Lanovka stojí, Petřín musí žít. 22 podpisů chybí 6478

Lanovka stojí, Petřín musí žít.

Petice za zajištění informační kampaně a náhradní dopravy k Petřínské rozhledně

 

Vážené zastupitelstvo hlavního města Prahy,

obracíme se na Vás s žádostí o zajištění opatření, která usnadní návštěvu Petřínské rozhledny v době, kdy je lanová dráha na Petřín mimo provoz. Tato oblíbená turistická atrakce je nejen významnou památkou Prahy, ale i častým cílem rodin, seniorů a zahraničních návštěvníků, kteří jsou nyní při cestě na vrchol kopce značně omezeni.

 

Žádáme Vás o následující kroky:

      1. Informační kampaň:

       • Zajistěte jasné a přehledné informace pro veřejnost o alternativních způsobech dopravy na Petřín, a to prostřednictvím online kanálů, tištěných map na zastávkách, informačních tabulí u lanové dráhy i v turistických centrech.

       • Informace by měly být dostupné nejen v češtině, ale i v angličtině a dalších cizích jazycích.

      2. Zřízení náhradní autobusové dopravy:

       • Prostřednictvím Dopravního podniku hl. m. Prahy zorganizujte dočasnou autobusovou linku, která by zajistila přístup na Petřín. Linka by mohla vycházet například z oblasti Malé Strany (zastávka Újezd) a zajíždět do blízkosti rozhledny.

       • Tato linka by mohla fungovat především o víkendech a svátcích, kdy je zájem veřejnosti největší.

 

Jsme přesvědčeni, že přijetí těchto opatření nejen ulehčí přístup k Petřínské rozhledně, ale také zlepší pověst Prahy jako města přívětivého vůči turistům a místním obyvatelům.

 

Děkujeme Vám za zvážení této petice a za Vaši snahu o zlepšení dostupnosti jedné z ikonických pražských památek.

 

S úctou,

David Soukup, obyvatel Prahy 1 a provozovatel bistra I LOVE YOU na Petříně

Autor: David Soukup | 22 podpisů

Více >
Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na 511 podpisů

Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na

Vyzýváme politickou reprezentaci, aby, s ohledem na obyvatele města, neumožnila změnu územního plánu ze sportoviště na komerčně zastavitelnou plochu a jednala s vlastníkem pozemku o možném rozvoji v rámci aktuálně platného účelu – tedy sportovního využití (detailní popis problematiky naleznete níže).

 

Jak můžete nyní pomoci vy?

Nejvíce tím, že fyzicky přijdete a vyjádříte svůj názor na zásadním jednání Výboru pro územní rozvoj ZHMP, kde bude na programu právě projednání změny územního plánu pro toto sportoviště (Z 3205/14 - Šemíkův břeh). Nejspíše se bude jednat o úterý 19. 3. 2024 nebo 16. 4. 2024 (sledujte náš FB). Právě výbor dává stanovisko pro rozhodnutí našim magistrátním zastupitelům, kteří mají budoucnost sportoviště plně ve svých rukou.

Dále podepište online petici a přijďte na zasedání Zastupitelstva MHMP, kde bude změna územního plánu na programu (Z 3205/14 - Šemíkův břeh).

 

Zastavění sportovního areálu Erpet Smíchov v ploše téměř tří hektarů na břehu Vltavy by znamenalo nevratnou ztrátu nejen pro Smíchov, ale pro celou Prahu.

Sportoviště bylo historicky využívané především jako fotbalové hřiště (od roku 1957), v roce 1980 přibyla sportovní hala, následně přestavěna na golfové centrum, postupně přibyly tenisové kurty a další sportovně-rekreační plochy. V období koronavirové pandemie byl areál novým majitelem SEBRE, a to i přes sportovní poptávku, záměrně uzavřen pro sport.

Na Smíchově vzniká mnoho nových developerských projektů a počet obyvatel této čtvrti se v následujících letech zvýší přibližně o třetinu, tedy cca 10 000 lidí. To nejen enormně zvedne poptávku po sportovních a rekreačních plochách v blízkém okolí, ale také významně zkomplikuje stav už nyní kapacitně přetížené veřejné i individuální dopravy. Na zmiňované území a jeho rekreační funkci proto nelze nahlížet izolovaně lokálně, ale je nutné jeho účel posuzovat komplexně ve vztahu k celému území Smíchova, a to zejména v budoucnu.

V předmětné lokalitě proto v žádném případě není důvodné obětovat prostor určený pro sport a rekreaci komerční zástavbě. Toto místo je unikátní svou polohou a je to poslední větší plocha v okolí určená pro sport. Magistrátní zastupitelé by tak neměli existující sportoviště nechat nevratně zastavět. Naopak, měli by sportovní aktivity podporovat a budovat další. Oblast u řeky je pro rekreaci a sport ideální, jak říká i magistrátem schválená Koncepce pražských břehů, kterou zpracoval IPR v roce 2014.

 

Děkujeme za vyjádření i vašeho názoru,

 

Spolek Za lepší Smíchov

www.zalepsismichov.cz

www.facebook.com/zalepsismichov

Termíny zasedání Výboru pro územní rozvoj ZHMP a program (hledejte: Z 3205/14 - Šemíkův břeh): www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/vybory_zastupitelstva/archiv_zpravy_z_vyboru_zastupitelstva/volebni_obdobi_2022_2026/rok_2023_2026/vybor_pro_uzemni_rozvoj_zhmp/index.html

Autor: spolek Za lepší Smíchov | 511 podpisů

Více >
Petice za odvolání Mgr. Patákové z funkce ředitelky ZŠ Formanská 393 podpisů

Petice za odvolání Mgr. Patákové z funkce ředitelky ZŠ Formanská

Milí rodiče, přátelé školy, spoluobčané a příznivci kvalitního vzdělávání,

 

touto petiční iniciativou bychom rádi vyjádřili svůj nesouhlas s výsledkem nedávného výběrového řízení na funkci ředitele/ředitelky ZŠ Formanská v Újezdu u Průhonic. Vítězkou tohoto řízení se stala Mgr. Helena Patáková. Vzhledem k několika závažným zjištěním, které se týkají jejího profesního a etického chování, považujeme za nezbytné požadovat její odvolání z této pozice.

 

Jedním z hlavních důvodů, proč žádáme odvolání Mgr. Heleny Patákové, je její podezřelé jednání, které lze označit jako podvodné. V předložené koncepci řízení a rozvoje školy jsme objevili mnoho pasáží, které jsou doslovným opisem textů jiných autorů. Tento způsob vědomého vydávání cizích myšlenek a vizí za vlastní je nepřijatelný a v jakémkoli profesním prostředí by vedl k odebrání titulů a diplomů. Je neakceptovatelné, aby osoba, která se dopouští takového jednání, zastávala tak důležitou pozici jakou je ředitelka školy.

 

Mgr. Helena Patáková projevila ve své koncepci zarážející neznalost odborné terminologie, dokument obsahuje řadu chyb a nesmyslů. Absence odborné přesnosti a chyby v terminologii zpochybňují celkovou důvěryhodnost i kvalitu její koncepce.

 

Zároveň bychom rádi upozornili na přístup zřizovatele k celé záležitosti. Zastupitelstvo jsme seznámili s fakty ohledně konkurzního řízení a požádali je o přehodnocení, avšak na naše podložená zjištění a názory z řad rodičů nebyl brán ohled. S nástupem Mgr. Heleny Patákové do funkce ředitelky školy odejde podstatná část fungujícího pedagogického sboru, proto máme zcela oprávněné obavy o kvalitu vzdělávání na této škole. Ani tato skutečnost nebyla pro zřizovatele nikterak zásadní. Toto nedbalé jednání v nás vyvolalo vysokou míru nedůvěry v celý konkurzní proces.

Jsme zklamaní přístupem našich zastupitelů, a proto se obracíme na širší veřejnost a žádáme o podporu.

 

Vzhledem k výše uvedeným důvodům žádáme, aby byla Mgr. Helena Patáková odvolána z funkce ředitelky ZŠ Formanská v Újezdu u Průhonic, kterou má vykonávat s účinností od 1.3.2024.

 

Věříme, že tímto krokem se podaří obnovit důvěru ve vedení naší školy a zastupitelstvo naší obce, a především zajistit kvalitní vzdělávání pro naše děti.

 

Děkujeme za vaši podporu! 

 

Autor: Ludmila Brancuzská | 393 podpisů

Více >
Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická 32 podpisů chybí 968

Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická

Vážený pane první náměstku primátora,

My, níže podepsaní, tímto žádáme o zvážení zavedení opatření ke zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány a o zřízení světelné signalizace na křižovatce Radlická, Butovická. Tato opatření považujeme za nezbytná pro bezpečnost a kvalitu života v této lokalitě, zejména s ohledem na ochranu dětí, které navštěvují dvě blízké základní školy a mateřské školky.

1. Aktuální stav

Kvůli vysoké intenzitě provozu a faktu, že je Radlická v tomto úseku střídavě čtyřpruhová a dvoupruhová, zde mnoho řidičů překračuje povolenou rychlost a dochází tu k tvorbě častých nebezpečných situací pro chodce, motoristy i cyklisty. Tyto situace v kombinaci s frekventovaným přecházením dětí přes Radlickou na přechodu u této křižovatky mohou mít katastrofální následky.

V uplynulých pěti letech vznášeli někteří jinoničtí občané dotazy na zřízení světelné signalizace na zástupce místní samosprávy a TSK. Bohužel jsme dostávali odpovědi typu „nejsou peníze“, „křižovatka nesplňuje požadavky normy na zřízení světelné signalizace“, „investice přijde vniveč, když se bude stavět Radlická radiála“, „nedávno se investovalo do zvýšení bezpečnosti křižovatky“. Na všechny tyto odpovědi existují silné protiargumenty, které jsme ovšem jako jednotliví občané neměli možnost efektivně přednést.

Proto jsme se rozhodli jít cestou petice. Doufáme, že tak nastartujeme aktivní diskuzi odpovědných orgánů s občany na řešení této otázky. Rádi bychom v rámci ní ukázali, jak to s bezpečností této křižovatky vypadá ve skutečnosti, nikoli na papíře.

2. Zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány, zřízení světelné signalizace

Radlická ulice v úseku mezi Stodůleckou a Mezi Lány je známá vysokou intenzitou provozu a častým překračováním povolené rychlosti. Proto žádáme o prověření základních bezpečnostních opatření:

zúžení Radlické do jednoho pruhu v tomto úseku v obou směrech,
prověření možnosti využití zrušeného pruhu např. pro parkovací stání a/nebo cyklopruh vhodného typu,
zřízení světelné signalizace na křižovatce s Butovickou.

Nyní proběhlá změna organizace jízdních pruhů v úseku Stodůlecká – Butovická je chvályhodná, sama o sobě však bezpečí zejména dětí dostatečně nezvýšila.

Nedávno se navíc ukázalo, že Praha uvažuje o postupné stavbě Radlické radiály. Tyto úvahy dále zintenzivňují potřebu zvýšení bezpečnosti této křižovatky a tohoto úseku Radlické pro chodce, protože pokud bude tunel Radlice zprovozněn před zbytkem Radlické radiály, intenzita a nebezpečnost provozu na stávající Radlické se dále podstatně navýší.

Omezení počtu pruhů a zřízení světelné signalizace na křižovatce podle našeho názoru zajistí zpomalení neukázněných řidičů na rychlostní limit a tím zvýší schopnost jejich správné reakce na dění na křižovatce. Zároveň by tato opatření významně navýšila počet parkovacích míst, což by mimo jiné mohlo v návaznosti na již existující školní ulici před Tyršovou školou a plánované zklidnění dopravy v oblasti starých Butovic významně pomoci s bezpečnou dopravní obslužností obou škol.

Věříme, že naše žádost bude přijata s pochopením a vstřícností, a že se podaří uskutečnit opatření, která přispějí k bezpečnějšímu a klidnějšímu prostředí pro všechny, zejména pak pro děti.

Děkujeme za Vaši pozornost a ochotu se naší žádostí zabývat.

S úctou, petiční výbor:

Petr Papírník, Markova 528/14, Praha 5, Jinonice, tel. 777 133 259, email petr.purnanand@gmail.com

Marek Měrka, V břízkách 348, Praha 5, tel. 605 295 960, email marek.merka@gmail.com

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.

Autor: Petr Papírník | 32 podpisů

Více >
Petice za snížení kolejného a zlepšení podmínek na kolejích 79 podpisů chybí 21

Petice za snížení kolejného a zlepšení podmínek na kolejích

Milé spolužačky a spolužáci,

připravil jsem tuto petici, abychom se společně postavili za lepší podmínky bydlení na našich kolejích. Všichni víme, že aktuální kolejné je příliš vysoké a že kvalita poskytovaného ubytování zdaleka neodpovídá ceně, kterou musíme platit.

 

Proč je důležité tuto petici podepsat?

 

Vysoké kolejné navzdory poklesu cen energií: Ceny energií klesly, přesto se nájemné na kolejích oproti loňsku zvýšilo. Kolejné se tak stalo pro mnoho z nás neúnosnou finanční zátěží, která komplikuje naše studijní i osobní životy.

Špatné podmínky pro bydlení: Vytápění často nefunguje a teplá voda je problém. Tyto nedostatky vedly k tomu, že mnoho studentů trpí nachlazením a dalšími zdravotními potížemi, což ovlivňuje naše studijní výsledky i každodenní život – zkrátka žijeme v podmínkách, které nejsou vhodné ani pro zdraví, ani pro pohodlí.

 

Co peticí požadujeme?

 

Snížení kolejného na úroveň minulého roku – protože pokles cen energií by se měl projevit i v cenách kolejného.

Nárok na slevu – pokud se opět vyskytnou problémy s vytápěním nebo teplou vodou, měli bychom mít možnost požádat o slevu jako kompenzaci za neadekvátní podmínky.

Lepší podmínky pro bydlení – chceme důstojné podmínky, které budou odpovídat zaplacenému nájmu, a zajištění stabilního vytápění a teplé vody.

 

Jak nám podpisy pomohou?

 

Čím více podpisů, tím větší bude naše šance na změnu. Pokud vedení uvidí, že většina z nás není s podmínkami spokojena, bude nuceno naše požadavky řešit. Společně můžeme dosáhnout toho, že kolejné bude spravedlivější a že se kvalita ubytování zlepší.

Podpořte prosím tuto petici svým podpisem a pomozte nám všem bydlet v lepších podmínkách za přijatelnější cenu!

Společně máme šanci něco změnit. Podepište a předejte dál!

Autor: Matouš Adamec | 79 podpisů

Více >
Stop nezákonnému omezování vstupu do lesa 6 podpisů

Stop nezákonnému omezování vstupu do lesa

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

„Stop nezákonnému omezování vstupu do lesa“

Petice za dodržování práva na svobodný vstup do lesa na území městské části Praha – Dolní Měcholupy

Vážení, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme v záležitosti dodržování našeho práva na svobodný vstup do lesa na území městské části Praha – Dolní Měcholupy. Právo na vstup každého jednotlivce do lesa je garantováno ustanovením § 19 odst. 1 zákona č. 289/1995, zákon o lesích a o změně některých zákonů (lesní zákon) ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o lesích“), kde je stanoveno, že každý právo vstupovat do lesa na vlastní nebezpečí, sbírat tam pro vlastní potřebu lesní plody a suchou na zemi ležící klest. My níže podepsaní občané požadujeme, aby toto zákonem garantované právo bylo dodržováno.

Na území městské části Praha – Dolní Měcholupy je však toto právo zásadně omezováno a porušováno, a to ze strany zábavního parku Krtkův svět, resp. jeho provozovatelů, kteří se poměrně často mění (v nedávné době s jednalo např. o společnosti Krtkův svět s. r.o., Krtkův park s.r.o., Bucini s. r. o. v současné době se jedná o společnost Funny Mike s.r.o.), společně s vlastníkem lesa Josefem Roušalem, nar. 13.8.1977, trvale bytem Hlavní 247, Průhonice, 252 43.

Zábavní park Krtkův svět se částečně nachází na pozemcích, které jsou určeny k plnění funkce lesa, přičemž tento park je vybudován a provozován v rozporu s legislativou (bez příslušných povolení, kolaudačních rozhodnutí, navzdory zákazu činnosti). Oplocením zábavního parku nacházejícího se v lese tak došlo k porušení ustanovení § 32 odst. 8 Zákona o lesích, kde je výslovně zakázáno oplocovat les z důvodů vlastnických nebo za účelem omezení obecného užívání lesa. Navzdory tomuto zákazu je však les nacházející se mimo jiné na území městské části Praha – Dolní Měcholupy oplocen, přičemž za vstup do něj, jakožto do zábavního parku, je dokonce vybíráno nezanedbatelné vstupné. Občané nejen z Dolních Měcholup, ale i z přilehlého okolí, tak nemají možnost svobodně vstupovat do lesa, využívat ho za účelem volnočasových aktivit či relaxace. Jejich zákonem garantované právo je tedy dlouhodobě porušováno, a to v důsledku nezákonných zásahů vlastníka lesa a provozovatelů zábavního parku Krtkův svět.

Situace je o to závažnější, že jiný les na území městské části Praha – Dolní Měcholupy navíc není.

Žádáme Vás proto, abyste učinili příslušná opatření k zastavení porušování práva občanů na svobodný vstup do lesa. Požadujeme, aby nezákonné oplocení lesa bylo odstraněno a občanům byl umožněn vstup do lesa, na který mají ze zákona nárok. Žádáme Vás rovněž o učinění efektivních kroků směřujících k ukončení nezákonné činnosti provozovatelů zábavního parku krtkův svět i vlastníka lesa, pana Josefa Roušala.

My, níže podepsaní občané, trváme na zpřístupnění lesa a vyvození důsledků z nezákonného omezování práva na vstup do něj, nezákonného oplocení lesa a provozování zábavního parku krtkův svět v rozporu se zákonem.

 

Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.:

1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1,

2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01,

3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru.

 

Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101.

 

Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.

Autor: Josef Holeš | 6 podpisů

Více >
Pro Prodloužení otevírací doby skateparku 1 podpis chybí 499

Pro Prodloužení otevírací doby skateparku

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme o prodloužení otevírací doby skateparku u ZŠ Nad Parkem, Praha - Zbraslav, který v současné době funguje od 14:00 do 20:00 ve všedních dnech a od 8:00 do 20:00 během víkendů.

Tuto provozní dobu považujeme v letních měsících za nedostatečnou a žádáme její prodloužení do 21:00 v měsících červen - září během celého týdne.

Z důvodu vysokých denních teplot je komplikované park během dne využívat. Plocha není nijak zastíněná a fyzickou aktivitu je tak možné vykonávat pouze za velmi nekomfortních podmínek, hrozí přehřátí organismu, zvýšená úrazovost apod. Např. v neděli 25.6. 2023 byla v 18:00 hodin ve skateparku teplota vzduchu 28°C. Návštěvníci, kteří proto přicházejí do skate parku později, jej nemohou efektivně využívat, neboť ve 20:00 hodin se park zavírá, přestože ve 20:00 hodin je dostatek světla (západ slunce v červnu ve 21:20 hodin) a přívětivější teplota vzduchu. Návštěvníci by proto mohli ve využívání sportoviště pokračovat. Navrhujeme proto zavírací dobu ve 21:00. 

Obzvláště v době letních prázdnin je žádoucí, aby cílová skupina, která park navštěvuje, trávila čas smysluplně, čemuž by prodloužení otevírací doby mohlo přispět. Možnost návštěvy skateparku i v pozdějších hodinách můžeme proto chápat nejen jako žádoucí způsob využítí volného času, ale i jako prevenci sociálně patologických jevů. 

 

 

Prosíme proto návštěvníky skateparku i širokou veřejnost, aby podpořili naši petici a umožnili tak efektivnější využívání skateparku Zbraslav. Za Vaši podporu moc děkujeme.

 

Autor: Dominika Tumova | 1 podpis

Více >
Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská 645 podpisů

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti dětí, rodičů, trojských občanů a ostatních chodců před budovami škol, v celé lokalitě Troja a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

 

Magistrát hlavního města Prahy
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1


Vážený pane primátore, vážený pane 1. náměstku pro oblast dopravy, vážení členové Rady hlavního města Prahy,


My, níže podepsaní občané, žádáme Magistrát hlavního města Prahy o zavedení opatření k regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská a implementaci dalších bezpečnostních prvků především před školskými zařízeními. Jedná se především o světelné semafory u přechodů pro chodce a úsekové měření rychlosti v celé oblasti.

Tato žádost je motivována především nutností zvýšit bezpečnost dětí navštěvujících školská zařízení, která jsou v této oblasti umístěna. Konkrétně Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30.


Důvody naší petice:
1. Bezpečnost dětí. Přechody pro chodce před školskými zařízeními v Trojské ulici, kde jsou dislokovány Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30 jsou kritickými místy, kde se denně pohybuje velký počet dětí. Vysoká intenzita tranzitní dopravy pro ně představuje značné riziko. Časté dopravní nehody, přestupky a nebezpečné situace jasně ukazují, že současný stav není udržitelný. Posledním důkazem je velmi vážná dopravní nehoda ze dne 17. června 2024, při které byla na přímo přechodu sražena motocyklistou patnáctiletá studentka Trojského gymnázia. Bohužel, utrpěla mnohočetné zlomeniny a velmi vážné poranění hlavy. Řidič nerespektoval stávající úpravu (zpomalovací pásy, dvojitou plnou čáru, sloupky bránící předjetí v místě přechodu).


2. Vysoká rychlost. Mnoho řidičů nedodržuje povolenou rychlost v blízkosti škol a také v celé lokalitě, což představuje přímé ohrožení pro děti, rodiče i ostatní chodce.


3. Dopravní chaos. Zvýšený provoz vozidel ztěžuje plynulý pohyb a způsobuje dopravní zácpy a vysokou nervozitu účastníků silničního provozu, což vede k nebezpečným a nepřehledným situacím v blízkosti školských zařízení.


4. Životní prostředí. Tranzitní doprava způsobuje zvýšenou hladinu hluku a emisí, což negativně ovlivňuje zdraví dětí a učitelů, a zároveň snižuje kvalitu ovzduší v oblasti.


Navrhovaná opatření:
- Zavedení opatření regulující tranzitní dopravu v Troji – světelná závora.
- Umístění úsekového měření rychlosti v ulici Trojská.
- Instalace dopravních opatření jako jsou dopravní semafory na přechodech pro chodce před budovami škol pro zajištění vyšší bezpečnosti dětí, rodičů a chodců.
- Posílení přítomnosti strážníků Městské policie hl. m. Prahy v ranních a odpoledních hodinách, kdy je dopravní provoz nejintenzivnější.


Věříme, že přijetí těchto opatření významně přispěje k ochraně našich dětí a zvýšení bezpečnosti v okolí školských zařízení v ulici Trojská.

 

Děkujeme za zvážení naší žádosti a těšíme se na rychlou a pozitivní reakci.

 

S úctou, za petiční výbor
Ing. Josef CÍCHA, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Mgr. Radka CÍCHOVÁ HÝSKOVÁ, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Ing. Jitka EYBERGEROVÁ, Pod Havránkou 7/10, 171 00 Praha 7
Mgr. Daniela HERIANOVÁ, Mezipolí 1235/4, Praha 4

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního
výboru.


V Praze, dne 25. 6. 2024

Autor: Jitka Eybergerová | 645 podpisů

Více >
Zavrtáme VRT 68 podpisů

Zavrtáme VRT

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Zavrtáme VRT!“ Petice za podzemní řešení (v podobě tunelu) vysokorychlostní trati v Dolních Měcholupech. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme ve věci vhodného řešení vysokorychlostní trati (dále jen „VRT“), která má v budoucnu procházet městskou částí Praha – Dolní Měcholupy. Dne 19.3.2024 proběhl výbor územního rozvoje zastupitelstva hl. m. Prahy, kde byl projednán i bod, který řešil návrh na změnu územního plánu i Zásad územního rozvoje na vedení trasy VRT přes městskou část Praha - Dolní Měcholupy. Výbor územního rozvoje rozhodoval zcela bez na jednoznačných a relevantních podkladů. Dovolujeme si připomenout, že vedení městské části Praha – Dolní Měcholupy vyjádřilo jednoznačný nesouhlas s projednáním tohoto bodu, pokud není jednoznačně stanoveno, že bude schváleno pouze podzemní vedení trati (tedy tunel). Tento požadavek městské části Praha – dolní Měcholupy nebyl respektován. Ze strany zástupců městské části Praha – Dolní Měcholupy bylo tedy na místě připomenuto, že městská část Praha – Dolní Měcholupy podporuje pouze podzemní variantu. Navzdory této skutečnosti výbor pro územní rozvoj 8 hlasy podpořil návrh na schválení přípravy výše uvedených změn, a to bez jasného a jednoznačného závěru, zda bude VRT vedena tunelem (v podzemí) anebo estakádou (nad zemí). Usnesení výboru tak bylo schváleno bez jasného závěru, zda trať bude vedena v podzemním tunelu či na estakádě viaduktu vysokém 12 m anebo na 9 m vysokém valu, který by fakticky rozdělil městskou část na 2 části. Správa železnic se k věci vyjádřila následovně: „nikdo ještě neříká, zda bude estakáda nebo tunel“. My níže podepsaní občané se na Vás tedy obracíme s žádostí, aby byla VRT před městskou část Praha – Dolní Měcholupy vedena pod zemí, tedy tunelem. Důrazně nesouhlasíme ani s variantou estakády na viaduktu ani s variantou rozdělení městské části na 2 části prostřednictvím valu. Záměr vedení VRT na estakádě viaduktu, který bude vysoký 12 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Zamezení možnosti výstavby plánovaného parku, rozdělení parku na několik částí, devastace plánovaného parku, neboť např. pod estakádou by patrně nerostla zeleň, nebylo by možné vysadit stromy apod.  Významná limitace množství zeleně v městské části spojené s limity výstavby plánovaného parku.  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Záměr vedení VRT na valu vysokém 9 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Faktické rozdělení městské části Praha – Dolní Měcholupy na 2 části a vytvoření mezi těmito dvěma částmi téměř nepřekonatelnou bariéru.  Zamezení výstavbě plánovaného parku, na kterém mají občané městské části velký zájem.  Významná limitace množství zeleně v městské části (s ohledem na absenci plánovaného parku).  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, s ohledem na výše uvedené důvody se na Vás obracíme a důrazně žádáme, aby plánovaná VRT v městské části Praha – Dolní Měcholupy byla řešena výlučně podzemní variantou (tunelem), která je pro nás, podepsané občany, i pro vedení městské části, jedinou akceptovatelnou možností. Podzemní varianta je nejméně rušivá, nebude produkovat takové množství hluku, vibrací či světla z projíždějících vlaků, navíc nezamezí výstavbě dlouho plánovaného parku, který by měl podpořit i komunitní a společenský život v Dolních Měcholupech, resp. výstavbu parku neomezí natolik, že by park fakticky nebyl příliš využitelný ke svému účelu. My, občané Dolních Měcholup, tímto žádáme zastupitelstvo hl. Prahy, primátora hl.m. Prahy, Magistrát hl.m. Prahy, aby konali v souladu s tím, že v Dolních Měcholupech za žádnou cenu nechceme nadzemní variantu VRT. Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.: 1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1, 2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01, 3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru. Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101. Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.

Autor: Josef Holeš | 68 podpisů

Více >
Petice za vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí. 325 podpisů dosaženo

Petice za vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí.

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

Petice „Vybudování bezpečné a osvětlené komunikace pro pěší v ulici Na Pomezí.“ ze dne 13. 12. 2023. Petici sestavil petiční výbor, jehož členy jsou: Jan Schwarzer, bytem Linhartova 4/1287, 150 00 Praha 5; Tomáš Karas, bytem Naskové 1335/1k, 150 00 Praha 5; Šárka Baladová, bytem Naskové 1335/1k, 150 00 Praha 5. Členy petičního výboru je v této věci oprávněn zastupovat Jan Schwarzer, bytem Linhartova 4/1287, 150 00 Praha 5.

Ulice Na Pomezí slouží jako přímé pěší propojení čtvrti Cibulka s Jinonicemi. Počet rezidentů na Cibulkách dramaticky vzrostl kvůli masivní bytové výstavbě a jednosměrná komunikace Na Pomezí se stala velice frekventovanou výpadovkou. Komunikace nemá dobudovaný chodník pro pěší a v lesním úseku ani veřejné osvětlení, což způsobuje obrovské potenciální riziko střetu projíždějících vozidel s chodci.  

Bohužel tato komunikace je zároveň jediným pěším propojením Cibulek a Jinonic, kudy musí denně chodit do škol v Jinonicích desítky dětí z Cibulek. V zimním období je lesní úsek navíc v úplné tmě. Dalším problém je parkování aut na chodníku – chodci musí vstupovat do silnice.

 

My, níže podepsaní, žádáme hlavní město Praha, aby v součinnosti s městskou části Praha 5, vybudovali neprodleně osvětlenou a bezpečnou komunikace pro pěší v lesním úseku ulice Na Pomezí.

Autor: Jan Schwarzer | 325 podpisů

Více >
Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru 45 podpisů chybí 255

Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru

 PETICE  Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru

 My, níže podepsaní občané sportovci z Prahy žádáme vedení MČ Prahy 11

 „Za obnovení systému provozu sportovního hřiště K Jezeru, P-11 do obdoby let 2010-2022“

 Zdůvodnění:  Sportovní hřiště K Jezeru (dále jen SH) bylo městskou částí Praha 11 provozováno až  do konce r. 2022 tak, že si šlo předem bezplatně telefonicky zamluvit hrací čas na zvoleném hřišti  maximálně týden dopředu na určitý den a hodinu, max. však na 2 hod denně, na max. 6 hod. týdně). 

   Na SH se využívají dva kurty s pevně zabudovanými kůly - jeden  standardních rozměrů pro volejbal, tenis či nohejbal, s  nataženou sítí, druhý menší pro trénink rodičů s dětmi. 

   Zmíněný systém byl bez problémů provozován přes 12 let s placenými správci, smluvními zaměstnanci Jihoměstské majetkové a.s.  (dříve jen telefonicky, od r. 2015 i s bezplatným využitím webové aplikace https://www.onlinehq.cz).

   Každý občan si mohl předem zjistit, kdy je hřiště volné a podle toho si u správce telefonicky zamluvit přednostní čas na hraní. Tento systém provozu byl respektován a velmi pozitivně oceňován naprostou většinou uživatelů. 

 Změna Návštěvního řádu a celého provozu SH Usnesením č. 9. Rady  MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023  se ukazuje pro občany jako velmi nešťastná a destruktivní. Na SH byl nastolen  režim  „kdo dříve přijde, ten dříve mele „. 

  Tato změna proběhla bez jakékoliv konzultace s uživateli hřiště, se správcem, s Komisí pro sport či Komisí pro životní prostředí. Nebyl ani jmenován nový zodpovědný správce SH, s nímž by se mohli občané domlouvat nebo hlásit problémy.

   Teď může kdokoliv bez omezení a na libovolně dlouho dobu hřiště obsadit a neumožnit tak sportovní aktivity v rozumném rozsahu ostatním zájemcům.  Dochází tak k nepříjemným neshodám a hádkám mezi zájemci o sportování.

Konečným výsledkem této změny je,  že SH nyní velmi často zeje prázdnotou (a to i o víkendech!).

 Pro vážné zájemce o hru prakticky nemá cenu domlouvat si spoluhráče na volejbal, nohejbal, tenisovou čtyřhru či jinou společnou aktivitu, když nevědí, zda při příchodu bude SH volné a tak na jeho využití prakticky rezignovali.

 JM navíc přišlo o reklamu, jak se šikovně staralo o fyzickou zdatnost svých občanů! Veřejné sportoviště s možností domluvit si čas jako bonus pro sportující občany nenabízí zdarma žádná městská část v Praze.

 Je rozhodně na škodu, že byl provoz hřiště takto změněn. Naopak sportovišť v provozu jako bylo hřiště K Jezeru,  by mělo být na Praze 11 více. Sportující veřejnost by to velice uvítala a nakonec i sportovci jsou voliči, pro které MČ P-11 může něco udělat.

Celý text petice a další dokumenty jsou v přílohách níže nebo na webu: kjezeru.webnode.cz

Děkujeme

Petiční výbor

1) Usnesení Rady MČ P-11

Městská část Praha 11
USNESENÍ  9. schůze rady městské části
konaná dne 23.02.2023 číslo usnesení 0185/9/R/2023
Změna návštěvního řádu na sportovním hřišti při ul. K Jezeru - V Hájích
Rada městské části Praha 11
I. schvaluje
1. změnu návštěvního řádu sportovního hřiště při ul. K Jezeru - V Hájích - v příloze
II. ukládá
1. místostarostce Mgr. Ivaně Hovorkové
• zajištění úpravy návštěvního řádu na oplocení sportovního hřiště K Jezeru - V Hájích
Termín: 30. 4. 2023
Starosta MČ Praha 11: PhDr. Šárka Zdeňková, starostka
Ověřovatel: Marek Milaberský, radní
Předkladatel: Mgr. Ivana Hovorková, místostarostka
Zpracoval odbor: OZP
Zpracovatel: VED OŽP Vyskočil Michal Ing. P11
2) Důvodová zpráva pro schuzi rady MČ dne 23.2.2023

Změna návěštěvního řádu na sportovním hřišti K Jezeru v Hájích

Důvod předložení

OŽP předkládá na základě pokynu paní místostarostky Mgr. Ivany Hovorkové změnu návštěvního řádu sportovního hřiště K Jezeru – V Hájích. Současný návštěvní řád, který je umístěný na předmětném sportovním hřišti není shodný s ostatními návštěvními řády, které jsou umístěny na již rekonstruovaných sportovních hřištích na území MČ Praha 11. O aktuálním textu návštěvních řádů veškerých veřejně přístupných sportovních hřišť na území MČ Praha 11 rozhodla Rada městské části Praha 11 svým usnesením č. 0118/3/R/2016. O změně návštěvního řádů SH K Jezeru – V Hájích rozhodla Rada městské části Praha 11 svým usnesením č. 1067/29/R/2016 a 1252/43/R/2017 kdy schválila změnu provozu a úpravu návštěvního řádu (příloha č. 1).

Základní fakta

Objednávka č. 2022/1350 – údržba zeleně a úklid veřejných ploch a dětských hřišť v lednu 2023.

Jedná se o veřejně přístupné sportovní hřiště K Jezeru - V Hájích (dále jen „SH“). Pobyt na SH upravuje návštěvní řád, vydaný na základě obecně závazné vyhlášky č. 6/2001 Sb. hl. m. Prahy o zeleni a obecně závazné vyhlášky č. 8/2008 Sb. hl. m. Prahy o čistotě, který je umístěn u vstupu na každé oplocené hřiště. V případě, že návštěvník SH porušuje podmínky uvedené v návštěvním řádu, vystavuje se nebezpečí pokuty od Městské policie. Na dodržování předmětného návštěvního řádu dohlíží správce hřiště, který jej také mj. zamyká v souladu s uveřejněnou provozní dobou.

V současné době je na SH provozován správcem rezervační systém, který si MČ Praha 11 u servisní organizace Jihoměstská majetková a.s. (dále jen JMM), prostřednictvím které je správce SH zajišťován, neobjednává. Rezervační systém na veřejně přístupném hřišti přináší určitou možnost organizace sportu, ale je ve své důsledku neopodstatněný. Změna návštěvního řádu (příloha č. 2) přinese možnost sportovat všem občanům Jižního Města bez nutnosti se registrovat předem. Na dodržování návštěvního řádu bude i nadále dohlížet správce hřiště, který bude zajišťován prostřednictvím JMM, jehož náplní bude:

- odemykání a zamykání sportoviště/parku dle návštěvního řádu

- dohled nad dodržováním návštěvního řádu sportoviště/parku

- kontrolovat technický stav zařízení a komunikace se správci hřišť servisní organizace Jihoměstská majetková a.s.

- průběžný úklid drobného odpadu

- půjčování sportovního vybavení na základě předchozí tel. domluvy s návštěvníky

Vyjádření příslušných odborů ÚMČ a poradních orgánů

Odbor životního prostředí doporučuje Radě MČ Praha 11 odsouhlasení navržených změn textu návštěvního řádu v návaznosti na výše uvedené skutečnosti, tj. zrušení rezervačního systému a změnu návštěvního řádu se zrušením povinné rezervace.

Tvůrce: Jaroslav Nedvěd Ing., DiS. (OŽP) P11

Zpracovatel: VED OŽP Vyskočil Michal Ing. P11

3) Celý text Petice

PETICE Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště  K Jezeru

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

My, níže podepsaní občané Prahy,  hráči a přátelé tenisu, volejbalu, nohejbalu a dalších sportovních aktivit prostřednictvím této petice žádáme vedení městské části Prahy 11

„Za obnovení systému provozu sportovního hřiště K Jezeru, P-11 do obdoby let 2010-2022“

Zdůvodnění:  Sportovní hřiště (dále jen SH) bylo městskou částí Praha 11 provozováno až  do konce r. 2022 tak, že si šlo předem bezplatně telefonicky zamluvit hrací čas na zvoleném hřišti  maximálně týden dopředu na určitý den a hodinu, max. však na 2 hod denně, na max. 6 hod. týdně).

Na SH se využívají dva kurty - jeden  standardních rozměrů pro volejbal, tenis či nohejbal, s pevně zabudovanými kůly a v sezoně se sítí, druhý menší kurt s pevnými kůly umožňující trénink tenisu, nohejbalu, fotbálku, líného tenisu, badmintonu atd. Pravidelně zde cvičily maminky s malými dětmi nebo rodiče s ratolestmi nacvičovali míčové hry. Pro sportující veřejnost fungovalo SH K Jezeru k všeobecné spokojenosti.

Zmíněný systém byl v pohodě provozován přes 12 let s placenými správci, smluvními zaměstnanci Jihoměstské majetkové a.s.  (dříve jen telefonicky, od r. 2015 i s bezplatným využitím webové aplikace https://www.onlinehq.cz/. Každý občan si mohl předem zjistit, kdy je hřiště volné a podle toho si u správce telefonicky zamluvit čas na hraní. Systém byl respektován naprostou většinou uživatelů tohoto udržovaného areálu (hřiště vždy upravené, listí i kaluže zametené). Správce denně odemykal v 9 hodin a zamykal hřiště se setměním.

Změna Návštěvního řádu a celého provozu SH Usnesením č. 9. Rady  MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023 pod č.j. 0185/R/2023  (viz Příloha 1,2) od  1.3.2023 se ukazuje jako velmi nešťastná a destruktivní.

Od tohoto data nastal na SH  režim  „kdo dříve přijde, ten dříve mele“  nebo též systém „veřejného kolotoče“ (viz Klíč č.4).   Změna proběhla, bez jakékoliv konzultace s uživateli hřiště, se správcem, s Komisí pro sport či Komisí pro životní prostředí. Původní Návštěvní řád byl autoritativně změněn. Nebyl jmenován nový zodpovědný správce SH, s nímž by se mohli občané domlouvat nebo hlásit nedodržování Návštěvního řádu.

Teď může kdokoliv bez omezení a na libovolně dlouho dobu hřiště obsadit a neumožnit tak sportovní aktivity v rozumné míře ostatním občanům.  Dochází k nepříjemným neshodám mezi zájemci o sportování, což se za předchozích 12 let provozu nestávalo.

Konečným výsledkem této změny je, že SH nyní velmi často zeje prázdnotou (a to i o víkendech!).

Pro vážné zájemce o hru prakticky nemá cenu domlouvat si spoluhráče na volejbal, nohejbal, tenisovou čtyřhru či jinou společnou aktivitu, když nevědí, zda při příchodu bude SH volné a tak na jeho využití prakticky rezignovali.

(Dávají nyní přednost hře na veřejných hřištích provozovaných např. MČ Dolní Počernice nebo MČ Dolní Měcholupy s možností rezervace, i když za  poplatek viz https://rezervace.oazadopo.cz/Q7091-  jednoduchý systém v D.Počernicích, cena 30 Kč/hod nebo https://www.dolnimecholupy.cz/2020/03/17/venkovni-viceucelove-hriste  ovšem již 200-300 Kč/hod).

Pro početnou skupinu aktivních sportovců-důchodců z JM to ale není zrovna finančně schůdné a pro pracující občany to zase není schůdné časově.  

JM navíc přišlo o reklamu, jak se šikovně staralo o fyzickou zdatnost svých občanů! Veřejné sportoviště s možností domluvit si čas jako bonus pro sportující občany nenabízí zdarma žádná městská část v Praze.

Naprostá většina cca 22 SH na JM nemá funkční kůly na tenis či volejbal/nohejbal. Buď jsou poškozené nebo vůbec chybějí a nelze si je (včetně sítě) zapůjčit jako dříve od placených správců.

Je rozhodně na škodu, že byl provoz hřiště takto změněn. Naopak sportovišť v provozu jako bylo hřiště K Jezeru, by mělo být na Praze 11 více. Sportující veřejnost by to velice uvítala a nakonec i sportovci jsou voliči, pro které MČ P-11 může něco udělat.

 

Děkujeme.

 

Za petiční výbor:

Radim Černota, Rašova 633/3, 149 00 Praha 11

Markéta Paulů, Janouchova 123, 149 00 Praha 11

Tomáš Milt, Vavřenova 1139, 142 00 Praha 4

Zastupovat petiční výbor při jednání s orgány MČ Prahy 11 je oprávněn kterýkoliv z členů petičního výboru.

 

 

Příloha 1  Usnesení č. 9. Rady  MČ Praha 11 ze dne 23.02.2023 pod č.j. 0185/R/2023 

Příloha 2  Důvodová zpráva  pro radu MČ Prahy11

Příloha 3  Foto SH K Jezeru

Příloha 4  Obsazenost  hřiště o víkendech v květnu 2019

Příloha 5  Rezervační systém MČ Dolní Počernice

 

Podpisový arch k petici

Kompletní text petice je umístěn na první straně této složky, případně v těsné blízkosti tohoto podpisového archu.

Dle §4 zák. č. 85/1990 Sb., o právu petičním, uvádíme, že podpisový arch se týká 

PETICE

„Za obnovení předchozího systému provozu sportovního hřiště K Jezeru“

 

Dále uvádíme, že přílohou každé složky jsou citace z petičního zákona

 

Za petiční výbor:

Radim Černota, Rašova 633/3, 149 00 Praha 11

Markéta Paulů, Janouchova 123, 149 00 Praha 11

Tomáš Milt, Vavřenova 1139, 142 00 Praha 4

 

Čitelné jméno a příjmení

Bydliště (ulice a číslo)

Podpis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Příloha - Listina základních práv a svobod

Čl. 18

(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.

Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním

Úvodní ustanovení

§ 1

(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2

Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3

Petiční výbor

(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)

(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4

Shromažďování podpisů pod petici

(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.

(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.

(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5

Podání a vyřízení petice

(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.

(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

Společná ustanovení

§ 9

Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.

 

 

 

Autor: Petiční výbor TENJEZ | 45 podpisů

Více >
PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka 172 podpisů

PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka

My,

níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že

 v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
 v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb.  a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí.  K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.

žádáme proto, aby:

byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).

 

Za petiční výbor:

Hrdlořezská zvonička, spolek

IČO 28554060

Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy

v.z. Leona Hornová

Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy

 

                                                                                    

 

 

V Praze 15. 6. 2022

Autor: Leona Hornová | 172 podpisů

Více >
Nechme koně na Staromáku 454 podpisů chybí 546

Nechme koně na Staromáku

My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, chceme vyjádřit náš nesouhlas se zrušením míst pro koňské povozy na Staroměstském náměstí a ve Stromovce.

Rada hlavního města Prahy v této věci rozhodnula dne 20. prosince 2021. Náš cech nebyl ani informován o tom, že se tato věc bude na schůzi rady řešit, čímž mu byla odepřena možnost se k věci vyjádřit a bránit se. I s výsledkem jsme se poprvé setkali až na Twitteru.

Hlasování o zrušení koňských povozů bylo reakcí na tendenční kampaň Kůň není stroj. Kampaň je postavena na lživých informacích. My, jakožto majitelé koní, zásadně odmítáme všechny body zmíněné kampaně. Chceme dostat možnost bránit se proti verdiktu Rady hlavního města Prahy.

Prvním bodem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočár je pro koně extrémně těžký. Toto tvrzení je lživé. Kočáry, které používáme, váží mezi 500-550 kg. Skutečnost, že na rovném povrchu kůň utáhne až trojnásobek vlastní váhy, zde byla kompletně opomenuta. I pokud je kočár plně naložený, tak jeho váha nepřesáhne 1200 kg. Pokud dva koně váží dohromady 1400 kg, tak se stále jedná pouze o méně než jednonásobek jejich vlastních vah.

„Kočáry dnes mají taková kuličková ložiska, že ty koně by je v pohodě utáhly i na ocase. Jezdí se okruh asi dva kilometry, pro koně malá procházka.“

Ing. CSc. Jan Navrátil pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022

Další argumenty kampaně zmiňují nevhodné prostředí pražských ulic, které koně údajně příliš stresuje, což má za následek jeho splašení a následné ublížení na zdraví sobě, nebo osobám v jeho okolí. Tyto argumenty lze vyvrátit faktem, že v Praze nikdy k žádnému takovému incidentu nedošlo. Je pravda, že ne každý kůň se k této práci hodí, a proto si koně pro tuto činnost pečlivě vybíráme. Naši koně prošli potřebným výcvikem a mají vhodné povahové vlastnosti. I díky tomu a naší prvotřídní péči se naše koně těší dobrému zdraví, jak ostatně dokazuje nespočet veterinárních zpráv, kterými jsme schopni naše tvrzení podložit.

V kampani se také dočteme, že koně jsou v letních vedrech tak přepracovaní, že někteří z nich kolabují a mohou zemřít na přehřátí organismu. Tento argument je opět lživý. V Praze neevidujeme žádný takovýto případ. Přesto jsme však na stanoviště na vlastní náklady pořídili napojení hydrant, ze kterého koně během směny napájíme, případně chladíme.

„Kůň je stepní zvíře, má perfektní termoregulační systém, je zvyklý být na slunci, ostatně v přírodě je na něm taky.“

Aleš Fiala, prezident Asociace svazu chovatelů koní pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022

Dalším argumentem kampaně je nevhodný povrch, po kterém jsou koně nuceni chodit. Proto naše koně chráníme speciálními podkovami s tlumící pryží, které jsou schopny eliminovat tvrdé nárazy. Koním s tímto typem podkov chůze po asfaltu a dlažbě nevadí.

Posledním argumentem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočáry tažené koňmi do historického centra města nepatří. K vyvrácení tohoto argumentu budeme potřebovat právě Vaši pomoc. My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, Vás proto žádáme o podpis do naší petice, kterým vyjádříte svůj nesouhlas se zrušením této činnosti.

Děkujeme,

Členové Cechu fiakristů a povozníků Čech a Moravy s rodinami

https://www.facebook.com/CechFiakristu

Autor: Jiří Brejcha | 454 podpisů

Více >
PETICE ZA ZKLIDNĚNÍ DOPRAVY V JINONICÍCH 26 podpisů chybí 9974

PETICE ZA ZKLIDNĚNÍ DOPRAVY V JINONICÍCH

Petice za dopravní zklidnění Jinonic

 

My, níže podepsaní se touto peticí obracíme na Hlavní město Prahu a Městskou část Praha 5 se žádostí, aby byly přijaty konkrétní kroky k dopravnímu zklidnění Jinonic. 

 

S ohledem na stále zhoršující se dopravní situaci považujeme za zásadní vyloučení průjezdní dopravy z ulic Karlštejnská, Klikatá, Butovická, Za Zámečkem a Na Vidouli. Již od dob výstavby Jihozápadního města bylo Jinonicím slibováno, že tyto ulice nebudou sloužit pro tranzit. Konkrétní kroky jsou však neustále odkládány - v posledních letech s poukazem na to, že nejprve je třeba vybudovat dopravní propojení v areálu Motorlet (nyní Waltrovka). Chybějící propojení přes bývalý Motorlet bylo konečně otevřeno v roce 2016 (nová ulice U Trezorky).

 

Dlouhodobá uzavírka ulice Klikatá (2020-2021) ukázala, že nová ulice U Trezorky funguje jako plnohodnotná náhrada ulic Karlštejnská a Klikatá (během uzavírky nedochází k dopravním excesům nad rámec běžných pražských poměrů). Důležité je, že na rozdíl od Karlštejnské a Klikaté je ulice U Trezorky na dopravní zátěž připravena (lávka pro chodce, přechody s dělícími ostrůvky a odbočovací pruhy; navíc ulice sousedí s opěrnou zdí a kancelářskými budovami). 

 

Nesouhlasíme s výroky některých politiků, že “vše vyřeší Radlická radiála.” Již při výstavbě dnešní Radlické ulice kolem Jinonic se slibovalo, že tato moderní kapacitní komunikace veškerou zbytnou dopravu z Jinonic odvede. Doprava z Jinonic však nikdy nezmizela, ale naopak stále narůstá. Studie ČVUT (11/2018, www.bit.ly/cvutrr) upozorňuje, že napojení radiály na Městský okruh je nefunkční a kvůli uzavírkám tunelů na radiále mají vznikat kongesce v oblasti Jinonic. I kdyby se všechny problémy radiály podařilo vyřešit, k jejímu zprovoznění dojde nejdříve za deset let. 

Z výše uvedených důvodů žádáme, aby za účelem dopravního zklidnění došlo:

ze strany příslušných institucí k zajištění kontroly dodržování stávajícího dopravního značení omezující vjezd vozidel s hmotností přesahující 3,5 tuny; 

k omezení rychlosti v ulici Butovická na 30 km/h a aby dodržování limitu bylo kontrolováno  ze strany příslušných orgánů radarem;

k uzavření ulice Tichnova v úseku Schwarzenberská - Řeporyjská a zamezení průjezdu ulicemi Na Vidouli - Za Zámečkem k dálnici D5 (pokud by toto opatření nebylo dostatečné, žádáme o vytvoření systému jednosměrek v ulicích Klikatá - Karlštejnská - Butovická).


 

Petiční výbor:  Tomáš Mandlík, Záluské 86/65, Praha 5, Aneta a Michal Dvořákovi, Karlštejnská 43/24, Praha 5, Milan Kostohryz, Souběžná II 40/24, Praha 5.


 

Autor: Aneta Dvorakova | 26 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Hlavní město Praha x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj