My níže podepsaní nesouhlasíme s demolicí budov bývalého Transgasu.
Jedná se o výjimečné stavby postavené ve stylu high – tech s prvky brutalismu. High – tech styl kladl důraz na technologickou stránku za použití nových materiálů a postupů. Jednalo se o celosvětový architektonický proud, který byl u nás zastoupen například sdružením architektů SIAL (vysílač Ještěd) nebo právě Václavem Aulickým, který je autorem zmiňované stavby. Tato stavba nemá na území Prahy obdoby a přispívá s architektonické pestrosti, kterou je Praha proslulá.
Budovy byly navrženy s ohledem na jiné trasování magistrály a za předpokladu demolice budovy "Nad Muzeem". Reálně k tomu však nikdy nedošlo, proto komplex nevynikl nikdy tak, jak měl. Nově navržená budova od Jakuba Ciglera sice po stránce urbanismu vyhovuje, avšak po architektonické stránce se jedná o naprosto tuctovou stavbu, která nijak nepřispěje k vytváření moderního architektonického odkazu naší doby.
Nepřejeme si, aby naše generace byla do kulturní historie zapsána jako ta, která bořila kvalitu a stavěla průměr.
https://www.facebook.com/architektura489
Author: Pavlína Krásná | 4472 signatures
More >My, níže podepsaní požadujeme přejmenování Letná Obchodní centrum, dříve také Paláce Stromovka na Obchodní centrum Jiřího Káry. Tento název by měl odkazovat na historii oblasti, kdy se v budově, která stála na místě budoucího obchodního centra v roce 2000 oženila hvězda Prahy 7 Jiří Kára.
Author: Martin Schwarz | 1975 signatures
More >My, níže podepsaní občané, žádáme prostřednictvím této petice dle čl. 18 Listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, aby byla co nejdříve zahájena výstavba trasy D pražského metra.
Dopravní situace v oblasti Krče, Libuše, Písnice a v dalších městských částech na jihu Prahy je dlouhodobě zcela neudržitelná. Pro téměř 200 tisíc obyvatel žijících v této oblasti jsou nyní jedinou možností dopravy do centra Prahy autobusy MHD nebo vlastní automobily. Každodenní dlouhé kolony aut a přes 180 linkových autobusů zastavujících ve špičce během jediné hodiny v zastávce Nemocnice Krč jsou jasnou ukázkou toho, jak kritická dopravní situace v této lokalitě opravdu je.
Jako občané již řadu let na tuto situaci a nutnost jejího systémového řešení bezúspěšně upozorňujeme. Již přes 20 let je nám nejrůznějšími politiky pravidelně slibována urychlená výstavba trasy D pražského metra, která by uvedený stav z velké části vyřešila. Tyto sliby zaznívají v médiích takřka s železnou pravidelností před každými volbami. Se stejně železnou pravidelností ale bohužel po volbách rychle mizí a my musíme čekat dál.
Čekat už ale dál nechceme. Neustálé oddalování výstavby přináší rizika v podobě dopravního kolapsu v Praze 4 a 12, stále se zhoršující kvality ovzduší v obydlených oblastech a v neposlední řadě nebezpečí pro všechny účastníky silničního provozu, tedy i pro chodce, a to hlavně ty nejohroženější – děti a seniory. Vybudování nové trasy metra by současně pomohlo lepší dopravní dostupnosti Thomayerovy nemocnice v Krči a stalo se alternativní dopravní cestou k trase C pro případ nutné rekonstrukce Nuselského mostu.
Přestože projekt existuje na papíře již od začátku devadesátých let minulého století, dopravní obslužnost jižní části Prahy metrem celou tuto dlouhou dobu nebyla řešena a výstavba trasy D se stále odkládá. Tato situace je o to vážnější, že v případě dalšího odložení výstavby již pravděpodobně nebude možné ke spolufinancování projektu využít dotací z fondů Evropské Unie. Reálně tak hrozí, že hl. m. Praha nebude schopné najít dostatek finančních prostředků k realizaci projektu a výstavba se tak bude muset odložit odhadem o dalších minimálně 10 let.
Žádáme proto zastupitele a Radu hlavního města Prahy, aby se zahájením výstavby trasy D pražského metra začali neprodleně zabývat a prosadili bezodkladnou realizaci této prioritní dopravní stavby. Žádáme, aby tak splnili předvolební slib, který nám voličům dali a zajistili tak bezpečnou, ekologickou a důstojnou dopravní obslužnost jižní části Prahy.
Za petiční výbor:
Denisa Jasinská, Praha
Kateřina Konečná, Praha
Author: Občané pro Déčko | 1446 signatures
More >Důrazně protestuji proti kácení 22 břestovců v ulici Lužická Praha 2.
Protestuji proti záměru postupně zlikvidovat unikátní stromořadí v ulici Lužická a nahradit jej jiným druhem.
Další informace na www.alejluzicka.cz
Author: Stepan Mikes | 1184 signatures
More >Já, níže podepsaný/á, nesouhlasím s Obecně závaznou vyhláškou č. 9/2022 Sb., účinnou od 1.7.2022, která v Praze prakticky zakazuje na veřejnosti nejen konzumaci nápojů s obsahem alkoholu včetně piva, ale i pobyt s otevřenou lahví či jinou nádobou a zbytečně omezuje svobodu lidí, kteří se ničím neprovinili.
Plošná prohibiční vyhláška sama o sobě nijak neřeší problémy hluku, nepořádku nebo problematického chování jednotlivců ve městě. Navíc je tato vyhláška natolik nepřehledná, že se v ní neorientují místní ani návštěvníci Prahy a její vymáhání policií u cizinců je velmi komplikované. Praha je svobodné město, kde žijí svobodní lidé, a nevidíme jediný důvod, proč by si nemohli udělat po práci piknik v parku na dece s lahví vína. Zákaz otevřených lahví formou vyhlášky je nevhodným plošným zákazem. Jít po ulici s otevřenou plechovkou piva nebo kelímkem burčáku či svařáku přece nemůže být zločin.
Vyhláška selhává i v zamýšleném záměru. Hluk na ulicích většinou dělají lidé, kteří se už napili v hospodě a jenom se přesouvají na jiné místo. Ten kdo bude chtít vyhlášku obejít, si navíc může pořídit lahev s víčkem nebo zátkou. Vyhláška tak dopadne jen na běžné lidi, kteří se ničím neprovinili a nejspíš si ani nebudou vědomi toho, že něco porušují. Tento zbytečný předpis tak jen zatíží státní i městskou policii dohledem nad nesmyslným omezením na úkor jiné smysluplnější služby.
Vyhláška sama je navíc velmi nepřehledná, protože otevřené nádoby s nápojem obsahujícím alkohol jsou zakázány nejenom prakticky ve všech parcích, ale také ve vzdálenosti 100 metrů od jakékoliv lékárny nebo jednotlivé ordinace kteréhokoliv lékaře, o jejímž umístění nemusíte ani vědět. Ve vybraných případech platí zákaz také například do vzdálenosti 65 metrů od označníku zastávky MHD. Dohromady s dalšími omezeními okolo vybraných staveb a jmenným seznamem ulic v příloze vyhlášky se tak zákaz otevřených lahví vína, plechovek piva i kelímků s burčákem či svařákem vztahuje prakticky na celý veřejný prostor v zastavěném území města (s pár výjimkami typu restauračních zahrádek bezprostředním okolím prodejních stánků).
Žádám proto zastupitelstvo hl. m. Prahy o projednání této petice, zrušení vyhlášky 9/2022 Sb. a nalezení řešení, které bude fungovat v praxi a ne jen na papíře, bez zbytečného omezování svobody lidí, kteří se ničím neprovinili.
Author: Zdeněk Hřib | 858 signatures
More >JSME VELICE RÁDI, ŽE SEN SE STÁVÁ SKUTEČNOSTÍ
A Z MALOSTRANSKÉHO NÁMĚSTÍ SNAD BRZY ZMIZÍ AUTA A NAHRADÍ JE LIDÉ. TĚŠÍME SE NA OKAMŽIK, KDY NÁMĚSTÍ OŽIJE TAK, JAK TOMU BÝVALO V MINULOSTI, KDYŽ TU JEŠTĚ PARKOVIŠTĚ NEBYLO.
LIDÉ ZE SDRUŽENÍ „LES NEZÁVISLÍ PIRÁTI“ SE PODÍLELI NA VZNIKU A ŠÍŘENÍ PETICIE ZA ZRUŠENÍ PARKOVIŠTĚ WWW.MALOSTRANSKENAMESTI.CZ A RADUJÍ SE Z VÝZNAMNÉHO POKROKU, KTERÝM JE VYHLÁŠENÍ IDEOVÉ SOUTĚŽE . VÁŽÍME SI TOHO, ŽE MÁME MOŽNOST VIDĚT JEDNOTLIVÉ NÁVRHY
I VÍTĚZNÝ PROJEKT – VÍTĚZI GRATULUJEME.
RÁDI BYCHOM POKRAČOVALI VE VEŘEJNÉ DISKUSI NAD VÍTĚZNÝM IDEOVÝM ZÁMĚREM A PTÁME SE, ZDA SI LIDÉ PŘEJÍ, ABY BYL DO VYBRANÉHO NÁVRHU ZAPRACOVÁN STROM, KTERÝ UPROSTŘED PARKOVIŠTĚ SRDNATĚ PO LÉTA PŘEŽÍVÁ A KUPODIVU I PROSPÍVÁ. JSME RÁDI, ŽE SE VĚCI ZAČALY HÝBAT,
ALE ZVUK MOTOROVÉ PILY PROTI JEDINÉMU STROMU NA NÁMĚSTÍ BYCHOM CHTĚLI ZASTAVIT. www.praha1rodina.cz
petiční výbor:
PhDr. Kateřina Jacques
Jan Václav Čep
Artuš Rawa
Author: Jan Václav Čep | 658 signatures
More >My, níže podepsaní občané Prahy nesouhlasíme, aby v prostorech pod oblouky Negrelliho viaduktu a na „trávnících“ na náměstí v ulicích Prvního pluku mezi ulicemi Křižíkova a Sokolovská bylo umožněno dočasné ani trvalé parkování automobilů, zejména nesouhlasíme se zřizováním parkovacích zón v tomto prostoru.
Žádáme, aby po rekonstrukci viaduktu byly jeho oblouky a okolí využity v souladu s prezentovanými záměry Centre for Central European Architecture (CCEA), tedy aby oblouky byly zaskleny a využity jako galerie, kavárny, workshopové dílny a podobně. Žádáme, aby trávníky u viaduktu byly do budoucna využity jako kvalitní veřejný prostor pro odpočinek a relaxaci.
Author: CCEA MOBA | 650 signatures
More >Městskou částí Velká Chuchle prochází železniční koridor na trase Praha – Beroun – Plzeň. Tento úrovňový přejezd je nebezpečný, často dochází k ohrožení bezpečnosti vozidel i chodců. Je vydáno nepravomocné územní rozhodnutí na nadjezd. Vydání tohoto Územního rozhodnutí předcházelo zadání investora SŽDC, vypracování projektu, projednání s dotčenými orgány.
Dne 16.12.2019 podala Městská část Praha – Velká Chuchle prostřednictvím najatého advokáta odvolání proti územnímu rozhodnutí na dlouhodobě připravovaný nadjezd přes trať.
Nesouhlasíme s jednáním vedení městské části, které jedná proti zájmům jejích občanů na zlepšení plynulosti dopravy přes železnici. Žádáme, aby z našich peněz nebyli placeni advokáti napadající stavby, které jsou ve veřejném zájmů občanů městské části.
Nesouhlasíme, aby byl názor úzké skupiny osob motivovaných osobními důvody (vlastnictví nemovitostí u plánovaného nadjezdu) a vedenými zastupitelem Melicharem prezentován jako postoj městské části. Litujeme, že starostka městské části jedná v zájmu této úzké skupiny osob a nikoli v zájmu voličů a občanů městské části.
Nadjezd železnice je nejrychlejší a nejlevnější řešení (tunel pod železnicí je 2 x dražší) a může v dohledné době stát. Odpor proti němu z jakéhokoliv důvodu bude znamenat jen zhoršení dopravní situace a nekonečné kolony.
Nechceme další roky stát v kolonách před závorami, nechceme riziko smrtelných nehod na přejezdu a vyzýváme vedení městské části, aby přestalo blokovat výstavbu železničního nadjezdu a hájilo veřejný zájem na bezpečnosti a plynulosti dopravy, namísto zájmů jednotlivců.
Nesouhlasíme s podáním odvolání do vydaného územního rozhodnutí na nadjezd železnice, podpisem této petice vyjadřujeme podporu reálnému řešení nadjezdu, který má šanci v dohledné době vyřešit katastrofální situaci s dopravou ve Velké Chuchli namísto snění o podjezdu.
Author: Eva Flegelová | 646 signatures
More >My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas s podobou projektu dostavby areálu Policejního prezidia ČR, ulice Na Baních, Praha 5 – Zbraslav, jenž je investiční akcí Ministerstva vnitra ČR (dále také jako „Projekt“).
Zásadně se ohrazujeme proti výstavbě Projektu v navrhované podobě, a to z následujících důvodů:
1) Charakter zástavby
Navržená stavba půdorysnými a výškovými rozměry naprosto neodpovídá charakteru Zbraslavi ani svému nejbližšímu okolí. Největší objekt návrhu je dlouhý 180 m a až 37 m vysoký. To velikostně odpovídá budovám největších pražských sídlištích, nikoliv rezidenční zástavbě vil a viladomů, která v městské části Praha - Zbraslav převažuje. Stávající objekty v areálu policie mají rovněž menší rozměry. Pro příklad největší z nich mají délku 47 m a výšku do 20 m.
Navržený Projekt je tak v jednoznačném nesouladu s Pražskými stavebními předpisy (§ 20 a § 26), které velikost i výšku staveb v Praze regulují.
2) Zvýšení dopravní zátěže
Projekt počítá s napojením na existující komunikace a nepočítá s realizací žádných dopravních opatření. 1000 nově umístěných zaměstnanců, 776 nových parkovacích míst v areálu a další desítky až stovky aut parkujících mimo areál ale znamenají zvýšení dopravní zátěže v okolí areálu a v hlavních ulicích po celé Zbraslavi. Větší nároky na kapacitu hromadné dopravy jsou taktéž nevyhnutelné.
3) Zvýšení hluku a znečištění
V důsledku předchozího bodu je předpokládaný nárůst hladiny hluku a hladiny znečištění.
4) Kvalita veřejných prostranství
Projekt má po celém svém obvodu dvoupatrový betonový sokl bez jediného okna nebo dveří, což degraduje veškerá přiléhající veřejná prostranství. Návrh tímto rovněž snižuje potenciál jednoho z mála rozvojových území Zbraslavi v oblasti kolem supermarketu Lidl, které s areálem policie přímo sousedí.
Projekt rovněž neřeší obnovu ani rozvoj zeleně v přiléhajících veřejných prostranstvích.
5) Snížení kvality bydlení a života
Projekt v navržené podobě jednoznačně sníží kvalitu bydlení a života obyvatel Zbraslavi. To je v přímém rozporu s veřejným zájmem, protože investice z veřejných prostředků (ve výši přibližně 2 mld. Kč) by měla tyto hodnoty přinejmenším zachovat nebo je lépe rozvíjet.
Žádáme Ministerstvo vnitra ČR, aby nechalo přepracovat podobu Projektu, zejména ve smyslu níže uvedených požadavků.
Žádáme Magistrát hlavního města Prahy a Městskou část Praha – Zbraslav, aby uplatnily, tak jak je jejich povinností dle zákona, veškeré možné námitky k ochraně veřejného zájmů, potřeb občanů městské části Praha – Zbraslav a životního prostředí a zasadily se o zastavení Projektu v navržené podobě a dále jednaly se stavebníkem o úpravě Projektu ve smyslu níže uvedených požadavků.
Žádáme příslušný stavební úřad, aby nezaujatě posoudil Projekt z hlediska souladu s příslušnými právními předpisy (zejména Pražskými stavebními předpisy).
1) Objemové řešení
Požadujeme hmotově rozčlenit objekty a zredukovat jejich výšku tak, aby více odpovídaly charakteru Zbraslavi a objektům v bezprostředním okolí. Tj., aby navržené hmoty měly maximální delší půdorysný rozměr do 47 m a maximální výšku do 20 m.
2) Dopravní opatření
Požadujeme, aby součástí Projektu byla návazná dopravní opatření, která vhodně sníží Projektem způsobenou dopravní zátěž. Jedná se zejména o realizaci všesměrného napojení na ulici Strakonická (viz platný Územní plán Hlavního města Prahy), realizaci hlavního vjezdu do areálu mimo ulici Na Baních, realizaci dopravně zklidňujících opatření v okolí areálu a posílení kapacit MHD.
3) Veřejná prostranství
Požadujeme zvýšení kvality k areálu přiléhajících veřejných prostranství, vybudování navazujících chodníků v okolí areálu a výsadbu vhodné zeleně (zejména doplnění a vytvoření alejí kolem areálu).
4) Veřejná diskuze
Požadujeme neodkladné umožnění veřejné diskuze o podobě projektu, který ovlivní celou Zbraslav a svou velikostí a výší investice dosahuje celoměstského významu.
Děkujeme!
Podrobnější informace a aktuality naleznete na: www.facebook.com/nedostavbearealupolicie/
Author: Radek Janoušek | 631 signatures
More >PETICE
podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
proti nekoncepční masivní výstavbě v rozvojové oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti
Podpořte svým podpisem snahu zlepšit životní prostředí a kvalitu života v Nových Vysočanech.
(e-mail: petice.rokytka@gmail.com, www.facebook.com/groups/peticerokytka/)
ÚPLNÉ ZNĚNÍ PETICE (14 STRAN), AKTUÁLNÍ SEZNAM PODPISOVÝCH MÍST A DOPLŇUJÍCÍ FOTODOKUMENTACE (není součástí petice) ke stažení na https://1url.cz/mKtVn.
Podpisové archy budou k dispozici u výborů SVJ. Petici může podepsat kdokoli (bez ohledu na bydliště či věk).
STRUČNÉ SHRNUTÍ ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (ke stažení zde https://1url.cz/mKtVn):
Již zhruba 15 let neustále narůstá počet bytů a obyvatel v dříve neobydlené oblasti Vysočan a Hloubětína, aniž by následovalo adekvátní posílení občanské vybavenosti a úměrný rozvoj veřejných či zelených prostor. Podle původních plánů, jež naštěstí nebyly tak rychle naplněny, mělo být do konce roku 2010 postaveno 12 tisíc bytů pro více než 20 tisíc nových obyvatel. [i](https://www.archiweb.cz/n/domaci/misto-tovarnich-hal-budou-v-praze-9-byty-kancelare-a-sportoviste).[/i] V současné době pozorujeme nárůst další plánované bytové výstavby v intenzivnější podobě, než je ta stávající. Obáváme se, že se nedostatek vybavenosti v příštích měsících a letech ještě zvýší, zároveň se mnohonásobně přetíží kapacita omezených veřejných prostranství a zeleně. Další výstavba navíc zhorší již nyní kritickou dopravní situaci a parkování a tisíce lidí nepojme ani přetížená cyklostezka. Je potřeba etapizovat výstavbu tak, aby vybavenost a veřejné prostory nezaostávaly. Respektive podmiňovat výstavbu dostatečnou vybaveností a záchranou či adekvátní náhradou zničené zeleně, a to v časovém souladu.
Oceňujeme snahy zastupitelů dát oblasti dobrý základ, ale vidíme také opakující se tlaky developerů, kteří nemají motivaci, aby se všem novým obyvatelům v oblasti žilo dobře i další desítky let. Jejich ochota současně s byty dodávat území přiměřenou vybavenost není zřejmá. Nejmarkantněji to ukazuje stávající neúnosná přetíženost páteřní cyklostezky, jež je kvůli absenci alternativních průchodů oblastí stále častěji téměř neprůjezdná a tím se stává velmi nebezpečným místem pro pěší i cyklisty. V oblasti enormně ubývá hodnotné zeleně a není únosné, aby tento trend nadále pokračoval. Připravované projekty výstavby tomu však nasvědčují. Je smutné, že v jedné z největších rozvojových oblastí byla promarněna šance vytvořit moderní město doslova na zelené louce.
Je potřeba zastavit developery při snaze činit velké sliby, ale nakonec hlavně vytěžit z oblasti krátkodobé zisky a zanechat tu stav, který není příjemný k bydlení. Je potřeba ochránit poslední zbytky vzrostlé a klimaticky i esteticky hodnotné zeleně, především vzrostlé stromy, jež jsou již několik let necitlivě káceny a nahrazovány domy či neadekvátním porostem s alibistickým heslem „u Rokytky je zeleně dost“. Rozhodnutí zastavět zhruba polovinu potenciální plochy zeleně v místě centrálního parku Zahrádky v kontextu nedostatečnosti tak malého prostoru veřejné parkové plochy považujeme za velké pochybení zastupitelů a úředníků. Je však stále možnost toto lokální biocentrum obestavěné domy ochránit zvážením možnosti etapizace rozvoje a důkladným promyšlením koncepce a formy využití prostoru.
CO POŽADUJEME – HLAVNÍ TEZE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn)
My, níže podepsaní, žádáme následující:
· Předložení argumentů o vyváženosti plánované masivní výstavby v širším okolí říčky Rokytky ze strany zastupitelů a úřadů
· Profesionální řízení koncepce veřejných prostranství obcí, místními obyvateli a architekty spíše než developery, a to v souladu s všeobecnou strategií rozvoje ČR i hlavního města Prahy (se zaměřením na komfort a kvalitu bydlení, klima a zeleň) tak, aby se místo našeho bydliště proměnilo v moderní a příjemnou komunitní oblast, kde se lidé mají kde potkávat, rádi zde tráví čas a nemusí denně jezdit autem či MHD za lepší vybaveností jinam.
· Zahrnutí etapizace výstavby podle priorit zohledňujících širší kontext, tedy počet přibývajících obyvatel a odpovídajícího zázemí pro tyto obyvatele, do procesu plánování a schvalování výstavby.
· Důsledné plnění a realizaci smysluplných vizí a plánů ze strany příslušného stavebního úřadu skrze závazné smlouvy s developery a pečlivou kontrolu jejich plnění v dohodnutém rámci.
· Rychlé dokončení výstavby roky slibované chybějící základní školy s dostatečnou kapacitou zájmového vyžití velkého počtu místních dětí školního věku a celkové zlepšení vybavenosti oblasti, celistvé a průběžné hodnocení každé změny územního plánu, revizi aktuální situace před dalším územním rozhodnutím o umístění staveb nebo zvýšením stupně zastavitelnosti bez aktuálního zajištění vybavenosti pro stávající i nové obyvatele. Dále promyšlené a koncepční využití možnosti urbanistických studií za předpokladu jejich aktuálnosti, provázanosti a smysluplnosti s ohledem na klíčové parametry komfortu bydlení pro místní obyvatele, a ne pouze na bázi ekonomických výpočtů. Jako nepřímí plátci těchto studií požadujeme, aby tyto studie reflektovaly současnou kritickou situaci popsanou v této petici s rozvržením blíže specifikované zeleně, odpočinkových zón, sportovišť, parků, cyklostezek či pěších promenád a průchodů celou oblastí, prostorů pro výběh psů, počtu bytů/výšky budov/zastavěnosti v jednotlivých zónách, obchodů, služeb, zájmové činnosti, komunitních prostor (zahrady) apod., které zde chybí.
· Konec zbytečného kácení a likvidace zeleně, pozastavení výstavby v místech zachovalé vzrostlé zeleně do doby, než vznikne odpovídající objem alternativních vzrostlých zelených ploch v rámci výstavby, především však zastavení výstavby v zastavitelné ploše posledních zachovalých zahrádek vedle Parku Zahrádky. Navrhujeme zde efektivnější a účelnější veřejně prospěšné využití k odpočinku, sportu, vzdělávání a jako komunitního prostoru pro setkávání obyvatel, a to s respektem k navrhovanému Metropolitnímu plánu, jenž celé území původních zahrádek logicky označuje jako místo k rekreaci a obslužnosti související s bydlením těch, co žijí kolem něj, a ne k dalšímu navyšování počtu obyvatel. Dále pak zachování oblíbeného zájmového prostoru komunitního charakteru „Ráj poníků“ i přes výstavbu v místě jeho již dlouholeté působnosti, a naopak posílení podobných zájmových center pro všechny věkové kategorie obyvatel.
· Reflektování stávající dopravní přetíženosti, omezení vjezdu a parkování uvnitř obytné oblasti nerezidentům (vzhledem k nadprůměrné MHD obslužnosti) a důslednější vyměření povinného počtu parkovacích míst na počet bytů, jež neodpovídá současným trendům, dále omezení neúnosného provozu v oblasti parkové zóny (zamezení parkování nerezidentů přijíždějících do přetížené oblasti „na výlet“)
· Vyřešení kolizní situace na páteřní cyklostezce, odklonění pěšího provozu z cyklostezky do alternativních páteřních promenád s kvalitním zpevněným povrchem, a to atraktivitou cílových destinací (parkové plochy, sezení ve stínu, cvičební prvky, interaktivní a přírodní herní prvky pro děti, občerstvení, obslužnost), revizi průchodnosti oblastí, jež byla vhodně definována již před výstavbou cyklostezky, a tlak na developery, aby se na tvorbě průchodnosti oblastí aktivně podíleli.
· Zvýšenou pozornost oblasti Bleších trhů, nezapadajících svým charakterem do rezidenční rozvojové čtvrti a nepřiměřeně zatěžujících o víkendech křižovatku U Elektry, a zároveň zohlednění potřeb celé oblasti při urbanistické analýze využití tohoto území nejen pro další bytové domy, ale více jako veřejně prospěšný prostor, jehož se tu dlouhodobě nedostává.
· Vyřešení problémových oblastí veřejných prostor – např. podmáčené zóny zeleně a cest pro pěší, ochrana částí zeleně a vodních ploch pro úkryt zvířat, ptáků, plazů, žab a hmyzu a zároveň pro bezpečí dětí, zajištění hnízd sršňů v oblasti intenzivního pobývání lidí, plot a okolí zahradnictví v těsném sousedství parku a jeho časté zamořování širšího okolí parku kouřem, říčku znečišťující výpusť v místě lávky v parku, zlepšení stavu frekventované křižovatky U Elektry/Modrého, osvětlení neosvětlených částí průchodů, průchod z rezidence za Kolbenovou ul. (AFI) k unikátním Klíčovským sadům, řešení koncepce kontejnerů na tříděný odpad apod., a to díky aktivní a konstruktivní zpětné vazbě ze strany místních obyvatel.
KOMU JE PETICE ADRESOVÁNA:
Magistrát hl. města Prahy:
Rada hl. m. Prahy
Ing. Arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu pro sekci rozhodování o území
Ing. Martin Čemus, ředitel odboru územního rozvoje
RNDr. Štěpán Kyjovský, ředitel odboru ochrany prostředí
Petr Zeman, předseda Výboru pro územní rozvoj, úz. plán a památkovou péči ZHMP
Městská část Praha 9:
Ing. Jan Jarolím, starosta MČ
Mgr. Tomáš Portlík, místostarosta MČ
Bc. Kamila Viktorinová, Komise bytová, kultury a sportu
Ing. Kornélia Gottmanová, předs. Školské komise, Komise pro územní rozvoj MČ
Bc. Jana Rykrová, odbor výstavby a úz. rozvoje
Bc. Jan Poupě, člen rady MČ
IPR (Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy):
Ing. Marek Zděradička, zástupce ředitele pro odbornou činnost
Ing. Ondřej Zemánek, urbanista koncepční projektant pro Prahu 9
Státní pozemkový úřad, pobočka Kladno (pro Prahu)
Ministerstvo zemědělství: Judr. Jindřich Urfus, ředitel legisl. odboru, podpora „Zahrádkářského zákona“
OBSAH ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn):
1. Vymezení oblasti – mapa
2. Nekoncepčnost výstavby, studie bez návaznosti, změny územního plánu
3. Likvidace vzrostlé zeleně, kácení zdravých stromů, nahrazování nekvalitní zelenou plochou, přetížený a prostorově sevřený Park Zahrádky
4. Likvidace původních zahrádek, jejich nahrazení výstavbou, záchrana posledního možného rozšíření parku se vzrostlou zelení
5. Chybějící vybavenost, služby, alternativní průchody oblastí, veřejné prostory pro setkávání, slibovaná škola
6. Dopravní přetížení, nedostatek parkovacích míst, nerezidenti přijíždějící auty k parku.
7. Cyklostezka jako jediný páteřní průchod přetížená pěšími a nebezpečná pro všechny
8. Co navrhujeme a požadujeme
9. Komu je petice adresována
Author: Monika Domincová | 629 signatures
More >Proluka je nezastavěné místo mezi Moskevskou a Krymskou ulicí. MČ Praha 10 dne 4. 2. 2013 prodala pozemky patřící městu firmě Magnolia Invest, která zde plánuje stavbu dvou budov Carnea a Magnolia. Máme odůvodněné obavy, že obě stavby naruší charakter, atmosféru a fungování čtvrti, přinesou zhoršení kvality života místním obyvatelům, snížení hodnoty okolních nemovitostí a znemožní konání desítek občanských aktivit, které za posledních pět let přinesly do této čtvrti nový život.
Hodnoty místního genia loci, tak jak jej vnímáme, jsou zejména:
- Parkové ostrovy zeleně na křížení ulic
- Malá parcelace a malé měřítko jednotlivých staveb
- Nepravidelnosti v uličních čarách
- Pitoresknost, určitá míra nahodilosti díky prorůstání starších a novějších částí zástavby
- Kaskádovitost, svažitost
- Zástavba kopírující nikoli vyrovnávající výšky terénu
- Zachovalé staré zbytky zídek a schodů
- „Kočičí hlavy” v ulicích
- Klidná rezidenční čtvrť
Cíl petice:
Požadujeme, aby Hlavní město Praha a MČ Praha 10 jako účastníci řízení vznesly námitky k ochraně zájmů obce a svých občanů (zejména paragraf 89 odst. 4 stavebního zákona).
Konkrétně, aby jako účastníci řízení požadovali:
PROBLÉM DOPRAVA
1. aby v zájmu obyvatel nedošlo k dalšímu dopravnímu zatížení Krymské ulice a bezejmenné ulice (spojující Moskevskou a Krymskou),
2. aby nedošlo ke zvýšení dopravního zatížení v lokalitě a tím zvýšení hluku a znečištění ovzduší,
PROBLÉM DEVASTACE VEŘEJNÉHO PROSTORU
3. aby byl zachován veřejný prostor v podobě, která umožňuje jeho aktivní využívání obyvateli (neboť veřejný prostor redukovaný na nástupní plochu do komerčních prostor parteru stavby slouží jen účelům těchto komerčních prostor a nikoli občanům),
PROBLÉM ZELEŇ
4. aby byla zachována zeleň v podobě, která slouží k odpočinku, zlepšuje ovzduší a mikroklima, pozitivně působí na psychiku, aby nebyla jen zkrášlením projektu stavebníka, ale měla místotvornou funkci,
5. aby stavební úřad zamítl zástavbu budovou Carnea, i obdobnou budovou, pokud by měla dosahovat až k hraniční linii s ulicí Krymskou v důsledku čehož by zcela zanikla vzrostlá zeleň na místě, kde tvoří součást místního genia loci v průhledu Krymskou,
6. aby na způsob využití a úpravy pozemcků (patřících obci) „vršovického tržíčku“ proběhla architektonicko krajinářská soutěž na podobu všestranně využitelného veřejného prostoru a zeleně,
7. aby byl stavebník zavázán výsledek této soutěže respektovat,
PROBLÉM CHARAKTER A OBJEM BUDOVY
8. aby Hl. m. Praha a MČ Praha 10, jako účastníci řízení, odmítli blokovou zástavbu území mezi Krymskou a Moskevskou, monolitickou stavbou Magnolia a prosazovali prostupnou, rozmanitou a členitou zástavbu s různou výškou
9. aby Hlavní město Praha a Městská část Praha 10, jako účastníci řízení, vyžadovali omezení výšky zástavby směrem do Krymské ulice a prosazovali respektování rozdílu výšek Moskevské a Krymské ulice. (stavba, která naváže na římsy domů v Moskevské, je více než o dvě patra vyšší oproti zástavbě v ulici Krymská!)
10. aby odmítli využití parteru pro supermarket a předcházeli tak dopravní zátěži a likvidaci malých obchodů.
11. aby vyzvali stavebníka k přepracování projektu z důvodu celkové nevhodnosti a necitlivosti ke svému okolí a doporučili stavebníkovi uspořádat architektonickou soutěž ve spolupráci s komorou architektů
12. aby Hlavní město Praha a Městská část Praha 10, jako účastníci řízení, využili všech procesních práv k tomu, aby prosazovali výše uvedené požadavky (1. – 11.) — to včetně soudního přezkumu případného rozhodnutí, které by uvedené požadavky nerespektovalo.
Petiční výbor:
Kateřina McCreary, bytem Charkovská 18, Praha 10 (oprávněná jednat jménem petičního výboru)
Daniel Walter, bytem Kodaňská 28, Praha 10
Pavla Le Roch, bytem Estonská 4, Praha 10
Author: Start Vršovice | 600 signatures
More >My, níže podepsaní, žádáme o co nejrychlejšího uvedení do provozu tunelu Blanka. Pražské vozovky jsou ucpané, řidiči naštvaní, Blanka stále zavřená a další peníze padají jako by do černé díry… Termín otevření se neustále odkládá – podle smlouvy na stavební část tunelového komplexu, kterou 30. října 2006 podepsal tehdejší pražský primátor Pavel Bém, měla být stavba hotova v roce 2011 a předpokládala sumu 21,2 miliardy korun.
A výsledek?
Tunelem se dodnes nejezdí, Praha podle posledních informací zaplatí víc než dvakrát tolik. Jsme svědky neustálého odkládání dokončení, vzájemných sporů a obviňování magistrátu a dodavatelských organizací. Navíc ani není jasné, do jaké míry dojde ke slibovanému zklidnění dopravy ve městě.
Nechceme dalších pět let trávit čas v kolonách na Letné, než se dohodnete, kdo všechny problémy zavinil. To můžete klidně řešit, až tunel zprovozníte.
Žádáme proto odpovědné instituce, aby zajistily v co nejkratším možném termínu zprovoznění tunelového komplexu Blanka
Už chceme tunelem jezdit!
Author: Dalibor Malina | 584 signatures
More >Důrazně protestuji proti kácení 47 lip v ulici Jeremenkova v Praze 4.Rozhodnutí Hlavního města Prahy považuji za zcela nekompetentní. Nechápu, proč se několik úředníků či poslanců bez znalosti věci rozhodlo ničit životní prostředí na Jeremenkově ulici. Soudní znalec doporučil ve svém posudku ke kácení z celkového počtu 47 lip pouze osm, a to z důvodu infekce rozšířené do kmene stromů. Nechápu tedy, proč Hlavní město Praha navrhuje vykácet všech 47 stromů.
Považuji to za zlovůli, byť způsobenou možná neznalostí odpovědných osob. Jestli se takto rozhoduje i v jiných případech, je to velmi špatné. Každopádně věřím, že toto chybné rozhodnutí bude revokováno a lipová alej v Jeremenkově ulici zůstane zachována.
I městská část je důrazně proti: www.praha4.cz/4927_Durazne-NE-kaceni-lipove-aleje-v-ulici-Jeremenkova
Podpořte ji i vy vaším hlasem.
Author: Milan Beneš | 557 signatures
More >My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas se záměrem výstavby rozsáhlého bytového a obchodního projektu Rezidence Nové Stodůlky na parcelách 2166/26, 2131/281 a 2131/282 společnosti Quinlan Private Golub v oblasti vymezené ulicemi Mukařovského, Archeologická a U Jezera v městské části Praha 13.
Výstavba tohoto projektu by znamenala silné negativní dopady na místní obyvatele.
Žádáme příslušné orgány MČ Praha 13, zejména starostu, Radu a Zastupitelstvo MČ a příslušné orgány státní správy, aby předložili veškeré možné námitky k ochraně zájmů obce, jejích občanů i životního prostředí a zasadili se o zastavení navrhovaného projektu. Petice je založena dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
Za petiční výbor,
Tomáš Sláma
Author: Zuzana Netolická | 556 signatures
More >Vyzýváme politickou reprezentaci, aby, s ohledem na obyvatele města, neumožnila změnu územního plánu ze sportoviště na komerčně zastavitelnou plochu a jednala s vlastníkem pozemku o možném rozvoji v rámci aktuálně platného účelu – tedy sportovního využití (detailní popis problematiky naleznete níže).
Jak můžete nyní pomoci vy?
Nejvíce tím, že fyzicky přijdete a vyjádříte svůj názor na zásadním jednání Výboru pro územní rozvoj ZHMP, kde bude na programu právě projednání změny územního plánu pro toto sportoviště (Z 3205/14 - Šemíkův břeh). Nejspíše se bude jednat o úterý 19. 3. 2024 nebo 16. 4. 2024 (sledujte náš FB). Právě výbor dává stanovisko pro rozhodnutí našim magistrátním zastupitelům, kteří mají budoucnost sportoviště plně ve svých rukou.
Dále podepište online petici a přijďte na zasedání Zastupitelstva MHMP, kde bude změna územního plánu na programu (Z 3205/14 - Šemíkův břeh).
Zastavění sportovního areálu Erpet Smíchov v ploše téměř tří hektarů na břehu Vltavy by znamenalo nevratnou ztrátu nejen pro Smíchov, ale pro celou Prahu.
Sportoviště bylo historicky využívané především jako fotbalové hřiště (od roku 1957), v roce 1980 přibyla sportovní hala, následně přestavěna na golfové centrum, postupně přibyly tenisové kurty a další sportovně-rekreační plochy. V období koronavirové pandemie byl areál novým majitelem SEBRE, a to i přes sportovní poptávku, záměrně uzavřen pro sport.
Na Smíchově vzniká mnoho nových developerských projektů a počet obyvatel této čtvrti se v následujících letech zvýší přibližně o třetinu, tedy cca 10 000 lidí. To nejen enormně zvedne poptávku po sportovních a rekreačních plochách v blízkém okolí, ale také významně zkomplikuje stav už nyní kapacitně přetížené veřejné i individuální dopravy. Na zmiňované území a jeho rekreační funkci proto nelze nahlížet izolovaně lokálně, ale je nutné jeho účel posuzovat komplexně ve vztahu k celému území Smíchova, a to zejména v budoucnu.
V předmětné lokalitě proto v žádném případě není důvodné obětovat prostor určený pro sport a rekreaci komerční zástavbě. Toto místo je unikátní svou polohou a je to poslední větší plocha v okolí určená pro sport. Magistrátní zastupitelé by tak neměli existující sportoviště nechat nevratně zastavět. Naopak, měli by sportovní aktivity podporovat a budovat další. Oblast u řeky je pro rekreaci a sport ideální, jak říká i magistrátem schválená Koncepce pražských břehů, kterou zpracoval IPR v roce 2014.
Děkujeme za vyjádření i vašeho názoru,
Spolek Za lepší Smíchov
www.zalepsismichov.cz
www.facebook.com/zalepsismichov
Termíny zasedání Výboru pro územní rozvoj ZHMP a program (hledejte: Z 3205/14 - Šemíkův břeh): www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/vybory_zastupitelstva/archiv_zpravy_z_vyboru_zastupitelstva/volebni_obdobi_2022_2026/rok_2023_2026/vybor_pro_uzemni_rozvoj_zhmp/index.html
Author: spolek Za lepší Smíchov | 511 signatures
More >Starostovi MČ Praha 11, panu P. Jiravovi (jiravap@praha11.cz):
Vážený pane starosto, těmito podpisy vyjadřujeme svůj zásadní nesouhlas s předloženou podobou projektu firem CRESCON a Alborg-Development, a.s., tj. s výstavbou 5-podlažní budovy kliniky a tří 4-podlažních ubytovacích objektů, s celkem navrhovanými 311 parkovacích stáními v podzemních garážích a na terénu v území při ulici Ryšavého a Hrdličkova. S předloženým projektem nesouhlasíme z následujících důvodů:
• Nesouhlasíme s realizací této příliš intenzivní zástavby a s přivedením další dopravní zátěže do území Roztyl, resp. souvisejícím zhoršením životního prostředí, které je již v současné době na hraně přípustných hygienických limitů.
• Předložený koncept významně navyšuje intenzitu zástavby dané lokality oproti původně předloženým projektům Nové Roztyly a Bytový park Roztyly a nerespektuje požadavky MČ Praha 11, místních spolků a občanů, kteří se zástavbou dané lokality dlouhodobě nesouhlasí.
• Nesouhlasíme, aby na území s funkčním využitím VV byl uplatňován koeficient míry využití „F“, který byl pro sousední území OB získán kontroverzní úpravou územního plánu.
• Požadujeme, aby míra zastavitelnosti odpovídala max. úrovni sousední funkční plochy, tj. „D“. Dále požadujeme, aby předložený záměr byl podroben posuzování vlivů na životní prostředí se zahrnutím vlivů sousedících projektů - Bytový park Roztyly I a II, bytový soubor Na Výhledu a aby dotčená veřejnost mohla vznést své připomínky.
• Máme odůvodněné obavy ze zhoršení vibrací, sesedání terénu v okolí a poškozování majetku okolních obyvatel. Již v současné době je stávající zástavba negativně ovlivňována vibracemi z projíždějících souprav metra. V důsledku vybudování základů a drenáže sousedícího Bytového parku Roztyly (etapa I) došlo k sesedání terénu a praskání zdí rodinných domů v ul. Komárkova a Hněvkovská.
• Realizací záměru dojde k významnému nárůstu dopravy - již v současné době jsou křižovatky navazujících komunikací (Ryšavého x Komárkova a Ryšavého x Hrdličkova) nepřehledné a nebezpečné. Nově vybudovaná obslužná komunikace pro kliniku z Komárkovy ul. významně dopravně a hlukově zatíží stávající zástavbu.
• Máme obavy z prohloubení deficitu parkování v okolí záměru.
• Realizací záměru dojde k likvidaci stávající zeleně a stanovišť zvláště chráněných druhů živočichů zde žijících.
Spolu s okolními záměry – Bytový park Roztyly I a II, bytový soubor Na Výhledu dojde k bezprecedentnímu vytěžení zbývajícího nezastavěného území severně od ul. Ryšavého!
Tuto petici požadujeme projednat na zastupitelstvu Prahy 11 a zohlednit při projednávání záměru v rámci MČ Praha 11.
V Praze, únor 2018, po důkladném seznámení se se studií k danému projektu dostupné zde:
https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/zamery-na-jiznim-meste/zdravotnicke-zarizeni-a-domov-pro-osoby-se-zdravotnim-postizenim.html
Více o původním kontroverzním projektu Nové Roztyly v dané lokalitě a Bytovém parku Roztyly, vč. relevantní reportáže NEDEJ SE - Morální limity (dole na webové stránce):
http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=528:developeri-zahajili-ofenzivu-proti-roztylskym
Nejsme proti vlastnímu zdravotnickému zařízení, ale proti mohutnosti zástavby a proti naprostému vytěžení území!
Author: Aleš Kulhánek | 486 signatures
More >My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, chceme vyjádřit náš nesouhlas se zrušením míst pro koňské povozy na Staroměstském náměstí a ve Stromovce.
Rada hlavního města Prahy v této věci rozhodnula dne 20. prosince 2021. Náš cech nebyl ani informován o tom, že se tato věc bude na schůzi rady řešit, čímž mu byla odepřena možnost se k věci vyjádřit a bránit se. I s výsledkem jsme se poprvé setkali až na Twitteru.
Hlasování o zrušení koňských povozů bylo reakcí na tendenční kampaň Kůň není stroj. Kampaň je postavena na lživých informacích. My, jakožto majitelé koní, zásadně odmítáme všechny body zmíněné kampaně. Chceme dostat možnost bránit se proti verdiktu Rady hlavního města Prahy.
Prvním bodem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočár je pro koně extrémně těžký. Toto tvrzení je lživé. Kočáry, které používáme, váží mezi 500-550 kg. Skutečnost, že na rovném povrchu kůň utáhne až trojnásobek vlastní váhy, zde byla kompletně opomenuta. I pokud je kočár plně naložený, tak jeho váha nepřesáhne 1200 kg. Pokud dva koně váží dohromady 1400 kg, tak se stále jedná pouze o méně než jednonásobek jejich vlastních vah.
„Kočáry dnes mají taková kuličková ložiska, že ty koně by je v pohodě utáhly i na ocase. Jezdí se okruh asi dva kilometry, pro koně malá procházka.“
Ing. CSc. Jan Navrátil pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022
Další argumenty kampaně zmiňují nevhodné prostředí pražských ulic, které koně údajně příliš stresuje, což má za následek jeho splašení a následné ublížení na zdraví sobě, nebo osobám v jeho okolí. Tyto argumenty lze vyvrátit faktem, že v Praze nikdy k žádnému takovému incidentu nedošlo. Je pravda, že ne každý kůň se k této práci hodí, a proto si koně pro tuto činnost pečlivě vybíráme. Naši koně prošli potřebným výcvikem a mají vhodné povahové vlastnosti. I díky tomu a naší prvotřídní péči se naše koně těší dobrému zdraví, jak ostatně dokazuje nespočet veterinárních zpráv, kterými jsme schopni naše tvrzení podložit.
V kampani se také dočteme, že koně jsou v letních vedrech tak přepracovaní, že někteří z nich kolabují a mohou zemřít na přehřátí organismu. Tento argument je opět lživý. V Praze neevidujeme žádný takovýto případ. Přesto jsme však na stanoviště na vlastní náklady pořídili napojení hydrant, ze kterého koně během směny napájíme, případně chladíme.
„Kůň je stepní zvíře, má perfektní termoregulační systém, je zvyklý být na slunci, ostatně v přírodě je na něm taky.“
Aleš Fiala, prezident Asociace svazu chovatelů koní pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022
Dalším argumentem kampaně je nevhodný povrch, po kterém jsou koně nuceni chodit. Proto naše koně chráníme speciálními podkovami s tlumící pryží, které jsou schopny eliminovat tvrdé nárazy. Koním s tímto typem podkov chůze po asfaltu a dlažbě nevadí.
Posledním argumentem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočáry tažené koňmi do historického centra města nepatří. K vyvrácení tohoto argumentu budeme potřebovat právě Vaši pomoc. My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, Vás proto žádáme o podpis do naší petice, kterým vyjádříte svůj nesouhlas se zrušením této činnosti.
Děkujeme,
Členové Cechu fiakristů a povozníků Čech a Moravy s rodinami
https://www.facebook.com/CechFiakristu
Author: Jiří Brejcha | 454 signatures
More >My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas se záměrem výstavby nazvaným jako „Sportovní centrum Ladronka“, který je připravován na pozemcích parc. č. 2489/18, 2489/3, 2490/2, 3693/4 v katastrálním území Břevnov, společností Sports Centre Ladronka a.s. (dále jen „Záměr“).
Zásadně se ohrazujeme proti výstavbě Záměru v navrhované podobě, a to z následujících důvodů:
1. Záměr svým rozsahem, koncepcí a zastavěností neodpovídá stávajícímu charakteru zástavby v okolí, a tím je v přímém rozporu se stávajícím územním plánem.
2. Záměr je necitlivě umístěn do stávají plochy sportu a výrazně redukuje rozsah sportovních ploch na úkor tzv. doplňkových staveb, přičemž zásadně překračuje běžné normativy a zvyklosti pro výstavbu doplňkových staveb v zóně, jejíž využití je územním plánem určené pro sport.
3. Jednotlivé funkční celky tzv. doplňkových staveb jsou silně předimenzovány, jejich účelnost se jeví jako sporná a navrženými parametry odpovídají spíše luxusním bytovým domům než deklarovanému záměru využití, tj. krátkodobému ubytování pro sportovce.
4. Záměr počítá s budovou velkokapacitní restaurace, klubovny a šaten na západním okraji pozemku jako s existující stavbou, přičemž tyto objekty byly v minulosti zbourány a k dnešnímu dni neexistují! Provozní vliv šaten, klubovny a restaurace nebyl posouzen z hlediska vlivu na životní prostředí, ve studii oslunění ani nebyly dostatečně zohledněny negativní vlivy na přilehlé bytové domy a obyvatele v bezprostředním okolí.
5. V neposlední řadě se obáváme, že projekt přinese do jinak poklidné lokality značné dopravní zatížení, neúměrné kapacitním možnostem příjezdových komunikací, a to i po jejich uvažovaném rozšíření.
Zdůrazňujeme, že nejsme proti výstavbě jako takové, ale proti necitlivé koncepci Záměru v předložené podobě.
Tuto petici směřujeme radním a zastupitelům Městské části Prahy 6 a voleným zástupcům i orgánům Magistrátu Hlavního města Praha a žádáme je, aby:
1. Aby znovu projednali plánovanou výstavbu záměru a umožnili veřejnou diskuzi o podobě projektu „Sportovní centrum Ladronka“ s obyvateli dotčené lokality.
2. Aby stejnou mírou jako zájmy developera brali v úvahu též zájmy obyvatel města a městské části Břevnov.
3. Aby ve svém rozhodnutí ohledně tohoto projektu zohlednili závazné určení územního plánu s ohledem na běžné normativy i novou koncepci Metropolitního územního plánu, která je ve fázi přípravy.
4. Aby z možnosti svých pravomocí přiměli investora ke změně Záměru, která bude citlivě řešit sporné body, výhrady a připomínky dotčených osob.
Dále žádáme příslušné orgány MČ Praha 6, zejména starostu, Radu a Zastupitelstvo MČ, příslušné orgány a zastupitele Magistrátu Hl. města Praha a příslušné orgány státní správy, aby předložili veškeré možné námitky k ochraně zájmůobce, jejích občanů i životního prostředí a zasadili se o zastavení Záměru v navrhované podobě.
Author: Zdeněk Groessl | 401 signatures
More >Důrazně protestujeme proti záměru radnice Praha 7 pokácet 130 let starý platan v Holešovicích.
Platan, jehož kmen má obvod 330 centimetrů, patří mezi nejkrásnější stromy na Letné. Důvodem k jeho likvidaci je podle radnice to, že loni v létě se ulomila větev a rozbila světlík mateřské školy. To bylo ovšem kvůli zanedbání údržby stromu. Podle soudního znalce dendrologa Jiřího Grulicha, který vypracoval odborný posudek, je strom v případě řádné údržby bezpečný. Strom je podle něj vysoce hodnotný a plně funkční. Je na něm ovšem vidět, že se o něj nikdo řádně nestaral.
Jeho roční údržba by vyšla na pár tisícovek ročně. Radnice ale chce za jeho pokácení vyplatit přemrštěných 240 tisíc korun. Jsme přesvědčeni, že by odpovědní činitelé na radnici měli uvažovat hospodárně a strom nechat místo skácení řádně ošetřovat.
Author: Leoš Mareček | 396 signatures
More >Radnice Prahy 5 zadala architektům vypracování územní studie na rozšíření sídliště Barrandov[1]. Podle této studie má být zrušeno velké dětské hřiště mezi konečnou zastávkou tramvaje Sídliště Barrandov a Trnkovým náměstím. Přestože pozemek je vlastněn městem a v územním plánu je evidován jako veřejná vybavenost, studie ho chce nechat zastavět developery.
Na pozemku místo hřiště a vedle něj (přilehlá zatravněná plocha a část silnice v ul. Werichova, která má být posunuta na území stávajícího parkoviště u smyčky tramvaje) je plánována objemná 6-ti patrová administrativní budova s obchody o výměře cca 95x48m, tedy se zastavěnou plochou 4520m2! Rozlohou a zastavěností plochy plánovaný objekt výrazně převyšuje nejen stávající zástavbu, ale i další plánované stavby v lokalitě v rámci dané studie.
Pomozte svými podpisy zachránit dětské hřiště!
Vyjádřete svůj názor - řekněte NE prodeji tohoto magistrátního pozemku developerům a jeho zastavení obrovskou budovou! Proč?
a/ Hřiště má strategickou polohu pro aktivity dětí a jejich rodičů - hřiště je blízko ZŠ, knihovny, Kulturního a rodinného centra, školek, samoobsluhy, jazykové školy, cukrárny, polikliniky, zastávky tramvaje a Trnkova náměstí, centra aktivit pro malé i velké, proto je hojně využíváno. Ukořistí tento strategický pozemek developer pro realizaci svých zisků? Hřiště bylo postaveno před 8-mi lety městskou částí z našich daní za více než 1 mil. Kč, budou vyhozeny z okna?
b/ Zrušení hřiště a ploch veřejné vybavenosti by bylo ignorací vůle obyvatel Barrandova - Barrandovští již dali mnoha způsoby jednoznačně najevo své představy o budoucnosti svého okolí - zvyšování ploch veřejné vybavenosti pro odpočinek a sport bylo jednou z priorit. Proč to autoři studie nerespektují a ruší veřejnou plochu hřiště, přestože deklarují hájení zájmů lidí? Nebo jsou studií hájeny pouze zájmy budoucích investorů bez ohledu na stávající obyvatele?
c/ Plánovaná budova je absolutně v nesouladu s charakterem okolní zástavby - studie počítá se změnou stávajícího územního plánu, kde má dojít ke změně využití parcely na smíšenou funkci s vyšším koeficientem zastavěnosti než mají okolní stavby, existující i další plánované. Daný koeficient by znamenal vyšší „nahuštění“ zástavby než mají nejen okolní domy na Trnkově náměstí, ale i všechny Kaskády či nově stavěné Výhledy Barrandov u silnice do Holyně! Pokud by došlo ke schválení této změny v územním plánu, běžnými praktikami developerů by na tomto pozemku v budoucnu mohla vyrůst vůči úrovni tramvaje až 8-mi patrová budova (nebo i mnohem vyšší, pokud by došlo ke zmenšení půdorysu).
Touto peticí žádáme zastupitele Prahy o zachování dětského hřiště a plochy určené pro veřejnou vybavenost a zároveň o zamítnutí navýšení koeficientu zastavěnosti celého pozemku v územním plánu. Děkujeme za Vaši podporu, BD Vodnice.
Petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů. Kompletní text petice je umístěn na internetových stránkách http://petice-hriste-barrandov.wz.cz a na www.facebook.com/hriste.barrandov
Kontakty a další informace:
Celé znění petice naleznete na následujícím odkazu: http://petice-hriste-barrandov.wz.cz
Vaše dotazy a připomínky můžete zasílat na mail: info@petice-hriste-barrandov.wz.cz
Sledujte nás na Facebooku: www.facebook.com/hriste.barrandov (zde můžete podepsat elektronickou verzi petice)
Více informací o budoucím plánovaném rozvoji Barrandova naleznete také zde: www.lepsibarrandov.cz
[1] Pozemek p. č. 1798/267 a přiléhající části pozemku p. č. 1798/4, k. ú. Hlubočepy
Author: Jan Skácel | 381 signatures
More >