Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš
48 podpisů

Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš

Autor: Robert Izák | vloženo: 26.07.2021 | 48 podpisů
Sdílejte s přáteli

 Zachování osobní železniční dopravy Praha-Dobříš, historické základní spojnice mezi Čisovicemi, Rymání, Mníškem pod Brdy, Novou Vsí pod Pleší, Hrašticí, Mokrovraty, Starou Hutí a Dobříší. Přesně 22. Září 1897 jel poprvé vlak z Prahy do Mníšku. Nejen že to byla veliká sláva ale také obrovská dopravní úleva, protože do té doby se jezdilo s poštou (poštovním vozem) do Řevnic na vlak, což bylo nejen únavné ale v zimě i kruté. Z Mníšku to bylo 8 km, což ale teprve ze vzdálenějších míst jako Hraštice, Nový Knín, Nová Ves nebo Dobříš. To se chodilo také pěšky. Zpět do současnosti. Trať byla v předchozích měsících velmi nákladně rekonstruována a občané odmítají tento nesmyslný způsob marnotratného hospodaření, tím spíše, že jednou zrušená trať už nedá nikdy obnovit. Rekonstrukce skončila letos a hned by se měla rušit? Jde nějakým způsobem vůbec obhájit, vyhodit desítky miliónů do kanálu? Existence a provoz těchto tratí nemá pouze finanční vyjádření a efekt ale také praktický, historický a především lidský rozměr. Vlak jede jinou trasou než autobusy a sbírá cestující tam, kam autobus nezajíždí. Vlak současně obsluhuje turistickou část veřejnosti, která už je na vlakovou dopravu zvyklá a pravidelně jí na této lince využívá. A to je další nezpochybnitelný přínos, který nelze nazírat pouze finančními brýlemi. Kraj má plná ústa rozvoje regionů, turistické podpory a dalších proklamací, které se jednoduše bez dopravy, tohoto krevního systému zemského rozvoje, neobejdou. Co takhle místo rušení tratí přivést kampaní cestující do vlaků? Rušení osobní železniční dopravy by zasáhlo především ty obce, které nejsou na hlavním tahu. Z Malé Hraštice se například o víkendu do nedaleké Dobříše jinak než vlakem nedostanete. Z Mokrovrat rovněž tak. O víkendu prostě bus nejezdí. Dnes si nikdo nedovede představit, že nebudou jezdit autobusy, ale kvůli tomu bychom měli mít prozíravé politiky, aby dokázali vidět dál než ostatní. Nespočetné příklady změn, které jsme si nedokázali zatím ani představit, právě ukázala Corona krize. Definice úsporných programů má jednu společnou vlastnost: šetří na nepravém místě. Škrtají se užitečné věci a vyhazují se přitom prostředky nás všech za nesmysly. Železnice se jako alternativa hodila a vyplatila už nesčíslněkrát. ŽÁDÁME,NERUŠTE JI! 

Komu bude petice předána: radní Borecký, iniciátor rušení tratě, vedoucí odboru dopravy Středočeského krajského úřadu

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Sdílejte s přáteli a známými

Vzkazy | 6

20. 09. 2021 | DAGMAR Zvoníčková | Praha4
Děkuji,za obětavou snahu zachovat trat a zvrátit nesmyslný výmysl vedení středočeského kraje.Jsem přesvědčena .že nikdo z těch kdo vydali toto rorhodnutí není blíže seznámen s cestováním v této oblasti a nápady padají od stolu.
+0 | -0
doporučit +
16. 09. 2021 | Jan Adamčík | Nová Ves pod Pleší
Některé vesnice jsou na této trati závislé a autobusová doprava nemůže plně nahradit tu vlakovou. Dále: Posílení autobusové dopravy na Prahu nic neřeší. Strakonická je už teď furt ucpaná a až se bude rekonstruovat Baranďák, zkolabuje doprava úplně.
+0 | -0
doporučit +
25. 08. 2021 | Ladislava Nechybova | Stará Huť
Zrušit nově opravenou trať je zločin
+0 | -0
doporučit +
12. 08. 2021 | Ondřej Pekárek Pekárek | Malé Kyšice
K Male Hrastici mam vazbu od detstvi a vyuzivam vlak pro cestu za rodici. Vyhoda vlaku doveze Vas az do centra Prahy. Zrusit sotva rekonstruovanou trat je zlocin. Je treba nalakat cestujici i zakazniky nakl. dopravy. a nasadit rychlejsi vlaky.
+0 | -0
doporučit +
06. 08. 2021 | Robert Izák Izák | Mníšek pod Brdy
Milí petenti,

chci vám všem poděkovat za podepsání této petice. Vaše podpisy nejsou marné; včera jsme panu radnímu Boreckému předali celkem 1326 podpisů a ujistili jej, že podepisování petice bude nadále pokračovat! Proto nadále šiřte, sdílejte všude kde můžete! Podpisy jsou možné jak elektronicky, tak tím, že si arch vytisknete a necháte podepsat. Když budete mít nejasnosti, napište mi.
Jednání u pana radního Boreckého se neslo v přátelské a korektní atmosféře. Byť nesouhlasíme, na základě čísel nám pan radní dokumentoval o jak složitý finanční problém se jedná. V případě nutnosti půjdeme s peticí dál, až na vládní místa, která sveřepě odmítají lokální železniční dopravu finančně podporovat. Vy nás ale podporujte a neustávejte, občanský postoj a odpor je důležitý! Děkujeme!
+0 | -0
doporučit +
05. 08. 2021 | Tomáš Michalec | Dolni Brezany
Prosím o zachování tratě Praha-Dobris
+0 | -0
doporučit +

Podepsat tuto petici

Podpisy | 48 (+6 nepotvrzených)

Podpisový arch v PDF
  • Dana Kolínová Kolínová | Petrovice
  • Miloslav Poláček Poláček | Mníšek pod Brdy
  • Žaneta Rubešová Rubešová | Čisovice
  • Renáta Poláčková | Mníšek pod Brdy
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • Karas Tomas Karas | Praha
  • Jiří Boubín | Praha 5-Smíchov
  • Údaje podepisujícího nezveřejněny
  • DAGMAR Zvoníčková | Praha4
  • Jan Adamčík | Nová Ves pod Pleší

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku