My, občané Ostravy-Poruby a okolních částí města, nesouhlasíme se změnou územního plánu a s rozšířením VTP. Chceme, aby byl lesopark zachován v takové podobě, jako je dnes. Důrazně žádáme zastupitelstvo města Ostravy, aby pro rozvoj VTP použilo opuštěné prázdné budovy, kterých je v Ostravě mnoho, a neprováděli zbytečné stavby v lesoparku, který je velmi důležitou lokalitou pro naši regeneraci a odpočinek.
Author: Ingeborg Jakimová | 2549 signatures
More >Petice proti týrání tohoto čtyřnohého mazlíčka. Je smutné, jak zastupitelé Šenova u Nového Jičína, kteří sídlí hned vedle vily, kde se pes nachází, tohle celé přehlíží. Výmluvy, že to řešily s majitelem, který se o něj postará a tím to pro ně hasne, mi přijdou zcestné. Je to děs a hrůza, každý den vidět jak se tam trápí. Pojďme se pod tohle podepsat ať je nás tu co největší počet a poté se vydejme do Šenova, za místními zastupiteli, kde jim předáme tuhle petici, ale nezůstane nám tenhle smutný případ lhostejný. Díky moc za podporu :-)
Author: Tomáš Planka | 2434 signatures
More >My, níže podepsaní z řad občanské veřejnosti, vyjadřujeme podporu docentu MUDr. Ondřeji Šimetkovi, Ph.D., MBA, který byl 5. října 2018 odvolán z pozice přednosty Gynekologicko-porodnické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava. Během několika měsíců byli z pochybných důvodů a bez adekvátní náhrady odvoláni již čtyři přednostové klinik a primář této nemocnice. S velkým znepokojením – spolu s odbornou veřejností, Lékařskou fakultou Ostravské univerzity a zaměstnanci FNO – sledujeme tento vývoj, který může mít nevratný negativní dopad na kvalitu zdravotní péče v Ostravě a celém Moravskoslezském kraji.
Viníkem této krizové situace je podle našeho názoru především její ředitel Evžen Machytka, který byl do funkce jmenován v dubnu letošního roku ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem. Ukončení pracovního poměru přednostů potvrdil akademickým senátem odvolaný děkan Lékařské fakulty Ostravské univerzity Pavel Zonča, který z procedurálních důvodů napadl své odvolání a soudně se domohl dočasného návratu do funkce (do konce října). Zonča však nereprezentuje názory fakulty ani univerzity, které naopak opakovaně vyjádřily znepokojení nad situací ve FNO.
Docent Ondřej Šimetka vybudoval v Ostravě špičkové pracoviště, které například jako jediné v celém Moravskoslezském kraji je schopno zachraňovat děti narozené před 30. týdnem těhotenství. Perinatologické centrum FNO patří k nejlepším v Evropě. Tým lékařů pod Šimetkovým vedením spojoval nejvyšší odbornost s empatickým přístupem plným respektu k pacientkám a blízkým rodinným příslušníkům. Nyní hrozí rozpad tohoto týmu.
Vyzýváme ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha, aby odvolal Evžena Machytku z pozice ředitele Fakultní nemocnice Ostrava. Dále žádáme, aby byl Ondřej Šimetka přijat zpět do funkce přednosty Gynekologicko-porodnické kliniky. Současně chceme, aby byla důkladně přezkoumána důvodnost odvolání dalších přednostů a primářů.
Za iniciátory petice Martin a Eliška Packovi
V Ostravě dne 17. 10. 2018
Author: Martin Packa | 2254 signatures
More >Nesouhlasím s aktualní sochou Věry Špinarové, žádám její odstranění a vytvoření realné památky na tuto osobnost. Plnou odpovědnost a úhradu nákladů zadavatelům a odpovědným osobám za schválení sochy.
Author: Dominik Koleják | 1681 signatures
More >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby byl pravidelný osobní provoz na trati 314 Opava-Východ - Jakartovice zachován.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje a někteří další zastupitelé rozhodli o zrušení provozu od 7. dubna 2014 a o nahrazení těchto vlakových spojů autobusy. Zastupitelé zároveň uvádí i čísla cestujících, která nejsou přesná a v letní sezóně prý ani jeden motorový vůz pro svoji kapacitu nestačí. Provoz vlaků na této trati je pro občany dotčených obcí klíčový při dopravě do centra regionu - Opavy. Nahrazení autobusy ovšem není to pravé řešení. Občané i někteří starostové těchto obcí se zrušením nesouhlasí, ale krajské zastupitelstvo i přes toto všechno dopravu ruší. Proto požadujeme:
1) Zachování stávajícího, pravidelného osobního provozu na této trati a úpravu JŘ tak aby co nejlépe vyhovoval potřebám cestujících.
2) Upravení jízdního řádu autobusů, tak, aby nedošlo k překrývání spojů se spoji vlakovými.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Petr Foltys, Ostrava
Lukáš Hanzlík, Pardubice
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
Petr Foltys, Ostrava
Author: Lukáš Hanzlík | 1141 signatures
More >P e t i c e
proti výstavbě obalovny živičných směsí, recyklátoru živičných povrchů, recyklační linky stavebních hmot, betonárny a kotlu pro ohřev záměsové vody do betonu.
Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme o revizi a znovu otevření veřejného jednání a zároveň prozkoumání udělených povolení ke stavbě recyklační linky a betonárky. Záleží nám, aby byl zachován současný stav přírodního životního prostoru. Stavbou v k.ú. Chlebovice parc.číslo 783/1 příp. dalších pozemků dojde v okolí k zvýšení hlučnosti, prašnosti, zápachu, tímto bude výrazně ovlivněna možnost migrace zvěře pro kterou je v blízkosti vybudován koridor, chovný potok Košice bude kontaminován povrchovými vodami které jsou z uvedené plochy drenážemi odváděny do jeho toku. Dále se neúměrně navýší nákladní doprava v blízkém okolí. Pro tuto oblast je typické západní proudění, které bude právě na Zelinkovice, Lysůvky, ale i Chlebovice směřovat veškeré negativní vlivy z provozu zařízení.
Do současné doby nebylo vyřešeno ani odhlučnění rychlostí komunikace R48 v Zelinkovicích a Lysůvkách a opět se má stavět další průmyslový blok, který tuto životní situaci občanů ještě zhorší.
Pro takový typ stavby jsou určitě jiná vhodnější místa, dál od lidských obydlí, která nebudou nikoho obtěžovat.
Osadní výbor Zelinkovice - Lysůvky
Author: Petr Pokluda | 978 signatures
More >Nechceme tuhle zrůdnost na Ondřejníku. Pojďme se spojit a společně kříž nechat odstranit.
Author: Beskydská Pacoška | 864 signatures
More >Petice občanů města Klimkovice
Jakou cenu má lidský život?
Při tragické nehodě dne 29. července v odpoledních hodinách kamion, který zjevně neměl v Klimkovicích co dělat a měl jet po dálnici, který zjevně jel větší rychlostí, než je zde povoleno a jehož řidič zjevně nevěnoval patřičnou pozornost řízení, doslova smetl osobní auto, které čekalo, až před ním stojící nákladní auto odbočí. Náraz byl tak silný, že přes osobní auto bylo nákladní odraženo do příkopu. Vrtulník ani sanitní auta neměly koho odvést. Řidič 35 let a spolujezdec 41 let neměli sebemenší šanci, byli doslova rozdrceni ve změti plechů.
Kolik kamion ušetřil na mýtném? Dle aktuálního sazebníku přesně 44,44,- Kč. Pokud ovšem nebyl přetížen a nevyhýbal se přes Klimkovice silniční váze.
A tady stojíme před nepochopitelnou věcí.
Stát staví dálnice, které na Ostravsku sice nejsou nic moc, ale jsou určeny pro dálkový provoz. Stát staví silniční váhy, aby se cesty neničily přetíženými kamiony. Poté stát kvůli nepochopitelnému a nezdůvodnitelnému přístupu konkrétních úředníků a politiků, ovlivněných loby přepravců, umožňuje jejich objíždění. Těch ušetřených 44,- Kč za každý kamion stojí stát stovky miliónů za opravy ostatních silnic, nehledě na ostatní problémy.
Těch ušetřených 44Kč je zároveň tedy cena dvou lidských životů. Bylo jen otázkou času, kdy k něčemu takovému dojde a je jen otázkou času, kdy to příště bude někdo z nás.
V místě nehody bude ještě do konce roku vybudován přechod pro chodce. Viděli jste kamion, že by zastavil před přechodem a dal vám přednost? Ani náhodou, sotva stačíte uskočit. Jednou to třeba nestihnete. Při současném počtu projíždějících kamiónů přes Klimkovice je riziko pro chodce příliš vysoké.
Klimkovice mají naprosto ideální podmínky k vytěsnění těžké a dálkové dopravy mimo obec a přesto je tomu z nepochopitelných důvodů nadřízenými orgány a stanoviskem magistrátu města Ostrava bráněno od doby otevření dálnice v roce 2008.
Proto já, níže podepsaný občan města Klimkovic, vědom si svých ústavních práv, žádám touto peticí následující:
1. Eliminování těžké nákladní dopravy ve městě Klimkovice osazením značek zákaz vjezdu aut nad 12t na cestu II/647 u obou dálničních sjezdů D1 a na ostatních příjezdových komunikacích.
2. Eliminování ostatní tranzitní dopravy zrušením zpoplatnění úseku dálnice D1 od sjezdu Bravantice až po bezplatný úsek v Ostravě
3. Prošetření nečinnosti odpovědných orgánů dlouhodobě blokující snahu Města Klimkovic o řešení neúnosné dopravní situace a vyvození odpovědnosti v případě prokázání viny nebo liknavosti.
V Klimkovicích dne 1.8. 2014
Author: Město Klimkovice | 672 signatures
More >