Petice "Za bezpečnou cestu do školy a funkční systém parkování v ulici Svojsíkova a okolí Jiráskových sadů"
Podle článku 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.**
Adresát:
Vážení představitelé města Litoměřic,
Stručný popis petice: Petice za zmírnění negativních dopadů prováděné revitalizace zeleného pásu v ulici Svojsíkova, zajištění bezpečné cesty do a ze školy žákům, studentům i jejich rodičům a zavedení funkčního a efektivního systému parkování v okolí Jiráskových sadů, především pak okamžité posunutí betonových zátarasů, bránících bezpečnému zastavení a výstupu a nástupu osob.
Úplný text petice:
My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto svoji nespokojenost a obavy ohledně právě probíhajících změn v okrajové části Jiráskových sadů (parcelní číslo 3067/1) k ulici Svojsíkova (tzv. “revitalizace zeleného pásu”), která přímo navazuje na pozemní komunikaci vedoucí ke dvěma školám, školní družině, sportovištím a školní jídelně. Tento zásah nejen že významně ztížil podmínky pro rodiče a žáky v této oblasti a ohrozil bezpečnost našich dětí, ale také jasně ukázal, že tak, jak je nyní realizován, celou situaci zhorší trvale.
Požadujeme proto včasné zjednání nápravy.
Je nutné si uvědomit, o jak důležité místo se jedná. Dvě nejbližší základní školy, gymnázium, protější centrum odborného výcviku a domov mládeže Pohoda zaručují ve všedních dnech, jen v těchto místech opakovaný pohyb více než 1500 žáků (do školy, ze školy, přesuny na oběd, vycházky a sportoviště) a přibližně 200 zaměstnanců, spojených se školskými provozy.
Sama Centrální školní jídelna je v době polední špičky využívána pro stravování pracovníků Policie ČR, Vězeňské služby, Státního zastupitelství a dalších úřadů, dále pak Speciálními školami a dalšími dětskými skupinami, nebo jako závodní stravování různých firem).
Taktéž mimo pracovní dny je tento prostor hojně využíván, ať již pro víkendové relaxační či sportovní aktivity, nebo závody na blízkých sportovištích a ve sportovních organizacích (Sokol, basketbal, florbal, fotbal, ping pong, posilování a fitness, plavání a mnoha dalších, včetně samotných návštěvníků Jiráskových sadů, kteří sem přijíždějí ze širokého okolí).
Problémy spojené s přestavbou:
1. Nemožnost parkování a vystupování pasažérů mimo vozovku kvůli umístění vysokých betonových zátarasů. To nutí a i nadále bude nutit řidiče buď k zastavování přímo na silnici, či dále od krajnice, čímž je omezen ostatní provoz a ohrožena bezpečnost dětí i řidičů.
2. Pokud řidiči zajedou za krajnici, jsou děti nuceny vystupovat přímo do vozovky, což je značně nebezpečné, zejména v době ranní špičky.
3. Rodiče zastavující dále od krajnice způsobují dopravní zácpy a brzdí plynulý provoz v celé této oblasti a to jen proto, aby předešli poškození vozidla kvůli nevhodně zvoleným stavebním prvkům. Posunutí betonových bloků a rozšíření parkovacích míst tedy nepřispěje pouze k vyšší bezpečnosti parkování, ale zároveň rozšíří a zkapacitní i komunikaci, kterou denně projíždějí v obou směrech stovky vozidel.
4. Betonové zátarasy v současném umístění ani opticky nenavazují na stávající řadu, která již byla vybudována od CŠJ k plaveckému bazénu a jsou zcela bezdůvodně a bezohledně posunuty směrem k vozovce.
Proto žádáme představitele města o urgentní řešení této situace a navrhujeme následující opatření:
1. Posunutí betonových zátarasů dále od krajnice vozovky nebo snížení jejich výšky natolik, aby bylo umožněno současně parkovat mimo vozovku a zároveň bylo možné i otevření dveří vozidla na straně spolujezdce a výstup cestujících směrem k parku.
2. Vytvoření bezpečných zón pro vystupování osob z aut rozšířením parkovacích míst, a odstranění zbytků polorozpadlých dočasných zúžení u míst k přecházení vozovky, případně jejich nahrazení prvky permanentními
Věříme, že přihlédnete k našim návrhům a podniknete kroky k zajištění bezpečného a plynulého provozu v této oblasti.
S pozdravem,
Občané a přátelé města Litoměřic
Author: Radek Voženílek | 93 signatures
More >Vážený pane první náměstku primátora,
My, níže podepsaní, tímto žádáme o zvážení zavedení opatření ke zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány a o zřízení světelné signalizace na křižovatce Radlická, Butovická. Tato opatření považujeme za nezbytná pro bezpečnost a kvalitu života v této lokalitě, zejména s ohledem na ochranu dětí, které navštěvují dvě blízké základní školy a mateřské školky.
1. Aktuální stav
Kvůli vysoké intenzitě provozu a faktu, že je Radlická v tomto úseku střídavě čtyřpruhová a dvoupruhová, zde mnoho řidičů překračuje povolenou rychlost a dochází tu k tvorbě častých nebezpečných situací pro chodce, motoristy i cyklisty. Tyto situace v kombinaci s frekventovaným přecházením dětí přes Radlickou na přechodu u této křižovatky mohou mít katastrofální následky.
V uplynulých pěti letech vznášeli někteří jinoničtí občané dotazy na zřízení světelné signalizace na zástupce místní samosprávy a TSK. Bohužel jsme dostávali odpovědi typu „nejsou peníze“, „křižovatka nesplňuje požadavky normy na zřízení světelné signalizace“, „investice přijde vniveč, když se bude stavět Radlická radiála“, „nedávno se investovalo do zvýšení bezpečnosti křižovatky“. Na všechny tyto odpovědi existují silné protiargumenty, které jsme ovšem jako jednotliví občané neměli možnost efektivně přednést.
Proto jsme se rozhodli jít cestou petice. Doufáme, že tak nastartujeme aktivní diskuzi odpovědných orgánů s občany na řešení této otázky. Rádi bychom v rámci ní ukázali, jak to s bezpečností této křižovatky vypadá ve skutečnosti, nikoli na papíře.
2. Zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány, zřízení světelné signalizace
Radlická ulice v úseku mezi Stodůleckou a Mezi Lány je známá vysokou intenzitou provozu a častým překračováním povolené rychlosti. Proto žádáme o prověření základních bezpečnostních opatření:
zúžení Radlické do jednoho pruhu v tomto úseku v obou směrech,
prověření možnosti využití zrušeného pruhu např. pro parkovací stání a/nebo cyklopruh vhodného typu,
zřízení světelné signalizace na křižovatce s Butovickou.
Nyní proběhlá změna organizace jízdních pruhů v úseku Stodůlecká – Butovická je chvályhodná, sama o sobě však bezpečí zejména dětí dostatečně nezvýšila.
Nedávno se navíc ukázalo, že Praha uvažuje o postupné stavbě Radlické radiály. Tyto úvahy dále zintenzivňují potřebu zvýšení bezpečnosti této křižovatky a tohoto úseku Radlické pro chodce, protože pokud bude tunel Radlice zprovozněn před zbytkem Radlické radiály, intenzita a nebezpečnost provozu na stávající Radlické se dále podstatně navýší.
Omezení počtu pruhů a zřízení světelné signalizace na křižovatce podle našeho názoru zajistí zpomalení neukázněných řidičů na rychlostní limit a tím zvýší schopnost jejich správné reakce na dění na křižovatce. Zároveň by tato opatření významně navýšila počet parkovacích míst, což by mimo jiné mohlo v návaznosti na již existující školní ulici před Tyršovou školou a plánované zklidnění dopravy v oblasti starých Butovic významně pomoci s bezpečnou dopravní obslužností obou škol.
Věříme, že naše žádost bude přijata s pochopením a vstřícností, a že se podaří uskutečnit opatření, která přispějí k bezpečnějšímu a klidnějšímu prostředí pro všechny, zejména pak pro děti.
Děkujeme za Vaši pozornost a ochotu se naší žádostí zabývat.
S úctou, petiční výbor:
Petr Papírník, Markova 528/14, Praha 5, Jinonice, tel. 777 133 259, email petr.purnanand@gmail.com
Marek Měrka, V břízkách 348, Praha 5, tel. 605 295 960, email marek.merka@gmail.com
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.
Author: Petr Papírník | 25 signatures
More >Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.
Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.
Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.
Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu.
Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.
Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu.
Author: Benjamin Parlásek | 91 signatures
More >S velikým smutkem jsme se seznámili s faktem, že naše dlouholetá, tradiční Vánoční výprava, byla za našima zády zrušena a nahrazena méně důstojnou a ne tolik atraktivní výpravou Mikulášskou. Anšto jsme oddíl křesťanských skautů a Vánoce jsou jedním z velkých a nejvýznamnějších pilířů liturgického roku i naší víry, prosíme o návrat k naší toliko milované Vánoční výpravě.
Author: P. Bruno Maria Michal Giacintov OSB | 18 signatures
More >My, níže podepsaní občané, žádáme vedení Magistrátu statutárního města Havířov, aby kvůli nedostatkům uvedeným níže, zahájilo plánování přestavby parkovacích míst pro motorová vozidla v ulici Emy Destinnové.
V současné době je s postupným nárůstem obyvatel a tudíž i držitelů řidičského oprávnění, téměř nemožné u svého bydliště najít vhodné a legální místo pro zaparkování svých osobních automobilů. Některým rezidentům v ulici Emy Destinnové mnohdy nezbývá nic jiného, než volba ulice, vyhrazených míst, okrajů vozovky nebo zákazů stání. Tím tak za marné pokusy o parkování u svých domovů dostávají pokuty právě od magistrátu města Havířov, který by takové problémy spíše měl řešit a netrestat za své chyby své občany.
Navrhujeme proto, aby se dle návrhu na obrázku v této petici nebo jinak, rozšířil počet parkovacích míst pro osobní automobily alespoň o padesát. S aktuálním počtem parkovacích míst nejsme spokojeni, ačkoliv zde žije kolem jednoho tisíce rezidentů, kteří nemají kde zaparkovat. Nejedná se pouze o parkování, jedná se i o přístup k větším nákupům, převoz dětí na vyšetření, cesta do práce, služby apod.
Author: Jakub Křivohlavý | 39 signatures
More >My, níže podepsaní obyvatelé bytových jednotek v Jablunkově, žádáme o prošetření dlouhodobé situace týkající se problémů s teplou vodou.
Popis situace:
Dlouhodobě (od listopadu 2023) se potýkáme s výpadkem teplé vody. Situaci jsme řešili s Technickými službami Jablunkov (konkrétně s p. Kawulokem), podle kterých je chyba v rozvodech daných bytových domů a řešením je odpouštění vody v horních patrech. (dle poslední kontroly slovy p. Kawuloka: Pokud je teplá trubka, musíte mít teplou vodu.)
Problém jsme rovněž řešili s p. Martynkovou na SBD v Jablunkově. Byl přizván odborník, p. Tyrlík, který provedl měření, z něhož vyplynulo, že chyba je na straně Technických služeb.
Nejsme spokojeni, že si tento problém obě strany přehazujou a výpadky teplé vody se pořád opakují.
Neustálé odpuštění teplé vody považují obyvatelé bytových jednotek za neakceptovatelné.
Nárok na slevu – pokud se neustále budou vyskytovat problémy s teplou vodou, měli bychom mít možnost požádat o slevu jako kompenzaci za neadekvátní podmínky.
Za domovníky Petr Heczko
Author: Petr Heczko | 1 signature
More >Jako rodiče dětí na Základní škole Drtinova sledujeme množství poživatelů drog v těsném sousedství hřiště a jídelny školy směrem ke Stanici přírodovědců. Těsně u školy se nacházejí injekční stříkačky a děti mají z jídelny výhled na aplikaci drog narkomany, což podle nás není vhodné, a ani bezpečné. Problém má podle nás relativně jednoduché a rychlé řešení. Ulička by díky tomu mohla prospět škole, která by ji mohla využívat buď pro přístup nebo jako zahrádku pro děti. S ředitelem školy jsme návrh konzultovali. Cílem by bylo jednoduše uličku ohradit plotem a vstupní bránou a rekultivovat ji jako přístup ke škole.
Žádáme proto, aby Městská část Praha 5 zajistila ohrazení, které by zamezilo přístupu a koncentraci nežádoucích osob v okolí školy. Bylo by již na škole, zda by např. v rámci kroužků využila uličku i pro zahradnické aktivity.
Author: Jiří Buryan | 82 signatures
More >Milé spolužačky a spolužáci,
připravil jsem tuto petici, abychom se společně postavili za lepší podmínky bydlení na našich kolejích. Všichni víme, že aktuální kolejné je příliš vysoké a že kvalita poskytovaného ubytování zdaleka neodpovídá ceně, kterou musíme platit.
Proč je důležité tuto petici podepsat?
Vysoké kolejné navzdory poklesu cen energií: Ceny energií klesly, přesto se nájemné na kolejích oproti loňsku zvýšilo. Kolejné se tak stalo pro mnoho z nás neúnosnou finanční zátěží, která komplikuje naše studijní i osobní životy.
Špatné podmínky pro bydlení: Vytápění často nefunguje a teplá voda je problém. Tyto nedostatky vedly k tomu, že mnoho studentů trpí nachlazením a dalšími zdravotními potížemi, což ovlivňuje naše studijní výsledky i každodenní život – zkrátka žijeme v podmínkách, které nejsou vhodné ani pro zdraví, ani pro pohodlí.
Co peticí požadujeme?
Snížení kolejného na úroveň minulého roku – protože pokles cen energií by se měl projevit i v cenách kolejného.
Nárok na slevu – pokud se opět vyskytnou problémy s vytápěním nebo teplou vodou, měli bychom mít možnost požádat o slevu jako kompenzaci za neadekvátní podmínky.
Lepší podmínky pro bydlení – chceme důstojné podmínky, které budou odpovídat zaplacenému nájmu, a zajištění stabilního vytápění a teplé vody.
Jak nám podpisy pomohou?
Čím více podpisů, tím větší bude naše šance na změnu. Pokud vedení uvidí, že většina z nás není s podmínkami spokojena, bude nuceno naše požadavky řešit. Společně můžeme dosáhnout toho, že kolejné bude spravedlivější a že se kvalita ubytování zlepší.
Podpořte prosím tuto petici svým podpisem a pomozte nám všem bydlet v lepších podmínkách za přijatelnější cenu!
Společně máme šanci něco změnit. Podepište a předejte dál!
Author: Matouš Adamec | 79 signatures
More >Dobrý den, jsem JIRI JAROS, poctivý soukromý věřitel poskytující rychlé půjčky do 1 hodiny. Potřebujete půjčku? Nabízím všechny typy půjček od 20 000 Kč do 70 000 000 Kč. Doba trvání mé půjčky je obvykle minimálně 1 měsíc a maximálně 30 let s nízkou úrokovou sazbou 2 %. Pokud vás výše uvedené nabídky zaujaly, dovolte mi, abych vám dnes pomohl svou prokázanou důvěryhodnou zkušeností! Kontaktujte mě prostřednictvím e-mailu: JAROS.JIRI70@GMAIL.COM
Author: JIRI JAROS | 1 signature
More >Dobrý den, potřebujete půjčku? Pro váš dům? Vaše podnikání? Nákup auta? Kolo? Založení vlastního podnikání? Vaše osobní potřeby? Vaše dluhy? Nabízím půjčky od 20 000 Kč do 80 000 000 Kč s úrokovou sazbou 2%. Doba trvání úvěru je 1 - 30 let (12 - 360 měsíců). Pro více informací mě prosím kontaktujte prostřednictvím e-mailu: EVARYCHTARIKOVA442@GMAIL.COM nebo WHATSAPP: +420732742869
Author: EVA RYCHTARIKOVA | 3 signatures
More >PETICE POUZE PRO RP HOSTY
Author: Jan Koblížek | 1 signature
More >Petice dle zákona č.85/1990 Sb., o právu petičním
Vážený pane ministře,
my, níže podepsaní bývalí i současní klienti RÚH a jejich nejbližší, se na Vás obracíme s prosbou, abyste podpořil lékaře, fyzioterapeuty a ostatní zdravotnický personál RÚH.
Současnou situaci v RÚH sledujeme se značnými obavami a chceme, alespoň touto formou, přispět k tomu, aby toto vysoce profesionální, kvalitní a výjimečné pracoviště, které lidem, jako jsme my, pomáhá zlepšovat kvalitu života, zůstalo zachováno na takové úrovni, jakou známe a za niž jsme všem zaměstnancům velmi vděční.
Lékaři, kteří podali hromadnou výpověď, k nám po celou dobu rehabilitačního pobytu a na pravidelných vizitách přistupovali velice zodpovědně a spolu s fyzioterapeuty, ergoterapeuty a dalšími pracovníky vytvořili jednotný organismus, jehož precizní souhra nás mnohé opět dokázala postavit na nohy, naučit znovu chodit, u jiných výrazně zlepšit zdravotní stav, sebeobsluhu a také kladně ovlivnit psychiku. To vše funguje na základě vysoce profesionálního přístupu, protkaného empatií, lidskostí, vstřícností a velkou mírou pomoci. Toho si v těžkých stavech a okamžicích člověk velice váží a vnímá zcela jinak, než za stavu plného zdraví.
Lékaři si také dokázali nalézt čas k tomu, aby nás vyslechli, nabídli řešení v různých situacích a podali pomocnou ruku. Proto jsme znepokojení tím, že tito lidé jsou vystavování bossingu a negativním rozhodnutím ze strany vedení.
Vážený pane ministře, žádáme Vás, a zároveň bychom Vám byli nesmírně vděčni za to, aby Vaše šetření a následné rozhodnutí v této záležitosti pomohlo zachovat fungování RÚ Hrabyně v takové kvalitě, které si jako bývalí i současní klienti , včetně jejich rodin a nejbližších, tolik vážíme, kterou jsme, díky nepřízni osudu mohli osobně poznat, a která nám dokázala i v těžkých chvílích nalézt cestu. A prosíme, skutečně nám, pane ministře, věřte, že víme velice dobře, o čem Vám zde píšeme. Plně podporujeme lékaře a všechny zaměstnance RÚH.
Děkujeme
Irena Hubaczová
Pomezní 254
Český Těšín
Author: Irena Hubaczová | 99 signatures
More >Bydlíte v centru Přerova? Platíte si každoroční parkovací kartu pro rezidenty? Vadí Vám, že téměř každý den objedete i několikrát centrum, než najdete místo na zaparkování - nebo se nakonec postavíte tam, kde dobře víte že by jste stát něměli, ale není jiná možnost?
Určitě jste zaznamenali, že od 29. dubna 2024 Technické služby svévolně porušily podmínky "Smlouvy o poskytnutí parkovací karty typu C" - a zpoplatnili nám, rezidentům bydlícím v centru města, 35 parkovacích míst na parkovišti před Přerovankou které máme mít podle smlouvy bezplatně k dispozici.
Opakovaně jsem ředitele TSMPř na tuto chybu upozornil, stejně jako jsem to ozvučil na zářijovém zastupitelstvu města Přerova - ve všech případech bez výsledku - takže nyní jsem tento podnět podal k ombudsmanovi.
Rád bych pro všechny rezidenty vymohl za toto jednání finanční kompenzaci a byl bych rád, kdyby se většina ze 188 rezidentů skupiny C a možná některých dalších - kterých se to týká - přidala prostřednictvím petice na mou stranu.
Pavel Zbožínek, ul. Kratochvílova
Author: Pavel Zbožínek | 8 signatures
More >
My studenti, věřící i široká veřejnost jsme znepokojení štvavou kampaní proti vedení Katolické fakulty UK v Praze. Dnes již bývalé vedení v čele s panem prof. Vojtěchem Novotným se dostalo do sporu s prof. Tomášem Petráčkem, kterému byl ukončen pracovní poměr na fakultě z důvodu snižování stavů.
Pan profesor Petráček poškozuje dobré jméno fakulty v médiích i soudním sporem. Prof. V. Novotný na post děkana rezignoval a v demokratické volbě byl zvolen Doc. Jaroslav Brož, který hned na počátku svého prvního akademického roku v čele fakulty, čelí podobné kritice jako bývalé vedení.
Jeho kritici již sepsali petici rektorce university aby situaci řešila, aniž by dali doc. Brožovi šanci svoje schopnosti, ve vedoucí funkci ukázat.
Plně podporujeme současného děkana Doc. Jaroslava Brože, který je podle nás zárukou správného směřování Katolické teologické fakulty UK a odmítáme útoky, které jsou proti němu v současné době vedeny.
Bc. Václav Krejčík, Dis. - student KTF UK Praha
Author: Václav Krejčík | 6 signatures
More >Vedení města se snaží v budoucnu do jediné budovy v centru města soustředit všechna svá správní oddělení. Snaží se pořádat kulturní akce, kterými by do středu města dostali lidi nejen z Přerova, ale i širokého okolí.
A už dnes je fatální problém s nedostatkem parkovacích míst pro občany bydlící ve středu města a také pro ty, co se chtějí těchto akcí zůčastnit.
Vzhledem k výše uvedenému je potřeba intenzivně zapracovat na rozšíření možnosti parkování alespoň o 200 parkovacích míst.
Author: Pavel Zbožínek | 22 signatures
More >Vážený pane řediteli, s nelibostí jsem zaznamenal, že se vaše škola připojila k odebírání mobilů žákům školy.
Vzhledem k tomu, že zákaz používání mobilních telefonů na vaší škole již platil několik let a nařízení fungovalo, nevidím důvod, proč k odebírání musí docházet.
Dále mám též opodstatněnou obavu, že skříňky na mobily nejen způsobují další zbytečnou zátěž pedagogů, který čas ztracený administrací tohoto nařízení nemohou věnovat dětem.
Rád bych též věděl, zda tyto skřínky mají zdravotní a protipožární atest.
S ohledem na prohlášení Ministerstva školství, že toto odebírání mobilů dětem do společných skříněk je nezákonné, vás tímto žádám o otevření diskuse s rodiči žáků, zda jim tento nový stav vyhovuje. Též mě zajímá názor pedagogů na toto téma.
Ocenil bych svolání shromáždění rodičů a učitelů k tomuto tématu, kde by se všichni mohli demokraticky a transparentně vyjádřit.
S úctou
Ivo Maňák, rodič žáků 2. a 5. třídy
Jiráskova 1813, 755 01 Vsetín
Tento dopis zveřejňuji s možností podepsání dalšími rodiči žáků vaší školy jak online, tak v listinné podobě.
Adresováno:
ZŠ Vsetín, Trávníky 1217
Matouše Václavka 1217
755 01 Vsetín
K RUKÁM ředitele školy Mgr. Libora Slováčka, MBA
Author: Ivo Maňák | 1 signature
More >My, níže podepsaní, nesouhlasíme s nařízením vedení města Vsetína, které ukládá základním školám odebírat mobilní telefony žákům a ukládat je do společných skříněk.
Žádáme návrat k předchozímu stavu, kdy si každá škola řešila tuto otázku vlastním způsobem. Tato praxe dlouhodobě fungovala ke spokojenosti pedagogů, žáků a rodičů.
Vedení města překročilo svým nátlakem na školy svoje pravomoci a ignoruje upozornění ministerstva školství, že odebíraní mobilních telefonů je protiprávní.
Zároveň jde o plýtvání finančními prostředky a o zbytečnou zátěž učitelského sboru, který místo pedagogické činnosti bude ztrácet čas administrativou tohoto zbytečného nařízení.
Starosta se v médiích přiznal k vytvoření tlaku na ředitele škol z pozice toho, kdo je platí. A platí je z peněz nás občanů, které ignoruje.
Vedení města by se mělo především věnovat tomu, aby se děti ve městě cítily bezpečně a měly zde dostatečné vyžití. Namísto toho zasahuje do integrity vedení škol a žáků bezprecedentním způsobem.
Petici sepsal a zveřejnil
Ivo Maňák, Jiráskova 1813, Vsetín
Doplňující informace naleznete na www.vsetindetem.cz
Author: Ivo Maňák | 132 signatures
More >linka 345 vychozi zastavka Nová Bystřice směr Jindřichův Hradec
04:10 Každy den,11:09 každy den ,13:09 Po-NE, 19:10 spoj bude jezdit od ponděli do patku
linka 345 směr Nová Bystřice ze zastavky Jindřichuv Hradec Aut.nadr
6:20 Každy den,12:30 Po-Pa 22:30 Po-Pa bez ohledu na lichy či sudy tyden
spoj odjiždici 18:25 od Po-Pa bude odjiždět v 18:35
Nová linka 401 Nová Bystřice,, Autobusove nadraži směr Praha,,Roztyly
Časi jsou orientační
4:20 X Pracovní dny,6:50 6,+Vikendy a svatky , 5:30 X Pracovní dny 8,25 X Pracovní dny 11:30 X Pracovní dny,6,+ 17:55 6,+Vikendy a svatky
Nová linka 401 Praha,,Roztyly směr Nová Bystřice aut nadr
Přijezd do Jindřichova Hradce aut nadr
Po-Pa
13:35 ,16:25,18:31,19:31
vikendy a svatky
10:35.18:35
Author: David Mašek | 1 signature
More >Přiznejme si to, dnešní školství naše děti a mládež příliš nepovzbuzuje. Do jaké míry a jak dobře připravuje na prudce měnící požadavky moderní společnosti je sporné. Jak moc studovaný obor zdánlivě zajištující naše nalezení místa ve světě závisí na nutnosti memorizování nesmyslných a bezvýznamných faktů, je asi všem jasné.
Až ironickým opakem je ale na druhou stranu i to, že některé nezbytné a nutné základy k všedním prvků života nám často školství ani nenabídne.
Hledání bližší specializace profesní kariéry a snaha obohacovat se příslušnými vědomostmi musí být podporována direktnějším a nápomocnějším systémem nepodmíněným nutností dobrého prospěchu!
Jestli mládež stále chceme stále trápit přehlcováním zastaralými osnovy, vězeňsky monitorovanou docházkou a zastrašováním, že pokud je napadne mít špatné známky, bude z nich akorát jen popelář, nic si tím nedokážeme!
Udělejme něco proto, abychom toto změnili!
Author: Stanislav Ovísek | 2 signatures
More >PETICE „Za bezpečnou Davli“
Dle čl.18 ústavního zákona č. 23/1991 Sb., kterým se uvozuje Listina základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Čl. I
My,
níže podepsaní občané Městyse Davle a okolí a návštěvníci Davle žádáme prostřednictvím této petice příslušné státní orgány, aby vyřešily definitivně otázku bezpečnosti občanů Městyse Davle a okolí, žáků Základní školy v Davli a všech, kteří Městys Davle navštíví.
Požadujeme snížení rychlosti v části obce Davle na 30 km/h a vybudování úsekového měření na silnici II třídy č. 102 v ulici Na Javorce, Školní, Na Náměstí, K Pivovaru, na podporu dodržování snížené rychlosti v obci. Tento úsek vede středem obce, v bezprostřední blízkosti Základní školy Davle, lékařského zařízení a jsou zde tři autobusové zastávky. V tomto úseku v ulici K Pivovaru je také kulturní sál Městyse Davle a hotel Pivovar, kde dochází často ke kumulaci většího množství osob a častému přecházení komunikace.
Po rekonstrukci silnice II/102 a výměny povrchu z dlažebních kostek na asfaltový povrch v tomto úseku řidiči nedodržují aktuální předepsanou rychlost. V obci je tato skutečnost dlouhodobým problémem, který se nyní opravenou vozovkou ještě zhoršil.
Vzhledem ke jmenovaným skutečnostem považujeme za nutné zajistit opatření, která by zabránila případnému neštěstí. Proto se občané rozhodli svými podpisy pod touto peticí upozornit na velice nebezpečnou situaci, které jsou každodenně vystaveni.
Čl. II.
Zdůvodnění:
Občané Davle a okolí jsou každodenně vystaveni mnoha nebezpečným situacím při přecházení této komunikace při návštěvách lékaře, místních obchodů nebo cestou na autobusové zastávky.
Zvláště nepříjemná a nebezpečná je situace pro naše děti, které mají tuto komunikaci jako jedinou možnost cesty do školy, k sportovnímu areálu, parku, kam pravidelně chodí také děti z mateřské školy. Nejednou se stalo, že auta nerespektovala předepsanou rychlost a signalizační zařízení u školy a bohužel zde již došlo k několika neštěstím přímo na přechodu pro chodce u základní školy navíc opatřeného semaforem. Po poslední nehodě, kde řidič vozu nerespektoval signál s červeným světlem „Stůj!“, která se stala 13.1.2023, došlo k sepsání petice rodiči žáků ZŠ „Petice za zlepšení dopravní situace u ZŠ Davle“, která žádala kompletně celou dopravní situaci v okolí školy zklidnit dalšími bezpečnostními prvky, jako jsou zpomalovací prahy, zúžení vozovky aj. Během rekonstrukce silnice II/102 se Městysi Davle podařilo projednat zúžení komunikace. K dalším úpravám však nedošlo. Řidiči ani během stavebních prací nerespektují předepsanou rychlost a nový asfaltový povrch je svádí k nebezpečné a rychlé jízdě.
Čl. III
Závěr:
Žádáme proto o snížení rychlosti v části Davle, podpořené úsekovým měřením, aby řidiči dodržovali stanovenou rychlost a to z důvodu bezpečnosti a zavedení celoevropského trendu 30 km/hod v centru městyse, který klade důraz na bezpečnost nejzranitelnějších uživatelů dopravy a zároveň snižuje emise i hluk. Náš návrh řešení též zvýší plynulost a bezpečnost silničního provozu a ochrání zdraví a bezpečnost našich občanů a dětí navštěvující základní školu z okolních obcí.
Ze shora uvedených důvodů žádáme o neodkladné vyřízení našeho požadavku s pozitivním výsledkem.
Děkujeme
Za petiční výbor:
Iveta Nejtková, Davle
MVDr. Radek Slanec, Davle
Mgr. Jaromír Němec, Davle-Sloup
Author: Iveta Nejtková | 158 signatures
More >