Petice proti retail parku v Žamberku Pod Černým lesem 444 signatures

Petice proti retail parku v Žamberku Pod Černým lesem

 
Petice proti změně územního plánu č. 4, měnící využití území v lokalitě Pod Černým lesem a zakládající možnost realizace retail parku 
 

 

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním  

 

 

V Žamberku dne 17. května 2021

 

Ing. Bc. Oldřich Jedlička, starosta města Žamberka a členové a členky Zastupitelstva města Žamberka
Masarykovo náměstí 166
564 01 Žamberk

Vážený pane starosto, vážené zastupitelky, vážení zastupitelé,

stojíte před rozhodnutím o schválení změny územního plánu č. 4. Tato změna by byla zásadním krokem k umožnění realizace retail parku, tedy nákupní zóny v lokalitě Pod Černým lesem. Tato změna a následná realizace záměru může ovlivnit Žamberk a jeho fungování na dlouhá léta dopředu. Na dobu, která násobně přesahuje vaše volební období, představuje výrazné období v lidském životě a ovlivní řadu osudů. Plně si uvědomujeme vaši těžkou pozici a celou řadu vlivů a zájmů, které musíte jako řádně zvolení zástupci a zástupkyně občanů města Žamberka pečlivě a zodpovědně vážit. Dovolte nám přesto, abychom se i my vyjádřili a vyslovili svůj

                                             nesouhlas

se změnou územního plánu č. 4 měnící využití území v lokalitě Pod Černým lesem a zakládající možnost realizace retail parku. 

Vyzýváme vás k neschválení výše uvedené změny,

případných dalších souvisejících změn i dalších kroků umožňujících nebo zakládajících jakoukoliv možnost takový záměr
v dané lokalitě realizovat.

 

Záměr v této lokalitě považujeme z níže uvedených důvodů za nevhodný a neslučitelný s udržitelným rozvojem města.

1. Změna využití území není v této lokalitě vhodná

Umístění retail parku je zcela v rozporu s dosavadním využitím území jako oblíbeného sportovně-rekreačního areálu nadregionálního významu a významně zkomplikuje také jeho další rozvoj v obtížně nahraditelné rovinaté lokalitě vhodné právě k rozvoji sportovišť. Kvalita ubytování v přilehlém autokempu i využití sportovních ploch budou výrazně poškozeny zvýšením negativních vlivů dopravy a provozu prodejen (viz níže). Rekreanti v blízkém hojně vyhledávaném autokempu budou rušeni také nočním zásobováním retail parku (hluk, znečištění ovzduší apod.).

Vnímáme žamberskou realitu a rozumíme tomu, že si vedení města od umožnění vzniku retail parku pravděpodobně slibuje benefity v souvislosti s plánovanou výstavbou zimního stadionu (usnadnění realizace sjezdu ze silnice ke stadionu, vybudování parkoviště apod.). Fandíme sportu a zvláště tomu žamberskému. Nemůžeme se však ubránit otázkám, které v nás tento postup vyvolává: Nakolik smysluplně a strategicky je plán na výstavbu zimního stadionu ve skutečnosti připraven? Nakolik město spoléhá na ničím nepodloženou pomoc investora nesouvisejícího záměru? Zaráží nás, že by město plánovalo stadion bez finančního zajištění návazné infrastruktury (parkoviště, sjezd) a pokoušelo se ji následně vyměnit za povolení jiného záměru. Navíc dosud stále není rozhodnuto o dotaci na zimní stadion, nelze tedy v návaznosti na něj ani cokoli plánovat. Či dokonce spoléhat na nejistý výsledek dotačního řízení nezávislé instituce a riskovat tak absurdní stav, kdy město bude mít sjezd k plánovaném stadionu, ale nikoli stadion samotný.

Jakákoli změna využití území od sportu a rekreace směrem k využití komerčnímu může navíc zakládat do budoucna precedens pro potenciální obdobné záměry na sousedních pozemcích směrem k Líšnici. Areál Pod Černým lesem si město vyhradilo pro sport a rekreaci a úspěšně ho v tomto směru rozvíjí. Mělo by si jej tedy chránit a uchovat pomocí územního plánu i sousední plochy s takovým přípustným využitím, které nebude s funkcí areálu v přímém konfliktu. 

Navrhovaná změna postrádá z hlediska udržitelného využití území, ale i z hlediska vlastních plánů města jakýkoli smysl. O změnu územního plánu žádá (z ekonomického pohledu zcela logicky) současný majitel pozemku a developer ho jako potenciální budoucí majitel zastupuje v jednání s městem. Nicméně město se při plánování využití jednotlivých ploch svého území nemůže a nesmí řídit pouze zájmy současných či budoucích majitelů pozemků. Musí vystupovat jako suverénní správce území a usilovat o jeho udržitelný rozvoj bez ohledu na partikulární zájmy majitelů pozemků. Vztahy se svými obyvateli a majiteli strategicky významných pozemků musí město dlouhodobě proaktivně rozvíjet, nikoli pouze pasivně předcházet jejich zhoršení ústupky jejich soukromým zájmům. Své záměry musí město plánovat koncepčně, s rozvahou a ve vazbě na okolní území. Nikoli nahodile a spoléhat při tom na to, co mu bez jakékoli záruky slíbí investor, který má s vedlejším pozemkem svůj naprosto odlišný záměr, i když to může vypadat na první pohled pro město ekonomicky výhodně. 

Jakkoli může být aktuální situace vzhledem k odlišným zájmům současných majitelů pozemků (vč. města) komplikovaná, nelze ji vnímat pouze ve světle současného stavu. Situace se může v budoucnu radikálně změnit spolu s vlastnictvím pozemků a záměry jejich majitelů. Nelze tedy přihlížet pouze k aktuálním zájmům majitelů, ať už budoucích či současných. Je třeba vnímat území z komplexnější perspektivy jeho potenciálu pro budoucí rozvoj města a prospěchu jeho obyvatel.

Město si prostřednictvím územního plánu a dalších nástrojů má určovat pravidla hry, nikoli si je nechávat diktovat někým, kdo usiluje na jeho území o uskutečnění vlastních záměrů.

2. Výrazně naroste dopravní zátěž 

Výstavbou retail parku dojde k navýšení dopravy na již tak dopravně vytíženém úseku silnice I/11. Ta má primárně sloužit zejména dálkové a meziměstské dopravě a tranzitu a nemá být zbytečně zatěžována dopravou vyvolanou nákupní zónou. Z dostupných dopravních studií vyplývá, že nevhodně umístěné nákupní zóny nadměrně zatěžují komunikace plánované jako dopravní spojení nadregionálního významu vytvářením lokálních dopravních cílů a způsobují tím výrazné dopravní komplikace. Vytvořením nového dopravního cíle takového rozsahu Pod Černým lesem dojde ke zvýšení dopravní zátěže a to vzhledem k potřebě zásobování prodejen i v nočních hodinách. Umístění na samotném okraji města zvýší také dopravní zátěž v ostatních částech města, což je např. na nadměrně zatíženém Masarykově náměstí i jinde už jen těžko představitelné. Doprava do retail parku a z něj také vyvolá zpomalení dopravy u sjezdu ze silnice a s ním spojené další navýšení hlukové a emisní zátěže. To vše navíc nesmyslně v lokalitě, kterou město vyčlenilo a úspěšně rozvíjí jako sportovně-rekreační oblast. Vzhledem k plánovanému trasování obchvatu Žamberka lze v této lokalitě do budoucna očekávat zklidnění dopravy. Tento záměr jde však vyvoláním další dopravy naopak proti tomuto výhledovému zlepšení situace. Nevratně tak znehodnotí pozitivní dopady obchvatu na tuto lokalitu i celé město. Dojde také k narušení pěší dopravy na cestě za stadionem, viz níže.

3. Záměr poškodí životní prostředí a krajinný ráz

Výše zmíněná doprava i další provoz retail parku negativně ovlivní životní prostředí v dané lokalitě bezprostředně sousedící se sportovně-rekreačním areálem hlukem, prachem a odpadky běžnými z okolí těchto prodejen. Dalšími negativními dopady budou zvýšení podílu zpevněných ploch a s ním související zhoršení mikroklimatických a odtokových poměrů, ztráta zemědělské půdy, ohrožení biotopů živočišných a rostlinných druhů v přírodním parku Orlice a potenciální narušení funkce prvků ÚSES (zejména blízkého nadregionálního biokoridoru), dopravou způsobený hluk a prach.

Retail park svou unifikovanou podobou výrazně naruší krajinný ráz tvořený okolními lesy, poli a parkem a trvale poškodí charakter této dlouhodobě úspěšně budované odpočinkové zóny města. Jeho vzhled také lokalitu pohledově znehodnotí rekreantům i cyklistům využívajícím blízkou cyklostezku. V neposlední řadě je také cesta za fotbalovým stadionem oblíbenou vycházkovou trasou místních vyznačenou i v oficiálních městských pláncích*. Kromě jejího pohledového znehodnocení a znečištění se také dále naruší plynulost pěší dopravy výrazným navýšením dopravy na silnici I/11.

*Viz Výletní okruh městem: http://www.zamberk.cz/index.php?ids=305

4. Chybí představa o rozvoji maloobchodu ve městě

Není zřejmé, že by město mělo jakkoli zmapovány potřeby dalších nákupních ploch jakéhokoli druhu. Chybí také strategie jejich rozvoje, nemluvě o vlivech takové strategie na urbanistický a socioekonomický rozvoj města.

Chápeme lidskou potřebu výhodně nakupovat. Vhodně rozmístěná pestrá nabídka obchodů je bezesporu jedním z předpokladů správně fungujícího města a kvality života jeho obyvatel. Cestu k takové nabídce by ale město mělo činit adekvátními kroky a s pevným přesvědčením, že zvolená cesta skutečně k tomuto cíli vede. Tyto kroky nesmí jít proti smysluplnému využití jednotlivých území města, nesmí poškozovat potenciál rozvoje města ani zájmy jeho obyvatel.

Město by mělo mít jasnou představu o potřebách dalších nákupních ploch a o tom, jak chce maloobchod rozvíjet s ohledem na místní podnikatele a život ve městě. Dokud takovou představu nemá, lze umisťování dalších velkoplošných prodejen vnímat jako nezodpovědný hazard s ekonomickým životem města, jeho podnikatelů i jejich zákazníků.

5. Spolupráce s veřejností není dostatečná

Město bezesporu splnilo všechny zákonné požadavky na pořízení změny územního plánu. Není pochyb o odbornosti všech zapojených orgánů městského úřadu ani o správnosti jejich postupů. Nepovažujeme ovšem za dostatečné, aby se záměr takového významu a rozsahu projednával s veřejností pouze v právně vyžadovaných rámcích a nezbytně nutném rozsahu. Vítáme poslední kroky města motivované snahou o vyšší informovanost občanů včetně jeho aktivní komunikace na sociálních sítích. Nemá-li však být vedení města a městský úřad pouhým schvalovacím strojem dodržujícím zákony, musí své obyvatele o významných záměrech ovlivňujících město a jeho chod na dlouhá období proaktivně informovat. A především je také aktivně zapojovat do rozhodování i nad rámec svých zákonných povinností. Rozhodování o tak významném záměru musí probíhat od začátku transparentně za účasti veřejnosti. To je ovšem možné pouze za předpokladu, že bude město veřejnost včas a srozumitelně informovat.

Projednávaná změna využití území je strategickou, dlouhodobou a především nevratnou změnou se spoustou negativních vedlejších efektů, které nejsou na první pohled zřejmé, přestože ovlivní budoucí směřování a rozvoj města na dlouhé roky dopředu. Dovolujeme si vás tedy požádat o důkladné zvážení všech našich argumentů. Děkujeme za váš čas věnovaný tomuto textu. Pevně věříme, že vaše rozhodování bude vedeno snahou o dlouhodobě udržitelný rozvoj města Žamberka a spokojený život jeho obyvatel.

 

S pozdravem a s důvěrou

Lukáš Lyer, Jan Hovádek, Zdeněk Bureš
za spolek Živý Žamberk

a níže podepsaní signatáři a signatářky petice



Aktuality k petici sledujte na naší facebookové stránce

Psát nám můžete na e-mail petice@zivyzamberk.cz

Author: spolek Živý Žamberk | 444 signatures

More >
Ne uzavření rychlého občerstvení  „U Ľupťáka“ 386 signatures

Ne uzavření rychlého občerstvení „U Ľupťáka“

Vážený pane primátore,
Vážení zastupitelé,
Petr Ľuptovský a Michaela Ľuptovská obdrželi „Výzvu Zákaz užívání stavby“ ze dne 5.6.2015, vedený pod Sp.zn.: SÚ 26904/2015/Pa, Č.j.: MmP 34084/2015 u Magistrátu města Pardubic, Stavební úřad, Štrossova 44, Pardubice, 530 21.

 

Výše uvedenou Výzvou Magistrát města Pardubice, stavení úřad, vyzval Petra Ľuptovského a Michaelu Ľuptovskou k ukončení užívání stavby rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ na pozemku parc.č. 507/1 k.ú. Pardubice, konkrétně jejích částí; ocelové konstrukce zastřešení restaurace vč. zimní zahrady, přístavby se sprchou, skladu na zahradní nábytek, oplocení, které jsou provedeny bez rozhodnutí nebo opatření stavebního úřadu. Užívání nepovolených staveb bude ukončeno ihned po obdržení této výzvy do doby rozhodnutí ve věci legalizace nebo odstranění stavby, pod pokutou až do výše 1.000 000 Kč.

Dne 18.6.2015 vydal Magistrát města Pardubice, stavební úřad, „Oznámení o zahájení řízení“ o odstranění nepovolené stavby. Výzva i Oznámení o zahájení řízení jsou bez možnosti odvolání.

Vlastníci občerstvení mají uzavřenou dlouhodobou platnou smlouvu s městem Pardubice.

 

S úmyslem uzavřít rychlé občerstvení „U Ľupťáka“ zásadně nesouhlasíme. Dovolujeme si obrátit se na vás se žádostí, abyste se s veškerou vážností zasadili o neprodlené znovuotevření rychlého občerstvení „U Ľupťáka“ beze změny vlastníka a tak, aby opět sloužil nám, Pardubákům.

13 let si obyvatelé a návštěvníci Pardubic chodí sednout do tohoto zařízení na občerstvení. Nabízený sortiment je bohatý, vyhovující a za krásné lidové ceny. Obsluha je příjemná a vstřícná. Podnik slouží dospělým i dětem. Občerstvení je vyhledávanou turistickou atrakcí města. Za 13 let provozu na něj nebyla jediná stížnost!

 

Současný tlak na odstranění zařízení je objektivně nedůvodný, nespravedlivý a nepřijatelný. Je nepochopitelné, že dosud nedošlo k nápravě. Nechceme, aby se něco podobného opakovalo komukoli z nás! Proto je třeba tento stav ihned napravit a vyvodit odpovědnost vůči těm, kdo jej zavinili.

Author: Luboš Fošnár | 386 signatures

More >
Petice za zachování integrity k. ú. Heřmanice u Králík a celé oblasti Králicka 151 signatures

Petice za zachování integrity k. ú. Heřmanice u Králík a celé oblasti Králicka

 

Podpisem petice vyjadřujeme důrazný nesouhlas s využitím pozemků v k. ú. Heřmanice u Králík k uspokojení územních nároků Polské republiky vůči České republice.

 

Důvody, které nás k tomuto kroku vedou:

 

   Státní hranice je v daném území vedena přirozeně, logicky, historicky a strategicky po hřebeni rozsochy Králického Sněžníku.

 

   Pozemky v předmětném k. ú. jsou nedílnou přirozenou, logickou a historickou součástí vesnice a jsou využívány jako komunikační prostor, k volnočasovým a rekreačním aktivitám, a především jsou obhospodařovány soukromými zemědělci, vyšlými z tradičních zemědělských rodin ze vsi Heřmanice.

 

   V příhraniční části k. ú. se nachází regionální biokoridor s místním biocentrem, jedná se o územní systém ekologické stability dle Zásad územního rozvoje Pardubického kraje a Územního plánu Králíky.

 

   Svažité pozemky jsou orientovány tak, že jsou zdrojem vody pro Lipkovský potok a pro Heřmanický potok, podél jehož břehů je celá vesnice Heřmanice rozložena. Zdůrazňujeme proto, že předáním části území jinému státu by veřejná správa České republiky přišla o kontrolu ekologie. Dotčení občané České republiky by tak velmi snadno mohli přijít o kvalitní zdroje vody a tím o zásadní a jednu z posledních výhod života na podhorském venkově - relativně dobré životní prostředí.

 

   Heřmanice u Králík jsou velmi malou vsí, stejně tak jako je malá oblast Králicka. Snahy o zmenšení jejich plochy vnímáme jako nežádoucí, narušující jejich historickou celistvost.

 

Většinu výše uvedených skutečností obsahoval již dopis adresovaný ministru vnitra (v kopii příslušnému odboru Ministerstva vnitra ČR) ze dne 15. prosince 2015, na který Osadní výbor Heřmanice neobdržel žádnou reakci.

 

Author: Petr Venzara | 151 signatures

More >
Petice proti vybudování velké dálniční odpočívky Staré Město (D35) 149 signatures remaining 451

Petice proti vybudování velké dálniční odpočívky Staré Město (D35)

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

My, níže podepsaní,

nesouhlasíme se záměrem na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 mezi obcemi Dětřichov a Maletín, která je popsána níže v odstavci, a žádáme příslušné orgány, aby bylo od realizace předmětné stavby ustoupeno a záměry na budování dalších objektů mezi obcemi Dětřichov a Maletín zrušeny. Stavba se dotýká obyvatel Starého Města, Bíle Studně, Radišova, Třebářova, Dětřichova u Moravské Třebové,  Petrušova a Moravské Třebové.

 

Předmětem petice je záměr na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 úseku Opatovice – Staré Město, jehož investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Záměr spočívá v těchto základních rysech:

a) Zábor 112 tisíc m2 zemědělské půdy nejvyšší kvality (I. třída ochrany zemědělského půdního fondu) v blízkosti Starého Města.

b) Výstavba velké odpočívky po obou stranách dálnice D35 s celkovou kapacitou 348 míst, kde většina parkovacích míst (200) je určena pro nákladní vozidla.

 

Nesouhlasíme se záměrem výstavby odpočívky z následujících důvodů:

a) Negativní dopad na kvalitu života v obci a přilehlých vesnicích.
b) Předložená studie posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) zlehčuje vlivy na životní prostředí, na faunu, která v této lokalitě žije a neuvádí aktuální informace.
c) Zábor velké plochy pozemků v I. třídě ochrany, které jsou pro svou vysokou kvalitu využívány zemědělsky.
d) Snížení množství vody v krajině z důvodu velké vyasfaltované plochy odpočívky, která nedovolí vsakování vody.
e) Zvýšení hlukové zátěže způsobené odpočívkou.
f) Zvýšení světelného smogu způsobené odpočívkou.
g) Zánik ploch pro výsadbu zeleně podél D35.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Josef Gečnuk, nar. 9. 6. 1992, Moravská Třebová, Tovární 20, 57101

Bc. Ladislav Krejzek, Staré Město 303, 569 32

Dis. Sandra Sedláková, Staré Město 239, 569 32

 

Petiční výbor zastupuje Ing. Josef Gečnuk, Moravská Třebová, Tovární 20

Author: Josef Gečnuk | 149 signatures

More >
Litomyšl - úprava hřiště Vodní Valy 128 signatures

Litomyšl - úprava hřiště Vodní Valy

Vážení zástupci města, zástupci nadace Proměny a autoři architektonického řešení, obracíme se na Vás s prosbou o zvážení úprav na dětském hřišti Vodní valy v Litomyšli. Jako rodiče chodíme na toto hřiště prakticky denně, nelze ovšem říci, že jsme návštěvníky spokojenými. Přesto nám vzhledem k absenci jiného vhodného hřiště v blízkém okolí nezbývá, než Valy navštěvovat.

 

Úvodem bychom rádi zdůraznili, že si vážíme práce, kterou na úpravách nábřeží odvedli autoři projektu Martin Rusina a Martin Frei, nápadů sochařů Dušana Záhoranského a Pavly Scerankové, a samozřejmě zdrojů poskytnutých nadací Karla Komárka Proměny. Přesto Vás musíme upozornit na několik nedostatků. Ty se týkají především (ne)bezpečnosti hřiště v případě menších – zhruba školkových a mladších děti. Z vlastní rodičovské zkušenosti samozřejmě víme, že odřená kolena a modřiny k dětskému věku patří. Nadto jsme si vědomi toho, že za bezpečnost (obzvlášť malých) dětí jsou vždy zodpovědní rodiče – proto s nimi čas na hřišti trávíme opravdu aktivně. Některé prvky na hřišti Vodní valy jdou ale karambolům (v horších případech i úrazům) spíše naproti, nepomáhá ani absence ohrazení směrem k silnici. Mnohdy je tak pro nás obtížné, například v momentě, kdy máme na hřišti dětí vícero, jim tuto bezpečnost zajistit.

 

Níže k jednotlivým nedostatkům:

 

Klouzačka: Obě přístupové trasy na klouzačku – dřevěný žebřík i kovové trubky – jsou pro malé děti velmi příkré. Nadto obě vedou na stejnou poměrně malou plochu, takže pokud lezou nahoru dvě děti zároveň, dochází ke kolizi. Další problém nastává v momentě, kdy si dítě na této malé ploše sedne – pak sedí centimetry od okraje a hrozí mu pád po zádech do trasy s trubkami. Protože je tato plocha navíc příliš vysoko, je pro rodiče obtížné dítě nahoře přidržet či mu jinak pomoci.

 

Pískoviště: Zde je podle nás nevhodně řešený okraj pískoviště – dřevěnými, ostrými a po dešti kluzkými hranami. Pro malé děti je tak poměrně obtížné se na/z pískoviště dostat a v případě uklouznutí i nebezpečné. Krom toho po tomto "hrazení" často přebíhají a skáčou starší děti, které při podklouznutí padají na děti v pískovišti nebo na samotné hrany.

 

Kolotoč: Tvar kolotoče je dle našeho názoru řešený nevhodně – cípy při otáčení naráží do točících (a kolem stojících) dětí. Ty vzhledem k jeho tvaru neumí dobře odhadnout, jak se ke kolotoči správně postavit.

 

Vstup na silnici: Protože hřiště není nijak ohrazené, děti (zabrané do hry) často vbíhají do ulice Vodní Valy. Zde vidíme problém hlavně v tom, že na ulici Vodní Valy není nijak výrazně opticky (nebo například obrubníkem) oddělený chodník od pruhu pro cyklisty a silnice a malé dítě tak nemá šanci rozlišit, kam až může zaběhnout. Chápeme, že klasické oplocení (tak jak tomu bylo u předešlého hřiště) by dobře nezapadlo do celkové koncepce prostoru. Řešením by ale mohla být i menší kamenná zídka, tak jak je tomu na kraji hřiště (směrem ke Komenského náměstí).

 

Vzhledem k výše uvedenému se nemůžeme ubránit dojmu, že na potřeby malých děti se zde příliš nemyslelo. Ostatně i z informační tabule je patrné, že pro děti dvou až tříleté byly původně navržené pouze dva herní prvky – pískoviště a lochneska. Až později přibylo sezení na pérech a trampolíny. Přesto Vás nyní žádáme o promyšlení dalších úprav tak, aby bylo hřiště pro malé děti ještě přívětivější a hlavně bezpečnější. Ostatně jsou to právě rodiny s nejmenšími dětmi, které mají nejvíc času toto hřiště navštěvovat – například i v dopoledních hodinách, kdy jsou starší děti ve školkách a školách.

 

Monika Veselíková & Tomáš Veselík

Author: Tomáš Veselík | 128 signatures

More >
Petice proti výstavbě větrných elektráren v katastrech obcí Jarošov a Chotěnov 96 signatures

Petice proti výstavbě větrných elektráren v katastrech obcí Jarošov a Chotěnov

Výstavba VE má být realizována téměř na hranici přírodní rezervace Toulovcovy maštale navzdory územnímu plánu z května 2021, kde je toto využití nepřípustné. Nenávratně tak ovlivní panenský ráz krajiny, který by měl být zachován i pro příští generace. Výstavba by nepochybně navždy negativně ovlivnila kvalitu života obyvatel i v  přilehlých obcích. V budoucnu by se díky tomuto kroku usnadnila výstavba dalších VE. Nebyl zdůvodněn výběr konkrétního investora, adekvátnost a vymahatelnost slibovaných plnění.

 

My, níže podepsaní, nesouhlasíme s plánovanou výstavbou větrných elektráren v katastrech obcí Jarošov a Chotěnov. Případná výstavba v tomto území by výrazně a prakticky na generace poškodila místní krajinu, přírodu, přilehlou chráněnou přírodní rezervaci a v neposlední řadě životní podmínky zejména místních obyvatel a majitelů nemovitostí. 

Žádáme tímto o okamžité upuštění od realizace tohoto záměru výstavby VE na území obcí Jarošov a Chotěnov.

 

Podepište petici proti záměru výstavby větrných elektráren v blízkosti Toulovcovy rozhledny – dostupná na veřejných místech v okolí.

 

Sledujte nás na Facebooku – Krajina a příroda pro budoucnost našich dětí z. s.

 

Kontaktujte nás na e-mail: spolekjarosov@seznam.cz

 

Za podpis, sdílení e-petice i jakoukoli další podporu předem děkujeme.

Author: Pavel Žůrek | 96 signatures

More >
Petice za zachování dirigenta Jiřího Palána jako vedoucího Malohanácké muziky ZUŠ Jevíčko a Konice 30 signatures remaining 20

Petice za zachování dirigenta Jiřího Palána jako vedoucího Malohanácké muziky ZUŠ Jevíčko a Konice

Pan Jiří Palán v roce 2000 založil dechový soubor při ZUŠ Jevíčko a celých patnáct let ho velmi úspěšně vedl. Nyní současné vedení ZUŠ Jevíčko již pana Palána nechce v čele této ojedinělé mládežnické dechovky.

Existuje spousta orchestrů při jednotlivých uměleckých školách, ale Malohanácká muzika je v tomto ojedinělá. Jednak sdružuje velmi vysoký počet členů. A i po generační obměně je velmi úspěšná. Zmiňme alespoň posledních několik úspěchů. Jednak vydali své samostatné CD, které natočili v profesionálním studiu ve velmi vysoké kvalitě. Jezdí nejenom po republikových akcích, ale dokonce i do zahraničí. Zmiňme alespoň Bulharsko a Francii, kde se velmi líbili. A nyní po oné již zmiňované generační obměně byli bezkonkurenčně první v Pardubickém kraji na přehlídce dechových mládežnických orchestrů. A dokonce druzí v celorepublikovém kole. A každoročně se zúčastňují řady přehlídek např. Čermákovo Vysoké Mýto.

Pan Palán této dechovce dal kus svého života. Mnohdy ji upřednostňoval i před rodinným životem. A mezi hudebníky je velmi oblíbený. Žáci v něm vidí přirozenou autoritu. A on si dokáže i v tak početném a zvukově náročném orchestru většinou malých a mladých kluků, protože děvčata jsou ke škodě stále v menšině, zjednat pořádek. A tito žáci na zkoušky chodí více méně rádi, i když by místo toho mohli dvě hodiny týdně věnovat počítači nebo kopání do míče.

Proto apelujeme za zachování Malohanácké muziky v takovém stavu v jakém je doposud. A jediné co si můžeme přát je ještě více šikovných muzikantů z řad žáků i bývalých žáků ZUŠ.

Author: rodiče a přátelé Malohanácké muziky | 30 signatures

More >
Za zřízení Domova pro seniory v katastru města Králíky (okr. Ústí nad Orlicí) 29 signatures remaining 9971

Za zřízení Domova pro seniory v katastru města Králíky (okr. Ústí nad Orlicí)

My, níže podepsaní občané Králík, přilehlých obcí, i ostatních obcí v ČR tímto žádáme o zřízení Domova pro seniory v katastru města Králíky (okr. Ústí nad Orlicí), konkrétně v areálu bývalého Dětského výchovného ústavu. Vzhledem k současnému nevyužití majetku státu - objektu bývalého Dětského výchovného ústavu, žádáme o jeho převedení na krajskou nebo místní samosprávu a zřízení vhodného zařízení pro seniory, který může být vzhledem k velikosti objektu i kombinací více druhů takových zařízení. Důvodem zřízení je neutěšená poptávka obyvatel po kvalitních službách pro seniory v našem městě i kraji a zároveň populační vývoj, kdy počet seniorů nezadržitelným tempem stále roste.    

Současně žádáme, aby představitelé Pardubického kraje i města Králíky naši petici prokazatelným způsobem projednali.

 

Děkujeme.

 

 

 

 

Petiční výbor:            Petr Daniel, Pivovarská 1121, 561 69 Králíky

                                   Martin Šesták, Polní 547, 561 69 Králíky

                                   Miloslav Vraštil, Hluboká 266, 561 69 Králíky

                                   Arnošt Juránek, Dolní Lipka 7, 561 69 Králíky

 

           

Kontaktní osoba:      Petr Daniel, Pivovarská 1121, 56169 Králíky

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Author: Petr Daniel | 29 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Pardubický x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj