Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.
Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.
Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.
Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu.
Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.
Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu.
Autor: Benjamin Parlásek | 20 podpisů
Více >S velikým smutkem jsme se seznámili s faktem, že naše dlouholetá, tradiční Vánoční výprava, byla za našima zády zrušena a nahrazena méně důstojnou a ne tolik atraktivní výpravou Mikulášskou. Anšto jsme oddíl křesťanských skautů a Vánoce jsou jedním z velkých a nejvýznamnějších pilířů liturgického roku i naší víry, prosíme o návrat k naší toliko milované Vánoční výpravě.
Autor: P. Bruno Maria Michal Giacintov OSB | 10 podpisů
Více >Vážený pane první náměstku primátora,
My, níže podepsaní, tímto žádáme o zvážení zavedení opatření ke zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány a o zřízení světelné signalizace na křižovatce Radlická, Butovická. Tato opatření považujeme za nezbytná pro bezpečnost a kvalitu života v této lokalitě, zejména s ohledem na ochranu dětí, které navštěvují dvě blízké základní školy a mateřské školky.
1. Aktuální stav
Kvůli vysoké intenzitě provozu a faktu, že je Radlická v tomto úseku střídavě čtyřpruhová a dvoupruhová, zde mnoho řidičů překračuje povolenou rychlost a dochází tu k tvorbě častých nebezpečných situací pro chodce, motoristy i cyklisty. Tyto situace v kombinaci s frekventovaným přecházením dětí přes Radlickou na přechodu u této křižovatky mohou mít katastrofální následky.
V uplynulých pěti letech vznášeli někteří jinoničtí občané dotazy na zřízení světelné signalizace na zástupce místní samosprávy a TSK. Bohužel jsme dostávali odpovědi typu „nejsou peníze“, „křižovatka nesplňuje požadavky normy na zřízení světelné signalizace“, „investice přijde vniveč, když se bude stavět Radlická radiála“, „nedávno se investovalo do zvýšení bezpečnosti křižovatky“. Na všechny tyto odpovědi existují silné protiargumenty, které jsme ovšem jako jednotliví občané neměli možnost efektivně přednést.
Proto jsme se rozhodli jít cestou petice. Doufáme, že tak nastartujeme aktivní diskuzi odpovědných orgánů s občany na řešení této otázky. Rádi bychom v rámci ní ukázali, jak to s bezpečností této křižovatky vypadá ve skutečnosti, nikoli na papíře.
2. Zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány, zřízení světelné signalizace
Radlická ulice v úseku mezi Stodůleckou a Mezi Lány je známá vysokou intenzitou provozu a častým překračováním povolené rychlosti. Proto žádáme o prověření základních bezpečnostních opatření:
zúžení Radlické do jednoho pruhu v tomto úseku v obou směrech,
prověření možnosti využití zrušeného pruhu např. pro parkovací stání a/nebo cyklopruh vhodného typu,
zřízení světelné signalizace na křižovatce s Butovickou.
Nyní proběhlá změna organizace jízdních pruhů v úseku Stodůlecká – Butovická je chvályhodná, sama o sobě však bezpečí zejména dětí dostatečně nezvýšila.
Nedávno se navíc ukázalo, že Praha uvažuje o postupné stavbě Radlické radiály. Tyto úvahy dále zintenzivňují potřebu zvýšení bezpečnosti této křižovatky a tohoto úseku Radlické pro chodce, protože pokud bude tunel Radlice zprovozněn před zbytkem Radlické radiály, intenzita a nebezpečnost provozu na stávající Radlické se dále podstatně navýší.
Omezení počtu pruhů a zřízení světelné signalizace na křižovatce podle našeho názoru zajistí zpomalení neukázněných řidičů na rychlostní limit a tím zvýší schopnost jejich správné reakce na dění na křižovatce. Zároveň by tato opatření významně navýšila počet parkovacích míst, což by mimo jiné mohlo v návaznosti na již existující školní ulici před Tyršovou školou a plánované zklidnění dopravy v oblasti starých Butovic významně pomoci s bezpečnou dopravní obslužností obou škol.
Věříme, že naše žádost bude přijata s pochopením a vstřícností, a že se podaří uskutečnit opatření, která přispějí k bezpečnějšímu a klidnějšímu prostředí pro všechny, zejména pak pro děti.
Děkujeme za Vaši pozornost a ochotu se naší žádostí zabývat.
S úctou, petiční výbor:
Petr Papírník, Markova 528/14, Praha 5, Jinonice, tel. 777 133 259, email petr.purnanand@gmail.com
Marek Měrka, V břízkách 348, Praha 5, tel. 605 295 960, email marek.merka@gmail.com
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.
Autor: Petr Papírník | 4 podpisy
Více >Výrobce: Opavia – http://www.opavia-lu.com
Váha: 31g
Cena: 8,- Kč
Energetická hodnota: 2315 kJ / 553 kcal (100 g)
Proč už se nevyrábí vlnky? Odpověď mi zaslali přímo od výrobce MONDELEZ:
Vážený pane Volhejne,
děkujeme Vám za e-mail. Reakcí a názorů našich spotřebitelů si velmi vážíme. Naše portfolio výrobků podléhá neustálé obměně. Řídíme se zde průběžným průzkumem trhu a zájmu našich zákazníků.
Bohužel sušenky Vlnky byly dříve součástí našeho portfolia. V současné době o jejich znovuzavedení na českém a slovenském trhu neuvažujeme, přesto věříme, že v našem portfoliu najdete stejně kvalitní výrobky.
Vaši připomínku ohledně těchto sušenek jsme předali odpovědnému oddělení ke zvážení.
Se srdečným pozdravem
Petra Seifertová
Nesouhlasím proč obměňovat nějakou výrobu když to byly nejlepší sušenky na Českém trhu!
Podepsáním této petice si zavzpomínáme na tyto výborné sušenky a doufám že to MONDELEZ donutí třeba i obnovit výrobu.
Autor: Petr Volhejn | 2577 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané a uživatelé veřejného prostoru náměstí Smiřických a veřejného prostoru za budovou č.p. 15 v Kostelci nad Černými lesy žádáme, aby proběhla realizace projektu „Revitalizace a modernizace veřejného prostoru Kostelec nad Černými lesy“ v předkládané podobě, v jaké je aktuálně zpracován a podán na stavební úřad v Říčanech v rámci žádosti o vydání stavebního povolení podaného 2.2.2024.
Zejména žádáme:
- aby byl veřejný prostor před základní školou na náměstí Smiřických řešen zejména s ohledem na bezpečnost školních dětí, které zde prochází do školy,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou byla z důvodu bezpečnosti chodců a dětí zklidněna doprava a aby došlo k redukci parkoviště na parkovací stání K+R s provozem např. doby stání v době frekventovaného využití max. 3 min, jinak max. 20 minut,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou bylo vytvořeno alespoň 1 stání pro invalidy a imobilní občany,
- aby namísto současných kapacitně nevyhovujících zastávek byly vytvořeny dostatečně velké zálivy pro autobusové zastávky, aby podpořily plynulost silničního provozu v době, kdy je frekvence dopravy vysoká a čekající cestující veřejnou dopravou v bezpečí nebo při nepřízni počasí mohli využít autobusové zastávky,
- aby v prostoru před základní školou a na náměstí vznikly záhony s květinami a prostor byl osázen stromy,
- aby nebyl prostor před školou využíván jako místo pro dlouhodobé parkování aut a město zajistilo kontrolu platby parkovného městskými strážníky na denní bázi s frekvencí alespoň 3x denně,
- aby byla náhradou vytvořena parkovací místa za místa zrušená v prostoru před základní školou na náměstí Smiřických, popř. za budovou č.p. 15 pro delší parkování,
- aby v dolní částí náměstí za kostelem vzniklo dětské hřiště,
- aby na náměstí nebo v bližším okruhu vzniklo veřejné WC provozované 24h
- aby za budovou č.p.15 nově vzniklé veřejné prostranství obsahovalo skate park nebo obdobné místo pro aktivní trávení volného času mládeže.
Zdůvodnění: Projekt ideově vychází ze studie, která byla občanům a uživatelům veřejného prostranství představena v květnu r. 2023, veřejností byl záměr velmi dobře přijat. Dále byl projektový záměr a studie diskutována se zastupiteli města, kteří podobu schválili většinově dne 13.9.2023. Taktéž 13.9.2023 byli občani města vyzváni veřejně starostou města J. Černým na zastupitelstvu, aby případně připomínky zasílali průběžně na radu města. Dále proběhlo setkání se zástupci vedení z místní základní školy a dále zástupci rodičů, kteří se studií a návrhem projektu souhlasili ve všech bodech. Setkání se účastnili také zástupci podnikatelů, jejichž požadavky byly do projektu zapracovány. Následně byly tyto změny podrobeny schvalování kompetentních orgánů.
Z pohledu problematiky sucha, která je pro celou oblast Praha - Východ naprosto zásadní, je projekt moderně pojatý a jeho realizace vdechne nové využití nevyužívaného náměstí a veřejných prostranství města. V cílovém stavu bude povrch dotčené oblasti natolik propustný a srážková voda bude akumulována pro zálivku, že dojde k výraznému zlepšení mezoklimatických podmínek, zvýšení zasakování srážkových vod a efektivnějšímu nakládání s nimi.
Také arboristické ošetření vzrostlých stromů, výsadba dalších nebo navrhovaná druhová skladba keřového patra veřejný prostor pomůže lépe přizpůsobit klimatickým změnám.
Současné umístění parkoviště před základní školou je neslučitelné s funkcí veřejného prostoru před školním zařízením, proto kvitujeme jeho eliminaci. Projekt tak myslí na nutnost vybudovat náhradní parkovací stání v dochozí vzdálenosti na náměstí pro krátkodobé parkování nebo pro dlouhodobé parkování za budovou č.p.15. Dále je třeba zajistit dostatečně velké zálivy pro autobusy pro dojíždějící děti do místní základní školy a další osoby za prací nebo do školy mimo Kostelec nad Černými lesy. Toto řešení je nutno realizovat především z hlediska bezpečnosti chodců a plynulosti silničního provozu a aby nebyly ohroženy volně se pohybující děti v prostoru před základní školou. Stejně jako doma auto neparkujeme v obytné části zahrady, i tady je nutno jej odklonit na odstavné parkoviště nebo využít místa K+R jen na nezbytně nutnou dobu nákupu (max. 20 minut) nebo naložení a vyložení dětí do/ze školy.
Vzhledem k výše uvedené skutečnosti žádáme o realizaci rekonstrukce náměstí a přilehlých veřejných prostor v plném rozsahu předkládaného projektu ve stavebním řízení veřejnou vyhláškou. Děkujeme za vaši pozornost a doufáme, že naše žádost bude brzy vyslyšena.
S úctou, všichni níže podepsáni.
Autor: výbor - Tereza Vaňková, Barbora Puchý Petiční | 112 podpisů
Více >PETICE ZA ZRUŠENÍ TELEVIZNÍHO A ROZHLASOVÉHO POPLATKU
STOP poplatkům za Český rozhlas a Českou televizi
Proč vzniká tato petice. Občané se nedozvídají od výše uvedených veřejnoprávních institucí pravdivé informace. Informace jsou záměrně zkreslovány, jsou neúplné nebo zavádějící.
Pokud se občan obrátí na veřejnoprávní TV nebo rozhlas se závažným zjištěním, na který má daný občan důkazy, že se děje něco nepravého, tak se tyto veřejnoprávní instituce rozhodnou o vysílání problému podle toho, jestli ona věc náhodou nejde proti zájmům některých skupin.
Nelíbí se nám, jak se chovají veřejnoprávní instituce k našemu panu prezidentovi. Prezident je volený přímo občany, tedy i poplatníky veřejnoprávního vysílání. Zajímá nás názor pana prezidenta na dění v České republice i ve světě. Z jakého důvodu se nemůžeme dívat nebo poslouchat přímý přenos u výše uvedených médií? Pan prezident vystoupil v přímém přenosu soukromé televize a rozhlase, kterým žádné koncesionářské poplatky neplatíme.
Pokud si uvedená veřejnoprávní média diktují, jak se budou chovat k plátcům koncesionářských poplatků, odmítáme tyto poplatky platit.
Autor: Dalibor Hanus | 8185 podpisů
Více >V rámci zlepšení dopravní situace na rozhraní Smíchova a Radlic navrhujeme obnovu vlakové zastávky Praha-Konvářka, na kterou se zapomnělo při obnově této tratě. Kvitujeme zachování zastávky Praha-Žvahov i vytvoření nové zastávky Waltrovka (Praha-Jinonice), které jsou dnes daleko více využívané než v dobách minulých. Taktéž zastávka Praha-Konvářka (třeba opět pouze "na znamení") umožní dopravu z "kopce" do centra, ať již na Smíchovské nádraží či hl. nádraží Praha. Nemluvě o možnostech výjezdu na druhou stranu " do přírody" směr Hostivice a jistému ulehčení dopravní situace v ulicích Pod Děvínem, K Závěrce a dalších.
Autor: Jan Vrana | 151 podpisů
Více >Mnozí distributoři balených nápojů, v čele s Coca-Cola, začali plastovým lahvím přidělovat neoddělitelná víčka. K tomuto kroku přistoupili zřejmě v dobré víře, aby uživatelům těchto nápojů víčka nepadala na zem či se neztratila. Bohužel však provedení nebylo úplně šťastné. Víčka se při otevírání velmi snadno utrhnou, čímž vzniknou ostré útržky plastu, o které je možné se poranit při manipulaci s lahví či při konzumaci nápoje. Ostré výčnělky vznikají jak na zbytku víčka na lahvi, který ani nelze odstranit, tak na víčku samotném. Tento design víčka je ve skutečnosti nepraktický i pokud se víčko podaří neutrhnout. Při konzumaci pak překáží u úst. Z tohoto důvodu vyzýváme distributory nápojů v ČR, aby tato víčka zrušili a vrátili se k původnímu designu. Děkujeme předem za návrat k bezpečným víčkům.
Autor: Jan Baron | 67 podpisů
Více >Endometrióza je druhé nejčastější gynekologické onemocnění, při kterém se tkáň podobná děložní sliznici vyskytuje i jinde v těle, než pouze v děloze.
Endometriózu má 1 z 10 žen v reprodukčním věku, což odpovídá 190 milionům žen na celém světě a zhruba 250 tisícům žen v České republice. Diagnóza tohoto onemocnění trvá v průměru 7 až 10 let.
Typickými symptomy jsou bolestivá a silná menstruace, bolestivé vyprazdňování, bolesti podbřišku, bolestivý sex a neplodnost…
Chceš, aby bylo v České republice více center specializujících se na endometriózu a tím se zkrátila doba diagnostiky? Chceš, aby byla endometrióza uznána jako závažné onemocnění a aby proběhla reforma úhradového systému léčby? Chceš, aby se zlepšila prevence a povědomí o tomto onemocnění? Chceš, aby se přestala bagatelizovat bolestivá menstruace?
MY TO CHCEME TAKY!
Chceme, aby zákonodárci udělali nutné změny a pomohli tak ženám s endometriózou ke kvalitnějšímu životu.
Chceme, aby se o endometrióze mluvilo, protože ženské zdraví není jen otázkou žen, ale CELÉ POPULACE!
Podepiš naši petici Za zdravé dělohy se kterou se vydáme v dubnu 2023 do poslanecké sněmovny.
Čím více podpisů se nám podaří získat, tím větší šanci na úspěch máme!
Děkujeme za Tvůj čas
Pacientská organizace ENDO talks CZ, z.s.
www.endotalks.cz
Autor: Barbora Pospíšilová | 1599 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Autor: Jan Sychra | 4860 podpisů
Více >PETICE „Za bezpečnou Davli“
Dle čl.18 ústavního zákona č. 23/1991 Sb., kterým se uvozuje Listina základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Čl. I
My,
níže podepsaní občané Městyse Davle a okolí a návštěvníci Davle žádáme prostřednictvím této petice příslušné státní orgány, aby vyřešily definitivně otázku bezpečnosti občanů Městyse Davle a okolí, žáků Základní školy v Davli a všech, kteří Městys Davle navštíví.
Požadujeme snížení rychlosti v části obce Davle na 30 km/h a vybudování úsekového měření na silnici II třídy č. 102 v ulici Na Javorce, Školní, Na Náměstí, K Pivovaru, na podporu dodržování snížené rychlosti v obci. Tento úsek vede středem obce, v bezprostřední blízkosti Základní školy Davle, lékařského zařízení a jsou zde tři autobusové zastávky. V tomto úseku v ulici K Pivovaru je také kulturní sál Městyse Davle a hotel Pivovar, kde dochází často ke kumulaci většího množství osob a častému přecházení komunikace.
Po rekonstrukci silnice II/102 a výměny povrchu z dlažebních kostek na asfaltový povrch v tomto úseku řidiči nedodržují aktuální předepsanou rychlost. V obci je tato skutečnost dlouhodobým problémem, který se nyní opravenou vozovkou ještě zhoršil.
Vzhledem ke jmenovaným skutečnostem považujeme za nutné zajistit opatření, která by zabránila případnému neštěstí. Proto se občané rozhodli svými podpisy pod touto peticí upozornit na velice nebezpečnou situaci, které jsou každodenně vystaveni.
Čl. II.
Zdůvodnění:
Občané Davle a okolí jsou každodenně vystaveni mnoha nebezpečným situacím při přecházení této komunikace při návštěvách lékaře, místních obchodů nebo cestou na autobusové zastávky.
Zvláště nepříjemná a nebezpečná je situace pro naše děti, které mají tuto komunikaci jako jedinou možnost cesty do školy, k sportovnímu areálu, parku, kam pravidelně chodí také děti z mateřské školy. Nejednou se stalo, že auta nerespektovala předepsanou rychlost a signalizační zařízení u školy a bohužel zde již došlo k několika neštěstím přímo na přechodu pro chodce u základní školy navíc opatřeného semaforem. Po poslední nehodě, kde řidič vozu nerespektoval signál s červeným světlem „Stůj!“, která se stala 13.1.2023, došlo k sepsání petice rodiči žáků ZŠ „Petice za zlepšení dopravní situace u ZŠ Davle“, která žádala kompletně celou dopravní situaci v okolí školy zklidnit dalšími bezpečnostními prvky, jako jsou zpomalovací prahy, zúžení vozovky aj. Během rekonstrukce silnice II/102 se Městysi Davle podařilo projednat zúžení komunikace. K dalším úpravám však nedošlo. Řidiči ani během stavebních prací nerespektují předepsanou rychlost a nový asfaltový povrch je svádí k nebezpečné a rychlé jízdě.
Čl. III
Závěr:
Žádáme proto o snížení rychlosti v části Davle, podpořené úsekovým měřením, aby řidiči dodržovali stanovenou rychlost a to z důvodu bezpečnosti a zavedení celoevropského trendu 30 km/hod v centru městyse, který klade důraz na bezpečnost nejzranitelnějších uživatelů dopravy a zároveň snižuje emise i hluk. Náš návrh řešení též zvýší plynulost a bezpečnost silničního provozu a ochrání zdraví a bezpečnost našich občanů a dětí navštěvující základní školu z okolních obcí.
Ze shora uvedených důvodů žádáme o neodkladné vyřízení našeho požadavku s pozitivním výsledkem.
Děkujeme
Za petiční výbor:
Iveta Nejtková, Davle
MVDr. Radek Slanec, Davle
Mgr. Jaromír Němec, Davle-Sloup
Autor: Iveta Nejtková | 158 podpisů
Více >Počínaje 1.9.2024 přechází nemalé množství vysokých škol v ČR na model, kdy se platnost průkazu ISIC dá prokázat pouze v aplikaci. Fyzická karta zůstává pouze pro potřeby školy. Toto řešení nám níže podepsaným přijde nešťastné. Jedním z důvodů je fakt, že i v dnešní době nemusí mít každý student chytrý telefon, primárně proto, že o tuto možnost nestojí. Dále slouží tento průkaz k dokládání statusu studenta i mimo školu, kde ne vždy je možnost telefon dobít a průkaz tak zobrazit. Tímto žádáme, aby byla opět možnost mít kartu ISIC fyzicky prodlouženou za užití termotisku či samolepky.
Autor: Tomáš Kysela | 2068 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, žádáme vedení Magistrátu statutárního města Havířov, aby kvůli nedostatkům uvedeným níže, zahájilo plánování přestavby parkovacích míst pro motorová vozidla v ulici Emy Destinnové.
V současné době je s postupným nárůstem obyvatel a tudíž i držitelů řidičského oprávnění, téměř nemožné u svého bydliště najít vhodné a legální místo pro zaparkování svých osobních automobilů. Některým rezidentům v ulici Emy Destinnové mnohdy nezbývá nic jiného, než volba ulice, vyhrazených míst, okrajů vozovky nebo zákazů stání. Tím tak za marné pokusy o parkování u svých domovů dostávají pokuty právě od magistrátu města Havířov, který by takové problémy spíše měl řešit a netrestat za své chyby své občany.
Navrhujeme proto, aby se dle návrhu na obrázku v této petici nebo jinak, rozšířil počet parkovacích míst pro osobní automobily alespoň o padesát. S aktuálním počtem parkovacích míst nejsme spokojeni, ačkoliv zde žije kolem jednoho tisíce rezidentů, kteří nemají kde zaparkovat. Nejedná se pouze o parkování, jedná se i o přístup k větším nákupům, převoz dětí na vyšetření, cesta do práce, služby apod.
Autor: Jakub Křivohlavý | 37 podpisů
Více >My, níže podepsaní obyvatelé bytových jednotek v Jablunkově, žádáme o prošetření dlouhodobé situace týkající se problémů s teplou vodou.
Popis situace:
Dlouhodobě (od listopadu 2023) se potýkáme s výpadkem teplé vody. Situaci jsme řešili s Technickými službami Jablunkov (konkrétně s p. Kawulokem), podle kterých je chyba v rozvodech daných bytových domů a řešením je odpouštění vody v horních patrech. (dle poslední kontroly slovy p. Kawuloka: Pokud je teplá trubka, musíte mít teplou vodu.)
Problém jsme rovněž řešili s p. Martynkovou na SBD v Jablunkově. Byl přizván odborník, p. Tyrlík, který provedl měření, z něhož vyplynulo, že chyba je na straně Technických služeb.
Nejsme spokojeni, že si tento problém obě strany přehazujou a výpadky teplé vody se pořád opakují.
Neustálé odpuštění teplé vody považují obyvatelé bytových jednotek za neakceptovatelné.
Nárok na slevu – pokud se neustále budou vyskytovat problémy s teplou vodou, měli bychom mít možnost požádat o slevu jako kompenzaci za neadekvátní podmínky.
Za domovníky Petr Heczko
Autor: Petr Heczko | 1 podpis
Více >Jako rodiče dětí na Základní škole Drtinova sledujeme množství poživatelů drog v těsném sousedství hřiště a jídelny školy směrem ke Stanici přírodovědců. Těsně u školy se nacházejí injekční stříkačky a děti mají z jídelny výhled na aplikaci drog narkomany, což podle nás není vhodné, a ani bezpečné. Problém má podle nás relativně jednoduché a rychlé řešení. Ulička by díky tomu mohla prospět škole, která by ji mohla využívat buď pro přístup nebo jako zahrádku pro děti. S ředitelem školy jsme návrh konzultovali. Cílem by bylo jednoduše uličku ohradit plotem a vstupní bránou a rekultivovat ji jako přístup ke škole.
Žádáme proto, aby Městská část Praha 5 zajistila ohrazení, které by zamezilo přístupu a koncentraci nežádoucích osob v okolí školy. Bylo by již na škole, zda by např. v rámci kroužků využila uličku i pro zahradnické aktivity.
Autor: Jiří Buryan | 70 podpisů
Více >Milé spolužačky a spolužáci,
připravil jsem tuto petici, abychom se společně postavili za lepší podmínky bydlení na našich kolejích. Všichni víme, že aktuální kolejné je příliš vysoké a že kvalita poskytovaného ubytování zdaleka neodpovídá ceně, kterou musíme platit.
Proč je důležité tuto petici podepsat?
Vysoké kolejné navzdory poklesu cen energií: Ceny energií klesly, přesto se nájemné na kolejích oproti loňsku zvýšilo. Kolejné se tak stalo pro mnoho z nás neúnosnou finanční zátěží, která komplikuje naše studijní i osobní životy.
Špatné podmínky pro bydlení: Vytápění často nefunguje a teplá voda je problém. Tyto nedostatky vedly k tomu, že mnoho studentů trpí nachlazením a dalšími zdravotními potížemi, což ovlivňuje naše studijní výsledky i každodenní život – zkrátka žijeme v podmínkách, které nejsou vhodné ani pro zdraví, ani pro pohodlí.
Co peticí požadujeme?
Snížení kolejného na úroveň minulého roku – protože pokles cen energií by se měl projevit i v cenách kolejného.
Nárok na slevu – pokud se opět vyskytnou problémy s vytápěním nebo teplou vodou, měli bychom mít možnost požádat o slevu jako kompenzaci za neadekvátní podmínky.
Lepší podmínky pro bydlení – chceme důstojné podmínky, které budou odpovídat zaplacenému nájmu, a zajištění stabilního vytápění a teplé vody.
Jak nám podpisy pomohou?
Čím více podpisů, tím větší bude naše šance na změnu. Pokud vedení uvidí, že většina z nás není s podmínkami spokojena, bude nuceno naše požadavky řešit. Společně můžeme dosáhnout toho, že kolejné bude spravedlivější a že se kvalita ubytování zlepší.
Podpořte prosím tuto petici svým podpisem a pomozte nám všem bydlet v lepších podmínkách za přijatelnější cenu!
Společně máme šanci něco změnit. Podepište a předejte dál!
Autor: Matouš Adamec | 77 podpisů
Více >Dobrý den, jsem JIRI JAROS, poctivý soukromý věřitel poskytující rychlé půjčky do 1 hodiny. Potřebujete půjčku? Nabízím všechny typy půjček od 20 000 Kč do 70 000 000 Kč. Doba trvání mé půjčky je obvykle minimálně 1 měsíc a maximálně 30 let s nízkou úrokovou sazbou 2 %. Pokud vás výše uvedené nabídky zaujaly, dovolte mi, abych vám dnes pomohl svou prokázanou důvěryhodnou zkušeností! Kontaktujte mě prostřednictvím e-mailu: JAROS.JIRI70@GMAIL.COM
Autor: JIRI JAROS | 1 podpis
Více >Dobrý den, potřebujete půjčku? Pro váš dům? Vaše podnikání? Nákup auta? Kolo? Založení vlastního podnikání? Vaše osobní potřeby? Vaše dluhy? Nabízím půjčky od 20 000 Kč do 80 000 000 Kč s úrokovou sazbou 2%. Doba trvání úvěru je 1 - 30 let (12 - 360 měsíců). Pro více informací mě prosím kontaktujte prostřednictvím e-mailu: EVARYCHTARIKOVA442@GMAIL.COM nebo WHATSAPP: +420732742869
Autor: EVA RYCHTARIKOVA | 3 podpisy
Více >PETICE POUZE PRO RP HOSTY
Autor: Jan Koblížek | 1 podpis
Více >Petice dle zákona č.85/1990 Sb., o právu petičním
Vážený pane ministře,
my, níže podepsaní bývalí i současní klienti RÚH a jejich nejbližší, se na Vás obracíme s prosbou, abyste podpořil lékaře, fyzioterapeuty a ostatní zdravotnický personál RÚH.
Současnou situaci v RÚH sledujeme se značnými obavami a chceme, alespoň touto formou, přispět k tomu, aby toto vysoce profesionální, kvalitní a výjimečné pracoviště, které lidem, jako jsme my, pomáhá zlepšovat kvalitu života, zůstalo zachováno na takové úrovni, jakou známe a za niž jsme všem zaměstnancům velmi vděční.
Lékaři, kteří podali hromadnou výpověď, k nám po celou dobu rehabilitačního pobytu a na pravidelných vizitách přistupovali velice zodpovědně a spolu s fyzioterapeuty, ergoterapeuty a dalšími pracovníky vytvořili jednotný organismus, jehož precizní souhra nás mnohé opět dokázala postavit na nohy, naučit znovu chodit, u jiných výrazně zlepšit zdravotní stav, sebeobsluhu a také kladně ovlivnit psychiku. To vše funguje na základě vysoce profesionálního přístupu, protkaného empatií, lidskostí, vstřícností a velkou mírou pomoci. Toho si v těžkých stavech a okamžicích člověk velice váží a vnímá zcela jinak, než za stavu plného zdraví.
Lékaři si také dokázali nalézt čas k tomu, aby nás vyslechli, nabídli řešení v různých situacích a podali pomocnou ruku. Proto jsme znepokojení tím, že tito lidé jsou vystavování bossingu a negativním rozhodnutím ze strany vedení.
Vážený pane ministře, žádáme Vás, a zároveň bychom Vám byli nesmírně vděčni za to, aby Vaše šetření a následné rozhodnutí v této záležitosti pomohlo zachovat fungování RÚ Hrabyně v takové kvalitě, které si jako bývalí i současní klienti , včetně jejich rodin a nejbližších, tolik vážíme, kterou jsme, díky nepřízni osudu mohli osobně poznat, a která nám dokázala i v těžkých chvílích nalézt cestu. A prosíme, skutečně nám, pane ministře, věřte, že víme velice dobře, o čem Vám zde píšeme. Plně podporujeme lékaře a všechny zaměstnance RÚH.
Děkujeme
Irena Hubaczová
Pomezní 254
Český Těšín
Autor: Irena Hubaczová | 99 podpisů
Více >Vyberte si svůj region