Chceme expresní spojení Prahy a Příbrami 52 podpisů chybí 448

Chceme expresní spojení Prahy a Příbrami

V Praze za 44 minut, pohodlně, šetrně k přírodě a bez stání v kolonách!

 

Požadujeme, aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedly ranní a odpolední přímé linky autobusu mezi příbramským autobusovým a vlakovým nádražím a Smíchovským nádražím v Praze a nahradily chybějící rychlé vlakové spojení dříve než v roce 2038.

 

Z Příbrami a okolí dennodenně dojíždí okolo 3000 lidí do Prahy za prací či studiem či jinak na příbramsku nedostupnými službami. Stávající linky PID (317, 392, 393 a 395) jedou z Příbrami do Prahy oklikou přes město, menší obce nebo sousední města (Dobříš, Mníšek pod Brdy). Jediným přímým vlakovým spojením je tedy linka R26 z Českých Budějovic, které cesta na Smíchovské nádraží  trvá dlouhých 81 minut.

 

BENEŠOV, NYMBURK I MILÍN ANO, PŘÍBRAM NE

 

V našem kraji jsou přitom jiná města i obce spojena mnohem rychlejším způsobem s Prahou a jejich obyvatelé tak mají drahocenný čas navíc. Vlaky z Benešova nebo Nymburka dojedou z a do PRahy v průměru o skoro 30 km/h rychleji. Expresní spojení s Prahou má v rámci systému PID i nedaleká obec Milín s 2 000 stálými obyvateli, což je příkladem kvalitního dopravního spojení a stejně rychlý spoj by měl být k dispozici i pro 33 000 obyvatel Příbrami a nejbližšího okolí.

 

Příbram má nyní kompletní přestupní uzel na svém autobusovém a vlakovém nádraží, kde stojí i parkovací dům za téměř 100 milionů korun. Existují tedy ideální podmínky pro podporu využití tohoto uzlu přímým spojením s Prahou pomocí expresních autobusů, které najedou na dálnici D4 přes Evropskou ulici bez dalších zastávek.

 

UŠETŘETE HODINU A PŮL TÝDNĚ NEBO ČEKEJTE 14 LET

 

Dojíždíte do Prahy alespoň 4x týdně za prací, studiem či jinými službami? Kvůli tomu, že spoje mezi Příbramí a Prahou nejsou tak rychlé jako jinde, ztrácíte i hodinu a půl času týdně zbytečně.

 

Přitom nejde čekat 14 let na dokončení Berounského tunelu, který má cestování rychlíky R26 urychlit o půl hodiny. Příbram a Praha si zaslouží opravdu rychlé spojení už nyní.


 

My, níže podepsaní, proto požadujeme,

 

aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedlo přímé rychlé spojení mezi Příbramí a Prahou. V krátkodobém horizontu pomocí autobusů, v dlouhodobém pomocí renovace železniční tratě. 

 

Konkrétně žádáme:

 

objednání ranních a odpoledních spojů spojující hlavní přestupní bod Příbrami a okolí (vlakové a autobusové nádraží s P+R parkovacím domem) s pražským Smíchovským nádražím trasou vedenou od zastávky Příbram, aut. nádr. (ul. Čs. Armády) přes Evropskou ulici přímo na dálnici D4 a do Prahy.

aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje a zahrnutí cíle  poskytovat náhradu za rychlé vlakové spojení pomocí autobusů do dokončení renovace tratě Beroun - Praha.

 

Petiční výbor:

 

Tomáš Mígl, student PF UK, 1. místopředseda Strany zelených, Bratkovice

 

Alena Smejkalová, projektová manažerka, Příbram I

 

Jaroslav Smutný, lékař, Příbram VII


Adresát: Ministerstvo Dopravy

Autor: Tomáš Mígl | 52 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 4853 podpisů

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Autor: Jan Sychra | 4853 podpisů

Více >
Za zdravé dělohy 1594 podpisů chybí 3406

Za zdravé dělohy

Endometrióza je druhé nejčastější gynekologické onemocnění, při kterém se tkáň podobná děložní sliznici vyskytuje i jinde v těle, než pouze v děloze.
Endometriózu má 1 z 10 žen v reprodukčním věku, což odpovídá 190 milionům žen na celém světě a zhruba 250 tisícům žen v České republice. Diagnóza tohoto onemocnění trvá v průměru 7 až 10 let.
Typickými symptomy jsou bolestivá a silná menstruace, bolestivé vyprazdňování, bolesti podbřišku, bolestivý sex a neplodnost

 

Chceš, aby bylo v České republice více center specializujících se na endometriózu a tím se zkrátila doba diagnostiky? Chceš, aby byla endometrióza uznána jako závažné onemocnění a aby proběhla reforma úhradového systému léčby? Chceš, aby se zlepšila prevence a povědomí o tomto onemocnění? Chceš, aby se přestala bagatelizovat bolestivá menstruace?

MY TO CHCEME TAKY!

Chceme, aby zákonodárci udělali nutné změny a pomohli tak ženám s endometriózou ke kvalitnějšímu životu.

Chceme, aby se o endometrióze mluvilo, protože ženské zdraví není jen otázkou žen, ale CELÉ POPULACE!

Podepiš naši petici Za zdravé dělohy se kterou se vydáme v dubnu 2023 do poslanecké sněmovny.
Čím více podpisů se nám podaří získat, tím větší šanci na úspěch máme!

 

Děkujeme za Tvůj čas

 

Pacientská organizace ENDO talks CZ, z.s.

 

www.endotalks.cz

Autor: Barbora Pospíšilová | 1594 podpisů

Více >
Zachraňme Panskou skálu před stavbou supermarketu 1908 podpisů dosaženo

Zachraňme Panskou skálu před stavbou supermarketu

Dovolujeme si Vás oslovit v souvislosti se záměrem společnosti NORMA postavit obchodní dům v blízkosti nejstarší chráněné přírodní památky ČR (čedičové Varhany z pohádky Pyšná princezna).

Územní plán tuto výstavbu umožňuje, což nás přimělo vyvolat veřejnou diskuzi prostřednictvím našeho spolku Sonow. 

Hodnota této přírodní památky spočívá nejen v jejím geologickém významu, ale i v jejím zasazení do krajiny. Jakákoli taková stavba by tuto jedinečnost nenávratně zničila. Představte si, že by Angličané nechali vedle Stonehenge postavit supermarket. 

Času není nazbyt, proto, pokud Vám není lhostejná příroda a krajina naší vlasti, prosím podpořte svým podpisem naši petici. 

Text petice: Zachraňme Panskou skálu před stavbou supermarketu

Jako občané, kterým není lhostejná podoba naší krásné země, se svými podpisy připojujeme k petici navrhující upustit od plánované stavby supermarketu pod nejstarší chráněnou přírodní památkou České republiky.

Jsme přesvědčeni, že lze najít alternativu, která by nezasáhla krajinu v okolí Panské skály, neměla negativní dopad na naše přírodní a kulturní dědictví a zároveň poskytla obyvatelům města potřebné služby. 

• Žádáme Vás, abyste svůj záměr přehodnotili a nalezli vhodnější místo pro výstavbu prodejny NORMA v katastru Kamenického Šenova tak, aby byla pro město opravdovým přínosem. 

• Zároveň vyzýváme Město k provedení promyšlené úpravy územního plánu, aby bylo i v budoucnosti panorama okolí Panské skály ochráněno. 

Autor: Radim Vácha | 1908 podpisů

Více >
Petice za podporu výstavby nové školy a školky ZAYA 247 podpisů chybí 253

Petice za podporu výstavby nové školy a školky ZAYA

Vážení občané,

jsme znepokojeni aktuální stavební uzávěrou v Poříčí nad Sázavou, okr. Benešov, která brání výstavbě nových mateřských a základních škol v této oblasti. Tato omezení přicházejí v době, kdy počet obyvatel v regionu neustále roste a stávající školská zařízení jsou již nyní přeplněná.

 

Výzva k podpoře

Žádáme o umožnění výstavby nové mateřské a základní školy ZAYA v Poříčí nad Sázavou. Tento projekt je klíčový pro budoucnost našich dětí a kvalitní vzdělávání nejen v Poříčí nad Sázavou, ale i v širším okolí regionu Benešov.

 

Důvody pro naši petici

- Zajištění kvalitního vzdělání: Současné kapacity škol neodpovídají potřebám rostoucí populace v regionu.

- Podpora rozvoje obcí: Nové školské zařízení přispěje k celkovému rozvoji a atraktivitě nejen Poříčí nad Sázavou, ale i dalších obcí v okolí.

- Zamezení přeplněnosti: Sníží se počet dětí ve třídách, což povede k lepšímu vzdělávacímu prostředí. 

- Dodržování územního plánu: Projekt ZAYA je v souladu se schváleným územním plánem.

- Plnění cílů MŠMT – Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+: Škola ZAYA podporuje individualizovaný přístup, interaktivní a projektovou výuku a klade důraz na snižování nerovností v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání, což jsou klíčové body této strategie.

 

Styl naší práce

V komunitní škole a školce ZAYA se zaměřujeme na vytvoření přívětivého a podporujícího vzdělávacího prostředí. Naším cílem je poskytovat smysluplné vzdělávání, založené na osobním přístupu a vzájemném respektu, kde se každé dítě cítí bezpečně a přijímané.

 

- Individualizovaný přístup: Každé dítě je jedinečné a zaslouží si individuální přístup k vzdělání, který podporuje jeho osobní rozvoj.

- Smysluplné učení: Učení úzce propojujeme s reálnými situacemi a současnými výzvami, což zvyšuje jeho relevanci a přínos.

- Interaktivní výuka: Vzdělávání probíhá skrze hry, projekty, praktická cvičení a pobyt v přírodě.

- Podpora hodnot: Rozvíjíme morální uvědomění, empatii, sociální odpovědnost a osobní integritu.

- Rozvoj kritického myšlení: Zaměřujeme se na dovednosti potřebné k řešení reálných problémů a podporujeme samostatné myšlení.

- Otevřená komunikace: Vztahy mezi pedagogy, dětmi a rodiči zakládáme na otevřené komunikaci a spolupráci.

- Bezpečné prostředí: Škola je místem bezpodmínečného přijetí a vzájemného respektu.

 

Podpisem této petice vyjadřujete svou podporu pro:

- Zrušení stavební uzávěry na výstavbu mateřských a základních škol v Poříčí nad Sázavou.

- Okamžité povolení výstavby školy a školky ZAYA.

- Podporu kvalitního vzdělávání pro naše děti.

- Podpořte budoucnost našich dětí a rozvoj celého regionu Benešov!

 

Více o nás a naší práci:

www.zaya.cz

www.zaya.cz/nova-skola/

www.facebook.com/rczajicek.cz/

 

Autor: Lada Mladá Mladá | 247 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj