Petice za zajištění dopravní bezpečnosti dětí, rodičů, trojských občanů a ostatních chodců před budovami škol, v celé lokalitě Troja a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská
Magistrát hlavního města Prahy
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1
Vážený pane primátore, vážený pane 1. náměstku pro oblast dopravy, vážení členové Rady hlavního města Prahy,
My, níže podepsaní občané, žádáme Magistrát hlavního města Prahy o zavedení opatření k regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská a implementaci dalších bezpečnostních prvků především před školskými zařízeními. Jedná se především o světelné semafory u přechodů pro chodce a úsekové měření rychlosti v celé oblasti.
Tato žádost je motivována především nutností zvýšit bezpečnost dětí navštěvujících školská zařízení, která jsou v této oblasti umístěna. Konkrétně Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30.
Důvody naší petice:
1. Bezpečnost dětí. Přechody pro chodce před školskými zařízeními v Trojské ulici, kde jsou dislokovány Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30 jsou kritickými místy, kde se denně pohybuje velký počet dětí. Vysoká intenzita tranzitní dopravy pro ně představuje značné riziko. Časté dopravní nehody, přestupky a nebezpečné situace jasně ukazují, že současný stav není udržitelný. Posledním důkazem je velmi vážná dopravní nehoda ze dne 17. června 2024, při které byla na přímo přechodu sražena motocyklistou patnáctiletá studentka Trojského gymnázia. Bohužel, utrpěla mnohočetné zlomeniny a velmi vážné poranění hlavy. Řidič nerespektoval stávající úpravu (zpomalovací pásy, dvojitou plnou čáru, sloupky bránící předjetí v místě přechodu).
2. Vysoká rychlost. Mnoho řidičů nedodržuje povolenou rychlost v blízkosti škol a také v celé lokalitě, což představuje přímé ohrožení pro děti, rodiče i ostatní chodce.
3. Dopravní chaos. Zvýšený provoz vozidel ztěžuje plynulý pohyb a způsobuje dopravní zácpy a vysokou nervozitu účastníků silničního provozu, což vede k nebezpečným a nepřehledným situacím v blízkosti školských zařízení.
4. Životní prostředí. Tranzitní doprava způsobuje zvýšenou hladinu hluku a emisí, což negativně ovlivňuje zdraví dětí a učitelů, a zároveň snižuje kvalitu ovzduší v oblasti.
Navrhovaná opatření:
- Zavedení opatření regulující tranzitní dopravu v Troji – světelná závora.
- Umístění úsekového měření rychlosti v ulici Trojská.
- Instalace dopravních opatření jako jsou dopravní semafory na přechodech pro chodce před budovami škol pro zajištění vyšší bezpečnosti dětí, rodičů a chodců.
- Posílení přítomnosti strážníků Městské policie hl. m. Prahy v ranních a odpoledních hodinách, kdy je dopravní provoz nejintenzivnější.
Věříme, že přijetí těchto opatření významně přispěje k ochraně našich dětí a zvýšení bezpečnosti v okolí školských zařízení v ulici Trojská.
Děkujeme za zvážení naší žádosti a těšíme se na rychlou a pozitivní reakci.
S úctou, za petiční výbor
Ing. Josef CÍCHA, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Mgr. Radka CÍCHOVÁ HÝSKOVÁ, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Ing. Jitka EYBERGEROVÁ, Pod Havránkou 7/10, 171 00 Praha 7
Mgr. Daniela HERIANOVÁ, Mezipolí 1235/4, Praha 4
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního
výboru.
V Praze, dne 25. 6. 2024
Author: Jitka Eybergerová | 645 signatures
More >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Author: Jan Sychra | 4886 signatures
More >Nesouhlasíme s návrhem MZe týkajícím se zákazu prodeje potravin a potravinových doplňků obsahujících CBD na území ČR.
Podle tiskové zprávy ministerstva zemědělství mají být produkty s obsahem CBD zakázané k prodeji a nebude si je tak možné již zakoupit.
(kompletní vyjádření MZe je zde: https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2023_ministerstvo-zemedelstvi-informuje-o.html )
S tímto návrhem rozhodně nesouhlasíme, protože nikoliv všechny konopné produkty s obsahem CBD a dalších kanabinoidů splňují definici tzv. „nové potraviny“, navíc existenci dlouhodobého používání výrobků produkovaných tradičními postupy z tradičně používaných částí rostliny konopí setého není potřeba na území ČR dodatečně prokazovat.
Při materializaci rizik množství CBD v doporučené denní dávce potraviny/doplňku stravy neexistují důvody pro zákaz či zastavení uvádění na trh a takové omezení uvádění potravin a potravinových doplňků s obsahem CBD na trh je zcela v rozporu s Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020 (o který se paradoxně samo Ministerstvo zemědělství ve své argumentaci opírá). Doporučené denní dávkování u potravin a potravinových doplňků znamená příjem CBD v řádu jednotek mg CBD /denně, identifikovaná rizika se týkají dávkování v řádech jednotek tisíc mg denně, kdy při aplikaci takového přístupu by byla nebezpečnou v zásadě každá potravina resp. chemická látka.
Zákazem uvádění produktů na trh opatřením obecné povahy v ČR vzniká nerovnovážné postavení soutěžitelů a je omezen volný pohyb zboží a služeb v rozporu s články 34 a 36 Smlouvy o fungování EU a články 78 a 79 Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020, neboť ve Francii dochází k registraci CBD produktů jako doplňků stravy splňujících konkrétní parametry % obsahu CBD, limitu příjmu denní dávky CBD pod 50 mg denně a již dnes běžně aplikovaným limitem na THC v podobě akutní referenční dávky.
Vyzýváme vládu ČR, aby s ohledem na výše uvedené přijala řešení, které přinese z jedné strany dostatečnou úroveň bezpečnosti potravin a ochrany spotřebitele a z druhé zajistí další fungování odvětví v legální sféře, tedy výrobci a distributoři jasně nastavené mantinely a měřitelné limity a stát evidenci a dohled na trhem a příjmy do státního rozpočtu. Zejména spotřebitelé mají mít rovnocenné podmínky v rámci jednotného trhu EU a jasně definovaný přístup k produktům, které poptávají a používají, protože řadě z nich pomáhají a dnes si již bez nich nedovedou představit spokojené každodenní fungování.
Takovým řešením je dle našeho názoru nastavení dočasného rámce s registrací produktů jako potravinových doplňků s konkrétním vymezením jejich parametrů (zejména % obsahu CBD a limitu denní dávky v řádu nižších desítek CBD denně při dodržení limitů THC) s trváním do doby nalezení finálního řešení na úrovni EU, neboť při rychlosti rozhodovacích a schvalovacích procesů na úrovni EFSA je nutné mezidobí pokrýt řešením na národní úrovni, přitom konzistentním s vývojem v jiných státech.
Author: Ondřej Šťovíček | 3354 signatures
More >Svým podpisem této listiny se připojuji a dávám veřejně najevo svůj názor a apeluji tímto na Okresní myslivecký spolek Opava, policii ČR a soudní systém ČR s žádostí o odejmutí zbrojního průkazu a myslivecké zbraně a řádného prošetření tragické události 28.2.2023 na cyklostezce mezi Darkovicemi a Vřesinou. Dle vyjádření Okresního mysliveckého spolku Opava, došlo k porušení nejen bezpečnosti střelby, ale i k porušení myslivecké etiky - jako selhání jedince, kdy zatím z neznámého důvodu střelil border kolii Dixie, majitelky Sabiny Plačkové. Nejen, že neudělil ani ránu z milosti, ale k celé situaci se zachoval absolutně neadekvátně, zvíře umíralo dlouhou dobu v náručí majitelky - které tímto jednáním způsobil trauma. Podpisem této petice dávám najevo nesouhlas, pokud by se na takovýto nepochopitelný čin mělo hledět jako na pouhý přestupek, kde pořizovací cena šteněte border kolie - nehledě na cenu osobní a ocenění všech jejích dovedností rozhodně přesahuje 5000,- Kč. Svým podpisem dávám najevo svůj názor, že takový člověk by nejen neměl mít zbrojní průkaz, zbraň, ale i s ohledem na bezpečnost, nejen zvířat ale i lidí v jeho okolí, by měl být sledován lékaři.
Author: Jiřina Vůjtěchová | 34773 signatures
More >Bez rychlého zásahu zmizí u Rokytky zeleň i chránění živočichové!
Vyzýváme zodpovědné politiky a úředníky, aby urychleně zabránili další výstavbě v unikátním zeleném srdci rozvojových Vysočan. Nenechme zničit úrodnou půdu, vzrostlé stromy a domov chráněných živočichů. Další byty mohou vyrůst na rozsáhlých okolních brownfieldech po bývalých továrnách. Proč ničit zeleň, které máme kolem sebe stále méně?
V rozvojových Vysočanech (podél Kolbenovy a Poděbradské ulice) jsou ve výstavbě tisíce bytů. Do roku 2035 zde má bydlet více než 45 tisíc obyvatel, což odpovídá krajskému městu Karlovy Vary. Park Zahrádky, jediný přírodní park v této čtvrti, už dnes slouží nejen tisícům místních občanů, ale je i oblíbenou výletní destinací mnoha rodin z Prahy a středních Čech. To vše na území necelých 5 hektarů, tedy méně než poloviny rozlohy obdobných centrálních parků na Proseku nebo Černém Mostě s menším počtem obyvatel.
Stále platný, ale absolutně zastaralý územní plán z roku 1999 nechrání unikátní zelené plochy a nenabízí odpovídající koncepci rozvoje veřejného prostoru čtvrti. Naopak umožňuje, aby jediné klidné místo bylo znovu zahlceno těžkou technikou, prachem a hlukem a cestu mezi novou školou a parkem opět ohrožovala stavba a těžká doprava. Přitom nový návrh pražského územního plánu zelené centrum meandru Rokytky chrání jako zeleň. Jeho schválení je však v nedohlednu.
Důrazně odmítáme plán výstavby na pozemcích původních zahrad v meandru parku Zahrádky, zejména na místě poslední funkční zahradní kolonie ČZS 99 (parcelní čísla 1805/1 a 1805/3, k. ú. Vysočany)!
Jde o plíce naší čtvrti, zeleň, která nám pomáhá vyrovnat se s klimatickými jevy a dopady aktuální výstavby domů na život nás všech. Bez ní budou v létě Vysočany ještě rozpálenější. Podporu města by neměly mít soukromé zisky, ale veřejný zájem, včetně možnosti využívat zeleň pro rozvoj místní komunity.
Proto žádáme:
1. Zastavení veškerých zásahů majitele nebo developera JRD, zabránění plánované necitlivé demolice v období vegetace, kácení stromů a odnětí úrodné půdy ze zemědělského půdního fondu. Projekt bytové výstavby nerespektuje potřeby místních obyvatel a přináší do centra lokality jen zátěž. Ohrožuje ekologickou rovnováhu a celistvost celého území, včetně chráněných živočichů, i bezpečnost páteřní pěší promenády mezi ulicemi Poděbradská a Kolbenova.
2. Okamžitou změnu Územního plánu na zastavitelných pozemcích původní zahradní kolonie na nezastavitelnou “zeleň městskou a krajinnou" (ZMK), jež povede ke splnění Klimatického plánu hl. m. Prahy v souladu s již několik let navrhovaným Metropolitním plánem HMP a obnovení funkce významného biocentra (L2/89) Prahy 9, jak žádají občané již v petici z roku 2021 (MHMP 518848/2022).
3. Získání pozemků zahradní kolonie zpět do veřejného vlastnictví (zejména pozemky 1805/1, 1805/3, k. ú. Vysočany) ve prospěch občanů Prahy a jejich ochranu jako veřejné zeleně s nenahraditelnou ekologickou funkcí v rámci naší čtvrti.
Pomozte nám svým podpisem zabránit nenávratnému zničení lokality, která je pro mnohé obyvatele i návštěvníky Vysočan zeleným ostrůvkem uprostřed města.
Více informací najdete na www.parkzahradky.cz.
Zde najdete také důvody, které vedly k výzvě, a odpovědi na často kladené dotazy.
Podpořte nás na Darujme.cz (https://www.darujme.cz/projekt/1207610)
nebo nabídněte jinou pomoc na info@parkzahradky.cz.
Za podpis, sdílení e-petice i jakoukoli další podporu předem děkujeme.
Author: Monika Domincová | 2032 signatures
More >Poslanecká sněmovna v těchto dnech projednává vládní návrh novely zákona o ochraně veřejného zdraví. Novela v oblasti očkování opět upřednostňuje represi namísto vysvětlování a individuálního přístupu, naprosto se tak vzdaluje podmínkám běžným v západní Evropě. Petice bude uzavřena dne 1. 5. 2015 a předána Poslanecké sněmovně.
V České republice jsou nařizována očkování proti 9 nemocem. Dosud za nesplnění této povinnosti hrozila rodičům pokuta a dítě nesmělo do mateřské školy. Nedávno se zákaz rozšířil i na dětské skupiny a podle předkládaného návrhu se má vztahovat už i na služby jako je hlídací koutek, mateřské centrum nebo dokonce péče soukromé chůvy. Pokud mateřská škola nebo provozovatel dětského koutku přijme byť jen částečně neočkované dítě, bude jim přímo za toto jednání hrozit pokuta až do výše 500.000 Kč.
Represemi se snaží stát působit i na lékaře. Pokuta až do výše 3.000.000 Kč bude hrozit dětskému lékaři, který neprovede povinné očkování. Zákon nebere do úvahy, že lékař může očkování pouze nabízet, ale nikoliv provádět bez souhlasu rodičů.
Ve většině zemí Evropské unie (např. v Německu, Rakousku a Velké Brtitánii) není očkování povinné. Děti v těchto zemích jsou přitom stejně zdravé jako děti v České republice. Čeští pediatři se tak místo pečujících odborníků stávají nástrojem moci na vynucování očkování. Zákonná povinnost očkovat tak narušuje vztah důvěry mezi rodiči a lékařem, ale hlavně nedává prostor pro zohlednění specifických potřeb dítěte.
Pokuty hrozí i provozovatelům táborů či školám, které jezdí s dětmi na školy v přírodě. Tytéž děti, které spolu mohou chodit do školy a jezdit na kratší výlety, spolu nesmí jet na tábor či jinou zotavovací akci, pod hrozbou pokuty až 100.000 Kč.
Všechny výše zmíněné postihy se netýkají jen neočkovaných, ale všech dětí, jejichž rodiče zvolili i jen individuální očkovací kalendář.
V ČR je každý rok zaznamenáno několik set závažných nežádoucích účinků vakcín. Stát, který očkování nařizuje, se za ně přitom zříká jakékoli odpovědnosti.
My níže podepsaní nesouhlasíme s vládou předkládaným zněním novely zákona na ochranu veřejného zdraví a požadujeme:
1) převzetí odpovědnosti státu za nežádoucí účinky očkování,
2) zavedení výjimek z povinného očkování, ke kterým už před lety vyzval dřívější veřejný ochránce práv Otakar Motejl,
3) zrušení zákazu přijímat neočkované děti nebo částečně očkované děti do dětských kolektivů, protože je to nepřiměřené opatření, které nemá obdoby v žádné z našich sousedních zemí,
4) zavedení povinnosti státu řádně a transparentně zdůvodňovat nezbytnost povinného očkování u každé z nemocí, proti kterým se povinně očkuje,
5) zrušení povinnosti lékaře provést očkování a její nahrazení povinností očkování pouze včas nabídnout,
6) zrušení povinnosti lékaře udávat své pacienty hygienické stanici.
Při podepisování petice pomocí emailových schránek na seznam.cz (@seznam.cz, @email.cz, @post.cz, spoluzaci.cz @stream.cz a @firmy.cz) zkontorlujte složku "Hromadné" ve Vaší schránce - tam bude doručen email s odkazem pro potvrzení podpisu.
Author: Martina Suchánková | 19034 signatures
More >PETICE
Nesouhlasíme se zákazem krmení zvířat!
Adresát: Magistrát města Hradec Králové
Prosíme, pomozte zachránit zvířata, především kočky, před smrtí vyhladověním.
V ulicích Hradce Králové je spousta vyhozených a opuštěných zvířat a město se rozhodlo tuto situaci vyřešit tím nejjednodušším způsobem, tedy tak, že zastupitelstvo vydalo vyhlášku o zákazu krmení volně žijících zvířat, především koček a oblíbených nutrií v Jiráskových sadech. Je nám z toho velmi smutno, toto není rozhodnutí hodné civilizovaných lidí, hraničí s týráním, vždyť především kočky nejsou na ulici dobrovolně. Dostal je tam opět jenom člověk, který se rozhodl starat se jen sám o sebe. Prosíme všechny rozumné lidi, aby tento nesmysl nepodporovali a ostře proti němu vystoupili.
Opuštěné kočky v královéhradeckých ulicích jsou vzhledem k neexistenci útulku pro kočky odkázány jen na dobrovolníky, kteří se je snaží ochočit a odchytit, vyléčit, dát kastrovat, vzít si je k sobě domů a pak jim hledat nový domov. To vše za své vlastní peníze, bez jakékoliv podpory města. Hradec Králové má sice schválen kastrační program, ale procento koček, které se do tohoto programu dostane, je mizivé. Utrpení bezprizorních koček je často obrovské... Jediné depozitum, které se o kočky v Hradci Králové stará, je přeplněné a v zoufalé finanční situaci. Proto přimějme město Hradec Králové a jeho zástupce se konečně zamyslet a vymyslet jiné, lepší řešení .
Žádáme proto:
- aby byl zřízen útulek i pro kočky, který by vedli lidé na odborné úrovni
- aby byl zrušen nový bod vyhlášky o umísťování krmiva a potravin pro ptactvo a jiná zvířata s výjimkou krmení ptactva v krmítcích a vodního ptactva.
Touto peticí se budeme snažit získat co nejvíce podpisů v co nejkratším čase, jelikož toto doplnění vyhlášky nabude účinnosti za několik dní. Poté předáme zastupitelům města Hradce Králové.
http://www.hradeckralove.org/urad/obecne-zavazna-vyhlaska-statutarniho-mesta-hradec-kralove-c
Tato petice vznikla v Hradci Králové 12.8.2014.
Petici založila:
Petra Neubauerová
Author: Petra Neubauerová | 3200 signatures
More >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby byl pravidelný osobní provoz na trati 314 Opava-Východ - Jakartovice zachován.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje a někteří další zastupitelé rozhodli o zrušení provozu od 7. dubna 2014 a o nahrazení těchto vlakových spojů autobusy. Zastupitelé zároveň uvádí i čísla cestujících, která nejsou přesná a v letní sezóně prý ani jeden motorový vůz pro svoji kapacitu nestačí. Provoz vlaků na této trati je pro občany dotčených obcí klíčový při dopravě do centra regionu - Opavy. Nahrazení autobusy ovšem není to pravé řešení. Občané i někteří starostové těchto obcí se zrušením nesouhlasí, ale krajské zastupitelstvo i přes toto všechno dopravu ruší. Proto požadujeme:
1) Zachování stávajícího, pravidelného osobního provozu na této trati a úpravu JŘ tak aby co nejlépe vyhovoval potřebám cestujících.
2) Upravení jízdního řádu autobusů, tak, aby nedošlo k překrývání spojů se spoji vlakovými.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Petr Foltys, Ostrava
Lukáš Hanzlík, Pardubice
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
Petr Foltys, Ostrava
Author: Lukáš Hanzlík | 1141 signatures
More >Výsledky nedávného měření kvality ovzduší v Brně, které prováděl dánský odborník na životní prostředí Kaare Press-Kristensen, jsou šokující.
V žádném evropském městě nejsou hodnoty polétavého prachu tak vysoké, jako právě v moravské metropoli. Ultrajemný prach přitom znamená velké riziko pro lidské zdraví. Na rozdíl od větších částic prachu ho nezachytí dýchací ústrojí. „Částice jsou schopny prostupovat do krve, kde poškozují stěny cév a vedou k vážným onemocněním“, říká Miroslav Šuta z Centra zdraví a životního prostředí, který dánského experta do Brna pozval. Částice přispívají k většímu výskytu cévních, kardiovaskulárních i nádorových onemocnění.
Žádáme proto magistrát města Brna, aby se tímto problémem neprodleně zabýval a připravil takové řešení, které by množství polétavého prachu ve městě výrazně snížilo. Chceme žít zdravě a ne čekat, kdy se špatné ovzduší projeví na našem zdraví.
Author: Tomáš Kocián | 74 signatures
More >Požadujeme, aby majitel ubytovny pro chudé Kovák v Chrastavě přestal bránit městu v jeho zbourání. Zdevastovaný dům kazí dojem z celé obce, navíc se obáváme záměrů, které s ním majitel má.
S ohledem na to, že odmítá jeho zbourání, přestože je v dezolátním stavu a místo toho mluví o bytovém využití, je zřejmé, že se pokusí využít dlouhodobě problematického obchodování s byty pro chudé, kterým se nastaví nesmyslně vysoký nájem, který naprosto neodpovídá prostoru, ani službám, kterých se jim dostává.
Tento nájem je sice většinou placen, to vše ale pouze díky příspěvkům státu. V konečném důsledku tak snaha státu pomoci chudým lidem končí bezúčelně, neboť většinu peněz získávají podobní „podnikatelé“.
Nechceme, aby Chrastava byla dalším příkladem tohoto špinavého podnikání a využívání lidí v nouzi a žádáme majitele domu, aby umožnil zbourání domu a zasadil se tak o příjemnější prostředí k životu.
Author: Ladislav Strožnický | 5 signatures
More >Vážení občané,
zastupitelstvo města Varnsdorf plánuje zřídit v této obci překladiště odpadu, jenž by mělo nahradit skládku z Rožan u Šluknova, která byla k 1.1.2014 uzavřena z důvodu rekultivace krajiny. Radní města Varnsdorf se obávají, že by bylo město nuceno zvednout díky tomuto kroku občanům poplatky za svoz odpadu, proto se rozhodli zřídit v této konečně se rozvíjející obci velké překladiště odpadu.
Občané proti tomuto kroku protestují, takovouto devastaci města a jeho krajiny nechtějí. MY Občané tvoříme město, to si radní prosím uvědomte a respektujte naše přání - NECHCEME VE VARNSDORFU SKLÁDKU !!!
Author: Michaela Flusková | 107 signatures
More >Obyvatelé Českého Těšína se musejí dlouhodobě vyrovnávat se problematickým ovzduším, v loňském roce však bylo období, kdy pořádné nadechnutí znamenalo zároveň poškozování svého zdraví, v konečném součtu několikanásobně větší, než povolují limity evropské směrnice i zákona.
Ten říká, že extrémně prašných dnů nemá být v dané oblasti více než 35 za rok, proto působí až neuvěřitelným dojmem, že v Českém Těšíně jich loni bylo 98!
Přijde nám to jako hazardování se zdravím všech obyvatel Českého Těšína, kteří jsou nuceni v takovýchto podmínkách žít. Žádáme stát, aby účinněji prosazoval dodržování zákonů spojených s problematikou ovzduší a nedopustil opět takovéto překračování nastavených limitů a nenutil tak své občany žít ve zcela nevyhovujících podmínkách.
zdroj obrázku:novinky.cz
Author: Jiří Syczek | 304 signatures
More >Protestujeme proti geologickému průzkumu na vrchu Chlum u Sepekova. Chlum a jeho okolí je unikátní území, na vrchu je velké množství zachovaných archeologických památek.
Vrch navíc obklopují přírodní památky i evropsky významná lokalita. Sepekov tu má i zdroje vody. Průzkum se v těchto místech uskutečnil už v 70. letech, kdy se tady hledalo zlato. Plánovaný průzkum se týká wolframu, jehož je zde údajně víc než zlata.
Zastupitelé Sepekova se shodli na tom, že cítí zodpovědnost ochránit poslední zbytky nerostného bohatství České republiky pro další generace. „A maximálně omezit škodlivé vlivy těžby na životní prostředí. Nenechme se omámit množstvím zlata a wolframu v ložiscích, ale objektivně posuďme všechny aspekty případné těžby. Státu, to je nám, občanům, zůstane jen krajina nevratně zdevastovaná toxickým odpadem," citoval část prohlášení starosta Josef Himl, se kterým souhlasili všichni zastupitelé.
Žádáme ministerstvo životního prostředí, aby průzkum v žádném případě nepovolovalo.
foto: zivefirmy cz
Author: Pavel Balán | 102 signatures
More >Mírové náměstí v Ústí nad Labem hyzdí nejen torzo staveniště, ale také spousta nepořádku. Náměstí je vizitkou každé obce. Co si má tedy pomyslet návštěvník Ústí, na jehož náměstí je smetiště?
Jak tady mají žít slušní lidé, jak chcete vychovávat děti k pořádku? My, níže podepsaní, žádáme vedení města, aby se neprodleně zabývalo nápravou tohoto stavu. Nechceme žít na smetišti.
A jestliže představitelé Ústí nad Labem nejsou schopni sjednat pořádek, ať své funkce předají těm, pro které nebude problém tuto situaci okamžitě vyřešit!
Zdroj fota:
http://g.denik.cz/54/a8/20121101-dum-namesti-mirak-dira-2_denik-1024.jpg
Author: Petr Nový | 99 signatures
More >O možnosti vybudovat tunel pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách se hovoří už od čtyřicátých let minulého století.
Vždy však tento záměr narážel na nedostatek financí. V současné době se náklady na stavbu, která by byla jednou z největších svého druhu v České republice, odhadují na 4,7 miliardy korun. (Cena tunelu Blanka v Praze se pohybuje kolem 37 miliard korun). Na výstavbu tunelu pod Červenohorským sedlem by bylo možné čerpat peníze z fondů Evropské unie. Tunel o délce 6 150 metrů s celkovým výškovým rozdílem 46 metrů (dnes silnice přes Červenohorské sedlo překonává 1404 metrů) by vzhledem k délkově, výškově a směrově příznivému vedení silnice I/44 by výrazně zkrátil jízdní dobu, snížila by se spotřeba pohonných hmot a lze také předpokládat snížení počtu nehod a dopravních kolizí. Navíc by během výstavby v oblasti klesla nezaměstnanost. Lepší dopravní dostupnost do jesenického regionu by také mohla přilákat více investorů, které právě komplikovaná dopravní situace (zejména v zimním období) odrazuje od výstavby nových průmyslových objektů. Samozřejmě by se tak snížila nezaměstnanost, která na Jesenicku patří k nejvyšším v republice.
Žádáme proto vládu a další instituce, aby se naším podnětem odpovědně zabývaly.
Author: František Pavlů | 5243 signatures
More >