My, níže podepsaní studenti, akademičtí pracovníci, zaměstnanci, členové akademické obce Univerzity Pardubice a řadoví občané, prostřednictvím této petice „Proti zavření potravin/bufetu U Dědka“ žádáme, aby nedošlo k uzavření potravin a bufetu pana Sehnoutka (zvaného také „U Dědka“), resp. apelujeme na stažení podané výpovědi v červnu 2016.
Prostřednictvím této petice usilujeme o zachování současného stavu, který hodnotíme jako přínosný pro studenty, akademické pracovníky, zaměstnance i pro veřejnost.
Děkujeme.
Author: Martin Šanda | 1255 signatures
More >To, čeho se mnozí z nás obávali, se stalo skutečností. Naše rychlá lékařská pomoc je stále častěji pouze záchrankou, neboť není dostatek lékařů, kteří by byli schopni s ní jezdit.
Situace se dostala do stávajícího nevyhovujícího stavu především přičiněním ředitele záchranné služby Pavla Svobody, který se snaží o přechod z rychlé lékařské služby na pouhou záchrannou již delší dobu, proti však bylo krajské zastupitelstvo.
Jsme rádi, že se vedení města snaží situaci řešit, k jednání je však potřeba vždy více stran, než pouze jedné. Proto žádáme ředitele záchranné služby Pavla Svobodu, aby se začal stavět k věci konstruktivně a s ohledem na dobro pacientů se pokusil situaci vyřešit způsobem, který umožní zachování rychlé lékařské služby v plno-časovém rozsahu v Litomyšli.
Author: Jaroslava Hermanová | 1004 signatures
More >
V Žamberku dne 17. května 2021
Ing. Bc. Oldřich Jedlička, starosta města Žamberka a členové a členky Zastupitelstva města Žamberka
Masarykovo náměstí 166
564 01 Žamberk
Vážený pane starosto, vážené zastupitelky, vážení zastupitelé,
stojíte před rozhodnutím o schválení změny územního plánu č. 4. Tato změna by byla zásadním krokem k umožnění realizace retail parku, tedy nákupní zóny v lokalitě Pod Černým lesem. Tato změna a následná realizace záměru může ovlivnit Žamberk a jeho fungování na dlouhá léta dopředu. Na dobu, která násobně přesahuje vaše volební období, představuje výrazné období v lidském životě a ovlivní řadu osudů. Plně si uvědomujeme vaši těžkou pozici a celou řadu vlivů a zájmů, které musíte jako řádně zvolení zástupci a zástupkyně občanů města Žamberka pečlivě a zodpovědně vážit. Dovolte nám přesto, abychom se i my vyjádřili a vyslovili svůj
nesouhlas
se změnou územního plánu č. 4 měnící využití území v lokalitě Pod Černým lesem a zakládající možnost realizace retail parku.
Vyzýváme vás k neschválení výše uvedené změny,
případných dalších souvisejících změn i dalších kroků umožňujících nebo zakládajících jakoukoliv možnost takový záměr
v dané lokalitě realizovat.
Záměr v této lokalitě považujeme z níže uvedených důvodů za nevhodný a neslučitelný s udržitelným rozvojem města.
1. Změna využití území není v této lokalitě vhodná
Umístění retail parku je zcela v rozporu s dosavadním využitím území jako oblíbeného sportovně-rekreačního areálu nadregionálního významu a významně zkomplikuje také jeho další rozvoj v obtížně nahraditelné rovinaté lokalitě vhodné právě k rozvoji sportovišť. Kvalita ubytování v přilehlém autokempu i využití sportovních ploch budou výrazně poškozeny zvýšením negativních vlivů dopravy a provozu prodejen (viz níže). Rekreanti v blízkém hojně vyhledávaném autokempu budou rušeni také nočním zásobováním retail parku (hluk, znečištění ovzduší apod.).
Vnímáme žamberskou realitu a rozumíme tomu, že si vedení města od umožnění vzniku retail parku pravděpodobně slibuje benefity v souvislosti s plánovanou výstavbou zimního stadionu (usnadnění realizace sjezdu ze silnice ke stadionu, vybudování parkoviště apod.). Fandíme sportu a zvláště tomu žamberskému. Nemůžeme se však ubránit otázkám, které v nás tento postup vyvolává: Nakolik smysluplně a strategicky je plán na výstavbu zimního stadionu ve skutečnosti připraven? Nakolik město spoléhá na ničím nepodloženou pomoc investora nesouvisejícího záměru? Zaráží nás, že by město plánovalo stadion bez finančního zajištění návazné infrastruktury (parkoviště, sjezd) a pokoušelo se ji následně vyměnit za povolení jiného záměru. Navíc dosud stále není rozhodnuto o dotaci na zimní stadion, nelze tedy v návaznosti na něj ani cokoli plánovat. Či dokonce spoléhat na nejistý výsledek dotačního řízení nezávislé instituce a riskovat tak absurdní stav, kdy město bude mít sjezd k plánovaném stadionu, ale nikoli stadion samotný.
Jakákoli změna využití území od sportu a rekreace směrem k využití komerčnímu může navíc zakládat do budoucna precedens pro potenciální obdobné záměry na sousedních pozemcích směrem k Líšnici. Areál Pod Černým lesem si město vyhradilo pro sport a rekreaci a úspěšně ho v tomto směru rozvíjí. Mělo by si jej tedy chránit a uchovat pomocí územního plánu i sousední plochy s takovým přípustným využitím, které nebude s funkcí areálu v přímém konfliktu.
Navrhovaná změna postrádá z hlediska udržitelného využití území, ale i z hlediska vlastních plánů města jakýkoli smysl. O změnu územního plánu žádá (z ekonomického pohledu zcela logicky) současný majitel pozemku a developer ho jako potenciální budoucí majitel zastupuje v jednání s městem. Nicméně město se při plánování využití jednotlivých ploch svého území nemůže a nesmí řídit pouze zájmy současných či budoucích majitelů pozemků. Musí vystupovat jako suverénní správce území a usilovat o jeho udržitelný rozvoj bez ohledu na partikulární zájmy majitelů pozemků. Vztahy se svými obyvateli a majiteli strategicky významných pozemků musí město dlouhodobě proaktivně rozvíjet, nikoli pouze pasivně předcházet jejich zhoršení ústupky jejich soukromým zájmům. Své záměry musí město plánovat koncepčně, s rozvahou a ve vazbě na okolní území. Nikoli nahodile a spoléhat při tom na to, co mu bez jakékoli záruky slíbí investor, který má s vedlejším pozemkem svůj naprosto odlišný záměr, i když to může vypadat na první pohled pro město ekonomicky výhodně.
Jakkoli může být aktuální situace vzhledem k odlišným zájmům současných majitelů pozemků (vč. města) komplikovaná, nelze ji vnímat pouze ve světle současného stavu. Situace se může v budoucnu radikálně změnit spolu s vlastnictvím pozemků a záměry jejich majitelů. Nelze tedy přihlížet pouze k aktuálním zájmům majitelů, ať už budoucích či současných. Je třeba vnímat území z komplexnější perspektivy jeho potenciálu pro budoucí rozvoj města a prospěchu jeho obyvatel.
Město si prostřednictvím územního plánu a dalších nástrojů má určovat pravidla hry, nikoli si je nechávat diktovat někým, kdo usiluje na jeho území o uskutečnění vlastních záměrů.
2. Výrazně naroste dopravní zátěž
Výstavbou retail parku dojde k navýšení dopravy na již tak dopravně vytíženém úseku silnice I/11. Ta má primárně sloužit zejména dálkové a meziměstské dopravě a tranzitu a nemá být zbytečně zatěžována dopravou vyvolanou nákupní zónou. Z dostupných dopravních studií vyplývá, že nevhodně umístěné nákupní zóny nadměrně zatěžují komunikace plánované jako dopravní spojení nadregionálního významu vytvářením lokálních dopravních cílů a způsobují tím výrazné dopravní komplikace. Vytvořením nového dopravního cíle takového rozsahu Pod Černým lesem dojde ke zvýšení dopravní zátěže a to vzhledem k potřebě zásobování prodejen i v nočních hodinách. Umístění na samotném okraji města zvýší také dopravní zátěž v ostatních částech města, což je např. na nadměrně zatíženém Masarykově náměstí i jinde už jen těžko představitelné. Doprava do retail parku a z něj také vyvolá zpomalení dopravy u sjezdu ze silnice a s ním spojené další navýšení hlukové a emisní zátěže. To vše navíc nesmyslně v lokalitě, kterou město vyčlenilo a úspěšně rozvíjí jako sportovně-rekreační oblast. Vzhledem k plánovanému trasování obchvatu Žamberka lze v této lokalitě do budoucna očekávat zklidnění dopravy. Tento záměr jde však vyvoláním další dopravy naopak proti tomuto výhledovému zlepšení situace. Nevratně tak znehodnotí pozitivní dopady obchvatu na tuto lokalitu i celé město. Dojde také k narušení pěší dopravy na cestě za stadionem, viz níže.
3. Záměr poškodí životní prostředí a krajinný ráz
Výše zmíněná doprava i další provoz retail parku negativně ovlivní životní prostředí v dané lokalitě bezprostředně sousedící se sportovně-rekreačním areálem hlukem, prachem a odpadky běžnými z okolí těchto prodejen. Dalšími negativními dopady budou zvýšení podílu zpevněných ploch a s ním související zhoršení mikroklimatických a odtokových poměrů, ztráta zemědělské půdy, ohrožení biotopů živočišných a rostlinných druhů v přírodním parku Orlice a potenciální narušení funkce prvků ÚSES (zejména blízkého nadregionálního biokoridoru), dopravou způsobený hluk a prach.
Retail park svou unifikovanou podobou výrazně naruší krajinný ráz tvořený okolními lesy, poli a parkem a trvale poškodí charakter této dlouhodobě úspěšně budované odpočinkové zóny města. Jeho vzhled také lokalitu pohledově znehodnotí rekreantům i cyklistům využívajícím blízkou cyklostezku. V neposlední řadě je také cesta za fotbalovým stadionem oblíbenou vycházkovou trasou místních vyznačenou i v oficiálních městských pláncích*. Kromě jejího pohledového znehodnocení a znečištění se také dále naruší plynulost pěší dopravy výrazným navýšením dopravy na silnici I/11.
*Viz Výletní okruh městem: http://www.zamberk.cz/index.php?ids=305
4. Chybí představa o rozvoji maloobchodu ve městě
Není zřejmé, že by město mělo jakkoli zmapovány potřeby dalších nákupních ploch jakéhokoli druhu. Chybí také strategie jejich rozvoje, nemluvě o vlivech takové strategie na urbanistický a socioekonomický rozvoj města.
Chápeme lidskou potřebu výhodně nakupovat. Vhodně rozmístěná pestrá nabídka obchodů je bezesporu jedním z předpokladů správně fungujícího města a kvality života jeho obyvatel. Cestu k takové nabídce by ale město mělo činit adekvátními kroky a s pevným přesvědčením, že zvolená cesta skutečně k tomuto cíli vede. Tyto kroky nesmí jít proti smysluplnému využití jednotlivých území města, nesmí poškozovat potenciál rozvoje města ani zájmy jeho obyvatel.
Město by mělo mít jasnou představu o potřebách dalších nákupních ploch a o tom, jak chce maloobchod rozvíjet s ohledem na místní podnikatele a život ve městě. Dokud takovou představu nemá, lze umisťování dalších velkoplošných prodejen vnímat jako nezodpovědný hazard s ekonomickým životem města, jeho podnikatelů i jejich zákazníků.
5. Spolupráce s veřejností není dostatečná
Město bezesporu splnilo všechny zákonné požadavky na pořízení změny územního plánu. Není pochyb o odbornosti všech zapojených orgánů městského úřadu ani o správnosti jejich postupů. Nepovažujeme ovšem za dostatečné, aby se záměr takového významu a rozsahu projednával s veřejností pouze v právně vyžadovaných rámcích a nezbytně nutném rozsahu. Vítáme poslední kroky města motivované snahou o vyšší informovanost občanů včetně jeho aktivní komunikace na sociálních sítích. Nemá-li však být vedení města a městský úřad pouhým schvalovacím strojem dodržujícím zákony, musí své obyvatele o významných záměrech ovlivňujících město a jeho chod na dlouhá období proaktivně informovat. A především je také aktivně zapojovat do rozhodování i nad rámec svých zákonných povinností. Rozhodování o tak významném záměru musí probíhat od začátku transparentně za účasti veřejnosti. To je ovšem možné pouze za předpokladu, že bude město veřejnost včas a srozumitelně informovat.
Projednávaná změna využití území je strategickou, dlouhodobou a především nevratnou změnou se spoustou negativních vedlejších efektů, které nejsou na první pohled zřejmé, přestože ovlivní budoucí směřování a rozvoj města na dlouhé roky dopředu. Dovolujeme si vás tedy požádat o důkladné zvážení všech našich argumentů. Děkujeme za váš čas věnovaný tomuto textu. Pevně věříme, že vaše rozhodování bude vedeno snahou o dlouhodobě udržitelný rozvoj města Žamberka a spokojený život jeho obyvatel.
S pozdravem a s důvěrou
Lukáš Lyer, Jan Hovádek, Zdeněk Bureš
za spolek Živý Žamberk
a níže podepsaní signatáři a signatářky petice
Aktuality k petici sledujte na naší facebookové stránce
Psát nám můžete na e-mail petice@zivyzamberk.cz
Author: spolek Živý Žamberk | 444 signatures
More >Vážený pane primátore,
Vážení zastupitelé,
Petr Ľuptovský a Michaela Ľuptovská obdrželi „Výzvu Zákaz užívání stavby“ ze dne 5.6.2015, vedený pod Sp.zn.: SÚ 26904/2015/Pa, Č.j.: MmP 34084/2015 u Magistrátu města Pardubic, Stavební úřad, Štrossova 44, Pardubice, 530 21.
Výše uvedenou Výzvou Magistrát města Pardubice, stavení úřad, vyzval Petra Ľuptovského a Michaelu Ľuptovskou k ukončení užívání stavby rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ na pozemku parc.č. 507/1 k.ú. Pardubice, konkrétně jejích částí; ocelové konstrukce zastřešení restaurace vč. zimní zahrady, přístavby se sprchou, skladu na zahradní nábytek, oplocení, které jsou provedeny bez rozhodnutí nebo opatření stavebního úřadu. Užívání nepovolených staveb bude ukončeno ihned po obdržení této výzvy do doby rozhodnutí ve věci legalizace nebo odstranění stavby, pod pokutou až do výše 1.000 000 Kč.
Dne 18.6.2015 vydal Magistrát města Pardubice, stavební úřad, „Oznámení o zahájení řízení“ o odstranění nepovolené stavby. Výzva i Oznámení o zahájení řízení jsou bez možnosti odvolání.
Vlastníci občerstvení mají uzavřenou dlouhodobou platnou smlouvu s městem Pardubice.
S úmyslem uzavřít rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ zásadně nesouhlasíme. Dovolujeme si obrátit se na vás se žádostí, abyste se s veškerou vážností zasadili o neprodlené znovuotevření rychlého občerstvení „U Ľupťáka“ beze změny vlastníka a tak, aby opět sloužil nám, Pardubákům.
13 let si obyvatelé a návštěvníci Pardubic chodí sednout do tohoto zařízení na občerstvení. Nabízený sortiment je bohatý, vyhovující a za krásné lidové ceny. Obsluha je příjemná a vstřícná. Podnik slouží dospělým i dětem. Občerstvení je vyhledávanou turistickou atrakcí města. Za 13 let provozu na něj nebyla jediná stížnost!
Současný tlak na odstranění zařízení je objektivně nedůvodný, nespravedlivý a nepřijatelný. Je nepochopitelné, že dosud nedošlo k nápravě. Nechceme, aby se něco podobného opakovalo komukoli z nás! Proto je třeba tento stav ihned napravit a vyvodit odpovědnost vůči těm, kdo jej zavinili.
Author: Luboš Fošnár | 386 signatures
More >Vážení zastupitelé města Chrudim,
my, níže podepsaní, vás žádáme o souhlas k vybudování discgolfového hřiště v Městském parku v Chrudimi. V našem městě chybí možnost pro volnočasovou finančně i fyzicky nenáročnou aktivitu pro kohokoliv, kdo chce být venku a trochu se hýbat. Discgolf je venkovní aktivita, která není nebezpečná, neběhá se při ní, je pro každého, bez ohledu na věk a fyzičku, dá se hrát celoročně. Hra nemá špatný vliv na životní prostředí, hráči jsou vesměs ohleduplní a jejich pohyb se příliš neliší od pohybu jiných návštěvníků parku. Hra je zdarma, na tenisových kurtech by byla možnost vypůjčit si disk. Hřiště je navrženo profesionální firmou, koše budou rozmístěny tak, aby co nejméně rušily krásný vzhled parku. Peníze na výstavbu jsou na transparentním účtu spolku Discgolf Chrudim, plán zhotoven, profesionální firma připravená, smlouva o předání hřiště jako dar městu vyplněná, proto vás žádáme o souhlas k vybudování.
Po ukončení petice předem děkujeme zastupitelům města Chrudim za projednání naší žádosti.
Autor petice:
za spolek DiscGolf Chrudim, z. s. jednatelka spolku Tereza Sommersová, K ploché dráze 494, Chrudim
discgolfchrudim.cz
Author: Petr Baťa | 270 signatures
More >Prosíme vedení závodů Velká pardubická, aby pro další následující ročníky této soutěže ZRUŠILI překážku Taxisův příkop a nenechali tak cíleně umírat další koně.
Prosíme, aby se z tuto petici podepsal také generální sponzor Česká pojišťovna.
Author: Jiří Malyška | 264 signatures
More >My, níže podepsaní prostřednictvím této petice nesouhlasíme s demolicí bývalé dětské nemocnice v Moravské Třebové a žádáme od vedení města a zastupitelů, aby bylo zrušeno Usnesení zastupitelstva města Moravská Třebová, kterou schválilo demolici objektu č. p. 634, který je součástí pozemku parc. č. 1411, a demolici stavby garáží na pozemku parc. č. 1412/33 v obci a katastrálním území Moravská Třebová, ul. Svitavská.
Jsme přesvědčeni o tom, že vzhledem k nesporné kulturně historické hodnotě budovy je lepším, uvážlivějším a zodpovědnějším řešením pro v současnosti nevyužitý objekt nalezení konkrétního využití, případně investora, s ohledem na zachování této architektonické a urbanistické dominanty Svitavské ulice, nacházející se v ochranném pásmu městské památkové rezervace.
Děkujeme.
Za petiční výbor:
Filip Trunečka, DiS., Boršov 94, 569 21 Moravská Třebová
Bc. Hana Schreiberová, Lubno 61, 503 15 Nechanice
Ing. Pavel Prchal, Boršov 241, 569 21 Moravská Třebová
Ing. Tomáš Kolkop, Tyršova 688/14, 571 01 Moravská Třebová
Author: Hana Schreiberova | 210 signatures
More >
Výstavba VTE má být realizována na hranici přírodního parku údolí Křetínky. Dopad uvedené stavby přesahuje do území přírodního parku. Stavba tak nenávratně ovlivní panenský ráz krajiny, který by měl být zachován i pro příští generace. Výstavba by nepochybně také navždy negativně ovlivnila kvalitu života obyvatel a došlo by k výraznému znehodnocení nemovitostí. V budoucnu by se díky tomuto kroku usnadnila výstavba dalších VTE. Nebyl zdůvodněn výběr konkrétního investora, adekvátnost a vymahatelnost slibovaných plnění.
My, níže podepsaní, nesouhlasíme s plánovanou výstavbou větrných elektráren v katastru obce Stašov. Případná výstavba v tomto území by výrazně a prakticky na generace poškodila místní krajinu, přírodu, přilehlou chráněnou přírodní rezervaci a v neposlední řadě životní podmínky zejména místních obyvatel a majitelů nemovitostí.
Žádáme tímto o okamžité upuštění od realizace tohoto záměru výstavby VTE na území obce Stašov.
Author: Jaroslava Šimková | 182 signatures
More >
Podpisem petice vyjadřujeme důrazný nesouhlas s využitím pozemků v k. ú. Heřmanice u Králík k uspokojení územních nároků Polské republiky vůči České republice.
Důvody, které nás k tomuto kroku vedou:
Státní hranice je v daném území vedena přirozeně, logicky, historicky a strategicky po hřebeni rozsochy Králického Sněžníku.
Pozemky v předmětném k. ú. jsou nedílnou přirozenou, logickou a historickou součástí vesnice a jsou využívány jako komunikační prostor, k volnočasovým a rekreačním aktivitám, a především jsou obhospodařovány soukromými zemědělci, vyšlými z tradičních zemědělských rodin ze vsi Heřmanice.
V příhraniční části k. ú. se nachází regionální biokoridor s místním biocentrem, jedná se o územní systém ekologické stability dle Zásad územního rozvoje Pardubického kraje a Územního plánu Králíky.
Svažité pozemky jsou orientovány tak, že jsou zdrojem vody pro Lipkovský potok a pro Heřmanický potok, podél jehož břehů je celá vesnice Heřmanice rozložena. Zdůrazňujeme proto, že předáním části území jinému státu by veřejná správa České republiky přišla o kontrolu ekologie. Dotčení občané České republiky by tak velmi snadno mohli přijít o kvalitní zdroje vody a tím o zásadní a jednu z posledních výhod života na podhorském venkově - relativně dobré životní prostředí.
Heřmanice u Králík jsou velmi malou vsí, stejně tak jako je malá oblast Králicka. Snahy o zmenšení jejich plochy vnímáme jako nežádoucí, narušující jejich historickou celistvost.
Většinu výše uvedených skutečností obsahoval již dopis adresovaný ministru vnitra (v kopii příslušnému odboru Ministerstva vnitra ČR) ze dne 15. prosince 2015, na který Osadní výbor Heřmanice neobdržel žádnou reakci.
Author: Petr Venzara | 151 signatures
More >