Další ranou pro obyvatele Jesenicka je plánované zrušení vlakového spojení mezi Jeseníkem a Krnovem.
Tím by 15. června skončilo také spojení mezi Jeseníkem a Ostravou. „Byla by to pro nás katastrofa. Už nyní je problém někam se dopravit. Když se nedostanu do Šumperku nebo do Olomouce, řeším to tak, že jezdím do Opavy nebo do Ostravy. To asi padne úplně,“ říká Jaroslava Bednářová z Mikulovic.
Dopravní obslužnost Jesenicka není ani v současnosti ideální. Autobusy se lidé z okolí Zlatých Hor již nyní nedostanou například k prvnímu rannímu vlaku do Olomouce nebo od posledního večerního spoje z vnitrozemí. Všichni řeší dopravu autem. Kdo ho nemá, má smůlu. Jeseník spojují s Krnovem denně čtyři páry spěšných vlaků. Část trasy vede přes polské území. Za používání tohoto úseku dráhy inkasuje polská strana na základě pětašedesát let staré dohody vysoké poplatky. Do údržby zanedbané trati však dlouhodobě neinvestuje.
Žádáme ministerstvo dopravy, aby celou situaci neprodleně řešilo i s polskou stranou tak, aby vlakové spojení mezi Jeseníkem a Krnovem zůstalo zachováno. Vedení Českých drah zřejmě tato situace nezajímá, Jesenicko je daleko od Prahy. Tato oblast s jednou z nejvyšších nezaměstnaností v republice by tak znovu (po kolikáté už?) utrpěla. Je snad snahou vystěhovat tento krásný kout naší země?
Author: Adam Boušek | 1990 signatures
More >My, níže podepsaní občané, žádáme obnovení autobusové linky číslo 23 v Olomouci, která byla zrušena v prosinci minulého roku. Řadu obyvatel Nových Sadů teď dělí od vhodných zastávek MHD velká vzdálenost.
Na vlastní kůži to pociťují především starší, hůře pohybliví obyvatelé a senioři z domovů důchodců na Zikově a Peškově ulici. Chybí také přímé spojení na autobusové nádraží a do Holice, lidé musí víckrát přestupovat. Navíc je přetížená autobusová linka číslo 12, při použití tramvaje stráví cestující dvojnásobný čas.
Nechápeme nezájem o potřeby občanů a necitlivost při rozhodování o poměrně důležitých záležitostech pro značnou část obyvatel Olomouce. Věříme, že zastupitelstvo města přihlédne k našim argumentům a obnovení linky 23 prosadí.
Author: Jaroslav Vinkl | 8 signatures
More >Lyžaři, kteří chtějí ze Šumperka odjet v neděli na svahy v oblasti Branné, Ostružné, Ramzové či na Staroměstsko, mají smůlu. České dráhy zrušily s novým jízdním řádem osobní vlak ze Šumperka s odjezdem po sedmé hodině ráno, který měl v Hanušovicích přípoj do Starého Města i do Jeseníku.
Jedinou možností je odjet ze Šumperka už v půl šesté, což je na lyžování i na túru brzy, nebo až ve čtvrt na deset, což je zase pro turisty i pro lyžaře pozdě. „To si z nás snad dělají legraci“, ozývá se mezi šumperskými lyžaři. Neviňme však jen České dráhy. Krajský úřad v Olomouci, který objednává a platí osobní vlaky, tento spoj zkrátka neobjednal.
„Je to vůči turistům a lyžařům krajně bezohledné. V době, kdy je na Jesenicku jedna z nejvyšších nezaměstnaností v republice a turistický ruch je jednou z mála možností, jak život v této části naší vlasti zpříjemnit“, míní další turisté.
Žádáme proto, aby krajský úřad začal okamžitě s Českými drahami nebo jiným dopravcem jednat a aby byl zrušený spoj co nejdříve obnoven. Nechceme být rukojmími úředníků, kteří od stolu necitlivě rozhodují a daňovým poplatníkům znepříjemňují život!
Fotka:
http://g.denik.cz/58/f6/voda-opoz_denik-1024.jpg
Author: Zdeněk Rychlý | 343 signatures
More >Od 1. června 2014 byla v budově nádraží na Ramzové nově otevřena pobočka - Turistické informační centrum Ramzová. Vznik této aktivity na Ramzovském sedle je co do rozsahu poskytovaných služeb a otevírací doby vskutku ojedinělý.
Author: Zdeněk Rychlý | 905 signatures
More >