My, níže podepsaní občané, žádáme vedení Magistrátu statutárního města Havířov, aby kvůli nedostatkům uvedeným níže, zahájilo plánování přestavby parkovacích míst pro motorová vozidla v ulici Emy Destinnové.
V současné době je s postupným nárůstem obyvatel a tudíž i držitelů řidičského oprávnění, téměř nemožné u svého bydliště najít vhodné a legální místo pro zaparkování svých osobních automobilů. Některým rezidentům v ulici Emy Destinnové mnohdy nezbývá nic jiného, než volba ulice, vyhrazených míst, okrajů vozovky nebo zákazů stání. Tím tak za marné pokusy o parkování u svých domovů dostávají pokuty právě od magistrátu města Havířov, který by takové problémy spíše měl řešit a netrestat za své chyby své občany.
Navrhujeme proto, aby se dle návrhu na obrázku v této petici nebo jinak, rozšířil počet parkovacích míst pro osobní automobily alespoň o padesát. S aktuálním počtem parkovacích míst nejsme spokojeni, ačkoliv zde žije kolem jednoho tisíce rezidentů, kteří nemají kde zaparkovat. Nejedná se pouze o parkování, jedná se i o přístup k větším nákupům, převoz dětí na vyšetření, cesta do práce, služby apod.
Autor: Jakub Křivohlavý | 37 podpisů
Více >Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.
Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.
Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.
Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu.
Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.
Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu.
Autor: Benjamin Parlásek | 20 podpisů
Více >S velikým smutkem jsme se seznámili s faktem, že naše dlouholetá, tradiční Vánoční výprava, byla za našima zády zrušena a nahrazena méně důstojnou a ne tolik atraktivní výpravou Mikulášskou. Anšto jsme oddíl křesťanských skautů a Vánoce jsou jedním z velkých a nejvýznamnějších pilířů liturgického roku i naší víry, prosíme o návrat k naší toliko milované Vánoční výpravě.
Autor: P. Bruno Maria Michal Giacintov OSB | 10 podpisů
Více >PETICE ZA ZRUŠENÍ TELEVIZNÍHO A ROZHLASOVÉHO POPLATKU
STOP poplatkům za Český rozhlas a Českou televizi
Proč vzniká tato petice. Občané se nedozvídají od výše uvedených veřejnoprávních institucí pravdivé informace. Informace jsou záměrně zkreslovány, jsou neúplné nebo zavádějící.
Pokud se občan obrátí na veřejnoprávní TV nebo rozhlas se závažným zjištěním, na který má daný občan důkazy, že se děje něco nepravého, tak se tyto veřejnoprávní instituce rozhodnou o vysílání problému podle toho, jestli ona věc náhodou nejde proti zájmům některých skupin.
Nelíbí se nám, jak se chovají veřejnoprávní instituce k našemu panu prezidentovi. Prezident je volený přímo občany, tedy i poplatníky veřejnoprávního vysílání. Zajímá nás názor pana prezidenta na dění v České republice i ve světě. Z jakého důvodu se nemůžeme dívat nebo poslouchat přímý přenos u výše uvedených médií? Pan prezident vystoupil v přímém přenosu soukromé televize a rozhlase, kterým žádné koncesionářské poplatky neplatíme.
Pokud si uvedená veřejnoprávní média diktují, jak se budou chovat k plátcům koncesionářských poplatků, odmítáme tyto poplatky platit.
Autor: Dalibor Hanus | 8185 podpisů
Více >Jako rodiče dětí na Základní škole Drtinova sledujeme množství poživatelů drog v těsném sousedství hřiště a jídelny školy směrem ke Stanici přírodovědců. Těsně u školy se nacházejí injekční stříkačky a děti mají z jídelny výhled na aplikaci drog narkomany, což podle nás není vhodné, a ani bezpečné. Problém má podle nás relativně jednoduché a rychlé řešení. Ulička by díky tomu mohla prospět škole, která by ji mohla využívat buď pro přístup nebo jako zahrádku pro děti. S ředitelem školy jsme návrh konzultovali. Cílem by bylo jednoduše uličku ohradit plotem a vstupní bránou a rekultivovat ji jako přístup ke škole.
Žádáme proto, aby Městská část Praha 5 zajistila ohrazení, které by zamezilo přístupu a koncentraci nežádoucích osob v okolí školy. Bylo by již na škole, zda by např. v rámci kroužků využila uličku i pro zahradnické aktivity.
Autor: Jiří Buryan | 70 podpisů
Více >My, níže podepsaní občané a uživatelé veřejného prostoru náměstí Smiřických a veřejného prostoru za budovou č.p. 15 v Kostelci nad Černými lesy žádáme, aby proběhla realizace projektu „Revitalizace a modernizace veřejného prostoru Kostelec nad Černými lesy“ v předkládané podobě, v jaké je aktuálně zpracován a podán na stavební úřad v Říčanech v rámci žádosti o vydání stavebního povolení podaného 2.2.2024.
Zejména žádáme:
- aby byl veřejný prostor před základní školou na náměstí Smiřických řešen zejména s ohledem na bezpečnost školních dětí, které zde prochází do školy,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou byla z důvodu bezpečnosti chodců a dětí zklidněna doprava a aby došlo k redukci parkoviště na parkovací stání K+R s provozem např. doby stání v době frekventovaného využití max. 3 min, jinak max. 20 minut,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou bylo vytvořeno alespoň 1 stání pro invalidy a imobilní občany,
- aby namísto současných kapacitně nevyhovujících zastávek byly vytvořeny dostatečně velké zálivy pro autobusové zastávky, aby podpořily plynulost silničního provozu v době, kdy je frekvence dopravy vysoká a čekající cestující veřejnou dopravou v bezpečí nebo při nepřízni počasí mohli využít autobusové zastávky,
- aby v prostoru před základní školou a na náměstí vznikly záhony s květinami a prostor byl osázen stromy,
- aby nebyl prostor před školou využíván jako místo pro dlouhodobé parkování aut a město zajistilo kontrolu platby parkovného městskými strážníky na denní bázi s frekvencí alespoň 3x denně,
- aby byla náhradou vytvořena parkovací místa za místa zrušená v prostoru před základní školou na náměstí Smiřických, popř. za budovou č.p. 15 pro delší parkování,
- aby v dolní částí náměstí za kostelem vzniklo dětské hřiště,
- aby na náměstí nebo v bližším okruhu vzniklo veřejné WC provozované 24h
- aby za budovou č.p.15 nově vzniklé veřejné prostranství obsahovalo skate park nebo obdobné místo pro aktivní trávení volného času mládeže.
Zdůvodnění: Projekt ideově vychází ze studie, která byla občanům a uživatelům veřejného prostranství představena v květnu r. 2023, veřejností byl záměr velmi dobře přijat. Dále byl projektový záměr a studie diskutována se zastupiteli města, kteří podobu schválili většinově dne 13.9.2023. Taktéž 13.9.2023 byli občani města vyzváni veřejně starostou města J. Černým na zastupitelstvu, aby případně připomínky zasílali průběžně na radu města. Dále proběhlo setkání se zástupci vedení z místní základní školy a dále zástupci rodičů, kteří se studií a návrhem projektu souhlasili ve všech bodech. Setkání se účastnili také zástupci podnikatelů, jejichž požadavky byly do projektu zapracovány. Následně byly tyto změny podrobeny schvalování kompetentních orgánů.
Z pohledu problematiky sucha, která je pro celou oblast Praha - Východ naprosto zásadní, je projekt moderně pojatý a jeho realizace vdechne nové využití nevyužívaného náměstí a veřejných prostranství města. V cílovém stavu bude povrch dotčené oblasti natolik propustný a srážková voda bude akumulována pro zálivku, že dojde k výraznému zlepšení mezoklimatických podmínek, zvýšení zasakování srážkových vod a efektivnějšímu nakládání s nimi.
Také arboristické ošetření vzrostlých stromů, výsadba dalších nebo navrhovaná druhová skladba keřového patra veřejný prostor pomůže lépe přizpůsobit klimatickým změnám.
Současné umístění parkoviště před základní školou je neslučitelné s funkcí veřejného prostoru před školním zařízením, proto kvitujeme jeho eliminaci. Projekt tak myslí na nutnost vybudovat náhradní parkovací stání v dochozí vzdálenosti na náměstí pro krátkodobé parkování nebo pro dlouhodobé parkování za budovou č.p.15. Dále je třeba zajistit dostatečně velké zálivy pro autobusy pro dojíždějící děti do místní základní školy a další osoby za prací nebo do školy mimo Kostelec nad Černými lesy. Toto řešení je nutno realizovat především z hlediska bezpečnosti chodců a plynulosti silničního provozu a aby nebyly ohroženy volně se pohybující děti v prostoru před základní školou. Stejně jako doma auto neparkujeme v obytné části zahrady, i tady je nutno jej odklonit na odstavné parkoviště nebo využít místa K+R jen na nezbytně nutnou dobu nákupu (max. 20 minut) nebo naložení a vyložení dětí do/ze školy.
Vzhledem k výše uvedené skutečnosti žádáme o realizaci rekonstrukce náměstí a přilehlých veřejných prostor v plném rozsahu předkládaného projektu ve stavebním řízení veřejnou vyhláškou. Děkujeme za vaši pozornost a doufáme, že naše žádost bude brzy vyslyšena.
S úctou, všichni níže podepsáni.
Autor: výbor - Tereza Vaňková, Barbora Puchý Petiční | 112 podpisů
Více >Počínaje 1.9.2024 přechází nemalé množství vysokých škol v ČR na model, kdy se platnost průkazu ISIC dá prokázat pouze v aplikaci. Fyzická karta zůstává pouze pro potřeby školy. Toto řešení nám níže podepsaným přijde nešťastné. Jedním z důvodů je fakt, že i v dnešní době nemusí mít každý student chytrý telefon, primárně proto, že o tuto možnost nestojí. Dále slouží tento průkaz k dokládání statusu studenta i mimo školu, kde ne vždy je možnost telefon dobít a průkaz tak zobrazit. Tímto žádáme, aby byla opět možnost mít kartu ISIC fyzicky prodlouženou za užití termotisku či samolepky.
Autor: Tomáš Kysela | 2068 podpisů
Více >Výrobce: Opavia – http://www.opavia-lu.com
Váha: 31g
Cena: 8,- Kč
Energetická hodnota: 2315 kJ / 553 kcal (100 g)
Proč už se nevyrábí vlnky? Odpověď mi zaslali přímo od výrobce MONDELEZ:
Vážený pane Volhejne,
děkujeme Vám za e-mail. Reakcí a názorů našich spotřebitelů si velmi vážíme. Naše portfolio výrobků podléhá neustálé obměně. Řídíme se zde průběžným průzkumem trhu a zájmu našich zákazníků.
Bohužel sušenky Vlnky byly dříve součástí našeho portfolia. V současné době o jejich znovuzavedení na českém a slovenském trhu neuvažujeme, přesto věříme, že v našem portfoliu najdete stejně kvalitní výrobky.
Vaši připomínku ohledně těchto sušenek jsme předali odpovědnému oddělení ke zvážení.
Se srdečným pozdravem
Petra Seifertová
Nesouhlasím proč obměňovat nějakou výrobu když to byly nejlepší sušenky na Českém trhu!
Podepsáním této petice si zavzpomínáme na tyto výborné sušenky a doufám že to MONDELEZ donutí třeba i obnovit výrobu.
Autor: Petr Volhejn | 2577 podpisů
Více >Vážený pane první náměstku primátora,
My, níže podepsaní, tímto žádáme o zvážení zavedení opatření ke zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány a o zřízení světelné signalizace na křižovatce Radlická, Butovická. Tato opatření považujeme za nezbytná pro bezpečnost a kvalitu života v této lokalitě, zejména s ohledem na ochranu dětí, které navštěvují dvě blízké základní školy a mateřské školky.
1. Aktuální stav
Kvůli vysoké intenzitě provozu a faktu, že je Radlická v tomto úseku střídavě čtyřpruhová a dvoupruhová, zde mnoho řidičů překračuje povolenou rychlost a dochází tu k tvorbě častých nebezpečných situací pro chodce, motoristy i cyklisty. Tyto situace v kombinaci s frekventovaným přecházením dětí přes Radlickou na přechodu u této křižovatky mohou mít katastrofální následky.
V uplynulých pěti letech vznášeli někteří jinoničtí občané dotazy na zřízení světelné signalizace na zástupce místní samosprávy a TSK. Bohužel jsme dostávali odpovědi typu „nejsou peníze“, „křižovatka nesplňuje požadavky normy na zřízení světelné signalizace“, „investice přijde vniveč, když se bude stavět Radlická radiála“, „nedávno se investovalo do zvýšení bezpečnosti křižovatky“. Na všechny tyto odpovědi existují silné protiargumenty, které jsme ovšem jako jednotliví občané neměli možnost efektivně přednést.
Proto jsme se rozhodli jít cestou petice. Doufáme, že tak nastartujeme aktivní diskuzi odpovědných orgánů s občany na řešení této otázky. Rádi bychom v rámci ní ukázali, jak to s bezpečností této křižovatky vypadá ve skutečnosti, nikoli na papíře.
2. Zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány, zřízení světelné signalizace
Radlická ulice v úseku mezi Stodůleckou a Mezi Lány je známá vysokou intenzitou provozu a častým překračováním povolené rychlosti. Proto žádáme o prověření základních bezpečnostních opatření:
zúžení Radlické do jednoho pruhu v tomto úseku v obou směrech,
prověření možnosti využití zrušeného pruhu např. pro parkovací stání a/nebo cyklopruh vhodného typu,
zřízení světelné signalizace na křižovatce s Butovickou.
Nyní proběhlá změna organizace jízdních pruhů v úseku Stodůlecká – Butovická je chvályhodná, sama o sobě však bezpečí zejména dětí dostatečně nezvýšila.
Nedávno se navíc ukázalo, že Praha uvažuje o postupné stavbě Radlické radiály. Tyto úvahy dále zintenzivňují potřebu zvýšení bezpečnosti této křižovatky a tohoto úseku Radlické pro chodce, protože pokud bude tunel Radlice zprovozněn před zbytkem Radlické radiály, intenzita a nebezpečnost provozu na stávající Radlické se dále podstatně navýší.
Omezení počtu pruhů a zřízení světelné signalizace na křižovatce podle našeho názoru zajistí zpomalení neukázněných řidičů na rychlostní limit a tím zvýší schopnost jejich správné reakce na dění na křižovatce. Zároveň by tato opatření významně navýšila počet parkovacích míst, což by mimo jiné mohlo v návaznosti na již existující školní ulici před Tyršovou školou a plánované zklidnění dopravy v oblasti starých Butovic významně pomoci s bezpečnou dopravní obslužností obou škol.
Věříme, že naše žádost bude přijata s pochopením a vstřícností, a že se podaří uskutečnit opatření, která přispějí k bezpečnějšímu a klidnějšímu prostředí pro všechny, zejména pak pro děti.
Děkujeme za Vaši pozornost a ochotu se naší žádostí zabývat.
S úctou, petiční výbor:
Petr Papírník, Markova 528/14, Praha 5, Jinonice, tel. 777 133 259, email petr.purnanand@gmail.com
Marek Měrka, V břízkách 348, Praha 5, tel. 605 295 960, email marek.merka@gmail.com
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.
Autor: Petr Papírník | 4 podpisy
Více >Vyberte si svůj region