Výstavba VE má být realizována téměř na hranici přírodní rezervace Toulovcovy maštale navzdory územnímu plánu z května 2021, kde je toto využití nepřípustné. Nenávratně tak ovlivní panenský ráz krajiny, který by měl být zachován i pro příští generace. Výstavba by nepochybně navždy negativně ovlivnila kvalitu života obyvatel i v přilehlých obcích. V budoucnu by se díky tomuto kroku usnadnila výstavba dalších VE. Nebyl zdůvodněn výběr konkrétního investora, adekvátnost a vymahatelnost slibovaných plnění.
My, níže podepsaní, nesouhlasíme s plánovanou výstavbou větrných elektráren v katastrech obcí Jarošov a Chotěnov. Případná výstavba v tomto území by výrazně a prakticky na generace poškodila místní krajinu, přírodu, přilehlou chráněnou přírodní rezervaci a v neposlední řadě životní podmínky zejména místních obyvatel a majitelů nemovitostí.
Žádáme tímto o okamžité upuštění od realizace tohoto záměru výstavby VE na území obcí Jarošov a Chotěnov.
Podepište petici proti záměru výstavby větrných elektráren v blízkosti Toulovcovy rozhledny – dostupná na veřejných místech v okolí.
Sledujte nás na Facebooku – Krajina a příroda pro budoucnost našich dětí z. s.
Kontaktujte nás na e-mail: spolekjarosov@seznam.cz
Za podpis, sdílení e-petice i jakoukoli další podporu předem děkujeme.
Author: Pavel Žůrek | 96 signatures
More >Vážení zastupitelé města Chrudim,
my, níže podepsaní, vás žádáme o souhlas k vybudování discgolfového hřiště v Městském parku v Chrudimi. V našem městě chybí možnost pro volnočasovou finančně i fyzicky nenáročnou aktivitu pro kohokoliv, kdo chce být venku a trochu se hýbat. Discgolf je venkovní aktivita, která není nebezpečná, neběhá se při ní, je pro každého, bez ohledu na věk a fyzičku, dá se hrát celoročně. Hra nemá špatný vliv na životní prostředí, hráči jsou vesměs ohleduplní a jejich pohyb se příliš neliší od pohybu jiných návštěvníků parku. Hra je zdarma, na tenisových kurtech by byla možnost vypůjčit si disk. Hřiště je navrženo profesionální firmou, koše budou rozmístěny tak, aby co nejméně rušily krásný vzhled parku. Peníze na výstavbu jsou na transparentním účtu spolku Discgolf Chrudim, plán zhotoven, profesionální firma připravená, smlouva o předání hřiště jako dar městu vyplněná, proto vás žádáme o souhlas k vybudování.
Po ukončení petice předem děkujeme zastupitelům města Chrudim za projednání naší žádosti.
Autor petice:
za spolek DiscGolf Chrudim, z. s. jednatelka spolku Tereza Sommersová, K ploché dráze 494, Chrudim
discgolfchrudim.cz
Author: Petr Baťa | 270 signatures
More >
V Žamberku dne 17. května 2021
Ing. Bc. Oldřich Jedlička, starosta města Žamberka a členové a členky Zastupitelstva města Žamberka
Masarykovo náměstí 166
564 01 Žamberk
Vážený pane starosto, vážené zastupitelky, vážení zastupitelé,
stojíte před rozhodnutím o schválení změny územního plánu č. 4. Tato změna by byla zásadním krokem k umožnění realizace retail parku, tedy nákupní zóny v lokalitě Pod Černým lesem. Tato změna a následná realizace záměru může ovlivnit Žamberk a jeho fungování na dlouhá léta dopředu. Na dobu, která násobně přesahuje vaše volební období, představuje výrazné období v lidském životě a ovlivní řadu osudů. Plně si uvědomujeme vaši těžkou pozici a celou řadu vlivů a zájmů, které musíte jako řádně zvolení zástupci a zástupkyně občanů města Žamberka pečlivě a zodpovědně vážit. Dovolte nám přesto, abychom se i my vyjádřili a vyslovili svůj
nesouhlas
se změnou územního plánu č. 4 měnící využití území v lokalitě Pod Černým lesem a zakládající možnost realizace retail parku.
Vyzýváme vás k neschválení výše uvedené změny,
případných dalších souvisejících změn i dalších kroků umožňujících nebo zakládajících jakoukoliv možnost takový záměr
v dané lokalitě realizovat.
Záměr v této lokalitě považujeme z níže uvedených důvodů za nevhodný a neslučitelný s udržitelným rozvojem města.
1. Změna využití území není v této lokalitě vhodná
Umístění retail parku je zcela v rozporu s dosavadním využitím území jako oblíbeného sportovně-rekreačního areálu nadregionálního významu a významně zkomplikuje také jeho další rozvoj v obtížně nahraditelné rovinaté lokalitě vhodné právě k rozvoji sportovišť. Kvalita ubytování v přilehlém autokempu i využití sportovních ploch budou výrazně poškozeny zvýšením negativních vlivů dopravy a provozu prodejen (viz níže). Rekreanti v blízkém hojně vyhledávaném autokempu budou rušeni také nočním zásobováním retail parku (hluk, znečištění ovzduší apod.).
Vnímáme žamberskou realitu a rozumíme tomu, že si vedení města od umožnění vzniku retail parku pravděpodobně slibuje benefity v souvislosti s plánovanou výstavbou zimního stadionu (usnadnění realizace sjezdu ze silnice ke stadionu, vybudování parkoviště apod.). Fandíme sportu a zvláště tomu žamberskému. Nemůžeme se však ubránit otázkám, které v nás tento postup vyvolává: Nakolik smysluplně a strategicky je plán na výstavbu zimního stadionu ve skutečnosti připraven? Nakolik město spoléhá na ničím nepodloženou pomoc investora nesouvisejícího záměru? Zaráží nás, že by město plánovalo stadion bez finančního zajištění návazné infrastruktury (parkoviště, sjezd) a pokoušelo se ji následně vyměnit za povolení jiného záměru. Navíc dosud stále není rozhodnuto o dotaci na zimní stadion, nelze tedy v návaznosti na něj ani cokoli plánovat. Či dokonce spoléhat na nejistý výsledek dotačního řízení nezávislé instituce a riskovat tak absurdní stav, kdy město bude mít sjezd k plánovaném stadionu, ale nikoli stadion samotný.
Jakákoli změna využití území od sportu a rekreace směrem k využití komerčnímu může navíc zakládat do budoucna precedens pro potenciální obdobné záměry na sousedních pozemcích směrem k Líšnici. Areál Pod Černým lesem si město vyhradilo pro sport a rekreaci a úspěšně ho v tomto směru rozvíjí. Mělo by si jej tedy chránit a uchovat pomocí územního plánu i sousední plochy s takovým přípustným využitím, které nebude s funkcí areálu v přímém konfliktu.
Navrhovaná změna postrádá z hlediska udržitelného využití území, ale i z hlediska vlastních plánů města jakýkoli smysl. O změnu územního plánu žádá (z ekonomického pohledu zcela logicky) současný majitel pozemku a developer ho jako potenciální budoucí majitel zastupuje v jednání s městem. Nicméně město se při plánování využití jednotlivých ploch svého území nemůže a nesmí řídit pouze zájmy současných či budoucích majitelů pozemků. Musí vystupovat jako suverénní správce území a usilovat o jeho udržitelný rozvoj bez ohledu na partikulární zájmy majitelů pozemků. Vztahy se svými obyvateli a majiteli strategicky významných pozemků musí město dlouhodobě proaktivně rozvíjet, nikoli pouze pasivně předcházet jejich zhoršení ústupky jejich soukromým zájmům. Své záměry musí město plánovat koncepčně, s rozvahou a ve vazbě na okolní území. Nikoli nahodile a spoléhat při tom na to, co mu bez jakékoli záruky slíbí investor, který má s vedlejším pozemkem svůj naprosto odlišný záměr, i když to může vypadat na první pohled pro město ekonomicky výhodně.
Jakkoli může být aktuální situace vzhledem k odlišným zájmům současných majitelů pozemků (vč. města) komplikovaná, nelze ji vnímat pouze ve světle současného stavu. Situace se může v budoucnu radikálně změnit spolu s vlastnictvím pozemků a záměry jejich majitelů. Nelze tedy přihlížet pouze k aktuálním zájmům majitelů, ať už budoucích či současných. Je třeba vnímat území z komplexnější perspektivy jeho potenciálu pro budoucí rozvoj města a prospěchu jeho obyvatel.
Město si prostřednictvím územního plánu a dalších nástrojů má určovat pravidla hry, nikoli si je nechávat diktovat někým, kdo usiluje na jeho území o uskutečnění vlastních záměrů.
2. Výrazně naroste dopravní zátěž
Výstavbou retail parku dojde k navýšení dopravy na již tak dopravně vytíženém úseku silnice I/11. Ta má primárně sloužit zejména dálkové a meziměstské dopravě a tranzitu a nemá být zbytečně zatěžována dopravou vyvolanou nákupní zónou. Z dostupných dopravních studií vyplývá, že nevhodně umístěné nákupní zóny nadměrně zatěžují komunikace plánované jako dopravní spojení nadregionálního významu vytvářením lokálních dopravních cílů a způsobují tím výrazné dopravní komplikace. Vytvořením nového dopravního cíle takového rozsahu Pod Černým lesem dojde ke zvýšení dopravní zátěže a to vzhledem k potřebě zásobování prodejen i v nočních hodinách. Umístění na samotném okraji města zvýší také dopravní zátěž v ostatních částech města, což je např. na nadměrně zatíženém Masarykově náměstí i jinde už jen těžko představitelné. Doprava do retail parku a z něj také vyvolá zpomalení dopravy u sjezdu ze silnice a s ním spojené další navýšení hlukové a emisní zátěže. To vše navíc nesmyslně v lokalitě, kterou město vyčlenilo a úspěšně rozvíjí jako sportovně-rekreační oblast. Vzhledem k plánovanému trasování obchvatu Žamberka lze v této lokalitě do budoucna očekávat zklidnění dopravy. Tento záměr jde však vyvoláním další dopravy naopak proti tomuto výhledovému zlepšení situace. Nevratně tak znehodnotí pozitivní dopady obchvatu na tuto lokalitu i celé město. Dojde také k narušení pěší dopravy na cestě za stadionem, viz níže.
3. Záměr poškodí životní prostředí a krajinný ráz
Výše zmíněná doprava i další provoz retail parku negativně ovlivní životní prostředí v dané lokalitě bezprostředně sousedící se sportovně-rekreačním areálem hlukem, prachem a odpadky běžnými z okolí těchto prodejen. Dalšími negativními dopady budou zvýšení podílu zpevněných ploch a s ním související zhoršení mikroklimatických a odtokových poměrů, ztráta zemědělské půdy, ohrožení biotopů živočišných a rostlinných druhů v přírodním parku Orlice a potenciální narušení funkce prvků ÚSES (zejména blízkého nadregionálního biokoridoru), dopravou způsobený hluk a prach.
Retail park svou unifikovanou podobou výrazně naruší krajinný ráz tvořený okolními lesy, poli a parkem a trvale poškodí charakter této dlouhodobě úspěšně budované odpočinkové zóny města. Jeho vzhled také lokalitu pohledově znehodnotí rekreantům i cyklistům využívajícím blízkou cyklostezku. V neposlední řadě je také cesta za fotbalovým stadionem oblíbenou vycházkovou trasou místních vyznačenou i v oficiálních městských pláncích*. Kromě jejího pohledového znehodnocení a znečištění se také dále naruší plynulost pěší dopravy výrazným navýšením dopravy na silnici I/11.
*Viz Výletní okruh městem: http://www.zamberk.cz/index.php?ids=305
4. Chybí představa o rozvoji maloobchodu ve městě
Není zřejmé, že by město mělo jakkoli zmapovány potřeby dalších nákupních ploch jakéhokoli druhu. Chybí také strategie jejich rozvoje, nemluvě o vlivech takové strategie na urbanistický a socioekonomický rozvoj města.
Chápeme lidskou potřebu výhodně nakupovat. Vhodně rozmístěná pestrá nabídka obchodů je bezesporu jedním z předpokladů správně fungujícího města a kvality života jeho obyvatel. Cestu k takové nabídce by ale město mělo činit adekvátními kroky a s pevným přesvědčením, že zvolená cesta skutečně k tomuto cíli vede. Tyto kroky nesmí jít proti smysluplnému využití jednotlivých území města, nesmí poškozovat potenciál rozvoje města ani zájmy jeho obyvatel.
Město by mělo mít jasnou představu o potřebách dalších nákupních ploch a o tom, jak chce maloobchod rozvíjet s ohledem na místní podnikatele a život ve městě. Dokud takovou představu nemá, lze umisťování dalších velkoplošných prodejen vnímat jako nezodpovědný hazard s ekonomickým životem města, jeho podnikatelů i jejich zákazníků.
5. Spolupráce s veřejností není dostatečná
Město bezesporu splnilo všechny zákonné požadavky na pořízení změny územního plánu. Není pochyb o odbornosti všech zapojených orgánů městského úřadu ani o správnosti jejich postupů. Nepovažujeme ovšem za dostatečné, aby se záměr takového významu a rozsahu projednával s veřejností pouze v právně vyžadovaných rámcích a nezbytně nutném rozsahu. Vítáme poslední kroky města motivované snahou o vyšší informovanost občanů včetně jeho aktivní komunikace na sociálních sítích. Nemá-li však být vedení města a městský úřad pouhým schvalovacím strojem dodržujícím zákony, musí své obyvatele o významných záměrech ovlivňujících město a jeho chod na dlouhá období proaktivně informovat. A především je také aktivně zapojovat do rozhodování i nad rámec svých zákonných povinností. Rozhodování o tak významném záměru musí probíhat od začátku transparentně za účasti veřejnosti. To je ovšem možné pouze za předpokladu, že bude město veřejnost včas a srozumitelně informovat.
Projednávaná změna využití území je strategickou, dlouhodobou a především nevratnou změnou se spoustou negativních vedlejších efektů, které nejsou na první pohled zřejmé, přestože ovlivní budoucí směřování a rozvoj města na dlouhé roky dopředu. Dovolujeme si vás tedy požádat o důkladné zvážení všech našich argumentů. Děkujeme za váš čas věnovaný tomuto textu. Pevně věříme, že vaše rozhodování bude vedeno snahou o dlouhodobě udržitelný rozvoj města Žamberka a spokojený život jeho obyvatel.
S pozdravem a s důvěrou
Lukáš Lyer, Jan Hovádek, Zdeněk Bureš
za spolek Živý Žamberk
a níže podepsaní signatáři a signatářky petice
Aktuality k petici sledujte na naší facebookové stránce
Psát nám můžete na e-mail petice@zivyzamberk.cz
Author: spolek Živý Žamberk | 444 signatures
More >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
My, níže podepsaní,
nesouhlasíme se záměrem na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 mezi obcemi Dětřichov a Maletín, která je popsána níže v odstavci, a žádáme příslušné orgány, aby bylo od realizace předmětné stavby ustoupeno a záměry na budování dalších objektů mezi obcemi Dětřichov a Maletín zrušeny. Stavba se dotýká obyvatel Starého Města, Bíle Studně, Radišova, Třebářova, Dětřichova u Moravské Třebové, Petrušova a Moravské Třebové.
Předmětem petice je záměr na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 úseku Opatovice – Staré Město, jehož investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Záměr spočívá v těchto základních rysech:
a) Zábor 112 tisíc m2 zemědělské půdy nejvyšší kvality (I. třída ochrany zemědělského půdního fondu) v blízkosti Starého Města.
b) Výstavba velké odpočívky po obou stranách dálnice D35 s celkovou kapacitou 348 míst, kde většina parkovacích míst (200) je určena pro nákladní vozidla.
Nesouhlasíme se záměrem výstavby odpočívky z následujících důvodů:
a) Negativní dopad na kvalitu života v obci a přilehlých vesnicích.
b) Předložená studie posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) zlehčuje vlivy na životní prostředí, na faunu, která v této lokalitě žije a neuvádí aktuální informace.
c) Zábor velké plochy pozemků v I. třídě ochrany, které jsou pro svou vysokou kvalitu využívány zemědělsky.
d) Snížení množství vody v krajině z důvodu velké vyasfaltované plochy odpočívky, která nedovolí vsakování vody.
e) Zvýšení hlukové zátěže způsobené odpočívkou.
f) Zvýšení světelného smogu způsobené odpočívkou.
g) Zánik ploch pro výsadbu zeleně podél D35.
Petiční výbor ve složení:
Ing. Josef Gečnuk, nar. 9. 6. 1992, Moravská Třebová, Tovární 20, 57101
Bc. Ladislav Krejzek, Staré Město 303, 569 32
Dis. Sandra Sedláková, Staré Město 239, 569 32
Petiční výbor zastupuje Ing. Josef Gečnuk, Moravská Třebová, Tovární 20
Author: Josef Gečnuk | 149 signatures
More >Já níže podepsaný / podepsaná
Podporuji snahy o to, aby město Pardubice získalo jako svůj majetek území bývalého vojenského prostoru u řeky Chrudimky.
Podporuji záměr vytvořit v tomto území pro občany města klidovou, rekreační zónu – přírodní park.
Připojuji se k výzvě pardubickým politikům, aby se v této věci spojili a učinili maximum pro získání území do majetku města.
Přeji si, aby politici o všech jednáních s armádou k tomuto problému informovali průběžně a otevřeně veřejnost.
Author: Miroslav Seiner | 10 signatures
More >Vážený pane primátore,
Vážení zastupitelé,
Petr Ľuptovský a Michaela Ľuptovská obdrželi „Výzvu Zákaz užívání stavby“ ze dne 5.6.2015, vedený pod Sp.zn.: SÚ 26904/2015/Pa, Č.j.: MmP 34084/2015 u Magistrátu města Pardubic, Stavební úřad, Štrossova 44, Pardubice, 530 21.
Výše uvedenou Výzvou Magistrát města Pardubice, stavení úřad, vyzval Petra Ľuptovského a Michaelu Ľuptovskou k ukončení užívání stavby rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ na pozemku parc.č. 507/1 k.ú. Pardubice, konkrétně jejích částí; ocelové konstrukce zastřešení restaurace vč. zimní zahrady, přístavby se sprchou, skladu na zahradní nábytek, oplocení, které jsou provedeny bez rozhodnutí nebo opatření stavebního úřadu. Užívání nepovolených staveb bude ukončeno ihned po obdržení této výzvy do doby rozhodnutí ve věci legalizace nebo odstranění stavby, pod pokutou až do výše 1.000 000 Kč.
Dne 18.6.2015 vydal Magistrát města Pardubice, stavební úřad, „Oznámení o zahájení řízení“ o odstranění nepovolené stavby. Výzva i Oznámení o zahájení řízení jsou bez možnosti odvolání.
Vlastníci občerstvení mají uzavřenou dlouhodobou platnou smlouvu s městem Pardubice.
S úmyslem uzavřít rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ zásadně nesouhlasíme. Dovolujeme si obrátit se na vás se žádostí, abyste se s veškerou vážností zasadili o neprodlené znovuotevření rychlého občerstvení „U Ľupťáka“ beze změny vlastníka a tak, aby opět sloužil nám, Pardubákům.
13 let si obyvatelé a návštěvníci Pardubic chodí sednout do tohoto zařízení na občerstvení. Nabízený sortiment je bohatý, vyhovující a za krásné lidové ceny. Obsluha je příjemná a vstřícná. Podnik slouží dospělým i dětem. Občerstvení je vyhledávanou turistickou atrakcí města. Za 13 let provozu na něj nebyla jediná stížnost!
Současný tlak na odstranění zařízení je objektivně nedůvodný, nespravedlivý a nepřijatelný. Je nepochopitelné, že dosud nedošlo k nápravě. Nechceme, aby se něco podobného opakovalo komukoli z nás! Proto je třeba tento stav ihned napravit a vyvodit odpovědnost vůči těm, kdo jej zavinili.
Author: Luboš Fošnár | 386 signatures
More >Důrazně protestujeme proti vybudování písníku u Lázní Bohdaneč. Těžba štěrkopísku by poškodila obyvatele sousedních obcí.
„Asi šest rodinných domků by bylo v úplné blízkosti vody, velmi blízko jsou i řadovky a další domy. Lidé mají strach ze zvýšení vodní hladiny. Nikdo další tu nebude chtít bydlet, ceny pozemků klesnou," tvrdí starostka Černé u Bohdanče Lucie Panchártková. Nesouhlasíme také se záborem zemědělské půdy, kde se může rozvíjet zemědělství. Nepřejeme si ani zvýšení prašnosti, ani zvýšení nákladní dopravy. Silnice druhé třídy 333 mezi Živanicemi a Lázněmi Bohdaneč je už teď v dezolátním stavu a zvýšený provoz nákladních aut by ji ještě zhoršil.
Žádáme zastupitele Lázní Bohdaneč, aby těžbu štěrkopísku jednoznačně odmítli.
foto: rozhlas.cz
Author: Martin Bláha | 18 signatures
More >Lesy České republiky hodlají vykácet desítky buků v přírodní rezervaci Psí kuchyně nedaleko České Třebové.
Toto rozhodnutí, které posvětili úředníci krajského úřadu v Pardubicích, je nezákonné. Rezervace spadá do soustavy Natura 2000 a její ochrana podléhá domácím i mezinárodním předpisům. Dříve existovala dohoda, podle které se v rezervaci měly kácet jenom nepůvodní smrky a modříny. Tím by místní buky dostaly více prostoru. Výsledek je ale opačný a pokáceny mají být právě buky. Kácení se týká oblasti, kde vyvádějí mláďata mořští orli, žijí mloci a rostou orchideje. Plánované kácení buků by tak výrazně ohrozilo dosavadní charakter přírodní rezervace. Proto proti němu důrazně protestujeme a žádáme hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického, aby postup svých úředníků zrušil a pomohl tak zachování Psí kuchyně v její současné podobě.
Petice bude zaslána hejtmanovi Pardubického kraje Martinu Netolickému.
Author: Vladimír Vítek | 132 signatures
More >Chceme mít krásné město, město plné slušných lidí město bez zbytečných problémů.
Nikdo, kdo má naše město rád, nemůže být spokojeni se situací, kdy se v parcích či v různých zákoutích Chocně objevují podnapilá nebo zfetovaná individua. Rozhodně to nedává našemu městu dobrou vizitku ani dobrý vzor dětem a dospívající mládeži.
Žádáme proto zastupitelstvo města Chocně, aby na svém příštím jednání 27. listopadu 2013 schválilo vyhlášku, zakazující konzumaci alkoholu a jiných návykových látek na veřejných prostranstvích.
Author: Václav Nový | 7 signatures
More >