Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2787 signatures

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Author: Štěpán Hálek | 2787 signatures

More >
Voda pro Zhoř 35 signatures

Voda pro Zhoř

Podporuji obyvatele Zhoře u Krakovce v opatřeních proti suchu, které je ohrožuje. Nesouhlasím s rozhodnutím zastupitelstva obce Krakovec nepodat žádostI o dotace na nový zdroj pitné vody a na vypracování projektu čistírny odpadních vod a nádrží na dešťovou vodu.
 

Zhoř, část obce Krakovec, již po několik let čelí suchu. Musela zde být pro místní obyvatele dokonce přistavena cisterna s pitnou vodou. Jinými slovy téměř třicet lidí, včetně dětí a kojenců, je nuceno žít v neustálém stresu z akutního nedostatku vody.
 

Rodina Matvija, která vlastní velkou část tamních pozemků, nabídla obci finanční a organizační součinnost při vypracování dotačních žádostí. Dále se zavázala k doplacení investic, které by nebyly z dotace hrazeny a doplatit náklady, které by obci vznikly při realizaci projektu. Matvijovi se snaží o nový šetrný rozvoj Zhoře a štědře podporují místní kulturní život. Více o o jejich záměrech se můžete dozvědět na www.zhorzije.cz.

Navzdory tomu zastupitelstvo obce Krakovec těsnou většinou zamítlo návrh žádosti podat.
 

Konečné termíny podání žádostí se rychle blíží.

Pomozte nám svým podpisem přesvědčit členy zastupitelstva změnit svůj názor.

 

Děkujeme!

 

Vaši sousedé ze Zhoře u Krakovce

 

 

Dotace o které se jedná:

PRŮZKUM, POSÍLENÍ A BUDOVÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY (https://www.europroject.cz/o-nas/kdo-muze-zadat/obce-a-mesta-1/dotace-na-pruzkum-posileni-a-budovani-zdroju-pitne-vody-657cs.html?page=2)

Termín uzávěrky: 18. 12. 2020
 

1.3.C – Kanalizace – projektová příprava projektů, které budou předložené v rámci OPŽP 2021–2027 (https://www.narodniprogramzp.cz/nabidka-dotaci/detail-vyzvy/?id=83)

Termín uzávěrky: 29. 1. 2021
 

V této fázi se jedná o dotaci jen na projektovou dokumentaci v hodnotě cca 900 tis Kč. Dotace hradí až 90% nákladů. O realizaci projektu (vybudování nádrží na dešťovou vodu, čističky odpadních vod a kanalizace pro Zhoř) by se rozhodovalo až po obdržení dokumentace, která je ale zásadní pro úplnost informací k celkovým nákladům, ekologické náročnosti, kalkulaci vodného stočného atd.

Author: Dušan Kajanovics | 35 signatures

More >
Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun 10 signatures

Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Podatel:

Ing. Karel Hasman

Anýžova 96

26801 Hořovice

Datum narození: 1.8.1956

 

Adresáti:

Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice

Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice

Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice

Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice

Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice

Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince

Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice

Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš

Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,

15021 Praha 5

Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř

 

Vážení,

my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.

Zdůvodnění:

silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.

Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)

Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Author: Karel Hasman | 10 signatures

More >
Petice za konečnou zastávku Na Knížecí 94 signatures

Petice za konečnou zastávku Na Knížecí

Požadujeme zachování konečné zastávky Praha, Na Knížecí pro linky Příbram - Praha z těchto důvodů:

1. Návaznost na další spoje 2. Zvýšená kriminalita v oblasti Smíchovského nádraží 3. Omezená dostupnost občerstvení a služeb

Až donedávna nikdo nevěděl, jak si zastupitelé města Příbrami společně se zástupci Pražské integrované dopravy (dále jen PID) představují integraci Příbramska do většího systému hlavního města. Termín se neustále odkládal, a když bylo představeno v pořadí již několikáté datum, stále nebyly uveřejněny žádné informace ohledně plánu začlenění do PID. Tyto zprávy, které stále jsou dle autorů označovány za "pouze orientační", vešly na veřejnost v neoficiální formě až v dubnu tohoto roku. Sdělení obsahovalo kromě oznámení o přejmenování některých zastávek, vynechání zastávky Příbram, Milínská a změny číslování linek i zprávu o změně konečné zastávky ze stanice Praha, Na Knížecí na Praha, Smíchovské nádraží.

Argumenty PID pro přesun jsou jasné: Smíchovské nádraží patří do spádové oblasti jihozápadních Čech a je významným železničním uzlem, „historicky zde linky do Příbrami stavěly" a zastávka Anděl se nachází v docházkové vzdálenosti. I přes to, že autobusové nádraží Na Knížecí a zastávka Anděl hrají důležitou roli v městské hromadné dopravě, nebyl na tento argument brán zřetel. V nejbližším okolí zastávky Na Knížecí se také nachází OC Nový Smíchov, zatímco v okolí Smíchovského nádraží není výběr mezi možnostmi občerstvení a dalšími službami. Tento fakt byl obyvateli Příbrami především oceňován, samotné obchodní centrum je mnohdy i cílem cesty. Z terminálu Na Knížecí (potažmo Anděl) jsou vedeny přímé linky na letiště a dopravní komunikace s centrem i krajními částmi Prahy je zde lepší z důvodu většího množství tramvají a autobusových linek, které tu mají obvykle počáteční zastávku.

Smíchovské nádraží je také vyhlášené svou zvýšenou kriminalitou, která především při čekání na autobus v nočních hodinách hraje velkou roli; nemožnost čekat v bezpečných prostorech třeba obchodního centra ještě zvyšuje důležitost této skutečnosti.

Prodloužení zajíždění linek až na terminál Na Knížecí neovlivní nijak možnost začlenění zastávky Smíchovské nádraží jako obyčejné výstupní a nástupní zastávky, jak tomu bylo dříve. Možnost výstupu a nástupu na zastávce Na Knížecí i na zastávce Smíchovské nádraží tak bude zachována a budou splněny žádosti obou stran.

Author: Adam Karas | 94 signatures

More >
Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou! 66 signatures

Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou!

Žádáme zastupitele a radu Města Kralupy nad Vltavou o dlouho slibovaný skatepark.  

A proč nový skateboardový park? Ten současný,  postavený v minulém století, je ve velmi špatném stavu (rezivějící rampy, propadliny a vypukliny, kde se drží voda, kluzký a má nevyhovující, někde pro jezdce nebezpečný povrch).  

Plno začínajících BMX riderů, skateboardových jezdců, in-line jezdců se chce rozvíjet a posouvat svoje schopnosti v adrenalinových sportech, ale problém je, že není kde. Využívají proto veřejná prostranství ve městě, což není úplně ideální.  

Postavilo se několik dětských hřišť pro malé děti, ale prostor pro tenhle sport chybí. A jak víte, kdo si hraje nezlobí. Drogy a kriminalita mládeže je tady na denním pořádku, a proto je důležité, aby mladí měli dostatek prostoru na své koníčky, mezi které dneska patří právě adrenalinové sporty. V novém skateboardovém parku bychom chtěli pořádat i různé akce a závody se souhlasem města.   

Lukáš Martinek, Kralupy nad Vltavou, 5. 6. 2019  

Kdo souhlasí s naším názorem a má zájem o skatepark pro sebe nebo své ratolesti,  ať se zde podepíše, prosím. Lze podepsat i papírový arch, ke stažení zde: https://utulek-kralupy.estranky.cz/file/32/sp.docx Zašlete mi ofocený a vyplněný mailem na skateparkpetice@seznam.cz, děkuji.

Author: Monika Kolková | 66 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku