Petice občanů města Klimkovice
Jakou cenu má lidský život?
Při tragické nehodě dne 29. července v odpoledních hodinách kamion, který zjevně neměl v Klimkovicích co dělat a měl jet po dálnici, který zjevně jel větší rychlostí, než je zde povoleno a jehož řidič zjevně nevěnoval patřičnou pozornost řízení, doslova smetl osobní auto, které čekalo, až před ním stojící nákladní auto odbočí. Náraz byl tak silný, že přes osobní auto bylo nákladní odraženo do příkopu. Vrtulník ani sanitní auta neměly koho odvést. Řidič 35 let a spolujezdec 41 let neměli sebemenší šanci, byli doslova rozdrceni ve změti plechů.
Kolik kamion ušetřil na mýtném? Dle aktuálního sazebníku přesně 44,44,- Kč. Pokud ovšem nebyl přetížen a nevyhýbal se přes Klimkovice silniční váze.
A tady stojíme před nepochopitelnou věcí.
Stát staví dálnice, které na Ostravsku sice nejsou nic moc, ale jsou určeny pro dálkový provoz. Stát staví silniční váhy, aby se cesty neničily přetíženými kamiony. Poté stát kvůli nepochopitelnému a nezdůvodnitelnému přístupu konkrétních úředníků a politiků, ovlivněných loby přepravců, umožňuje jejich objíždění. Těch ušetřených 44,- Kč za každý kamion stojí stát stovky miliónů za opravy ostatních silnic, nehledě na ostatní problémy.
Těch ušetřených 44Kč je zároveň tedy cena dvou lidských životů. Bylo jen otázkou času, kdy k něčemu takovému dojde a je jen otázkou času, kdy to příště bude někdo z nás.
V místě nehody bude ještě do konce roku vybudován přechod pro chodce. Viděli jste kamion, že by zastavil před přechodem a dal vám přednost? Ani náhodou, sotva stačíte uskočit. Jednou to třeba nestihnete. Při současném počtu projíždějících kamiónů přes Klimkovice je riziko pro chodce příliš vysoké.
Klimkovice mají naprosto ideální podmínky k vytěsnění těžké a dálkové dopravy mimo obec a přesto je tomu z nepochopitelných důvodů nadřízenými orgány a stanoviskem magistrátu města Ostrava bráněno od doby otevření dálnice v roce 2008.
Proto já, níže podepsaný občan města Klimkovic, vědom si svých ústavních práv, žádám touto peticí následující:
1. Eliminování těžké nákladní dopravy ve městě Klimkovice osazením značek zákaz vjezdu aut nad 12t na cestu II/647 u obou dálničních sjezdů D1 a na ostatních příjezdových komunikacích.
2. Eliminování ostatní tranzitní dopravy zrušením zpoplatnění úseku dálnice D1 od sjezdu Bravantice až po bezplatný úsek v Ostravě
3. Prošetření nečinnosti odpovědných orgánů dlouhodobě blokující snahu Města Klimkovic o řešení neúnosné dopravní situace a vyvození odpovědnosti v případě prokázání viny nebo liknavosti.
V Klimkovicích dne 1.8. 2014
Author: Město Klimkovice | 672 signatures
More >České dráhy se rozhodly zbourat havířovské nádraží, postavené v roce 1969, a pro odbavování cestujících předělat sousední kancelářskou budovu.
Nádraží poutá pozornost velkou prosklenou fasádou, kterou proniká světlo z přednádražního prostoru, dále výrazným členěním prostoru nebo pozoruhodným op-artovým stropem, který reaguje na dobové umění i českou tradici kubismu.
Za unikátní budovu se postavila i Česká komora architektů, která usiluje o to, aby se stavba stala památkou. "Nádraží v Havířově je senzační ukázkou architektury šedesátých let," říká historik architektury Zdeněk Lukeš.
Také havířovští občané chtějí stávající nádraží zachránit."Je strašná rozmazlenost to prostě zbourat po tak krátké době a postavit něco nového, protože za dalších dvacet let to budou chtít zase zbourat. Lidé, když jim nabídnete něco nového, jsou úplně vyvedení z míry a chtějí to a nedochází jim, že to třeba není ta správná volba," zlobí se Nela Pietrová z Přátel havířovského nádraží.
Žádáme proto vedení Českách drah, aby celou situaci přehodnotilo a budovu zachovalo a zajistilo její opravu.
Author: Daniel Kolocný | 489 signatures
More >Řada obyvatel Frýdku-Místku těžce nese skutečnost, že se bude bourat historická čtyřpodlažní budova Slezanu v Nádražní ulici.
Informace o bourání vzbudila na Facebooku bouřlivou nesouhlasnou diskusi, zvláště pak poté, co se na něm objevila informace firmy Demoz Trade, podle níž objekt zdemoluje, sanuje a následně připraví staveniště pro obchodní centrum.
Tato informace zvedla mnohé občany Frýdku-Místku ze židlí. Neumějí si totiž představit, že ve městě, které se "pyšní" největším počtem marketů na jednoho obyvatele v republice, by se stavěl další obchoďák. "Někdo se asi zbláznil," reagoval na Facebooku Lukáš B. z Frýdku-Místku.
Důrazně protestujeme proti tomu, aby zde bylo vybudováno další obchodní centrum. Žádáme vedení města, aby vstoupilo do jednání s firmou Demoz Trade s tím, aby pozemek byl využit smysluplněji.
zdroj obrázku:5plus2.cz
Author: Martin Sladký | 330 signatures
More >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby byl pravidelný osobní provoz na trati 314 Opava-Východ - Jakartovice zachován.
Zastupitelstvo Moravskoslezského kraje a někteří další zastupitelé rozhodli o zrušení provozu od 7. dubna 2014 a o nahrazení těchto vlakových spojů autobusy. Zastupitelé zároveň uvádí i čísla cestujících, která nejsou přesná a v letní sezóně prý ani jeden motorový vůz pro svoji kapacitu nestačí. Provoz vlaků na této trati je pro občany dotčených obcí klíčový při dopravě do centra regionu - Opavy. Nahrazení autobusy ovšem není to pravé řešení. Občané i někteří starostové těchto obcí se zrušením nesouhlasí, ale krajské zastupitelstvo i přes toto všechno dopravu ruší. Proto požadujeme:
1) Zachování stávajícího, pravidelného osobního provozu na této trati a úpravu JŘ tak aby co nejlépe vyhovoval potřebám cestujících.
2) Upravení jízdního řádu autobusů, tak, aby nedošlo k překrývání spojů se spoji vlakovými.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Petr Foltys, Ostrava
Lukáš Hanzlík, Pardubice
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
Petr Foltys, Ostrava
Author: Lukáš Hanzlík | 1141 signatures
More >Protestujeme proti přesunu waldorfské základní školy sídlící v ZŠ Generála Píky v Moravské Ostravě do lokality Na Mlýnici v Ostravě-Přívoze. Novou lokalitu považujeme za zcela nevyhovující z hned několika důvodů. Za prvé se jedná o průmyslovou oblast, která nebude mít v dlouhodobém horizontu příznivý dopad na zdraví dětí. Za druhé se jedná o sociálně vyloučenou oblast, která svým charakterem není vhodným místem pro výskyt školáků. Za třetí panuje obecná obava o zvýšenou míru kriminality, kterou daná oblast vykazuje.
Chápeme snahu navrátit Přívoz mezi žádanější lokality, ale zcela nesouhlasíme s tím, že by se tak mělo dít prostřednictvím dětí. I fakt, že proti přesunu je nemalá část učitelů signalizuje, že se nejedná pouze o pár nespokojených jedinců, ale že tento problém leží na srdci mnohem větší části z těch, kterých by se měla týkat.
Chceme proto, aby zastupitelé Moravské Ostravy a Přívozu na únorovém jednání zastavili přesun a poslechli tak většinu rodičů i učitelů, aby si uvědomili, že jejich rozhodnutí významně ovlivňuje druhé.
Author: Přemyslav Pondělek | 6 signatures
More >Obyvatelé Českého Těšína se musejí dlouhodobě vyrovnávat se problematickým ovzduším, v loňském roce však bylo období, kdy pořádné nadechnutí znamenalo zároveň poškozování svého zdraví, v konečném součtu několikanásobně větší, než povolují limity evropské směrnice i zákona.
Ten říká, že extrémně prašných dnů nemá být v dané oblasti více než 35 za rok, proto působí až neuvěřitelným dojmem, že v Českém Těšíně jich loni bylo 98!
Přijde nám to jako hazardování se zdravím všech obyvatel Českého Těšína, kteří jsou nuceni v takovýchto podmínkách žít. Žádáme stát, aby účinněji prosazoval dodržování zákonů spojených s problematikou ovzduší a nedopustil opět takovéto překračování nastavených limitů a nenutil tak své občany žít ve zcela nevyhovujících podmínkách.
zdroj obrázku:novinky.cz
Author: Jiří Syczek | 304 signatures
More >