Důvodem petice je podpora Mgr. Petry Kytkové ve sporu s vedením školy a stížnost na ředitele ZŠ Peruc ve věci řešení této záležitosti. Ředitel školy Mgr. Tomáš Hosnedl Mgr. Petru Kytkovou křivě obviňuje a zpochybňuje její mnohaletou pracovní praxi a vzdělávací postupy.
Mgr. Petra Kytková a asistentka Andrea Vavřinová byly bez řádných důkazů obviněny a postiženy za údajné sebepoškozování problematického žáka 7. třídy během jejich vyučovacích hodin. Podle informací, které se ihned rozšířily mezi rodiči, jsou tyto dvě jmenované zaměstnankyně osočovány vedením školy ze skutků, které nebyly prokázány nebo je jejich podstata velmi vágní. Dále jsou osočovány z nekvalitní výuky a špatných vztahů s dětmi.
Protestujeme proti výslechům dětí ze sedmé třídy, při kterém byly nuceny ředitelem školy hodnotit lidské kvality paní učitelky Mgr. Kytkové a paní asistentky Vavřinové. Spolužáci o incidentu spolužáka vůbec nevěděli. Nebyly na něj ani dotazováni. Rodiče nebyli o těchto výsleších vůbec informováni. Přestože děti mají své učitelky rády, v následných vytýkacích dopisech se objevilo opačné hodnocení a učitelky byly ihned postiženy i finančně.
Z pohledu rodičů jsou pedagogické kvality paní učitelky Mgr. Petry Kytkové na velice dobré úrovni, její výuka je pro žáky přínosem. Svým přístupem vzbuzuje v žácích zájem o učivo, její hodiny jsou obsažné, zajímavé a každopádně pro děti zajímavé a poučné. Děti považují paní učitelku za přísnou, ale spravedlivou a žáci, kteří již školní docházku dokončili, zúročují nejen na středních školách znalosti, které jim paní učitelka Kytková předala, a to především v matematice. Je nápomocná dětem v doučovacích hodinách a připravuje je ve speciálních hodinách na přijímací zkoušky ke střednímu vzdělávání. Dětem se věnuje i v době svého volného času, pořádá s nimi výlety, exkurze či různé dobročinné sbírky. Děti se těchto aktivit rády zúčastňují.
Paní asistentka Andrea Vavřinová se chová k dětem velmi trpělivě a laskavě a pomáhá žákům zvládnout učivo ve všech předmětech.
Spolek rodičů při Základní škole v Peruci již zaslalo žádost o uklidnění situace zřizovateli, kterým je Městys Peruc. Od té doby bohužel došlo naopak k eskalaci napětí, a to už nejen na půdě Základní školy v Peruci, ale především na internetu a sociálních sítích. Lživé a štvavé články a jejich komentáře získávají podrobné informace přímo od vedení školy. Tato situace vnáší velkou nervozitu mezi žáky naší školy a do debat na těchto sítích se zapojují současní i bývalí žáci naší školy, kteří paní učitelky hájí a komentují situaci ve škole.
Obáváme se, že dobré jméno perucké školy je ve vážném ohrožení a hrozí hromadný odchod dětí především z vyšších ročníků, což by kromě poškození pověsti znamenalo také odliv finančních prostředků na činnost školy. Rodiče se obávají, že při odchodu paní Mgr. Kytkové dojde ke zhoršení kvality vyučování především matematiky a tím zhoršené přípravě k přijímacím zkouškám na střední školy. Stávající situace vyvolává velký stres nejen mezi dětmi a jejich rodiči, ale i mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy, kteří vidí, jakým způsobem se zachází s nepohodlnými zaměstnanci.
Spolek rodičů při Základní škole v Peruci žádá o vyřešení této situace. Navrhujeme stažení dle nás neopodstatněných vytýkacích dopisů adresovaných Mgr. Petře Kytkové a asistentce Andree Vavřinové a vrácení finančního ohodnocení, které si obě zaslouží. V opačném případě požadujeme odchod Mgr. Tomáše Hosnedla z pozice ředitele Základní školy v Peruci pro manažerské pochybení. Neuspokojivá personální situace na naší škole trvá pod jeho vedením již několik let, během nichž došlo k odchodu několika kvalitních učitelů především na druhém stupni.
Za Spolek rodičů při Základní škole v Peruci petiční výbor:
Helena Růžková, předsedkyně
Gabriela Trbušková Turková
Ing. Hana Volfová
Ing. Lenka Tůmová
Kateřina Grundová
Daniela Charvátová
Markéta Krichová
Eva Rytinová
V Peruci dne 5. května 2024
Author: Helena Ruzkova | 227 signatures
More >Pan učitel Mainx učí na naší škole dva roky, kdy se stal záchranou pro nynější třetí ročníky. Jejich první rok s češtinou byl ve znamení improvizace, kvůli absenci paní učitelky Růžičkové a jejím náhradníkům.
Teprve s příchodem pana učitele Mainxe dostaly hodiny češtiny smysl a žáci našli v předmětu zalíbení. Se svým zápalem pro český jazyk a literaturu je schopen žáky nadchnout do daného tématu, diskutovat s nimi a předávat užitečné vědomosti, na základě nejvyššího vzdělání, kterého lze dosáhnout. I přes časovou vytíženost a stres společně s paní učitelkou L. A. Mikulovou zorganizoval hodiny navíc pro nadšence poezie. Studentům vychází vstříc, rozšiřuje jim obzory přehledem o kulturním dění obecně a také jako člověk je pro naši školu nepostradatelný.
Máme za to, že setrvání pana učitele Mainxe na naší škole je zásadní nejen pro třetí ročníky, které příští rok maturují, ale velkým přínosem pro všechny studenty. Nesouhlasíme s negativním postojem vedení školy vůči němu a žádáme, aby na naší škole setrval.
Pokud jste student, zaměstnanec školy nebo rodič a není vám lhostejný přístup vedení školy, můžete svou podporu panu učiteli Mainxovi vyjádřit podpisem této petice.
Author: Ester Halamíčková | 115 signatures
More >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Author: Jan Sychra | 4286 signatures
More >Jsme znepokojeni současnou situací v Nemocnici Boskovice, která se za poslední rok zhoršila. Zakladatel Město Boskovice neposkytuje k aktuálnímu stavu, ani k budoucnosti nemocnice, dostatečné informace.
Požadujeme zachování co největšího rozsahu zdravotní péče, zejména pak obnovení a zajištění plnohodnotného fungování dětského oddělení, které se v žádné jiné nemocnici v regionu nenachází a zároveň je stěžejní pro zachování provozu porodnice.
Financování boskovické nemocnice při udržení odbornosti a kvality péče, rostoucím nárokům lékařů je pro město velikosti Boskovic stále obtížnější. Vyzýváme představitele města Boskovice, představitele Jihomoravského kraje, aby učinili kroky k převodu nemocnice pod JMK bezodkladně, a to při zachování co největšího rozsahu zdravotnických služeb.
Petiční výbor:
Mgr. Dagmar Hamalová, Nerudova 30, 680 01 Boskovice
Olga Slezáková, Sebranice 44, 679 31 Sebranice
Bc. Marie Zouharová, Bedřicha Smetany 26, 680 01 Boskovice
Výbor zastupuje: Mgr. Dagmar Hamalová
Author: Barbora Palánová | 120 signatures
More >PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)
My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.
Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).
Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.
Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.
Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.
Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:
zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku,
a další
Author: Michal Vonderka | 1356 signatures
More >Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:
Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo.
Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla.
Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.
Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.
My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.
Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf
Author: Zvířata Nejíme | 35855 signatures
More >Měly by mít na ZŠ přístup nevládní organizace prezentující tam své politické či ideologické postoje? Např. organizace Člověk v tísni má programy pro školy, kde se téma migrace líčí naprosto nekriticky a jednostranně. Myšlenka míru, je zejmě sprosté slovo. Podobně začíná do škol pronikat propagace radikálních klimatických opatření a desítek genderů. Pod snímky zaštiťující sport, je prezentován návod na tranzici (změnu) pohlaví. Rodičům je odmítáno právo na informace. Některé státy přístup těchto organizací do škol již regulují. Např. v Polsku nový zákon školám ukládá povinnost opatřit si od rodičů nezletilých žáků písemný souhlas k tomu, že se mohou jejich děti účastnit výuky pořádané neziskovými organizacemi. Na Floridě schválili pro změnu zákon, který ve školách omezuje výklad genderové ideologie.
Author: Andrea Berger | 10 signatures
More >Mnozí distributoři balených nápojů, v čele s Coca-Cola, začali plastovým lahvím přidělovat neoddělitelná víčka. K tomuto kroku přistoupili zřejmě v dobré víře, aby uživatelům těchto nápojů víčka nepadala na zem či se neztratila. Bohužel však provedení nebylo úplně šťastné. Víčka se při otevírání velmi snadno utrhnou, čímž vzniknou ostré útržky plastu, o které je možné se poranit při manipulaci s lahví či při konzumaci nápoje. Ostré výčnělky vznikají jak na zbytku víčka na lahvi, který ani nelze odstranit, tak na víčku samotném. Tento design víčka je ve skutečnosti nepraktický i pokud se víčko podaří neutrhnout. Při konzumaci pak překáží u úst. Z tohoto důvodu vyzýváme distributory nápojů v ČR, aby tato víčka zrušili a vrátili se k původnímu designu. Děkujeme předem za návrat k bezpečným víčkům.
Author: Jan Baron | 30 signatures
More >My, níže podepsaní,
žádáme orgány veřejné moci, aby se zasadily o dostupné sociální služby pro děti s postižením a jejich rodiny ve Středočeském kraji.
Může se zdát, že téma pomoci dětem s postižením se týká poměrně malého počtu lidí. Ve skutečnosti je to ale téma, na kterém záleží většině z nás. Vždyť dostupnost služeb pro děti s postižením je vizitkou nás všech. Rodiny by na péči neměly být samy!
Aktuální situace:
Ve Středočeském kraji žije bezmála 4 000 dětí se zdravotním postižením, které jsou ve svém životě závislé na osobní pomoci. Kvůli nedostupnosti vhodných sociálních služeb tak zůstává péče o děti obvykle jen na bedrech rodiny. Skloubit takovou péči se zaměstnáním, péčí o další sourozence a dalšími povinnostmi bývá zpravidla velmi náročné, mnohdy až za hranicí možností. Rodiny se tak velmi často potýkají s finančními problémy a společenskou izolací. Absence času na odpočinek a obnovu sil vede k dlouhodobému stresu a prohlubování již tak náročných podmínek, ve kterých rodina žije.
Děti se zdravotním postižením by měly mít možnost ŽÍT TAK, JAK JE pro většinu jejich vrstevníků BĚŽNÉ: chodit do školy, bydlet s rodinou, trávit volný čas mezi kamarády, rozvíjet se, ... A právě sociální služby jim v tom mohou výrazně pomoci!
Navíc, zajištění dostupných služeb na míru každému dítěti s postižením umožňuje pečujícím rodičům pracovat, pečovat o sourozence a udržovat rodinné i přátelské vztahy.
Tak PROČ jsou sociální služby aktuálně nedostupné, nebo ohrožené nedostupností?
Ve Středočeském kraji jsou obecně služby pro děti se zdravotním postižením zastoupeny velmi málo a nerovnoměrně (v některých okresech je pouze 1 služba).
Způsob financování terénních služeb (např. osobní asistence) nezohledňuje jejich spádovost a dojezdové vzdálenosti. Služby, které dojíždí za dětmi a rodinami i několik desítek kilometrů (protože místně není dostupná žádná jiná služba), nemají v dotacích z veřejných zdrojů zvýšené náklady nijak zohledněny. Jsou tak nuceny dofinancovávat náklady ze soukromých zdrojů, a/nebo omezovat dojezdovost služby a snížit tak okruh rodin, pro které je pomoc dostupná.
Stávající systém příspěvku na péči je nevyhovující a má své výrazné limity. Díky tomu nejsou u řady dětí s postižením adekvátně posouzeny jejich skutečné potřeby a situace, ve kterých se nacházejí (tzn. kolik podpory a jak náročnou péči potřebují). Výše příspěvku na péči, který může rodina využít na nákup služeb, je pak zcela nedostatečná.
Poskytovatelé služeb jsou pod tlakem MPSV / krajského úřadu nuceni k navyšování úhrad za služby (zdražování cen za terénní a ambulantní služby), aniž by s tím šlo ruku v ruce zvyšování příspěvku na péči a jeho valorizace.
DĚKUJEME, ŽE VÁM TO NENÍ JEDNO!
Jak s peticí naložíme?
Předáme ji Krajskému úřadu Středočeského kraje.
Iniciujeme osobní jednání se zástupci Kraje.
Zvýšíme tlak na dostupnost služeb pro děti s postižením a jejich rodiny.
Zvýšíme tlak na zlepšení financování terénních služeb ve Středočeském kraji.
Organizátor petice: Rytmus Střední Čechy, o.p.s.
http://www.rytmusstrednicechy.cz/
Jsme regionální nezisková organizace, které velmi záleží na tom, aby děti a dospělí s postižením žili běžný život v přirozených podmínkách. A pokud k tomu potřebují podporu, tak aby ji měli skutečně dostupnou – v potřebné kvalitě i rozsahu (zkrátka „šitou na míru“).
Umožňujeme dospělým i dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám žít tak, jak je pro většinu jejich vrstevníků běžné. Usilujeme o naplněný a důstojný život lidí s postižením. Přispíváme k vyšší kvalitě jejich života.
Už 20 let.
Author: Rytmus Střední Čechy, o.p.s. | 140 signatures
More >