Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.
Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.
Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.
Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu.
Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.
Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu.
L'auteur: Benjamin Parlásek | 183 podpisů
En savoir plus >My níže podepsaní oɓčané požadujeme vystavbu ciklostezky na Dřenici z důvodu že pro cyklisty je cesta na Dřenici nebezpečná
L'auteur: Antonín Vávra | 1 Signature
En savoir plus >Tímto podepisujeme petici proti změně organizace dopravy - úpravě dopravního značení platné od 4.12.2023 v Kynšperku nad Ohří, ul. Dlouhá, Maxima Gorkého , Na Příkopech, Zámecká, Strmá , Náměstí Míru a Mistra Jana Husa a žádáme o navrácení v předešlý stav.
Úprava nikomu neprospívá , je v rozporu s potřebami obyvatel zmíněné lokality , plynulou dopravou a není proveditelná. Ul. Strmá ani Zámecká nesplňují parametry pro jízdu vozidel v obou směrech stejně tak jako křižovatky těchto ulic. Průjezd rozměrněnjších vozidel je tak zcela vyloučen a jiné řešení pro průjezd není. Úpravou navíc dojde k omezení řidičů , když jednosměrný provoz bude blokován vozidlem IZS ( policie, záchranka, hasiči) , dopravní nehoda, porucha vozidla, zásobování , doručovací služby , svoz odpadů , stěhování a pod. Řidiči tak budou nuceni porušovat zákon č. 361/2000 Sb. § 24 odst. 1.) písm. g, minimálně v rozsahu zakázaného couvání na komunikaci s jednosměrným provozem neboť jiné řešení nebude existovat.
L'auteur: Petr Tomáš | 9 podpisů
En savoir plus >Tato petice se důrazně ohrazuje proti slovům Mgr. Roberta Čapka v jeho článcích:
• Jak se ničí dobrý učitel v Sokolově, díl 1. : ředitelka Šišková svévolně upravuje známky
• Jak se ničí dobrý učitel v Sokolově, díl 2. : ředitelka Šišková posílá vytýkací dopis
• Jak se ničí dobrý učitel v Sokolově, díl 3. : ředitelka Šišková diskriminuje
Ve zmíněných článcích se vyskytují nepravdivé informace, které v kombinaci s přehnanou, opulentní rétorikou autora textu, který pravděpodobně čerpal pouze z jednostranné výpovědi, vrhají neoprávněně negativní stín na ředitelku školy, a potažmo tak dehonestuje práci všech učitelů na ZŠ Sokolov, Rokycanova 258.
L'auteur: Miroslav Navrátil | 109 podpisů
En savoir plus >Žádám všechny obyvatele, vlastníky, turisty a všechny slušné příchozí o podpis této petice. My slušní občané atd. nechceme ve svém okolí a v okolí svých nemovitostí, které jsou v řádech milionů vidět nepřizpúsobivé občany a vůbec ne, aby zde žili! Zákon který zakázal bezdoplatkové zóny nás chránil! Přijďte se všichni podívat jak to zde v centru Karlových Varů vypadá! Chceme znovu zavést bezdoplatkové zóny a chceme, aby tito lidé, kteří nechodí a nechtějí chodit do práce ani do školy, nedostávali ani korunu zdarma od státu z našich peněz! Ty mercedesy, taxíky a nákupy až domů s tím vůbec nekorespondují! Děkuji za všechny.
L'auteur: Jan Kubát Kubát | 1 Signature
En savoir plus >Kraslický výrobce hudebních nástrojů AMATI – Denak, s.r.o. je v insolvenci.
Máme obavu, že se v rámci možné likvidace společnosti rozprodá sbírka historických dechových nástrojů, kterou společnost AMATI – Denak, s.r.o. vlastní. Obracíme se na Karlovarský kraj, aby tuto vzácnou sbírku odkoupil, tak jako tomu učinil nedávno u sbírky vzácných hudebních nástrojů společnosti Strunal v Lubech u Chebu. Město Kraslice má zájem vytvořit expozici, která bude dokládat celou historii výroby hudebních nástrojů v Kraslicích, včetně výroby V. F. Červeného z Hradce Králové. Je naší povinností udělat vše pro to, aby zůstaly zachovány doklady historie českého a německého - uměleckého řemesla při výrobě hudebních nástrojů.
Petiční výbor: Josef Novotný, Horní předměstí 16, 358 01 Kraslice
František Stůj Fibichova 1683/24, 358 01 Kraslice
Josef Levý Polní 1412/35, 358 01 Kraslice
Otakar Mika 5 května 212, 358 01 Kraslice, +420 724 138 470, otakarmika@email.cz pověřený zastupováním Petičního výboru.
L'auteur: Otakar Mika | 346 podpisů
En savoir plus >Před cca.10lety aktivní obyvatelé Charkovského ulice podepsali petici proti vytvoření parkovacích míst z důvodu ochrany stromů. Tato petice zablokovala městu vytvoření parkovacích míst patrně do konce světů. Nutno dodat, že většina podepsaných již nežije a stromy byly v průběhu let pokáceny. V loňském roce navíc byla vytvořena paralelní cyklostezka s cyklostezkou na Krymské a obětováno bylo cca.20míst. V dubnu 2019 bylo zrušeno min.15míst v Chelčického ul. Vzhledem k tomu, že se nacházíme nedaleko centra, tak zde parkuje i většina návštěvníků města. Žádámě tímto město o vytvoření parkovacích míst v ulicich Krymská a Charkovská a to ideálně pro rezidenty kteří zde mají trvalé bydliště.
L'auteur: lukáš motl motl | 30 podpisů
En savoir plus >PETICE
dle čl. 18 Listiny základních práv a svoboda zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 v úseku Stráž nad Ohří - Boč
My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme:
Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 a navrhujeme následující :
1) Vybudovat zpomalovací prvky v obcích Stráž nad Ohří a Boč (během roku 2018) a instalovat průjezdové radary
2) Podporu vybudování chodníků v obcích Stráž nad Ohří a Boči s ohledem na místní situaci i udělení výjimek z aktuálních norem, případně legislativy (předpokládáme spolufinancování obce Stráž nad Ohří, rok 2019),
3) Přeložku silnice 1/13 (nejlépe variantu tunelu) mimo obce Stráž nad Ohří a Boč, žádáme o zahájení prací na studii proveditelnosti a geologických průzkumů (žádáme o podání průběžné zprávy v 1. čtvrtletí roku 2019).
Odůvodnění petice: V současné době je chůze po obcích možná jen v těsné blízkosti krajnice, a to případně i s kočárkem. V zimních měsících je chůze podél silnice komplikována sněhovými hromadami při kraji silnice. Pokud se v jednom místě potkají na silnici dva protijedoucí kamiony, není prostor pro chodce téměř žádný. Nevyjímaje zdravotní rizika spojená s vdechováním škodlivých zplodin a vysoké prašnosti z aut. Poslední studie z roku 2006 ukazuje, že oběma obcemi projede denně přes 10 000 vozidel. Předpokládáme, že toto číslo bude nadále stoupat.Většina projíždějících řidičů nedodržuje předepsanou rychlost 50 km/h a nerespektuje přechody pro chodce. Přecházení této vytížené vozovky je velmi nebezpečné, v Boči přechod pro chodce chybí úplně a ve Stráži je jejich počet nedostačující. Vlivem zvýšené kamionové dopravy dochází k prokazatelným otřesům nemovitostí stojících podél silnice 1/13 a tudíž ke znehodnocování majetku lidí. Silnice 1/13 je hlavní spojnicí Karlovarského a Ústeckého kraje, je využívána jako tranzitní trasa nejen nákladní kamionové dopravy. Je úsekem častých dopravních nehod, kdy se stává i na několik hodin zcela neprůjezdnou . Objízdná trasa je možná mimo zimní měsíce jen pro osobní dopravu. V případě nehody se často nemohou dostat záchranné složky na určené místo včas a řidiči stojí v kolonách hodiny. Jsme nuceni denně několikrát přecházet frekventovanou silnici 1/13 na místech bez přechodu pro chodce nebo tam, kde není chodník, a to i s malými dětmi ze zdejší mateřské školy (např. na dětské či fotbalové hřiště v obci). Je to opravdu nebezpečné a na hranici únosnosti. Více jak 30 let je zablokována výstavba v obcích kvůli plánované a dosud neuskutečněné přeložce, a proto se naše vesnice nemohou rozvíjet, zdejší populace stárne a mladá generace nemůže stavět, přestože obce mají rozvojové plochy k bydlení venkovského typu.
Domníváme se, že výstavbou přeložky či tunelu (v lepším případě) by se významně ulevilo nejen místním obyvatelům, ale i těm řidičům, kteří denně jezdí po silnici 1/13 do práce. Žádáme o projednání našich požadavků a věříme v přesvědčivost výše zmíněných důvodů, neboť naše podmínky pro žití, zde v obcích Stráž nad Ohří a Boči, jsou již velmi neutěšené.
Za petiční výbor:
Miloslav Záleský, bytem Stráž nad Ohří 111, 363 01 Ostrov
Johana Kovářová, bytem Stráž nad Ohří 66, 363 01 Ostrov
Mgr. Dana Albrechtová, bytem Stráž nad Ohří 71, 363 01 Ostrov
Petra Mourková, Boč 22, Stráž nad Ohří 362 74
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
Miloslav Záleský, bytem Stráž nad Ohří 111, 363 01 Ostrov
L'auteur: Miloslav Záleský | 62 podpisů
En savoir plus >My níže podepsaní, požadujeme změnu vyhlášky Ministerstva dopravy 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích. Úpravu § 44 zimní údržba. Nesmyslené solení vozovek a ničení okolní přírody, ohrožování spodních vod, řek, rybníků atd.
L'auteur: Martin Zima | 15 podpisů
En savoir plus >Vyberte si svůj region