My, občané Ostravy-Poruby a okolních částí města, nesouhlasíme se změnou územního plánu a s rozšířením VTP. Chceme, aby byl lesopark zachován v takové podobě, jako je dnes. Důrazně žádáme zastupitelstvo města Ostravy, aby pro rozvoj VTP použilo opuštěné prázdné budovy, kterých je v Ostravě mnoho, a neprováděli zbytečné stavby v lesoparku, který je velmi důležitou lokalitou pro naši regeneraci a odpočinek.
Author: Ingeborg Jakimová | 2549 signatures
More >Petice proti týrání tohoto čtyřnohého mazlíčka. Je smutné, jak zastupitelé Šenova u Nového Jičína, kteří sídlí hned vedle vily, kde se pes nachází, tohle celé přehlíží. Výmluvy, že to řešily s majitelem, který se o něj postará a tím to pro ně hasne, mi přijdou zcestné. Je to děs a hrůza, každý den vidět jak se tam trápí. Pojďme se pod tohle podepsat ať je nás tu co největší počet a poté se vydejme do Šenova, za místními zastupiteli, kde jim předáme tuhle petici, ale nezůstane nám tenhle smutný případ lhostejný. Díky moc za podporu :-)
Author: Tomáš Planka | 2434 signatures
More >My, níže podepsaní z řad občanské veřejnosti, vyjadřujeme podporu docentu MUDr. Ondřeji Šimetkovi, Ph.D., MBA, který byl 5. října 2018 odvolán z pozice přednosty Gynekologicko-porodnické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava. Během několika měsíců byli z pochybných důvodů a bez adekvátní náhrady odvoláni již čtyři přednostové klinik a primář této nemocnice. S velkým znepokojením – spolu s odbornou veřejností, Lékařskou fakultou Ostravské univerzity a zaměstnanci FNO – sledujeme tento vývoj, který může mít nevratný negativní dopad na kvalitu zdravotní péče v Ostravě a celém Moravskoslezském kraji.
Viníkem této krizové situace je podle našeho názoru především její ředitel Evžen Machytka, který byl do funkce jmenován v dubnu letošního roku ministrem zdravotnictví Adamem Vojtěchem. Ukončení pracovního poměru přednostů potvrdil akademickým senátem odvolaný děkan Lékařské fakulty Ostravské univerzity Pavel Zonča, který z procedurálních důvodů napadl své odvolání a soudně se domohl dočasného návratu do funkce (do konce října). Zonča však nereprezentuje názory fakulty ani univerzity, které naopak opakovaně vyjádřily znepokojení nad situací ve FNO.
Docent Ondřej Šimetka vybudoval v Ostravě špičkové pracoviště, které například jako jediné v celém Moravskoslezském kraji je schopno zachraňovat děti narozené před 30. týdnem těhotenství. Perinatologické centrum FNO patří k nejlepším v Evropě. Tým lékařů pod Šimetkovým vedením spojoval nejvyšší odbornost s empatickým přístupem plným respektu k pacientkám a blízkým rodinným příslušníkům. Nyní hrozí rozpad tohoto týmu.
Vyzýváme ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha, aby odvolal Evžena Machytku z pozice ředitele Fakultní nemocnice Ostrava. Dále žádáme, aby byl Ondřej Šimetka přijat zpět do funkce přednosty Gynekologicko-porodnické kliniky. Současně chceme, aby byla důkladně přezkoumána důvodnost odvolání dalších přednostů a primářů.
Za iniciátory petice Martin a Eliška Packovi
V Ostravě dne 17. 10. 2018
Author: Martin Packa | 2254 signatures
More >Nesouhlasím s aktualní sochou Věry Špinarové, žádám její odstranění a vytvoření realné památky na tuto osobnost. Plnou odpovědnost a úhradu nákladů zadavatelům a odpovědným osobám za schválení sochy.
Author: Dominik Koleják | 1681 signatures
More >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby byl pravidelný osobní provoz na trati 314 Opava-Východ - Jakartovice zachován.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje a někteří další zastupitelé rozhodli o zrušení provozu od 7. dubna 2014 a o nahrazení těchto vlakových spojů autobusy. Zastupitelé zároveň uvádí i čísla cestujících, která nejsou přesná a v letní sezóně prý ani jeden motorový vůz pro svoji kapacitu nestačí. Provoz vlaků na této trati je pro občany dotčených obcí klíčový při dopravě do centra regionu - Opavy. Nahrazení autobusy ovšem není to pravé řešení. Občané i někteří starostové těchto obcí se zrušením nesouhlasí, ale krajské zastupitelstvo i přes toto všechno dopravu ruší. Proto požadujeme:
1) Zachování stávajícího, pravidelného osobního provozu na této trati a úpravu JŘ tak aby co nejlépe vyhovoval potřebám cestujících.
2) Upravení jízdního řádu autobusů, tak, aby nedošlo k překrývání spojů se spoji vlakovými.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Petr Foltys, Ostrava
Lukáš Hanzlík, Pardubice
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
Petr Foltys, Ostrava
Author: Lukáš Hanzlík | 1141 signatures
More >P e t i c e
proti výstavbě obalovny živičných směsí, recyklátoru živičných povrchů, recyklační linky stavebních hmot, betonárny a kotlu pro ohřev záměsové vody do betonu.
Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme o revizi a znovu otevření veřejného jednání a zároveň prozkoumání udělených povolení ke stavbě recyklační linky a betonárky. Záleží nám, aby byl zachován současný stav přírodního životního prostoru. Stavbou v k.ú. Chlebovice parc.číslo 783/1 příp. dalších pozemků dojde v okolí k zvýšení hlučnosti, prašnosti, zápachu, tímto bude výrazně ovlivněna možnost migrace zvěře pro kterou je v blízkosti vybudován koridor, chovný potok Košice bude kontaminován povrchovými vodami které jsou z uvedené plochy drenážemi odváděny do jeho toku. Dále se neúměrně navýší nákladní doprava v blízkém okolí. Pro tuto oblast je typické západní proudění, které bude právě na Zelinkovice, Lysůvky, ale i Chlebovice směřovat veškeré negativní vlivy z provozu zařízení.
Do současné doby nebylo vyřešeno ani odhlučnění rychlostí komunikace R48 v Zelinkovicích a Lysůvkách a opět se má stavět další průmyslový blok, který tuto životní situaci občanů ještě zhorší.
Pro takový typ stavby jsou určitě jiná vhodnější místa, dál od lidských obydlí, která nebudou nikoho obtěžovat.
Osadní výbor Zelinkovice - Lysůvky
Author: Petr Pokluda | 978 signatures
More >Nechceme tuhle zrůdnost na Ondřejníku. Pojďme se spojit a společně kříž nechat odstranit.
Author: Beskydská Pacoška | 864 signatures
More >Petice občanů města Klimkovice
Jakou cenu má lidský život?
Při tragické nehodě dne 29. července v odpoledních hodinách kamion, který zjevně neměl v Klimkovicích co dělat a měl jet po dálnici, který zjevně jel větší rychlostí, než je zde povoleno a jehož řidič zjevně nevěnoval patřičnou pozornost řízení, doslova smetl osobní auto, které čekalo, až před ním stojící nákladní auto odbočí. Náraz byl tak silný, že přes osobní auto bylo nákladní odraženo do příkopu. Vrtulník ani sanitní auta neměly koho odvést. Řidič 35 let a spolujezdec 41 let neměli sebemenší šanci, byli doslova rozdrceni ve změti plechů.
Kolik kamion ušetřil na mýtném? Dle aktuálního sazebníku přesně 44,44,- Kč. Pokud ovšem nebyl přetížen a nevyhýbal se přes Klimkovice silniční váze.
A tady stojíme před nepochopitelnou věcí.
Stát staví dálnice, které na Ostravsku sice nejsou nic moc, ale jsou určeny pro dálkový provoz. Stát staví silniční váhy, aby se cesty neničily přetíženými kamiony. Poté stát kvůli nepochopitelnému a nezdůvodnitelnému přístupu konkrétních úředníků a politiků, ovlivněných loby přepravců, umožňuje jejich objíždění. Těch ušetřených 44,- Kč za každý kamion stojí stát stovky miliónů za opravy ostatních silnic, nehledě na ostatní problémy.
Těch ušetřených 44Kč je zároveň tedy cena dvou lidských životů. Bylo jen otázkou času, kdy k něčemu takovému dojde a je jen otázkou času, kdy to příště bude někdo z nás.
V místě nehody bude ještě do konce roku vybudován přechod pro chodce. Viděli jste kamion, že by zastavil před přechodem a dal vám přednost? Ani náhodou, sotva stačíte uskočit. Jednou to třeba nestihnete. Při současném počtu projíždějících kamiónů přes Klimkovice je riziko pro chodce příliš vysoké.
Klimkovice mají naprosto ideální podmínky k vytěsnění těžké a dálkové dopravy mimo obec a přesto je tomu z nepochopitelných důvodů nadřízenými orgány a stanoviskem magistrátu města Ostrava bráněno od doby otevření dálnice v roce 2008.
Proto já, níže podepsaný občan města Klimkovic, vědom si svých ústavních práv, žádám touto peticí následující:
1. Eliminování těžké nákladní dopravy ve městě Klimkovice osazením značek zákaz vjezdu aut nad 12t na cestu II/647 u obou dálničních sjezdů D1 a na ostatních příjezdových komunikacích.
2. Eliminování ostatní tranzitní dopravy zrušením zpoplatnění úseku dálnice D1 od sjezdu Bravantice až po bezplatný úsek v Ostravě
3. Prošetření nečinnosti odpovědných orgánů dlouhodobě blokující snahu Města Klimkovic o řešení neúnosné dopravní situace a vyvození odpovědnosti v případě prokázání viny nebo liknavosti.
V Klimkovicích dne 1.8. 2014
Author: Město Klimkovice | 672 signatures
More >My, níže podepsaní občané, žádáme o záchranu psího útulku v Městě Albrechticích a zajištění prostor pro venčení psů
Author: Jana Murová | 665 signatures
More >České dráhy se rozhodly zbourat havířovské nádraží, postavené v roce 1969, a pro odbavování cestujících předělat sousední kancelářskou budovu.
Nádraží poutá pozornost velkou prosklenou fasádou, kterou proniká světlo z přednádražního prostoru, dále výrazným členěním prostoru nebo pozoruhodným op-artovým stropem, který reaguje na dobové umění i českou tradici kubismu.
Za unikátní budovu se postavila i Česká komora architektů, která usiluje o to, aby se stavba stala památkou. "Nádraží v Havířově je senzační ukázkou architektury šedesátých let," říká historik architektury Zdeněk Lukeš.
Také havířovští občané chtějí stávající nádraží zachránit."Je strašná rozmazlenost to prostě zbourat po tak krátké době a postavit něco nového, protože za dalších dvacet let to budou chtít zase zbourat. Lidé, když jim nabídnete něco nového, jsou úplně vyvedení z míry a chtějí to a nedochází jim, že to třeba není ta správná volba," zlobí se Nela Pietrová z Přátel havířovského nádraží.
Žádáme proto vedení Českách drah, aby celou situaci přehodnotilo a budovu zachovalo a zajistilo její opravu.
Author: Daniel Kolocný | 489 signatures
More >Svým podpisem vyjadřuji podporu realizaci aktivit směřujících k ekologizaci veřejné dopravy v Ostravě-Porubě, zejména vybudování nových tramvajových tratí na 7. a 8. porubský stavební obvod.
Jsem pro moderní, komfortní a ekologické řešení problematiky dopravního spojení území Poruba sever s ostatními částmi města. Požaduji zejména efektivní, kapacitní, bezbariérové, rychlé a přímé spojení s centrem Ostravy 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
Author: Petr Říman | 431 signatures
More >My níže podepsaní protestujeme proti likvidaci lázeňského komplexu areálu Jánských Koupelí na Vítkovsku, 20 km od Opavy.
V současné době je areál ve vlastnictví Tomáše Berdycha a Petra Lexe, kteří žádají o výjmutí komplexu z památkové ochrany.
Lázně Jánské Koupele měly dlouholetou tradici a vysokou úroveň danou svým ojedinělým umístěním s výjimečně kvalitními prameny minerálních vod srovnatelnými s lázněmi v Karlově Studánce. Místo toho má zde vzniknout sportoviště s tenisovými kurty.
Lázeňské budovy jsou v současné době v dezolátním stavu a hrozí jejich úplné zničení, pokud nebude provedena včasná sanace.
Majitelům jde zřejmě o to, aby postupující zchátralost staveb byla důvodem pro jejich stržení a realizaci jejich stavebního záměru.
V Moravskoslezském kraji se jedná o ojedinělou památku, proto se obracíme na všechny, kterým není kulturní dědictví naší minulosti lhostejné, aby podpořili tuto petici, která bude posléze předána Ministerstvu kultury ČR, svým podpisem.
Reportáž ČT: http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/1713664-zpustle-janske-koupele-koupil-tenista-berdych-neni-jasne-co-s-nimi-bude
Author: Marek Aulehla | 386 signatures
More >PETICE
NA PODPORU RODINNÉHO CENTRA PROVÁZEK
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
PROFICIO, z.s. provozuje od března 2009 v Novém Jičíně rodinné centrum. Od března 2013 pak v prostorách SOŠ Educa na ul. Bohuslava Martinů pod názvem RC Provázek.
Novojičíňákům nabízíme:
- pravidelné i jednorázové aktivity pro děti i rodiče s dětmi (hudební, výtvarné, pohybové) některé zcela jedinečné (parkour, aktivity pro rodiny s děmi s PAS apd.)
- aktivity pro dospělé (zdravotní cvičení, vzdělávání včetně „dovozu“ odborníků typu manželé Kopřivovi, Zerzán a Strnadelová, Margit Slimáková aj.) i těhotné (předporodní kurzy, laktační poradna)
- individuální poradenství v oblasti zdraví, mezilidských vztahů, výchovy apod.
- hernu s minikavárnou
- službu krátkodobého hlídání dětí
- celou řadu další aktivit nad rámec RC – Restaurant Day apod.
PROVÁZEK V ČÍSLECH ZA ROK 2015:
- 300 m2 plochy, kterou plně využíváme (+ pronájem tělocvičny a auly)
- provoz PO – ČT 9 – 20, PÁ 9 -12 + víkendové aktivity
- 9 zaměstnanců (ženy s malými dětmi), 16 pravidelných lektorů a 15 dobrovolnic (pracují zdarma) a desítky spolupracujících externistů
- 75 pravidelných týdenních kroužků /aktivit (37 pro děti (a rodiče), 27 pro dospělé, 11 pro těhotné) pro 410 klientů ve věku od narození po seniory
- 57 jednorázových akcí - 20 pro rodiče s dětmi a 37 pro dospělé pro celkem 734 registrovaných klientů + další desítky neregistrovaných
- 2 příměstské tábory pro 42 dětí
- cca 180.000 Kč měsíční náklady na provoz rodinného centra
- náklady jsou vedle příjmů od klientů financovány prostřednictvím projektů ESF, MPSV, Moravskoslezského kraje, soukromých subjektů apod.
- podíl spolufinancování města se pohybuje v rozmezí 0,7- 3,5 % rozpočtu spolku
V letošním roce došlo k výpadku možnosti spolufinancování ze zdrojů mimo město tak, jak tomu bylo doposud. V loňském roce nebyly v dostatečném předstihu vyhlášeny výzvy, které by byly určeny pro organizace našeho typu.
Cca polovinu nákladů jsme schopni pokrýt vlastními příjmy – platbami od klientů.
Výpadek příjmů však nemůžeme plně kompenzovat z jiných zdrojů - jsou buď marginální (soukromí dárci, nadace) a nebo jsou nejisté.
Posledním střípkem této nepříjemné mozaiky je to, že jsme byli vyřazeni z možnosti žádat o řádné dotace města, protože naše sídlo není v Novém Jičíně, ale sousední obci Rybí.
Proto jsme se obrátili na město s žádostí o pomoc při řešení této kritické situace. Neoficiálně máme potvrzeno získání několika desítek tisíc, které situaci neřeší.
Pokud se nám nepodaří provoz dofinancovat tak, abychom mohli pokračovat, budeme nuceni provoz centra ukončit, dramaticky zredukovat nebo přesunout do jiné vstřícnější obce.
Nemůžeme tvořit dluhy a nemáme aktuálně jiný zdroj (pracujeme dlouhodobě za podprůměrnou mzdu či zdarma, zdvojnásobit vstupné pro klienty nepovažujeme za řešení).
Stovky rodin pak přijdou o aktivity pro nejmenší děti, které jsou kvitovány nejen rodiči, ale i lékaři a dalšími odborníky z celé republiky. Ve městě neexistuje organizace, která by byla schopna tyto klienty v takovém počtu obsloužit.
My níže podepsaní souhlasíme s tvrzením, že činnost RC Provázek na území města je důležitá a žádoucí. Vyzýváme zástupce města Nový Jičín, aby zcela jasně deklarovali svůj postoj k aktivitám RC Provázek a finančně podpořili PROFICIO, z.s. tak, aby mohlo udržet RC Provázek ve stávající dostupnosti i stávající kvalitě.
Petiční výbor:
Ing. Michaela Holišová, 742 65 Rybí 231
Žaneta Konopáčová, Květná 693, 742 72 Mořkov
Ing. Martina Paličková, Slezská 31, 741 01 Nový Jičín
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: Ing. Michaela Holišová, 742 65 Rybí 231
Author: Michaela Holišová | 382 signatures
More >Od 1.3.2020 chce DPO zkrátit linku č.17 na zastávku Poruba Vozovna. Neberou v potaz, že se sníží komfort cestování pro pacienty Fakultní nemocnice, studenty Střední školy prof. Zdeňka Matějčka a pro studenty VŠB, včetně zaměstnanců těchto institucí.
Author: Michal Andrýsek | 374 signatures
More >Řada obyvatel Frýdku-Místku těžce nese skutečnost, že se bude bourat historická čtyřpodlažní budova Slezanu v Nádražní ulici.
Informace o bourání vzbudila na Facebooku bouřlivou nesouhlasnou diskusi, zvláště pak poté, co se na něm objevila informace firmy Demoz Trade, podle níž objekt zdemoluje, sanuje a následně připraví staveniště pro obchodní centrum.
Tato informace zvedla mnohé občany Frýdku-Místku ze židlí. Neumějí si totiž představit, že ve městě, které se "pyšní" největším počtem marketů na jednoho obyvatele v republice, by se stavěl další obchoďák. "Někdo se asi zbláznil," reagoval na Facebooku Lukáš B. z Frýdku-Místku.
Důrazně protestujeme proti tomu, aby zde bylo vybudováno další obchodní centrum. Žádáme vedení města, aby vstoupilo do jednání s firmou Demoz Trade s tím, aby pozemek byl využit smysluplněji.
zdroj obrázku:5plus2.cz
Author: Martin Sladký | 330 signatures
More >Obyvatelé Českého Těšína se musejí dlouhodobě vyrovnávat se problematickým ovzduším, v loňském roce však bylo období, kdy pořádné nadechnutí znamenalo zároveň poškozování svého zdraví, v konečném součtu několikanásobně větší, než povolují limity evropské směrnice i zákona.
Ten říká, že extrémně prašných dnů nemá být v dané oblasti více než 35 za rok, proto působí až neuvěřitelným dojmem, že v Českém Těšíně jich loni bylo 98!
Přijde nám to jako hazardování se zdravím všech obyvatel Českého Těšína, kteří jsou nuceni v takovýchto podmínkách žít. Žádáme stát, aby účinněji prosazoval dodržování zákonů spojených s problematikou ovzduší a nedopustil opět takovéto překračování nastavených limitů a nenutil tak své občany žít ve zcela nevyhovujících podmínkách.
zdroj obrázku:novinky.cz
Author: Jiří Syczek | 304 signatures
More >Město Ostrava buduje stále nové cyklotrasy a cyklostezky, avšak průjezdnost napříč městem stále žádá nemalou zajížďku při překročení řeky Odry. Obyvatelé Ostravy-Jihu mají k překročení tři možnosti, z nichž ani jedna není ideální.
První možností je překročit Odru v Polance n. O. (velká zajížďka), druhou v Nové Vsi (opět zajížďka). V rámci Jihu lze Odru překročit jen na mostě na Rudné ulici, avšak nájezdy na tento most jsou prudké a vedou přes nepřehledné úseky a nezpevněné části (bahno) a cyklotrasa zde vznikla bez jakýchkoliv adaptací pouze vyznačením.
Podepsané osoby tedy navrhují, aby městský obvod Ostrava-Jih, potažmo město Ostrava, začal přemýšlet o vybudování cyklistické lávky v oblasti Říční ulice, čímž by došlo k cyklistickému propojení nejen dvou oddělených obvodů (Jih a Svinov), ale také k lepšímu a časově méně náročnému průjezdu napříč městem ve směru západ - východ.
Author: Petr Lexa Přendík | 291 signatures
More >Poprvé jsem se nahoru s kamenem vyškrábal v roce 1972 - byla tehdy ve stínu lesních velikánů, pak stála na holém hřebeni a dnes se opět ztrácí mezi stromy. Co by se ale ztratit nemělo, je ta vzpomínka - nejen pro skauty (kteří se vynořili v posledních letech z ilegality, aby vztyčili vedle mohyly svůj vlastní menhir), ale i pro trampy, turisty a další hromady lidiček, kteří kámen po kameni zvětšovali mohylu, a pro které to byl třeba dobrý "hec" a nebo současně s uctěním památky těch padlých hochů i symbol tichého odporu a nesouhlasu minimálně s "upravováním" historie tehdejším režimem. Mohyla na Ivančeně by měla růst dál - dokud budou existovat Ti, co tam budou chtít nosit kameny ze všech koutů světa. A dál být mlčenlivou - a přesto vypovídající připomínkou - toho, co bylo a jak bylo. Nezaslouží si se rozpadnout na nějaké nesmyslné hrázky amfiteátru, využitého jednou za rok. Se zrušením Mohyly na Ivančeně nesouhlasíme.
Author: Pavel Zbožínek | 270 signatures
More >My, níže podepsaní občané Orlové, prostřednictvím této petice žádáme, aby na parkovacích plochách u ulice Rydultowská byla 1. hodina parkování opět zdarma.
Author: Jiří Stach | 254 signatures
More >PETICE
za záchranu Turistické chaty Dr. Hrstky pod Trúbou a proti rozdělení hradu Štramberka dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice protestujeme proti rozhodnutí politiků a radních města Štramberka - Oldřicha Škrabala, Ondřeje Šimíčka, Michala Dostála a Věry Hanzlíkové, o vyklizení areálu hradu Štramberk a jeho rozdělení.
Hrad byl v průběhu posledních 6 let provozovatelem - společností VALAŠSKÉ KRÁLOVSTVÍ, spolkem Rytíři hradu Štramberk, s partnery městem Štramberkem, Moravskoslezským krajem, Nadací ČEZ, pivovarem Radegast, společností Kofola, společností RWE Gas Storage a dalšími drobnými partnery zveleben, poskytoval vysokou kvalitu služeb a probíhal v něm bohatý kulturní a zábavný program.
Po ukončení provozu hradu provozovatelem VALAŠSKÝM KRÁLOVSTVÍM tito politici prosadili pod pokutou 2000 Kč za každý den prodlení jeho vyklizení a hrad proto musí být vyklizen nejpozději do 31.5.2015. Vyklizením může vzniknout dotčeným subjektům škoda na majetku v celkové výši až 2 milionu korun a de facto způsobí uvedení areálu do neutěšeného stavu, ve kterém se nacházel před 6 lety, v roce 2009. Vzniknou i těžko vyčíslitelné škody na duševních a nehmotných hodnotách.
Již nejméně dva roky hrad Štramberk špatnou politikou bývalého vedení města trpí. Podmínky provozu jsou nedůstojné a mimo legislativní rámec - město neprovádí téměř žádnou údržbu a odstraňování závad, kvalita služeb upadla, otvírací doba chaty musela být zkrácena a hradní program musel být značně omezen, vztahy s podnikateli a subjekty závislými na cestovním ruchu ve městě stále nejsou dobré...
I přesto, že městu Štramberk provozovatel společnost VALAŠSKÉ KRÁLOVSTVÍ na nájemném zaplatila rekordních 5,3 milionu Kč a zhodnocení areálu probíhalo se souhlasem a vědomím města, tito politici nájemci v rozporu se zákonem odepírají právo na vyrovnání.
Aby toho nebylo málo, navzdory ekonomickým, technickým možnostem, dispozicím hradu a odkazu jeho zachránce MUDr. Adolfa Hrstky, zmínění politici prosadili rozdělení hradu na části - část Turistickou chatu Dr. Hrstky (bez dolního nádvoří a hradeb!), která je ekonomicky závislá na provozu věže a zbytku hradu, a část věž Trúbu, Jaroňkovu útulnu, která celý hrad ekonomicky "živí" a kterou si město od 1.dubna 2015 provozuje samo. Rozdělení hradu a nekvalifikovaná správa politiky a úředníky, bez jakékoliv znalosti problematiky a koncepce, způsobí další úpadek.
Požadujeme, aby vybavení a vysoká kvalita provozu hradu Štramberk byly zachovány a hrad nebyl rozdělen mezi více provozovatelů.
Což potvrzujeme níže svým podpisem.
Autor petice: Spolek Rytíři hradu Štramberk o. s.
Štramberská Trúba, Kopec 77, Štramberk 742 66
IČO: 22854932
Předseda: Tomáš Harabiš, Trojanovice Bystré 272
Za podporu a šíření naší petice děkujeme.
Author: Tomáš Harabiš | 251 signatures
More >