Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Author: Jan Sychra | 4286 signatures
More >PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)
My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.
Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).
Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.
Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.
Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.
Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:
zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku,
a další
Author: Michal Vonderka | 1356 signatures
More >Důvodem petice je podpora Mgr. Petry Kytkové ve sporu s vedením školy a stížnost na ředitele ZŠ Peruc ve věci řešení této záležitosti. Ředitel školy Mgr. Tomáš Hosnedl Mgr. Petru Kytkovou křivě obviňuje a zpochybňuje její mnohaletou pracovní praxi a vzdělávací postupy.
Mgr. Petra Kytková a asistentka Andrea Vavřinová byly bez řádných důkazů obviněny a postiženy za údajné sebepoškozování problematického žáka 7. třídy během jejich vyučovacích hodin. Podle informací, které se ihned rozšířily mezi rodiči, jsou tyto dvě jmenované zaměstnankyně osočovány vedením školy ze skutků, které nebyly prokázány nebo je jejich podstata velmi vágní. Dále jsou osočovány z nekvalitní výuky a špatných vztahů s dětmi.
Protestujeme proti výslechům dětí ze sedmé třídy, při kterém byly nuceny ředitelem školy hodnotit lidské kvality paní učitelky Mgr. Kytkové a paní asistentky Vavřinové. Spolužáci o incidentu spolužáka vůbec nevěděli. Nebyly na něj ani dotazováni. Rodiče nebyli o těchto výsleších vůbec informováni. Přestože děti mají své učitelky rády, v následných vytýkacích dopisech se objevilo opačné hodnocení a učitelky byly ihned postiženy i finančně.
Z pohledu rodičů jsou pedagogické kvality paní učitelky Mgr. Petry Kytkové na velice dobré úrovni, její výuka je pro žáky přínosem. Svým přístupem vzbuzuje v žácích zájem o učivo, její hodiny jsou obsažné, zajímavé a každopádně pro děti zajímavé a poučné. Děti považují paní učitelku za přísnou, ale spravedlivou a žáci, kteří již školní docházku dokončili, zúročují nejen na středních školách znalosti, které jim paní učitelka Kytková předala, a to především v matematice. Je nápomocná dětem v doučovacích hodinách a připravuje je ve speciálních hodinách na přijímací zkoušky ke střednímu vzdělávání. Dětem se věnuje i v době svého volného času, pořádá s nimi výlety, exkurze či různé dobročinné sbírky. Děti se těchto aktivit rády zúčastňují.
Paní asistentka Andrea Vavřinová se chová k dětem velmi trpělivě a laskavě a pomáhá žákům zvládnout učivo ve všech předmětech.
Spolek rodičů při Základní škole v Peruci již zaslalo žádost o uklidnění situace zřizovateli, kterým je Městys Peruc. Od té doby bohužel došlo naopak k eskalaci napětí, a to už nejen na půdě Základní školy v Peruci, ale především na internetu a sociálních sítích. Lživé a štvavé články a jejich komentáře získávají podrobné informace přímo od vedení školy. Tato situace vnáší velkou nervozitu mezi žáky naší školy a do debat na těchto sítích se zapojují současní i bývalí žáci naší školy, kteří paní učitelky hájí a komentují situaci ve škole.
Obáváme se, že dobré jméno perucké školy je ve vážném ohrožení a hrozí hromadný odchod dětí především z vyšších ročníků, což by kromě poškození pověsti znamenalo také odliv finančních prostředků na činnost školy. Rodiče se obávají, že při odchodu paní Mgr. Kytkové dojde ke zhoršení kvality vyučování především matematiky a tím zhoršené přípravě k přijímacím zkouškám na střední školy. Stávající situace vyvolává velký stres nejen mezi dětmi a jejich rodiči, ale i mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky školy, kteří vidí, jakým způsobem se zachází s nepohodlnými zaměstnanci.
Spolek rodičů při Základní škole v Peruci žádá o vyřešení této situace. Navrhujeme stažení dle nás neopodstatněných vytýkacích dopisů adresovaných Mgr. Petře Kytkové a asistentce Andree Vavřinové a vrácení finančního ohodnocení, které si obě zaslouží. V opačném případě požadujeme odchod Mgr. Tomáše Hosnedla z pozice ředitele Základní školy v Peruci pro manažerské pochybení. Neuspokojivá personální situace na naší škole trvá pod jeho vedením již několik let, během nichž došlo k odchodu několika kvalitních učitelů především na druhém stupni.
Za Spolek rodičů při Základní škole v Peruci petiční výbor:
Helena Růžková, předsedkyně
Gabriela Trbušková Turková
Ing. Hana Volfová
Ing. Lenka Tůmová
Kateřina Grundová
Daniela Charvátová
Markéta Krichová
Eva Rytinová
V Peruci dne 5. května 2024
Author: Helena Ruzkova | 227 signatures
More >
My, občané, kteří každodenně cestujeme ze zastávky Dunajská ve Starém Lískovci protestujeme tímto proti řešení nově vzniklé dopravní situace ve Starém Lískovci. Po zprovoznění tunelové tratě tramvaje č. 8 – Západní brána – Bohunická nemocnice došlo k závažnému a výraznému omezení využití MHD obyvateli výše zmiňované části.
Po desítky let bez jakéhokoli problému zajížděla tramvajová linka z Hlavního nádraží až na konečnou Starého Lískovce a odtud samozřejmě také vyjížděla opačným směrem – a to bez nutnosti přesedání jak v pracovních dnech tak o víkendech.
Nyní je o víkendech nutno směrem na Hlavní nádraží vystoupit na zastávce Osová a čekat na navazující spoj. Opačným směrem z Hlavního nádraží do Lískovce je třeba vystoupit opět na Osové a čekat na navazující spoj na konečnou.
O tom, že ani ráno v pracovních dnech nejezdí linka č. 7, nově protažená až na konečnou Lískovce zdaleka tak často jako jezdívala linka č. 8 ani nemluvě.
Pokud se někomu jeví toto řešení správné ať si uvědomí že:
Ve Starém Lískovci je stacionář pro vozíčkáře
V dosahu zastávek Karpatská a zastávce Dunajská bydlí tisíce lidí, mnoho z nich jsou invalidé a maminky na MD s malými dětmi
Cestující často převážejí těžká zavazadla
Opravdu chcete na jejich úkor řešit nově vzniklou dopravní situaci?
Je třeba si uvědomit dále to, že po 3 roky jsme byli omezováni různými uzavírkami a náhradní dopravou, často představující velkou zátěž pro občany – a to vše kvůli výstavbě tunelové tramvajové linky na kampus a FN. Za to jsme nyní odměněni hrozbou trvalého řešení situace na úkor tisíců obyvatel z koncové části Starého Lískovce.
NAVRHUJEME: Přímé tramvajové nebo autobusové spojení z hlavního nádraží na konečnou Starého Lískovce i o víkendech.
Author: Eva Lopourová | 14 signatures
More >Mnozí distributoři balených nápojů, v čele s Coca-Cola, začali plastovým lahvím přidělovat neoddělitelná víčka. K tomuto kroku přistoupili zřejmě v dobré víře, aby uživatelům těchto nápojů víčka nepadala na zem či se neztratila. Bohužel však provedení nebylo úplně šťastné. Víčka se při otevírání velmi snadno utrhnou, čímž vzniknou ostré útržky plastu, o které je možné se poranit při manipulaci s lahví či při konzumaci nápoje. Ostré výčnělky vznikají jak na zbytku víčka na lahvi, který ani nelze odstranit, tak na víčku samotném. Tento design víčka je ve skutečnosti nepraktický i pokud se víčko podaří neutrhnout. Při konzumaci pak překáží u úst. Z tohoto důvodu vyzýváme distributory nápojů v ČR, aby tato víčka zrušili a vrátili se k původnímu designu. Děkujeme předem za návrat k bezpečným víčkům.
Author: Jan Baron | 30 signatures
More >žádáme o Vaši podporu ve věci zamezení budoucí výstavby Multifunkčního domu Nad lesním divadlem na pozemcích parc. č. 2702/1 a 2702/3 v katastrálním území Braník (mezi OC NOVO Plaza a minigolfem). Vznik této stavby zhorší již aktuálně neúnosné dopravní zatížení ulice Nad lesním divadlem, současně dojde k omezení počtu parkovacích míst, který je již aktuálně nedostatečný. Dalším negativním aspektem je skutečnost, že se jedná o dům hotelového typu (a není tedy určen pro trvalé bydlení) a s tím bude spojen vyšší pohyb osob a vozidel v denních i nočních hodinách. Zahájením výstavby dojde ke "vstupu" do prostoru dosud nenarušené zelené plochy Velkého háje. V případě, že stavba bude zahájena, dojde ke zvýšení prašnosti a hluku ať už samotnou výstavbou, tak pohybem stavební techniky.
Obyvatelé domu NLD 1353 a 1354
Author: Jaroslav Chlad | 195 signatures
More >My,
níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že
v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí. K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.
žádáme proto, aby:
byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).
Za petiční výbor:
Hrdlořezská zvonička, spolek
IČO 28554060
Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy
v.z. Leona Hornová
Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy
V Praze 15. 6. 2022
Author: Leona Hornová | 148 signatures
More >S ohledem na skutečnost, že silnice na Folknářích parcelního čísla 145/1 je v zoufalém stavu, je nutná její celková rekonstrukce. Tato komunikace je slepá vedoucí k rodinným domům. Po této rozbité komunikaci je již nebezpečné v jakémkoliv ročním období jezdit autem, na kole či chodit pěšmo, není zde ani chodník. Pro obyvatele dané lokality a ostatní občany, kteří zde prochází na procházky či obslužných provozů je jakýkoliv pohyb po této komunikaci doslova dobrodružstvím a stává se tak nebezpečným pro kohokoliv, odhlédneme-li i od faktu, že automobily občanů i odpadové svozové automobily trpí značným opotřebením při pojezdu po takto zničené silnici. Je všeobecně známo, že tato komunikace je v zoufalém stavu několik let a nikdo se ji pravděpodobně nesnažil ani nesnaží řádně opravit (zrekonstruovat).
Touto peticí žádají občané bydlící v této ulici kompetentní orgány o provedení její opravy.
Děčín Folknáře 9.5.2024
Author: Jiří Slavík | 1 signature
More >Pan učitel Mainx učí na naší škole dva roky, kdy se stal záchranou pro nynější třetí ročníky. Jejich první rok s češtinou byl ve znamení improvizace, kvůli absenci paní učitelky Růžičkové a jejím náhradníkům.
Teprve s příchodem pana učitele Mainxe dostaly hodiny češtiny smysl a žáci našli v předmětu zalíbení. Se svým zápalem pro český jazyk a literaturu je schopen žáky nadchnout do daného tématu, diskutovat s nimi a předávat užitečné vědomosti, na základě nejvyššího vzdělání, kterého lze dosáhnout. I přes časovou vytíženost a stres společně s paní učitelkou L. A. Mikulovou zorganizoval hodiny navíc pro nadšence poezie. Studentům vychází vstříc, rozšiřuje jim obzory přehledem o kulturním dění obecně a také jako člověk je pro naši školu nepostradatelný.
Máme za to, že setrvání pana učitele Mainxe na naší škole je zásadní nejen pro třetí ročníky, které příští rok maturují, ale velkým přínosem pro všechny studenty. Nesouhlasíme s negativním postojem vedení školy vůči němu a žádáme, aby na naší škole setrval.
Pokud jste student, zaměstnanec školy nebo rodič a není vám lhostejný přístup vedení školy, můžete svou podporu panu učiteli Mainxovi vyjádřit podpisem této petice.
Author: Ester Halamíčková | 115 signatures
More >Rádi bychom vyjádřili podporu zástupci ředitele Smíchovské střední průmyslové školy a gymnázia panu Mgr. Petru Růžičkovi, Ph.D., MBA v reakci na závažné anonymní udání za sexuální obtěžování.
Toto podání považujeme za nepravdivé, podané s úmyslem poškodit jeho dobré jméno a snahy zničit jeho pedagogickou, ale i politickou kariéru.
Pan Růžička je mezi studenty jeden z nejoblíbenějších učitelů, což potvrzuje mimo jiné i jeho trojnásobné vítězství titulu Sympaťák roku.
Jeho vystupování je pro studenty dobrým příkladem a ke všem přistupuje vstřícně a s respektem. Považujeme ho za výjimečného učitele a jsme mu za jeho působení vděční.
Author: František Vojáček | 2 signatures
More >PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Zavrtáme VRT!“ Petice za podzemní řešení (v podobě tunelu) vysokorychlostní trati v Dolních Měcholupech. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme ve věci vhodného řešení vysokorychlostní trati (dále jen „VRT“), která má v budoucnu procházet městskou částí Praha – Dolní Měcholupy. Dne 19.3.2024 proběhl výbor územního rozvoje zastupitelstva hl. m. Prahy, kde byl projednán i bod, který řešil návrh na změnu územního plánu i Zásad územního rozvoje na vedení trasy VRT přes městskou část Praha - Dolní Měcholupy. Výbor územního rozvoje rozhodoval zcela bez na jednoznačných a relevantních podkladů. Dovolujeme si připomenout, že vedení městské části Praha – Dolní Měcholupy vyjádřilo jednoznačný nesouhlas s projednáním tohoto bodu, pokud není jednoznačně stanoveno, že bude schváleno pouze podzemní vedení trati (tedy tunel). Tento požadavek městské části Praha – dolní Měcholupy nebyl respektován. Ze strany zástupců městské části Praha – Dolní Měcholupy bylo tedy na místě připomenuto, že městská část Praha – Dolní Měcholupy podporuje pouze podzemní variantu. Navzdory této skutečnosti výbor pro územní rozvoj 8 hlasy podpořil návrh na schválení přípravy výše uvedených změn, a to bez jasného a jednoznačného závěru, zda bude VRT vedena tunelem (v podzemí) anebo estakádou (nad zemí). Usnesení výboru tak bylo schváleno bez jasného závěru, zda trať bude vedena v podzemním tunelu či na estakádě viaduktu vysokém 12 m anebo na 9 m vysokém valu, který by fakticky rozdělil městskou část na 2 části. Správa železnic se k věci vyjádřila následovně: „nikdo ještě neříká, zda bude estakáda nebo tunel“. My níže podepsaní občané se na Vás tedy obracíme s žádostí, aby byla VRT před městskou část Praha – Dolní Měcholupy vedena pod zemí, tedy tunelem. Důrazně nesouhlasíme ani s variantou estakády na viaduktu ani s variantou rozdělení městské části na 2 části prostřednictvím valu. Záměr vedení VRT na estakádě viaduktu, který bude vysoký 12 m je zcela nevhodný z následujících důvodů: Zamezení možnosti výstavby plánovaného parku, rozdělení parku na několik částí, devastace plánovaného parku, neboť např. pod estakádou by patrně nerostla zeleň, nebylo by možné vysadit stromy apod. Významná limitace množství zeleně v městské části spojené s limity výstavby plánovaného parku. Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd. Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části. Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Záměr vedení VRT na valu vysokém 9 m je zcela nevhodný z následujících důvodů: Faktické rozdělení městské části Praha – Dolní Měcholupy na 2 části a vytvoření mezi těmito dvěma částmi téměř nepřekonatelnou bariéru. Zamezení výstavbě plánovaného parku, na kterém mají občané městské části velký zájem. Významná limitace množství zeleně v městské části (s ohledem na absenci plánovaného parku). Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd. Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části. Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, s ohledem na výše uvedené důvody se na Vás obracíme a důrazně žádáme, aby plánovaná VRT v městské části Praha – Dolní Měcholupy byla řešena výlučně podzemní variantou (tunelem), která je pro nás, podepsané občany, i pro vedení městské části, jedinou akceptovatelnou možností. Podzemní varianta je nejméně rušivá, nebude produkovat takové množství hluku, vibrací či světla z projíždějících vlaků, navíc nezamezí výstavbě dlouho plánovaného parku, který by měl podpořit i komunitní a společenský život v Dolních Měcholupech, resp. výstavbu parku neomezí natolik, že by park fakticky nebyl příliš využitelný ke svému účelu. My, občané Dolních Měcholup, tímto žádáme zastupitelstvo hl. Prahy, primátora hl.m. Prahy, Magistrát hl.m. Prahy, aby konali v souladu s tím, že v Dolních Měcholupech za žádnou cenu nechceme nadzemní variantu VRT. Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.: 1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1, 2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01, 3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru. Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101. Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.
Author: Josef Holeš | 1 signature
More >Chceme vidět, jak vypadá bez gumičky.
Author: Anonymní Holub | 1 signature
More >Vážený pane premiére Fialo,
vážený pane ministře Beku,
vážení členové a členky Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Poslanecké sněmovny,
obracíme se na vás jako rodiče, učitelé a učitelky dětí mateřských a základních škol napříč naší zemí. Právě těch se totiž týkají nové rámcové vzdělávací programy (RVP), které pod vedením ministra školství Mikuláše Beka procházejí v těchto týdnech revizí.
Žádáme vás, abyste takto nastavené RVP odmítli. Dokument, který je nyní přístupný veřejnému připomínkování je natolik ideologický, že nestačí jeho dílčí úpravy. Je nutné jej podrobit mnohem hlubší reflexi, která se promítne do celkové změny rétoriky i cílů RVP.
Nechceme, aby byly přijaty RVP, v nichž se zavádějí nové, zcela nevyjasněné pojmy bez jasného obsahu. Pojmy jako “wellbeing”, “uzlové body”, “gramotnosti”, “společnost pro všechny” či “sdílené poznání” jsou natolik vágní, že je lze naplnit jak konstruktivními a dobrými věcmi, tak ideologiemi, jež do českého školství tlačí především nejrůznější neziskové organizace, často spojené s politickým lobbingem. Jedním příkladem za všechny je plánovaný dějepis pro druhý stupeň ZŠ, který hovoří například o tom, že “Očekávaný výsledek učení by měl žáka směřovat k poznání, že tzv. sociální resp. genderový řád, je utvářen autoritami a ti, kteří se mu vymykají, mohou být objektem pronásledování a diskriminace.” Klidnými nás nenechává ani vyjádření pana Romana Zieglera, spoluautora nových RVP, který v internetovém rozhovoru uvedl, že by učitel měl umět při výkladu potlačit svůj názor a “ i když si myslí, že pohlaví jsou dvě, tedy muž a žena, dětem to musí podat neutrálně.” Nepovažujeme fakt, že existují dvě pohlaví za názor, ale za biologickou danost. Odmítáme jakékoliv nařizování cenzury empirických faktů, které jde jasně proti svobodě slova i svědomí pedagoga, odmítáme zavedení genderové ideologie do vzdělávání.
Ještě jednou na vás apelujeme, abyste zastavili takto připravované RVP a dokument nahradili takovým, který bude výsledkem celospolečenské diskuse a bude reagovat na skutečné problémy českého školství, které trápí rodiče i učitele. A bude také odpovídat faktům, nikoliv ideologiím. To už jsme tu měli, to už nikdy nechceme.
V Třebíči dne 1.5. 2024
Ing. Petr Novák
Mgr. Michaela Nováková
Author: Petr Novák | 9 signatures
More >Měly by mít na ZŠ přístup nevládní organizace prezentující tam své politické či ideologické postoje? Např. organizace Člověk v tísni má programy pro školy, kde se téma migrace líčí naprosto nekriticky a jednostranně. Myšlenka míru, je zejmě sprosté slovo. Podobně začíná do škol pronikat propagace radikálních klimatických opatření a desítek genderů. Pod snímky zaštiťující sport, je prezentován návod na tranzici (změnu) pohlaví. Rodičům je odmítáno právo na informace. Některé státy přístup těchto organizací do škol již regulují. Např. v Polsku nový zákon školám ukládá povinnost opatřit si od rodičů nezletilých žáků písemný souhlas k tomu, že se mohou jejich děti účastnit výuky pořádané neziskovými organizacemi. Na Floridě schválili pro změnu zákon, který ve školách omezuje výklad genderové ideologie.
Author: Andrea Berger | 10 signatures
More >Otevřený dopis zastupitelům města Prostějova Vážení členové zastupitelstva, Obracíme se na vás s hlubokým nesouhlasem ohledně plánovaného a dokonce již vámi schváleného prodeje pozemku 2686/19 a 2686/20 na ulici Tylova – za účelem výstavby garážového domu a důsledkem toho zrušení zeleně. Umístěním garážového domu doprostřed vnitrobloku zástavby domů a zničením – odstraněním zeleně, především několika vzrostlých stromů starých desítky let, tak negativně výrazně ovlivníte kvalitu bydlení i života obyvatel do budoucna a samotné životní prostředí obyvatel v této lokalitě, kde preferujeme klidné a tiché prostředí se zelení na trávení volného času. Ba naopak bychom uvítali zlepšení k využití tohoto místa jako odpočinkové zóny pro obyvatelstvo, stačilo by pár laviček, nic finančně pro město nákladného. V této lokalitě je spousta obyvatel, co vlastní psy, za které městu řádně platí poplatky. A veřte nevěřte, psi trávu milují na rozdíl od betonových ploch, smogu a hluku. Žijeme tady vesměs v malých bytech v panelácích a bytových domech, proto si o to víc vážíme zeleně v okolí, která tu má svou atmosféru, kouzlo, historii a doufáme, že i budoucnost pro další generace. Dalším negativním faktorem je i snížení hodnoty nemovitostí v dané lokalitě. Důkazem našeho tvrzení je již veřejně známá nespokojenost obyvatel žijících u již postaveného garážového domu v Krasicích. Nebylo zde odstraněno jen pár stromů dle původního plánu, ale většina stromů v blízkém okolí kvůli technice a umožnění samotné výstavby garážového domu. V podstatě všechny, zůstaly jen stromy v těsné blízkosti silnice. Vzhledem k negativnímu vlivu na kvalitu bydlení i života obyvatel v této lokalitě a pro ochranu životního prostředí – víme, že stromy produkují kyslík, dávají nám stín, snižují teplotu země a výrazně brání vysoušení země (globální oteplování, nedostatek vody), pro spokojenost občanů města, vás žádáme, abyste pečlivě zvážili všechny dopady a hledali alternativní řešení, které by bylo v souladu s pohodou a kvalitním životem obyvatel. A to, že by měl garážový dům zelenou fasádu a střechu nebo modrozelené prvky, to je až ubohé. Žádáme vás proto, aby tento prodej pozemku se zelení spojený s prodejem a s tímto projektem výstavby garážového domu byl pečlivě přezkoumán a aby byly skutečně zváženy negativní dopady pro obyvatele, jejich děti, jejich psi, pro přírodu a životní prostředí. Věříme, že se vám podaří najít jiný pozemek, nejlépe již s betonovým povrchem, bez újmy na zeleni, který by byl pro váš záměr jak pomoci obyvatelstvu s parkovacími místy vhodnější. S pozdravem Monika Oplocká Dobrovského 1456/16 796 01 Prostějov
Author: Monika Oplocká | 160 signatures
More >"Vážení příznivci hokeje,
Tato petice byla založena s cílem upozornit na problémy spojené s barážovou částí hokejové extraligy. Věříme, že současný systém baráže může být pro týmy, hráče i fanoušky frustrující a může negativně ovlivnit celkovou kvalitu a konkurenceschopnost ligy.
Je extrémně náročné pro tým z první ligy projít přes poslední tým extraligy. Tento systém často neodráží skutečný fair play a je pro mnohé nespravedlivý.
Naším cílem je dosáhnout zrušení nebo úpravy tohoto systému tak, aby lépe odrážel sportovní výkony týmů během celé sezóny a aby byl spravedlivější pro všechny zúčastněné strany.
Je důležité zdůraznit, že tato petice je formální vyjádření našeho názoru a nespokojenosti s aktuálním stavem. Chápeme, že APK jako organizace nemá povinnost se řídit jakýmkoliv nátlakem mimo svou strukturu. Nicméně, cílem této petice je ukázat, že fanoušci hokeje, kteří jsou zásadní součástí tohoto sportu, jsou s aktuálním systémem nespokojeni.
Pokud se s námi shodujete a cítíte, že je potřeba změny, podepište prosím tuto petici. Vaše podpora nám pomůže v našem úsilí o zlepšení hokejové extraligy.
Děkujeme za vaši podporu a za to, že jste součástí této změny.
Author: Samuel Horák | 1 signature
More >
Vážení občané a občanky,
obracíme se na vás s naléhavou žádostí o podporu pro realizaci projektu, který má potenciál zlepšit životní prostředí a zvýšit bezpečnost v našem městě.
Jedná se o vybudování lávky pro pěší a cyklisty spojené s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu na trase Tábor - Bechyně.
Současný stav mostu není optimální a nevyhovuje potřebám současného městského života. Vytvoření lávky pro pěší a cyklisty společně s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu nejen zlepší přístupnost pro chodce, ale také umožní bezpečnější přecházení řeky pro všechny uživatele, včetně cyklistů.
Vzhledem k potenciálnímu oddělenému provedení prací, tedy opravě železnižního mostu bez lávky pro pěší a cyklisty, máme oprávněné obavy, že by lávka pro pěší mohla zůstat pouze ve fázi plánování a nikdy by nebyla realizována, nebo by se její výstavba odložila na neurčito a její případná výstavba někdy v budoucnu by byla i výrazně dražší.
Vybudování lávky pro pěší a cyklisty najednou společně s rekonstrukcí železničního mostu představuje důležitou a dlouhodobou investici do bezpečnosti a lepšího propojení obyvatel města Tábor.
Proto vás žádáme o podporu naší petice, která vyzývá místní úřady a zástupce veřejného sektoru k výstavě lávky pro pěší a cyklisty společně s rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu.
Vaše podpora je nezbytná pro zajistění realizace tohoto projektu včas a za dostupných podmínek.
Děkujeme Vám za vaši podporu k vytvoření bezpečného a propojeného města Tábor pro všechny jeho obyvatele.
S poděkováním a úctou,
Michal ARNOŠT, Milan RYBA, Jiřina CHUDÁ
osadní výbor Čelkovice
Author: Michal Arnošt | 224 signatures
More >Vážení rodiče, zákonní zástupci,
rádi bychom rozšířili kapacity pro přijetí dalších dětí do dětské skupiny Medulínek v Uherském Ostrohu, kterou bude provozovat Veselá Sovička. K tomu však potřebujeme i Vaši podporu, a proto se na Vás obracíme s žádostí o pomoc.
Potřebujeme doložit zájem zákonných zástupců o umístění dětí do dětské skupiny, k žádosti o dotaci.
Pokud máte zájem, aby Vaše dítě/děti mohly být umístěny v Uherském Ostrohu ve Zlínském kraji, vyplňte prosím petici.
Podpisem petice se k ničemu nezavazujete, a to ani k reálnému zápisu Vašeho dítěte. Poskytnuté údaje nikde nezveřejňujeme.
Děkujeme za Vaši podporu a zájem.
Případné dotazy rádi zodpovíme na níže uvedených kontaktech.
Bc. Marie Kusákova, Dis.
Základní škola a Mateřská škola Na Dědině s.r.o.
e-mail: marie@nadedine.cz
telefon: 775 299 440
Author: Simona Čápková | 1 signature
More >Vážený pane arcibiskupe,
chceme Vás touto cestou vyzvat k citlivé péči o mediální tvář české církve.
Chceme, aby církev byla ve společnosti vnímána jako otevřené a bezpečné prostředí, v němž lze čerpat z duchovního i kulturního bohatství.
Reagujeme na prezentaci knihy Spiknutí v sále kardinála Berana. Kardinál Duka má právo vybírat si přátele, jaké chce a mít politické názory, jaké považuje za správné. Avšak mediálně nikdy nevystupuje pouze jako soukromá osoba. Uvedení knihy Spiknutí v prostorách Arcibiskupského paláce a pod jeho záštitou propojuje celou místní církev s dezinformační scénou.
Takové propojení je pro nás nepřijatelné.
Veřejný obraz církve přímo souvisí s jejím hlavním posláním.
Pro stále více věřících je obtížné se hlásit k církvi, jejíž představitelé šíří negativistický pohled na současnou společnost, angažují se v kulturních válkách a jsou propojeni s politickými extremisty. Je to i závažnou překážkou na cestě k Bohu pro mnohé hledající.
Vyzýváme Vás proto k opatřením, která by znemožňovala v prostorách a pod hlavičkou Arcibiskupství pražského směšovat osobní postoje jednotlivých církevních představitelů s veřejným obrazem církve.
Author: Filip Boháč | 543 signatures
More >Středočeský kraj, zřizovatel Hotelové školy Poděbrady, vypsal dne 10.4.2024 konkurz na ředitele školy. Rád(a) bych vyjádřil(a) podporu stávající paní ředitelce PhDr. Janě Podolákové v setrvání na své pozici.
Author: Jan Kupr | 203 signatures
More >