My, níže podepsaní občané, žádáme o řešení neúnosné situace s hlukem ze zkušeben na ulici Leitnerova v Brně.
Tyto hluky významně narušují náš klid a pohodu v našich domovech, a to nejen ve dne, ale často i v pozdních večerních hodinách.
S ohledem na tuto situaci jsme se rozhodli podniknout kroky k tomu, abychom zlepšili naši životní situaci.
Cílem této petice je:
1.Regulace hlučnosti: Zavedení opatření, která by omezila hlučnost vycházející ze zkušeben na přijatelnou úroveň.
2.Stanovení provozních hodin: Vymezení konkrétních hodin, ve kterých mohou být hudební zkušebny v provozu, aby nedocházelo k rušení nočního klidu.
3.Zvýšení izolace: Požadavek na zlepšení zvukové izolace budovy, aby se minimalizoval přenos hluku do okolí.
4.Zrušení hudebních zkušeben: Prosazení celkového zrušení hudebních zkušeben v sousední budově, pokud jiná opatření nebudou dostatečná k zajištění klidu a pohody.
Žádáme Magistrát města Brna a Radu městské části Brno-střed, aby vyzvali vlastníka budovy k neodkladnému řešení situace.
Autor: Anonymní Petice | 16 podpisů
Více >My, níže podepsaní, podporujeme učitelky Mateřské školy ve Ždánicích, aby nadále zůstaly a vzdělávaly naše děti a vyzýváme Radu města, aby na místo ředitelky dosadilo kompetentní osobu s praxí a odborností.
Důvodem naši žádosti je nekompetentnost v řízení školy, neodbornost s jakou vede třídu předškoláků (na což upozornilo i šetření ČŠI), dále chaotičnost se kterou jsou rodiče informováni o provozní době školy, školních akcích a např. i odjezdu na školní výlet.
Tuto petici opíráme také o:
- otevřený dopis učitelek MŠ adresovaný všem Zastupitelům města Ždánice
- stále častější výhrady rodičů ke způsobu vyučování i řízení školy paní Čadílkové
- reálné obavy z psychické zátěže dětí, které paní ředitelka Čadílková vyučuje
Děkujeme za podporu vyjádřenou podpisem.
Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Autor: Bc. Petr Šujan | 68 podpisů
Více >PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)
My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.
Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).
Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.
Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.
Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.
Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:
zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku,
a další
Autor: Michal Vonderka | 1418 podpisů
Více >Jsme znepokojeni současnou situací v Nemocnici Boskovice, která se za poslední rok zhoršila. Zakladatel Město Boskovice neposkytuje k aktuálnímu stavu, ani k budoucnosti nemocnice, dostatečné informace.
Požadujeme zachování co největšího rozsahu zdravotní péče, zejména pak obnovení a zajištění plnohodnotného fungování dětského oddělení, které se v žádné jiné nemocnici v regionu nenachází a zároveň je stěžejní pro zachování provozu porodnice.
Financování boskovické nemocnice při udržení odbornosti a kvality péče, rostoucím nárokům lékařů je pro město velikosti Boskovic stále obtížnější. Vyzýváme představitele města Boskovice, představitele Jihomoravského kraje, aby učinili kroky k převodu nemocnice pod JMK bezodkladně, a to při zachování co největšího rozsahu zdravotnických služeb.
Petiční výbor:
Mgr. Dagmar Hamalová, Nerudova 30, 680 01 Boskovice
Olga Slezáková, Sebranice 44, 679 31 Sebranice
Bc. Marie Zouharová, Bedřicha Smetany 26, 680 01 Boskovice
Výbor zastupuje: Mgr. Dagmar Hamalová
Autor: Barbora Palánová | 278 podpisů
Více >PETICE dle čl. 18 Základní listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Na podporu ředitele školy – Základní škola a Mateřská škola, Znojmo, Pražská 98, PaedDr. Pavla Trulíka.“ My, níže podepsaní rodiče, občané Města Znojma a přilehlých obcí, prostřednictvím této petice nesouhlasíme s rozhodnutím Rady města Znojma o odvolání ředitele školy Základní škola a Mateřská škola, Znojmo, Pražská 98, se sídlem Pražská 98, Znojmo, 669 02, PaedDr. Pavla Trulíka. Touto peticí reagujeme na petici, která žádá odvolání současného ředitele a vypsání nového výběrového řízení. Podporu vyjadřujeme nejen řediteli PaedDr. Pavlu Trulíkovi, ale i pedagogickému sboru, který se veřejně hlásí k maximální podpoře svého pana ředitele. Nevidíme důvod, proč by mělo dojít k odvolání ředitele ve škole, která velmi dobře funguje a kde jsou spokojené nejen děti a jejich rodiče, ale právě i samotní pedagogové.
Autor: Hana Burdelová | 79 podpisů
Více >Jménem všech zrzavých lidí touto peticí vyzývám všechny obyvatele České republiky k zastavení veškeré diskriminace vůči zrzavým spoluobčanům.
Určitě se každý s nějakým zrzavým spoluobčanem potkal. Jsou všude kolem nás. Jsou součástí společnosti, i když neprávem diskriminovaní a utlačovaní!
Snad každé zrzavé dítě se setkalo s šikanou a to jen kvůli vyšší koncentrací světlého pigmentu feomelaninu. Od spolužáků musí psolouchat "vtípky" typu "zrzi zrzi, co tě mrzí" nebo "zrzku, dej mi zmrzku". Když se zrzavé děti dožijí dospělosti, tak tím jejich strasti nekončí, ba naopak.
Každý zrzek se dozajista také setkal s opovrhnutím. Jste v práci a potřebujete pomoc. Řeknete tedy kolegovi, ať vám pomůže, ale jediné čeho se vám dostane, je úšklebek a poznámka, že zrzkům nepomáhá!
Ve středověku byly zrzavé ženy často považovány za čarodějnice a nezřídka končily na hranici. Dnešní zrzky se potýkají s říkankou "čím zrzavější střecha, tím vlhčí sklep". Ne všichni si totiž uvědomují, že i zrzaví lidé mají city.
Ve společnosti panují vážné předsudky, například že zrzaví lidé nemají duši. Tento předsudek hojně podporuje i neblaze proslulý seriál Městečko South Park, ve kterém opakovaně vyzývají k násilí vůči zrzkům. Představte si, že místo zrzků by to byli černí lidé, najednou vám to vadí, že?!
Sdílel jsem fotku z dovolené, kde jsem měl zelené tričko. Obratem se mi foto vrátilo s velký nápisem "LEPRIKÓN". To mě tak zasáhlo, že jsem musel odstranit z šatníku vše zelené.
Česká republika má 200 poslanců a 81 senátorů. Možná se ptáte, kolik z nich je zrzavých. Odpověď je 0! Další jasný důkaz diskriminace a utlačování.
Všichni určitě znají Winstona Churchilla z černobílých fotografiích. Ale to jen kvůli Britské cenzuře. Žádný fotograf nesměl Churchilla vyfotit barevným aparátem. Ptáte se proč? Protože by lidé zjistili, že je zrzavý!!
Vincent van Gogh. Nizozemský malíř, jehož není potřeba představovat. Za svůj život prodal pouze jedno dílo a nedočkal se výraznějšího uznání. Byl zničen životem a neúspěchem. Spáchal tedy sebevraždu. Až 11 let po jeho smrti se konala výstava s jeho uměním. Dokud byl živ, nikdo se o něj nezajímal, protože byl zrzavý. Po 11 letech lidé zapomněli na jeho zrzavé kadeře a začali oceňovat jeho kvalitu.
Je smutné, že i v dnešní době probíhá něco tak ohavného, jako je vyčleňování jisté skupiny lidí ze společnosti. Podpisem této petice pomůžete všem zrzavým!!
Autor: Kryštof Zrzek Kudr | 10 podpisů
Více >
My, občané, kteří každodenně cestujeme ze zastávky Dunajská ve Starém Lískovci protestujeme tímto proti řešení nově vzniklé dopravní situace ve Starém Lískovci. Po zprovoznění tunelové tratě tramvaje č. 8 – Západní brána – Bohunická nemocnice došlo k závažnému a výraznému omezení využití MHD obyvateli výše zmiňované části.
Po desítky let bez jakéhokoli problému zajížděla tramvajová linka z Hlavního nádraží až na konečnou Starého Lískovce a odtud samozřejmě také vyjížděla opačným směrem – a to bez nutnosti přesedání jak v pracovních dnech tak o víkendech.
Nyní je o víkendech nutno směrem na Hlavní nádraží vystoupit na zastávce Osová a čekat na navazující spoj. Opačným směrem z Hlavního nádraží do Lískovce je třeba vystoupit opět na Osové a čekat na navazující spoj na konečnou.
O tom, že ani ráno v pracovních dnech nejezdí linka č. 7, nově protažená až na konečnou Lískovce zdaleka tak často jako jezdívala linka č. 8 ani nemluvě.
Pokud se někomu jeví toto řešení správné ať si uvědomí že:
Ve Starém Lískovci je stacionář pro vozíčkáře
V dosahu zastávek Karpatská a zastávce Dunajská bydlí tisíce lidí, mnoho z nich jsou invalidé a maminky na MD s malými dětmi
Cestující často převážejí těžká zavazadla
Opravdu chcete na jejich úkor řešit nově vzniklou dopravní situaci?
Je třeba si uvědomit dále to, že po 3 roky jsme byli omezováni různými uzavírkami a náhradní dopravou, často představující velkou zátěž pro občany – a to vše kvůli výstavbě tunelové tramvajové linky na kampus a FN. Za to jsme nyní odměněni hrozbou trvalého řešení situace na úkor tisíců obyvatel z koncové části Starého Lískovce.
NAVRHUJEME: Přímé tramvajové nebo autobusové spojení z hlavního nádraží na konečnou Starého Lískovce i o víkendech.
Autor: Eva Lopourová | 14 podpisů
Více >My, níže podepsaní, žádáme o zastavování rychlíků linky R12 v železniční stanici Rousínov. Zastavením rychliků nevzniká žádné markantní navýšení jízdní doby. Železniční doprava má mnoho výhod. Jednou z hlavních je především ekologie a dále také vyhnutí se kolon v centru města Brna nebo příjezdových komunikací, které u autobusové dopravy navyšuje jízdní doby a tím vznikající zpoždění. Požadujeme: Zastavování rychlíků linky R12 v železniční stanici Rousínov s nejbližší možnou změnou jízdních řádů.
Autor: Martin Tomášek | 23 podpisů
Více >Na základě přípravy dokumentu Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 až 2026 – aktualizace č. 2 má Jihomoravský kraj záměr zrušit od června 2023 vlakovou linku S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice z důvodů ekonomických a nízkého využití cestujícími. Náhrada má být zajištěna současnými autobusovými linkami.
My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zrušením této vlakové linky S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice. Toto vlakové spojení má pro region Malé Hané vysoký význam. Byť není tato linka plně využívaná, našla si své cestující za prací, studiem či za zdravotní péčí. Podporuje i turistický ruch. Velký význam bude mít i v případě zavedení tzv. Boskovické spojky a vznikne návaznost v Boskovicích na přímé osobní vlaky do Brna. Tím by došlo bezesporu k rychlejšímu a kvalitnějšímu spojení našeho regionu.
Železniční doprava patří z pohledu ochrany životního prostředí k těm nejšetrnějším a také patří k nejbezpečnějším způsobům dopravy. Vlak je z ekologického hlediska nejlepším možným dopravním motorizovaným prostředkem vůbec.
Celorepublikovým či celosvětovým tématem jsou právě otázky ekologické, které vlaková doprava splňuje. Měli bychom se snažit snižovat automobilovou dopravu a občanům nabídnout alternativu, která je v souladu s těmito principy. Přece nemůžeme podléhat jen a pouze ekonomické rentabilitě, která popírá všechny současné snahy o zlepšení či udržení životního prostředí.
Po Jihomoravském kraji požadujeme zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2021 na trati 262 – Velké Opatovice – Boskovice – Skalice nad Svitavou.
Autor: Svazek obcí Malá Haná | 279 podpisů
Více >Vyberte si svůj region