Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání 13 signatures remaining 99987

Petice pro záchranu lázní, hotelů, penzionů, restaurací a veškerého drobného podnikání

Na počátku pandemie se hovořilo o tom, že v první linii této pandemie a jejich krizových opatření se to nejvíce dotkne cestovního ruchu a odvětví na něho napojených. Po 14-ti dnech veškerých opatření, které respektujeme a přímo souvisejí s touto pandemií, se ale s velikou lítostí dozvídáme, že veškerá podpora státu míří pouze na velké podniky. Kdekoliv na světě při rozboru ekonomické situace státu se jasně dozvídáme, že ekonomiku státu drží NE velké podniky, ale drobné a střední podnikání. V součastné době je situace taková, že cestovní ruch a jeho opravdu nulové příjmy jsou zapomenuty včetně ostatních odvětví jako jsou třeba například kadeřnictví, cukrárny, taxi služby, hrady, zámky, a podobně zavřeny, ale například Deza Valašské Meziříčí funguje normálně. Připadá Vám normální, že penzion či lázně, kde se za den protočí 30 - 50 lidí vyjímečně liší od výrobní fabriky, kde denně přijde do práce 2000 lidí? Podpořte podpisem petici za normální fungování drobných firem a podniků a nebo adekvátní finanční podpoře státu těmto podnikům, které jako jedinné v této pandemii zkončili ze dne na den s 0 Kč příjmem...Chceme pouze touto peticí rovnoprávnost v příjmech velkých firem, které dodnes mohou bez problémů fungovat a firem, které z nařízení vlády byly ze dne na den odříznuti od 100% svých příjmů. Důvodem k této petici bylo dnešní 23.3.2020 vyjádření projektu Covid 1( o kterém jsme ani nevěděli), že 15 miliard je již vyčerpáno... toto hovoří dle našeho názoru za vše

 

 

Author: Radek Žíla | 13 signatures

More >
Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice 43 signatures

Zjednosměrnění části Mrkvičkovy ulice

Po přímých a opakovaných zkušenostech s dopravní situací v ulici Mrkvičkova v Praze - Řepích chci zlepšit bezpečnost a plynulost provozu a v případě možnosti i kapacitu parkování v horní části této ulice. 

Stoupavý úsek Mrkvičkovy ulice je na celém sídlišti Řepy z hlediska bezpečnosti provozu nejnebezpečnější. V místě přecházejí děti při cestě do školy a ze školy. Auta se potkávají v relativně vysokých rychlostech, v zatáčce či v prudkém stoupání, kde je v takovém případě nutné uvolnit cestu shora jedoucímu autu couváním. Někdy se kvůli tomu podaří vyjet kopec až na několikátý pokus. Někteří řidiči navíc nepřizpůsobují rychlost jízdy místním podmínkám (oficiálně je zde i přes nebezpečnost úseku neomezená rychlost 50 km/h) a vznikají pravidelně nebezpečné situace. Ještě horší je situace v zimě, pokud na vozovce leží sníh, nebo je namrzlá. Většina podobných ulic v řepském sídlišti jsou jednosměrné: Španielova, Bendova, Vondroušova, část Socháňovy, Nevanova i Laudova.

1. Požaduji přeměnit horní část ulice Mrkvičkova (cca od č. p. 1353) směrem ke křižovatce s ulicí Zívrova (případně i Součkovy ulice) na komunikaci s jednosměrným provozem směrem dolů (kvůli bezpečnější dopravě v zimních měsících).

2. Pro úsek Mrkvičkovy ulice mezi křižovatkou s ulicí Zívrova a ČP 1353 požaduji snížit povolenou rychlost na 30 km/h.

3. Podporuji vytvoření alespoň v části budoucího jednosměrného úseku šikmých parkovacích stání s možností částečného stání na chodníku.

Author: Michal Šíma | 43 signatures

More >
Zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun 12 signatures remaining 138

Zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

Petice za zklidnění provozu, bezpečnost chodců a omezení nákladní automobilové dopravy nad 12 tun ve městě Lázně Bělohrad.

Příjemce: Městský úřad Lázně Bělohrad

Tvůrce: Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad

 

Vážený pane starosto,

Obracíme se na Vás jako obyvatelé města Lázně Bělohrad, především ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej s otevřeným dopisem – peticí, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací ve městě po zavedení zpoplatnění silnic I.třídy.

V posledních dvou měsících jsme zaznamenali zhoršení dopravní situace v našem městě. Týká se to zejména ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej.

Zhoršení situace spočívá v několika aspektech :
- silnice 2. třídy je využívána nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Hlavním problémem je, že silnice 2. a 3. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem je, že silnice č. 284 prochází lázeňským územím, kamiony projíždí přímo pod okny lázeňských domů (hotel Grand, hotel Janeček, vila Karluška, vila Stefanie, penzion Věžička a hotel Bohumilka);
- kamiony jezdí zároveň přes železniční přejezd a po nově zrekonstuované silnici v ulici Kotykova alej;
- kamiony projíždí pod okny blízko stojící mateřské školy.

V důsledku toho dochází zejména k ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem komunikace a to zejména z důvodu hlučnosti a kouřivosti kamionů. Dále dochází ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech! Snížení kvality života všech, zejména pak v ulicích Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej není také zanedbatelné.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abyste situaci začali řešit. Dle našeho názoru existuje několik efektivních způsobů řešení, které by měly vést k zákazu a omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do města:
- umístění dopravního značení „Zákaz vjezdu NA nad 12 tun“ na trase Miletín – Lázně Bělohrad (část úseku silnice II. třídy číslo 284) a na trase Lázně Bělohrad – Jičín (celý úsek silnice II. třídy číslo 501),
- častější kontrola orgánů Policie ČR v našem městě ohledně dodržování zákazu vjezdu NA nad 12 tun.

Měli bychom začít vyvíjet tlak na Krajský úřad v Hradci Králové, Odbor dopravy v Jičíně a rovněž Policii ČR v Jičíně, která se k návrhu umístit zákazové značky staví odmítavě.

Tento otevřený dopis – petice je adresována zejména panu starostovi a zastupitelům města Lázně Bělohrad.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskusi na toto téma na některém ze zasedání zastupitelstva. Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Za obyvatele města Lázně Bělohrad

Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad

Author: Alena Timková | 12 signatures

More >
Chceme vlaky na Kozí dráhu 515 signatures

Chceme vlaky na Kozí dráhu

My, níže podepsaní občané podporujeme:

Obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

A žádáme:

* Správu železnic, aby dle zákonem daných povinností uvedla Kozí dráhu do provozuschopného stavu a umožnila dopravcům provoz osobních i nákladních vlaků.

 

* Ústecký kraj a Ministerstvo dopravy, aby veřejně podpořili obnovení železničního provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova.

 

Snaha zlikvidovat železniční trať Děčín – Oldřichov u Duchcova se výrazněji projevuje od roku 2007. Hlavní argument pro její zrušení (popř. aktuálně nahrazení cyklostezkou či v minulosti dálničním přivaděčem) zní, že trať je „opuštěná/neprovozovaná“. Dopravcům je však protizákonně znemožněno na ní osobní i nákladní vlaky provozovat.

Letošní objednávku více než tří set pravidelných sezónních osobních vlaků dopravce KPT rail manažer infrastruktury Správa železnic neakceptuje. Dle vyjádření tiskového mluvčího odstraňování náletové vegetace není předzvěstí blížícího se návratu vlaků. Smyslem průřezů je určení předpokládaných nákladů na zprovoznění (očekávejme stovky milionů), které bude následně (někdy) schvalovat komise Ministerstva dopravy.

Drážní úřad požadavek obnovení železničního provozu podporuje (16. 1. 2020): „Zastavení provozování drážní dopravy podle § 38 zákona o dráhách a omezení provozování drážní dopravy podle § 23b , popř. § 23c zákona o dráhách neznamená, že provozovatel dráhy nezajistí svojí povinnost stanovenou § 22 odst. 1 písmeno a) zákona o dráhách. Současně vlastník dráhy, kterým je případě regionální dráhy Děčín hl.n. – Oldřichov u Duchcova na základě pověření také právnická osoba Správa železnic, státní organizace, IČO 709 94 234 má povinnost zajistit údržbu a opravu dráhy v rozsahu nezbytném pro její provozuschopnost a umožnit styk dráhy s jinými dráhami a dále pečovat o rozvoj a modernizaci dráhy v rozsahu nezbytném pro zajištění dopravních potřeb státu a dopravní obslužnosti území kraje (§ 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách).“

Pro krajské zastupitele by mělo být zásadním argumentem to, že dopravce na provoz sezónních vlaků nežádá veřejné finanční prostředky a vlaky plánuje provozovat na vlastní tzv. komerční riziko. Navíc v Ústeckém kraji již minimálně dvě k zániku odsouzené tratě svůj potenciál jednoznačně prokázaly.

S názorem Ministerstva dopravy (27. 2. 2020), že „uvedená dráha v současnosti neslouží k zajištění dopravních potřeb státu ani nezajišťuje dopravní obslužnost území kraje tedy důvod k naplňování ustanovení § 20 odst. 1 a 2 zákona o dráhách pominul“ nesouhlasíme!

 

Prosíme, pomozte vyvrátit mantru, že „o Kozí dráhu nikdo nestojí“. Podpořte svým podpisem úsilí o obnovení provozu na trati Děčín – Oldřichov u Duchcova proti nezákonnému jednání správců státního majetku.

 

Děkujeme za Vaši podporu,

Záhada lokálek, z. s. 

/zpracovatel petice/

Author: Andrea Primusová Primusová | 515 signatures

More >
Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů 1188 signatures

Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů

My, níže podepsaní, vyjadřujeme podporu kolektivu Jednotky sboru dobrovolných hasičů Děčín - Křešice a nesouhlasíme se záměrem primátora Hroudy, tuto jednotku zrušit.


Touto peticí apelujeme na zastupitele města Děčína, jejich svědomí a zdravý rozum, aby v zájmu obyvatel města a přilehlých obcí, nehlasovali pro zrušení jednotky, neboť oni jsou v současné situaci jediní, kteří toto rozhodnutí mohou zvrátit.


Nesouhlasíme s argumentací, že ke zrušení jednotky vedou ekonomické důvody, jejikož do dnešního dne nebyla zastupitelstvu předložena žádná koncepce, která by se zabývala hospodařením města, ve vztahu k jednotkám požární ochrany.


Nesouhlasíme s argumentem malého počtu výjezdů oproti sousedním jednotkám, neboť tato jednotka je kategorie JPO 5, což jí (narozdíl od sousedních JPO 3) předurčuje zejména k plnění úkolů na úseku ochrany obyvatel před katastrofami. Vzhledem k dynamicky se měnícím klimatickým podmínkám nemůže být pochyb o tom, že potřeba zásahů bude stoupat. Tomu ostatně nasvědčuje i nárůst počtu výjezdů za poslední dva roky. Za posledních dvacet let bylo město Děčín a jeho okolí zasaženy dvěmi ničivými povodněmi na řece Labi a několika náhlými záplavami na menších přítocích Labe, zapříčiněných přívalovými děšti. Rovněž s následky vichřic a sériemi lesních požárů, se potýkáme čím dál častěji.


Upozorňujeme, že ochota občanů vstupovat do řad dobrovolného hasičstva není samozřejmá a některé oblasti ČR již dnes pociťují nedostatek dobrovolných hasičů. Žádná podaná ruka, která chce dobrovolně a nezištně přispívat k obecnému blahu, by neměla být odmítána.

 

Dříve vynaložené náklady na výcvik, školení a vystrojení dobrovolných hasičů, budou jejich zrušením promrhanými prostředky. Nehledě na fakt, že členové jednotek si často svépomocí a z vlastních kapes udržují zastaralou požární techniku, která jim byla městem svěřena. Naproti tomu případné znovuobnovení jednotky, by bylo obtížné a nesmírně nákladné.

Author: Petr Tobiáš | 1188 signatures

More >
Petice za rychlé řešení přemostění železnice v Chuchli 413 signatures remaining 587

Petice za rychlé řešení přemostění železnice v Chuchli

Městskou částí Velká Chuchle prochází železniční koridor na trase Praha – Beroun – Plzeň. Tento úrovňový přejezd je nebezpečný, často dochází k ohrožení bezpečnosti vozidel i chodců.  Je vydáno nepravomocné územní rozhodnutí na nadjezd. Vydání tohoto Územního rozhodnutí předcházelo zadání investora SŽDC, vypracování projektu, projednání s dotčenými orgány.

Dne 16.12.2019 podala Městská část Praha – Velká Chuchle prostřednictvím najatého advokáta odvolání proti územnímu rozhodnutí na dlouhodobě připravovaný nadjezd přes trať.

Nesouhlasíme s jednáním vedení městské části, které jedná proti zájmům jejích občanů na zlepšení plynulosti dopravy přes železnici. Žádáme, aby z našich peněz nebyli placeni advokáti napadající stavby, které jsou ve veřejném zájmů občanů městské části.

Nesouhlasíme, aby byl názor úzké skupiny osob motivovaných osobními důvody (vlastnictví nemovitostí u plánovaného nadjezdu) a vedenými zastupitelem Melicharem prezentován jako postoj městské části. Litujeme, že starostka městské části jedná v zájmu této úzké skupiny osob a nikoli v zájmu voličů a občanů městské části.

Nadjezd železnice je nejrychlejší a nejlevnější řešení (tunel pod železnicí je 2 x dražší) a  může v dohledné době stát. Odpor proti němu z jakéhokoliv důvodu bude znamenat jen zhoršení dopravní situace a nekonečné kolony.

Nechceme další roky  stát v kolonách před závorami, nechceme riziko smrtelných nehod na přejezdu a vyzýváme vedení městské části, aby přestalo blokovat výstavbu železničního nadjezdu a hájilo veřejný zájem na bezpečnosti a plynulosti dopravy, namísto zájmů jednotlivců.

Nesouhlasíme s podáním odvolání do vydaného územního rozhodnutí na nadjezd železnice, podpisem této petice vyjadřujeme podporu  reálnému řešení nadjezdu, který má šanci v dohledné době vyřešit katastrofální situaci s dopravou ve Velké Chuchli namísto snění o podjezdu.

Author: Eva Flegelová | 413 signatures

More >
Připomínky  k  procesu  EIA - Dodatečné povolení areálu HP-Pelzer v Žatci 51 signatures

Připomínky k procesu EIA - Dodatečné povolení areálu HP-Pelzer v Žatci

Připomínky k procesu EIA

Spolek VPN 2016 z.s., zastoupen Ing. Ivanou Vírovou, IČ: 052 31 795

k dokumentaci záměru podle přílohy č. 4 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, v platném znění, k záměru v k.ú. Žatec s názvem „DODATEČNÉ POVOLENÍ AREÁLU HP-PELZER, ŽATEC“ zpracované spol. DP Eco-Consult s.r.o., zastoupené RNDr. Danielou Pačesnou, Ph.D., IČ: 287 66 300,vyjadřuje nesouhlasné stanovisko.

PŘIPOMÍNKY K PROCESU EIA, SPOLEK VPN 2016, z.s. níže, ve stručnosti:

 

1. DOKUMENTACE JE NEÚPLNÁ, NENÍ MOŽNÉ POSOUDIT VŠECHNY PODSTATNÉ VLIVY NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. Provoz Adler Pelzer Group, o. z. Žatec, HP-Pelzer s.r.o., Raisova 1187, 438 01 Žatec, IČ: 405 24 604 na katastrálním území Žatec není v dokumentaci k procesu EIA dostatečně podrobně specifikován. Ve veřejném zájmu žádáme dokumentaci doplnit o hodnocení všech zdravotních rizik. Požadujeme dokumentaci doplnit o srozumitelnější formu popisu používaných směsí látek z hlediska charakteristiky jejich možných dopadů na zdraví, život, životní prostředí a venkovního ovzduší. Žádáme doplnit vč. monitoringu vlivů provozu na zdraví, život, životní prostředí a venkovní ovzduší.

 

2. NESOULAD S ÚZEMNÍM PLÁNEM MĚSTA ŽATEC (dále jen „ÚP Žatec“). RAISOVA ulice se rozkládá na pozemku p. č. 2712/2 v katastrálním území Žatec. Nyní je užívána a uzavřena jako areálová účelová komunikace. Raisova ulice je v platném ÚP Žatec zařazena do ploch "VEŘEJNÁ PROSTRANSTVÍ", která musejí být veřejně přístupná. Využití průmyslová výroba a skladování je na plochách Veřejná prostranství („VP“) - nepřípustné.

 

3. NADMĚRNÉ ZATÍŽENÍ LOKALITY HLUKEM Z DOPRAVY. Stávající lokalita je nadměrně zatížena hlukem ze silniční dopravy. Podle názorů odborníků i soudů, není možné do takto zatíženého území umisťovat další zdroje hluku. Navržená protihluková opatření v dokumentaci nejsou dostatečně účinná. Žádáme nepřekračování hygienických limitů hluku.

 

4. V DOKUMENTACI CHYBÍ POSOUZENÍ PROVOZU SE STÁVAJÍCÍ EXPEDIČNÍ HALOU. Nedílnou součástí provozu areálu fy HP-Pelzer v Žatci je skladová hala v areálu bývalého výrobního závodu Šroubárna Žatec. Žádáme doplnit dokumentaci o posouzení provozu skladové expediční haly z hlediska dopadů na zdraví obyvatel a životní prostředí.

Author: Ivana Vírová | 51 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku