Stop cyklostezce na trase lokálky z Lokte do Slavkova 153 signatures remaining 547

Stop cyklostezce na trase lokálky z Lokte do Slavkova

Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.

 

Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.

 

Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.

 

Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu. 

Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.

 

Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu. 

 

 

Author: Benjamin Parlásek | 153 signatures

More >
„Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 v úseku Stráž nad Ohří - Boč“. 62 signatures

„Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 v úseku Stráž nad Ohří - Boč“.

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních práv a svoboda zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 v úseku Stráž nad Ohří - Boč

 

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme:

 

Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 a navrhujeme následující :

 

1) Vybudovat  zpomalovací prvky v obcích Stráž nad Ohří a Boč (během roku 2018) a instalovat  průjezdové radary

2) Podporu  vybudování chodníků v obcích Stráž nad Ohří a Boči s ohledem na místní situaci i udělení výjimek z aktuálních norem, případně legislativy (předpokládáme spolufinancování obce Stráž nad Ohří, rok 2019),

3) Přeložku silnice 1/13 (nejlépe variantu tunelu) mimo obce Stráž nad Ohří a Boč, žádáme o zahájení prací na studii proveditelnosti a geologických průzkumů (žádáme o podání průběžné zprávy v 1. čtvrtletí roku 2019).

 

Odůvodnění petice: V současné době je chůze po obcích možná jen v těsné blízkosti krajnice, a to případně i s kočárkem. V zimních měsících je chůze podél silnice komplikována sněhovými hromadami při kraji silnice. Pokud se v jednom místě potkají na silnici dva protijedoucí kamiony, není prostor pro chodce téměř žádný. Nevyjímaje zdravotní rizika spojená s vdechováním škodlivých zplodin a vysoké prašnosti z aut. Poslední studie z roku 2006 ukazuje, že oběma obcemi projede denně přes 10 000 vozidel. Předpokládáme, že toto číslo bude nadále stoupat.Většina projíždějících řidičů nedodržuje předepsanou rychlost 50 km/h a nerespektuje přechody pro chodce. Přecházení této vytížené vozovky je velmi nebezpečné, v Boči přechod pro chodce chybí úplně a ve Stráži je jejich počet nedostačující. Vlivem zvýšené kamionové dopravy dochází k prokazatelným otřesům nemovitostí stojících podél silnice 1/13 a tudíž ke znehodnocování majetku lidí. Silnice 1/13 je hlavní spojnicí Karlovarského a Ústeckého kraje, je využívána jako tranzitní trasa nejen nákladní kamionové dopravy. Je  úsekem častých dopravních nehod, kdy se stává i na několik hodin zcela neprůjezdnou . Objízdná trasa je možná mimo zimní měsíce jen pro osobní dopravu. V případě nehody se často nemohou dostat záchranné složky na určené místo včas a řidiči stojí v kolonách hodiny. Jsme nuceni denně několikrát přecházet frekventovanou silnici 1/13 na místech bez přechodu pro chodce nebo tam, kde není chodník, a to i s malými dětmi ze zdejší mateřské školy (např. na dětské či fotbalové hřiště v obci). Je to opravdu nebezpečné a na hranici únosnosti. Více jak 30 let je zablokována výstavba v obcích kvůli plánované a dosud neuskutečněné přeložce, a proto se naše vesnice nemohou rozvíjet, zdejší populace stárne a mladá generace nemůže stavět, přestože obce mají rozvojové plochy k bydlení venkovského typu.

                Domníváme se, že výstavbou přeložky či tunelu (v lepším případě) by se významně ulevilo nejen místním obyvatelům, ale i těm řidičům, kteří denně jezdí po silnici 1/13 do práce. Žádáme o projednání našich požadavků a věříme v přesvědčivost výše zmíněných důvodů, neboť naše podmínky pro žití, zde v obcích Stráž nad Ohří a Boči, jsou již velmi neutěšené.

Za petiční výbor:

Miloslav Záleský, bytem Stráž nad Ohří 111, 363 01 Ostrov

Johana Kovářová, bytem Stráž nad Ohří 66, 363 01 Ostrov

Mgr. Dana Albrechtová, bytem Stráž nad Ohří 71, 363 01 Ostrov

Petra Mourková, Boč 22, Stráž nad Ohří 362 74

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

 

Miloslav Záleský, bytem Stráž nad Ohří 111, 363 01 Ostrov

Author: Miloslav Záleský | 62 signatures

More >
Zpoplatnění parkování v centru města Cheb 38 signatures

Zpoplatnění parkování v centru města Cheb

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb.o právu petičním

My, níže podepsaní občané města Chebu, prostřednictvím této petice žádáme pozastavení zaváděného parkovacího systému, jeho následné přepracování včetně návrhu řešení vybudování nových parkovacích míst v rámci plánované revitalizace vnitrobloků.

Odmítáme schválený systém regulace parkování v centru města, který má vstoupit v platnost od 1.3.2018.

1. Projekt a jeho příprava nebyla vůbec diskutována s občany /setkání s občany v KC Svoboda Cheb 9 dní před jeho účinností nepovažujeme za dostačující/.

2. Studie vypracovaná na podkladě údajů firmy EDIP vykazuje jasné známky neznalosti místních podmínek.

3. Systém umožňuje parkování pouze v ulici trvalého bydliště. Pokud bude místo ve vedlejší ulici, občan ho využít nesmí /např. v ulici Růžová vychází na cca 140 bytů 14 parkovacích míst, Jakubská 11 míst na 80 bytových jednotek/. Občanům je v podstatě znemožněno od 1. 3. 2018 parkovat v blízkosti svého bydliště, a to přesto, že parkovací karta bude zpoplatněna!

4. Zcela nepochopitelně jsou některé ulice v oblasti ze systému vyčleněny a hrozí jim parkovací kolaps /např. Jánské nám, Úzká ulice/, obdobná situace hrozí v neupravených dvorních traktech, kde bude docházet k rozjíždění zelených ploch.

5. Nechceme platit za službu, která žádnou službou není a která nám pouze komplikuje život.

6. Vedení města dokonce nereaguje na doporučení odborníků z Krajské správy a údržby silnic, pro odložení a přepracování tohoto systému. Tvůrci tohoto systému přiznávají pochybení, které potvrdili na schůzce s občany 19.2.2018.

7. Od poslední petice z roku 2012, kdy bylo tehdejším vedením města / panem starostou RNDr. Pavlem Vanouškem / přislíbena výstavba nových parkovacích míst převážně ve vnitroblocích. V historickém centru nedošlo k žádné další realizaci. Nyní se situace opakuje a my už nemáme důvod věřit dalším planým slibům.

Navrhujeme:

1. Pozastavení zaváděného parkovacího sytému, který má být spuštěn 1.3.2018. Domníváme se, že je možnost zakrýt dopravní značení a odložit účinnost. Nařízení města je v kompetenci rady města, která může v této záležitosti rozhodnout k 1.3.2018, tento termín zasedání zmiňoval Ing. Pospíšil na veřejném projednání.

2. Sjednocení ulic „starého města“ v jednu jedinou zónu.

3. Do parkovacích oblastí začlenit dosud nezařazené lokality jako např. Jánské náměstí, Úzkou ulici, ulici Křížovnickou, Cechovní aj.

4. Dořešit parkování návštěv

5. Poplatek za parkování zachovat na minimální úrovni, jedná se o opatření pro občany trvale bydlící, ať platí cizí návštěvníci, hrozí tak další vylidňování centra města

6. Zpracovat koncepci rozvoje nedořešených vnitrobloků města. V letošním roce zahájit stavební práce a dále zařadit finance na zpracování dokumentace dvora ohraničeného ulicemi Růžová, Jakubská, Židovská.

7. Vytvořit pracovní skupinu týkající se navrhovaných úprav složenou z úředníků a občanů a po zapracování návrhů vše projednat s občany z jednotlivých lokalit.

Za petiční výbor:

Mgr. Marcela Novotná, Jakubská 9, 350 02 Cheb

Jindra Korcová, Jánské nám. 269/10, 350 02 Cheb

Mgr. Otto Fridrich , Růžová 5, 350 02 Cheb

Lenka Vajašová, Růžová 369/3, 350 02 Cheb

Hana Francková, Jakubská 11, 350 02 Cheb

Soňa Vinšová, Úzká 2, 350 02 Cheb

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: Mgr. Marcela Novotná, Jakubská 9, 350 02 Cheb, Jindra Korcová, Růžová 367/2,

350 02 Cheb, Mgr. Otto Friedrich, Růžová 5, 350 02 Cheb

(klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Author: Marcela Novotná | 38 signatures

More >
Zajištění pravidelných audiovizuálních záznamů z jednání zastupitelstva města Sokolov 42 signatures remaining 158

Zajištění pravidelných audiovizuálních záznamů z jednání zastupitelstva města Sokolov

My, občané města Sokolov, žádáme, abychom měli možnost zhlédnout zasedání zastupitelstva města Sokolov i v případě, že se tohoto zasedání nemůžeme zúčastnit. Žádáme, aby byl ze všech zasedání zastupitelstva města Sokolov, jakožto zástupců nás občanů, pořizován audiovizuální záznam a tento záznam byla vždy přístupný nám občanům zveřejněním na webových stránkách města tak, jak je to běžné i jiných městech v ČR. Tento záznam by měl být zveřejněn do jednoho pracovního dne od konání zasedání zastupitelstva.

 

Důvody žádosti:

My, občané města Sokolov, máme právo na plné informace z jednání zastupitelstva města, ačkoliv nejsme schopni se každého jednání zastupitelstva města osobně zúčastnit.
Zastupitelé i soukromé osoby, které se jednání osobně zúčastňují, je možné nahrávat, protože na zasedání vystupují veřejně ve věci veřejného zájmu.
Zpřístupnění videozáznamu občanům je potřebné pro ochranu práv třetích osob, tedy nás občanů, je významným prvkem veřejné kontroly výkonu samosprávy.
Na základě rozsudku Nejvyššího soudu ze dne 11.5.2005, sp. Zn. 30 Cdo 64/2004, podle kterého „…Ustanovení § 11 a § 12 obč. zák. poskytují ochranu jen těm projevům fyzických osob, jež mají osobní povahu. Osobní povahu proto – jak z logiky věci plyne – zpravidla nemají projevy, ke kterým dochází při výkonu povolání, při obchodní či veřejné činnosti…“.

 

Děkujeme

 

Za petiční výbor:

Tereza Flaková
Lukáš Zykán
Miroslav Balatka

 

Za petiční výbor je oprávněn jednat:

Tereza Flaková, trvale bytem Bratislavská 776, 356 01 Sokolov

 

Author: Tereza Flaková | 42 signatures

More >
Petice za obnovení provozu bazénu Thermal Karlovy Vary pro veřejnost 2238 signatures remaining 2762

Petice za obnovení provozu bazénu Thermal Karlovy Vary pro veřejnost

Petice za obnovení provozu bazénu Thermal Karlovy Vary pro veřejnost

dle čl.18 Listiny základních práv a svobod a zákona č.85/1990 sb. o právu petičním

 

My, níže podepsaní obyvatelé a návštěvníci města Karlovy Vary,

tímto žádáme Ministerstvo financí ČR jakožto majitele objektu bazén Thermal,

aby co nejdříve obnovilo provoz tohoto objektu pro veřejnost.

 

Důvody:

1. Jedná se o zcela mimořádnou stavbu světového významu.

1.1 Bazén o rozměrech 50x16 m umístěný na skále s výhledem na okolí umožňující celoroční plavání představuje pro nás, obyvatele a návštěvníky Karlových Varů, estetickou, architektonickou a společenskou hodnotu, pro mládež pak hodnotu výchovnou.
1.2 Komplex Thermal (bazén a hotel) je jedním z nejvýznamnějších děl českých architektů, manželů Machoninových. Vnímáme jako zcela zřejmou hodnotu zachovat toto dílo a užívat jej, a to jak námi, tak dalšími generacemi.
1.3 Bazén je plněný mj. také karlovarskou minerální vodou, a má tedy rovněž význam terapeutický. Do Karlových Varů, lázeňského města, jezdí lidé po staletí z celého světa právě za minerálními prameny s prokázanými léčebnými účinky. Bazén Thermal tak umožňuje kromě sportovního vyžití koupel v minerální vodě, a vzhledem k umístění bazénu, architektuře a rozměrům představuje raritu, jíž se lázně Karlovy Vary významně odlišují od většiny jiných lázeňských měst na světě.

2. Ministerstvo financí je správcem majetku, který jeho prostřednictvím vlastní každý občan ČR. V zájmu skutečného vlastníka, tedy občana ČR, je provozování této občanské vybavenosti a zachování architektonické dominanty města, nikoli zánik a likvidace bazénu.

 

Návrh opatření:

1. Neprodlené zahájení rekonstrukce bazénu Thermal a promptní zpřístupnění veřejnosti.

 

Za petiční výbor:

- Ing. Catherine Lee OPPENHEIMER, Česká 146, 360 18 Karlovy Vary – Tašovice, catherine@lee-oppenheimer.com
- Ing. Jiří HABART, Sládkova 19, 360 01 Karlovy Vary – Tuhnice, jiri.habart@centrum.cz

 

Adresát petice:

- Ministerstvo financí, Letenská 525/15, Malá Strana, 118 00 Praha 1

 

Zastupovat petičního výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

- kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm.1 zák.č.85/1990 Sb.)

 

V  Karlových Varech dne 20. června 2017

 

Pozn.: Fyzicky podepsané petiční archy zasílejte, pokud možno, doporučeně na adresu: Catherine Oppenheimer, Česká 146, 360 18 Karlovy Vary – Tašovice, a to do 31.8.2017 (1. deadline). Děkujeme.

Author: Catherine Lee Oppenheimer | 2238 signatures

More >
Chceme náměstí, ne nádraží! 337 signatures

Chceme náměstí, ne nádraží!

Na základě zpráv o uvažované výstavbě "Integrovaného dopravního terminálu" ve Varšavské a Horově ulici v Karlových Varech (tedy výstavbě centrálního nádraží pro MHD, dálkové autobusy i železnici), parkovacích domů v okolí, čtyřproudového Chebského mostu a dvoúrovňových křižovatek na obou jeho stranách, vyjadřujeme jako občané města Karlovy Vary svůj zásadní nesouhlas s tímto záměrem.

 

Žádáme námi zvolené představitele Města Karlovy Vary, aby zcela upustili od záměru vybudování nádražního centra v tomto prostoru. Dlouhá léta jsme žili v přesvědčení, že zde jednou vznikne tolik žádané náměstí, které by spojovalo nejen obchodní čtvrť se čtvrtí lázeňskou, ale přispělo i k vytvoření místa setkávání všech Karlovaráků.

 

Naše město je v současnosti rozděleno průtahem a areálem Dolního nádraží na nesourodé čtvrti a vznikne-li další překážka v pěší a cyklistické komunikaci v podobě nádražní budovy, budou se rozdíly a izolace dále prohlubovat. Doprava automobily a autobusy je jistě důležitá, ale lze ji vyřešit jinde a daleko lépe.

 

Žádáme Vás, jako své volené zástupce, abyste vzali v potaz opravdové zájmy tohoto města a prostor mezi Ohří, Tržnicí a Becherovkou využili jako základ "města pro lidi".

 

Kontaktní podpisové místo "papírové petice" Kavárna Piccolo, TGM 36, Karlovy Vary

Author: Filip Harzer | 337 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Karlovarský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj