PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia) 1343 signatures reached

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

 

My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.

 

Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).

 

Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.

 

Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.

 

Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.

 

Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:

zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku, 

a další

Author: Michal Vonderka | 1343 signatures

More >
Petice proti špinavé vodě z Třemešné a jejich špatného personálu 1 signature remaining 999

Petice proti špinavé vodě z Třemešné a jejich špatného personálu

Tuto petici zakládám jelikož máme stále špatné zkušenosti jak se špinavou vodou tak s nevhodným chováním personálu. Už asi 4 roky teče z vodárny v Třemešné špinavá voda, která nám pusoubí i zažívací potíže s průjmem. Vodaři vždy jen řeknou, že to buď někdo přepustil, nebo prej je to z bojleru odčítaji pár kubíků a dál neřeší. Letos v zimě nám zmrzl vodoměr? ne naši vinnou. Vodaři hned že jsme nechali zmrznout schválně a učtuji nám za nový vodoměr 500kč a ešte tvrdili ze vodoměr je jejich. Přišli na montáž nového vodoměru, ale misto slušného chování, jen uráželi a nechovali se vůbec slušně. Montáž vodoměru byla také špatná a kapala z nej voda na podlahu. Také jsme přisli na podvodné chování, kdy nám řekli, že budeme platit 15 kubíků. Nakonec si tajně škrkli a napsali tam 20. Přišli jsme na to tak, že na papíře bylo 20 kubíků misto 15. Volali jsme vodaře, ten přijel, a v deníku videli že je to přepsané máme i vyfocené. Také chování ředitelky neni adekvátní k jeji pozici. Není schopná řešit problémy a když se ji neco nelíbí jen vyhrozuje pokutou, nebo vám rovnou hovor položí. Pokud máte podobné zkušenosti prosím podepíšete totu petici, aby jsme meli všichni lepší čistou a pitnou vodu a personál se k nám choval lépe . Řešil problemy a hlavně nepodváděl a neobíral nas o zbytečné penize, které jim jdou do kapsy.

Author: Laura Brzobohatá | 1 signature

More >
Petice  za revitalizaci veřejného prostoru hlavních dopravních tahů v Plzni 4 signatures

Petice za revitalizaci veřejného prostoru hlavních dopravních tahů v Plzni

My, níže podepsaní, tímto žádáme příslušné orgány a složky Statutárního města Plzně, IČ 00075370, o urychlenou přípravu a realizaci opatření k revitalizaci veřejného prostoru v oblasti hlavních dopravních tahů v Plzni směřující k:

- celkovému zklidnění automobilové dopravy;

- výraznému zvýšení nyní minimálního podílu ploch   veřejné zeleně a k průběžné péči a údržbě o ně

- všestranně vyváženému vyřešení vztahu jednotlivých druhů dopravy včetně současného nevyhovujícího vzájemného vztahu dopravy pěší a cyklistické (v to počítaje elektrokola, elektrokoloběžky a podobné moderní/módní druhy dopravy).

Máme za to, že poslední dobou zprovozněné komunikace, například silnice I/20 (v úseku I/27 až II/231) a II/215 (propojení silnic I/20 a I/26, tzv. západní okruh), zprovoznění záchytných parkovišť (například P+R Dobřanská, P+R náměstí Emila Škody, P+G Kotkova ulice) a další připravovaná opatření snížila dopravní zátěž některých dopravních tahů natolik, že je možné přistoupit k intenzivní přípravě a následné postupné realizaci opatření směřujících k tomu, aby se z původně tranzitních tras staly třídy plné zeleně a života.

Zároveň se domníváme, že vhodně zvolená opatření umožní další kvalitativní rozvoj revitalizovaných oblastí a jejich nejbližšího okolí a přispějí ke všestrannému zvýšení kvality života včetně zvýšení kvality bydlení, zvýšení bezpečnosti a rozvoje podnikání.

Poznámka: Tato petice vznikla v reakci na četné požadavky rozšířit Petici za revitalizaci oblasti ulic Skvrňanská a Přemyslova (nebyla podána) na celé území města.

Author: Jiří Krýsl | 4 signatures

More >
Petice na podporu stávajícího vedení   ZŠ a MŠ Libešice 122 signatures

Petice na podporu stávajícího vedení ZŠ a MŠ Libešice

Vážení rodiče, příznivci školy ZŠ a MŠ  Liběšice.

 

Obec Liběšice, jakožto zřizovatel, vyhlásil výběrové řízení  na pozici ředitele školy. Mohla by tedy nastat situace, kdy dojde k výměně  vedení naší školy.

 

 Touto cestou chceme p.řediteli Táborskému vyjádřit podporu nás, rodičů, kteří rozvoj  školy vnímáme velmi pozitivně  a  rádi bychom, aby v této cestě pokračoval dále.

 

 Mgr. Jan Táborský udělal pro naši školu obrovský kus práce, který my,  rodiče, ani v celém jeho rozsahu nevidíme. Z toho, co je pro nás jasně zřetelné, můžeme uvést  např. výukový program Začít spolu, budování moderních multimediálních  učeben, stabilizaci pedagogického sboru, vytváření příjemného klimatu pro žáky i zaměstnance, zvelebování školních  prostor, budování nového  hřiště pro MŠ, zapojení  žáků školy  do různých  projektů, mimoškolních aktivit a mnoho dalšího.

 

Pan ředitel  má vizi, jakým směrem a  způsobem  školu nadále  rozvíjet. A my ho na této cestě chceme jednoznačně podpořit .

 

 Jako rodiče žáků školy se na vás obracíme

s žádostí o  vyjádření podpory pro setrvání pana
Mgr. Jana Táborského ve funkci ředitele naší  školy .

                                             

Markéta Wagnerová                                       

Michaela  Livoncová                                            

Eva Pařízková

Author: Markéta Wagnerová | 122 signatures

More >
Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na 86 signatures

Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na

Vyzýváme politickou reprezentaci, aby, s ohledem na obyvatele města, neumožnila změnu územního plánu ze sportoviště na komerčně zastavitelnou plochu a jednala s vlastníkem pozemku o možném rozvoji v rámci aktuálně platného účelu – tedy sportovního využití (detailní popis problematiky naleznete níže).

 

Jak můžete nyní pomoci vy?

Nejvíce tím, že fyzicky přijdete a vyjádříte svůj názor na zásadním jednání Výboru pro územní rozvoj ZHMP, kde bude na programu právě projednání změny územního plánu pro toto sportoviště (Z 3205/14 - Šemíkův břeh). Nejspíše se bude jednat o úterý 19. 3. 2024 nebo 16. 4. 2024 (sledujte náš FB). Právě výbor dává stanovisko pro rozhodnutí našim magistrátním zastupitelům, kteří mají budoucnost sportoviště plně ve svých rukou.

Dále podepište online petici a přijďte na zasedání Zastupitelstva MHMP, kde bude změna územního plánu na programu (Z 3205/14 - Šemíkův břeh).

 

Zastavění sportovního areálu Erpet Smíchov v ploše téměř tří hektarů na břehu Vltavy by znamenalo nevratnou ztrátu nejen pro Smíchov, ale pro celou Prahu.

Sportoviště bylo historicky využívané především jako fotbalové hřiště (od roku 1957), v roce 1980 přibyla sportovní hala, následně přestavěna na golfové centrum, postupně přibyly tenisové kurty a další sportovně-rekreační plochy. V období koronavirové pandemie byl areál novým majitelem SEBRE, a to i přes sportovní poptávku, záměrně uzavřen pro sport.

Na Smíchově vzniká mnoho nových developerských projektů a počet obyvatel této čtvrti se v následujících letech zvýší přibližně o třetinu, tedy cca 10 000 lidí. To nejen enormně zvedne poptávku po sportovních a rekreačních plochách v blízkém okolí, ale také významně zkomplikuje stav už nyní kapacitně přetížené veřejné i individuální dopravy. Na zmiňované území a jeho rekreační funkci proto nelze nahlížet izolovaně lokálně, ale je nutné jeho účel posuzovat komplexně ve vztahu k celému území Smíchova, a to zejména v budoucnu.

V předmětné lokalitě proto v žádném případě není důvodné obětovat prostor určený pro sport a rekreaci komerční zástavbě. Toto místo je unikátní svou polohou a je to poslední větší plocha v okolí určená pro sport. Magistrátní zastupitelé by tak neměli existující sportoviště nechat nevratně zastavět. Naopak, měli by sportovní aktivity podporovat a budovat další. Oblast u řeky je pro rekreaci a sport ideální, jak říká i magistrátem schválená Koncepce pražských břehů, kterou zpracoval IPR v roce 2014.

 

Děkujeme za vyjádření i vašeho názoru,

 

Spolek Za lepší Smíchov

www.zalepsismichov.cz

www.facebook.com/zalepsismichov

Termíny zasedání Výboru pro územní rozvoj ZHMP a program (hledejte: Z 3205/14 - Šemíkův břeh): www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/vybory_zastupitelstva/archiv_zpravy_z_vyboru_zastupitelstva/volebni_obdobi_2022_2026/rok_2023_2026/vybor_pro_uzemni_rozvoj_zhmp/index.html

Author: spolek Za lepší Smíchov | 86 signatures

More >
Petice proti plánovanému provedení objízdné trasy do Želče 223 signatures reached

Petice proti plánovanému provedení objízdné trasy do Želče

Na letošní rok je naplánována oprava mostu přes železnici do Želče u Měcholup. Dojde tedy k úplnému uzavření jediné příjezdové cesty do obce, náhradní objízdná trasa je plánována přes ostatní komunikaci, která je v havarijním stavu. Dle údajů z projektové dokumentace, na základě které byla uzavřena smlouva s dodavatelskou firmou, bude část objízdné trasy opravena recyklátem, v druhé části bude opraveno 25 výtluků. V úseku dlouhém cca. 1 km dojde k rozšíření komunikace na 3 metry.

Takto navržené úpravy považujeme za zcela nevyhovující z těchto důvodů:

- současné navrhované řešení omezí dojezd složek integrovaného záchranného systému a prodlouží ho téměř o dvojnásobek – a to jen v případě volného průjezdu objízdné trasy, což vzhledem k šířce komunikace nebude vždy možné (po komunikaci budou jezdit autobusy, zemědělské stroje, v době sklizně i kamionová doprava)

- linková autobusová doprava je nyní zajišťována spojem 415, který na své trase do/z Prahy získá více než 20 minutové zpoždění, navrhované opravy objízdné trasy nebudou pro autobusovou dopravu dostačující (především kvůli šířce komunikace)

- místní komunikace v obci, která by měla být využívána jako objízdná, je úzká, nepřehledná, bez chodníků a možnosti vyhnout se projíždějícím vozidlům (silnice je využívána dětmi a důchodci jako komunikace pro chodce)

- navrhovaným řešením dojde k zamezení přístupu občanů Želče na sportovní hřiště (včetně členů tělovýchovné jednoty, která má hřiště ve správě a zodpovídá za jeho údržbu)

- v obci chybí základní občanská vybavenost (plnohodnotný obchod, lékař, škola, školka), občané by museli několikrát denně využívat nedostatečně opravenou objízdnou trasu (zvýšené opotřebení vozů ve vlastnictví občanů obce, vyšší náklady všech občanů na dopravu do zaměstnání, škol a dalších institucí, časová náročnost)

1. Požadujeme zajištění dopravně inženýrského opatření provedením provizorního přemostění. Toto bylo požadováno již v květnu 2022, do dnešního dne jsme neobdrželi stanovisko proč tato varianta nebyla provedena.

2. V případě nemožnosti realizovat objížďku přes mostní provizorium, požadujeme zřízení objízdné trasy pro rychlou záchrannou službu a osobní automobily přes viadukt "ke mlýnu". Objízdná trasa by v tomto případě byla cca. 700 metrů.

3. Žádáme vedení městyse Měcholupy o sjednání nápravy a hájení zájmů občanů Želče.

Author: Lenka Kořínková | 223 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj