Změnit údaje i v profilu?
O možnosti vybudovat tunel pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách se hovoří už od čtyřicátých let minulého století.
Vždy však tento záměr narážel na nedostatek financí. V současné době se náklady na stavbu, která by byla jednou z největších svého druhu v České republice, odhadují na 4,7 miliardy korun. (Cena tunelu Blanka v Praze se pohybuje kolem 37 miliard korun). Na výstavbu tunelu pod Červenohorským sedlem by bylo možné čerpat peníze z fondů Evropské unie. Tunel o délce 6 150 metrů s celkovým výškovým rozdílem 46 metrů (dnes silnice přes Červenohorské sedlo překonává 1404 metrů) by vzhledem k délkově, výškově a směrově příznivému vedení silnice I/44 by výrazně zkrátil jízdní dobu, snížila by se spotřeba pohonných hmot a lze také předpokládat snížení počtu nehod a dopravních kolizí. Navíc by během výstavby v oblasti klesla nezaměstnanost. Lepší dopravní dostupnost do jesenického regionu by také mohla přilákat více investorů, které právě komplikovaná dopravní situace (zejména v zimním období) odrazuje od výstavby nových průmyslových objektů. Samozřejmě by se tak snížila nezaměstnanost, která na Jesenicku patří k nejvyšším v republice.
Žádáme proto vládu a další instituce, aby se naším podnětem odpovědně zabývaly.
01.04.2014 12:26
Tunel pod Červenohorským sedlem opět v centru pozornosti. Tentokrát za to vděčíme prezidentu Zemanovi, který o tématu promluvil během své návštěvy Olomouckého kraje. Ten vnímá jako nejdůležitější dohodnout napojení tunelu na pokračování v Polsku, případně zapojení do transkontinentální sítě. Prezident dokonce slíbil pohovořit na toto téma se svým polským protějškem Bronislawem Komorowskim.
Pět tisíc podpisů, které již petice posbírala, ukázala všem, jak veliký je zájem o tunel. Časté zmiňování petice v médiích je podle mě důvodem, proč se téma stalo zajímavým i pro prezidenta. Proto bych Vám všem rád poděkoval a vyjádřil přesvědčení, že situace stále může dopadnout tak, jak si všichni přejeme.
Petici předám kraji i ministerstvu dopravy, o reakcích Vás budu informovat.
František Pavlů
Podpořte jeho provoz darem, který jste schopni poskytnout.
Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.
Messages
Diskuze byla z důvodů většího množství nevhodných příspěvků zastavena.