce a cyklisty (a řidiče) tolerovat se.

 

- plány a vybudování místní silnice “Beachwell-Javory” s 50km/h či méně, která je už nyní v územním plánu jako zkratka od Medenic na sídliště vedoucí mezi Stráží a městem. Dříve tu ŘSD plánovalo “přimknutý” obchvat s 90km/h (tak “blbá” je ŘSD instituce). Vytvoří se tak i pozemky okolo pro bydlení (které mladým chybějí), s parkováním, zelení i cyklostezkou. Představuje také reálnější naději pro ulehčení místní dopravě ve špičkách než mnohem delší záp.obchvat (dokončení 2026+)

 

- pokud má naše město rekordů smysl pro humor ala “Jára Cimrman”– využijme podchod u bazénu a označme ho jako stanici metra, budeme tak mít nejmenší systém podzemky na světě

 

Mgr. David Švec, Ph.D. (33let)

 

(který vážně nemá ambice stavět v oněch místech domek; bydlí v Mikulášské, jezdí raději na kole než autem, protože je to do 5km zpravidla rychlejší; vždy zdravější a šetří to nervy. Je také poznamenán životem a kvalitním plánováním bez spěchu a korupce ze Švédska, kde 4 roky pracoval. V Česku ho štvou hloupá opatření, ač jich naštěstí ubývá.. a kde bohužel moc nepřibývá těch dobrých, zaměřen na duální vysílání, korespondenční volby).

 

http://pelhrimovsky.denik.cz/zpravy_region/pelhrimak-ktery-volil-ve-svedsku-iniciuje-ulehceni-voleb-v-cizine-pe13.html


http://hlidacipes.org/bidna-ceska-anglictina-dobre-ji-umi-jen-12-dospelych-ve-svedku-54-muze-za-to-dabing/

Komu bude petice předána: Zastupitelstvo, hejtman

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Messages

Diskuze byla z důvodů většího množství nevhodných příspěvků zastavena.

Signer cette pétition

Signatures | 60 (+3 nepotvrzené)

Podpisový arch v PDF
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Markéta Bužíková | Pelhřimov
  • Vojtech Bulant | Pelhřimov
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Lenka Havlíková | Pelhřimov
  • Nina Červená | Pelhřimov
  • Zdenka Chmelařová | Pelhřimov
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
Tu veux un changement? Commence ici!
  • Crée
  • Soutiens
  • Partage
Créer une pétition