Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji
1972 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

Autor: Štěpán Hálek | vloženo: 02.07.2021 | 1972 podpisů
Sdílejte s přáteli

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Aktuality

31.07.2021 00:27

30. 07. 2021 | Alan Brautner | Čisovice | 
Mohli byste uvést kontakty (emaily / telefony) na zastupitele,https://e-petice.cz/logou kteří se o zrušení trati zasazují? A vyzvat lidi, aby jim také přímo napsali email nebo SMS kromě podepsání petice. To bývá velmi účinná metoda , obzvášť před volbami.

Kontakty na rušitele včetně stranické příslušnosti naleznete zde, uvidíte, zda vám vůbec odpoví, když před volbami tak slibovali, jak budou komunikovat s občany: 
https://www.kr-stredocesky.cz/web/14432/47
https://zdopravy.cz/dvanact-trati-na-odpis-stredocesti-radni-schvalili-nahrazeni-vlaku-autobusy-87883/

 

Níže odkaz na video - reakce ministra mj. dopravy a vícepremiéra (za ANO):
29. 7. Karel Havlíček

Nevídaný amatérismus panuje v řízení dopravy SČ kraje, který chce zrušit či omezit 12 tratí. Náš záměr je opačný, podpořit železnice. Proto do nich investujeme 55 mld/rok. Nebezpečné nápady Pirátů, STAN ad. zvrátíme. NA ROVINU dnes z nádraží Dobříš.

https://youtu.be/sbjsBDxQO3w
 

 

Komu bude petice předána: Hejtmanka Středočeského kraje Mgr. Petra Pecková (STAN)

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 237

13. 07. 2021 | Ludmila Sládečková | Stará Huť
Zrušení vlaku je vrchol nemravnosti a opovrhování obyvateli. Znamená to, že ve vesnici Stará Huť nebude o víkendech žádná doprava. Dobře se starostové starají.
+5 | -0
doporučit +
31. 07. 2021 | Pavel Serňuk | Vlašim
Rušení osobní dopravy na železničních tratí bylo v minulosti výsadou vlád ODS. Nedovolme tuto zrůdnost páchat nikomu! Nemohu se zbavit dojmu, že je to pomstichtivá účelová strategie STAN a Pirátů.
+3 | -0
doporučit +
31. 07. 2021 | Tomáš Čech | Zlonice-Lisovice
Vyžaduje to obrovskou míru arogance, vypořádávat věci tak, jak předvádí krajský mocipán Petr Borecký (STAN). Konkrétně: Na trati Zlonice – Straškov byl víkendový provoz zrušen v době železničního experimentu ministra Římana (ODS) v letech 1996/1997. Čtvrt století tedy vlaky ze Zlonic pod Říp o víkendech nejezdily. Začít měly jezdit od posledního víkendu letošního března. Ani to se díky covidu nepovedlo a jezdí tedy až od konce dubna. Normální člověk vzdělaný a s praxí v oblasti veřejné přepravy cestujících nebo cestovním ruchu by očekával, že takto zavedené vlaky mají obnovit tradiční výlety a že za rok či dva se nová generace od svých předků (reklamu kraj neudělal vůbec žádnou) naučí tyto používat. Nikoli tak mocipán Petr Borecký (STAN). Ten už počátkem května věděl, že s nimi vlastně nikdo nejezdí a je potřeba je zrušit. Dramatická úspora menší než milion korun za rok je jen dalším hřebíčkem do rakve středočeskému pohraničí, kde je sice do cizího okresního města Loun blíže než na roku 1960 přidělené Kladno, kde Říp vidíte z okna, ale je to samosprávná cizina a kraje si s příhraničním cestováním často nedělají žádnou starost.
Mimochodem, tam kde likvidátor železniční dopravy Borecký (STAN) navrhuje letos přejít z denního provozu na provoz v sezóně o víkendech, již má jistě čísla, jak s tím nikdo za rok nebude jezdit a návrh, jak to zruší zase za rok. Úplně stejné podklady, jak u nás měl z vlaků Zlonice – Straškov. Tedy jen ty z prstu vycucané.
Kdokoli pro tak nepodloženou věc zvedl na kraji ruku, aniž by nechal spoje se jen rozběhnout, je arogantní hlupák. Nic více, nic méně.
+3 | -0
doporučit +
30. 07. 2021 | Tomáš Morávek | Pardubice
Fandím petici. Jasný signál voličům pro nadcházející volby, aby nevolili STAN.
+3 | -0
doporučit +
28. 07. 2021 | Pavla Špálová MUDr. | Malá Hraštice
Doporučuji prodloužit trať až do Příbrami a zajistit tak přímé spojení s okresním městem
+3 | -0
doporučit +
26. 07. 2021 | Jarmila Štědronska | MALÁ HRAŠTICE
Neni správné vycházet z údajů za rok 2019 na trati do Dobříše. 2018 a2019 se na teto trati pracovalo, byly mnohé vyluky. Připomínám opravy budov, výměny kolejí, pražců a v neposlední řadě dlouhodobá oprava Měchenickeho mostu. Řada cestujících použila auto, kolo, motorku, autbus nikoli náhradní ale běžnou linku. Nebylo v nich k hnutí. Jako minulý režim, přeprava cestujících jako dobytčata. Přehodnotit a zohlednit při počtu cestujících tato fakta.. My jsme jezdili a spíš chodili. Budu žádat odpověď na minulý komentář, jak chcete do autobusu nacpat šest kočárků a dvanáct jízdních kol.
+3 | -0
doporučit +
19. 07. 2021 | Hana Šamanová | Stará Hut
prosím o zachování stávající trati do Dobříše...prosím nerušit! historicky i jedinečná trat..a byla za hodně peněz v poslední době rekonstruovaná..je ekologická krásná a neničí přírodu a ovzduší ...mohlo by to ohrozit dostupnost kde není víc možnděkuji.
+3 | -0
doporučit +
15. 07. 2021 | Tomáš Palatý Palatý | Měchenice
Zatavit osobní dopravu na trati 210 v úseku Čisovice - Dobříš bych považoval za zcela chybné rozhodnutí.Chápu, že financování veřejné dopravy není aktuálně jednoduché, nicméně právě železnice by měla být tím nejvíce preferovaným druhem.
+3 | -0
doporučit +
13. 07. 2021 | Jindřiška Kulhánková | Praha 4
Dobříš, Mníšek, Praha nerušit, je to i trasa pro výlety Pražanů
+3 | -0
doporučit +
12. 07. 2021 | Iva Stíbalová | Nový Jáchymov
Rušit vlakovou dopravu je nesmysl. Naopak, kdyby jezdili i nákladní vlaky, nebylo by tolik kamionů a silnice by byly volnější.
+3 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpisy | 1972 (+140 nepotvrzených)

Podpisový arch v PDF
  • Zdeněk Štefek | Buštěhrad
  • František Vlasák | Zahořany
  • Iva Konopásková | Nová Ves pod Pleší
  • Jan Švarc | Rakovník
  • Pavel Hátle | Skalsko 29
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Lubor Otáhal | Lysá nad Labem
  • Alena Křížová Křížová | Kojetice u Prahy
  • dagmar vernerová | praha 4
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku