Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.
Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů.
Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.
Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:
1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.
2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků.
3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.
4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby.
5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných.
Více informací najdete zde.
Author: Jiří Macháček | 157 signatures
More >PETICE „Za bezpečnou Davli“
Dle čl.18 ústavního zákona č. 23/1991 Sb., kterým se uvozuje Listina základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Čl. I
My,
níže podepsaní občané Městyse Davle a okolí a návštěvníci Davle žádáme prostřednictvím této petice příslušné státní orgány, aby vyřešily definitivně otázku bezpečnosti občanů Městyse Davle a okolí, žáků Základní školy v Davli a všech, kteří Městys Davle navštíví.
Požadujeme snížení rychlosti v části obce Davle na 30 km/h a vybudování úsekového měření na silnici II třídy č. 102 v ulici Na Javorce, Školní, Na Náměstí, K Pivovaru, na podporu dodržování snížené rychlosti v obci. Tento úsek vede středem obce, v bezprostřední blízkosti Základní školy Davle, lékařského zařízení a jsou zde tři autobusové zastávky. V tomto úseku v ulici K Pivovaru je také kulturní sál Městyse Davle a hotel Pivovar, kde dochází často ke kumulaci většího množství osob a častému přecházení komunikace.
Po rekonstrukci silnice II/102 a výměny povrchu z dlažebních kostek na asfaltový povrch v tomto úseku řidiči nedodržují aktuální předepsanou rychlost. V obci je tato skutečnost dlouhodobým problémem, který se nyní opravenou vozovkou ještě zhoršil.
Vzhledem ke jmenovaným skutečnostem považujeme za nutné zajistit opatření, která by zabránila případnému neštěstí. Proto se občané rozhodli svými podpisy pod touto peticí upozornit na velice nebezpečnou situaci, které jsou každodenně vystaveni.
Čl. II.
Zdůvodnění:
Občané Davle a okolí jsou každodenně vystaveni mnoha nebezpečným situacím při přecházení této komunikace při návštěvách lékaře, místních obchodů nebo cestou na autobusové zastávky.
Zvláště nepříjemná a nebezpečná je situace pro naše děti, které mají tuto komunikaci jako jedinou možnost cesty do školy, k sportovnímu areálu, parku, kam pravidelně chodí také děti z mateřské školy. Nejednou se stalo, že auta nerespektovala předepsanou rychlost a signalizační zařízení u školy a bohužel zde již došlo k několika neštěstím přímo na přechodu pro chodce u základní školy navíc opatřeného semaforem. Po poslední nehodě, kde řidič vozu nerespektoval signál s červeným světlem „Stůj!“, která se stala 13.1.2023, došlo k sepsání petice rodiči žáků ZŠ „Petice za zlepšení dopravní situace u ZŠ Davle“, která žádala kompletně celou dopravní situaci v okolí školy zklidnit dalšími bezpečnostními prvky, jako jsou zpomalovací prahy, zúžení vozovky aj. Během rekonstrukce silnice II/102 se Městysi Davle podařilo projednat zúžení komunikace. K dalším úpravám však nedošlo. Řidiči ani během stavebních prací nerespektují předepsanou rychlost a nový asfaltový povrch je svádí k nebezpečné a rychlé jízdě.
Čl. III
Závěr:
Žádáme proto o snížení rychlosti v části Davle, podpořené úsekovým měřením, aby řidiči dodržovali stanovenou rychlost a to z důvodu bezpečnosti a zavedení celoevropského trendu 30 km/hod v centru městyse, který klade důraz na bezpečnost nejzranitelnějších uživatelů dopravy a zároveň snižuje emise i hluk. Náš návrh řešení též zvýší plynulost a bezpečnost silničního provozu a ochrání zdraví a bezpečnost našich občanů a dětí navštěvující základní školu z okolních obcí.
Ze shora uvedených důvodů žádáme o neodkladné vyřízení našeho požadavku s pozitivním výsledkem.
Děkujeme
Za petiční výbor:
Iveta Nejtková, Davle
MVDr. Radek Slanec, Davle
Mgr. Jaromír Němec, Davle-Sloup
Author: Iveta Nejtková | 169 signatures
More >Podpořte prosím obnovení barokního kostela svatého Martina v Lidicích na původním místě k uctění památky Lidických mučedníků. Je to živá vzpomínka na lidického faráře Josefa Štemberka.
Author: JIří Mojžíš | 12 signatures
More >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
Podatel:
Ing. Karel Hasman
Anýžova 96
26801 Hořovice
Datum narození: 1.8.1956
Adresáti:
Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice
Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice
Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice
Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice
Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice
Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince
Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice
Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš
Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince
Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,
15021 Praha 5
Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř
Vážení,
my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.
Zdůvodnění:
silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.
Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.
Petiční výbor ve složení:
Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)
Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801
Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801
Author: Karel Hasman | 14 signatures
More >V Praze za 44 minut, pohodlně, šetrně k přírodě a bez stání v kolonách!
Požadujeme, aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedly ranní a odpolední přímé linky autobusu mezi příbramským autobusovým a vlakovým nádražím a Smíchovským nádražím v Praze a nahradily chybějící rychlé vlakové spojení dříve než v roce 2038.
Z Příbrami a okolí dennodenně dojíždí okolo 3000 lidí do Prahy za prací či studiem či jinak na příbramsku nedostupnými službami. Stávající linky PID (317, 392, 393 a 395) jedou z Příbrami do Prahy oklikou přes město, menší obce nebo sousední města (Dobříš, Mníšek pod Brdy). Jediným přímým vlakovým spojením je tedy linka R26 z Českých Budějovic, které cesta na Smíchovské nádraží trvá dlouhých 81 minut.
BENEŠOV, NYMBURK I MILÍN ANO, PŘÍBRAM NE
V našem kraji jsou přitom jiná města i obce spojena mnohem rychlejším způsobem s Prahou a jejich obyvatelé tak mají drahocenný čas navíc. Vlaky z Benešova nebo Nymburka dojedou z a do PRahy v průměru o skoro 30 km/h rychleji. Expresní spojení s Prahou má v rámci systému PID i nedaleká obec Milín s 2 000 stálými obyvateli, což je příkladem kvalitního dopravního spojení a stejně rychlý spoj by měl být k dispozici i pro 33 000 obyvatel Příbrami a nejbližšího okolí.
Příbram má nyní kompletní přestupní uzel na svém autobusovém a vlakovém nádraží, kde stojí i parkovací dům za téměř 100 milionů korun. Existují tedy ideální podmínky pro podporu využití tohoto uzlu přímým spojením s Prahou pomocí expresních autobusů, které najedou na dálnici D4 přes Evropskou ulici bez dalších zastávek.
UŠETŘETE HODINU A PŮL TÝDNĚ NEBO ČEKEJTE 14 LET
Dojíždíte do Prahy alespoň 4x týdně za prací, studiem či jinými službami? Kvůli tomu, že spoje mezi Příbramí a Prahou nejsou tak rychlé jako jinde, ztrácíte i hodinu a půl času týdně zbytečně.
Přitom nejde čekat 14 let na dokončení Berounského tunelu, který má cestování rychlíky R26 urychlit o půl hodiny. Příbram a Praha si zaslouží opravdu rychlé spojení už nyní.
My, níže podepsaní, proto požadujeme,
aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedlo přímé rychlé spojení mezi Příbramí a Prahou. V krátkodobém horizontu pomocí autobusů, v dlouhodobém pomocí renovace železniční tratě.
Konkrétně žádáme:
objednání ranních a odpoledních spojů spojující hlavní přestupní bod Příbrami a okolí (vlakové a autobusové nádraží s P+R parkovacím domem) s pražským Smíchovským nádražím trasou vedenou od zastávky Příbram, aut. nádr. (ul. Čs. Armády) přes Evropskou ulici přímo na dálnici D4 a do Prahy.
aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje a zahrnutí cíle poskytovat náhradu za rychlé vlakové spojení pomocí autobusů do dokončení renovace tratě Beroun - Praha.
Petiční výbor:
Tomáš Mígl, student PF UK, 1. místopředseda Strany zelených, Bratkovice
Alena Smejkalová, projektová manažerka, Příbram I
Jaroslav Smutný, lékař, Příbram VII
Adresát: Ministerstvo Dopravy
Author: Tomáš Mígl | 54 signatures
More >V obci Jiřice (okres Nymburk) má být počátkem příštího roku zahájena výstavba kanalizace, neboť obec kanalizaci nemá. Občané Jiřic nejsou apriori proti kanalizaci, naopak záměr vítají. Co nepřivítali, je projekt, který počítá s tlakovou kanalizací, neboť se jedná o vemi poruchové řešení s krátkou životností. Obec si zažádala o dotaci, která pokryje 70 procent nákladů. Další finance chce pokrýt komerční půjčkou. Obec nereflektovala názory občanů, kteří doporučovali, aby s finanční částí pomohl finanční poradce, ani na hlasy, které volaly po tom, aby se obec stala plátcem DPH, čímž by se jí vrátily nemalé finanční prostředky, ani na ty, kteří upozorňovali na možnost bezplatné půjčky. Obec dále nechala vypracovat žádost o dotaci, v níž se nepočítalo s tím, že by se od občanů vybíral příspěvek na technickou infrastruktoru obce, přičemž nyní obec požaduje tento příspěvek od každé domácnosti včetně bytovek. Bytové domy se šesti byty zaplatí za dvě čerpadla tlakové kanalizace 240 tisíc korun. V obci se dále nacházejí dvojdomy, trojdomy a samostatně stojící domy. Každá rodina tedy zaplatí 40 tisíc korun - poplatek na technickou infrastrukturu, aniž by bylo zohledněno, že ne každá domácnost bude mít příslušné čerpadlo pouze pro sebe. Další poplatky pro občany jsou dále spojené se samotnou přípojkou, kdy si budou domácnosti hradit podle metrů, které je s kanalizací budou spojovat, za revizi elektřiny, připojení k eletřině. Každá domácnost si musí zajistit samostatně jištěnou pojistku s přepěťovou ochranou. Obec zajistila dva elektrikáře, kteří toto vše udělají, ovšem domácnostem tím vzniknou vícenáklady. Zhotovitel "garantuje" po skončení prací uvést pozemek do původního stavu, ovšem na schůzi k výstavbě zhotovitel prohlásil, že rozhodně nikomu nebude shánět travní koberec, či vysévat trávu v případě, že ji bude potřeba znehodnotit výkopovými pracemi. Chování zhotovitele během této shcůze bylo velmi arogantní a na připomínky občanů, kdy si tito stěžovali, že je připojení ke kanalizaci ve finále může přijít i na 80 až 100 tisíc, se jim zástupci zhotovitele vysmáli.
My níže podepsaní občané nesouhlasíme s výběrem neúměrně vysokého poplatku za kanalizaci a požadujeme jeho přepočet, případně změnu zhotovitele. Jsme chotni zaplatit maximálně 20 tisíc korun bez dalších doplatků.
Author: Občané obce Jiřice | 38 signatures
More >My, rodiče dětí navštěvujících Mateřskou školu J.A.K, Komenského 1586, 250 88 Čelákovice, nesouhlasíme s volbou Mateřské školy J.A.K v oblasti výběru fotografa za účelem fotografování našich dětí v rámci organizovaného skupinového/třídního fotografování ve školce.
Důvody nesouhlasu:
- Opakované poskytnutí nekvalitních fotografií
- Užití zastaralých kompozic
- Laxnost při výběru pozadí, volbě prostoru pro fotografování
- Fotografie bez nápadu
- Celková nespokojenost s provedenou službou
Tímto žádáme o změnu fotografa poskytující fotografické služby pro Mateřskou školku J.A.K.
Author: Dana ŠIFROVÁ | 10 signatures
More >Česko-anglická Montessori ZŠ a MŠ IDEA působí v obci Zdiby od roku 2016. Základní škola nyní vzdělává žáky 1.- 9. ročníku a také děti předškolního věku. Tato organizace od roku 2021 usiluje o změnu využití vlastního pozemku, aby na něm mohla postavit vlastní školu; za tím účelem je nutná změna územního plánu obce. Nyní je potřeba stavby o to urgentnější, protože je nutná změna působení (a to jen o cca 500 m) - na pozemek parc. č. 21/2 v obci Zdiby, kat. úz. -Přemyšlení.
Podpořte svým podpisem tento záměr - postavit školu pro 90 žáků základní školy IDEA a 24 dětí MŠ v obci Zdiby.
Děkujeme.
Lucie Kubínová, ředitelka
Více o naší škole na www.skola-idea.cz
Author: Lucie Kubínová | 107 signatures
More >Jestliže jste pro zachování stomatologické ordinace, připojte, prosíme, svůj souhlas pod tuto elektronickou petiční listinu. Toto lékařské zařízení v Sázavě www.bilyzub.cz, s magistrou Anastasii Klymenko, si velmi rychle našlo své pacienty. Dnes jich registruje více než tisíc šest set. Než byla ordinace na sklonku minulého roku otevřena, hledala Sázava svého ošetřujícího zubního lékaře skoro tři roky. Přesto se najdou škarohlídi, kteři by ji nejraději, přes značné investice, znovu zrušili.
Vašeho podpisu se velmi vážíme, Stomatologie Bílý zub, s.r.o.
Author: Radek Vodička | 27 signatures
More >My, níže podepsaní občané a uživatelé veřejného prostoru náměstí Smiřických a veřejného prostoru za budovou č.p. 15 v Kostelci nad Černými lesy žádáme, aby proběhla realizace projektu „Revitalizace a modernizace veřejného prostoru Kostelec nad Černými lesy“ v předkládané podobě, v jaké je aktuálně zpracován a podán na stavební úřad v Říčanech v rámci žádosti o vydání stavebního povolení podaného 2.2.2024.
Zejména žádáme:
- aby byl veřejný prostor před základní školou na náměstí Smiřických řešen zejména s ohledem na bezpečnost školních dětí, které zde prochází do školy,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou byla z důvodu bezpečnosti chodců a dětí zklidněna doprava a aby došlo k redukci parkoviště na parkovací stání K+R s provozem např. doby stání v době frekventovaného využití max. 3 min, jinak max. 20 minut,
- aby ve veřejném prostoru před základní školou bylo vytvořeno alespoň 1 stání pro invalidy a imobilní občany,
- aby namísto současných kapacitně nevyhovujících zastávek byly vytvořeny dostatečně velké zálivy pro autobusové zastávky, aby podpořily plynulost silničního provozu v době, kdy je frekvence dopravy vysoká a čekající cestující veřejnou dopravou v bezpečí nebo při nepřízni počasí mohli využít autobusové zastávky,
- aby v prostoru před základní školou a na náměstí vznikly záhony s květinami a prostor byl osázen stromy,
- aby nebyl prostor před školou využíván jako místo pro dlouhodobé parkování aut a město zajistilo kontrolu platby parkovného městskými strážníky na denní bázi s frekvencí alespoň 3x denně,
- aby byla náhradou vytvořena parkovací místa za místa zrušená v prostoru před základní školou na náměstí Smiřických, popř. za budovou č.p. 15 pro delší parkování,
- aby v dolní částí náměstí za kostelem vzniklo dětské hřiště,
- aby na náměstí nebo v bližším okruhu vzniklo veřejné WC provozované 24h
- aby za budovou č.p.15 nově vzniklé veřejné prostranství obsahovalo skate park nebo obdobné místo pro aktivní trávení volného času mládeže.
Zdůvodnění: Projekt ideově vychází ze studie, která byla občanům a uživatelům veřejného prostranství představena v květnu r. 2023, veřejností byl záměr velmi dobře přijat. Dále byl projektový záměr a studie diskutována se zastupiteli města, kteří podobu schválili většinově dne 13.9.2023. Taktéž 13.9.2023 byli občani města vyzváni veřejně starostou města J. Černým na zastupitelstvu, aby případně připomínky zasílali průběžně na radu města. Dále proběhlo setkání se zástupci vedení z místní základní školy a dále zástupci rodičů, kteří se studií a návrhem projektu souhlasili ve všech bodech. Setkání se účastnili také zástupci podnikatelů, jejichž požadavky byly do projektu zapracovány. Následně byly tyto změny podrobeny schvalování kompetentních orgánů.
Z pohledu problematiky sucha, která je pro celou oblast Praha - Východ naprosto zásadní, je projekt moderně pojatý a jeho realizace vdechne nové využití nevyužívaného náměstí a veřejných prostranství města. V cílovém stavu bude povrch dotčené oblasti natolik propustný a srážková voda bude akumulována pro zálivku, že dojde k výraznému zlepšení mezoklimatických podmínek, zvýšení zasakování srážkových vod a efektivnějšímu nakládání s nimi.
Také arboristické ošetření vzrostlých stromů, výsadba dalších nebo navrhovaná druhová skladba keřového patra veřejný prostor pomůže lépe přizpůsobit klimatickým změnám.
Současné umístění parkoviště před základní školou je neslučitelné s funkcí veřejného prostoru před školním zařízením, proto kvitujeme jeho eliminaci. Projekt tak myslí na nutnost vybudovat náhradní parkovací stání v dochozí vzdálenosti na náměstí pro krátkodobé parkování nebo pro dlouhodobé parkování za budovou č.p.15. Dále je třeba zajistit dostatečně velké zálivy pro autobusy pro dojíždějící děti do místní základní školy a další osoby za prací nebo do školy mimo Kostelec nad Černými lesy. Toto řešení je nutno realizovat především z hlediska bezpečnosti chodců a plynulosti silničního provozu a aby nebyly ohroženy volně se pohybující děti v prostoru před základní školou. Stejně jako doma auto neparkujeme v obytné části zahrady, i tady je nutno jej odklonit na odstavné parkoviště nebo využít místa K+R jen na nezbytně nutnou dobu nákupu (max. 20 minut) nebo naložení a vyložení dětí do/ze školy.
Vzhledem k výše uvedené skutečnosti žádáme o realizaci rekonstrukce náměstí a přilehlých veřejných prostor v plném rozsahu předkládaného projektu ve stavebním řízení veřejnou vyhláškou. Děkujeme za vaši pozornost a doufáme, že naše žádost bude brzy vyslyšena.
S úctou, všichni níže podepsáni.
Author: výbor - Tereza Vaňková, Barbora Puchý Petiční | 112 signatures
More >Středočeský kraj, zřizovatel Hotelové školy Poděbrady, vypsal dne 10.4.2024 konkurz na ředitele školy. Rád(a) bych vyjádřil(a) podporu stávající paní ředitelce PhDr. Janě Podolákové v setrvání na své pozici.
Author: Jan Kupr | 204 signatures
More >Vzhledem k hrubému zacházení a fyzického násilí které se Daniela Kojleeva, rozená Steppkova, narozena 19.11.1976., dopouštěla na svých domácích zvířatech, zejména na papoušku a pštrosu žádáme: 1. Aby zvířata ji byla odebrana 2. Aby dostala zákaz chování zvířat.
Author: Svetlin Kojleev | 4 signatures
More >My níže podepsáni nesouhlasíme že zřízením národního parku Křivoklátsko to by přineslo jen šikanu obyvatel a trempů taktéž likvidaci trampských osad i jakož to trampingu v této oblasti který je národní kulturní dědictví
Author: Miroslav Rail | 1 signature
More >My, níže podepsaní,
žádáme orgány veřejné moci, aby se zasadily o dostupné sociální služby pro děti s postižením a jejich rodiny ve Středočeském kraji.
Může se zdát, že téma pomoci dětem s postižením se týká poměrně malého počtu lidí. Ve skutečnosti je to ale téma, na kterém záleží většině z nás. Vždyť dostupnost služeb pro děti s postižením je vizitkou nás všech. Rodiny by na péči neměly být samy!
Aktuální situace:
Ve Středočeském kraji žije bezmála 4 000 dětí se zdravotním postižením, které jsou ve svém životě závislé na osobní pomoci. Kvůli nedostupnosti vhodných sociálních služeb tak zůstává péče o děti obvykle jen na bedrech rodiny. Skloubit takovou péči se zaměstnáním, péčí o další sourozence a dalšími povinnostmi bývá zpravidla velmi náročné, mnohdy až za hranicí možností. Rodiny se tak velmi často potýkají s finančními problémy a společenskou izolací. Absence času na odpočinek a obnovu sil vede k dlouhodobému stresu a prohlubování již tak náročných podmínek, ve kterých rodina žije.
Děti se zdravotním postižením by měly mít možnost ŽÍT TAK, JAK JE pro většinu jejich vrstevníků BĚŽNÉ: chodit do školy, bydlet s rodinou, trávit volný čas mezi kamarády, rozvíjet se, ... A právě sociální služby jim v tom mohou výrazně pomoci!
Navíc, zajištění dostupných služeb na míru každému dítěti s postižením umožňuje pečujícím rodičům pracovat, pečovat o sourozence a udržovat rodinné i přátelské vztahy.
Tak PROČ jsou sociální služby aktuálně nedostupné, nebo ohrožené nedostupností?
Ve Středočeském kraji jsou obecně služby pro děti se zdravotním postižením zastoupeny velmi málo a nerovnoměrně (v některých okresech je pouze 1 služba).
Způsob financování terénních služeb (např. osobní asistence) nezohledňuje jejich spádovost a dojezdové vzdálenosti. Služby, které dojíždí za dětmi a rodinami i několik desítek kilometrů (protože místně není dostupná žádná jiná služba), nemají v dotacích z veřejných zdrojů zvýšené náklady nijak zohledněny. Jsou tak nuceny dofinancovávat náklady ze soukromých zdrojů, a/nebo omezovat dojezdovost služby a snížit tak okruh rodin, pro které je pomoc dostupná.
Stávající systém příspěvku na péči je nevyhovující a má své výrazné limity. Díky tomu nejsou u řady dětí s postižením adekvátně posouzeny jejich skutečné potřeby a situace, ve kterých se nacházejí (tzn. kolik podpory a jak náročnou péči potřebují). Výše příspěvku na péči, který může rodina využít na nákup služeb, je pak zcela nedostatečná.
Poskytovatelé služeb jsou pod tlakem MPSV / krajského úřadu nuceni k navyšování úhrad za služby (zdražování cen za terénní a ambulantní služby), aniž by s tím šlo ruku v ruce zvyšování příspěvku na péči a jeho valorizace.
DĚKUJEME, ŽE VÁM TO NENÍ JEDNO!
Jak s peticí naložíme?
Předáme ji Krajskému úřadu Středočeského kraje.
Iniciujeme osobní jednání se zástupci Kraje.
Zvýšíme tlak na dostupnost služeb pro děti s postižením a jejich rodiny.
Zvýšíme tlak na zlepšení financování terénních služeb ve Středočeském kraji.
Organizátor petice: Rytmus Střední Čechy, o.p.s.
http://www.rytmusstrednicechy.cz/
Jsme regionální nezisková organizace, které velmi záleží na tom, aby děti a dospělí s postižením žili běžný život v přirozených podmínkách. A pokud k tomu potřebují podporu, tak aby ji měli skutečně dostupnou – v potřebné kvalitě i rozsahu (zkrátka „šitou na míru“).
Umožňujeme dospělým i dětem se zdravotním postižením a jejich rodinám žít tak, jak je pro většinu jejich vrstevníků běžné. Usilujeme o naplněný a důstojný život lidí s postižením. Přispíváme k vyšší kvalitě jejich života.
Už 20 let.
Author: Rytmus Střední Čechy, o.p.s. | 143 signatures
More >Vážení spoluobčané,
s typickou plíživou tichostí se v pozadí rozbíhá proces o získání potřebného stavebního povolení pro novostavbu třípatrového bytového domu na místě bývalé staré kotelny, která jí však bude nejprve muset uvolnit své místo.
Seznam účastníků řízení byl dlouhý, přesto však nikdo z těch přímo dotčených nedostal ani větu, oznámení se v rychlosti mihlo na elektronické úřední desce a potřebná povolení dotčených státních institucí byla obdržena tak rychle, že snad ani není pochyb o způsobech, jakými byla nabyta.
Je to shodou náhod, že zrovna probíhá i výběrové řízení na vedení stavebního úřadu?
... a tak nám nezbývá než o sobě nechat vědět i takto.
Pokud vám tato situace není lhostejná, tak se prosím připojte a ukažme, že nás není málo. Že si nenecháme vnutit z pozice silnějšího a jen v zájmu něčího zisku, že toto by měla pro nás být ta správná varianta, protože se fakticky jedná o:
1. Nevratná změna dispozic (znehodnocení) životních podmínek některých již stávajících bytových jednotek bytového domu 284, mající přímý vliv i na cenu těchto nemovitostí, a to bez jakékoli adekvátní kompenzace pro jejich majitele.
1.1. Ztráta slunečního svitu a tepla, zvýšená spotřeba energií.
1.2. Výhled.
1.3. Kvalita bydlení a soukromí.
1.4. Okna ve štítové zdi.
2. Po dobu výstavby bude nepřiměřeným způsobem zasaženo do klidného užívání stávajících bytových jednotek jejich majiteli/uživateli.
2.1. Hluk, prach, zápach.
2.2. Hygiena.
2.3. Omezení stávajících obyvatel stavbou.
3. Vznikající stavba nepřiměřeným způsobem zasáhne do vlastnického práva stávajících majitelů nemovitostí a přilehlých pozemků.
3.1 Integrita čerstvě zateplené obálky domu 284.
3.2 Přístup a vjezd do garáží objektu.
3.3 Snížení počtu parkovacích míst bytových domů 284 (i 283) bez jakékoliv kompenzace.
3.4 Parkování obyvatel a návštěv novostavby.
3.5 Absence jakýchkoliv vlastních pozemků. Téměř veškerá dostupná plocha pozemku je zastavěná.
Detaily k jednotlivým bodům:
1.1. Ztráta slunečního svitu a tepla, zvýšená spotřeba energií. Jedná se mimo jiné o zastínění těchto bytových jednotek. Bytové jednotky sice mají cca polovinu obytné plochy bytu orientovanou na jih, ale k jejich přímému oslunění dochází až v odpoledních hodinách, kdy je slunce níže na obloze a spíše na západní straně, ze směru a v místech, kde by se měla nacházet nová budova. To se projeví nejenom na zvýšení nákladů na vytápění v zimním období, ale povede i ke zvýšení množství využité elektrické energie z důvodu zvýšené potřeby svícení vlivem nedostatku přírodního světla. To vše může mít i další druhotný vliv, například na vznik plísní aj.
1.2. Výhled. Plánovaná novostavba navíc eliminuje dosavadní výhled z těchto bytů – místo výhledu na zeleň a panorama krajiny vznikne výhled na zeď nově vznikající stavby, než se o chvilku později budeme doslova „koukat z okna do okna“ s novými sousedy. Výhled zde musíme považovat za další komoditu, která má rovněž svou cenu, zejména pokud se jedná o cenu bytových jednotek na trhu s nemovitostmi.
1.3. Kvalita bydlení a soukromí. V neposlední řadě se jedná i o to, že budoucí stavba, jejíž schodiště bude těsně sousedit s obývacími pokoji a ložnicemi stávajících bytů bytového domu 284, bude novým zdrojem hluku a tímto bude stávající majitele dále zatěžovat a snižovat kvalitu jejich odpočinku a spánku. Svým způsobem se bude jednat i o ztrátu soukromí.
1.4. Okna ve štítové zdi. Štítová zeď, ke které by se měla nová budova připojit má být osazena okny, jak je uvedeno v projektové dokumentaci a např. v ohlášce rekonstrukčních prací bytu č. 3. Tato okna sem plánujeme dodatečně osadit. Dříve to nebylo možné kvůli komínu staré kotelny, který však již byl zbourán. Tato okna by tak byla doslova „zazděna“, resp. plánovaná stavba by jejich budoucí osazení úplně znemožnila.
Veškeré tyto skutečnosti tedy mají nezanedbatelný vliv na tržní cenu nemovitostí, přitom však majitelům předmětných nemovitostí nebyl předložen odborným nezávislým znalcem zpracovaný znalecký posudek, který by rozsah znehodnocení jejich nemovitostí specifikoval (např. studie zastínění aj.). Rovněž jim nebyla nabídnuta adekvátní refundace předmětného nevratného znehodnocení a ani s nimi nebylo nikterak jednáno ohledně zmírnění přímých dopadů na jejich bytové jednotky způsobených jednak zvýšením ale i napojením sousední budovy na stávající štít.
Vydání stavebního povolení za stávajícího stavu, přímo poškodí majitele těchto bytových i nebytových jednotek, tudíž představuje neadekvátní zásah do jejich vlastnického práva, což je v rozporu s Listinou základních práv a svobod, podle které má vlastnické právo všech vlastníků stejný zákonný obsah a ochranu a nesmí být zneužito na újmu práv druhých.
V případě vydání stavebního povolení bude vlastnické právo majitelů bytových jednotek poškozeno na úkor developerského projektu, tj. vlastnického práva developera, nového majitele budovy staré kotelny.
2.1. Hluk, prach, zápach. Stavební práce na nově vznikajícím bytovém domě po celou dobu výstavby, která je podle dostupných informací plánovaná na dva roky, omezí užívání a významně zhorší dosavadní komfort bydlení, zejména stávajících bytových jednotek přímo sousedících s nově vznikající stavbou, a to nadměrným hlukem, zápachem či zvýšenou prašností. Kvůli tomu nebude možné ani vyvětrat, a to bude problém zejména v teplejších obdobích roku. S velkou pravděpodobností také nebude možné ani plnohodnotně využívat balkónů k novostavbě přiléhajících; balkóny, které nejsou zaskleny nebude možné z důvodu vysoké prašnosti fakticky užívat vůbec.
2.2. Hygiena. Napojením nové stavby na stávající bytový dům (mimo jiné) budou především obyvatelé přiléhajících bytových jednotek, zejména nezletilé děti – v bytě č. 3 v té době budou žít kojenec a batole (tj. děti mladší 3 let věku), vystaveni soustavné psychické zátěži způsobené v podstatě každodenním hlukem neznámé intenzity a trvání, což může mít vliv i na jejich zdravý duševní vývoj. Prostory bytové jednotky číslo 1 ležící hned za přiléhající zdí jsou každodenně využívány rovněž k práci z domova (na odpolední směny), jejichž neodmyslitelnou součástí je i časté telefonování či videokonferenční hovory. Tím by se výkon této činnosti do značné míry narušoval a v některých případech pravděpodobně i zcela znemožnil. Ruch stavby, lze očekávat od brzkých ranních hodin často až do noci, někdy i nepřetržitě a dost možná i o víkendech. To vše se nesporně promítne i do kvality (možné maximální délky) spánku a odpočinku. V současnosti se jedná o velice klidnou oblast, kde i pracující na směnném provoze naleznou během dne dostatek klidu na spánek a nerušený odpočinek.
2.3. Omezení stávajících obyvatel stavbou. Pohyb velkotonážních nákladních vozidel v okolí stávajícího bytového domu, vykládka a nutnost uskladnění stavebního materiálu využívaného při stavbě nového bytového domu v okolí stavby aj., budou v první řadě omezením a překážkami v plynulosti provozu a tím budou negativně ovlivňovat běžné činnosti početných obyvatelů stávajících okolních bytových domů. Developer nedisponuje ani žádnými pozemky, na které by mohl uložit svůj stavební materiál. S největší pravděpodobností tak bude docházet k záboru veřejného (obecního) či soukromého prostranství. I samotné předpokládané oplocení novostavby se bude nacházet již mimo pozemky developera, což samo o sobě do určité míry omezí dopravu a pohyb v okolí stavby. Přitom v těchto částech v ulici Žižkova nezřídka parkují vozidla, někdy dokonce i na obou stranách této ulice. Nutno také podotknout, že polovina silnice v této části ulice je soukromým majetkem a jen se svolením majitele bylo vozidlům umožněno zde parkovat.
3.1 Integrita čerstvě zateplené obálky domu 284. Plánovaná stavba bude zřejmě přímo napojená na zeď stávajícího bytového domu čp. 284. Způsob a jeho provedení nám doposud nebylo sděleno. Společenství (ani jednotliví majitelé bytových jednotek a spolumajitelé společných částí bytového domu a přiléhajících pozemků) však k ničemu takovému nedalo svůj souhlas. Předpokládáme, že napojení nově vznikající stavby pravděpodobně poškodí zateplenou fasádu či vnější zeď bytového domu, která byla v roce 2021 rekonstruována a zateplena. Prostředky na toto dílo pocházejí ze státních dotací (byla uzavřena Smlouva o zvýhodněném úvěru se Státním Fondem Podpory Investic (dále jen SFPI), dle podmínek nařízení vlády č. 16/2020, registračního čísla 167100146, a která je volně přístupná ve veřejném registru smluv) a Společenství je až do úplného splacení poskytnuté půjčky smluvně vázáno mimo jiné udržet toto dílo v původním stavu. V opačném případě a při nedodržení smluvních podmínek může dokonce hrozit až samotné zaniknutí nároku na poskytnutý úvěr spolu s okamžitou splatností poskytnuté více než šestimilionové půjčky. Tím by se jednalo nejenom o závažný zásah do stávající nemovitosti a možné narušení vlastnického práva stávajících vlastníků, ale i o vystavení celého Společenství nebezpečí ztráty výhodně získaného úvěru a z toho plynoucí obrovské finanční újmě. Jakákoliv aktivita vedoucí k porušení smluvních podmínek (nebo je přímo způsobující) poskytnutého úvěru od SFPI, je pro Společenství nepřípustná a vyloučena předem.
3.2 Přístup a vjezd do garáží objektu. V projektové dokumentaci, se kterou bylo Společenství obeznámeno, na severní straně objektu, ústí vstup a vjezdy do garáží na soukromý pozemek. Přístup do objektu a konkrétně průjezd motorových vozidel nájemníků či majitelů (a případně i jejich návštěv) nově vzniklých bytových jednotek do garáží nového bytového domu, vedoucí přes soukromé pozemky (pozemková parcela 204/16) je tak defacto považován za samozřejmý, s čímž ovšem stávající vlastníci nevyslovili souhlas, nebylo s nimi jednáno o požadavku na vznik věcného břemena (práva průjezdu), natož alespoň o případné kompenzaci za předmětné omezení vlastnického práva. Zde je nutné podotknout, že současná stavba, na jejímž půdorysu má být bytový dům vystavěn, aktuálně ani nedisponuje vjezdem na soukromém pozemku nacházejícím se ve společném vlastnictví majitelů jednotek bytového domu č.p. 284 (pozemková parcela 204/16). Tato strana (část) budovy staré kotelny je v současnosti opatřena pouze dveřmi od výtahové šachty, kudy byl dříve vynášen popel. Nemůže být tedy ani řeč o nějakém případném přenesení práv předchozích majitelů k průjezdu na přilehlé pozemky přes pozemek Společenství. Nicméně projektová dokumentace z této strany počítá nejenom s vchodem, ale také s několika vjezdy do nově vzniklých garážových stání tohoto objektu. Tento stav tedy nebyl developerem předem a adekvátně dořešen.
3.3 Snížení počtu parkovacích míst bytových domů 284 (i 283) bez jakékoliv kompenzace. Umožněním průjezdu přes přilehlé soukromé pozemky a poskytnutím dostatečného manévrovacího prostoru pro vjezd do garáží novostavby dojde mimo jiného k nevratnému zániku několika parkovacích míst, které obyvatelé stávajících bytových jednotek a vlastníci těchto pozemků mohli až doposud užívat k parkování svých vozidel; pro tyto vozidla už v rámci tohoto pozemku nenacházíme jiné alternativní místo. Rovněž bude nutné přemístit nádoby na komunální a bio odpad, a to bude zřejmě opět na úkor parkovacího místa, kterého se Společenství už nyní žalostně nedostává. Taktéž bude obec nucena přemístit kontejner na sklo, který je aktuálně umístěn se souhlasem Společenství na tomto soukromém pozemku, a to na nějaké nové místo, protože přemístění kontejneru na jiné místo v rámci tohoto soukromého pozemku, by jen znamenalo ještě další omezování parkovacích míst, k tomu však už nedá Společenství svůj souhlas a bude se proti tomu bránit všemi dostupnými a zákonnými prostředky.
3.4 Parkování obyvatel a návštěv novostavby. Situování garážových stání novostavby, kde auta parkují za sebou a navzájem se tak blokují, s velkou pravděpodobností směřuje k tomu, že některá auta budou parkovat spíše venku. Existují důvodné obavy, že tato auta spolu s auty návštěv novostavby, budou parkovat na přilehlých soukromých pozemcích a zabírat místa právoplatným majitelům. Především proto, že většina snadno dostupných míst na okolních přilehlých komunikacích, je už obsazena. Bude-li Společenství tuto situaci řešit odtahem těchto vozidel, na což má zákonné právo, může dojít k četným sousedským sporům, které ke klidnému občanskému soužití rozhodně nepřispějí.
3.5 Absence jakýchkoliv vlastních pozemků. Téměř veškerá dostupná plocha pozemku je zastavěná. Všechny ostatní okolní pozemky a zejména k nim přiléhající zelené plochy jsou v soukromém vlastnictví. Obyvatelé novostavby, jejich děti a mazlíčci se nemají kam uchýlit, nemají kde si hrát a ve volném čase relaxovat, aniž by tím takové soukromé vlastnictví nenarušovali.
4. Faktické nesrovnalosti a pozice jednotlivých stran.
4.1 Věcná břemena. V objektu staré kotelny se nachází instalace a přípojky, které jsou majetkem domu č. 284, avšak tyto zde nejsou právoplatně zapsány jako věcné břemeno. SBD Kamenice, které dříve provádělo správu bytových domů objekt staré kotelny (původně součást majetku bytových domů 283, 284, 285, 286) spekulativně prodalo, a přitom nezajistilo jejich skutečné zapsání a uvedení stavu před prodejem na pravou míru. Přípojka plynu, vodovodního řadu a odvod destilované vody z plynových kotlů, které již od nepaměti (rozhodně ještě od dob spoluvlastnictví bytovými domy) budovou vedou, byly a jsou majetkem Společenství. Developerem je tak tento stav spíše zneužíván k vytváření nátlaku na Společenství. V případě nedávno rekonstruovaného vodovodního řadu se k němu dokonce hodlá i svévolně připojit, a to bez souhlasu jejich právoplatného majitele, jímž je Společenství, a kterému by tak tímto jednáním potenciálně mohla být způsobena i škoda.
4.2 Výsledky hlasování na mimořádných Shromážděních Společenství. Společenství Vlastníků Bytů ve Velkých Popovicích 284 (i 283) celou věc probíralo na svých mimořádných Shromážděních a nechalo hlasovat ve věci souhlasu s přestavbou staré kotelny na bytový dům a o užívání soukromých pozemků Společenství obyvateli novostavby pro průjezd do garáží. Všechny hlasy byly proti ve všech ohledech.
4.3 Pro někoho je to jen o „návratnosti investice“. Developer je v první řadě hnán vidinou zisku a nepřikládá dostatečnou váhu faktickým námitkám a připomínkám ani jejich řešení. Případná omezení vlastnických práv ostatních účastníků řízení či snad jejich kompenzace ho příliš nezajímají. V této již poněkud hustě obydlené oblasti nebydlí a nezná stávající poměry. Vzniklé problémy, jejich důsledky a dopady na stávající i případné budoucí obyvatele si vůbec nepřipouští.
4.4 Toto není rekonstrukce. Ve své podstatě se spíše jedná o novostavbu, protože většina objektu bude zbořena, neboť nebyl původně plánován ani stavěn jako patrová budova, stávající stěny by tak váhu několikapatrové budovy ani nemusely unést. I přesto je to projektem klasifikováno „jen” jako rekonstrukce, protože v případě novostavby by už ani nebyla splněna kritéria daná územním plánováním, a kde je pro tuto lokalitu požadavkem, aby například nejméně 50 % pozemku tvořila zeleň.
Uvedené námitky jsou tak závažného charakteru, že by podle našeho názoru bylo vydání stavebního povolení za stávajícího stavu zcela zjevně v rozporu s právním pořádkem České republiky.
Vydání stavebního povolení pro nově vznikající stavbu by na základě výše uvedeného mělo být v plném rozsahu zamítnuto.
Děkujeme Vám, že jste se postavili za správnou věc.
Author: František Rašner | 58 signatures
More >My, níže podepsaní občané, obyvatelé obce, rekreanti a vlastníci nemovitostí v obci Řevničov,
nesouhlasíme se záměrem postavit na katastru obce Řevničov větrnou elektrárnu.
Žádáme proto zastupitelstvo obce Řevničov, aby učinilo veškeré zákonné kroky k tomu, aby stavba větrné
elektrárny v k.ú. obce Řevničov nebyla realizována.
Důvody nesouhlasu:
Nepřiměřený zásah do krajinného rázu obce, který si nechceme nechat zničit, ani za cenu slíbených
finančních výhod.
Řevničov je hraniční obcí Přírodního parku Džbán, který byl v roce 1994 založen především za účelem
zachování krajinného rázu na pomezí Lounska, Kladenska a Rakovnicka. Mohutný džbánský hřeben je přirozenou
rozvodnicí Vltavy, Berounky a Ohře. Tato výjimečná pahorkatina, místy přecházející až ve vrchovinu, vznikla
z původně jednotné tabule a působením vodní eroze byla rozčleněna do několika úzkých hřbetů a plošin, tak trochu
připomínajících stolové hory (Louštín – 537 m n. m., Džbán – 536 m n. m., Rovina – 526 m n. m., Špičák – 483 m
n.m., Pravda – 491 m n. m). Představa, že mezi Louštínem a Džbánem bude stát stavba převyšující oba vrcholy je
pro nás nepřijatelná.
Jsme rádi, že tenhle krásný kout naší země existuje, žijeme v něm a má nám stále co nabídnout, tak si to prosím
nepokazme jedním unáhleným rozhodnutím. Celá krajina má výjimečný a osobitý ráz a neumíme si představit, že
by v této lokalitě byla vybudována stavba, která je vzhledově vhodná do průmyslových nebo technologických zón.
Co napsat na závěr? Snad jen to, že hezčí pohled na západ slunce, než je ten ze Džbánu prostě neznáme a věříme,
že si ho uchováme v nezměněné podobě.
Author: Tomáš Nocar | 68 signatures
More >Podáváme hromadný nesouhlas proti výpovědi paní učitelky Jiřinky Kürfurstové. Výpověď byla dána z důvodu: hrubost a zlost vůči dětem,s čímž nesouhlasíme.
Paní Jiřinka byla dětem vždy spíše babičkou než-li učitelkou a to ve všech směrech. Paní učitelka má svá jasná pravidla, která učila všechny děti bez rozdílu a tím dala dětem to nejlepší pro start do školního věku. Vždy byla přísná,ale velmi spravedlivá, k dětem se vždy chovala s láskou a trpělivě jim vše opakovala. Její styl vedení dětí ve třídě byl vždy veden i s respektem k rodičům. Ke každému dítku přistupovala individuálně a snažila se jeho pobyt ve školce vždy zpestřit a zpříjemnit. Určená pravidla vždy platila pro všechny bez rozdílu.Děti vždy vedla k samostatnosti, čistotě a přírodě a to v jakémkoliv počasí. Děti vždy dokázala nejen naučit a pokárat, ale i pochválit, ocenit a utěšit, když bylo potřeba. Vedla děti k vlastnoručním výrobkům a to nejen na papíře, ale i na zahrádce.
Jiřinka vždy byla, je a bude mezi nejlepšíma učitelkama mateřské školky. Její výpověď je proto absurdní a neoprávněná.
Podpisem níže vyjadřuji svůj nesouhlas s výpovědí paní učitelky Jiřinky Kürfurstové
Author: Tereza Jelínková | 1 signature
More >My, níže podepsaní obyvatelé Zaječic a Kovářovic, se důrazně vymezujeme proti konání hudebních akcí typu Revival fest nebo Brutus, které se konají na fotbalovém hřišti uprostřed obce Zaječice.
Akce nás obtěžují a omezují hlukem, a proto žádáme pořadatele, aby tyto hudební produkce pod širým nebem přestali pořádat a zastupitele města Pyšely, aby je nadále nepovolovali.
Author: Petra Pešková | 14 signatures
More >Dobrý den,
touto formou bychom Vás chtěli požádat o podporu při žádosti o demolici subjektu vodárny u řeky Litavky patřící městu Beroun. Developer projektu Berlita se zavázal tento objekt ve spolupráci s městem zbourat. Z různých důvodů k tomu ale ve výsledku nikdy nedošlo.
Zbourat bychom jej chtěli z důvodu katastrofálního stavu, přebývání bezdomovců, nefunkčnosti, skladiště odpadků a především dehonestace okolní zeleně a relaxačního prostoru u řeky.
Takto se nám to zdá jako jediná hybná síla pro komunikaci s městem a dořešení slíbené záležitosti.
Prosíme tedy o podporu z Vaší strany a nejlépe o jednotné vystupování za objekt bytového domu Berlita.
Předem velmi děkujeme a přejeme hezký den,
Majitelé jedné z bytových jednotek, T a T
Author: Tomáš Paichl | 35 signatures
More >Petice pro odstoupení zástupce vedoucího Veřejné zeleně Petra Moulise. Jeho jednání se zaměstnanci hraničí s šikanou a rasismem vůdči zaměstnancům Veřejné zeleně na Technických službách Příbram.
Author: Klára Hrubcová | 1 signature
More >