My níže podepsaní nesouhlasíme s demolicí budov bývalého Transgasu.
Jedná se o výjimečné stavby postavené ve stylu high – tech s prvky brutalismu. High – tech styl kladl důraz na technologickou stránku za použití nových materiálů a postupů. Jednalo se o celosvětový architektonický proud, který byl u nás zastoupen například sdružením architektů SIAL (vysílač Ještěd) nebo právě Václavem Aulickým, který je autorem zmiňované stavby. Tato stavba nemá na území Prahy obdoby a přispívá s architektonické pestrosti, kterou je Praha proslulá.
Budovy byly navrženy s ohledem na jiné trasování magistrály a za předpokladu demolice budovy "Nad Muzeem". Reálně k tomu však nikdy nedošlo, proto komplex nevynikl nikdy tak, jak měl. Nově navržená budova od Jakuba Ciglera sice po stránce urbanismu vyhovuje, avšak po architektonické stránce se jedná o naprosto tuctovou stavbu, která nijak nepřispěje k vytváření moderního architektonického odkazu naší doby.
Nepřejeme si, aby naše generace byla do kulturní historie zapsána jako ta, která bořila kvalitu a stavěla průměr.
https://www.facebook.com/architektura489
Autor: Pavlína Krásná | 4472 podpisů
Více >Knihkupectví Fišer v Kaprově ulici v Praze funguje od roku 1933. Nejlepší knihkupci zde dekády nabízejí tu nejkvalitnější literaturu. Každý, kdo miluje knihy, v něm někdy nakupoval. Knihkupectví Fišer je součástí české historie i oblíbeným obchodem studentů.
Zarmoutila nás zpráva, že knihkupectví Fišer nebyla prodloužena nájemní smlouva a proto má v prosinci 2016 skončit. Údajně ho nahradí kavárna a bageterie. Chápeme tržní argumenty, ale věříme, že chuť zachovat místo, které je neoficiální pražskou kuturní památkou, bude silnější.
Přejeme si zachování tohoto jedinečného prostoru, který nikdy nevyjde z módy, i pro další generace, ne další generickou kavárnu!
Pokud máte také hezké vzpomínky na knihkupectví Fišer a nechcete, aby zmizelo, připojte se.
Děkujeme.
Redakce Fashionbook.cz
Autor: Anna Nosková | 3606 podpisů
Více >My, níže podepsaní požadujeme přejmenování Letná Obchodní centrum, dříve také Paláce Stromovka na Obchodní centrum Jiřího Káry. Tento název by měl odkazovat na historii oblasti, kdy se v budově, která stála na místě budoucího obchodního centra v roce 2000 oženila hvězda Prahy 7 Jiří Kára.
Autor: Martin Schwarz | 1975 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, prosazujeme zachování stromořadí v Belgické ulici, jeho postupnou obnovu a průběžnou údržbu. Zároveň odmítáme plošné kácení, navrhované v projektu stavby tzv. rekonstrukce ul. Belgická podle záměru TSK hl. m. Prahy.
(Po podpisu petice můžete podpořit stromořadí v Belgické i hlasováním o Alej roku 2014. Děkujeme.)
Se záměrem tzv. rekonstrukce ul. Belgická podle projektu TSK hl.m. Prahy zásadně nesouhlasíme, protože plošné kácení by na desítky let poškodilo:
- všechny obyvatele ulice zásadním zhoršením životního prostředí
- majitele nemovitostí (nemovitosti se vzrostlými stromy v ulici mají obecně až o 15 % vyšší cenu)
- provozovatele restaurací, kaváren, hotelů (právě atmosféra ulice do ní přivádí návštěvníky)
- výjimečnou atmosféru ulice nacházející se v památkové zóně
V souladu se zákonem č. 85/1990 Sb., o právu petičním, se obracíme na Zastupitelstvo MČ Praha 2 a Zastupitelstvo hlavního města Prahy ve věci veřejného zájmu.
My, níže podepsaní občané žádáme, aby
Hlavní město Praha:
1) Vzalo zpět žádost o povolení kácení 75 stromů, které jsou součástí stromořadí v ul. Belgická
2) Nevyužila již vydaného rozhodnutí stavebního úřadu k realizaci projektu AGA - podle zadání TSK hl. m. Prahy
3) Přepracovala projekt tak, aby respektoval všechny stávající dřeviny v ulici
Městská část Praha 2:
1) Informovala obyvatele ulice o současném projektu rekonstrukce i jakékoli jeho upravené verzi.
2) Požádala HMP o svěření správy pozemku s oboustranným uličním stromořadím, neboť současný správce, TSK hl. m. Prahy, zanedbal řádnou péči o stromy.
3) Přistoupila výhradně na postupnou obnovu stromořadí, a to:
- obnovu rozloženou do časového období min. 10 - 20 let tak, aby nově vysazené stromky mohly postupně převzít hygienické, mikroklimatické, ekologické i estetické funkce stávajících dospělých stromů
- obnovu zachovávající historicky původní akát bílý (robinia pseudoacacia Umbraculifera), neboť je to právě nezaměnitelná krása tohoto druhu, která vdechla ulici svébytnost genia loci - a to z toho důvodu, že stromořadí je zvláštně chráněno, protože se nachází v památkové zóně, kde všechny zásahy mají směřovat výlučně k obnově původního stavu
- obnovu s důslednou dosadbou akátu bílého do všech prázdných výsadbových mís uvolněných po kácení bez náhrady v minulosti
- obnovu v pravém slova smyslu, nikoli náhradu akátu bílého módními malokorunnými kultivary navozujícími atmosféru parkoviště supermarketu
- obnovu založenou na řádné průběžné péči o veškeré dřeviny, s případným kácením výlučně na základě odborného znaleckého zhodnocení stavu stromů a vhodných pěstebních opatření v péči o ně, při dodržení zásady kontinuity kvality životního prostředí
My, níže jmenovaní členové petičního výboru, pověřujeme Martina Švihlu, aby nás zastupoval ve styku s adresáty petice.
V Praze dne 14. září 2014
Petiční výbor ve složení:
Ing. Martin Švihla, PhD., Belgická 33, Praha 2 (Bio Zahrada - kavárna)
Přemysl Dominik, Belgická 23, Praha 2 (Ellements - centrum zdraví a krásy)
Ing. Marie Jelínková, Hudečkova 12, Praha 4 (Tilia Thákurova, o.s.)
Mgr. Bedřiška Uždilová, Belgická 18, Praha 2 (Larix, o.s.)
Adresa pro doručování: Martin Švihla, Belgická 33, 120 00 Praha 2, info@belgicka-zije.cz
Autor: Martin Švihla | 1724 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, žádáme prostřednictvím této petice dle čl. 18 Listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, aby byla co nejdříve zahájena výstavba trasy D pražského metra.
Dopravní situace v oblasti Krče, Libuše, Písnice a v dalších městských částech na jihu Prahy je dlouhodobě zcela neudržitelná. Pro téměř 200 tisíc obyvatel žijících v této oblasti jsou nyní jedinou možností dopravy do centra Prahy autobusy MHD nebo vlastní automobily. Každodenní dlouhé kolony aut a přes 180 linkových autobusů zastavujících ve špičce během jediné hodiny v zastávce Nemocnice Krč jsou jasnou ukázkou toho, jak kritická dopravní situace v této lokalitě opravdu je.
Jako občané již řadu let na tuto situaci a nutnost jejího systémového řešení bezúspěšně upozorňujeme. Již přes 20 let je nám nejrůznějšími politiky pravidelně slibována urychlená výstavba trasy D pražského metra, která by uvedený stav z velké části vyřešila. Tyto sliby zaznívají v médiích takřka s železnou pravidelností před každými volbami. Se stejně železnou pravidelností ale bohužel po volbách rychle mizí a my musíme čekat dál.
Čekat už ale dál nechceme. Neustálé oddalování výstavby přináší rizika v podobě dopravního kolapsu v Praze 4 a 12, stále se zhoršující kvality ovzduší v obydlených oblastech a v neposlední řadě nebezpečí pro všechny účastníky silničního provozu, tedy i pro chodce, a to hlavně ty nejohroženější – děti a seniory. Vybudování nové trasy metra by současně pomohlo lepší dopravní dostupnosti Thomayerovy nemocnice v Krči a stalo se alternativní dopravní cestou k trase C pro případ nutné rekonstrukce Nuselského mostu.
Přestože projekt existuje na papíře již od začátku devadesátých let minulého století, dopravní obslužnost jižní části Prahy metrem celou tuto dlouhou dobu nebyla řešena a výstavba trasy D se stále odkládá. Tato situace je o to vážnější, že v případě dalšího odložení výstavby již pravděpodobně nebude možné ke spolufinancování projektu využít dotací z fondů Evropské Unie. Reálně tak hrozí, že hl. m. Praha nebude schopné najít dostatek finančních prostředků k realizaci projektu a výstavba se tak bude muset odložit odhadem o dalších minimálně 10 let.
Žádáme proto zastupitele a Radu hlavního města Prahy, aby se zahájením výstavby trasy D pražského metra začali neprodleně zabývat a prosadili bezodkladnou realizaci této prioritní dopravní stavby. Žádáme, aby tak splnili předvolební slib, který nám voličům dali a zajistili tak bezpečnou, ekologickou a důstojnou dopravní obslužnost jižní části Prahy.
Za petiční výbor:
Denisa Jasinská, Praha
Kateřina Konečná, Praha
Autor: Občané pro Déčko | 1446 podpisů
Více >Důrazně protestuji proti kácení 22 břestovců v ulici Lužická Praha 2.
Protestuji proti záměru postupně zlikvidovat unikátní stromořadí v ulici Lužická a nahradit jej jiným druhem.
Další informace na www.alejluzicka.cz
Autor: Stepan Mikes | 1184 podpisů
Více >Plánovaná stavba Centrum Bořislavka nás děsí svým rozsahem. Navržená stavba se zcela vymyká rázu okolní zástavby, na kterou už poukazovaly úřady při předchozích vyjádřeních k předešlým projektům plánovaným na tomto pozemku v EIA, kdy původně památkáři požadovali snížení stavby.
Nepochopitelně se později stejné úřady vyjádřily kladně a změnily svá stanoviska, i když okolní zástavba zůstala stále stejná.
Nový projekt je plánovan v nejvyšším bodě na 7 pater a k tomu technická nástavba na střeše! Převyšuje tak výrazně mnohonásobně veškerou okolní zástavbu a také veškeré administrativní budovy podél Evropské! Developer účelově prezentuje své vizualizace zkreslenou formou - přidává neexistující stromy, které na vizualizaci zakryjí opravdovou výrazně nižší výšku okolní zástavby, ukazuje budovy z pohledu zeshora a v izolaci nebo popřípadě ze strany, kde kaskádovitě nabývají na výšce tak, aby nebylo vidět o jak objemnou hmotu se ve skutečnosti jedná.
Podle dostupných dat má v dnešní době Praha 6 výrazně větší množství volných kancelářských ploch a na druhé straně v dané lokalitě velký nedostatek služeb - kino, slušné restaurace, pekárny, kavárny...to, co je běžně součástí každé slušné rezidenční čtvrti.
Místo vhodného posílení služeb se opět plánuje navýšení administrativních ploch (kancelářských), ze kterých bude benefitovat pouze developer pro své účely. Dá se pochopit, že někoho láká postavit si kancelář s výhledem Hradčany ze své kanceláře v 7. patře, ale musí být nepřijatelné, aby se tak stalo na úkor oprávněných zájmů místních obyvatel s negativním dopadem na kvalitu života a hodnotu jejich majetků.
Tento výhled patří všem obyvatelům přímého okolí, všem, kteří přijíždí do Prahy z letiště, ne pouze jedné kanceláři s dobrou adresou...
Navíc pozemek se nachází v oblasti s již kritickou dopravou a studie vlivu na životní prostředí nezohledňuje další souběžné velké stavby v blízkém okolí, proto se obáváme, že dopravní situace a vliv na životní prostředí pro residenty v okolí bude neúnosná.
Nově zvolená radnice Prahy 6 se zavázala voličům udržet rezidenční charakter této čtvrti. Pomozte jim tento slib naplnit protestem proti nadměrnosti této stavby. Co už se jednou povolí a postaví, nikdo nezbourá, teď máte šanci se vyjádřit proti a ovlivnit ráz této krásné lokality. Prosíme, pokud Vám není lhostejné, jak bude vypadat jedna z nejžádanějších rezidenčních čtvrtí v Praze, vyjádřete své negativní stanovisko připojením svého podpisu.
Autor: Jana Štumpová Konicarová | 1176 podpisů
Více >Úřad městské části Praha 12
Zastupitelstvo a Rada městské části
Písková 830/25
143 00, Praha 4 Modřany
Petice proti výstavbě sportovní haly na parcele č. 1867/1 v katastrálním území Kamýk a pro zřízení parku tamtéž
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme se záměrem MČ Praha 12 vystavět na parcele č. 1867/1 a v jejím bezprostředním okolí v katastrálním území Kamýk (prostranství mezi Policejní akademií a prodejnou Lidl u ulice Lhotecká) multifunkční sportovní halu s příslušenstvím, jsme proti záměru na změnu kódu z SO3 (částečně urbanizovaná rekreační plocha) na kód SP (sport) a žádáme přeměnit toto prostranství na oficiální a plnohodnotný městský park.
V tomto záměru vycházíme, mimo jiné, z následujícího:
1) Parcela je cennou součástí místního systému zeleně a frekventovaným místem pro odpočinek občanů. Prostor již nyní, v možnostech stávajících dispozic a údržby, neoficiálně funkci parku plní a je oblíbeným dějištěm širokého spektra individuálních i skupinových aktivit místních obyvatel.
2) Prostor je v řadě ohledů unikátní - pro funkci parku je předpřipraven (travní plochy, dřeviny, podoba terénu), absentují zde křoviny a podobná divoká zeleň (narozdíl od jiných alespoň trochu podobných ploch), je příznivě situován (vstupní brána do údolí Zátišského potoka, v sousedství lesa a biokoridoru, v docházkové vzdálenosti pro občany ze sídliště na pomezí Kamýku a Modřan, v blízkosti tohoto území nevede vedení vysokého napětí a není tedy vystaveno neionizujícímu elektromagnetickému záření), koncentrace dřevin se zvyšuje směrem k ulici Lhotecká a odstiňuje tak prostor opticky a částečně i hlukově, navíc prostor již v současné době působí při řádném sečení velmi reprezentativně.
3) Rekreační a biologický potenciál tohoto prostoru pro občany a přírodní systém Prahy 12 může při odpovídajícím rozšíření funkční a reprezentativní formy vzrůst několikanásobně. To vše při potřebě relativně nízkých finančních investic (kde se navíc nabízí vyztužení formou grantů/dotací) a terénních úprav. Prostor je třeba pouze šetrně dotvořit, a to tak, aby zůstal zachován jeho přírodní charakter, ale zároveň došlo k posílení možností rekreačního vyžití občanů a biologické funkce.
4) Prostor má důležitou klimatickou a biologickou funkci, jejíž hodnota dále rapidně vzrůstá s ohledem na klimatickou situaci posledních let a výhledy do budoucna. Zachování/posílení této funkčnosti je plně v souladu s aktuální politikou vedení MČ Praha 12 pro boj s klimatickou změnou, závěry pracovních skupin MA 21 a obecně postojem komunikovaným směrem k občanům MČ. Klimatická změna, nedostatek srážek a městský tepelný ostrov jsou nepříjemnou realitou. V momentě, kdy jsou, mimo jiné, městské a příměstské lesy a sídlištní zeleň naprosto decimovány suchem a škůdci (přičemž tento trend v nejbližších letech rozhodně nevymizí, jsme zatím na samotném začátku), je další zástavba zeleně na nevhodných místech nerozumná a kontraproduktivní.
5) Co se týká lokace sportovní haly, věříme, že území MČ Praha 12 nabízí i jiné a vhodnější alternativy - namátkově např. volné pozemky u ulice Generála Šišky (v její horní části poblíž hasičské stanice, většinou ve stavu rumiště/divokých houštin, navíc u MHD - bus, tramvaj, v budoucnu v sousedství stanice metra D).
6) Obáváme se plýtvání. Může se stát, že nyní bude zničen cenný a ve všech ohledech předpřipravený prostor, který nevyžaduje zásadní finance a úpravy, ale v budoucnu se bude k tomuto účelu (park, městská zeleň) pracně a s výrazně vyšší finanční zátěží konvertovat nebo nově budovat jiný prostor s horšími parametry. Obecně nově vysazená/revitalizovaná zeleň na Praze 12 kapacitně, funkčně a geograficky nedosahuje úrovně zeleně průběžně likvidované novými projekty. Preferujeme principy udržitelné a koncepční politiky na území MČ.
7) Přejeme si příjemný a moderní prostor pro všechny občany Prahy 12, který bude přijímán veskrze pozitivně a mohl by sloužit jako inspirace pro obdobné projekty. Měl by vycházet z potřeb místních obyvatel a jejich zájmů. Níže jsou uvedeny některé z možných/navrhovaných prvků:
- Relaxační prvky pro občany - systém cest přírodně co nejvhodnějšího provedení (např. mlatové cesty) kopírující současné ušlapané hliněné komunikace a vhodně je spojující, prvky pro odpočinek a zastavení (lavičky, polehy, vhodně tvarované kameny či kusy kmenů stromů určené jako sedáky, houpačka), volné udržované travní plochy (pro deky a pikniky, individuální a skupinové aktivity, vyhrazené místo pro grilování/rozdělání ohně.
- Dětské hřiště/prostor pro rodiče s dětmi, výše uvedené komunikace by měly být sjízdné pro kočárky, invalidní vozíky, děti s odrážedly.
- Případné sportovní prvky prostorově nenáročného a nerušivého charakteru - venkovní posilovna, pétanque, pingpongové stoly.
- Možnost vedení cyklostezky přes toto území směrem dále do údolí Hodkoviček a k Vltavě.
- Výsadba rostlin, jež by mohly napomoci rozšířit životní prostor vzácnějších a užitečných živočišných druhů. Včetně výběru cíleného na konkrétní druhy (viz. např. pokus o reintrodukci vymizelého modráska vičencového na Dívčích hradech výsadbou a ochranou vičencových ploch).
- Výsadba rostlin, které budou plnit jak estetickou, tak i jinak užitnou/funkční roli - tj. např. ovocné stromy a keře, s možným zřetelem na dříve hojné, ale v současnosti minoritní (až zapomenuté) druhy, jako je například kdouloň, moruše či oskeruše, staré české odrůdy jabloní, hrušní, třešní/višní a jiných ovocných plodin (viz. např. arboretum v Prokopském údolí, některé nově realizované parky). Toto by zároveň plnilo funkci osvětovou.
- Obecně by ale výsadba měla být plánována s ohledem na: 1) charakter území, návaznost na okolí, stávající flóru a faunu a 2) dlouhodobou udržitelnost a odolnost v městském prostředí a éře klimatických výkyvů.
- Další duálně funkční prvky spojující užitečný a osvětový charakter - hmyzí hotely, možnost umístění včelích úlů.
- Naučné cedule a tabule, s doplňkovou možností vytvoření kompletní naučné stezky, jež by začínala na tomto území a zahrnovala přilehlé přírodní okolí (les, potok, louky a systém nádrží pod Policejní akademií).
Pro případné dotazy, komentáře či návrhy občanů směrem k petičnímu výboru je možno využít e-mail: park1@centrum.cz
Za petiční výbor:
Daniel Bílek, Dobevská 875/5, Praha 4 Kamýk
Mgr. et MgA. Anita Jirovská, Daškova 3087/28, Praha 4 Modřany
Jan Kolár, Imrychova 882/7, Praha 4 Kamýk
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru
Autor: Daniel Bílek | 994 podpisů
Více >Já, níže podepsaný/á, nesouhlasím s Obecně závaznou vyhláškou č. 9/2022 Sb., účinnou od 1.7.2022, která v Praze prakticky zakazuje na veřejnosti nejen konzumaci nápojů s obsahem alkoholu včetně piva, ale i pobyt s otevřenou lahví či jinou nádobou a zbytečně omezuje svobodu lidí, kteří se ničím neprovinili.
Plošná prohibiční vyhláška sama o sobě nijak neřeší problémy hluku, nepořádku nebo problematického chování jednotlivců ve městě. Navíc je tato vyhláška natolik nepřehledná, že se v ní neorientují místní ani návštěvníci Prahy a její vymáhání policií u cizinců je velmi komplikované. Praha je svobodné město, kde žijí svobodní lidé, a nevidíme jediný důvod, proč by si nemohli udělat po práci piknik v parku na dece s lahví vína. Zákaz otevřených lahví formou vyhlášky je nevhodným plošným zákazem. Jít po ulici s otevřenou plechovkou piva nebo kelímkem burčáku či svařáku přece nemůže být zločin.
Vyhláška selhává i v zamýšleném záměru. Hluk na ulicích většinou dělají lidé, kteří se už napili v hospodě a jenom se přesouvají na jiné místo. Ten kdo bude chtít vyhlášku obejít, si navíc může pořídit lahev s víčkem nebo zátkou. Vyhláška tak dopadne jen na běžné lidi, kteří se ničím neprovinili a nejspíš si ani nebudou vědomi toho, že něco porušují. Tento zbytečný předpis tak jen zatíží státní i městskou policii dohledem nad nesmyslným omezením na úkor jiné smysluplnější služby.
Vyhláška sama je navíc velmi nepřehledná, protože otevřené nádoby s nápojem obsahujícím alkohol jsou zakázány nejenom prakticky ve všech parcích, ale také ve vzdálenosti 100 metrů od jakékoliv lékárny nebo jednotlivé ordinace kteréhokoliv lékaře, o jejímž umístění nemusíte ani vědět. Ve vybraných případech platí zákaz také například do vzdálenosti 65 metrů od označníku zastávky MHD. Dohromady s dalšími omezeními okolo vybraných staveb a jmenným seznamem ulic v příloze vyhlášky se tak zákaz otevřených lahví vína, plechovek piva i kelímků s burčákem či svařákem vztahuje prakticky na celý veřejný prostor v zastavěném území města (s pár výjimkami typu restauračních zahrádek bezprostředním okolím prodejních stánků).
Žádám proto zastupitelstvo hl. m. Prahy o projednání této petice, zrušení vyhlášky 9/2022 Sb. a nalezení řešení, které bude fungovat v praxi a ne jen na papíře, bez zbytečného omezování svobody lidí, kteří se ničím neprovinili.
Autor: Zdeněk Hřib | 858 podpisů
Více >Žádáme o zabránění rizika převodu zámku v Kunraticích do rukou spekulantů! Zámek Kunratice je historický objekt v Praze – Kunraticích, chráněný jako kulturní památka, spolu s okolním areálem leží v samém srdci obce a měl by sloužit veřejnosti. Zatímco okolní historické budovy a dvůr byly již před lety převedeny do správy obce, opraveny a jsou jedním z center služeb a komunitního života v Kunraticích, samotná budova zámku je již 10 let opuštěná, nepřístupná a chátrá.
Přesto, že o zámek má dlouhodobě zájem MČ Kunratice i místní spolky a občané (v anketě, kterou občanský spolek Kunratice žijou realizoval na akci Zažít Kunratice jinak, získal navržený bod „Opravit/zpřístupnit zámek a zahradu“ druhý nejvyšší počet hlasů), poslal současný disponent, Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových, zámek těsně před vánočními svátky do aukce, která má proběhnout již 18. ledna 2024 od 10hod.!!
Takto narychlo vyhlášená aukce vzbuzuje mnoho otázek a rozhodně nenahrává seriózním kupcům se zájmem o zachování budovy. Naopak, máme vážné důvody se obávat, že se může objekt dostat do rukou spekulantů, kteří se budovy “zbaví” a získají tak přístup k lukrativním pozemkům pod ním. Přišli bychom tak nejen o cennou historickou hodnotu zámku, ale i o centrální komponent a dominantu naší obce.
Nám, občanům Kunratic, není zámek lhostejný a proto žádáme okamžité zrušení aukce a otevření jednání státu s hlavním městem a MČ Praha-Kunratice o převodu zámku do jejich vlastnictví.
My, níže podepsaní, s tímto textem souhlasíme
Autor: Lukáš Svoboda | 724 podpisů
Více >JSME VELICE RÁDI, ŽE SEN SE STÁVÁ SKUTEČNOSTÍ
A Z MALOSTRANSKÉHO NÁMĚSTÍ SNAD BRZY ZMIZÍ AUTA A NAHRADÍ JE LIDÉ. TĚŠÍME SE NA OKAMŽIK, KDY NÁMĚSTÍ OŽIJE TAK, JAK TOMU BÝVALO V MINULOSTI, KDYŽ TU JEŠTĚ PARKOVIŠTĚ NEBYLO.
LIDÉ ZE SDRUŽENÍ „LES NEZÁVISLÍ PIRÁTI“ SE PODÍLELI NA VZNIKU A ŠÍŘENÍ PETICIE ZA ZRUŠENÍ PARKOVIŠTĚ WWW.MALOSTRANSKENAMESTI.CZ A RADUJÍ SE Z VÝZNAMNÉHO POKROKU, KTERÝM JE VYHLÁŠENÍ IDEOVÉ SOUTĚŽE . VÁŽÍME SI TOHO, ŽE MÁME MOŽNOST VIDĚT JEDNOTLIVÉ NÁVRHY
I VÍTĚZNÝ PROJEKT – VÍTĚZI GRATULUJEME.
RÁDI BYCHOM POKRAČOVALI VE VEŘEJNÉ DISKUSI NAD VÍTĚZNÝM IDEOVÝM ZÁMĚREM A PTÁME SE, ZDA SI LIDÉ PŘEJÍ, ABY BYL DO VYBRANÉHO NÁVRHU ZAPRACOVÁN STROM, KTERÝ UPROSTŘED PARKOVIŠTĚ SRDNATĚ PO LÉTA PŘEŽÍVÁ A KUPODIVU I PROSPÍVÁ. JSME RÁDI, ŽE SE VĚCI ZAČALY HÝBAT,
ALE ZVUK MOTOROVÉ PILY PROTI JEDINÉMU STROMU NA NÁMĚSTÍ BYCHOM CHTĚLI ZASTAVIT. www.praha1rodina.cz
petiční výbor:
PhDr. Kateřina Jacques
Jan Václav Čep
Artuš Rawa
Autor: Jan Václav Čep | 658 podpisů
Více >Zásadně nesouhlasíme s převedením pozemků městské zeleně v okolí Hanspaulského zámečku při ulicích Na Hanspaulce, Šárecká a Za Hanspaulkou Hlavnímu městu Praze a se zákazem dětských volnočasových aktivit a společenských akcí v této lokalitě, včetně hudebních produkcí na nově vybudované pěší zóně z ulice Turkovská. Úprava této oblasti byla financována z prostředků Městské části Praha 6 a z fondů Evropské unie, a to přímo s cílem sloužit kromě jiného i kulturním a společenským akcím především obyvatel Hanspaulky a Prahy 6. Celý projekt byl dokončen v roce 2016.
Požadujeme důsledné vyšetření původu požadavku na převedení pozemků do vlastnictví hl. m. Prahy a s ním souvisejících prohlášení vůči Městské části Praha 6 a rozhodně podporujeme zachování tradičního místa pro relaxaci, dětské skotačení a setkávání sousedů a za zachování všech zmíněných zelených ploch ve správě Prahy 6, včetně jejich účelu.
Autor: Tomáš Stařecký | 655 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané Prahy nesouhlasíme, aby v prostorech pod oblouky Negrelliho viaduktu a na „trávnících“ na náměstí v ulicích Prvního pluku mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská bylo umožněno dočasné ani trvalé parkování automobilů, zejména nesouhlasíme se zřizováním parkovacích zón v tomto prostoru.
Žádáme, aby po rekonstrukci viaduktu byly jeho oblouky a okolí využity v souladu s prezentovanými záměry Centre for Central European Architecture (CCEA), tedy aby oblouky byly zaskleny a využity jako galerie, kavárny, workshopové dílny a podobně. Žádáme, aby trávníky u viaduktu byly do budoucna využity jako kvalitní veřejný prostor pro odpočinek a relaxaci.
Autor: CCEA MOBA | 650 podpisů
Více >Městskou částí Velká Chuchle prochází železniční koridor na trase Praha – Beroun – Plzeň. Tento úrovňový přejezd je nebezpečný, často dochází k ohrožení bezpečnosti vozidel i chodců. Je vydáno nepravomocné územní rozhodnutí na nadjezd. Vydání tohoto Územního rozhodnutí předcházelo zadání investora SŽDC, vypracování projektu, projednání s dotčenými orgány.
Dne 16.12.2019 podala Městská část Praha – Velká Chuchle prostřednictvím najatého advokáta odvolání proti územnímu rozhodnutí na dlouhodobě připravovaný nadjezd přes trať.
Nesouhlasíme s jednáním vedení městské části, které jedná proti zájmům jejích občanů na zlepšení plynulosti dopravy přes železnici. Žádáme, aby z našich peněz nebyli placeni advokáti napadající stavby, které jsou ve veřejném zájmů občanů městské části.
Nesouhlasíme, aby byl názor úzké skupiny osob motivovaných osobními důvody (vlastnictví nemovitostí u plánovaného nadjezdu) a vedenými zastupitelem Melicharem prezentován jako postoj městské části. Litujeme, že starostka městské části jedná v zájmu této úzké skupiny osob a nikoli v zájmu voličů a občanů městské části.
Nadjezd železnice je nejrychlejší a nejlevnější řešení (tunel pod železnicí je 2 x dražší) a může v dohledné době stát. Odpor proti němu z jakéhokoliv důvodu bude znamenat jen zhoršení dopravní situace a nekonečné kolony.
Nechceme další roky stát v kolonách před závorami, nechceme riziko smrtelných nehod na přejezdu a vyzýváme vedení městské části, aby přestalo blokovat výstavbu železničního nadjezdu a hájilo veřejný zájem na bezpečnosti a plynulosti dopravy, namísto zájmů jednotlivců.
Nesouhlasíme s podáním odvolání do vydaného územního rozhodnutí na nadjezd železnice, podpisem této petice vyjadřujeme podporu reálnému řešení nadjezdu, který má šanci v dohledné době vyřešit katastrofální situaci s dopravou ve Velké Chuchli namísto snění o podjezdu.
Autor: Eva Flegelová | 646 podpisů
Více >Petice za zajištění dopravní bezpečnosti dětí, rodičů, trojských občanů a ostatních chodců před budovami škol, v celé lokalitě Troja a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská
Magistrát hlavního města Prahy
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1
Vážený pane primátore, vážený pane 1. náměstku pro oblast dopravy, vážení členové Rady hlavního města Prahy,
My, níže podepsaní občané, žádáme Magistrát hlavního města Prahy o zavedení opatření k regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská a implementaci dalších bezpečnostních prvků především před školskými zařízeními. Jedná se především o světelné semafory u přechodů pro chodce a úsekové měření rychlosti v celé oblasti.
Tato žádost je motivována především nutností zvýšit bezpečnost dětí navštěvujících školská zařízení, která jsou v této oblasti umístěna. Konkrétně Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30.
Důvody naší petice:
1. Bezpečnost dětí. Přechody pro chodce před školskými zařízeními v Trojské ulici, kde jsou dislokovány Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30 jsou kritickými místy, kde se denně pohybuje velký počet dětí. Vysoká intenzita tranzitní dopravy pro ně představuje značné riziko. Časté dopravní nehody, přestupky a nebezpečné situace jasně ukazují, že současný stav není udržitelný. Posledním důkazem je velmi vážná dopravní nehoda ze dne 17. června 2024, při které byla na přímo přechodu sražena motocyklistou patnáctiletá studentka Trojského gymnázia. Bohužel, utrpěla mnohočetné zlomeniny a velmi vážné poranění hlavy. Řidič nerespektoval stávající úpravu (zpomalovací pásy, dvojitou plnou čáru, sloupky bránící předjetí v místě přechodu).
2. Vysoká rychlost. Mnoho řidičů nedodržuje povolenou rychlost v blízkosti škol a také v celé lokalitě, což představuje přímé ohrožení pro děti, rodiče i ostatní chodce.
3. Dopravní chaos. Zvýšený provoz vozidel ztěžuje plynulý pohyb a způsobuje dopravní zácpy a vysokou nervozitu účastníků silničního provozu, což vede k nebezpečným a nepřehledným situacím v blízkosti školských zařízení.
4. Životní prostředí. Tranzitní doprava způsobuje zvýšenou hladinu hluku a emisí, což negativně ovlivňuje zdraví dětí a učitelů, a zároveň snižuje kvalitu ovzduší v oblasti.
Navrhovaná opatření:
- Zavedení opatření regulující tranzitní dopravu v Troji – světelná závora.
- Umístění úsekového měření rychlosti v ulici Trojská.
- Instalace dopravních opatření jako jsou dopravní semafory na přechodech pro chodce před budovami škol pro zajištění vyšší bezpečnosti dětí, rodičů a chodců.
- Posílení přítomnosti strážníků Městské policie hl. m. Prahy v ranních a odpoledních hodinách, kdy je dopravní provoz nejintenzivnější.
Věříme, že přijetí těchto opatření významně přispěje k ochraně našich dětí a zvýšení bezpečnosti v okolí školských zařízení v ulici Trojská.
Děkujeme za zvážení naší žádosti a těšíme se na rychlou a pozitivní reakci.
S úctou, za petiční výbor
Ing. Josef CÍCHA, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Mgr. Radka CÍCHOVÁ HÝSKOVÁ, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Ing. Jitka EYBERGEROVÁ, Pod Havránkou 7/10, 171 00 Praha 7
Mgr. Daniela HERIANOVÁ, Mezipolí 1235/4, Praha 4
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního
výboru.
V Praze, dne 25. 6. 2024
Autor: Jitka Eybergerová | 645 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas s podobou projektu dostavby areálu Policejního prezidia ČR, ulice Na Baních, Praha 5 – Zbraslav, jenž je investiční akcí Ministerstva vnitra ČR (dále také jako „Projekt“).
Zásadně se ohrazujeme proti výstavbě Projektu v navrhované podobě, a to z následujících důvodů:
1) Charakter zástavby
Navržená stavba půdorysnými a výškovými rozměry naprosto neodpovídá charakteru Zbraslavi ani svému nejbližšímu okolí. Největší objekt návrhu je dlouhý 180 m a až 37 m vysoký. To velikostně odpovídá budovám největších pražských sídlištích, nikoliv rezidenční zástavbě vil a viladomů, která v městské části Praha - Zbraslav převažuje. Stávající objekty v areálu policie mají rovněž menší rozměry. Pro příklad největší z nich mají délku 47 m a výšku do 20 m.
Navržený Projekt je tak v jednoznačném nesouladu s Pražskými stavebními předpisy (§ 20 a § 26), které velikost i výšku staveb v Praze regulují.
2) Zvýšení dopravní zátěže
Projekt počítá s napojením na existující komunikace a nepočítá s realizací žádných dopravních opatření. 1000 nově umístěných zaměstnanců, 776 nových parkovacích míst v areálu a další desítky až stovky aut parkujících mimo areál ale znamenají zvýšení dopravní zátěže v okolí areálu a v hlavních ulicích po celé Zbraslavi. Větší nároky na kapacitu hromadné dopravy jsou taktéž nevyhnutelné.
3) Zvýšení hluku a znečištění
V důsledku předchozího bodu je předpokládaný nárůst hladiny hluku a hladiny znečištění.
4) Kvalita veřejných prostranství
Projekt má po celém svém obvodu dvoupatrový betonový sokl bez jediného okna nebo dveří, což degraduje veškerá přiléhající veřejná prostranství. Návrh tímto rovněž snižuje potenciál jednoho z mála rozvojových území Zbraslavi v oblasti kolem supermarketu Lidl, které s areálem policie přímo sousedí.
Projekt rovněž neřeší obnovu ani rozvoj zeleně v přiléhajících veřejných prostranstvích.
5) Snížení kvality bydlení a života
Projekt v navržené podobě jednoznačně sníží kvalitu bydlení a života obyvatel Zbraslavi. To je v přímém rozporu s veřejným zájmem, protože investice z veřejných prostředků (ve výši přibližně 2 mld. Kč) by měla tyto hodnoty přinejmenším zachovat nebo je lépe rozvíjet.
Žádáme Ministerstvo vnitra ČR, aby nechalo přepracovat podobu Projektu, zejména ve smyslu níže uvedených požadavků.
Žádáme Magistrát hlavního města Prahy a Městskou část Praha – Zbraslav, aby uplatnily, tak jak je jejich povinností dle zákona, veškeré možné námitky k ochraně veřejného zájmů, potřeb občanů městské části Praha – Zbraslav a životního prostředí a zasadily se o zastavení Projektu v navržené podobě a dále jednaly se stavebníkem o úpravě Projektu ve smyslu níže uvedených požadavků.
Žádáme příslušný stavební úřad, aby nezaujatě posoudil Projekt z hlediska souladu s příslušnými právními předpisy (zejména Pražskými stavebními předpisy).
1) Objemové řešení
Požadujeme hmotově rozčlenit objekty a zredukovat jejich výšku tak, aby více odpovídaly charakteru Zbraslavi a objektům v bezprostředním okolí. Tj., aby navržené hmoty měly maximální delší půdorysný rozměr do 47 m a maximální výšku do 20 m.
2) Dopravní opatření
Požadujeme, aby součástí Projektu byla návazná dopravní opatření, která vhodně sníží Projektem způsobenou dopravní zátěž. Jedná se zejména o realizaci všesměrného napojení na ulici Strakonická (viz platný Územní plán Hlavního města Prahy), realizaci hlavního vjezdu do areálu mimo ulici Na Baních, realizaci dopravně zklidňujících opatření v okolí areálu a posílení kapacit MHD.
3) Veřejná prostranství
Požadujeme zvýšení kvality k areálu přiléhajících veřejných prostranství, vybudování navazujících chodníků v okolí areálu a výsadbu vhodné zeleně (zejména doplnění a vytvoření alejí kolem areálu).
4) Veřejná diskuze
Požadujeme neodkladné umožnění veřejné diskuze o podobě projektu, který ovlivní celou Zbraslav a svou velikostí a výší investice dosahuje celoměstského významu.
Děkujeme!
Podrobnější informace a aktuality naleznete na: www.facebook.com/nedostavbearealupolicie/
Autor: Radek Janoušek | 631 podpisů
Více >PETICE
podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
proti nekoncepční masivní výstavbě v rozvojové oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti
Podpořte svým podpisem snahu zlepšit životní prostředí a kvalitu života v Nových Vysočanech.
(e-mail: petice.rokytka@gmail.com, www.facebook.com/groups/peticerokytka/)
ÚPLNÉ ZNĚNÍ PETICE (14 STRAN), AKTUÁLNÍ SEZNAM PODPISOVÝCH MÍST A DOPLŇUJÍCÍ FOTODOKUMENTACE (není součástí petice) ke stažení na https://1url.cz/mKtVn.
Podpisové archy budou k dispozici u výborů SVJ. Petici může podepsat kdokoli (bez ohledu na bydliště či věk).
STRUČNÉ SHRNUTÍ ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (ke stažení zde https://1url.cz/mKtVn):
Již zhruba 15 let neustále narůstá počet bytů a obyvatel v dříve neobydlené oblasti Vysočan a Hloubětína, aniž by následovalo adekvátní posílení občanské vybavenosti a úměrný rozvoj veřejných či zelených prostor. Podle původních plánů, jež naštěstí nebyly tak rychle naplněny, mělo být do konce roku 2010 postaveno 12 tisíc bytů pro více než 20 tisíc nových obyvatel. [i](https://www.archiweb.cz/n/domaci/misto-tovarnich-hal-budou-v-praze-9-byty-kancelare-a-sportoviste).[/i] V současné době pozorujeme nárůst další plánované bytové výstavby v intenzivnější podobě, než je ta stávající. Obáváme se, že se nedostatek vybavenosti v příštích měsících a letech ještě zvýší, zároveň se mnohonásobně přetíží kapacita omezených veřejných prostranství a zeleně. Další výstavba navíc zhorší již nyní kritickou dopravní situaci a parkování a tisíce lidí nepojme ani přetížená cyklostezka. Je potřeba etapizovat výstavbu tak, aby vybavenost a veřejné prostory nezaostávaly. Respektive podmiňovat výstavbu dostatečnou vybaveností a záchranou či adekvátní náhradou zničené zeleně, a to v časovém souladu.
Oceňujeme snahy zastupitelů dát oblasti dobrý základ, ale vidíme také opakující se tlaky developerů, kteří nemají motivaci, aby se všem novým obyvatelům v oblasti žilo dobře i další desítky let. Jejich ochota současně s byty dodávat území přiměřenou vybavenost není zřejmá. Nejmarkantněji to ukazuje stávající neúnosná přetíženost páteřní cyklostezky, jež je kvůli absenci alternativních průchodů oblastí stále častěji téměř neprůjezdná a tím se stává velmi nebezpečným místem pro pěší i cyklisty. V oblasti enormně ubývá hodnotné zeleně a není únosné, aby tento trend nadále pokračoval. Připravované projekty výstavby tomu však nasvědčují. Je smutné, že v jedné z největších rozvojových oblastí byla promarněna šance vytvořit moderní město doslova na zelené louce.
Je potřeba zastavit developery při snaze činit velké sliby, ale nakonec hlavně vytěžit z oblasti krátkodobé zisky a zanechat tu stav, který není příjemný k bydlení. Je potřeba ochránit poslední zbytky vzrostlé a klimaticky i esteticky hodnotné zeleně, především vzrostlé stromy, jež jsou již několik let necitlivě káceny a nahrazovány domy či neadekvátním porostem s alibistickým heslem „u Rokytky je zeleně dost“. Rozhodnutí zastavět zhruba polovinu potenciální plochy zeleně v místě centrálního parku Zahrádky v kontextu nedostatečnosti tak malého prostoru veřejné parkové plochy považujeme za velké pochybení zastupitelů a úředníků. Je však stále možnost toto lokální biocentrum obestavěné domy ochránit zvážením možnosti etapizace rozvoje a důkladným promyšlením koncepce a formy využití prostoru.
CO POŽADUJEME – HLAVNÍ TEZE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn)
My, níže podepsaní, žádáme následující:
· Předložení argumentů o vyváženosti plánované masivní výstavby v širším okolí říčky Rokytky ze strany zastupitelů a úřadů
· Profesionální řízení koncepce veřejných prostranství obcí, místními obyvateli a architekty spíše než developery, a to v souladu s všeobecnou strategií rozvoje ČR i hlavního města Prahy (se zaměřením na komfort a kvalitu bydlení, klima a zeleň) tak, aby se místo našeho bydliště proměnilo v moderní a příjemnou komunitní oblast, kde se lidé mají kde potkávat, rádi zde tráví čas a nemusí denně jezdit autem či MHD za lepší vybaveností jinam.
· Zahrnutí etapizace výstavby podle priorit zohledňujících širší kontext, tedy počet přibývajících obyvatel a odpovídajícího zázemí pro tyto obyvatele, do procesu plánování a schvalování výstavby.
· Důsledné plnění a realizaci smysluplných vizí a plánů ze strany příslušného stavebního úřadu skrze závazné smlouvy s developery a pečlivou kontrolu jejich plnění v dohodnutém rámci.
· Rychlé dokončení výstavby roky slibované chybějící základní školy s dostatečnou kapacitou zájmového vyžití velkého počtu místních dětí školního věku a celkové zlepšení vybavenosti oblasti, celistvé a průběžné hodnocení každé změny územního plánu, revizi aktuální situace před dalším územním rozhodnutím o umístění staveb nebo zvýšením stupně zastavitelnosti bez aktuálního zajištění vybavenosti pro stávající i nové obyvatele. Dále promyšlené a koncepční využití možnosti urbanistických studií za předpokladu jejich aktuálnosti, provázanosti a smysluplnosti s ohledem na klíčové parametry komfortu bydlení pro místní obyvatele, a ne pouze na bázi ekonomických výpočtů. Jako nepřímí plátci těchto studií požadujeme, aby tyto studie reflektovaly současnou kritickou situaci popsanou v této petici s rozvržením blíže specifikované zeleně, odpočinkových zón, sportovišť, parků, cyklostezek či pěších promenád a průchodů celou oblastí, prostorů pro výběh psů, počtu bytů/výšky budov/zastavěnosti v jednotlivých zónách, obchodů, služeb, zájmové činnosti, komunitních prostor (zahrady) apod., které zde chybí.
· Konec zbytečného kácení a likvidace zeleně, pozastavení výstavby v místech zachovalé vzrostlé zeleně do doby, než vznikne odpovídající objem alternativních vzrostlých zelených ploch v rámci výstavby, především však zastavení výstavby v zastavitelné ploše posledních zachovalých zahrádek vedle Parku Zahrádky. Navrhujeme zde efektivnější a účelnější veřejně prospěšné využití k odpočinku, sportu, vzdělávání a jako komunitního prostoru pro setkávání obyvatel, a to s respektem k navrhovanému Metropolitnímu plánu, jenž celé území původních zahrádek logicky označuje jako místo k rekreaci a obslužnosti související s bydlením těch, co žijí kolem něj, a ne k dalšímu navyšování počtu obyvatel. Dále pak zachování oblíbeného zájmového prostoru komunitního charakteru „Ráj poníků“ i přes výstavbu v místě jeho již dlouholeté působnosti, a naopak posílení podobných zájmových center pro všechny věkové kategorie obyvatel.
· Reflektování stávající dopravní přetíženosti, omezení vjezdu a parkování uvnitř obytné oblasti nerezidentům (vzhledem k nadprůměrné MHD obslužnosti) a důslednější vyměření povinného počtu parkovacích míst na počet bytů, jež neodpovídá současným trendům, dále omezení neúnosného provozu v oblasti parkové zóny (zamezení parkování nerezidentů přijíždějících do přetížené oblasti „na výlet“)
· Vyřešení kolizní situace na páteřní cyklostezce, odklonění pěšího provozu z cyklostezky do alternativních páteřních promenád s kvalitním zpevněným povrchem, a to atraktivitou cílových destinací (parkové plochy, sezení ve stínu, cvičební prvky, interaktivní a přírodní herní prvky pro děti, občerstvení, obslužnost), revizi průchodnosti oblastí, jež byla vhodně definována již před výstavbou cyklostezky, a tlak na developery, aby se na tvorbě průchodnosti oblastí aktivně podíleli.
· Zvýšenou pozornost oblasti Bleších trhů, nezapadajících svým charakterem do rezidenční rozvojové čtvrti a nepřiměřeně zatěžujících o víkendech křižovatku U Elektry, a zároveň zohlednění potřeb celé oblasti při urbanistické analýze využití tohoto území nejen pro další bytové domy, ale více jako veřejně prospěšný prostor, jehož se tu dlouhodobě nedostává.
· Vyřešení problémových oblastí veřejných prostor – např. podmáčené zóny zeleně a cest pro pěší, ochrana částí zeleně a vodních ploch pro úkryt zvířat, ptáků, plazů, žab a hmyzu a zároveň pro bezpečí dětí, zajištění hnízd sršňů v oblasti intenzivního pobývání lidí, plot a okolí zahradnictví v těsném sousedství parku a jeho časté zamořování širšího okolí parku kouřem, říčku znečišťující výpusť v místě lávky v parku, zlepšení stavu frekventované křižovatky U Elektry/Modrého, osvětlení neosvětlených částí průchodů, průchod z rezidence za Kolbenovou ul. (AFI) k unikátním Klíčovským sadům, řešení koncepce kontejnerů na tříděný odpad apod., a to díky aktivní a konstruktivní zpětné vazbě ze strany místních obyvatel.
KOMU JE PETICE ADRESOVÁNA:
Magistrát hl. města Prahy:
Rada hl. m. Prahy
Ing. Arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu pro sekci rozhodování o území
Ing. Martin Čemus, ředitel odboru územního rozvoje
RNDr. Štěpán Kyjovský, ředitel odboru ochrany prostředí
Petr Zeman, předseda Výboru pro územní rozvoj, úz. plán a památkovou péči ZHMP
Městská část Praha 9:
Ing. Jan Jarolím, starosta MČ
Mgr. Tomáš Portlík, místostarosta MČ
Bc. Kamila Viktorinová, Komise bytová, kultury a sportu
Ing. Kornélia Gottmanová, předs. Školské komise, Komise pro územní rozvoj MČ
Bc. Jana Rykrová, odbor výstavby a úz. rozvoje
Bc. Jan Poupě, člen rady MČ
IPR (Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy):
Ing. Marek Zděradička, zástupce ředitele pro odbornou činnost
Ing. Ondřej Zemánek, urbanista koncepční projektant pro Prahu 9
Státní pozemkový úřad, pobočka Kladno (pro Prahu)
Ministerstvo zemědělství: Judr. Jindřich Urfus, ředitel legisl. odboru, podpora „Zahrádkářského zákona“
OBSAH ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn):
1. Vymezení oblasti – mapa
2. Nekoncepčnost výstavby, studie bez návaznosti, změny územního plánu
3. Likvidace vzrostlé zeleně, kácení zdravých stromů, nahrazování nekvalitní zelenou plochou, přetížený a prostorově sevřený Park Zahrádky
4. Likvidace původních zahrádek, jejich nahrazení výstavbou, záchrana posledního možného rozšíření parku se vzrostlou zelení
5. Chybějící vybavenost, služby, alternativní průchody oblastí, veřejné prostory pro setkávání, slibovaná škola
6. Dopravní přetížení, nedostatek parkovacích míst, nerezidenti přijíždějící auty k parku.
7. Cyklostezka jako jediný páteřní průchod přetížená pěšími a nebezpečná pro všechny
8. Co navrhujeme a požadujeme
9. Komu je petice adresována
Autor: Monika Domincová | 629 podpisů
Více >Proluka je nezastavěné místo mezi Moskevskou a Krymskou ulicí. MČ Praha 10 dne 4. 2. 2013 prodala pozemky patřící městu firmě Magnolia Invest, která zde plánuje stavbu dvou budov Carnea a Magnolia. Máme odůvodněné obavy, že obě stavby naruší charakter, atmosféru a fungování čtvrti, přinesou zhoršení kvality života místním obyvatelům, snížení hodnoty okolních nemovitostí a znemožní konání desítek občanských aktivit, které za posledních pět let přinesly do této čtvrti nový život.
Hodnoty místního genia loci, tak jak jej vnímáme, jsou zejména:
- Parkové ostrovy zeleně na křížení ulic
- Malá parcelace a malé měřítko jednotlivých staveb
- Nepravidelnosti v uličních čarách
- Pitoresknost, určitá míra nahodilosti díky prorůstání starších a novějších částí zástavby
- Kaskádovitost, svažitost
- Zástavba kopírující nikoli vyrovnávající výšky terénu
- Zachovalé staré zbytky zídek a schodů
- „Kočičí hlavy” v ulicích
- Klidná rezidenční čtvrť
Cíl petice:
Požadujeme, aby Hlavní město Praha a MČ Praha 10 jako účastníci řízení vznesly námitky k ochraně zájmů obce a svých občanů (zejména paragraf 89 odst. 4 stavebního zákona).
Konkrétně, aby jako účastníci řízení požadovali:
PROBLÉM DOPRAVA
1. aby v zájmu obyvatel nedošlo k dalšímu dopravnímu zatížení Krymské ulice a bezejmenné ulice (spojující Moskevskou a Krymskou),
2. aby nedošlo ke zvýšení dopravního zatížení v lokalitě a tím zvýšení hluku a znečištění ovzduší,
PROBLÉM DEVASTACE VEŘEJNÉHO PROSTORU
3. aby byl zachován veřejný prostor v podobě, která umožňuje jeho aktivní využívání obyvateli (neboť veřejný prostor redukovaný na nástupní plochu do komerčních prostor parteru stavby slouží jen účelům těchto komerčních prostor a nikoli občanům),
PROBLÉM ZELEŇ
4. aby byla zachována zeleň v podobě, která slouží k odpočinku, zlepšuje ovzduší a mikroklima, pozitivně působí na psychiku, aby nebyla jen zkrášlením projektu stavebníka, ale měla místotvornou funkci,
5. aby stavební úřad zamítl zástavbu budovou Carnea, i obdobnou budovou, pokud by měla dosahovat až k hraniční linii s ulicí Krymskou v důsledku čehož by zcela zanikla vzrostlá zeleň na místě, kde tvoří součást místního genia loci v průhledu Krymskou,
6. aby na způsob využití a úpravy pozemcků (patřících obci) „vršovického tržíčku“ proběhla architektonicko krajinářská soutěž na podobu všestranně využitelného veřejného prostoru a zeleně,
7. aby byl stavebník zavázán výsledek této soutěže respektovat,
PROBLÉM CHARAKTER A OBJEM BUDOVY
8. aby Hl. m. Praha a MČ Praha 10, jako účastníci řízení, odmítli blokovou zástavbu území mezi Krymskou a Moskevskou, monolitickou stavbou Magnolia a prosazovali prostupnou, rozmanitou a členitou zástavbu s různou výškou
9. aby Hlavní město Praha a Městská část Praha 10, jako účastníci řízení, vyžadovali omezení výšky zástavby směrem do Krymské ulice a prosazovali respektování rozdílu výšek Moskevské a Krymské ulice. (stavba, která naváže na římsy domů v Moskevské, je více než o dvě patra vyšší oproti zástavbě v ulici Krymská!)
10. aby odmítli využití parteru pro supermarket a předcházeli tak dopravní zátěži a likvidaci malých obchodů.
11. aby vyzvali stavebníka k přepracování projektu z důvodu celkové nevhodnosti a necitlivosti ke svému okolí a doporučili stavebníkovi uspořádat architektonickou soutěž ve spolupráci s komorou architektů
12. aby Hlavní město Praha a Městská část Praha 10, jako účastníci řízení, využili všech procesních práv k tomu, aby prosazovali výše uvedené požadavky (1. – 11.) — to včetně soudního přezkumu případného rozhodnutí, které by uvedené požadavky nerespektovalo.
Petiční výbor:
Kateřina McCreary, bytem Charkovská 18, Praha 10 (oprávněná jednat jménem petičního výboru)
Daniel Walter, bytem Kodaňská 28, Praha 10
Pavla Le Roch, bytem Estonská 4, Praha 10
Autor: Start Vršovice | 600 podpisů
Více >My, níže podepsaní, se obracíme na zodpovědné instituce a veřejnost s výzvou k zachování unikátního uměleckého díla Davida Černého, motýlů na fasádě obchodního domu Máj Národní v Praze. Toto umělecké dílo, které spojuje symboliku míru, svobody a poctu československým stíhacím pilotům, hrdinům RAF, je nejen výrazným kulturním prvkem, ale i důležitým odkazem na historické události naší země. Umístění motýlů přímo na Národní třídě, kde se odehrály klíčové momenty našich moderních dějin, dodává tomuto dílu ještě hlubší význam.
Motýli s křídly, která připomínají jemnost a křehkost života, a trupem inspirovaným stíhačkou Spitfire, odkazují na bojovnost a odvahu v těžkých časech. Toto dílo symbolizuje spojení míru a boje za svobodu, aktuální téma nejen pro českou společnost, ale i pro celý svět. Kinetické sochy na fasádě oživují prostor, který by jinak zůstal pouhou vzpomínkou na minulost.
Nechceme, aby byl tento odkaz odstraněn nebo opomenut! Žádáme proto, aby byly motýli Davida Černého zachováni a zůstali součástí veřejného prostoru v srdci Prahy. Tím podpoříme nejen kulturní život města, ale i připomeneme naši historii a hodnoty, které nás vedly k demokracii a svobodě. Praha musí žít a dýchat nejen historií, ale i současným uměním, které má sílu spojovat generace a přinášet novou perspektivu na svět kolem nás.
Připojte se k nám, zachraňme motýly a zajistěme, aby Praha zůstala městem, které si cení svobody, umění a svých hrdinů!
Podpořte tuto petici a přidejte svůj hlas k těm, kteří chtějí, aby umění žilo dál v srdci naší metropole!
Autor: Petr Peřina | 594 podpisů
Více >My, níže podepsaní, žádáme o co nejrychlejšího uvedení do provozu tunelu Blanka. Pražské vozovky jsou ucpané, řidiči naštvaní, Blanka stále zavřená a další peníze padají jako by do černé díry… Termín otevření se neustále odkládá – podle smlouvy na stavební část tunelového komplexu, kterou 30. října 2006 podepsal tehdejší pražský primátor Pavel Bém, měla být stavba hotova v roce 2011 a předpokládala sumu 21,2 miliardy korun.
A výsledek?
Tunelem se dodnes nejezdí, Praha podle posledních informací zaplatí víc než dvakrát tolik. Jsme svědky neustálého odkládání dokončení, vzájemných sporů a obviňování magistrátu a dodavatelských organizací. Navíc ani není jasné, do jaké míry dojde ke slibovanému zklidnění dopravy ve městě.
Nechceme dalších pět let trávit čas v kolonách na Letné, než se dohodnete, kdo všechny problémy zavinil. To můžete klidně řešit, až tunel zprovozníte.
Žádáme proto odpovědné instituce, aby zajistily v co nejkratším možném termínu zprovoznění tunelového komplexu Blanka
Už chceme tunelem jezdit!
Autor: Dalibor Malina | 584 podpisů
Více >Vyberte si svůj region