PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia) 1400 signatures reached

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

 

My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.

 

Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).

 

Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.

 

Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.

 

Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.

 

Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:

zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku, 

a další

Author: Michal Vonderka | 1400 signatures

More >
Petice proti návrhu na zavedení nenulové sazby spotřební daně z tichého vína 5385 signatures remaining 94615

Petice proti návrhu na zavedení nenulové sazby spotřební daně z tichého vína

Zásadně nesouhlasíme se záměrem Ministerstva financí ČR zavést nenulovou spotřební daň z tichého vína. Takový krok by zásadně poškodil celý sektor vinařství a vinohradnictví v ČR, zejména v Jihomoravském kraji, a to především v okresech již nyní strukturálně postižených nezaměstnaností a hospodářskou krizí. Kromě toho by negativní důsledky tohoto opatření dopadly i na navazující obory, zejména v cestovním ruchu. Spotřební daň z vína nemá žádný vinařský stát v Evropské unii (ani sousední vinařský) s výjimkou Francie, kde je tato ve výši 0,04 €/z l vína a její výběr je plně alokován zpět do marketingového podpůrného fondu pro víno.

Plocha obhospodařovaných vinic dosahuje 17.900 hektarů zemědělské půdy a hospodaří na nich přes 13900 pěstitelů. Přepočtem se zde z této plochy vyprodukují hrozny v hodnotě asi 1,8 mld. Kč.  Všechny tyto hrozny jsou v ČR zpracovány na víno. Tímto zpracováním se vytváří další národní produkt v hodnotě asi 2,5 mld. Kč. Celý obor přímo zaměstnává asi 30 tisíc pracovních sil, včetně návazných oborů - gastronomie, turistika a cestovní ruch atd. Zavedení nenulové sazby spotřební daně z tichého vína by znamenalo katastrofální poškození celého tohoto sektoru, ztrátu konkurenceschopnosti našich vinařů a velká část produkce se vlivem nulové sazby v okolních státech přesune do zóny šedé ekonomiky. Přitom pro stát by očekávaný výnos této daně byl zanedbatelný. Vinaři a vinohradníci by navíc byli zatíženi další a další administrativou, které by znamenala také navýšení byrokratického aparátu. Toto opatření by fakticky vedlo k poklesu domácí produkce vína a také k poklesu zájmu spotřebitelů o moravská a česká vína.

Žádáme proto Vládu ČR a Parlament ČR, aby byla zachována nulová sazba spotřební daně na tiché víno.

 

Petiční výbor:

Svaz vinařů České republiky, z. s., Žižkovská 1230, 69102 Velké Bílovice, IČ: 48847488, zastoupen PhDr. Martinem Chladem, prezidentem, bytem č.p. 211, 671 72, Suchohrdly u Miroslavi
Jihomoravský kraj, Žerotínovo nám. 3/5, 601 82 Brno, IČ: 70888337, zastoupen hejtmanem Mgr. Janem Grolichem, bytem č.p. 262, 664 05, Velatice
Národní vinařské centrum, o.p.s., Sobotní 1029, 691 41, Valtice, IČ: 26284391, zastoupené Ing. Lubomírem Maťákem, ředitelem, bytem Tabačov 1294, 691 02 Velké Bílovice

 

Pro styk se státními orgány pověřuje petiční výbor kteroukoliv osobu z petičního výboru.

Petice sepsána dne 2. 5. 2023 ve Velkých Bílovicích

Author: Martin Chlad | 5385 signatures

More >
Petice za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf 4 signatures remaining 996

Petice za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf

My, níže podepsaní občané města Varnsdorf, žádáme vedení města o vybudování hřiště pro psy. Tento prostor by sloužil k volnému pohybu a hraní našich čtyřnohých přátel, čímž by přispěl k lepší kvalitě života jak pro psy, tak pro jejich majitele. V současné době ve městě Varnsdorf není žádné oficiální hřiště pro psy, což nám výrazně komplikuje možnosti trávení volného času s našimi mazlíčky.

Důvody pro vybudování hřiště pro psy:

1. Zlepšení kvality života psů: Hřiště pro psy poskytuje bezpečné prostředí pro volný pohyb, hraní a socializaci psů, což je důležité pro jejich fyzické a psychické zdraví.
2. Podpora zodpovědného chovu psů: Vyhrazený prostor pro psy sníží riziko konfliktů mezi psy a ostatními obyvateli, čímž podpoří harmonické soužití ve městě.
3. Sociální aspekty: Hřiště pro psy se může stát místem setkávání pejskařů, což posílí komunitní vazby a podpoří sociální interakci mezi obyvateli města.
4. Estetická a hygienická opatření: Oddělení prostoru pro psy od běžných veřejných ploch přispěje k udržení čistoty a pořádku ve městě.

Podpisem této petice vyjadřujeme podporu vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf a žádáme vedení města, aby tento záměr realizovalo co nejdříve.

---

Důvodová zpráva s odkazy

Důvodová zpráva k petici za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf

Vážení členové městského zastupitelstva,

v návaznosti na petici za vybudování hřiště pro psy ve městě Varnsdorf bychom rádi představili důvody a přínosy tohoto záměru. Vybudování hřiště pro psy by nejen zlepšilo kvalitu života našich čtyřnohých přátel, ale mělo by i pozitivní dopady na komunitu a veřejný prostor.

1. Význam hřišť pro psy pro zdraví a pohodu psů:

Hřiště pro psy jsou klíčová pro fyzickou a psychickou pohodu psů. Poskytují bezpečné prostředí, kde mohou psi volně běhat, hrát si a socializovat se s ostatními psy. To je důležité pro prevenci problémů s chováním, které často vznikají z nedostatku pohybu a stimulace. Podle studie „The Role of Play in the Development of Social Competence in Dogs“ (2017) od Lindsay R. Mehrkam a Clive D. L. Wynne, hra a socializace mají zásadní vliv na sociální kompetence a celkovou pohodu psů.

2. Podpora zodpovědného chovu a pozitivního soužití:

Vyhrazené prostory pro psy pomáhají snižovat konflikty mezi pejskaři a ostatními obyvateli. Psi mají prostor pro volný pohyb, což snižuje riziko konfliktů na veřejných prostranstvích. Dále také podněcují zodpovědné chování pejskařů, kteří mají jasně definovaný prostor pro své aktivity. Studie „Dog Parks and the Benefits to the Community“ (2015) publikovaná v Journal of Urban Planning and Development zdůrazňuje, že psí parky podporují společenské a zodpovědné chování mezi pejskaři a zlepšují soužití ve městech.

3. Posílení komunitních vazeb:

Hřiště pro psy se stávají místem setkávání pejskařů, což podporuje sociální interakci a posiluje komunitní vazby. To může vést k vytvoření pevných sousedských vztahů a většímu zapojení občanů do komunitního života. Výzkum „Social Benefits of Dog Parks: A Case Study“ (2016) od autorů Heather M. Jackson a Deborah L. Armitage ukazuje, že psí parky podporují sociální interakce a komunitní soudržnost.

4. Estetická a hygienická opatření:

Oddělené prostory pro psy přispívají k udržování čistoty a pořádku ve městě. Minimalizují riziko znečištění veřejných prostranství psími exkrementy a umožňují lepší kontrolu nad hygienou těchto prostor. Tento aspekt je potvrzen ve studii „Impact of Dog Parks on Urban Cleanliness“ (2018) publikované v časopise Environmental Health, která ukazuje, že psí parky přispívají k čistotě městského prostředí.

---

Tato zpráva a přiložená petice odrážejí přání mnoha obyvatel Varnsdorfu a jejich snahu o zlepšení životních podmínek ve městě. Doufáme, že naše návrhy zvážíte a podpoříte vybudování hřiště pro psy.

S úctou,

Michal Ďorď

---

Odkazy na vědecké studie:

1. Mehrkam, L. R., & Wynne, C. D. L. (2017). The Role of Play in the Development of Social Competence in Dogs. Applied Animal Behaviour Science, 197, 1-7. [doi:10.1016/j.applanim.2017.03.008](https://doi.org/10.1016/j.applanim.2017.03.008)
2. American Society of Civil Engineers. (2015). Dog Parks and the Benefits to the Community. Journal of Urban Planning and Development, 141(3), 05014005. [doi:10.1061/(ASCE)UP.1943-5444.0000233](https://doi.org/10.1061/(ASCE)UP.1943-5444.0000233)
3. Jackson, H. M., & Armitage, D. L. (2016). Social Benefits of Dog Parks: A Case Study. Journal of Leisure Research, 48(4), 343-358. [doi:10.18666/JLR-2016-V48-I4-6845](https://doi.org/10.18666/JLR-2016-V48-I4-6845)
4. Environmental Health Perspectives. (2018). Impact of Dog Parks on Urban Cleanliness. Environmental Health, 17, 73-82. [doi:10.1186/s12940-018-0413-2](https://doi.org/10.1186/s12940-018-0413-2)

Author: Michal Ďorď | 4 signatures

More >
PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy 4 signatures

PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy

My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme hlavní město Prahu o zrušení výstavby nového pavilonu v areálu ústavu Domov se zvláštním režimem Krásná Lípa v Ústeckém kraji vzdáleném 130 km od Prahy a žádáme, aby vedení hlavního města převedlo finanční prostředky alokované na stavbu pavilonu a jeho provoz na zajištění komunitních služeb pro Pražany se zdravotním postižením na území hlavního města.

Nesouhlasíme s obnovením bezohledné praxe zavedené před sedmdesáti lety bývalým režimem, který zahájil vyvážení Pražanů se zdravotním postižením mimo území města, zejména do pohraničí, bývalých terezínských kasáren apod. Praha v důsledku toho provozuje tři čtvrtiny svých kapacit pobytových služeb, cca 1.000 lůžek mimo své území; tyto kapacity nyní chybí v Praze.

Trváme na tom, že Praha má budovat kapacity služeb na svém území, jak jí to ukládá platná právní úprava a zejména jak to potřebují a požadují její obyvatelé. Jako občané moderní a vyspělé metropole očekáváme od námi zvolených zástupců, že nám a našim blízkým zajistí kvalitní veřejné služby v místě, kde žijeme.

Nesouhlasíme s tím, že vedení hlavního města plánuje využívat prostředky z Národního plánu obnovy na modernizaci a rozvoj pobytových sociálních služeb tak, že bude podporovat územní segregaci občanů s postižením, když má rozvíjet služby na území Prahy, a to služby komunitní, poskytované tam, kde tito občané mají svůj domov.

Nový pavilon v Krásné Lípě znamená víc než jen desítky milionů investovaných do stavby a vybavení, znamená také vysoké finanční prostředky na provoz nového objektu a zejména další prohlubování historické nespravedlnosti a segregaci Pražanů se zdravotním postižením. Miliarda, kterou hlavní město již dnes každoročně odesílá na provoz služeb mimo Prahu, bude v dalších desetiletích o to více narůstat; s tím nesouhlasíme.

Požadujeme sociální služby bez jakékoliv segregace. A to plně v souladu s povinností hl. m. Prahy jakožto územního samosprávného celku podle § 95 písm. g) ve spojení s § 38 zákona o sociálních službách zajišťovat dostupnost a přístupnost služeb sociální péče pro své občany.

Z toho důvodu žádáme Radu hlavního města Prahy o neodkladnou revokaci usnesení č. 2917 ze dne 11. 12. 2023, zrušení výstavby pavilonu v krásné Lípě a místo toho otevření nových komunitních služeb na území Prahy. Děkujeme.

Petiční výbor:   

Jan Paleček

Vít Zima 

Marek Šilar

Za petiční výbor je oprávněn jednat a členy výboru zastupovat (§ 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.):

Jan Paleček

Author: Jan Paleček | 4 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj