My, níže podepsaní, nesouhlasíme s návrhem dr.Kubka na výsluhy lékařům a současně žádáme rezignaci dr.Kubka na post předsedy ČLK. Tento náš nesouhlas se týká výhradně návrhu na výsluhy lékařů a nijak jím neznevažujeme probíhající iniciativu proti nadměrným přesčasům.
Autor: Tomáš Petružela | 98 podpisů
Více >Petice iniciativy Živý les pro živý region
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme o změnu hospodaření Lesů ČR, s. p. na území Ždánického lesa a Chřibů. Nesouhlasíme s prováděním plošné holosečné těžby ve zdravých listnatých porostech, která vede k rozsáhlým změnám ve struktuře a složení lesních porostů.
Náš region patří mezi oblasti nejvíce dotčené klimatickými změnami v rámci České republiky. Listnaté lesy (doubravy, dubohabřiny a bučiny) jsou zde jedním z mála prvků, které pomáhají ochlazovat klima, zadržují vodu, brzdí extrémní klimatické jevy a zabraňují erozi. Navíc jsou místem vysoké biodiverzity, poskytují dřevo pro místní obyvatele a patří mezi nejoblíbenější a nejkrásnější oblasti v našem regionu.
Plošnou holosečnou těžbou náš region přichází o tento stabilizující prvek, což povede ke zhoršení projevů klimatické změny, především k úbytku vody v krajině a k zásadnímu snížení všech výše uvedených hodnot lesních porostů.
Žádáme proto, aby již dále nebyl prováděn holosečný způsob těžby listnatých lesů v našem regionu a aby byl při těžbě prováděn pouze způsob výběrný a podrostní. Dále žádáme, aby došlo k zásadnímu snížení objemu těžby a aby byla prodlužena doba obmýtí lesních porostů. Žádáme, aby části lesů, zejména porosty straší 110 let, byly ponechány zcela bez těžby k zachování biologické rozmanitosti.
Dále požadujeme, aby byl zahájen proces zajištění ochrany našich lesů, a to nejlépe do podoby zvláště chráněného území jako chráněná krajinná oblast Středomoravské Karpaty. Cílem ochrany území s lesními porosty bude dosažení kompromisu z hlediska lesního hospodaření zaměřeného na produkci dřeva a ochrany lesních porostů jako zdroje mnoha ekosystémových služeb a funkcí.
Adresáty této petice jsou:
Lesy ČR, s. p., Přemyslova 1106/19 Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové
Ministerstvo zemědělství ČR, Těšnov 65/17, 110 00 Praha 1
Ministerstvo životního prostředí ČR, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10
Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11 – Chodov
Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno
Zlínský kraj, třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín
Úřad vlády ČR, nábřeží Edvarda Beneše 4, 118 01, Praha 1
Iniciativa Živý les pro živý region je organizována Českým svazem ochránců přírody Kyjov.
Za petiční výbor:
Mgr. Zuzana Veverková, předsedkyně Českého svazu ochránců přírody Kyjov, Nětčická 2650/2a, 697 01 Kyjov, tel: 776 355 952, email: zuzana.veverkova@seznam.cz
Mgr. et MgA. Barbora Lungová, členka ČSOP Kyjov, členka Komise pro životní prostředí města Kyjova, akademická pracovnice na FaVU VUT v Brně, Janáčkova 798, 697 01 Kyjov, tel: 776 193 812, email: barbora.lungova@centrum.cz
Mgr. Hana Bednaříková, zástupkyně ředitele Střední školy polytechnické, Havlíčkova 1223/17, 697 01 Kyjov, tel: 774 405 607, email: bednarikova@sspkyjov.cz
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná § 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.).
Autor: Barbora Lungová | 899 podpisů
Více >Petice vystupuje proti rozdělení školy ZŠ Boskovice na ZŠ Slováková a sloučeného pracoviště ZŠ Sušilova a ZŠ nám. 9. května.
Autor: Petra Sedláková | 159 podpisů
Více >Vážení zástupci města, zástupci nadace Proměny a autoři architektonického řešení, obracíme se na Vás s prosbou o zvážení úprav na dětském hřišti Vodní valy v Litomyšli. Jako rodiče chodíme na toto hřiště prakticky denně, nelze ovšem říci, že jsme návštěvníky spokojenými. Přesto nám vzhledem k absenci jiného vhodného hřiště v blízkém okolí nezbývá, než Valy navštěvovat.
Úvodem bychom rádi zdůraznili, že si vážíme práce, kterou na úpravách nábřeží odvedli autoři projektu Martin Rusina a Martin Frei, nápadů sochařů Dušana Záhoranského a Pavly Scerankové, a samozřejmě zdrojů poskytnutých nadací Karla Komárka Proměny. Přesto Vás musíme upozornit na několik nedostatků. Ty se týkají především (ne)bezpečnosti hřiště v případě menších – zhruba školkových a mladších děti. Z vlastní rodičovské zkušenosti samozřejmě víme, že odřená kolena a modřiny k dětskému věku patří. Nadto jsme si vědomi toho, že za bezpečnost (obzvlášť malých) dětí jsou vždy zodpovědní rodiče – proto s nimi čas na hřišti trávíme opravdu aktivně. Některé prvky na hřišti Vodní valy jdou ale karambolům (v horších případech i úrazům) spíše naproti, nepomáhá ani absence ohrazení směrem k silnici. Mnohdy je tak pro nás obtížné, například v momentě, kdy máme na hřišti dětí vícero, jim tuto bezpečnost zajistit.
Níže k jednotlivým nedostatkům:
Klouzačka: Obě přístupové trasy na klouzačku – dřevěný žebřík i kovové trubky – jsou pro malé děti velmi příkré. Nadto obě vedou na stejnou poměrně malou plochu, takže pokud lezou nahoru dvě děti zároveň, dochází ke kolizi. Další problém nastává v momentě, kdy si dítě na této malé ploše sedne – pak sedí centimetry od okraje a hrozí mu pád po zádech do trasy s trubkami. Protože je tato plocha navíc příliš vysoko, je pro rodiče obtížné dítě nahoře přidržet či mu jinak pomoci.
Pískoviště: Zde je podle nás nevhodně řešený okraj pískoviště – dřevěnými, ostrými a po dešti kluzkými hranami. Pro malé děti je tak poměrně obtížné se na/z pískoviště dostat a v případě uklouznutí i nebezpečné. Krom toho po tomto "hrazení" často přebíhají a skáčou starší děti, které při podklouznutí padají na děti v pískovišti nebo na samotné hrany.
Kolotoč: Tvar kolotoče je dle našeho názoru řešený nevhodně – cípy při otáčení naráží do točících (a kolem stojících) dětí. Ty vzhledem k jeho tvaru neumí dobře odhadnout, jak se ke kolotoči správně postavit.
Vstup na silnici: Protože hřiště není nijak ohrazené, děti (zabrané do hry) často vbíhají do ulice Vodní Valy. Zde vidíme problém hlavně v tom, že na ulici Vodní Valy není nijak výrazně opticky (nebo například obrubníkem) oddělený chodník od pruhu pro cyklisty a silnice a malé dítě tak nemá šanci rozlišit, kam až může zaběhnout. Chápeme, že klasické oplocení (tak jak tomu bylo u předešlého hřiště) by dobře nezapadlo do celkové koncepce prostoru. Řešením by ale mohla být i menší kamenná zídka, tak jak je tomu na kraji hřiště (směrem ke Komenského náměstí).
Vzhledem k výše uvedenému se nemůžeme ubránit dojmu, že na potřeby malých děti se zde příliš nemyslelo. Ostatně i z informační tabule je patrné, že pro děti dvou až tříleté byly původně navržené pouze dva herní prvky – pískoviště a lochneska. Až později přibylo sezení na pérech a trampolíny. Přesto Vás nyní žádáme o promyšlení dalších úprav tak, aby bylo hřiště pro malé děti ještě přívětivější a hlavně bezpečnější. Ostatně jsou to právě rodiny s nejmenšími dětmi, které mají nejvíc času toto hřiště navštěvovat – například i v dopoledních hodinách, kdy jsou starší děti ve školkách a školách.
Monika Veselíková & Tomáš Veselík
Autor: Tomáš Veselík | 23 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.
Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).
Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:
- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována
- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)
- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů
Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.
Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:
Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:
- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví
- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů
- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí
- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech
- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele
- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu
- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla
- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.
Návrhy možných opatření:
1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili
nebo
2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo
3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo
4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)
Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.
Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.
Za petiční výbor:
Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)
Příloha – Listina základních práv a svobod
Čl. 18
(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.
Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním
Úvodní ustanovení
§ 1
(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)
§ 2
Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.
§ 3
Petiční výbor
(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)
(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.
§ 4
Shromažďování podpisů pod petici
(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.
(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.
(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.
§ 5
Podání a vyřízení petice
(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.
(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.
(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.
Společná ustanovení
§ 9
Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.
Autor: Roman Stibinger | 20 podpisů
Více >Požadujeme, aby Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky připravil a Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky následně v tomto volebním období přijala zákon, který zakazuje prodej energetických nápojů s kofeinem a taurinem dětem a mladistvým do 18 let. Škodlivost těchto nápojů pro nedospělý organismus je stejně jako u alkoholu, cigaret a tabákových výrobků dostatečně prokázána. Přesto si je děti mohou běžně koupit v obchodech a ve velkém je konzumují. A to i kvůli velmi nízké ceně, za které je obchodní řetězce bez jakékoliv regulace prodávají. Stejný zákon nedávno prošel polským Sejmem a regulace platí i v dalších zemích. Zároveň žádáme, aby součástí zákona byly citelné sankce za jeho porušení a byla zajištěna jejich vymahatelnost.
Autor: Jan Tuna | 2083 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, žádáme prostřednictvím této petice Krajskou správu a údržbu silnic Vysočiny o komplexní opravu těžce poškozené komunikace, která je v majetku Kraje Vysočina. Špatný stav povrchu komunikace neumožňuje bezpečný provoz dopravních prostředků. Dochází k poškozování vozidel návštěvníků přírodního parku Čeřínek. Přírodní park Čeřínek je nejbližší rekreační oblastí krajského města Jihlava. Je hojně využíván v letním i zimním období nezanedbatelným počtem obyvatel kraje Vysočina. Nachází se zde skiareál Čeřínek, cca 80 objektů k individuální rekreaci a dále objekty poskytující ubytovací služby, v neposlední řadě jsou zde trvale žijící obyvatelé.
Autor: Tomas Kubis | 29 podpisů
Více >My, níže podepsaní,
žádáme orgány veřejné moci, aby se zasadily o dostupné sociální služby pro děti s postižením a jejich rodiny ve Středočeském kraji.
Může se zdát, že téma pomoci dětem s postižením se týká poměrně malého počtu lidí. Ve skutečnosti je to ale téma, na kterém záleží většině z nás. Vždyť dostupnost služeb pro děti s postižením je vizitkou nás všech. Rodiny by na péči neměly být samy!
Aktuální situace:
Ve Středočeském kraji žije bezmála 4 000 dětí se zdravotním postižením, které jsou ve svém životě závislé na osobní pomoci. Kvůli nedostupnosti vhodných sociálních služeb tak zůstává péče o děti obvykle jen na bedrech rodiny. Skloubit takovou péči se zaměstnáním, péčí o další sourozence a dalšími povinnostmi bývá zpravidla velmi náročné, mnohdy až za hranicí možností. Rodiny se tak velmi často potýkají s finančními problémy a společenskou izolací. Absence času na odpočinek a obnovu sil vede k dlouhodobému stresu a prohlubování již tak náročných podmínek, ve kterých rodina žije.
Děti se zdravotním postižením by měly mít možnost ŽÍT TAK, JAK JE pro většinu jejich vrstevníků BĚŽNÉ: chodit do školy, bydlet s rodinou, trávit volný čas mezi kamarády, rozvíjet se, ... A právě sociální služby jim v tom mohou výrazně pomoci!
Navíc, zajištění dostupných služeb na míru každému dítěti s postižením umožňuje pečujícím rodičům pracovat, pečovat o sourozence a udržovat rodinné i přátelské vztahy.
Tak PROČ jsou sociální služby aktuálně nedostupné, nebo ohrožené nedostupností?
Ve Středočeském kraji jsou obecně služby pro děti se zdravotním postižením zastoupeny velmi málo a nerovnoměrně (v některých okresech je pouze 1 služba).
Způsob financování terénních služeb (např. osobní asistence) nezohledňuje jejich spádovost a dojezdové vzdálenosti. Služby, které dojíždí za dětmi a rodinami i několik desítek kilometrů (protože místně není dostupná žádná jiná služba), nemají v dotacích z veřejných zdrojů zvýšené náklady nijak zohledněny. Jsou tak nuceny dofinancovávat náklady ze soukromých zdrojů, a/nebo omezovat dojezdovost služby a snížit tak okruh rodin, pro které je pomoc dostupná.
Stávající systém příspěvku na péči je nevyhovující a má své výrazné limity. Díky tomu nejsou u řady dětí s postižením adekvátně posouzeny jejich skutečné potřeby a situace, ve kterých se nacházejí (tzn. kolik podpory a jak náročnou péči potřebují). Výše příspěvku na péči, který může rodina využít na nákup služeb, je pak zcela nedostatečná.
Poskytovatelé služeb jsou pod tlakem MPSV / krajského úřadu nuceni k navyšování úhrad za služby (zdražování cen za terénní a ambulantní služby), aniž by s tím šlo ruku v ruce zvyšování příspěvku na péči a jeho valorizace.
DĚKUJEME, ŽE VÁM TO NENÍ JEDNO!
Jak s peticí naložíme?
Předáme ji Krajskému úřadu Středočeského kraje.
Iniciujeme osobní jednání se zástupci Kraje.
Zvýšíme tlak na dostupnost služeb pro děti s postižením a jejich rodiny.
Zvýšíme tlak na zlepšení financování terénních služeb ve Středočeském kraji.
Organizátor petice: Rytmus Střední Čechy, o.p.s.
http://www.rytmusstrednicechy.cz/
Jsme regionální nezisková organizace, které velmi záleží na tom, aby děti a dospělí s postižením žili běžný život v přirozených podmínkách. A pokud k tomu potřebují podporu, tak aby ji měli skutečně dostupnou – v potřebné kvalitě i rozsahu (zkrátka „šitou na míru“).
Umožňujeme dospělým i dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám žít tak, jak je pro většinu jejich vrstevníků běžné. Usilujeme o naplněný a důstojný život lidí s postižením. Přispíváme k vyšší kvalitě jejich života.
Už 20 let.
Autor: Rytmus Střední Čechy, o.p.s. | 107 podpisů
Více >Vážený pane ministře,
my, níže podepsaní občané, převážně rodiče dětí, jejichž vzdělávání máte na starosti, Vás žádáme.
Abyste bral zcela vážně požadavky školských odborů i neorganizovaných učitelů, kteří bojují za zachování kvalitního školství.
Abyste nedělal změny, které povedou k odchodům špatně placených nepedagogických pracovníků, kteří jsou pro chod škol velmi důležití.
Abyste nědělal kroky ke snižování počtu asistentů pedagogů. Počet asistentů by neměl být limitován ničím jiným, jen potřebami v dané třídě.
Abyste nesnižoval hodnotu PH max bez koncenzu se zástupci škol s jediným cílem uspořit výdaje. Výdaje do školství musí být prioritou každé vlády.
Vzhledem k nešťastným krokům této vlády je jednodenní stávka asi jediným správným upozorněním, abyste si opětovně vzpomněli na Vaše dávné sliby vůči školství.
Podepsaní občané takovou stávku podporují.
Děkuji všem podepsaným za vyjádření této podpory a panu ministrovi za její přijetí.
Autor: Marek Mádr | 2250 podpisů
Více >Milí sousedé, pokud se Vám nelíbí, co se děje na pozemku 534/4 na ulici Spojovací (pár metrů od benzinky Petr směrem do obce), podpořte prosím naší petici. My, občané ulice Spojovací v obci Horoušánky, se obracíme na vás - naše sousedy a místní správní orgány s naléhavou žádostí o obnovu původního pásma zeleně v naší ulici. Toto území, kdysi plné zeleně a přírody, nyní trpí negativními důsledky kvůli hromadění nákladních aut a vraků. Vše pro komerční účely a bez povolení úřadů. Nový majotel navíc pokryl ornici vrstvou vyfrézované vozovky. Původní zeleň nejen přispívala k estetickému vzhledu naší obce, ale také měla klíčový význam pro zachování životního prostředí (průchod srnek, zajíců, ježků, bažantů, atd. mezi Klánovickým lesem a Jirenskou oborou). Zničením této zeleně došlo k nárůstu negativních dopadů na naše okolí, včetně zvýšeného rizika znečištění a snížení kvality života obyvatel. Důsledky takové změny sníží i hodnotu okolních nemovitostí. Proto vás žádáme, abyste se připojili k našemu úsilí a podpořili obnovu pásma zeleně ve prospěch naší obce a budoucích generací. Vaše podpora je klíčová pro návrat ztraceného kousku přírody a hezkých Horoušánek. Děkujeme za podporu. Obyvatelé ulice Spojovací a ulice K Potoku.
Autor: Pavlína Jurzykowská | 9 podpisů
Více >Dobrý den,
ráda bych Vás touto cestou požádala o podpis petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů pro pacienty s roztroušenou sklerózou.
Momentálně je míra invalidity u těchto pacientů posuzována zejména podle Kurtzeovy stupnice (EDSS), která se zaměřuje zejména na fyzické projevy roztroušené sklerózy, jako jsou například problémy
s chůzí, řečí a motorikou.
Pravdou ale je, že jsou často nejvíce omezující symptomy jako chronická únava, nebo deprese. Na ty se ale při posuzování nároku na invalidní důchod nebere ohled.
Únava, o které je řeč, není běžná únava, kterou zažívá každý po fyzické nebo psychické námaze. Nejbližší, co může zažít i běžný člověk, je únava spojená s nemocí a horečkou. Není možné jí příliš dlouho odkládat a ani po spánku neodeznívá. Lidé s roztroušenou sklerózou tak zažívají celé dny, kdy nejsou schopni vstát z postele, ačkoli podle škály EDSS, jsou schopni chůze ať už s oporou, nebo bez ní. Případně potřebují během dne často odpočívat i po běžných a pro ostatní lidi nenáročných aktivitách.
To je omezuje v mnoha oblastech života – v oblasti sociální, pracovní, partnerské, v oblasti zájmů, seberealizace, péče o sebe, o domácnost aj.
Chronická únava, je všeobecně známým průvodním jevem roztroušené sklerózy a je možné se o ní dočíst v odborné literatuře. Z části je důsledkem nemoci a z části ji může mít na svědomí i samotná léčba, jejíž cílem je pozastavení rozvoje nemoci a zmírňování jejích příznaků.
Roztroušená skleróza je v současné době nevyléčitelná.
Nejistá sociální situace - nestabilní a nejisté finanční zázemí, neustálé přetahování se o každý stupeň invalidity, odvolávání se proti rozhodnutím posudkových lékařů a absolvování opakovaných návštěv posudkových komisí - pak způsobuje i zvýšenou míru stresu. Stres a nutnost překonávat vyčerpání, mnohdy negativně působí na zdravotní stav pacienta a zvyšují riziko ataky (náhlého a často i nevratného zhoršení zdravotního stavu).
Apeluji na to, aby krom Kurtzeovy stupnice byla používána alespoň pro účely posouzení nároku na invalidní důchod, stupnice hodnotící míru únavy. Takové nástroje (např. FFS – Fatigue Severity scale) se již používají v zahraničí.
Kurtzeova stupnice (EDSS), je vhodný nástroj pro potřeby neurologů (nastavení léčby, sledování vývoje nemoci), ale sama o sobě nereflektuje stav a míru postižení u daného člověka.
V České republice žije přibližně 17 – 20 tisíc lidí s diagnózou RS. Mnozí z nich nedosáhnou na invalidní důchod, mají nižší stupeň než který odpovídá jejich reálnému stavu, nebo žijí ve strachu
z jeho odebrání.
Podpisem této petice se budete spolupodílet na iniciativě, která má za cíl pozitivně ovlivnit kritéria hodnocení nároku na invalidní důchod u pacientů s roztroušenou sklerózou.
Petici může podepsat každý občan ČR starší 16 let.
Děkuji za každý podpis, jménem všech pacientů s roztroušenou sklerózou,
Bc. Kateřina Šmídová
Autor: Kateřina Šmídová | 5770 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané, žádáme prostřednictvím této petice Lesy České republiky, s.p, a obci Cejle o komplexní opravu zničené komunikace, která se nachází v katastrálním území Hutě(617423) na následujících parcelách, které jsou v majetku Lesů České Republiky, s.p. a obce Cejle: p.č. 299/3 - Obec Cejle p.č. 298/1 - Obec Cejle p.č. 298/2 - Obec Cejle p.č. 298/3 - Obec Cejle p.č. 289/15 - Lesy České republiky, s.p. p.č. 107/9 - Lesy České republiky, s.p. Katastrofální stav povrchu komunikace neumožňuje bezpečný provoz dopravních prostředků. Dochází k poškozování vozidel všech návštěvníků a dalším škodám. Přírodní park Čeřínek je nejbližší rekreační oblastí krajského města Jihlava. Je hojně využíván v letním i zimním období nezanedbatelným počtem obyvatel kraje Vysočina. Nachází se zde skiareál Čeřínek, cca 80 objektů k individuální rekreaci a dále objekty poskytující ubytovací služby, , v neposlední řadě jsou zde trvale žijící obyvatelé.
Autor: Tomas Kubis | 28 podpisů
Více >My níže podepsání nesouhlasíme s chystanou zástavbou 5ti nových domů na pozemku č. 500/2 (louka) a pozemku č. 500/1 (louka) v katastru Horního Maršova, druhé pasmo KRNAP. Tyto pozemky (louky) jsou klenotem Horního Maršova a
neodmyslitelně k němu patří. Jedinečný pohled na starý kostel a samotný Horní Maršov které
nabízejí, by jejich zástavbou definitivně zmizel. Taktéž jejich smysluplné využití (v létě pastviny v
zimě sport a zimní radovánky). Jistě se v Horním Maršově najdou jiné pozemky, či v lepším případě nevyužité stavby vhodné pro rekonstrukci bez nutnosti zastavovat volná prostranství.
Prosíme připojte svůj podpis pokud vám není lhostejný budoucí vzhled Krkonoš. Děkujeme
Autor: Dagmar Součková | 7 podpisů
Více >Tímto podepisujeme petici proti změně organizace dopravy - úpravě dopravního značení platné od 4.12.2023 v Kynšperku nad Ohří, ul. Dlouhá, Maxima Gorkého , Na Příkopech, Zámecká, Strmá , Náměstí Míru a Mistra Jana Husa a žádáme o navrácení v předešlý stav.
Úprava nikomu neprospívá , je v rozporu s potřebami obyvatel zmíněné lokality , plynulou dopravou a není proveditelná. Ul. Strmá ani Zámecká nesplňují parametry pro jízdu vozidel v obou směrech stejně tak jako křižovatky těchto ulic. Průjezd rozměrněnjších vozidel je tak zcela vyloučen a jiné řešení pro průjezd není. Úpravou navíc dojde k omezení řidičů , když jednosměrný provoz bude blokován vozidlem IZS ( policie, záchranka, hasiči) , dopravní nehoda, porucha vozidla, zásobování , doručovací služby , svoz odpadů , stěhování a pod. Řidiči tak budou nuceni porušovat zákon č. 361/2000 Sb. § 24 odst. 1.) písm. g, minimálně v rozsahu zakázaného couvání na komunikaci s jednosměrným provozem neboť jiné řešení nebude existovat.
Autor: Petr Tomáš | 6 podpisů
Více >My, níže podepsaní, žádáme zastupitelstvo města Ostravy, které je zakladatelem společnosti Renarkon, o.p.s., o odvolání předsedkyně správní rady této společnosti, paní Yvetu Sekerákovou, která ignoruje a bagatelizuje jakékoliv stížnosti a podněty zaměstnanců společnosti na ředitele organizace, Mgr. Martina Chovance.
Dne 1. 11. 2023 podalo 16 zaměstnanců společnosti Renarkon výpověď z pracovního poměru, jako reakci na dlouhodobě tristní stav ve vedení společnosti, který je však ze strany správní rady, tedy nadřízeného orgánu ředitele společnosti, naprosto ignorován. Z důvodu odchodu tolika zaměstnanců je ohrožena odbornost služby Terapeutické komunity Čeladná (odchází 6 ze 7 zaměstnanců), Doléčovacího centra Ostrava (odchází 3 ze 4 zaměstnanců), Terapeutického centra Ostrava (odchází 3 ze 4 zaměstnanců), Terénního programu Frýdecko-Místecka (odchází všichni zaměstnanci) a Kontaktního a poradenského centra Frýdek Místek (odchází 1 zaměstnanec). Jedná se o téměř polovinu lidí v přímé péči o klienty.
V organizaci Renarkon v minulosti opakovaně docházelo ke stížnostem na vedení společnosti, resp. přímo na osobu ředitele. Ten však tyto stížnosti vždy řešil tlakem na zaměstnance, kteří přímo poukazovali na jeho mnohá pochybení, a snahou o jejich odchod z organizace. Organizace tak v posledních dvaceti letech přišla o mnoho odborníků, kteří tento nápor neustáli. Na podporu zaměstnanců pak následně vznikla v organizaci v roce 2017 odborová organizace, aby jim byl zajištěn alespoň elementární pocit bezpečí a podpora ve sporech s ředitelem organizace.
Zaměstnanci a odborová organizace na stav ve vedení společnosti upozorňovali také přímo správní radu. Ta však vždy prošetřila podněty jednostranně ve prospěch ředitele společnosti a stížnostem zaměstnanců se nikdy řádně nevěnovala. Naposledy se tak stalo dne 5. 10. 2023, kdy na stížnost 20 zaměstnanců společnosti správní rada zareagovala opětovně nedodržením stanovených postupů pro vyřízení naší stížnosti.
Situace proto v současné době eskaluje nátlakem na zaměstnance, kteří vyjádřili nesouhlas s vedením společnosti. Odborní pracovníci tak pracují pod neustálým tlakem a strachem. S vedením organizace je nespokojeno téměř 20 zaměstnanců v přímé péči. Výpověď podalo 16 z nich, ale reálně hrozí, že výpověď budou podávat i další zaměstnanci, pokud se situace v organizaci nebude stabilizovat. Je vizitkou samotného ředitele, že místo aby situaci v organizaci zklidňoval, činí svým jednáním naprostý opak, což samo o sobě dokazuje, že ředitel společnosti selhal jako manažer.
Vedení organizace je nekoncepční a chaotické, následkem personální politiky vedení organizace došlo k oslabení odborného týmu Terapeutického centra v Ostravě a v minulosti také k nefunkčnosti Kontaktního a poradenského centra Frýdek-Místek. V minulosti bylo poukazováno na machinace s veřejnými prostředky – dlouholeté zadávání stavebních zakázek jedné firmě, která několikrát pochybila v neprospěch organizace, machinace s projekty EU. Tyto manipulace s veřejnými prostředky byly také prošetřovány ze strany Policie ČR a Statutárním městem Ostrava a byly objeveny pochybení ze strany vedení. Dále bylo upozorňováno na to, že v organizaci je vysoká fluktuace odborných pracovníků, která zapříčiňuje stagnaci služeb, že zaměstnanci jsou opakovaně zastrašování a klienti služeb a jejich potřeby naprosto znevažováni. Služby společnosti nejsou rozvíjeny, organizace nemá vize ani cíle, vnitřní předpisy organizace jsou v tristním stavu a vedení společnosti se jimi neřídí.
Ptáme se tedy, jaká je přidaná hodnota ředitele společnosti, když přes dlouhodobou nespokojenost zaměstnanců stále setrvává v organizaci? Ptáme se, z jakého důvodu neexistuje v organizaci základní demokratický princip „funkčního období“ a ředitel je prakticky neodvolatelný? Nerozumíme tomu, proč nejsou hlasy zaměstnanců, kteří odborně zajišťují sociální služby pro osoby závislé nebo ohrožené závislostí v MSK, vyslyšeny a zaměstnanci jsou tak dohnáni až do krajního řešení celé situace?
Prostřednictvím této petice usilujeme o to, aby byly poskytovány služby v odborné kvalitě a ti, co ji poskytují, mohli mít na svoji práci odpovídající podmínky, podporu a kompetentní vedení.
Zveme Vás tímto na protestní akci, která se uskuteční dne 22. 11. 2023 v 16 hodin před budovou Magistrátu města Ostrav, na Prokešově náměstí 1803, kde bude petice předána zástupci Magistrátu města Ostravy.
Děkujeme za podporu
Za petiční výbor:
Mgr. Aneta Kalusová, J. Trnky 70, Frýdek-Místek
Mgr. Eva Otýpková, Nezvalovo nám. 847/5, Ostrava-Poruba
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: kterýkoliv člen petičního výboru
Autor: Aneta Kalusová | 1149 podpisů
Více >Výrobce: Opavia – http://www.opavia-lu.com
Váha: 31g
Cena: 8,- Kč
Energetická hodnota: 2315 kJ / 553 kcal (100 g)
Proč už se nevyrábí vlnky? Odpověď mi zaslali přímo od výrobce MONDELEZ:
Vážený pane Volhejne,
děkujeme Vám za e-mail. Reakcí a názorů našich spotřebitelů si velmi vážíme. Naše portfolio výrobků podléhá neustálé obměně. Řídíme se zde průběžným průzkumem trhu a zájmu našich zákazníků.
Bohužel sušenky Vlnky byly dříve součástí našeho portfolia. V současné době o jejich znovuzavedení na českém a slovenském trhu neuvažujeme, přesto věříme, že v našem portfoliu najdete stejně kvalitní výrobky.
Vaši připomínku ohledně těchto sušenek jsme předali odpovědnému oddělení ke zvážení.
Se srdečným pozdravem
Petra Seifertová
Nesouhlasím proč obměňovat nějakou výrobu když to byly nejlepší sušenky na Českém trhu!
Podepsáním této petice si zavzpomínáme na tyto výborné sušenky a doufám že to MONDELEZ donutí třeba i obnovit výrobu.
Autor: Petr Volhejn | 2529 podpisů
Více >Žádáme a prosíme o odebrání týraných psů rumunským žebrákům, kteří na ně lákají kolemjdoucí a vybírají peníze.
Skupina žebráků se svými bernardýny jezdí po městech České republiky, kde zubožené psy horkem a hladem nutí celé dny sedět na ulici. Vyhladovělí psi jsou lákadlo, je s nimi násilně jednáno a slouží pouze jako věc k výdělku. Veterinární správa případ uzavřela jako podezření na porušení zákona na ochranu zvířat proti týrání, za které žebrákům teď hrozí pokuta. Než ovšem dojde ke správnímu řízení, mohou být žebráci i s týranými psy někde v zahraničí a týrání bude nadále pokračovat.
Jedná se o dospělé jedince i malá štěňata, kteří jsou bez ohledu tomuto peklu denodenně vystaveni. Pojďme se pokusit udělat maximum.
Autor: Kateřina Hermanová | 1177 podpisů
Více >Vážení spoluobčané,
SVJ odslouhlasilo umístění odchytových klecí na domech v ulicích Kurkova, Hrubého, Kyselova a Rajmonova, Praha 8 Kobylisy. Jste si všichni vědomi toho, co se s holuby stane? Opravdu jich tu s námi žije tolik, že je musíme zabíjet?
Bližší specifikace odchytových prací: umístění odchytových klecí na místa s nejvyšším výskytem holubů, kdy po dohodě s vlastníky objektů se na vytipovaná místa instalují tyto klece rovněž vybavené systémem tzv. běhaček a dochází k odchytávání jednotlivých kusů. Klece jsou vybaveny návnadou a napájecím zařízením. Doba trvání odchytových prací jsou standardně 2 měsíce, kdy v pravidelných intervalech jsou holubi z místnosti vybíráni a následně dochází k jejich utracení v plynových nádobách a poté jsou odborně likvidováni ve spalovně biologických odpadů. Jsou tak zachována veškerá zákonná i humánní pravidla týkající se této problematiky. Po ukončení odchytových prací se uvede odchytová místnost do původního stavu, je provedena dezinfekce, popřípadě i dezinsekce. Součástí odchytových prací je také vybírání vajíček a vybírání právě vylíhnutých mláďat z hnízd holubů, čímž se likviduje nová generace těchto opeřenců. http://www.radexa.cz/regulacni_odchyty.html
Jako plátce příspěvků SVJ nesouhlasím s tímto postupem, který je sice našimi zákony považován za humánní, ale rozhodně tomu tak není. Zplynování živých bytostí je vždy kruté!!! Holubů tu žije tak akorát a rozhodně nejsou obtěžující více než kuřáci vyhazující nedopalky z oken a balkonů. Navíc kuřáci výrazně omezují ostatní jedovatým kouřem, který se dostavá do bytů. Nepořádek před domy dělají také větší než holubi. Zplynujeme je proto? Absurdní,že? Žijeme tu přeci spolu.
Pokud Vám holubi nejsou na obtíž a tento postup Vám též přijde drastický a zbytečný, připojte svůj podpis. Petice bude předána SVJ. Třeba s tím můžeme ještě něco udělat. Děkuji.
Autor: Barbora Zichová | 296 podpisů
Více >Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:
Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo.
Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla.
Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.
Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.
My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.
Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf
Autor: Zvířata Nejíme | 35768 podpisů
Více >Žádáme vystoupení z EU! Chceme svobodnou zem!
Autor: Nikola Rybová | 7 podpisů
Více >Vyberte si svůj region