Chceme vlaky na Kozí dráhu 510 podpisů

Chceme vlaky na Kozí dráhu

My, níže podepsaní občané podporujeme:

Obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

A žádáme:

* Správu železnic, aby dle zákonem daných povinností uvedla Kozí dráhu do provozuschopného stavu a umožnila dopravcům provoz osobních i nákladních vlaků.

 

* Ústecký kraj a Ministerstvo dopravy, aby veřejně podpořili obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

 

Snaha zlikvidovat železniční trať Děčín – Oldřichov u Duchcova se výrazněji projevuje od roku 2007. Hlavní argument pro její zrušení (popř. aktuálně nahrazení cyklostezkou či v minulosti dálničním přivaděčem) zní, že trať je „opuštěná/neprovozovaná“. Dopravcům je však protizákonně znemožněno na ní osobní i nákladní vlaky provozovat.

Letošní objednávku více než tří set pravidelných sezónních osobních vlaků dopravce KPT rail manažer infrastruktury Správa železnic neakceptuje. Dle vyjádření tiskového mluvčího odstraňování náletové vegetace není předzvěstí blížícího se návratu vlaků. Smyslem průřezů je určení předpokládaných nákladů na zprovoznění (očekávejme stovky milionů), které bude následně (někdy) schvalovat komise Ministerstva dopravy.

Drážní úřad požadavek obnovení železničního provozu podporuje (16. 1. 2020): „Zastavení provozování drážní dopravy podle § 38 zákona o dráhách a omezení provozování drážní dopravy podle § 23b , popř. § 23c zákona o dráhách neznamená, že provozovatel dráhy nezajistí svojí povinnost stanovenou § 22 odst. 1 písmeno a) zákona o dráhách. Současně vlastník dráhy, kterým je případě regionální dráhy Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova na základě pověření také právnická osoba Správa železnic, státní organizace, IČO 709 94 234 má povinnost zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami a dále pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje (§ 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách).“

Pro krajské zastupitele by mělo být zásadním argumentem to, že dopravce na provoz sezónních vlaků nežádá veřejné finanční prostředky a vlaky plánuje provozovat na vlastní tzv. komerční riziko. Navíc v Ústeckém kraji již minimálně dvě k zániku odsouzené tratě svůj potenciál jednoznačně prokázaly.

S názorem Ministerstva dopravy (27. 2. 2020), že „uvedená dráha v současnosti neslouží k zajištění dopravních potřeb státu ani nezajišťuje dopravní obslužnost území kraje tedy důvod k naplňování ustanovení § 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách pominul“ nesouhlasíme!

 

Prosíme, pomozte vyvrátit mantru, že „o Kozí dráhu nikdo nestojí“. Podpořte svým podpisem úsilí o obnovení provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova proti nezákonnému jednání správců státního majetku.

 

Děkujeme za Vaši podporu,

Záhada lokálek, z. s. 

/zpracovatel petice/

Autor: Andrea Primusová Primusová | 510 podpisů

Více >
Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR 23030 podpisů

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR

Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
 

Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:


Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo. 


Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla. 

Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.


Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.

 

My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.

Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf

Autor: Zvířata Nejíme | 23030 podpisů

Více >
VLÁDO ČR - ZAČNI OKAMŽITĚ KONKRÉTNĚ CHRÁNIT PŘED KRACHEM ŽIVNOSTNÍKY A DROBNÉ PODNIKATELE! 54 podpisů chybí 9946

VLÁDO ČR - ZAČNI OKAMŽITĚ KONKRÉTNĚ CHRÁNIT PŘED KRACHEM ŽIVNOSTNÍKY A DROBNÉ PODNIKATELE!

My, OSVČ a drobní podnikatelé, kterým v důsledku vyhlášení nouzového stavu (= zákazu dál podnikat) od 12. 3. 2020 výrazně nebo zcela klesly tržby, jsme již nyní ve stavu, kdy nemůžeme plnit své závazky vůči dodavatelům, odběratelům a bankám a velmi rychle se blížíme firemnímu i osobnímu bankrotu. A pokud kdo z nás toto období náhodou přežije, bude restart našeho podnikání trvat dlouhé měsíce, pokud se ještě vůbec povede.


ŽÁDÁME VLÁDU ČR, ABY PŘIJALA  OKAMŽITÁ  ÚČINNÁ OPATŘENÍ KE ZMÍRNĚNÍ SOCIÁLNÍ KATASTROFY DESÍTEK TISÍC OSVČ A DROBNÝCH PODNIKATELŮ A KOMPENZOVALA JIM PROKAZATELNÉ VÝPADKY PODNIKÁNÍ S OKAMŽITOU PLATNOSTÍ KONKRÉTNÍM ZPŮSOBEM.
Navrhujeme varianty:

a) přímou finanční nevratnou náhradou ve výši 80% průměrného obratu po dobu nouzového stavu + přímou finanční nevratnou náhradou ve výši 60% průměrného obratu po dobu následujících 6 měsíců po ukončení nouzového stavu – vyplácené měsíčně zpětně, po doložení 2 uplynulých stejných období z minulých let 
b) přímou finanční nevratnou úhradou nejnutnějších prokazatelných nákladů k udržení podnikání + přímou finanční nevratnou náhradou ve výši průměrné mzdy běžných zaměstnanců pro každou OSVČ – vyplácené měsíčně zpětně, a to po dobu 12 měsíců od vyhlášení nouzového stavu.
c) povolte nám s okamžitou platností bezvýhradně podnikat dál


SOUČASNĚ S TĚMITO OPATŘENÍMI ŽÁDÁME VLÁDU O VYDÁNÍ ZÁVAZNÉHO NAŘÍZENÍ PRO BANKOVNÍ ÚSTAVY, ABY TĚM OBČANŮM, KTEŘÍ UTRPĚLI Z DŮVODU NOUZOVÉHO STAVU VÝPADEK PODNIKÁNÍ A PŘÍJMŮ, BANKY BEZ SANKCÍ ODLOŽILY SPLÁTKY ÚVĚRŮ, PŮJČEK A HYPOTÉK DO DOBY, NEŽ SKONČÍ NOUZOVÝ  STAV + MIN. 3 MĚSÍCE PO UKONČENÍ NOUZOVÉHO STAVU.


Drobné vládní střípky "pomoci" pro OSVČ typu odpuštění sociálního a zdravotního pojištění, ošetřovného, zcela nesplatitelné vratné půjčky nebo posunutí termínu EET - NEJSOU PRO OSVČ SYSTÉMOVÝM ŘEŠENÍM a ani funkční podporou. 
Nemůžete, Vládo ČR, myslet vážně, že např. živnostník s minimální měsíční režií "aby vůbec přežil" 50.000 Kč přežije nouzový stav a následné měsíce po něm při úplném výpadku tržeb s odpuštěnými 3.000 Kč na pojistném..!?

My, OSVČ a drobní podnikatelé (hybná síla české ekonomiky), KTEŘÍ JSME SKUTEČNĚ POSTIŽENI nařízeními vlády o stavu nouze, v opačném případě v následujících dnech a týdnech zkrachujeme a dostaneme se tak na totální lidské dno - přijdeme o léta budovaná podnikání, o majetky, o rodiny... 

Dopady při okamžitém nepřijetí účinných opatření:
V lepším případě taková masa lidí "pouze" drasticky zatíží na dlouhá léta finanční rozpočet ČR (přestane přispívat do finančního systému + systém zatíží čerpáním nových sociálních dávek + přestane  utrácet = finanční propad pro státní rozpočet "na třetí")...máte dost analytiků, aby dopady spočítali.
V nejhorším případě však nevylučujme, při takovémto kumulovaném množství lidského neštěstí, ani sociální nepokoje...

Děkujeme, Vládo ČR, že aktuální konkrétní problémy OSVČ a drobných podnikatelů pochopíte a ZAČNETE OKAMŽITĚ ÚČINNĚ ŘEŠIT.
Drobní podnikatelé nejsou jen neustále omílaní pendleři nebo restauratéři.
Jsou to DESETITISÍCE autoškolských učitelů, lektorů jazyků, masérů, instalatérů, nástrojařů, truhlářů, obchodníků, řidičů, drobných výrobců, farmářů, umělců...

My - OSVČ, si opravdu běžně nestěžujeme (vlastně poprvé takto výrazně od roku 1989). ​Ale už nám skutečně docházejí síly – si nejen nestěžovat, ale hlavně důstojně přežít.
 

Autor: Roman Jakovec | 54 podpisů

Více >
Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice 40 podpisů

Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice

Po přímých a opakovaných zkušenostech s dopravní situací v ulici Mrkvičkova v Praze - Řepích chci zlepšit bezpečnost a plynulost provozu a v případě možnosti i kapacitu parkování v horní části této ulice. 

Stoupavý úsek Mrkvičkovy ulice je na celém sídlišti Řepy z hlediska bezpečnosti provozu nejnebezpečnější. V místě přecházejí děti při cestě do školy a ze školy. Auta se potkávají v relativně vysokých rychlostech, v zatáčce či v prudkém stoupání, kde je v takovém případě nutné uvolnit cestu shora jedoucímu autu couváním. Někdy se kvůli tomu podaří vyjet kopec až na několikátý pokus. Někteří řidiči navíc nepřizpůsobují rychlost jízdy místním podmínkám (oficiálně je zde i přes nebezpečnost úseku neomezená rychlost 50 km/h) a vznikají pravidelně nebezpečné situace. Ještě horší je situace v zimě, pokud na vozovce leží sníh, nebo je namrzlá. Většina podobných ulic v řepském sídlišti jsou jednosměrné: Španielova, Bendova, Vondroušova, část Socháňovy, Nevanova i Laudova.

1. Požaduji přeměnit horní část ulice Mrkvičkova (cca od č. p. 1353) směrem ke křižovatce s ulicí Zívrova (případně i Součkovy ulice) na komunikaci s jednosměrným provozem směrem dolů (kvůli bezpečnější dopravě v zimních měsících).

2. Pro úsek Mrkvičkovy ulice mezi křižovatkou s ulicí Zívrova a ČP 1353 požaduji snížit povolenou rychlost na 30 km/h.

3. Podporuji vytvoření alespoň v části budoucího jednosměrného úseku šikmých parkovacích stání s možností částečného stání na chodníku.

Autor: Michal Šíma | 40 podpisů

Více >
Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání 11 podpisů chybí 99989

Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání

Na počátku pandemie se hovořilo o tom, že v první linii této pandemie a jejich krizových opatření se to nejvíce dotkne cestovního ruchu a odvětví na něho napojených. Po 14-ti dnech veškerých opatření, které respektujeme a přímo souvisejí s touto pandemií, se ale s velikou lítostí dozvídáme, že veškerá podpora státu míří pouze na velké podniky. Kdekoliv na světě při rozboru ekonomické situace státu se jasně dozvídáme, že ekonomiku státu drží NE velké podniky, ale drobné a střední podnikání. V součastné době je situace taková, že cestovní ruch a jeho opravdu nulové příjmy jsou zapomenuty včetně ostatních odvětví jako jsou třeba například kadeřnictví, cukrárny, taxi služby, hrady, zámky, a podobně zavřeny, ale například Deza Valašské Meziříčí funguje normálně. Připadá Vám normální, že penzion či lázně, kde se za den protočí 30 - 50 lidí vyjímečně liší od výrobní fabriky, kde denně přijde do práce 2000 lidí? Podpořte podpisem petici za normální fungování drobných firem a podniků a nebo adekvátní finanční podpoře státu těmto podnikům, které jako jedinné v této pandemii zkončili ze dne na den s 0 Kč příjmem...Chceme pouze touto peticí rovnoprávnost v příjmech velkých firem, které dodnes mohou bez problémů fungovat a firem, které z nařízení vlády byly ze dne na den odříznuti od 100% svých příjmů. Důvodem k této petici bylo dnešní 23.3.2020 vyjádření projektu Covid 1( o kterém jsme ani nevěděli), že 15 miliard je již vyčerpáno... toto hovoří dle našeho názoru za vše

 

 

Autor: Radek Žíla | 11 podpisů

Více >
PETICE proti demolici Jiránkovy vily a developingu v přírodním parku Smetanka 346 podpisů

PETICE proti demolici Jiránkovy vily a developingu v přírodním parku Smetanka

PETICE proti demolici Jiránkovy vily a developingu v přírodním parku Smetanka (Hrdlořezy, Praha 9)

 

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

My,

níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že

- Jiránkova vila (1678) přestavěná v roce 1850 a přilehlá továrna na cukrovinky z 20. let minulého století tvoří důležitou a nedílnou část historie městské části Praha 9, která si zaslouží být zachována pro další generace;

- jsme maximálně znepokojeni platným rozhodnutím na demolici vily i industriálního objeku, stejně jako záměrem developera na tomto místě vybudovat naprosto předimenzovaný rezidenční projekt, neodpovídající charakteru místa či existující místní skromné bytové zástavbě reflektující genius loci této unikátní lokality;

- historické objekty i místo chystané výstavby se nachází na území přírodního parku Smetanka, resp.ho park obklopuje ze tří stran. Ochranu cenné lokality doplňuje i sousední funkční lokální biocentrum;

- se o záměru demolice objektů i chystaném developingu nebyla informována  veřejnost, místní obyvatelé ani volení zastupitelé. 

 

a žádáme proto, aby:

- byla chystaná demolice historicky cenné Jiránkovy vily (1678) a přilehlého industriálního areálu továrny na cukrovinky z 20. let minulého století zastavena;

- byl řádně a s účastí dotčené, široké i odborné veřejnosti záměr na megalomanský developerský projekt firmy Áté Property s.r.o. v této lokalitě projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu;

- byla zadána a vypracována nezávislá studie dopadů na dopravu v klidu a vzhledem k umístění chystané výstavby uprostřed přírodního parku chráněného dle (§ 12 zák. 114/1992 Sb.) realizována i studie vlivů dopadů na životní prostředí, tzv. malá EIA;

- zvážit volenými orgány města možnost, aby historické objekty i příslušné pozemky byly vykoupeny, zachovány či uzpůsobeny vhodným způsobem pro využití občany MČ Praha 9 (funkce sociální, zdravotní apod.).


Za petiční výbor:

 

Tomáš Cvikr, Pavel Halama, Pavel Drábek, Ivetta Hlubůčková, Andrea Halamová

 

V Praze 3.2.2020


 

Autor: Andrea Halamová | 346 podpisů

Více >
ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY 17385 podpisů dosaženo

ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

Motto: Normální je nerušit, neznečišťovat a neohrožovat zbytečně životy ani zdraví spoluobčanů.

 

Listina základních práv a svobod, článek 35, odst. 1) Každý má právo na příznivé životní prostředí.

 

Proto vítáme iniciativu MŽP ČR a následnou poslaneckou aktivitu, která konečně zamezila rušení lidí i přírody užitím zábavní pyrotechniky v národních parcích (NP) ČR novelou zákona č. 114/92 Sb. To ale nestačí.
 

Nevidíme však důvod, aby ve zbylé části státu (mimo NP), trpěli lidé i příroda čím dál většími škodlivými dopady petard a ohňostrojů. Není důvod diskriminovat ani přírodu ani lidi mimo národní parky – i oni mají právo na klid.
 

Proto my, níže podepsaní obyvatelé České republiky, prostřednictvím této petice žádáme Vládu a Sněmovnu České republiky o stanovení Zákazu používání a prodeje zábavní pyrotechniky na celém území České republiky bez výjimky.
 

Důvody pro podání této petice:

1) Nepříznivý vliv na životní prostředí a zásoby (i pitné) vody – mj. rozpor se zákonem o vodách č.  254/2001 Sb. (Příloha č.1)

2) Nepříznivý vliv na domácí i divoká zvířata včetně ohrožených druhů – mj. rozpor se zákonem č. 114/92 Sb. (Příloha č.2)

3) Neodborná a nepovolená manipulace způsobuje stovky zranění lidem i zvířatům. (Příloha č.3)

4) Nepříznivý vliv na psychiku a zdraví obyvatel, především starších lidí a malých dětí. (Příloha č.4)

5) Trvalé porušování zákonných podmínek pro používání zábavné pyrotechniky jak při prodeji, tak při užití. (Příloha č.5)

6) Znečištění veřejných ploch měst a obcí a následný nadbytečný úklid. (Příloha č.6)

7) Porušování vyhlášek většiny měst a zbytečné výdaje měst a obcí, které namísto plýtvání do pyrotechniky by mohly sloužit potřebným. (Příloha č.7)

8) Znečištění ovzduší a životního prostředí – přímý rozpor se zákonem na ochranu ovzduší č. 201/2012 Sb. (§ 1 odst. 1) a se zákonem o odpadech č. 185/2001 Sb. (§ 10, odst. 1) a 2) – povinnost předcházení vzniku odpadů).

9) Nulová možnost rozpoznat teroristický útok od pyrotechnické „zábavy“ – jde dokonce o jasné bezpečnostní riziko pro ČR.

 

PŘÍLOHY KE STAŽENÍ ZDE

 

Navrhované řešení:

Jako jediné smysluplné, systémové a nejbezpečnější řešení ve všech ohledech shledáváme úplný zákaz používání zábavné pyrotechniky, a tedy i prodeje na území České republiky.

 

PETIČNÍ ARCH KE STAŽENÍ ZDE

 

Adresováno:

Úřad vlády České republiky, nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1 - Malá Strana, PSČ 118 01

Parlament České republiky – Poslanecká sněmovna, Sněmovní 4, Praha 1, PSČ 118 26

 

Za petiční výbor vyřizuje:

Nikola Alice Hurychová, Přemyslovská 29, Praha 3, 130 00

Nikola Procházková, 28. října 102, Kladno 273 09

Jiří Malík, Horní Teplice, Horní 3, Teplice nad Metují, 549 57 – zastupuje před úřady
 

V Teplicích nad Metují a v Praze dne 4. 1. 2019

Za správnost: Jiří Malík

Autor: Nikola Alice Hurychová | 17385 podpisů

Více >
Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů 1185 podpisů

Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů

My, níže podepsaní, vyjadřujeme podporu kolektivu Jednotky sboru dobrovolných hasičů Děčín - Křešice a nesouhlasíme se záměrem primátora Hroudy, tuto jednotku zrušit.


Touto peticí apelujeme na zastupitele města Děčína, jejich svědomí a zdravý rozum, aby v zájmu obyvatel města a přilehlých obcí, nehlasovali pro zrušení jednotky, neboť oni jsou v současné situaci jediní, kteří toto rozhodnutí mohou zvrátit.


Nesouhlasíme s argumentací, že ke zrušení jednotky vedou ekonomické důvody, jejikož do dnešního dne nebyla zastupitelstvu předložena žádná koncepce, která by se zabývala hospodařením města, ve vztahu k jednotkám požární ochrany.


Nesouhlasíme s argumentem malého počtu výjezdů oproti sousedním jednotkám, neboť tato jednotka je kategorie JPO 5, což jí (narozdíl od sousedních JPO 3) předurčuje zejména k plnění úkolů na úseku ochrany obyvatel před katastrofami. Vzhledem k dynamicky se měnícím klimatickým podmínkám nemůže být pochyb o tom, že potřeba zásahů bude stoupat. Tomu ostatně nasvědčuje i nárůst počtu výjezdů za poslední dva roky. Za posledních dvacet let bylo město Děčín a jeho okolí zasaženy dvěmi ničivými povodněmi na řece Labi a několika náhlými záplavami na menších přítocích Labe, zapříčiněných přívalovými děšti. Rovněž s následky vichřic a sériemi lesních požárů, se potýkáme čím dál častěji.


Upozorňujeme, že ochota občanů vstupovat do řad dobrovolného hasičstva není samozřejmá a některé oblasti ČR již dnes pociťují nedostatek dobrovolných hasičů. Žádná podaná ruka, která chce dobrovolně a nezištně přispívat k obecnému blahu, by neměla být odmítána.

 

Dříve vynaložené náklady na výcvik, školení a vystrojení dobrovolných hasičů, budou jejich zrušením promrhanými prostředky. Nehledě na fakt, že členové jednotek si často svépomocí a z vlastních kapes udržují zastaralou požární techniku, která jim byla městem svěřena. Naproti tomu případné znovuobnovení jednotky, by bylo obtížné a nesmírně nákladné.

Autor: Petr Tobiáš | 1185 podpisů

Více >
Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna 494 podpisů

Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna

Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.

TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.

Odůvodnění:

1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.

2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.

3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány. 

4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.

5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.

6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.

7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.

Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.

2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.


Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno

 

Autor: Jana Pálková | 494 podpisů

Více >
PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ 1150 podpisů chybí 350

PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ

Petice za záchranu historického a plně funkčního sportoviště 

- tenisových kurtů v Italské 41 (23N), Praha 2 (TO Centrum Italská), které chce Praha 2 zastavět

My, níže podepsaní, žádáme o zachování tenisových kurtů v Italské ulici 23, Praha 2 a to z těchto důvodů:

 

TRADICE A GENIUS LOCI

Jde o starý oddíl vzniklý v roce 1935 s prvorepublikovou tradicí, kde hrával již československý prezident Edvard Beneš.
Oddíl si za téměř 85 let vytvořil pevné místo v rámci sportovního vyžití na Vinohradech.
Místo, kde se kurty nachází, nabízí působivý výhled na budovy hlavního nádraží v pozadí s centrem Prahy a Pražským hradem.
Současná nízká dřevěná budova vytváří dojem zachovalého prvorepublikového prostředí a zpestřuje tak ráz okolní moderní zástavby.

 

OTEVŘENOST PRO VEŘEJNOST A SOBĚSTAČNOST

Klub je otevřený široké veřejnosti, dospělým i dětem se třemi plnohodnotnými kurty a čtvrtým tréninkovým.
Kurty jsou hojně navštěvovány zaměstnanci okolních firem a kanceláří a obyvateli Prahy 2, kteří tak mají možnost sportovat za velmi lidové ceny.
Na Praze 2 jde o vzácné sportoviště - podobné veřejné venkovní kurty na Praze 2 jsou jen TK Vyšehrad. 
Sportovní klub je součástí širšího sportovního zázemí, které je složeno ze dvou oddílů tenisových (Italská a Na Strži) a dalších oddílů - šachového, basketbalového, stolního tenisu, minigolfu, nohejbalového.
Klub pořádá každoročně pro své členy, včetně dětí a mládeže, turnaje dvouher, čtyřher, smíšených dvojic a čtyřher veteránů.
Tenisové kurty jsou ekonomicky soběstačné a nikdy nevyžadovaly podporu od státních institucí.

 

PÉČE O DĚTI

Mimoškolní aktivity pro děti a dorost zajišťuje od roku 2003 tenisová školička, vedená profesionálními trenéry s  licencí Českého tenisového svazu. Výuka tenisu ve školičce probíhá celoročně od pondělí do pátku odpoledne. Hlavním cílem tréninků je hravou formou podchytit zájem žáků a zejména klást důraz na všestrannost v pohybové přípravě a naučit děti základní tenisovou techniku a taktiku. Pokročilost ani věk nerozhoduje. V současné době navštěvuje školičku cca 50 žáků převážně z Prahy 2 a 3. 

Tenisová škola vychovává dětské hráče v přirozeném venkovním prostředí a působí tak pozitivně na tělesnou zdatnost dětí žijících převážně na Praze 2 a navíc bez nákladů pro Prahu 2.

 

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Na městském pozemku, převážně travnaté ploše se nachází vedle keřů také 30 zdravých vzrostlých stromů, hlavně jírovců, převážně desítky let starých.

 

KOMERČNÍ ZAJÍMAVOST POZEMKU

Záměr Městské části Prahy 2 postavit na místě současných kurtů Nový domov, specializovaný pobytový dům pro seniory s předpokládanou kapacitou až 120 lůžek, je jistě chvályhodný z hlediska stárnoucí populace, domníváme se však, že výběr lokality je motivován její komerčně mimořádně zajímavou polohou (prostor mezi ulicemi Italská, Španělská, Kunětická a Lichnická) – a víme také, že Praha 2 disponujeme možností výstavby v jiných místech.
Praha 2 má přitom (zjištěno v listopadu 2019) záměr odprodat cca 130 domů a další domy po bytech, mezi nimi by se jistě našly objekty vhodné k rekonstrukci na dům sociální péče.

 

ROZPOR S PROGRAMOVÝM PROHLÁŠENÍM PRAHY 2

Sama Praha 2 přitom ve svém programovém prohlášení uvádí, že „Budeme podporovat pohybové aktivity dětí a rozvíjení zdravého životního stylu … budeme přitom respektovat bohaté kulturní a historické dědictví Prahy 2, dlouhodobé tradice … podporovat sportovní aktivity nejen zaměřené na děti a školní mládež, uvedené v kapitole Školství, ale aktivity pro všechny věkové kategorie … Budeme pokračovat v budování sportovišť dostupných pro veřejnost v rámci našich škol i v parcích … Poskytneme vybraná veřejná prostranství pro sportovní aktivity a budeme pomáhat pořadatelům i s propagací … propagovat sportování a zdravý životní styl vč. možnosti zapojení občanů do některé ze sportovních organizací působících v Praze 2“. Zastavení sportoviště je tedy v rozporu s programovým prohlášením Prahy 2.

 

Za organizátory petice:

 

doc. PhDr. Marek Preiss, PhD.

psycholog

 

Ing. Ondřej Krutský

programátor

 

Ing. Pavel Nejedlý

projektant

Autor: Marek Preiss | 1150 podpisů

Více >
Petice za zachování budovy nádraží Chotyně 904 podpisů

Petice za zachování budovy nádraží Chotyně

My, níže podepsaní, vyjadřujeme svůj nesouhlas se záměrem Správy železnic (dříve SŽDC) částečně nebo úplně zbourat historickou nádražní budovu v obci Chotyně v Libereckém kraji.

Genius loci Libereckého kraje je nerozlučně spjatý s místními industriálními památkami. Technická architektura z období průmyslového rozkvětu na přelomu 19. a 20. století je zdejším jedinečným bohatstvím, a k tomuto bohatství patří i drážní stavby.

Chotyňská nádražní budova se nachází na mezinárodní trati z Liberce do Žitavy a díky své poloze na vysokém náspu tvoří odedávna přirozenou dominantu obce. V rámci drážní architektury v České republice tato unikátní budova téměř nemá obdoby. Skutečnost, že od druhé poloviny 90. let minulého století neslouží svému původnímu účelu a stát o ni prakticky nepečuje, na věci nic nemění. Jejím odstraněním by obec citelně ztratila, její rekonstrukcí by naopak velice získala.

O nádražní budovu navíc jeví živý zájem samotná obec Chotyně, a to jak o její rekonstrukci, tak i o následný provoz a její opětovné oživení. Nejde tedy o případ, kdy by bylo pro opuštěnou budovu potřeba složitě a s překážkami hledat další využití: pro zdejší obyvatele, kteří s nádražím vyrůstali, je rozhodně žádoucí, aby obec dostala možnost s objektem citlivě naložit.

Zájem o dlouho přehlíženou industriální architekturu v současnosti mohutně ožívá a existuje mnoho pozitivních příkladů podobných památek, kterým se podařilo opětovně vdechnout život. Budova chotyňského nádraží je navzdory nepřízni osudu relativně zachovalá, a finančně i technicky velmi náročná demolice budovy nebo i jen její podstatné části by pro obec neznamenala žádný přínos: naopak by byla ztrátou nejen pro Chotyni samotnou, ale i pro její okolí a pro industriální architekturu České republiky obecně.

Apelujeme tedy na Správu železnic, aby nedopustila ani částečnou demolici unikátní budovy, která má potenciál stát se reprezentativní ozdobou zdejšího regionu, a žádáme zachování nádražní budovy v původním rozsahu. Demolice by byla krokem v mnoha ohledech nelogickým a bohužel nevratným.

Autor: Michala Marková | 904 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku