Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.
TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.
Odůvodnění:
1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.
2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.
3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány.
4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.
5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.
6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.
7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.
Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.
2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.
Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno
Autor: Jana Pálková | 634 podpisů
Více >My, níže podepsaní, žádáme o vrácení Bohemia Super Penne, jejich chuť byla nezaměnitelná a výtečná. Produkt této výjimečnosti na tuzemském trhu chybí.
Autor: Jakub Zappe Zappe | 1025 podpisů
Více >My,
níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že
v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí. K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.
žádáme proto, aby:
byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).
Za petiční výbor:
Hrdlořezská zvonička, spolek
IČO 28554060
Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy
v.z. Leona Hornová
Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy
V Praze 15. 6. 2022
Autor: Leona Hornová | 3 podpisy
Více >Žádám všechny obyvatele, vlastníky, turisty a všechny slušné příchozí o podpis této petice. My slušní občané atd. nechceme ve svém okolí a v okolí svých nemovitostí, které jsou v řádech milionů vidět nepřizpúsobivé občany a vůbec ne, aby zde žili! Zákon který zakázal bezdoplatkové zóny nás chránil! Přijďte se všichni podívat jak to zde v centru Karlových Varů vypadá! Chceme znovu zavést bezdoplatkové zóny a chceme, aby tito lidé, kteří nechodí a nechtějí chodit do práce ani do školy, nedostávali ani korunu zdarma od státu z našich peněz! Ty mercedesy, taxíky a nákupy až domů s tím vůbec nekorespondují! Děkuji za všechny.
Autor: Jan Kubát Kubát | 1 podpis
Více >Souhlasím, aby bylo činěno maximální možné úsilí k zachování, obnově a rozvoji SDH sítě v naší společnosti, neboť považuji její úlohu v mnohých oblastech telekomunikačního sektoru za nezastupitelnou.
Autor: Josef Kratochvíle | 1 podpis
Více >Delivery Hero Czech Republic s.r.o. Smrčkova 2485/4, Libeň, 180 00 Praha 8 Pro společnost Dame jidlo.cz s.r.o. Majitel: Delivery Hero SE Dobrý den. Rádi bychom Vám upřímně poděkovali za dosavadní spolupráci. Věříme, že tvoříme kvalitní tým, který profesionálně plní požadavky svých klientů. Jsme přesvědčen, že VAŠE FIRMA s.r.o. není v našem oboru podprůměrná ani průměrná, ale špičková. Přejeme nám všem, abychom podle toho byli oceňováni. Průměrná tuzemská mzda přitom každoročně stoupá. Dlouhodobě také zdražují základní životní náklady, takže paralelně klesá hodnota české koruny. Na tuzemském pracovním trhu mezitím chybějí volní zaměstnanci… Svoji profesní budoucnost vidíme ve VAŠÍ FIRMĚ s.r.o. Zároveň však bohužel potřebujeme vyšší příjem, abych nedopláceli na inflaci. Jako loajální zaměstnanci Vás proto žádáme, aby plat byl zvýšen aspoň o 18 %. Děkujeme Vám za pochopení. Havířov a Ostrava.
Autor: Zoltan Kredba | 5 podpisů
Více >Jelikož v Ústí nad Labem dálková autobusová doprava byla úplně ukončena v roce 2017, od té doby se není možné dostat prostřednictvím autobusové dopravy dále než do Děčína/Teplic.
Můj návrh by byl zařídit/prodloužit tyto linky.
Ze stávajicí linky
550908: Litoměřice - Praha. Linku upravit tak, aby začínala v Ústí nad Labem. (Ústí nad Labem - Litoměřice - Praha)
Udělat další spoje do okolních vzdálených měst.
Autor: Dominik Ličko | 1 podpis
Více >Prostřednictvím této petice, nesouhlasíme s výstavbou vysokopodlažních obytných budov A1 a A2 s komerčními prostory a obytných budov B1 - B7 včetně domu C podle záměru společnosti FINEP CZ a.s.
Jsme proti jakékoliv další zástavbě zelených ploch na území Proseku.
Jsme proti nahrazování občanské vybavenosti nedomyšlenou obytnou výstavbou na stávajícím území sídliště Prosek a v jeho těsném okolí.
Jsme proti jakémukoliv stavebnímu záměru v blízkosti stávajícího sídliště za účelem výstavby vysokopodlažních budov či udělení souhlasu s jejich využitím pro tyto účely.
Jsme proti zhoršování kvality života stávajících obyvatel kvůli další rozsáhlé obytné zástavbě sídliště, pro kterou není uzpůsobena stávající infrastruktura (parkování, kapacita dopravních přivaděčů, kapacita škol a školek, zdravotní péče a sociální služby).
Žádáme samosprávu Městské části Prahy 9, aby aktivně hájila zájmy místních občanů na zachování urbanistické koncepce sídliště Prosek bez dalších vysokopodlažních budov a bez zastavování zelených ploch a nedocházelo tak ke zhoršení kvality života obyvatel Prahy 9.
Autor: Martin Plzák | 9 podpisů
Více >Ochranu zvířat proti týrání v ČR upravují zákony č. 166/1999 Sb., 246/1992 Sb. a jeho novela č. 77/2004 Sb.
Za týrání se považuje mimo jiné:
"vyvolávat bezdůvodně nepřiměřené působení stresových vlivů biologické, fyzikální nebo chemické povahy", "zacházet se zvířetem, přepravovat je nebo je pohánět způsobem, který vyvolává nepřiměřenou bolest, utrpení nebo poškození zdraví anebo vede k jeho neúměrnému fyzickému vyčerpání".
Tyto zákony platí i pro jatka. I když je nepředstavitelné, že by jakékoli welfare mohlo vést k pohodě zvířat jdoucích na smrt, přesto musí být jatka organizována a vybavena tak, aby ušetřila porážené zvíře utrpení.
I to naprosté minimum ochrany, které výše uvedené zákony zvířatům poskytují, však bývá porušováno, jak je dokumentováno např. nedávno uvedeným dokumentem „Svědectví: Pravda, která měla zůstat skryta“.
Videozáznamy z anonymního zdroje jednoznačně prokazují, že na jatkách Hrabětice soustavně dochází k hrubému porušování zákona. Už tak vystresovaná a vyděšená zvířata jsou po utrpení z chovu a následného transportu předmětem dalšího týrání a nesprávného zacházení.
Na základě těchto záznamů požadujeme, aby byla Jatka Hrabětice uzavřena a osoby, které jsou za týrání odpovědné, byly pohnány k odpovědnosti.
Autor: Ctirad Mihule | 832 podpisů
Více >Vyberte si svůj region