My, níže podepsaní, hromadně vyzýváme slečnu Adélu Šedivou z Gymnázia, Pardubice Mozartova 449, aby neprodleně zainvestovala do svého osobního vzhledu a nechala si ostříhat vlasy na styl zvaný "mullet". Tato změna by měla fertilní výsledky na prospěch naší společnosti. Děkujeme.
Author: Kora Kurdzielová | 1 signature
More >My, níže podepsaní občané města Poličky, vyjadřujeme jasný nesouhlas se záměrem prodeje projektu Městské bydlení Polička (v areálu bývalého dětského domova), pozemků včetně budovy č.p. 505 soukromému investorovi. K tomuto záměru byly na veřejném zasedání Zastupitelstva města Poličky dne 23. 2. 2023 předloženy a diskutovány podklady, které hodnotíme jako nedostatečné.
Žádáme vedení města, Radu města a Zastupitelstvo města, aby každý v rámci svých kompetencí projednal tuto petici a podložil své rozhodnutí kvalifikovanou analýzou možností realizace projektu.
Počet nájemních bytů je v našem městě výrazně nižší než v okolních městech (jako např. ve Svitavách nebo Litomyšli). Jsme přesvědčeni, že rozpočet ve výši 150 mil. Kč na realizaci projektu může být snížen etapizací, výběrovým řízením, poklesem cen ve stavebnictví, vidíme finanční zdroje v rozpočtu města, jeho rezervě i např. v chystaném programu Nájemní bydlení MMR ČR.
Nesouhlasíme se záměrem prodeje projektu Městského bydlení Polička, protože jsme přesvědčeni, že naše město tyto byty nezbytně potřebuje pro nás, občany Poličky a řešením tohoto projektu není prodej soukromému investorovi.
Author: Petr Matous | 145 signatures
More >
V Žamberku dne 17. května 2021
Ing. Bc. Oldřich Jedlička, starosta města Žamberka a členové a členky Zastupitelstva města Žamberka
Masarykovo náměstí 166
564 01 Žamberk
Vážený pane starosto, vážené zastupitelky, vážení zastupitelé,
stojíte před rozhodnutím o schválení změny územního plánu č. 4. Tato změna by byla zásadním krokem k umožnění realizace retail parku, tedy nákupní zóny v lokalitě Pod Černým lesem. Tato změna a následná realizace záměru může ovlivnit Žamberk a jeho fungování na dlouhá léta dopředu. Na dobu, která násobně přesahuje vaše volební období, představuje výrazné období v lidském životě a ovlivní řadu osudů. Plně si uvědomujeme vaši těžkou pozici a celou řadu vlivů a zájmů, které musíte jako řádně zvolení zástupci a zástupkyně občanů města Žamberka pečlivě a zodpovědně vážit. Dovolte nám přesto, abychom se i my vyjádřili a vyslovili svůj
nesouhlas
se změnou územního plánu č. 4 měnící využití území v lokalitě Pod Černým lesem a zakládající možnost realizace retail parku.
Vyzýváme vás k neschválení výše uvedené změny,
případných dalších souvisejících změn i dalších kroků umožňujících nebo zakládajících jakoukoliv možnost takový záměr
v dané lokalitě realizovat.
Záměr v této lokalitě považujeme z níže uvedených důvodů za nevhodný a neslučitelný s udržitelným rozvojem města.
1. Změna využití území není v této lokalitě vhodná
Umístění retail parku je zcela v rozporu s dosavadním využitím území jako oblíbeného sportovně-rekreačního areálu nadregionálního významu a významně zkomplikuje také jeho další rozvoj v obtížně nahraditelné rovinaté lokalitě vhodné právě k rozvoji sportovišť. Kvalita ubytování v přilehlém autokempu i využití sportovních ploch budou výrazně poškozeny zvýšením negativních vlivů dopravy a provozu prodejen (viz níže). Rekreanti v blízkém hojně vyhledávaném autokempu budou rušeni také nočním zásobováním retail parku (hluk, znečištění ovzduší apod.).
Vnímáme žamberskou realitu a rozumíme tomu, že si vedení města od umožnění vzniku retail parku pravděpodobně slibuje benefity v souvislosti s plánovanou výstavbou zimního stadionu (usnadnění realizace sjezdu ze silnice ke stadionu, vybudování parkoviště apod.). Fandíme sportu a zvláště tomu žamberskému. Nemůžeme se však ubránit otázkám, které v nás tento postup vyvolává: Nakolik smysluplně a strategicky je plán na výstavbu zimního stadionu ve skutečnosti připraven? Nakolik město spoléhá na ničím nepodloženou pomoc investora nesouvisejícího záměru? Zaráží nás, že by město plánovalo stadion bez finančního zajištění návazné infrastruktury (parkoviště, sjezd) a pokoušelo se ji následně vyměnit za povolení jiného záměru. Navíc dosud stále není rozhodnuto o dotaci na zimní stadion, nelze tedy v návaznosti na něj ani cokoli plánovat. Či dokonce spoléhat na nejistý výsledek dotačního řízení nezávislé instituce a riskovat tak absurdní stav, kdy město bude mít sjezd k plánovaném stadionu, ale nikoli stadion samotný.
Jakákoli změna využití území od sportu a rekreace směrem k využití komerčnímu může navíc zakládat do budoucna precedens pro potenciální obdobné záměry na sousedních pozemcích směrem k Líšnici. Areál Pod Černým lesem si město vyhradilo pro sport a rekreaci a úspěšně ho v tomto směru rozvíjí. Mělo by si jej tedy chránit a uchovat pomocí územního plánu i sousední plochy s takovým přípustným využitím, které nebude s funkcí areálu v přímém konfliktu.
Navrhovaná změna postrádá z hlediska udržitelného využití území, ale i z hlediska vlastních plánů města jakýkoli smysl. O změnu územního plánu žádá (z ekonomického pohledu zcela logicky) současný majitel pozemku a developer ho jako potenciální budoucí majitel zastupuje v jednání s městem. Nicméně město se při plánování využití jednotlivých ploch svého území nemůže a nesmí řídit pouze zájmy současných či budoucích majitelů pozemků. Musí vystupovat jako suverénní správce území a usilovat o jeho udržitelný rozvoj bez ohledu na partikulární zájmy majitelů pozemků. Vztahy se svými obyvateli a majiteli strategicky významných pozemků musí město dlouhodobě proaktivně rozvíjet, nikoli pouze pasivně předcházet jejich zhoršení ústupky jejich soukromým zájmům. Své záměry musí město plánovat koncepčně, s rozvahou a ve vazbě na okolní území. Nikoli nahodile a spoléhat při tom na to, co mu bez jakékoli záruky slíbí investor, který má s vedlejším pozemkem svůj naprosto odlišný záměr, i když to může vypadat na první pohled pro město ekonomicky výhodně.
Jakkoli může být aktuální situace vzhledem k odlišným zájmům současných majitelů pozemků (vč. města) komplikovaná, nelze ji vnímat pouze ve světle současného stavu. Situace se může v budoucnu radikálně změnit spolu s vlastnictvím pozemků a záměry jejich majitelů. Nelze tedy přihlížet pouze k aktuálním zájmům majitelů, ať už budoucích či současných. Je třeba vnímat území z komplexnější perspektivy jeho potenciálu pro budoucí rozvoj města a prospěchu jeho obyvatel.
Město si prostřednictvím územního plánu a dalších nástrojů má určovat pravidla hry, nikoli si je nechávat diktovat někým, kdo usiluje na jeho území o uskutečnění vlastních záměrů.
2. Výrazně naroste dopravní zátěž
Výstavbou retail parku dojde k navýšení dopravy na již tak dopravně vytíženém úseku silnice I/11. Ta má primárně sloužit zejména dálkové a meziměstské dopravě a tranzitu a nemá být zbytečně zatěžována dopravou vyvolanou nákupní zónou. Z dostupných dopravních studií vyplývá, že nevhodně umístěné nákupní zóny nadměrně zatěžují komunikace plánované jako dopravní spojení nadregionálního významu vytvářením lokálních dopravních cílů a způsobují tím výrazné dopravní komplikace. Vytvořením nového dopravního cíle takového rozsahu Pod Černým lesem dojde ke zvýšení dopravní zátěže a to vzhledem k potřebě zásobování prodejen i v nočních hodinách. Umístění na samotném okraji města zvýší také dopravní zátěž v ostatních částech města, což je např. na nadměrně zatíženém Masarykově náměstí i jinde už jen těžko představitelné. Doprava do retail parku a z něj také vyvolá zpomalení dopravy u sjezdu ze silnice a s ním spojené další navýšení hlukové a emisní zátěže. To vše navíc nesmyslně v lokalitě, kterou město vyčlenilo a úspěšně rozvíjí jako sportovně-rekreační oblast. Vzhledem k plánovanému trasování obchvatu Žamberka lze v této lokalitě do budoucna očekávat zklidnění dopravy. Tento záměr jde však vyvoláním další dopravy naopak proti tomuto výhledovému zlepšení situace. Nevratně tak znehodnotí pozitivní dopady obchvatu na tuto lokalitu i celé město. Dojde také k narušení pěší dopravy na cestě za stadionem, viz níže.
3. Záměr poškodí životní prostředí a krajinný ráz
Výše zmíněná doprava i další provoz retail parku negativně ovlivní životní prostředí v dané lokalitě bezprostředně sousedící se sportovně-rekreačním areálem hlukem, prachem a odpadky běžnými z okolí těchto prodejen. Dalšími negativními dopady budou zvýšení podílu zpevněných ploch a s ním související zhoršení mikroklimatických a odtokových poměrů, ztráta zemědělské půdy, ohrožení biotopů živočišných a rostlinných druhů v přírodním parku Orlice a potenciální narušení funkce prvků ÚSES (zejména blízkého nadregionálního biokoridoru), dopravou způsobený hluk a prach.
Retail park svou unifikovanou podobou výrazně naruší krajinný ráz tvořený okolními lesy, poli a parkem a trvale poškodí charakter této dlouhodobě úspěšně budované odpočinkové zóny města. Jeho vzhled také lokalitu pohledově znehodnotí rekreantům i cyklistům využívajícím blízkou cyklostezku. V neposlední řadě je také cesta za fotbalovým stadionem oblíbenou vycházkovou trasou místních vyznačenou i v oficiálních městských pláncích*. Kromě jejího pohledového znehodnocení a znečištění se také dále naruší plynulost pěší dopravy výrazným navýšením dopravy na silnici I/11.
*Viz Výletní okruh městem: http://www.zamberk.cz/index.php?ids=305
4. Chybí představa o rozvoji maloobchodu ve městě
Není zřejmé, že by město mělo jakkoli zmapovány potřeby dalších nákupních ploch jakéhokoli druhu. Chybí také strategie jejich rozvoje, nemluvě o vlivech takové strategie na urbanistický a socioekonomický rozvoj města.
Chápeme lidskou potřebu výhodně nakupovat. Vhodně rozmístěná pestrá nabídka obchodů je bezesporu jedním z předpokladů správně fungujícího města a kvality života jeho obyvatel. Cestu k takové nabídce by ale město mělo činit adekvátními kroky a s pevným přesvědčením, že zvolená cesta skutečně k tomuto cíli vede. Tyto kroky nesmí jít proti smysluplnému využití jednotlivých území města, nesmí poškozovat potenciál rozvoje města ani zájmy jeho obyvatel.
Město by mělo mít jasnou představu o potřebách dalších nákupních ploch a o tom, jak chce maloobchod rozvíjet s ohledem na místní podnikatele a život ve městě. Dokud takovou představu nemá, lze umisťování dalších velkoplošných prodejen vnímat jako nezodpovědný hazard s ekonomickým životem města, jeho podnikatelů i jejich zákazníků.
5. Spolupráce s veřejností není dostatečná
Město bezesporu splnilo všechny zákonné požadavky na pořízení změny územního plánu. Není pochyb o odbornosti všech zapojených orgánů městského úřadu ani o správnosti jejich postupů. Nepovažujeme ovšem za dostatečné, aby se záměr takového významu a rozsahu projednával s veřejností pouze v právně vyžadovaných rámcích a nezbytně nutném rozsahu. Vítáme poslední kroky města motivované snahou o vyšší informovanost občanů včetně jeho aktivní komunikace na sociálních sítích. Nemá-li však být vedení města a městský úřad pouhým schvalovacím strojem dodržujícím zákony, musí své obyvatele o významných záměrech ovlivňujících město a jeho chod na dlouhá období proaktivně informovat. A především je také aktivně zapojovat do rozhodování i nad rámec svých zákonných povinností. Rozhodování o tak významném záměru musí probíhat od začátku transparentně za účasti veřejnosti. To je ovšem možné pouze za předpokladu, že bude město veřejnost včas a srozumitelně informovat.
Projednávaná změna využití území je strategickou, dlouhodobou a především nevratnou změnou se spoustou negativních vedlejších efektů, které nejsou na první pohled zřejmé, přestože ovlivní budoucí směřování a rozvoj města na dlouhé roky dopředu. Dovolujeme si vás tedy požádat o důkladné zvážení všech našich argumentů. Děkujeme za váš čas věnovaný tomuto textu. Pevně věříme, že vaše rozhodování bude vedeno snahou o dlouhodobě udržitelný rozvoj města Žamberka a spokojený život jeho obyvatel.
S pozdravem a s důvěrou
Lukáš Lyer, Jan Hovádek, Zdeněk Bureš
za spolek Živý Žamberk
a níže podepsaní signatáři a signatářky petice
Aktuality k petici sledujte na naší facebookové stránce
Psát nám můžete na e-mail petice@zivyzamberk.cz
Author: spolek Živý Žamberk | 444 signatures
More >My, níže podepsaní, nesouhlasíme s přejmenováním části „Jiráskovy ulice“ na „náměstí Václava Havla“, a to z následujících důvodů:
1. Tímto aktem dojde k přerušení Jiráskovy ulice (viz. ilustrace).
2. Není běžné zakládat nové náměstí za účelem jeho pojmenování po některém ze státníků.
3. Změna názvu byla schválena těsnou většinou dvanácti zastupitelů bez možnosti diskuze s občany, či případného referenda.
4. Jelikož byl Václav Havel moderním politikem, je příhodnější po něm pojmenovat nově vzniklou část města např. park či sídliště, nikoliv historické a kulturní místo, kde se Jiráskova ulice nachází. Tento prostor je navíc mezi občany tradičně znám pod názvy zámecké návrší nebo Olivetská hora.
Žádáme odložení rozhodnutí našich zastupitelů, a to za účelem poskytnutí větší časové dotace a prostoru pro jakoukoliv diskuzi s občany města Litomyšle a vyjádření jejich názorů.
Author: David Štegner | 110 signatures
More >Pojďme podpořit Jaroslava Kuberu v kandidatuře na prezidenta. Má to smysl. Jarolav Kubera je bezesporu výborným kandidátem na prezidenta, tudíž podpořme ho. Jaroslav Kubera před pár dny kandidaturu odmítl, nicméně pojďme ho ještě zkusit přesvědčit :)
Author: Henry Vasco STOKOE- Fišer | 1 signature
More >My, níže podepsaní občané Králík, přilehlých obcí, i ostatních obcí v ČR tímto žádáme o zřízení Domova pro seniory v katastru města Králíky (okr. Ústí nad Orlicí), konkrétně v areálu bývalého Dětského výchovného ústavu. Vzhledem k současnému nevyužití majetku státu - objektu bývalého Dětského výchovného ústavu, žádáme o jeho převedení na krajskou nebo místní samosprávu a zřízení vhodného zařízení pro seniory, který může být vzhledem k velikosti objektu i kombinací více druhů takových zařízení. Důvodem zřízení je neutěšená poptávka obyvatel po kvalitních službách pro seniory v našem městě i kraji a zároveň populační vývoj, kdy počet seniorů nezadržitelným tempem stále roste.
Současně žádáme, aby představitelé Pardubického kraje i města Králíky naši petici prokazatelným způsobem projednali.
Děkujeme.
Petiční výbor: Petr Daniel, Pivovarská 1121, 561 69 Králíky
Martin Šesták, Polní 547, 561 69 Králíky
Miloslav Vraštil, Hluboká 266, 561 69 Králíky
Arnošt Juránek, Dolní Lipka 7, 561 69 Králíky
Kontaktní osoba: Petr Daniel, Pivovarská 1121, 56169 Králíky
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)
Author: Petr Daniel | 29 signatures
More >Bydlíme v okolí a nechceme Retroměstečko! Nechť se podepíše každý, kdo je proti jeho pořádání v kasárnách T. G. Masaryka či jakémkoliv jiném místě, kde v bezprostřední blízkosti bydlí lidé.
Author: Alena Hnátová | 1 signature
More >Já níže podepsaný / podepsaná
Podporuji snahy o to, aby město Pardubice získalo jako svůj majetek území bývalého vojenského prostoru u řeky Chrudimky.
Podporuji záměr vytvořit v tomto území pro občany města klidovou, rekreační zónu – přírodní park.
Připojuji se k výzvě pardubickým politikům, aby se v této věci spojili a učinili maximum pro získání území do majetku města.
Přeji si, aby politici o všech jednáních s armádou k tomuto problému informovali průběžně a otevřeně veřejnost.
Author: Miroslav Seiner | 10 signatures
More >Vážený pane primátore,
Vážení zastupitelé,
Petr Ľuptovský a Michaela Ľuptovská obdrželi „Výzvu Zákaz užívání stavby“ ze dne 5.6.2015, vedený pod Sp.zn.: SÚ 26904/2015/Pa, Č.j.: MmP 34084/2015 u Magistrátu města Pardubic, Stavební úřad, Štrossova 44, Pardubice, 530 21.
Výše uvedenou Výzvou Magistrát města Pardubice, stavení úřad, vyzval Petra Ľuptovského a Michaelu Ľuptovskou k ukončení užívání stavby rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ na pozemku parc.č. 507/1 k.ú. Pardubice, konkrétně jejích částí; ocelové konstrukce zastřešení restaurace vč. zimní zahrady, přístavby se sprchou, skladu na zahradní nábytek, oplocení, které jsou provedeny bez rozhodnutí nebo opatření stavebního úřadu. Užívání nepovolených staveb bude ukončeno ihned po obdržení této výzvy do doby rozhodnutí ve věci legalizace nebo odstranění stavby, pod pokutou až do výše 1.000 000 Kč.
Dne 18.6.2015 vydal Magistrát města Pardubice, stavební úřad, „Oznámení o zahájení řízení“ o odstranění nepovolené stavby. Výzva i Oznámení o zahájení řízení jsou bez možnosti odvolání.
Vlastníci občerstvení mají uzavřenou dlouhodobou platnou smlouvu s městem Pardubice.
S úmyslem uzavřít rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ zásadně nesouhlasíme. Dovolujeme si obrátit se na vás se žádostí, abyste se s veškerou vážností zasadili o neprodlené znovuotevření rychlého občerstvení „U Ľupťáka“ beze změny vlastníka a tak, aby opět sloužil nám, Pardubákům.
13 let si obyvatelé a návštěvníci Pardubic chodí sednout do tohoto zařízení na občerstvení. Nabízený sortiment je bohatý, vyhovující a za krásné lidové ceny. Obsluha je příjemná a vstřícná. Podnik slouží dospělým i dětem. Občerstvení je vyhledávanou turistickou atrakcí města. Za 13 let provozu na něj nebyla jediná stížnost!
Současný tlak na odstranění zařízení je objektivně nedůvodný, nespravedlivý a nepřijatelný. Je nepochopitelné, že dosud nedošlo k nápravě. Nechceme, aby se něco podobného opakovalo komukoli z nás! Proto je třeba tento stav ihned napravit a vyvodit odpovědnost vůči těm, kdo jej zavinili.
Author: Luboš Fošnár | 386 signatures
More >