My, níže podepsaní občané, žádáme o řešení neúnosné situace s hlukem ze zkušeben na ulici Leitnerova v Brně.
Tyto hluky významně narušují náš klid a pohodu v našich domovech, a to nejen ve dne, ale často i v pozdních večerních hodinách.
S ohledem na tuto situaci jsme se rozhodli podniknout kroky k tomu, abychom zlepšili naši životní situaci.
Cílem této petice je:
1.Regulace hlučnosti: Zavedení opatření, která by omezila hlučnost vycházející ze zkušeben na přijatelnou úroveň.
2.Stanovení provozních hodin: Vymezení konkrétních hodin, ve kterých mohou být hudební zkušebny v provozu, aby nedocházelo k rušení nočního klidu.
3.Zvýšení izolace: Požadavek na zlepšení zvukové izolace budovy, aby se minimalizoval přenos hluku do okolí.
4.Zrušení hudebních zkušeben: Prosazení celkového zrušení hudebních zkušeben v sousední budově, pokud jiná opatření nebudou dostatečná k zajištění klidu a pohody.
Žádáme Magistrát města Brna a Radu městské části Brno-střed, aby vyzvali vlastníka budovy k neodkladnému řešení situace.
Author: Anonymní Petice | 16 signatures
More >My, níže podepsaní, podporujeme učitelky Mateřské školy ve Ždánicích, aby nadále zůstaly a vzdělávaly naše děti a vyzýváme Radu města, aby na místo ředitelky dosadilo kompetentní osobu s praxí a odborností.
Důvodem naši žádosti je nekompetentnost v řízení školy, neodbornost s jakou vede třídu předškoláků (na což upozornilo i šetření ČŠI), dále chaotičnost se kterou jsou rodiče informováni o provozní době školy, školních akcích a např. i odjezdu na školní výlet.
Tuto petici opíráme také o:
- otevřený dopis učitelek MŠ adresovaný všem Zastupitelům města Ždánice
- stále častější výhrady rodičů ke způsobu vyučování i řízení školy paní Čadílkové
- reálné obavy z psychické zátěže dětí, které paní ředitelka Čadílková vyučuje
Děkujeme za podporu vyjádřenou podpisem.
Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Author: Bc. Petr Šujan | 68 signatures
More >PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)
My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.
Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).
Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.
Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.
Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.
Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:
zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku,
a další
Author: Michal Vonderka | 1418 signatures
More >Jsme znepokojeni současnou situací v Nemocnici Boskovice, která se za poslední rok zhoršila. Zakladatel Město Boskovice neposkytuje k aktuálnímu stavu, ani k budoucnosti nemocnice, dostatečné informace.
Požadujeme zachování co největšího rozsahu zdravotní péče, zejména pak obnovení a zajištění plnohodnotného fungování dětského oddělení, které se v žádné jiné nemocnici v regionu nenachází a zároveň je stěžejní pro zachování provozu porodnice.
Financování boskovické nemocnice při udržení odbornosti a kvality péče, rostoucím nárokům lékařů je pro město velikosti Boskovic stále obtížnější. Vyzýváme představitele města Boskovice, představitele Jihomoravského kraje, aby učinili kroky k převodu nemocnice pod JMK bezodkladně, a to při zachování co největšího rozsahu zdravotnických služeb.
Petiční výbor:
Mgr. Dagmar Hamalová, Nerudova 30, 680 01 Boskovice
Olga Slezáková, Sebranice 44, 679 31 Sebranice
Bc. Marie Zouharová, Bedřicha Smetany 26, 680 01 Boskovice
Výbor zastupuje: Mgr. Dagmar Hamalová
Author: Barbora Palánová | 185 signatures
More >PETICE dle čl. 18 Základní listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Na podporu ředitele školy – Základní škola a Mateřská škola, Znojmo, Pražská 98, PaedDr. Pavla Trulíka.“ My, níže podepsaní rodiče, občané Města Znojma a přilehlých obcí, prostřednictvím této petice nesouhlasíme s rozhodnutím Rady města Znojma o odvolání ředitele školy Základní škola a Mateřská škola, Znojmo, Pražská 98, se sídlem Pražská 98, Znojmo, 669 02, PaedDr. Pavla Trulíka. Touto peticí reagujeme na petici, která žádá odvolání současného ředitele a vypsání nového výběrového řízení. Podporu vyjadřujeme nejen řediteli PaedDr. Pavlu Trulíkovi, ale i pedagogickému sboru, který se veřejně hlásí k maximální podpoře svého pana ředitele. Nevidíme důvod, proč by mělo dojít k odvolání ředitele ve škole, která velmi dobře funguje a kde jsou spokojené nejen děti a jejich rodiče, ale právě i samotní pedagogové.
Author: Hana Burdelová | 79 signatures
More >Jménem všech zrzavých lidí touto peticí vyzývám všechny obyvatele České republiky k zastavení veškeré diskriminace vůči zrzavým spoluobčanům.
Určitě se každý s nějakým zrzavým spoluobčanem potkal. Jsou všude kolem nás. Jsou součástí společnosti, i když neprávem diskriminovaní a utlačovaní!
Snad každé zrzavé dítě se setkalo s šikanou a to jen kvůli vyšší koncentrací světlého pigmentu feomelaninu. Od spolužáků musí psolouchat "vtípky" typu "zrzi zrzi, co tě mrzí" nebo "zrzku, dej mi zmrzku". Když se zrzavé děti dožijí dospělosti, tak tím jejich strasti nekončí, ba naopak.
Každý zrzek se dozajista také setkal s opovrhnutím. Jste v práci a potřebujete pomoc. Řeknete tedy kolegovi, ať vám pomůže, ale jediné čeho se vám dostane, je úšklebek a poznámka, že zrzkům nepomáhá!
Ve středověku byly zrzavé ženy často považovány za čarodějnice a nezřídka končily na hranici. Dnešní zrzky se potýkají s říkankou "čím zrzavější střecha, tím vlhčí sklep". Ne všichni si totiž uvědomují, že i zrzaví lidé mají city.
Ve společnosti panují vážné předsudky, například že zrzaví lidé nemají duši. Tento předsudek hojně podporuje i neblaze proslulý seriál Městečko South Park, ve kterém opakovaně vyzývají k násilí vůči zrzkům. Představte si, že místo zrzků by to byli černí lidé, najednou vám to vadí, že?!
Sdílel jsem fotku z dovolené, kde jsem měl zelené tričko. Obratem se mi foto vrátilo s velký nápisem "LEPRIKÓN". To mě tak zasáhlo, že jsem musel odstranit z šatníku vše zelené.
Česká republika má 200 poslanců a 81 senátorů. Možná se ptáte, kolik z nich je zrzavých. Odpověď je 0! Další jasný důkaz diskriminace a utlačování.
Všichni určitě znají Winstona Churchilla z černobílých fotografiích. Ale to jen kvůli Britské cenzuře. Žádný fotograf nesměl Churchilla vyfotit barevným aparátem. Ptáte se proč? Protože by lidé zjistili, že je zrzavý!!
Vincent van Gogh. Nizozemský malíř, jehož není potřeba představovat. Za svůj život prodal pouze jedno dílo a nedočkal se výraznějšího uznání. Byl zničen životem a neúspěchem. Spáchal tedy sebevraždu. Až 11 let po jeho smrti se konala výstava s jeho uměním. Dokud byl živ, nikdo se o něj nezajímal, protože byl zrzavý. Po 11 letech lidé zapomněli na jeho zrzavé kadeře a začali oceňovat jeho kvalitu.
Je smutné, že i v dnešní době probíhá něco tak ohavného, jako je vyčleňování jisté skupiny lidí ze společnosti. Podpisem této petice pomůžete všem zrzavým!!
Author: Kryštof Zrzek Kudr | 9 signatures
More >
My, občané, kteří každodenně cestujeme ze zastávky Dunajská ve Starém Lískovci protestujeme tímto proti řešení nově vzniklé dopravní situace ve Starém Lískovci. Po zprovoznění tunelové tratě tramvaje č. 8 – Západní brána – Bohunická nemocnice došlo k závažnému a výraznému omezení využití MHD obyvateli výše zmiňované části.
Po desítky let bez jakéhokoli problému zajížděla tramvajová linka z Hlavního nádraží až na konečnou Starého Lískovce a odtud samozřejmě také vyjížděla opačným směrem – a to bez nutnosti přesedání jak v pracovních dnech tak o víkendech.
Nyní je o víkendech nutno směrem na Hlavní nádraží vystoupit na zastávce Osová a čekat na navazující spoj. Opačným směrem z Hlavního nádraží do Lískovce je třeba vystoupit opět na Osové a čekat na navazující spoj na konečnou.
O tom, že ani ráno v pracovních dnech nejezdí linka č. 7, nově protažená až na konečnou Lískovce zdaleka tak často jako jezdívala linka č. 8 ani nemluvě.
Pokud se někomu jeví toto řešení správné ať si uvědomí že:
Ve Starém Lískovci je stacionář pro vozíčkáře
V dosahu zastávek Karpatská a zastávce Dunajská bydlí tisíce lidí, mnoho z nich jsou invalidé a maminky na MD s malými dětmi
Cestující často převážejí těžká zavazadla
Opravdu chcete na jejich úkor řešit nově vzniklou dopravní situaci?
Je třeba si uvědomit dále to, že po 3 roky jsme byli omezováni různými uzavírkami a náhradní dopravou, často představující velkou zátěž pro občany – a to vše kvůli výstavbě tunelové tramvajové linky na kampus a FN. Za to jsme nyní odměněni hrozbou trvalého řešení situace na úkor tisíců obyvatel z koncové části Starého Lískovce.
NAVRHUJEME: Přímé tramvajové nebo autobusové spojení z hlavního nádraží na konečnou Starého Lískovce i o víkendech.
Author: Eva Lopourová | 14 signatures
More >My, níže podepsaní, žádáme o zastavování rychlíků linky R12 v železniční stanici Rousínov. Zastavením rychliků nevzniká žádné markantní navýšení jízdní doby. Železniční doprava má mnoho výhod. Jednou z hlavních je především ekologie a dále také vyhnutí se kolon v centru města Brna nebo příjezdových komunikací, které u autobusové dopravy navyšuje jízdní doby a tím vznikající zpoždění. Požadujeme: Zastavování rychlíků linky R12 v železniční stanici Rousínov s nejbližší možnou změnou jízdních řádů.
Author: Martin Tomášek | 23 signatures
More >Na základě přípravy dokumentu Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 až 2026 – aktualizace č. 2 má Jihomoravský kraj záměr zrušit od června 2023 vlakovou linku S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice z důvodů ekonomických a nízkého využití cestujícími. Náhrada má být zajištěna současnými autobusovými linkami.
My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zrušením této vlakové linky S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice. Toto vlakové spojení má pro region Malé Hané vysoký význam. Byť není tato linka plně využívaná, našla si své cestující za prací, studiem či za zdravotní péčí. Podporuje i turistický ruch. Velký význam bude mít i v případě zavedení tzv. Boskovické spojky a vznikne návaznost v Boskovicích na přímé osobní vlaky do Brna. Tím by došlo bezesporu k rychlejšímu a kvalitnějšímu spojení našeho regionu.
Železniční doprava patří z pohledu ochrany životního prostředí k těm nejšetrnějším a také patří k nejbezpečnějším způsobům dopravy. Vlak je z ekologického hlediska nejlepším možným dopravním motorizovaným prostředkem vůbec.
Celorepublikovým či celosvětovým tématem jsou právě otázky ekologické, které vlaková doprava splňuje. Měli bychom se snažit snižovat automobilovou dopravu a občanům nabídnout alternativu, která je v souladu s těmito principy. Přece nemůžeme podléhat jen a pouze ekonomické rentabilitě, která popírá všechny současné snahy o zlepšení či udržení životního prostředí.
Po Jihomoravském kraji požadujeme zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2021 na trati 262 – Velké Opatovice – Boskovice – Skalice nad Svitavou.
Author: Svazek obcí Malá Haná | 279 signatures
More >My, níže podepsaní prostřednictvím této petice žádáme, aby pracoviště chráněné dílny ČESVEL s.r.o. IČ: 05563518 mohlo nadále zůstat na adrese: Jílkova 2602/195, 615 00 Brno-Židenice. Naše dílna zaměstnává klienty, kteří se potýkají se zdravotním handicapem či sociálním znevýhodněním. Pokud by bylo pracoviště přesunuto na jiné místo, mělo by to špatný dopad na zaměstnance této dílny jak po psychické, tak po fyzické stránce. Také by se zásadně zkomplikovala dopravní dostupnost pro většinu klientů.
Děkujeme za pochopení
Osobou oprávněnou jednat ve styku s příslušnými orgány: Mgr. Česlav Škvařil, cesvelsro@gmail.com, tel. 777 916 264
Author: Česlav Škvařil | 136 signatures
More >Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Obracíme se na Vás ve věci, která se týká aktuální otázky využití majetku města Brna.
Multikulturní centrum Brusinka, které se v současné době nachází v městské části Brno-Královo Pole, je společenským a rodinným vzdělávacím centrem pro všechny zájemce včetně cizinců.
Multikulturní centrum Brusinka nabízí kvalitní doplňkové vzdělávání a rozmanité spektrum poznávacích a zábavních akcí. Je neziskovou, nevládní, nezávislou, dobrovolnou, nepolitickou a zájmovou společností, která byla založena v roce 2020, své aktivity však nastartovala již v roce 2016.
Cílem spolku je sdružování občanů za účelem podpory a rozvoje multikulturního, zahraničního, kulturního a sociálního prostředí v Jihomoravském kraji, zejména pak v Brně, a také integrace cizinců v Jihomoravském kraji.
Cílem této petice je poptávka prostor pro kreativní a jazykové centrum pro všechny generace, pro pořádání kurzů a přednášek pro veřejnost a další kulturní i sportovní akce. Využití tohoto prostoru plánujeme co nejvhodnějším způsobem tak, aby sloužil ku prospěchu, vzdělávání a rozvoji obyvatel Brna a okolí včetně cizinců.
Majitel budovy požádal o opuštění prostor, kde Centrum sídlí, a my se tak musíme co nejdříve odstěhovat. Naše společnost přitom poptává prostory v Brně už více než 4 roky. Přejíždíme z místa na místo a máme už pátou provozovnu. Všechno platíme sami. Tento problém je obzvláště aktuální v současné době, kdy se počet klientů, navštěvujících naše Сentrum a používajících služby, výrazně zvýšil.
Naše výhody:
— Opravdové multikulturní tolerantní prostředí v Brně
— Zároveň české, anglické, ruské a ukrajinské oddělení
— Kvalitní podpora cizinců různého původu, včetně rodin s dětmi
— Podpora rusky mluvících cizinců z různých zemí, hlavně z Ukrajiny
— Propojení kultur různých národů
— Výborná znalost jazyků (čeština, angličtina, ruština a další)
— Dlouhodobá zkušenost s výukou jazyků, příprava na zkoušky pro děti a dospělé
— Profesionální tým lektorů a pedagogů
— Odpolední ukrajinská škola, sobotní ruská škola, mini-školka
— Hudební a divadelní oddělení, které organizuje multikulturní koncerty a představení
— Multikulturní exkurze, výlety a tábory
— Velmi silná sekce ragby pro děti
— Výtvarná a pracovní dílna, která nabízí workshopy, kurzy
— Možnost organizace festivalů a trhů
— Spolupráce s externími lektory a institucemi
Multikulturní centrum s bilingvní výukou je výjimečné nejen v Brně, ale vyčnívá z obvyklého rámce center vůbec. Navíc nabízíme práci i mladým učitelům. V současné době jsme jediným kulturním a integračním centrem v městské části Brno-Královo Pole a jediným multikulturním centrem v Brně.
Vzdělávací a kreativní centrum pro všechny generace umožňuje širokou škálu volnočasového využití, vedoucí na jedné straně k volnému osobnímu, profesnímu a uměleckému rozvoji, na straně druhé slouží také jako místo možného vzdělávání formou tematických kroužků i stálých expozic. Součástí centra by mohly být i prostory sloužící čistě k zábavě či relaxační část ve formě čítárny, kavárny či podobného místa klidu a oddechu.
Naše společenské a integrační centrum pomáhá s adaptací rusky mluvících cizinců ze zemí východní Evropy, včetně Ukrajiny, Běloruska, Ruska, Lotyšska, Kazachstánu, Moldavska a také anglicky mluvících příchozích na plnohodnotný život občanů České republiky. Pracujeme na zvyšování povědomí cizinců o českém jazyce a kultuře.
Vzhledem k rostoucí poptávce ukrajinských uprchlíků po našem centru o jazykové, hudební, divadelní, přípravné kurzy a pohybové městské tábory, hlídání dětí, zvyšující se poptávce po našich službách mezi cizinci v Brně a zájmem o výuku ruského jazyka mezi českými dětmi a dospělými, bychom Vás chtěli požádat o poskytnutí prostor pro Centrum, jelikož současné prostory nepřijímají nové zájemce o služby.
Jsme přesvědčeni, že vydat se touto cestou by bylo správným krokem jak pro naše děti i nás samotné, tak pro zvelebení našeho města obecně a také navíc v rámci projektu Brno 2028: Evropské hlavní město kultury.
___________________________________________
Požadavky petice požadujeme projednat na jednání zastupitelstva města Brna.
___________________________________________
Komu bude petice předána: Magistrátu města Brna
___________________________________________
Pokud s námi souhlasíte a myslíte si, že se jedná o vhodné využití městských prostorů, budeme rádi, když souhlas vyjádříte podpisem naší petice.
Pozn.: Vaše e-mailová adresa bude před odevzdáním petice vymazána a nebude na ní uvedena.
Author: Mgr. Viktoria Nikolaeva | 164 signatures
More >
Říkáme NE prodloužení tramvajové trati na Lesnou!
Proč?
1. Není to přínosem pro severní část Lesné, tramvaj bude opět jen zajíždět do Čertovy rokle.
2. Původní plán bylo tramvaj prodloužit přes Seifertovu až na Majdalenky. Proti tomu byla radnice. Tohle by bylo řešení přímého spojení z Lesné do centra bez přestupů.
3. Stačí protáhnout trolejbus, který končí na Kohoutové, je to levnější řešení a větší přínos! Lidé by se dostali bez přestupu do centra. Původní cena prodloužení tratě byla 800 mil. Kč, při dnešních cenách se vyšplhá klidně až na 1 mil. a výš.
4. Budou pokáceny vzrostlé stromy od Merhautové až po Čertovu rokli!
5. Na rohu Okružní a tř. Gen. Píky vyroste nevzhledná protihluková zeď.
6. Musí se zbourat Pool Grill před Teslou.
Původně to mělo být prodloužení tramvaje po Seifertově na Majdalenky, Haškovu a Fillovu. To se zásahem radnice zmařilo a teď je z toho propojka bez velkého reálného přínosu za miliardu!
Author: Danuše Krupicová | 101 signatures
More >Vyzývám všechny chovatele domácího zvířectva ve městech a obcích Jihomoravského kraje k podpoře petice za zákaz používání výbušné zábavní pyrotechniky v katastrech obcí Jihomoravského kraje.
Každoročně zejména v poslední den roku jsou desetitisíce psů, koček, králíků, slepic a dalšího domácího zvířectva vystavovány obrovskému stresu z ohlušujících explozí výbušné zábavní pyrotechniky, často s fatálními nebo dlouhodobými následky.
Považujeme takovéto nezodpovědné chování ze strany mentálně nedospělých spoluobčanů za úmyslné týrání zvířat a žádáme jeho postavení mimo zákon.
Author: Jiří Gazda | 20 signatures
More >My, níže podepsaní občané Bučovic – městské části Vícemilice prostřednictvím této petice žádáme, aby byla ve Vícemilicích vybudována železniční stanice pro osobní vlaky.
Stanice by byla vybudována na existující železniční trati Brno hl. nádraží – Veselí nad Moravou, na traťovém úseku Bučovice – Nesovice. A to přímo ve Vícemilicích v části železnice vedle stávajícího železničního přejezdu. Železniční stanice obyvatelům Vícemilic výrazně zlepší přístup do centra Bučovic, Brna i do dalších měst. V současnosti se plánuje stavba „Elektrizace Blažovice – Veselí nad Moravou“. Stavba železniční zastávky Vícemilice by se tak mohla vybudovat společně s 1. etapou elektrizace trati, nebo jako samostatná stavba současně s elektrizací výše uvedené tratě.
Přínos a důvody pro zhotovení železniční zastávky Vícemilice pro osobní vlaky:
- Železniční zastávka výrazně ovlivní přístup obyvatel městské části Vícemilice do centra Bučovic. Především v časech, kdy do centra Bučovic není žádné autobusové spojení linky č. 643. Obyvatelé Vícemilic nemají ve své oblasti žádné služby. Chybí tady obchod, lékař, lékárna, restaurace a jiné služby. Vše se nachází až v centru Bučovic. Obyvatelé musí za službami cestovat do centra Bučovic/Brna a zpátky. Vlakovým spojením Vícemilice – Bučovice (centrum) se doplní spoje, které můžou obyvatelé využít pro základní služby a prakticky doplní místní dopravu v Bučovicích.
- Zajištěním železniční zastávky pro obyvatele Vícemilic přibude možnost zajet do centra Bučovic (nebo přímo do Brna) ve večerních hodinách za zábavou, (například do restaurace a zpět).
- Při nepříznivém počasí je problém dostat na vlakovou stanici v Bučovicích z Vícemilic. Ne vždy navazují autobusové spoje odjíždějící z Vícemilic na vlakové spoje odjíždějící z Bučovic. Cesta pěšky vede podél hlavní silnice po cyklostezce/chodníku, kudy je to cca 2,1 km (cca 25 min chůze). Za nepříznivého počasí tedy není pro obyvatele Vícemilic snadné dostat se na železniční zastávku do Bučovic.
- Autobusová linka č. 643 (Vícemilice – Bučovice) zajišťuje především spojení pro děti základní školy. Přes školní prázdniny, kdy jsou některé autobusové spoje zrušeny, je spojení na vlakovou zastávku do Bučovic nepoužitelné, nebo žádné. Samotné spoje pro ostatní cestující (pracující, středoškoláci, vysokoškoláci, důchodci atd.) je slabé.
- Někdy se stává, že autobusy jedoucí po vytížené silnici E50 meškají a není tak možné stihnout přestup na vlakový spoj.
- Železniční zastávka ve Vícemilicích by velmi pomohla cestujícím, kteří pracují mimo město a cestují ve večerních nebo ranních hodinách. Např. autobusový poslední spoj Bučovice – Vícemilice jede kolem 18 hod. Jít potom ve 23 hod kolem hlavní silnice do Vícemilic, je nepříjemné a místy nebezpečné.
- Víkendové spojení autobusem z Vícemilic do centra Bučovic, nebo na vlak, je velmi slabé.
- Městská část Vícemilice má nezanedbatelný počet obyvatel v rámci Bučovic. Nově ve Vícemilicích, v blízkosti železničního přejezdu, přibyla výstavba 77 bytů. Výstavba 1. etapy je zkolaudovaná a z velké části zabydlená. Výstavba 2. etapy bude zkolaudovaná v roce 2022. To vede k dalšímu výraznému nárůstu obyvatel.
- Vybudování železniční zastávky by pozitivně ovlivnilo dojíždění za prací/školou směrem na Brno. Na silnici E50 a dálnici D1 jsou permanentně kolony. Po samotném příjezdu do Brna je také problém se zaparkováním v centru. Nicméně i tak v tuto chvíli obyvatelé raději zvolí cestu autem než komplikovanější nepřímé spojení z Vícemilic.
- Z mapy železniční tratě a rozmístění zastávek pro osobní vlaky, je zřejmé, že železniční zastávky jsou téměř v každé obydlené oblasti. A to v malé vzdálenosti od sebe i v mnohem méně zabydlených oblastech. Ve Vícemilicích však tato možnost chybí, přestože je zde železniční trať v bezprostřední blízkosti zabydlené oblasti. Je tu velký potenciál využití zastávky a také vhodný prostor pro zhotovení zastávky (kolej je přímá, pozemky kolem tratě se dají použít pro stavbu nástupiště).
Vybudování železniční zastávky v městské části Vícemilice bude pro její obyvatele velkým přínosem.
Děkujeme.
Petici podávají za obyvatele městské části Vícemilice:
Ing. Radoslav Bangó, Osvobození 295, Vícemilice
Tomáš Šiška, Osvobození 297, Vícemilice
Simona Szilvásová, Osvobození 293, Vícemilice
Author: Simona Szilvásová | 64 signatures
More >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice vyjadřujeme nesouhlas s připravovanou změnou územního plánu B3/15-CM.
Tato aktuální změna podle našeho názoru nerespektuje stav a kondici lokality, ve které se nachází historická budova tzv. Briessovy Sladovny. Tedy část bývalé sladovny, přes kterou by, dle nového územního plánu, měla vést v budoucnu silniční komunikace. Areál na adrese Gargulákova 34 byl v posledních letech zásadně rekonstruován a uveden do funkčního stavu, kdy zde aktuálně sídlí firmy i stálí obyvatelé.
Dle našeho názoru má rekonstruovaná část sladovny navíc historickou hodnotu (založeno v roce 1900) a není proto namístě její nahrazení silniční komunikací. Očekáváme proto přehodnocení změny územního plánu a zachování opravené části Briessovy Sladovny.
Author: Martin Peřina | 677 signatures
More >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Jistebnice podstatným způsobem přepracovalo záměr plánované výstavby v lokalitě nad ulicí Krátká nebo od něj zcela upustilo a nahradilo jej projektem jiným, který:
- Zredukuje plánovanou masu zástavby (větší pozemky, zachování zeleně).
- Omezí negativní dopad výstavby na stávající ráz krajiny.
- Nebude mít negativní dopad na kvalitu života v dané lokalitě (intenzivní stavební práce, nedostatečné odstínění od stávající zástavby, nárůst dopravy)
- Skloubí plánovanou výstavbu a stávající využití lokality k volnočasovým aktivitám
- Dále požadujeme, aby případný projekt vznikl na základě jasného věcného záměru, široké veřejné diskuze, veřejné architektonické soutěže, a aby odpovídal moderním trendům bydlení v přírodě.
Dle dostupných informací ze zápisů Zastupitelstva město Jistebnice zakoupilo v roce 2016 pozemek 1453/17 za cenu 100 Kč/m2. V zápisu Zastupitelstva není uveden účel koupě, ani věcný záměr využití parcely. Na základě rozhodnutí Rady města z 21.5.2020 byl pozemek rozdělen na 10 miniaturních parcel (cca 800m2). Dle ústních informací město plánuje (dosud neznámým způsobem) prodat pozemky pro výstavbu satelitního typu (malé pozemky s hustou zástavbou a minimálními rozestupy).
Plánovaný projekt má vážné nedostatky, a to především proto, že:
- Lokalita je k výstavbě zcela nevhodná. Jedná se o svažitý terén s nezajištěnými svahy nad úrovní jak ulice Krátká, tak ulice Drahnětická. Výstavba domů i sítí v dané lokalitě tak bude nákladná a nesplní údajný záměr levného bydlení. Investice města bude také nehospodárně vysoká.
- Výstavbou dojde k podstatnému narušení rázu krajiny v extravilánu a znehodnocení lokality.
- Plánované pozemky jsou neúměrně malé. Výstavba tak bude mít charakter „satelitu“, který do stávající lokality nezapadá a nesplňuje moderní požadavky na „bydlení v kontaktu s přírodou“.
- Výstavbou dojde ke znemožnění volnočasových aktivit v lokalitě – v současnosti je lokalita využíváná k zimní a letní turistice a navazuje na odpočinkovou zónu kaple sv. Máří Magdalény
- Přístupová komunikace (ul. Drahnětická) je nedostatečně dimenzovaná pro předpokládaný nárůst dopravy.
- Není třeba ničit další lokality intenzivní zástavbou. Případnou výstavbu je možné už dnes realizovat i jinde (např. mezi ulicí v Lipkách a Tisovou, kde živelná výstavba probíhá již dnes).
- Záměr výstavby zajistí bydlení pro maximálně 10 nových rodin, avšak znehodnotí kvalitu života minimálně stejnému počtu stávajících obyvatel a vlastníků nemovistostí v lokalitě. Celkový přínos projektu je tak minimálně diskutabilní.
Satelitní výstavbu v Jistebnici nechceme!
Děkujeme, že Vám záleží na zachování místního charakteru bydlení a celkové krásy Jistebnice a okolí.
Podpořte nás online nebo podpisem petičního archu ve Smíšence u Anežky - Náměstí 154, Jistebnice
Za petiční výbor:
- Jana Ryjáčková
- Marie Rybaříková
- Ondřej Tomala
Author: Ondřej Tomala Tomala | 3 signatures
More >Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi
My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.
K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.
Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .
Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .
https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.
Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 4 signatures
More >Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole
My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.
Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.
Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.
Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 8 signatures
More >Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí
My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.
V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.
Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .
První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 14 signatures
More >Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.
My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.
Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :
Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.
Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 7 signatures
More >