Vážený pane ministře,
my, níže podepsaní občané, převážně rodiče dětí, jejichž vzdělávání máte na starosti, Vás žádáme.
Abyste bral zcela vážně požadavky školských odborů i neorganizovaných učitelů, kteří bojují za zachování kvalitního školství.
Abyste nedělal změny, které povedou k odchodům špatně placených nepedagogických pracovníků, kteří jsou pro chod škol velmi důležití.
Abyste nědělal kroky ke snižování počtu asistentů pedagogů. Počet asistentů by neměl být limitován ničím jiným, jen potřebami v dané třídě.
Abyste nesnižoval hodnotu PH max bez koncenzu se zástupci škol s jediným cílem uspořit výdaje. Výdaje do školství musí být prioritou každé vlády.
Vzhledem k nešťastným krokům této vlády je jednodenní stávka asi jediným správným upozorněním, abyste si opětovně vzpomněli na Vaše dávné sliby vůči školství.
Podepsaní občané takovou stávku podporují.
Děkuji všem podepsaným za vyjádření této podpory a panu ministrovi za její přijetí.
Author: Marek Mádr | 2253 signatures
More >My, níže podepsaní, nesouhlasíme s návrhem dr.Kubka na výsluhy lékařům a současně žádáme rezignaci dr.Kubka na post předsedy ČLK. Tento náš nesouhlas se týká výhradně návrhu na výsluhy lékařů a nijak jím neznevažujeme probíhající iniciativu proti nadměrným přesčasům.
Author: Tomáš Petružela | 107 signatures
More >My níže podepsání nesouhlasíme s chystanou zástavbou 5ti nových domů na pozemku č. 500/2 (louka) a pozemku č. 500/1 (louka) v katastru Horního Maršova, druhé pasmo KRNAP. Tyto pozemky (louky) jsou klenotem Horního Maršova a
neodmyslitelně k němu patří. Jedinečný pohled na starý kostel a samotný Horní Maršov které
nabízejí, by jejich zástavbou definitivně zmizel. Taktéž jejich smysluplné využití (v létě pastviny v
zimě sport a zimní radovánky). Jistě se v Horním Maršově najdou jiné pozemky, či v lepším případě nevyužité stavby vhodné pro rekonstrukci bez nutnosti zastavovat volná prostranství.
Prosíme připojte svůj podpis pokud vám není lhostejný budoucí vzhled Krkonoš. Děkujeme
Author: Dagmar Součková | 7 signatures
More >My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.
Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).
Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:
- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována
- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)
- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů
Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.
Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:
Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:
- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví
- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů
- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí
- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech
- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele
- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu
- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla
- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.
Návrhy možných opatření:
1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili
nebo
2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo
3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo
4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)
Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.
Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.
Za petiční výbor:
Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)
Příloha – Listina základních práv a svobod
Čl. 18
(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.
Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním
Úvodní ustanovení
§ 1
(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)
§ 2
Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.
§ 3
Petiční výbor
(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)
(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.
§ 4
Shromažďování podpisů pod petici
(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.
(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.
(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.
§ 5
Podání a vyřízení petice
(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.
(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.
(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.
Společná ustanovení
§ 9
Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.
Author: Roman Stibinger | 24 signatures
More >Tímto podepisujeme petici proti změně organizace dopravy - úpravě dopravního značení platné od 4.12.2023 v Kynšperku nad Ohří, ul. Dlouhá, Maxima Gorkého , Na Příkopech, Zámecká, Strmá , Náměstí Míru a Mistra Jana Husa a žádáme o navrácení v předešlý stav.
Úprava nikomu neprospívá , je v rozporu s potřebami obyvatel zmíněné lokality , plynulou dopravou a není proveditelná. Ul. Strmá ani Zámecká nesplňují parametry pro jízdu vozidel v obou směrech stejně tak jako křižovatky těchto ulic. Průjezd rozměrněnjších vozidel je tak zcela vyloučen a jiné řešení pro průjezd není. Úpravou navíc dojde k omezení řidičů , když jednosměrný provoz bude blokován vozidlem IZS ( policie, záchranka, hasiči) , dopravní nehoda, porucha vozidla, zásobování , doručovací služby , svoz odpadů , stěhování a pod. Řidiči tak budou nuceni porušovat zákon č. 361/2000 Sb. § 24 odst. 1.) písm. g, minimálně v rozsahu zakázaného couvání na komunikaci s jednosměrným provozem neboť jiné řešení nebude existovat.
Author: Petr Tomáš | 7 signatures
More >Vážení zástupci města, zástupci nadace Proměny a autoři architektonického řešení, obracíme se na Vás s prosbou o zvážení úprav na dětském hřišti Vodní valy v Litomyšli. Jako rodiče chodíme na toto hřiště prakticky denně, nelze ovšem říci, že jsme návštěvníky spokojenými. Přesto nám vzhledem k absenci jiného vhodného hřiště v blízkém okolí nezbývá, než Valy navštěvovat.
Úvodem bychom rádi zdůraznili, že si vážíme práce, kterou na úpravách nábřeží odvedli autoři projektu Martin Rusina a Martin Frei, nápadů sochařů Dušana Záhoranského a Pavly Scerankové, a samozřejmě zdrojů poskytnutých nadací Karla Komárka Proměny. Přesto Vás musíme upozornit na několik nedostatků. Ty se týkají především (ne)bezpečnosti hřiště v případě menších – zhruba školkových a mladších děti. Z vlastní rodičovské zkušenosti samozřejmě víme, že odřená kolena a modřiny k dětskému věku patří. Nadto jsme si vědomi toho, že za bezpečnost (obzvlášť malých) dětí jsou vždy zodpovědní rodiče – proto s nimi čas na hřišti trávíme opravdu aktivně. Některé prvky na hřišti Vodní valy jdou ale karambolům (v horších případech i úrazům) spíše naproti, nepomáhá ani absence ohrazení směrem k silnici. Mnohdy je tak pro nás obtížné, například v momentě, kdy máme na hřišti dětí vícero, jim tuto bezpečnost zajistit.
Níže k jednotlivým nedostatkům:
Klouzačka: Obě přístupové trasy na klouzačku – dřevěný žebřík i kovové trubky – jsou pro malé děti velmi příkré. Nadto obě vedou na stejnou poměrně malou plochu, takže pokud lezou nahoru dvě děti zároveň, dochází ke kolizi. Další problém nastává v momentě, kdy si dítě na této malé ploše sedne – pak sedí centimetry od okraje a hrozí mu pád po zádech do trasy s trubkami. Protože je tato plocha navíc příliš vysoko, je pro rodiče obtížné dítě nahoře přidržet či mu jinak pomoci.
Pískoviště: Zde je podle nás nevhodně řešený okraj pískoviště – dřevěnými, ostrými a po dešti kluzkými hranami. Pro malé děti je tak poměrně obtížné se na/z pískoviště dostat a v případě uklouznutí i nebezpečné. Krom toho po tomto "hrazení" často přebíhají a skáčou starší děti, které při podklouznutí padají na děti v pískovišti nebo na samotné hrany.
Kolotoč: Tvar kolotoče je dle našeho názoru řešený nevhodně – cípy při otáčení naráží do točících (a kolem stojících) dětí. Ty vzhledem k jeho tvaru neumí dobře odhadnout, jak se ke kolotoči správně postavit.
Vstup na silnici: Protože hřiště není nijak ohrazené, děti (zabrané do hry) často vbíhají do ulice Vodní Valy. Zde vidíme problém hlavně v tom, že na ulici Vodní Valy není nijak výrazně opticky (nebo například obrubníkem) oddělený chodník od pruhu pro cyklisty a silnice a malé dítě tak nemá šanci rozlišit, kam až může zaběhnout. Chápeme, že klasické oplocení (tak jak tomu bylo u předešlého hřiště) by dobře nezapadlo do celkové koncepce prostoru. Řešením by ale mohla být i menší kamenná zídka, tak jak je tomu na kraji hřiště (směrem ke Komenského náměstí).
Vzhledem k výše uvedenému se nemůžeme ubránit dojmu, že na potřeby malých děti se zde příliš nemyslelo. Ostatně i z informační tabule je patrné, že pro děti dvou až tříleté byly původně navržené pouze dva herní prvky – pískoviště a lochneska. Až později přibylo sezení na pérech a trampolíny. Přesto Vás nyní žádáme o promyšlení dalších úprav tak, aby bylo hřiště pro malé děti ještě přívětivější a hlavně bezpečnější. Ostatně jsou to právě rodiny s nejmenšími dětmi, které mají nejvíc času toto hřiště navštěvovat – například i v dopoledních hodinách, kdy jsou starší děti ve školkách a školách.
Monika Veselíková & Tomáš Veselík
Author: Tomáš Veselík | 94 signatures
More >Touto peticí chceme vyjádřit náš nesouhlas s daným zákazem předjíždění pro nákladní vozidla na dálnicích v ČR. Nejde tak o samotný rozsah zákazu předjíždění, ale o to v jaké formě je veden. Na dálnicích jsou značky které zakazují předjíždění kamionu od 6h do 22h v daných úsecích, ale když na dálnici bude minimální provoz v tento čas, jaký je důvod tohoto zákazu? Proč se raději nevolí proměnné značení, které dle daného provozu předjíždění pro kamiony buď zakáže a nebo naopak umožní předjíždění? Tuto alternativu vidíme běžně v okolních státech a dle výsledků jiných zemí je to také daleko efektivnější pro všechny strany. Touto petici žádáme, aby ministerstvo dopravy zvolilo místo pevných zákazu v daném čase, raději variantu elektronickou, která bude proměnná dle dané dopravní situace na dálnici. Tímto by stát mohl plně využívat i kamerový systém, který byl na dálnici již vybudován a našlo by se pro něj i tímto plnohodnotné využití. V případě, že by nedošlo k vyslyšení našich požadavků, jsou řidiči připraveni zahájit blokádu na dálničních úsecích.
Author: ondřej follprecht | 4 signatures
More >Vážený pane ministře,
my, níže podepsaní občané, převážně rodiče dětí, jejichž vzdělávání máte na starosti, Vás žádáme:
abyste bral zcela vážně požadavky školských odborů i neorganizovaných učitelů, kteří bojují za zachování kvalitního školství,
abyste nedělal změny, které povedou k odchodům špatně placených nepedagogických pracovníků, kteří jsou pro chod škol velmi důležití,
abyste nedělal kroky ke snižování počtu asistentů pedagogů. Počet asistentů by neměl být limitován ničím jiným, jen potřebami v dané třídě,
abyste nesnižoval hodnotu PH max bez konceptu se zástupci škol s jediným cílem uspořit výdaje. Výdaje do školství musí být prioritou každé vlády.
Vzhledem k nešťastným krokům této vlády je jednodenní stávka asi jediným správným upozorněním, abyste si opětovně vzpomněli na Vaše dávné sliby vůči školství.
My, podepsaní občané, takovou stávku podporujeme.
Author: Monika Slavíčková | 51 signatures
More >Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR bez zvýhodňování monopolních struktur lékárenských řetězců
pro: Parlament České republiky – obě komory:
- Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR
- Senát Parlamentu ČR
Datum: 31. října 2023
Petiční výbor, zastupuje: PharmDr. Lucie Nedopilová, bytem: Černokostelecká 154/27a, 251 01 Říčany
Petice, kterou požadujeme, aby vláda ČR, resp. MZČR, zajistili rovnou dostupnost léčiv ve všech lékárnách bez rozdílu a současně bez narušování soutěže mezi lékárnami.
My, občané,
požadujeme celkovou reformu současného nefunkčního systému regulace trhu s léčivy a stanovování cen a úhrad u regulovaných léčivých přípravků.
Aktuálně navržené změny z dílny Ministerstva zdravotnictví ČR neřeší situaci s nedostatkem léčiv, a jen působí stylem „vytloukání klínu klínem“. Možným důsledkem přijetí těchto změn, je diskriminace až zánik nezávislých lékáren, které poskytují zdravotní služby na vesnicích a malých městech a zvýhodňování řetězcových struktur v lékárenství (monopolizace systému).
Požadujeme zajistit transparentní prostředí, ve kterém nemocný spoluobčan (pacient) předem zná doplatky na předepsaná léčiva, které jsou stejné ve všech lékárnách v celé ČR tak, jak je to běžné ve většině zemí EU. Lékař bude schopen pacientovi tyto doplatky předem sdělit již při předepisování v ordinaci a tím budou tyto platby pod veřejnou kontrolou.
Požadujeme, aby byly doplatky u stejných léčivých přípravků stejné, bez ohledu na místo, typ lékárny či jakoukoliv jinou příslušnost či propojenost lékárny se zdravotnickým zařízením nebo kapitálovým vlastníkem či distributorem.
Požadujeme, aby stát garantoval rovné podmínky pro poskytování lékárenské péče, a především tím garantoval i širokou a všeobecnou dostupnost léčiv pro všechny obyvatele, kteří je potřebují, bez ohledu, zda žijí na vesnici či ve městě.
Požadujeme zásadní a kompletní reformu legislativy zabývající se regulací trhu s léčivy a plateb od zdravotních pojišťoven, které jako jediné mají právo vstupovat do jednání s výrobci léčiv, a šetřit tak finanční prostředky systému. Nikoliv tak, aby dodatečné zisky některých provozovatelů plynuly mimo systém zdravotnictví, mimo území ČR a do daňových rájů.
Požadujeme radikální změny po vzoru vyspělých zemí EU, které systém lékárenské péče potřebuje, a které jsou dlouhodobě odkládány a bagatelizovány. Lékárna je jedním ze základních a nejdostupnějších zdravotnických zařízení i v oblastech, kde chybí primární lékařská péče. Je také jediným zařízením, které dokáže individuální přípravou zajistit náhradu některých výpadkových léků.
Požadujeme také řešení dlouhodobého podfinancování systému veřejných lékáren, které zohledňuje vývoj inflace. Současný stav a navržené legislativní úpravy zásadně ohrožují existenci nezávislých lékáren, zejména na venkově a malých městech – nechceme jejich zánik, podobně jako u již nikdy neobnovených ambulancí lékařů, zaniklých obchodů, pošt či restaurací.
--------------------------------------------------------
více informací o petici naleznete zde:
info@peticelekarnici.cz
nebo na webu: http://www.vasilekarnici.cz
Author: Lucie Nedopilová | 3 signatures
More >