Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji
2859 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

L'auteur: Štěpán Hálek | Téléchargé: 02.07.2021 | 2859 podpisů
Sdílejte s přáteli

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Aktuality

31.07.2021 00:27

30. 07. 2021 | Alan Brautner | Čisovice | 
Mohli byste uvést kontakty (emaily / telefony) na zastupitele,https://e-petice.cz/logou kteří se o zrušení trati zasazují? A vyzvat lidi, aby jim také přímo napsali email nebo SMS kromě podepsání petice. To bývá velmi účinná metoda , obzvášť před volbami.

Kontakty na rušitele včetně stranické příslušnosti naleznete zde, uvidíte, zda vám vůbec odpoví, když před volbami tak slibovali, jak budou komunikovat s občany: 
https://www.kr-stredocesky.cz/web/14432/47
https://zdopravy.cz/dvanact-trati-na-odpis-stredocesti-radni-schvalili-nahrazeni-vlaku-autobusy-87883/

 

Níže odkaz na video - reakce ministra mj. dopravy a vícepremiéra (za ANO):
29. 7. Karel Havlíček

Nevídaný amatérismus panuje v řízení dopravy SČ kraje, který chce zrušit či omezit 12 tratí. Náš záměr je opačný, podpořit železnice. Proto do nich investujeme 55 mld/rok. Nebezpečné nápady Pirátů, STAN ad. zvrátíme. NA ROVINU dnes z nádraží Dobříš.

https://youtu.be/sbjsBDxQO3w
 

 

05.09.2021 09:44

Jak se nakonec ukázalo, není skutečným důvodem omezování provozu vlaků nutnost úspor, financí má kraj dostatek, když může ušetřené prostředky investovat do autobusových zastávek. Jde evidentně jen o osobní zájem pana radního Boreckého, který je ochoten tvrdit a udělat cokoliv, jen aby se zbavil jím nenáviděných vlaků, místo nich nasadil jen jím milované autobusy a tratě přestavoval na cyklostezky. Prostřednictvím spřátelených médií šíří účelové dezinformace pramenící z neznalosti týkající se např. starých neekologických motorů ve vlacích (při rekonstrukcích vybaveny novými motory plnící aktuální emisní normy), drážním skanzenu z 19. století (krajské silnice jsou pak skanzenem ze středověku) či nízké průměrné rychlosti vlaků (rozdíl mezi průměrnou a maximální rychlostí bývá velký, u zastávkových autobusů na krajských silnicích ve stejné relaci bývá průměrná rychlost ještě nižší a dokonce ani u aut není za předpokladu dodržení rychlostních limitů zde výrazně vyšší), záměrné prezentování fotografií prázdných vlaků při obratech, kdy v nich nejsou cestující, atd. A to vše činí dále i přes klesající volební preference své koalice (PirSTAN) s podporou jejího vedení, odmítá i pomoc od státu, které se nejprve tak dožadoval.


Paní hejtmanka již byla o naší petici informována dříve, nyní nastal čas na oficiální předání, které se uskuteční ve čtvrtek 9.9.2021 v 16h v budově krajského úřadu, Zborovská 11, Praha 5. V případě, že budete mít možnost, přijďte také nad rámec petice prezentovat svůj nesouhlasný postoj s rozhodnutím vedení kraje. Sraz od 15h před budovou krajského úřadu v Dienzenhoferových sadech před kašnou. Případné změny budou oznámeny zde formou další aktuality.


Petici je možné a žádoucí podepisovat i nadále po tomto datu.
 

 

06.10.2021 14:37

Vedení Středočeského kraje (PirSTAN, ODS, TOP09) vzalo naši petici na vědomí, nicméně je nadále ve vleku polopravd, dezinformací a protimluvů šířených radním Boreckým (STAN) - zde např. od minuty 11:20 o tom, jak zvýšené využívání veřejné dopravy zvyšuje ztrátu, přitom chce spoje rušit na základě údajného nevyužití: https://www.youtube.com/watch?v=exHY9o631wY 

Další jeho výrok pronesený na zastupitelstvu kraje 13.9.2021, že cena za přepravu nemá vliv na volbu dopravního prostředku, je také neskutečnou perlou :-)

Bohužel zjevně jediní, kteří mu v krajském zastupitelstvu aktivně oponují, jsou zastupitelé za hnutí ANO.

Tento pátek či sobotu máte kromě podpisu a šíření petice (kterou bude možné nadále podepisovat, dokud kraj svůj přístup nezlepší) další možnost směřovat vývoj dění kolem objednávky vlakových spojů:

Neudělejte stejnou chybu jako loni, jděte k volbám a zvolte ty, kteří nejlépe obhajují Vaše zájmy! 

Pokud máte možnost volit ve Středočeském kraji, zvažte a doporučujte ve svém okolí preferenční hlasy pro tyto kandidáty, kteří za udržení provozu vlaků i na vyšší než celokrajské úrovni vytrvale bojují:

20 ANO
1. doc. Ing. Karel Havlíček, Ph.D., MBA
BEZPP, navrhuje ANO, 52 let, místopředseda vlády ČR, ministr, Mníšek pod Brdy
8. Mgr. Tomáš Helebrant
ANO, navrhuje ANO, 47 let, ředitel společnosti, Dobříš
9. Miroslav Samaš
ANO, navrhuje ANO, 55 let, poslanec PSP ČR, Nový Dům
16. doc. Dr. Ing. Roman Štěrba, MBA
ANO, navrhuje ANO, 49 let, železničář, Čelákovice

A samozřejmě v co největší míře využívejte vlakové spoje, aby kraj neměl důvod je rušit! 

 

12.05.2022 20:09

V úterý 17.5.2022 odpoledne pojede z Prahy do Mníšku pod Brdy a zpět předváděcí vodíkový vlak, podrobnosti - viz odkaz na článek včetně JŘ. 

Tzn. v úseku Praha - Měchenice po více jak 120 letech (od prvních pokusů Františka Křižíka s bateriovým tramvajovým vozem) a v dalším úseku úplně první elektrický vlak. Jedná se tedy o průlomovou událost.

Bylo by pěkné, kdyby si co nejvíce z Vás udělalo čas a přišli se podívat a svézt:

https://zdopravy.cz/alstom-zverejnil-jizdni-rady-pro-predstaveni-vodikoveho-vlaku-v-cesku-113794/

možnost rezervace jízdy: 

https://form.simpleshop.cz/5Ppm/buy/
 

 

31.05.2022 21:47

Oslava návratu vlakové dopravy

Město Trhový Štěpánov - 04.06.2022 od 10:00 hodiny na nádraží

https://www.trhovystepanov.cz/mesto/udalosti-ve-meste/aktuality/oslava-navratu-vlakove-dopravy-373cs.html   

https://railwaycapital.cz/jizdni-rady/vlasimka/

https://railwaycapital.cz/jizdni-rady/tarif-jizdneho/

 

 

 

 

 

21.06.2022 11:05

Podpořte v anketě o anticenu Ropák středočeského radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého (STAN). 
A to i v případě, že třeba nesouhlasíte ve všem se spolkem Děti Země, který tuto anketu organizuje. 
Za jeho snahy o rušení vlaků by si anticenu patřičně zasloužil.

Hlasovat je možné jednoduše zde na konci článku: https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/ctenarske-hlasovani-o-ropaka-2021
Uzávěrka hlasování je v pátek 24.6. v 11:00

Čím více hlasů se sejde, tím lépe...
 

 

05.07.2022 10:09

Petr Borecký (STAN) s 49% s přehledem zvítězil ve čtenářském hlasování o Ropáka 2021.

Přesto jeho snahy o likvidaci regionální i mezikrajské železnice dále pokračují, místo např. nastavení rovných podmínek v tarifu PID - stále v něm přetrvá mnoho nenápadných, ale přitom zásadních tarifních výjimek ve prospěch s vlaky souběžně vedených či záměrně nově zaváděných busů, jedná se tak spíše o parodii na integraci. 

Busy neplatí za použití krajských silnic, přitom ji jakožto těžká vozidla nejvíce ničí, přesto se s tím související náklady nijak nezohledňují, ve snaze dále prosazovat tzv. levnější autobusy.

Petici lze nadále podepisovat, ale kromě toho je největší podporou železniční dopravy její co nejčastější využívání. Rostoucí ceny pohonných hmot k tomu směřují, nutí k zamyšlení nad mnohdy zbytečnými jízdami autem. Stačí přitom dojít či dojet na nejbližší nádraží, vlak přepraví i jízdní kolo. 

Dále je důležitá role vedení obcí a měst, aby též železniční dopravu podporovaly, což mohou voliči ovlivnit i v nadcházejících komunálních volbách.

Více o aktuálním dějí naleznete zde, včetně komunikace některých starostů obcí a měst s krajem:
https://www.zahadalokalek.cz/kod=blog

 

20.09.2024 08:03

Dnes nastal den, kdy je možné zvolit nové, proželezniční vedení kraje a zajistit tak obnovu vlakových spojů, které současné vedení (převážně za hnutí STAN - Starostové a nezávislí v koalici s ODS, TOP 09 a Piráty) nechalo v rozporu s aktuálními celoevropskými trendy v roce 2021 zrušit.

Lze tak vrátit důstojnější dopravu do regionů včetně přepravy jízdních kol a většího počtu kočárků s postupnou obnovou vozidlového parku za komfortnější a rychlejší, včetně odstranění propadů rychlosti na příslušných traťových úsecích.

Zjednodušit by se mohl i složitý tarifní systém PID, plný různých nesystémových rozdílů mezi vlaky a autobusy, aby se konečně stal plnohodnotným integrovaným systémem.

Výběr kandidujících stran je pestrý, ale málokterá se konstruktivně věnuje tématu železniční dopravy a současně má dostatečné preference na to, aby hlasy pro ni nepropadly a měla reálné šance na úspěch.

Kandidátem do zastupitelstva, resp. stínovým radním pro veřejnou dopravu je železniční odborník pan doc. Dr. Ing. Roman Štěrba, MBA ANO, 52 let, železničář, Čelákovice, člen ANO (8. místo na kandidátní listině 39).

Zvažte tedy prosím, až půjdete dnes či zítra do volebních místností ve Středočeském kraji, udělit tomuto kandidátovi zakroužkováním čísla 8 preferenční hlas, což by výrazně přispělo k naplnění výše uvedeného, resp. požadavků této naší petice, když ji současné vedení kraje nevyhovělo. Dnes a zítra máme šanci to změnit!

 

Komu bude petice předána: Hejtmanka Středočeského kraje Mgr. Petra Pecková (STAN)

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Messages | 465

31. 07. 2021 | Tomáš Čech | Zlonice-Lisovice
Vyžaduje to obrovskou míru arogance, vypořádávat věci tak, jak předvádí krajský mocipán Petr Borecký (STAN). Konkrétně: Na trati Zlonice – Straškov byl víkendový provoz zrušen v době železničního experimentu ministra Římana (ODS) v letech 1996/1997. Čtvrt století tedy vlaky ze Zlonic pod Říp o víkendech nejezdily. Začít měly jezdit od posledního víkendu letošního března. Ani to se díky covidu nepovedlo a jezdí tedy až od konce dubna. Normální člověk vzdělaný a s praxí v oblasti veřejné přepravy cestujících nebo cestovním ruchu by očekával, že takto zavedené vlaky mají obnovit tradiční výlety a že za rok či dva se nová generace od svých předků (reklamu kraj neudělal vůbec žádnou) naučí tyto používat. Nikoli tak mocipán Petr Borecký (STAN). Ten už počátkem května věděl, že s nimi vlastně nikdo nejezdí a je potřeba je zrušit. Dramatická úspora menší než milion korun za rok je jen dalším hřebíčkem do rakve středočeskému pohraničí, kde je sice do cizího okresního města Loun blíže než na roku 1960 přidělené Kladno, kde Říp vidíte z okna, ale je to samosprávná cizina a kraje si s příhraničním cestováním často nedělají žádnou starost.
Mimochodem, tam kde likvidátor železniční dopravy Borecký (STAN) navrhuje letos přejít z denního provozu na provoz v sezóně o víkendech, již má jistě čísla, jak s tím nikdo za rok nebude jezdit a návrh, jak to zruší zase za rok. Úplně stejné podklady, jak u nás měl z vlaků Zlonice – Straškov. Tedy jen ty z prstu vycucané.
Kdokoli pro tak nepodloženou věc zvedl na kraji ruku, aniž by nechal spoje se jen rozběhnout, je arogantní hlupák. Nic více, nic méně.
+7 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

13. 07. 2021 | Ludmila Sládečková | Stará Huť
Zrušení vlaku je vrchol nemravnosti a opovrhování obyvateli. Znamená to, že ve vesnici Stará Huť nebude o víkendech žádná doprava. Dobře se starostové starají.
+5 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

30. 07. 2021 | Tomáš Morávek | Pardubice
Fandím petici. Jasný signál voličům pro nadcházející volby, aby nevolili STAN.
+4 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

15. 07. 2021 | Tomáš Palatý Palatý | Měchenice
Zatavit osobní dopravu na trati 210 v úseku Čisovice - Dobříš bych považoval za zcela chybné rozhodnutí.Chápu, že financování veřejné dopravy není aktuálně jednoduché, nicméně právě železnice by měla být tím nejvíce preferovaným druhem.
+4 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

31. 07. 2021 | Pavel Serňuk | Vlašim
Rušení osobní dopravy na železničních tratí bylo v minulosti výsadou vlád ODS. Nedovolme tuto zrůdnost páchat nikomu! Nemohu se zbavit dojmu, že je to pomstichtivá účelová strategie STAN a Pirátů.
+3 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

30. 07. 2021 | Ondřej Staněk | Vlašim
Mnoho tratí je zrekonstruováno.Výpočet nebere v úvahu zvýšené náklady na opravu silnic.Úspory mohou být ve výsledku záporné.
Zrušení konkurenčního prostředí,nutnost eletrifikace,nejistota cen autobusu v budoucnu.
Proto je nutno tratě zachovat v provozu.
+3 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

28. 07. 2021 | Pavla Špálová MUDr. | Malá Hraštice
Doporučuji prodloužit trať až do Příbrami a zajistit tak přímé spojení s okresním městem
+3 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

26. 07. 2021 | Jarmila Štědronska | MALÁ HRAŠTICE
Neni správné vycházet z údajů za rok 2019 na trati do Dobříše. 2018 a2019 se na teto trati pracovalo, byly mnohé vyluky. Připomínám opravy budov, výměny kolejí, pražců a v neposlední řadě dlouhodobá oprava Měchenickeho mostu. Řada cestujících použila auto, kolo, motorku, autbus nikoli náhradní ale běžnou linku. Nebylo v nich k hnutí. Jako minulý režim, přeprava cestujících jako dobytčata. Přehodnotit a zohlednit při počtu cestujících tato fakta.. My jsme jezdili a spíš chodili. Budu žádat odpověď na minulý komentář, jak chcete do autobusu nacpat šest kočárků a dvanáct jízdních kol.
+3 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

19. 07. 2021 | Hana Šamanová | Stará Hut
prosím o zachování stávající trati do Dobříše...prosím nerušit! historicky i jedinečná trat..a byla za hodně peněz v poslední době rekonstruovaná..je ekologická krásná a neničí přírodu a ovzduší ...mohlo by to ohrozit dostupnost kde není víc možnděkuji.
+3 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

13. 07. 2021 | Josef Nový | Praha 4
Mgr Borecký (autor návrhu rušení a člen pohnutí STAN) odstup, jsi ostuda Středočeského kraje a svou funkci NEZVLÁDÁŠ
+3 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

26. 07. 2021 | Jarmila Štědronska | MALÁ HRAŠTICE
Neni správné vycházet z údajů za rok 2019 na trati do Dobříše. 2018 a2019 se na teto trati pracovalo, byly mnohé vyluky. Připomínám opravy budov, výměny kolejí, pražců a v neposlední řadě dlouhodobá oprava Měchenickeho mostu. Řada cestujících použila auto, kolo, motorku, autbus nikoli náhradní ale běžnou linku. Nebylo v nich k hnutí. Jako minulý režim, přeprava cestujících jako dobytčata. Přehodnotit a zohlednit při počtu cestujících tato fakta.. My jsme jezdili a spíš chodili. Budu žádat odpověď na minulý komentář, jak chcete do autobusu nacpat šest kočárků a dvanáct jízdních kol.
+3 | -0
doporučit +

Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat

Signer cette pétition

Signatures | 2859 (+169 nepotvrzených)

Podpisový arch v PDF
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Kateřina Trejbalová | Všetaty
  • Jana Kubátová | Lázně Toušeň
  • Jonáš Veselka | Praha
  • Adam Duroň | Praha 10
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Helena Chumchalová | Praha 4
Tu veux un changement? Commence ici!
  • Crée
  • Soutiens
  • Partage
Créer une pétition