Petice za otevření Generálního konzulátu ve Vancouveru 398 signatures

Petice za otevření Generálního konzulátu ve Vancouveru

Vážený pane ministře Petříčku, Vážené Ministerstvo zahraničních věcí,

Čeští občané žijící na severozápadě Kanady a USA mají velmi složitý přístup k českých úřadům. Vše se navíc ještě více zkomplikovalo zavřením Honorárního konzulátu ve Vancouveru ke dni 1. ledna 2020.

Nejbližší Generální konzulát ČR se nachází v Los Angeles, které je vzdáleno 2100 kilometrů. Dále máme možnost jet do GK Chicago, který je 3500 km daleko. Tyto GK jsou ovšem v USA, což znamená, že pro některé žadatele jsou nedosažitelné, jelikož jim například brzy končí platnost pasu, případně z jiných důvodů nemohou nebo nechtějí přes státní hranice. 

V Kanadě je nejbližší konzulát pro západní pobřeží v Torontu, které je 4300 km daleko. Český zastupitelský úřad (ZÚ) v Ottawě je dokonce vzdálen 4400 km od Vancouveru.

Zavření HK Vancouver vnímame jako příležitost pro MZV otevřít GK ve Vancouveru, který by mohl pomoci občanům ČR žijícím nejen v tomto městě a dalších částech Britské Kolumbie ale i občanům ČR pobývajících na Yukonu, v Albertě, Severozápadních teritoriích a Saskatchewanu. Dále by spádová oblast konzulátu obsahovala i Seattle, celý stát Washington, Aljašku, Oregon, Idaho, Montanu a Wyoming ve Spojených státech amerických.

Ve výše jmenovaných oblastech žíjí tisíce českých občanů, kteří nemají skoro žádný nebo velmi těžký přístup k českým úřadům.

I tak jednoduchý úkon jako získat výpis z rejstříku trestů nebo kopii rodného listu je velmi zdlouhavý a složitý. Ztráta nebo expirace pasu je velmi těžce řešitelný problém, kdy běžná cena zpáteční letenky z Vancouveru do Ottawy je přes 500 CAD (cca 8500 kč). Dále se samozřejmě musí započítat náklady na ubytování, stravu, a další výdaje včetně správních poplatků. Tím, že teď nově i zavřený HK Vancouver, tak se musí počítat  i s náklady na cestu zpět do Ottawy pro pas nebo dokument, případně cesty na nejbližší HK ve Victorii nebo Calgary.

Otevřením GK ve Vancouveru by se tyto problémy eliminovaly a zvýšil by se komfort českých občanů žijících ve výše zmíněných oblastech. Region severozápadní Kanady a USA vnímáme jako velmi zanedbaný českými úřady, a to zejména s ohledem na to, kolik českých občanů zde žije a studuje.

Dále věříme, že by mnoho občanů ČR žíjících v této oblasti velmi ocenilo, kdyby mělo možnost naplnit své právo volby. Vzhledem k enormním vzdálenostem do nebližších GK a ZÚ je toto momentálně pro nás téměř nemožné.

Proto prosíme vládu České republiky, Ministerstvo zahraničních věcí a ministra Petříčka, aby urychleně otevřeli generální konzulát ve Vancouveru. Krajanská komunita v západní Kanadě a USA vám bude vděčná.

S pozdravem,

Signatáři petice niže podepsáni

Author: Ondřej Šindar | 398 signatures

More >
Změna lokality záchytného parkoviště Purkyňova mimo obytné zóny 437 signatures remaining 63

Změna lokality záchytného parkoviště Purkyňova mimo obytné zóny

Vážení spoluobčané. Radnice Králova Pole, ve své touze zavděčit se magistrátu a sama sobě se opět snaží poškodit náš životní prostor.

Vybrané městské části měly za úkol najít místa pro záchytná parkoviště Projektu P+R [1]. V Řečkovicích byli lidé informováni a odmítli velmi smysluplnou lokalitu, a radnice je vyslyšela. V Králově poli již byly kroky učiněny bez jakékoliv publicity. Královo Pole se rozhodlo o dvě lokality, kdy první - u Královopolského nádraží [2] je řekněme v pořádku, ale druhá má být na Purkyňové mezi Herčíkovou a Červinkovou [3].

 

Současný stav dané parcely není nijak úžasný, ale jedná se o jeden z posledních kousků souvislé zeleně v dané lokalitě. Budete radši chodit přes betonovou plochu? Budete se denně koukat na stovky přespolních snažících se zaparkovat? Když už tam má být betonová plocha za 30 miliónů, možná by tam mohl být lesopark či cokoliv užitečného obyvatelstvu? Slovanské náměstí se již sobeckým zásahem radnice na poušť proměnilo. Nenechte i Purkyňovu a Herčíkovu! Za parkovištěm přitáhnou další developeři!

Pokud takové parkoviště opravdu musí být, pak ať je na druhé straně dálnice, v již tak betonovém Technologickém parku, nebo mnohem dříve na betonových plochách za Řečkovickým nádražím a s upravenou MHD, aby vůbec nezajížděla do obytných částí čtvrtí.

 

Co můžete:

Bombardujte magistrát 542 171 111 posta@brno.cz

Bombardujte radnici: 541 588 111/541 211 334 podatelna@krpole.brno.cz

a zodpovědnou úřednici paní Malou: 541 588 237 mala@krpole.brno.cz

můžete také podepsat tuto petici

 

[1]https://www.brno.cz/sprava-mesta/magistrat-mesta-brna/usek-4-namestka-primatorky/odbor-dopravy/oddeleni-koncepce-dopravy/strategie-parkovani-ve-meste-brne-navrhova-cast/cast-d-hromadne-parkovaci-kapacity/parkoviste-typu-p-r/

 

[2]https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/verejna_doprava/Strategie_parkovani_ve_meste_Brne_-_navrhova_cast/Cast_D_Hromadne_parkovaci_kapacity/1._parkoviste_typu_P_R/D-1-9_Kralovo_pole_-_garaze.pdf

[3]https://www.brno.cz/fileadmin/user_upload/sprava_mesta/magistrat_mesta_brna/OD/verejna_doprava/Strategie_parkovani_ve_meste_Brne_-_navrhova_cast/Cast_D_Hromadne_parkovaci_kapacity/1._parkoviste_typu_P_R/D-1-4_Purkynova.pdf;

Author: Jiri Vanek | 437 signatures

More >
Petice za odstranění diskriminace dětí v přístupu do kolektivů v rámci povinného očkování 3925 signatures

Petice za odstranění diskriminace dětí v přístupu do kolektivů v rámci povinného očkování

My, níže podepsaní, žádáme odstranit ze zákona o ochraně veřejného zdraví zjevné absurdity a nesmyslná omezení. Proto požadujeme zastavit diskriminaci dětí :
1)  umožnit přijímání dětí do předškolních zařízení bez omezení očkováním;

2) zrušit podmínku řádného očkování pro účast na školách v přírodě a zotavovacích akcích.

 

Vláda České republiky předala v červnu 2019 Poslanecké sněmovně novelu zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví. Novela v oblasti očkování opět upřednostňuje represi před komunikací, kvalitními informacemi, nabídkou řešení a individuálním přístupem, i když je zřejmé, že tento tvrdý přístup není funkční a zvyšuje nedůvěru v očkování.

 

Legislativa v ČR omezuje řádně neočkované děti (tj. neočkované přesně podle nařízeného očkovacího kalendáře) ve vstupu do předškolních zařízení. Toto omezení se vztahuje nejen na zcela neočkované děti, ale i na ty, jimž chybí jen jedno jediné očkování. Nejvýrazněji se tato sankce dotýká dětí, které nejsou doočkovány ze zdravotních důvodů. Pro přijetí do předškolních zařízení se podle zákona vyžaduje trvalá kontraindikace, tu však lékaři takřka nevystavují, v praxi tak téměř neexistuje. Praxe je taková, že se diskriminují děti, které nejsou dostatečně zdravé, aby mohly být očkovány, a zároveň nejsou dostatečně nemocné na to, aby získaly potvrzení o trvalé kontraindikaci. Diskriminovat děti za to, že mají zdravotní problémy a jejich rodiče se o ně obávají, nelze obhájit. Celé toto omezení se děje bez odborné argumentace, pouze s vysvětlením, že stát si represí vynutí poslušnost v očkování a nedoočkované děti představují hrozbu pro své spolužáky.

 

Ovšem od roku 2017, kdy vstoupila v platnost novelizace školského zákona, musí předškolní zařízení navštěvovat všechny děti starší pěti let v rámci povinné školní docházky a to bez ohledu na to, zda jsou, či nejsou očkované. Jeden den je dítě pro stát potenciálně nebezpečné, druhý den, kdy se dítě stane předškolákem tj. po svých pátých narozeninách, už není. Tato absurdní situace ukazuje, že smyslem opatření je pouze represe, nikoliv ochrana zdraví dětí v předškolních zařízeních a k tomu nejvíce postihuje? dopadá na? zdravotně stigmatizované děti.

 

Legislativa v ČR také zakazuje řádně neočkovaným dětem účast na zotavovacích akcích (jako tábory či lyžařské výcviky)  a školách v přírodě, ač pro docházku do školního zařízení není očkování vyžadováno. Děti spolu tráví mnoho času po celý školní rok v jedné třídě i při dalších aktivitách. Není opodstatněné, aby děti, které spolu tráví čas ve škole, družině nebo kroužcích, nemohly společně vyjet na několikadenní pobyt.

 

Nelogičnost právní úpravy se projevuje ještě výrazněji na definici „zotavovací akce" - jedná se o akci trvající déle než 5 dní, které se účastní 30 a více dětí. Nelze rozumným způsobem vysvětlit, proč je požadováno očkování pro tábor čítající více než 30 dětí, zatímco pro tábor pro méně než 30 dětí již očkování potřebné není. Stejně tak proč pro šestidenní pobyt je očkování vyžadováno a pro pětidenní nikoliv. Tato nesmyslná úprava nemůže vést ke zvýšení proočkovanosti, pouze k nedůvěře v český očkovací systém. Opatření navíc ztěžuje práci ředitelům, školám, učitelům, vedoucím oddílů i provozovatelům zotavovacích akcí.

 

Ministerstvo zdravotnictví nedisponuje odbornými stanovisky ani studiemi, které by prokazovaly, že na těchto pobytech může dojít k závažnějšímu ohrožení veřejného zdraví oproti běžnému kontaktu dětí v kolektivu.

Je nepřípustné rodiče trestat za jeden přestupek vícekrát. Rodiče jsou za přestupek pokutováni a zároveň jsou následně potrestáni tím, že jejich dítěti je znemožněn vstup do předškolních zařízení, účast na švp a zotavovacích akcích.

 

Proto požadujeme provést změny v projednávané novele zákona o ochraně veřejného zdraví tak, aby byla odstraněna diskriminace dětí v přístupu ke vzdělávání a volnočasovým aktivitám.

 

Author: Martina Suchánková | 3925 signatures

More >
HALY NA MACKOVĚ HOŘE NECHCEME 392 signatures remaining 608

HALY NA MACKOVĚ HOŘE NECHCEME

V listopadu 2019 se mezi občany Nového Strašecí objevila vizualizace návrhu plánované výstavby průmyslových hal v lokalitě Mackovy hory, zpracovaná konkrétní developerskou společností.

 

Taková potenciální výstavba průmyslových hal je podle našeho názoru velmi nešťastná a našemu městu Nové Strašecí by přinesla (jistě, či s velkou pravděpodobností) spoustu negativních dopadů:

 

Zvýšení hladiny smogu (včetně světelného) ve městě, zvýšená hlučnost. Naprosto nevhodné umístění průmyslové zóny na návrší na návětrné straně města.

 

Zahuštění dopravy v oblasti kruhového objezdu, snížení bezpečnosti.

 

Další negativní zatížení vzhledu města a jeho okolí. Nekoncepční vytváření další oblasti s nevzhlednými průmyslovými halami v okolí města (ČLUZ, Průmyslová zóna SV, areál Hamiro, knižní velkoobchod), v situaci, kdy tyto oblasti nejsou plně využity.

 

Negativa spojená s využíváním agenturních pracovníků. Ze zkušeností jiných měst s takovými halami je možné, či dokonce pravděpodobné, že by došlo k najímání levné pracovní síly, tzv. agenturních pracovníků, většinou z chudších regionů Evropy. S tímto faktem pak mohou být spojeny komplikace jako rušení nočního klidu, konzumace alkoholu na veřejnosti a další.

 

Negativní dopady na životní prostředí. Zastavěná půda ztrácí schopnost zadržovat vodu a tato situace zhoršuje problémy se suchem.

 

Ztráta možnosti lepšího využití této lokality v budoucnosti.

 

Dědictví budoucím generacím. Vybudování nevzhledné „levné montovny“ se všemi jejími negativy nelze vzít jednoduše zpět. Jedná se o naprosto zásadní strategické rozhodnutí, které ovlivní vzhled našeho města a život v něm na desítky, ne-li stovky let. 

 

Více informací na:

https://www.facebook.com/Nové-Strašecí-Občané-proti-halám-100109631497866/

 

Svým podpisem se připojuji k petici „HALY NA MACKOVĚ HOŘE NECHCEME“ a s ní spojené výzvě zastupitelům našeho města, aby podnikli takové kroky a opatření, které výstavbu hal v této lokalitě neumožní.

 

Petiční výbor:

Šárka Skálová, Nádražní 289, Nové Strašecí

Ivana Haunerová, Zahradní 577, Nové Strašecí

Kamila Šandová, Nad Přejezdem 66, Nové Strašecí

Žofie Kabelková, Nad Tratí 681, Nové Strašecí

Hedvika Satranská, Lesní 911, Nové Strašecí

Luboš Horák, U Stadionu 562, Nové Strašecí

Petr Janouš, U Rybníka 602, Nové Strašecí

 

Podatel : Šárka Skálová Nádražní 289 271 01 Nové Strašecí

Adresát: Zastupitelstvo města Nové Strašecí

 

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Tato on-line petice je doplňková forma k vytištěné petici stejného obsahu. Pokud jste již podepsali vytištěnou petici, tak tuto on-line formu již prosím nepodepisujte.

Author: Petr Janouš | 392 signatures

More >
PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ 1047 signatures remaining 453

PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ

Petice za záchranu historického a plně funkčního sportoviště 

- tenisových kurtů v Italské 41 (23N), Praha 2 (TO Centrum Italská), které chce Praha 2 zastavět

My, níže podepsaní, žádáme o zachování tenisových kurtů v Italské ulici, Praha 2 a to z těchto důvodů:

 

TRADICE A GENIUS LOCI

Jde o starý oddíl vzniklý v roce 1935 s prvorepublikovou tradicí, kde hrával již československý prezident Edvard Beneš.
Oddíl si za téměř 85 let vytvořil pevné místo v rámci sportovního vyžití na Vinohradech.
Místo, kde se kurty nachází, nabízí působivý výhled na budovy hlavního nádraží v pozadí s centrem Prahy a Pražským hradem.
Současná nízká dřevěná budova vytváří dojem zachovalého prvorepublikového prostředí a zpestřuje tak ráz okolní moderní zástavby.

 

OTEVŘENOST PRO VEŘEJNOST A SOBĚSTAČNOST

Klub je otevřený široké veřejnosti, dospělým i dětem se třemi plnohodnotnými kurty a čtvrtým tréninkovým.
Kurty jsou hojně navštěvovány zaměstnanci okolních firem a kanceláří a obyvateli Prahy 2, kteří tak mají možnost sportovat za velmi lidové ceny.
Na Praze 2 jde o vzácné sportoviště - podobné veřejné venkovní kurty na Praze 2 jsou jen TK Vyšehrad. 
Sportovní klub je součástí širšího sportovního zázemí, které je složeno ze dvou oddílů tenisových (Italská a Na Strži) a dalších oddílů - šachového, basketbalového, stolního tenisu, minigolfu, nohejbalového.
Klub pořádá každoročně pro své členy, včetně dětí a mládeže, turnaje dvouher, čtyřher, smíšených dvojic a čtyřher veteránů.
Tenisové kurty jsou ekonomicky soběstačné a nikdy nevyžadovaly podporu od státních institucí.

 

PÉČE O DĚTI

Mimoškolní aktivity pro děti a dorost zajišťuje od roku 2003 tenisová školička, vedená profesionálními trenéry s  licencí Českého tenisového svazu. Výuka tenisu ve školičce probíhá celoročně od pondělí do pátku odpoledne. Hlavním cílem tréninků je hravou formou podchytit zájem žáků a zejména klást důraz na všestrannost v pohybové přípravě a naučit děti základní tenisovou techniku a taktiku. Pokročilost ani věk nerozhoduje. V současné době navštěvuje školičku cca 50 žáků převážně z Prahy 2 a 3. 

Tenisová škola vychovává dětské hráče v přirozeném venkovním prostředí a působí tak pozitivně na tělesnou zdatnost dětí žijících převážně na Praze 2 a navíc bez nákladů pro Prahu 2.

 

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Na městském pozemku, převážně travnaté ploše se nachází vedle keřů také 30 zdravých vzrostlých stromů, hlavně jírovců, převážně desítky let starých.

 

KOMERČNÍ ZAJÍMAVOST POZEMKU

Záměr Městské části Prahy 2 postavit na místě současných kurtů Nový domov, specializovaný pobytový dům pro seniory s předpokládanou kapacitou až 120 lůžek, je jistě chvályhodný z hlediska stárnoucí populace, domníváme se však, že výběr lokality je motivován její komerčně mimořádně zajímavou polohou (prostor mezi ulicemi Italská, Španělská, Kunětická a Lichnická) – a víme také, že Praha 2 disponujeme možností výstavby v jiných místech.
Praha 2 má přitom (zjištěno v listopadu 2019) záměr odprodat cca 130 domů a další domy po bytech, mezi nimi by se jistě našly objekty vhodné k rekonstrukci na dům sociální péče.

 

ROZPOR S PROGRAMOVÝM PROHLÁŠENÍM PRAHY 2

Sama Praha 2 přitom ve svém programovém prohlášení uvádí, že „Budeme podporovat pohybové aktivity dětí a rozvíjení zdravého životního stylu … budeme přitom respektovat bohaté kulturní a historické dědictví Prahy 2, dlouhodobé tradice … podporovat sportovní aktivity nejen zaměřené na děti a školní mládež, uvedené v kapitole Školství, ale aktivity pro všechny věkové kategorie … Budeme pokračovat v budování sportovišť dostupných pro veřejnost v rámci našich škol i v parcích … Poskytneme vybraná veřejná prostranství pro sportovní aktivity a budeme pomáhat pořadatelům i s propagací … propagovat sportování a zdravý životní styl vč. možnosti zapojení občanů do některé ze sportovních organizací působících v Praze 2“. Zastavení sportoviště je tedy v rozporu s programovým prohlášením Prahy 2.

 

Za organizátory petice:

 

doc. PhDr. Marek Preiss, PhD.

psycholog

 

Ing. Ondřej Krutský

programátor

 

Ing. Pavel Nejedlý

projektant

Author: Marek Preiss | 1047 signatures

More >
Za obchvat města Kosmonosy 112 signatures reached

Za obchvat města Kosmonosy

P E T I C E

 

Za obchvat města Kosmonosy

 

Zastupitelstvu města Kosmonosy

Město Kosmonosy, Debřská 223/1, 293 06 Kosmonosy 

V Kosmonosech dne 18. 12. 2019

 

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 

My, níže podepsaní občané Kosmonos, prostřednictvím této petice žádáme vedení města Kosmonosy, aby zajistilo v co možná nejkratší době řešení největšího problému našeho města - katastrofální přetíženosti páteřních komunikací vedoucích vnitřkem obce. Vyzýváme tímto Zastupitelstvo města Kosmonosy, aby bezodkladně učinilo veškeré potřebné kroky vedoucí k zahájení výstavby obchvatu.

 

Zdůvodnění:

 

1.  Kritická dopravní situace

Město Kosmonosy je již desítky let postiženo vysokou mírou tranzitní dopravy na ulicích Hradišťská-Boleslavská a Stakorská-Debřská. Jak je doloženo měřením, hygienické normy jsou permanentně překračovány a dlouhodobě je poškozováno zdraví obyvatel Kosmonos.

 

2.  Bude to už jen horší

Vzhledem k připravovaným dopravním stavbám - zejména nové silnici od Bezděčína s vyústěním před Kosmonosy – a dále vzhledem k očekávánému rozvoji Kosmonos je zřejmé, že intenzita dopravy se bude již jen zvyšovat. Již tak kritická dopravní situace v Kosmonosích se bez obchvatu bude dále zhoršovat.

 

3.  Kosmonosy potřebují obchvat

Pokusy o umístění zákazové dopravní značky naráží na nesouhlas příslušného dopravního orgánu. Jediné řešení je obchvat města, který odvede zejména tranzitní dopravu mimo vnitřek města.

 

4.  Kdo blokuje obchvat

Na veřejném zasedání zastupitelstva města dne 27. 11. 2019 došlo ze strany samozvaných „mluvčích" veřejnosti k tvrzení, že Kosmonosy obchvat nepotřebují. Je absurdní, když nám tito lidé, z nichž mnozí ani nebydlí v Kosmonosech, natož v nejvíce dopravou postižených lokalitách, kteří nemusí trpět provozem tisíců aut na Boleslavské ulici, říkají, co potřebujeme a co nikoli.

 

5.  Výzva zastupitelům města Kosmonos

Na veřejném zasedání zastupitelstva dne 27. 11. 2019 zazněla informace, že město Kosmonosy má předloženu nabídku na realizaci obchvatu ze strany soukromého investora, který jej hodlá v rámci svého developerského projektu na vlastní náklady vybudovat a následně předat kraji, a to do cca tří let. Žádáme tímto důrazně naše zastupitele, aby jednali na základě skutečného zájmu občanů Kosmonos a tuto nabídku k realizaci obchvatu bezodkladně využili, budou-li její podmínky pro město přijatelné.

 

Autor petice:

Ing. František Řezáč, Karla Veselého 1026, 293 06 Kosmonosy

 

Petice s podpisovými archy je k dispozici:

ŘEZÁČ Stavebniny, Boleslavská 605/63, 293 06 Kosmonosy (po-pá 7-17, so 8-12)

Author: František Řezáč | 112 signatures

More >
Nesouhlas se záměrem výstavby průmyslové zóny v lokalitě Švamberk, v katastrálním území Ševětín 107 signatures

Nesouhlas se záměrem výstavby průmyslové zóny v lokalitě Švamberk, v katastrálním území Ševětín

My, občané České republiky, prostřednictvím této petice nesouhlasíme s návrhem výstavby průmyslové zóny v lokalitě Švamberk, katastrální území Ševětín.
Petice je podávána spolkem Pro region severního Českobudějovicka z. s., v zastoupení Mgr. Lucií Koblencovou, datum narození 2. 3. 1988, bytem Drahotěšická 430, 373 63 Ševětín.


Důvody a popis nesouhlasu:
• Záměr vybudovat v daných podmínkách průmyslovou zónu, která by svým rozsahem převyšovala dosavadní zastavěnou plochu v areálu, vnímáme jako výrazný zásah do krajiny a kvality životů obyvatel. Takový záměr pro obyvatele přilehlých obcí nepřináší žádná pozitiva či výhody. Naopak, negativní dopady spojené s realizací a provozem takového projektu vnímáme jako zcela zásadní.


• Odmítáme, aby byl prostor výjimečné jihočeské krajiny, tzv. pšeničných blat, obětován investičnímu záměru, který zcela změní její ráz, sníží rozmanitost živočišných a rostlinných druhů a nedocenitelnou kulturní hodnotu.


• Nesouhlasíme se záborem zemědělského půdního fondu. V lokalitě Švamberk se nachází cca 9,7 ha půdy, která spadá do II. třídy ochrany, 3,2 ha III. třídy ochrany, 1 ha IV. třídy ochrany a 2,3 ha V. třídy ochrany. Nesouhlasíme s trvalým vyjmutím této půdy ze zemědělského půdního fondu. Takto zásadní převedení funkčního krajinného pokryvu na nepropustnou plochu je proti veškerým strategiím územního plánování a trvale udržitelného rozvoje a bude mít vliv na mikroklimatické podmínky a hydrologické poměry v dané lokalitě.


• Nesouhlasíme s přeložkou Ponědražského potoka. Tento krok by byl významným zásahem do unikátního a cenného refugia lužního charakteru, ve kterém se nachází 40 bezobratlých druhů živočichů, z toho 7 zvláště chráněných, a 50 druhů obratlovců, z toho 5 zvláště chráněných. Tato lokalita je také výjimečná výskytem vzácné flory. Nesouhlasíme, aby muselo toto přírodní bohatství ustupovat podnikatelským záměrům, neboť by to pro něj mělo fatální následky.

 

• Žádáme přezkoumání vydaného územního rozhodnutí na ZTV Švamberk z roku 2015. Součástí tohoto rozhodnutí je závazné stanovisko Magistrátu města České Budějovice k zásahu do významného krajinného prvku Ponědražský potok, které bylo na základě faktických chyb a nezákonného postupu zrušeno Krajským úřadem Jihočeského kraje, Odborem životního prostředí, zemědělství a lesnictví dne 12. 11. 2019. Na základě těchto skutečností se domníváme, že celé územní rozhodnutí na ZTV Švamberk vykazuje nedostatky a sporné body a je tedy ve veřejném zájmu, aby bylo podrobeno přezkumu.


• V lokalitě Švamberk se nachází množství vzácných dřevin, které jsou svou skladbou a vzrůstem pro dané místo unikátní. Nesouhlasíme s jejich zamýšleným kácením a rozporujeme vydané povolení ke kácení z roku 2018, neboť nezohledňuje výjimečnost daných dřevin a jejich reálnou hodnotu.


• Nesouhlasíme s odtěžením významných archeologických terénů bez záchranného archeologického výzkumu. Navzdory tomu, že lokalita Švamberk je výjimečným zdrojem archeologického bohatství, nebylo zde v minulosti umožněno provést záchranný archeologický výzkum a předejít tak významné majetkové, historické a kulturní újmě, což považujeme za neakceptovatelné.


• Nepřijatelný je pro nás nárůst nákladní a osobní silniční dopravy spojené s obsluhou uvažované průmyslové zóny. Otevřením dálnice D3, úseku Bošilec-Ševětín, došlo k úbytku dopravy na přetížené silnici I. třídy I/3, investor však počítá s využitím této komunikace, čímž by došlo k opětovnému enormnímu zvýšení provozu v bezprostřední blízkosti zástavby obcí Ševětín, Neplachov, Dynín, Bošilec, Horusice a dalších. Požadujeme, aby nebylo umožněno naprosto neúměrné několikanásobné zvýšení dosavadního provozu (včetně hluku a znečištění životního prostředí), snížení bezpečnosti v okolí dotčených komunikací a narušení práva na klidné životní prostředí. Zcela nepřijatelný je také noční provoz.


• Rozporujeme význam průmyslové zóny v této lokalitě z hlediska snížení nezaměstnanosti. V současné situaci na trhu práce a fázi ekonomického cyklu, kdy poptávka po pracovní síle vysoce převyšuje její nabídku, dosahuje míra nezaměstnanosti nejen v okolních obcích, ale i v celém českobudějovickém okresu historických minim a pohybuje se na hranici přirozené míry nezaměstnanosti. Shledáváme tedy tento argument za zavádějící a význam celého projektu za neodpovídající.


• Žádáme prověření rozhodnutí o vydání demoličního výměru na objekt bývalého panského a zemědělského dvora Švamberk. Historie dvora sahala až do počátku 17. století a jednalo se o unikátní památku dokumentující způsob života našich předků. Zároveň byl tento panský statek historicky výjimečný, neboť jeho kompozice a využití v minulosti nemají v regionu obdoby. Je zdokumentováno, že v objektu se nacházelo mnoho kulturně a historicky cenných prvků, jako např. sgrafita, dřevěné krovy apod. Rozhodnutí o vydání demoličního výměru se uskutečnilo ve stejném rozhodném období, během kterého probíhalo řízení o zapsání dvora Švamberk do seznamu kulturních památek. Za daných podmínek shledáváme rozhodnutí o jeho demolici za problematické a postup daných úřadů za neobvyklý.


• Nesouhlasíme s tím, jakým způsobem je jednáno a rozhodováno o záměru takového rozsahu a dopadu na okolí. Záměr, který by svým rozsahem převyšoval dosavadní zastavěnou plochu, svým významem a veškerými vlivy přesahuje hranice místního regionu a projekty podobného typu a velikosti by dle nás měl být předmětem celospolečenské diskuze na minimálně regionální úrovni. Žádáme, aby proběhla veřejná diskuze o budoucím směřování a využití areálu Švamberk.


Petiční výbor spolku Pro region severního Českobudějovicka z. s., v zastoupení:
Mgr. Lucie Koblencová, Drahotěšická 430, 373 63 Ševětín

Author: Lucie Koblencová | 107 signatures

More >
Petice proti množírnám psů 16833 signatures

Petice proti množírnám psů

Důrazně žádáme o legislativní změnu, která by zamezila, aby v České republice trpěly tisíce zvířat v množírnách ve kterých se ze psů stává pouhé zboží.

Nejcharakterističtějším znakem těchto prostorů jsou otřesné podmínky, zvířata žijí většinou v těsných klecích, nemají žádný pohyb, pořádnou stravu a v některých případech jsou nechávány v nevytápěných prostorech i v zimě, protože jejich zdraví a spokojenost jsou tím posledním, o co obchodníkům s takto chovanými psy jde.

 

Feny žijí jen proto, aby rodily a jakmile toho již nejsou schopny, jsou nemilosrdně utráceny. Štěňata jsou odebírána od psů v nejútlejším věku, díky čemuž dochází k jejich častému úmrtí, neboť ještě nejsou schopny samostatného přežití. I v případě, že jsou se štěňata dostatečně životaschopná a přežijí, provází je od mládí zdravotní a psychické problémy, které zcela korespondují s hrůznými podmínkami, ve kterých jsou psi vychováváni. Nejedná se pouze o růstové problémy, díky absolutnímu nedostatku socializace nejsou psi zvyklí nejen na lidi, ale ani na ostatní psy či jiná zvířata, v extrémních případech dokonce ani na denní světlo.

 

„V množírnách zvířata žijí ve vlastních výkalech na malém prostoru jako ve vězení, nemají dostatek krmení ani vody. Ta, která mají více štěstí, jsou určena na prodej, pokud přežijí transport narvaná do malých přepravek na ovoce a zeleninu bez vody a krmení, na místo určení," říká veterinářka Martina Načeradská.

Problém je zcela nevhodně řešený legislativě, po právní stránce se jedná pouze o obecné formulace, které není sebemenší problém obejít, veterinární zpráva poté nemá právo na kontrolu bez předchozího oznámení, což dává množitelům dostatek času vše na oko zakrýt či uvést do vyhovující stavu, který samozřejmě trvá jen po dobu nezbytně nutnou. Navíc veterinární zpráva operuje vždy v daném regionu, není tedy pro množitele nic jednoduššího, než problematickou množírnu přesunout do jiného kraje.

Vše je podpořeno stále častějším prodejem přes internet, neboť dochází k takřka minimální kontrole před nákupem.

 

Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská doufá ve změnu legislativy za dva roky, což nám přijde jako zcela neadekvátně dlouhá doba. Apelujeme proto na ministerstvo zemědělství a spravedlnosti, aby neprodleně zakročily. 

Author: Petra Kociánová | 16833 signatures

More >
Petice za přiměřené využití území Praha 6 – Sedlec 228 signatures

Petice za přiměřené využití území Praha 6 – Sedlec

Nesouhasíme se změnami územního plánu: Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09 v katastrálním území Praha-Sedlec. Tyto návrhy požadují změnu regulativu území na OV-G, příp. OV-E, což znamená vícepodlažní bytové domy v příměstské oblasti, kde jsou doposud převážně pouze rodinné domy. Při realizování výstavby v tomto měřítku lze očekávat nárůst obyvatel ze současných cca 250 na cca 6000, přičemž není vyřešena zejména dopravní obslužnost v již aktuálně přetížených komunikacích Kamýcká, Roztocká, Podbabská a Jugoslávských partyzánů.


Výše uvedené změny jsou posuzovány samostatně, změna Z 3328/19 navíc ve zrychleném režimu.

 

Co požadujeme:
1. Výstavbu v zásadě vítáme, ale přiměřenou, vhodnou pro občany, ne za účelem maximálního vytěžení území developery.
2. Veškeré změny chceme řešit komplexně s ohledem na přípravu okolní výstavby (satelity v okolí Prahy) a další investiční záměry v lokalitě. Chceme, aby byla komplexně vyřešena dopravní obslužnost nejen s ohledem na plánovanou výstavbu v lokalitě "Nový Sedlec", ale aby byly zohledněny všechny související aspekty, zejména plánovaná výstavba pražského okruhu a další stavby v přilehlých oblastech.
3. Odmítáme schvalování změn samostatně, tzv. salámovou metodou. Požadujeme vypracování územní studie a vypracování EIA na celé území.
4. Požadujeme stanovení výškového limitu podle stávající obytné zástavby, nikoliv podle rušivých hal mrazíren, které naprosto narušují krajinný ráz. Míra využití území bude zvolena B (koeficient KPP 0,3, maximální výška 3NP a ustupující podlaží), budou zde realizovány vila domy, objekty služeb, obchody, řemeslné výroby. Tak jak požadovali občané v petici již v roce 2011 a tak jak je uvedeno v regulativech funkčního a prostorového uspořádání území hlavního města prahy a požadováno stavebním zákonem.
5. V lokalitě vznikne infrastruktura (dětské hřiště, hřiště pro sport, školské zařízení, plochy pro obchod a služby).
6. Zásadně nesouhlasíme se zásahem do zelených ploch. Musí být vymezeny nové zelené plochy, plochy pro oddech.

 

----- Kompletní znění petice ----

Ministryni pro místní rozvoj, ministru životního prostředí

Primátorovi hl. m. Prahy, Magistrátu hl.m.Prahy, Radě hl.m. Prahy, Zastupitelstvu hl.m.Prahy, starostovi a zastupitelstvu Městské části Praha 6, Úřadu městské části Praha 6, České komoře architektů, České komoře autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Petice za přiměřené využití území Praha 6 – Sedlec, a to v souladu s obecně závaznými předpisy a závaznými regulativy, tj. navržení odpovídající zástavby, adekvátních ploch pro zeleň, veřejných ploch, ploch pro odpovídající veřejnou vybavenost, vyřešení dopravy a infrastruktury.

 

Jedná se o druhou petici. Obyvatelé tzv. Dolního Sedlce již v srpnu 2011 přistoupili k obdobné petici, při které byli úspěšní. Výstavba byla zastavena. Zde je požadavek obdobný. V minulé petici byl zdůrazněn požadavek využití limitu využití území, koeficientu „B“, který je pro naši lokalitu obvyklý. Dnes klademe důraz, vedle tohoto požadavku, především na dodržení obecně závazných předpisů a závazných regulativů.

Máme zájem aby se zde realizovala zástavba, ale v souladu s platnou legislativou. Nemáme ovšem zájem, aby zde v Praze 6 - Sedlec, došlo k návrhu zástavby 40ti hektarového území, a to naprosto nekoncepčně, z důrazem na co nejvyšší míru využití území. Pokládáme za protiprávní, že pro projednávání je území rozděleno na několik částí, kde jsou řešeny izolovaně jednotlivé dílčí změny územních plánů, zasahující pouze na tato oddělená území. Jedná se o změny  označené jako Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09. Nejsou tak komplexně, pro celé území, posouzeny vlivy na životní prostředí, hluk, vyřešena doprava pro celou lokalitu, veřejná vybavenost,  infrastruktura, zeleň. Navíc se ani neřeší další vlivy, které pocházejí z plánovaných záměrů v území, tak i mimo něj (např. plánovaná „satelitní města“ za hranicemi Prahy). Tento postup byl již nazván nezávislými soudy „salámovou“ metodou.

Požadujeme tedy, aby byla řešena zástavba lokality jako celku, a to v souladu s obecně závaznými předpisy a jednotlivými regulativy. Odmítáme, aby zde, vzhledem k zájmům developerů a jednotlivců, vznikly oddělené komplexy typu „betonových ubytoven“, kde by byla stanovena maximální míra využití území „G“ –koeficient podlažních ploch 1,8 tj. 8 a vícepodlažní domy (případně „E“, „D“, „C“), bez odpovídající infrastruktury, zeleně, veřejných ploch, dopravní obslužnosti. Máme zájem, aby zde vznikly například obytné domy a občanská vybavenost s maximálně 4.NP s odpovídající veřejnou zelení, dopravním řešením, infrastrukturou, sportovišti, veřejnými plochami,  vše s maximální mírou využití území „B“, tak jak je obvyklé pro naši lokalitu, kde je koeficient podlažních ploch 0,3 !

 

Požadujeme tedy dodržení následujících obecně závazných předpisů a regulativů, pokynů.

 

Ministryni pro místní rozvoj, ministra životního prostředí, primátora hl. m. Prahy, Magistrát hl. m. Prahy, Zastupitelstvo hl. m. Prahy, starostku a zastupitelstvo Městské části Praha 6, Úřad městské části Praha 6, Českou komoru architektů, Českou komoru autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, žádáme:

aby byla učiněna veškerá opatření, tj. podána vyjádření, uskutečněna rozhodnutí a projednání k zajištění:

 

1) Dodržení platného Územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy, schváleného  usnesením č. 10/05 Zastupitelstva hl. m. Prahy  ze dne  9.9.1999 je platný se všemi pořízenými změnami ÚP SÚ hl. m. Prahy, přílohy:  REGULATIVY FUNKČNÍHO A PROSTOROVÉHO USPOŘÁDÁNÍ ÚZEMÍ HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY, oddíl 2, odst. 4 :

        (4) Vnější pásmo, jehož podstatou je příměstská krajina s původně venkovským osídlením, je v územním plánu doplněno o nízkopodlažními formy bydlení, navazující na zástavbu stávajících sídel…

2) Zastavení projednávání jednotlivých změn Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09.  Domníváme se, že změny územního plánu jsou navrhovány a projednávány tzv. salámovou metodou. Jednotlivé plochy v našem katastrálním území a v územím navazujícím jsou řešeny naprosto izolovaně. Z tohoto důvodu pokládáme za nesporné, že došlo k porušení § 45i  zákona č. 114/1992 Sb , zákon o ochraně přírody a krajiny (ale i dalších obecně závazných předpisů, kde je „salámová“ metoda vyloučena). Celkem se jedná o území o velikosti bez mála 40 hektarů!

     „(1) Ten, kdo zamýšlí pořídit koncepci nebo uskutečnit záměr uvedený v § 45h odst. 1 (dále jen „předkladatel“), je povinen návrh koncepce nebo záměru předložit orgánu ochrany přírody ke stanovisku, zda může mít samostatně nebo ve spojení s jinými koncepcemi nebo záměry významný vliv na příznivý stav předmětu ochrany nebo celistvost evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti.

    Odbor ochrany prostředí MHMP vydal pouze k jedné změně, a to Z 3328/19 své stanovisko, č.j. MHMP 741539/2018, sp. zn. S-MHMP 560015/2018 OCP ze dne 10. 4. 2018 jako příslušný správní úřad podle ustanovení § 22 písm. d) a § 23 odst. 10 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů. Z jakého důvodu není posuzována budoucí výstavba jako celek, nejsou do posuzování zahrnuty jiné záměry (a to včetně plánované výstavby mnoha satelitních měst ! za hranicí hl. m. Prahy) to skutečně nevíme.

  - Z jakého důvodu není respektováno stanovisko ombudsmana k nelegálnosti salámové metody Sp. zn.: 482/2017/VOP/JCZ-11548/2017 z 14. června 2017, které obdržel Magistrát hl. m. Prahy ?

 

3) Zastavení projednávání jednotlivých změn Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09.  Domníváme se, že změny územního plánu Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09 jsou řešeny v rozporu se stavebním zákonem, kdy není umožněno plnit úkoly územního plánování uvedené v § 19, odst. 2 stavebního zákona:

(2) Úkolem územního plánování je také posouzení vlivů politiky územního rozvoje, zásad územního rozvoje nebo územního plánu na udržitelný rozvoj území (§ 18 odst. 1). Pro účely tohoto posouzení se zpracovává vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území. Jeho součástí je také vyhodnocení vlivů na životní prostředí s náležitostmi stanovenými v příloze k tomuto zákonu, včetně posouzení vlivu na předmět ochrany a celistvost evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti.

    Přílohy k zákonu č. 183/2006 Sb. : například bodu 6 přílohy

6. Zhodnocení stávajících a předpokládaných vlivů navrhovaných variant politiky územního rozvoje nebo územně plánovací dokumentace, včetně vlivů sekundárních, synergických, kumulativních, krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých, trvalých a přechodných, kladných a záporných; hodnotí se vlivy na obyvatelstvo, lidské zdraví, biologickou rozmanitost, faunu, floru, půdu, horninové prostředí, vodu, ovzduší, klima, hmotné statky, kulturní dědictví včetně dědictví architektonického a archeologického a vlivy na krajinu včetně vztahů mezi uvedenými oblastmi vyhodnocení.

    a) Řešení dopravy v oblasti Rybářka  - Kamýcká a lokality stávajícího Sedlce – ulice V Sedlci.

    Je nutné realizovat generel dopravy, který zohlední současnou a budoucí výstavbu mimo hl. m. Prahu. Nejsou zohledněna nově plánovaná přilehlá satelitní města, kde dřívější malé vesnice získávají velikost větších měst.  Najednou by bylo zřejmé, že výstavba, navíc s mírou využití území G, je naprosté science fiction a je zcela nerealizovatelná, a to vzhledem ke kapacitě komunikací a lze ji, s mírou využití B, realizovat pouze pokud se vyřeší budoucí průjezdnost:

-  ulicí Podbabské, Jugoslávských partyzánů a Vítězného náměstí

- ulice Přerušené na Roztockou, současně je nutná realizace podjezdu železničního koridoru se zaslepením a nemožností vjezdu z nové výstavby na ulici V Sedlci

- vznik nové ulice, paralelní s ulicí V Sedlci, s vlastním výjezdem na Kamýckou a propojením na Přerušenou

 

b) Řešení hluku v návaznosti na budoucí stav (nejen současný):

- navržené paralelní dráhy Letiště Václava Havla a

- nové řešení Kamýcké (je nutné aby investor, pokud požaduje bytovou výstavbu, se podílel na zatrubnění Kamýcké a to nejen u své lokality, řešení více výjezdů)

- řešení hluku z Roztocké

- řešení hluku z železničního koridoru Praha – Ústí n. Labem – Berlín

- řešení hluku tramvajové trati

- řešení hluku v návaznosti na plánovanou novou výstavbu plánovanou ve spádovém regionu

 

c) Řešení životního prostředí jako celku a  zátěže komplexně, která výstavbou několika tisíců bytů zde vznikne, a to především s ohledem na budoucí období, kdy vyrostou nové satelity v přilehlé oblasti.

 

d) Řešení krajinného rázu, tak aby zde nevzniklo sídliště typu Bohnice (naproti na skalách Vltavského údolí) a nebo sídliště „v zeleni“ vybudované ICKM Rezidence Podbaba.

 

4) Domníváme se, že je nutné zastavení projednávaní změn územního plánu Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09. Změny jsou, podle našeho názoru, řešeny v rozporu s §18 stavebního zákona, odstavec  1,2 a  4:

(1) Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí, pro hospodářský rozvoj a pro soudržnost společenství obyvatel území a který uspokojuje potřeby současné generace, aniž by ohrožoval podmínky života generací budoucích.

(2) Územní plánování zajišťuje předpoklady pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového uspořádání území s cílem dosažení obecně prospěšného souladu veřejných a soukromých zájmů na rozvoji území. Za tím účelem sleduje společenský a hospodářský potenciál rozvoje.

 

(4) Územní plánování ve veřejném zájmu chrání a rozvíjí přírodní, kulturní a civilizační hodnoty území, včetně urbanistického, architektonického a archeologického dědictví. Přitom chrání krajinu jako podstatnou složku prostředí života obyvatel a základ jejich totožnosti. S ohledem na to určuje podmínky pro hospodárné využívání zastavěného území a zajišťuje ochranu nezastavěného území a nezastavitelných pozemků. Zastavitelné plochy se vymezují s ohledem na potenciál rozvoje území a míru využití zastavěného území.

 

5)  Zastavení projednávání jednotlivých změn Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09.  Domníváme se, že pořizování a projednávání je  zcela v rozporu s mnohými z priorit Politiky územního rozvoje ČR. Příkladem mohou být následující republikové priority, které jsou uvedeny:

a) v  čl. 16  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Při stanování využití  území v územně plánovací dokumentaci dávat přednost komplexním řešením před uplatňováním jednostranných hledisek a požadavků, které ve svých důsledcích zhoršují stav i hodnoty území. Vhodná řešení územního rozvoje je zapotřebí hledat ve spolupráci s obyvateli území i s jeho uživateli a v souladu s určením a charakterem oblastí, os. ploch a koridorů vymezených v PÚR ČR.“

b) v  čl. 20  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Rozvojové záměry, které mohou významně ovlivnit charakter krajiny, umisťovat do co nejméně konfliktních lokalit a následně podporovat potřebná kompenzační opatření.“

c) v  čl. 27  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Vytvářet podmínky pro koordinované umisťování veřejné infrastruktury v území a její rozvoj a tím podporovat její účelné využívání v rámci sídelní struktury.

d) v  čl. 28  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Pro zajištění kvality života obyvatel zohledňovat nároky vývoje území, požadovat jeho řešení ve všech potřebných dlouhodobých souvislostech, včetně nároků na veřejnou infrastrukturu.“

e)  v  čl. 29  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Zvláštní pozornost věnovat návaznosti různých druhů dopravy.

 

 6)    Dále žádáme Ministryni pro místní rozvoj, ministra životního prostředí primátora hl. m. Prahy, Magistrát hl. m. Prahy, Radu hl. m. Prahy, Zastupitelstvo hl. m. Prahy, starostu a zastupitelstvo Městské části Praha 6, Úřad městské části Praha 6, Českou komoru architektů, Českou komoru autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě:

 o prověření, zda skutečně došlo k porušení výše uvedených obecně závazných předpisů a dalších předpisů (i předpisů neuvedených) tak, jak se mi domníváme. V případě, že k tomu tak došlo, tak k vyvození odpovědnosti u osob, které se na zpracování jednotlivých změn podílely. Domníváme se, že se jedná o závažná porušení a osoby, které jsou autorizovány, případně mají zvláštní způsobilosti, či jiná oprávnění, by měly být garanty, že ve změnách územního plánu není žádné pochybení.

Povinnosti autorizovaných osob  §12,zákon 360/1992 Sb,

„Při výkonu své činnosti je autorizovaná osoba povinna dbát platných obecně závazných právních předpisů, jakož i předpisů vydaných příslušnou Komorou.“ Právě to by mělo být garancí, aby vše bylo v souladu s obecně závaznými předpisy ….a nakonec i zastupitele nebyli vystaveni riziku, že se případně nebudou řídit obecně závaznými předpisy, tak jak jim ukládá platná legislativa.

Podle § 69 odst. 2 zákona o obcích člen zastupitelstva obce skládá slib tohoto znění: „Slibuji věrnost České republice. Slibuji na svou čest a svědomí, že svoji funkci budu vykonávat svědomitě, v zájmu obce (města) a jejích (jeho) občanů a řídit se Ústavou a zákony České republiky“

 

Dále prosíme, v případě nečinnosti některých subjektů, o zásah ministryně pro místní rozvoj.

 

Praha, 16. 10. 2019

Petiční výbor:

1. František Bauer, V Sedlci 229, 160 00, Praha 6

2. Josef Vacátko, U Rychty 39, 160 00, Praha 6

3. Karel Jůza, Roztocká 64, 160 00, Praha 6

Author: Josef Vacátko | 228 signatures

More >
Cyklostezka  Nymburk-Lysá nad Labem-Čelakovice 29 signatures remaining 171

Cyklostezka Nymburk-Lysá nad Labem-Čelakovice

P E T I C E

 

dle čl. 1   8 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, v plném znění

 

My, níže podepsaní, majitelé a uživatelé nemovitostí v rekreační chatové oblasti Buda nacházející se v katastrálním území Ostrá, prostřednictvím této petice nesouhlasíme s realizací „Cyklostezky Nymburk – Lysá nad Labem – Čelákovice“ a s vybudováním asfaltové/betonové cyklostezky skrze tuto rekreační oblast a žádáme o jeho přehodnocení.

Důvody nesouhlasu:

Záměr vybudování cyklostezky je v současné době situován do přírodní rezervace Mydlovarský luh rozprostírající se mj. na Katastrálním území Ostrá. Jedná se o oblast spadající do ochranného pásma zvláště chráněného území, která je zařazena mezi evropsky významné lokality soustavy Natura 2000. Samotné vybudování asfaltové/betonové cyklostezky skrze tuto oblast a její následné vytížení by tak nevratným způsobem narušilo tento významný a chráněný ekosystém. Jsme toho názoru, že zachování tohoto ekosystému a jeho udržování pro další generace by mělo být primárním veřejným zájmem upřednostněným nad zájmem vybudování cyklostezky vedoucí touto chatovou lokalitou.

Dalším významným aspektem, který je nutno zohlednit, je skutečnost, že vybudováním rušné asfaltové/betonové cyklostezky v místě stávající cesty lemující Labe a vedoucí skrze chatovou oblast Buda, by došlo k podstatnému zásahu do ústavně garantovaných vlastnických práv vlastníků zde se nacházejících rekreačních objektů, neboť se jedná o jedinou přístupovou cestu k jejich nemovitostem.

Vlastníci a uživatelé 79 chat by tak byli nejen zásadním způsobem omezeni v možnosti fakticky užívat své nemovitosti, ale zároveň omezeni na svých právech ztrátou klidu, soukromí a zvýšením nebezpečí zejména pro malé děti (v tomto směru čerpáme ze zkušeností a vážných příkladů nehod již realizovaných cyklostezek).

Tato rekreační chatová oblast zde existuje již více než 80 let a lze si jen stěží představit, že by se lidé, kteří zde žijí a mají zde své kořeny, mohli s takovýmto necitlivým zásahem do zdejší přírody smířit. Nelze přitom odhlédnout od toho, že celá situace by na vlastníky nemovitostí měla rovněž negativní ekonomický dopad, neboť by z uvedených důvodů došlo ke snížení hodnoty jejich nemovitostí.

Vzhledem k výše uvedeným důvodům se proto domníváme, že vybudování asfaltové/betonové cyklostezky skrze rekreační chatovou oblast Buda v katastrálním území Ostrá, v těsné blízkosti rekreačních objektů včetně necitlivého přemostění Hronětíckého náhonu lávkou, není ve stávající podobě záměru žádoucí.

V tomto směru se proto vlastníci a uživatelé nemovitostí nacházejících se v chatové oblasti Buda přiklánějí k návrhům alternativ vedení trasy cyklostezky (např. za pomoci přemostění a využití stávajících místních komunikací) – prezentovaných místním Obecním úřadem Ostrá, jež se jeví jako finančně méně náročné a schůdnější.

Děkujeme.

Za petiční výbor:

 

Miloš Šafránek – nám. T.G.M. 711/20, Poděbrady 290 01, e-mail: mil.safranek@tiscali.cz          …………………...

Roman Zápotocký – Buda 440, Ostrá 289 22                                                                                ……………………

Jana Šťastná – Verdunská 710/3, Praha 6 – Bubeneč 160 00                                                      ……………………

 

Za petiční výbor je oprávněn jednat:

předseda - Miloš Šafránek – nám. T.G.M. 711/20, Poděbrady 290 01, e-mail: mil.safranek@tiscali.cz

 

Originály petičních archů jsou uloženy u předsedy petičního výboru, pana Miloše Šafránka.

 

Nedílnou přílohu petice tvoří 6 stran petičního archu (strana 1-4 – obsahuje podpisy vlastníků nemovitostí zapsaných v katastru nemovitostí, str. 5-6 – obsahuje podpisy uživatelů nemovitostí (přímí příbuzní vlastníků nemovitostí).

Zasláno (předáno):

 

                            1/    Obecní úřad Ostrá

                                   289 22 Ostrá 172

 

 

                             2/   MÚ Lysá nad Labem

                                   Odbor životního prostředí

                                   Husovo nám. 23/1

                                   289 22 Lysá nad Labem

 

 

                             3/  MÚ Lysá nad Labem

                                  Stavební úřad

                                  Husovo nám. 23/1

                                 289 22 Lysá nad Labem

 

 

                              4/  MÚ Nymburk

                                   Odbor životního prostředí

                                   nám. Přemyslovců 163

                                   288 02 Nymburk

 

 

                               5/ MÚ Nymburk

                                   Stavební úřad

                                   nám. Přemyslovců 163

                                   288 02 Nymburk

 

 

                               6/ Povodí Labe, s.p.

                                   Víta Nejedlého 951/8

                                    500 03 Hradec Králové

 

 

                                7/  Labská Stezka, o.s.

                                     Za Žoskou 2506

                                     288 02 Nymburk

 

                           8/  Krajský úřad pro Středočeský kraj

 předáno osobně hejtmance Jermanové-Pokorné v mobilní kanceláři v Poděbradech 

Author: Miloš Šafránek | 29 signatures

More >
PETICE: NENECHÁME  SE  OČIPOVAT 19 signatures remaining 981

PETICE: NENECHÁME SE OČIPOVAT

JSEM PROTI ČIPOVÁNÍ LIDÍ - w.neocipuj-se.cz

Milí lidé, je načase vám oznámit VAŠI SITUACI a informovat vás o VAŠÍ POZICI v rámci LOUTKOVÉHO SYSTÉMU. Už bylo dost ohlupování lidí vědci, úředníky a jinými VNĚJŠÍMI strukturami.

ČÁST LIDÍ PRACUJE INTENZIVNĚ NA ČIPOVÉM OVLÁDACÍM SYSTÉMU VŠECH LIDÍ PLANETY ZEMĚ. TENTO SYSTÉM V PŘÍPADĚ REALIZACE BUDE ZNAMENAT ÚPLNOU ZTRÁTU TĚCH ZBÝVAJÍCÍCH SVOBOD, KTERÉ LIDÉ NYNÍ MAJÍ. Lidé, kteří na tomto pracují, žijí v ÚPLNÉ NEVĚDOMOSTI z hlediska DŮSLEDKŮ – DUCHOVNÍHO DOPADU, co to bude pro ZÁKLADNÍ LIDSKÁ PRÁVA člověka znamenat. ČIPY JSOU SOUČÁSTÍ POČÍTAČOVÉ SÍTĚ PŘES MIKROVLNY, JAKO U MOBILŮ !  SYSTÉM OVLÁDÁNÍ LIDÍ JE BUDOVÁN POSTUPNĚ A NENÁPADNĚ, ABY LIDÉ NEKLADLI ŽÁDNÝ ODPOR, A TO SE DĚJE.

POD ZÁMINKOU PREVENTIVNÍ OCHRANY PŘED CHŘIPKOVOU PANDEMIÍ RŮZNÝCH KMENŮ VIRŮ JE VYVÍJEN A PŘIPRAVOVÁN V USA, EVROPĚ (firma STMicroelectronics), RUSKU, ČÍNĚ A V JINÝCH ZEMÍCH V RÁMCI PANDEMICKÝCH PLÁNŮ ZÁMĚR POVINNĚ OČIPOVAT KAŽDÉHO ČLOVĚKA PEKELNÝM ČIPEM, KTERÝ IDENTIFIKUJE KMENY VIRŮ A ODESÍLÁ DO SLEDOVACÍCH CENTER A DO KONCENTRAČNÍCH TÁBORŮ. ALE NEJEN TO !  DALŠÍ A PODSTATNĚJŠÍ FUNKCÍ ČIPŮ, KTERÉ MAJÍ BÝT POSTUPNĚ NAHRAZOVÁNY MODERNĚJŠÍMI, JE OVLÁDÁNÍ LIDSKÉ MYSLI DRUŽICEMI A OVLÁDAČI, KTEŘÍ SI NÁROKUJÍ TENTO LIDSKÝ SVĚT. TYTO ZÁMĚRY JSOU KAMUFLOVÁNY POZITIVNÍMI KAMUFLÁŽNÍMI DŮVODY „OCHRANY LIDÍ PŘED NEMOCEMI“. TOMUTO VŠEMU JIŽ ŘADU LET NAPOMÁHAJÍ MÉDIA ŘÍZENA PODOBNĚ JAKO 95 % VĚTŠINA LIDSTVA NA 95 % JEŠTĚRY Z TEMNÝCH SVĚTŮ. MÉDIA DOOVLÁDAJÍ LIDI VNĚJŠNĚ KROMĚ VNITŘNÍHO OVLÁDÁNÍ JAK POZEMSKÉ OVLÁDACÍ STRUKTURY, TAK DRTIVOU VĚTŠINU LIDÍ Z 6,5 MILIARDY NA PLANETĚ ZEMI.

ŘÍKÁTE SI, ŽE MÁTE DEMOKRACII – TÍMTO VÁM VYVRACÍME VAŠI PŘEDSTAVU DEMOKRACIE, VE SKUTEČNOSTI SE JEDNÁ O PSEUDODEMOKRACII.       DOBŘE ZVAŽTE SVÁ ROZHODNUTÍ  !

DALŠÍ NÁSTROJE K ŘEŠENÍ SITUACE:  w.nejsme-otroci.cz

PRÁCE NA SOBĚ, ODSTRAŇOVÁNÍ NEGATIVNÍHO JEDNÁNÍ.  w.neocipuj-se.cz   OBRÁZKY 2000, 3000, 3001, 4000, 4001, SDĚLENÍ 9000. Tato petice - sdělení 9900, obrázek 4004 CZ.

První čipování lidí proběhlo ve švédském Stockholmu 1.2015 v kancelářské firmě Epicenter, kde ze 700 zaměstnanců se očipovalo na ruce 400 - tzv. dobrovolně. Ve skutečnosti, podobně jako u platebních karet, má očipovaný jedinec pseudovýhody - jak jinak by skočil na tyto technologie od ještěrů z pekel. Švédsko spolu s Izraelem je v čele bezhotovostního placení - přes 90 % plateb.

Číslo šelmy je název konceptu, který je zmiňován v knize Zjevení svatého Jana Nového zákona, podle něhož je určité konkrétní číslo charakteristickým označením Antikrista. Většina rukopisů uvádí v této souvislosti číslo 666, jiné i číslo 616. Místo, kde je toto číslo uvedeno, zní:

"A nutí všechny, malé i veliké, bohaté i chudé, svobodné i otroky, aby měli na pravé ruce nebo na čele cejch, aby nemohl kupovat ani prodávat, kdo není označen jménem té šelmy nebo číslicí jejího jména. To je třeba pochopit: Kdo má rozum, ať sečte číslice té šelmy. To číslo označuje člověka, a je to číslo šest set šedesát šest."  Zjevní Jana 13,16-18

Toto je tedy varování lidem v dostatečném předstihu o jejich situaci a před tím, co si sami dobrovolně budují a připravují - se zaujetím a za peníze !!!  Tedy čipové otrokárny. To dnes probíhá.

Ne náhodou je nejběžnější čárový kód EAN-13 (barcode EAN-13) navržen s vnitřní symbolikou čísla 666. Taktéž zkratka internetu a webu www je symbolikou i energií toho čísla.

 

Author: Ivo Benda | 19 signatures

More >
Za dostavbu Palmovky 169 signatures

Za dostavbu Palmovky

Nesouhlasíme s tím, aby Městská část Praha 8 přenechala budovu rozestavěné radnice „Nová Palmovka“ Magistrátu hl. m. Prahy za účelem zřízení sídla a zázemí Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy.
 

Podle radního hl. m. Prahy pro zdravotnictví Radka Lacka (ANO) bude Palmovka novým sídlem pražské Zdravotnické záchranné služby. Pro tento účel plánuje Magistrát přestavět budovu Nové Palmovky, která byla projektována se záměrem vybudovat pro městskou část v urbanisticky cenné a jedinečné lokalitě moderní radnici pod jednou střechou. Ta měla nahradit stávající soubor již léta zcela nevyhovujících, zchátralých a provozně nákladných budov. S tímto strategickým záměrem se však jednostranný úmysl Magistrátu zcela vylučuje. Podle původního plánu mělo stát nové sídlo záchranky v Troji, avšak místní radnice svůj nesouhlas vyjádřila obstrukční žalobou proti Magistrátu.

 

Odmítáme, aby Palmovka posloužila Magistrátu hl. m. Prahy jako rychlé záložní řešení bez toho, aniž by zřízení sídla a zázemí Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy bylo konzultováno s občany městské části Praha 8. Lokalita Palmovky není z hlediska dopravního pro záchranku vhodná a zatíží obydlenou oblast, resp. obyvatele, hlukem (sanitek) a způsobí dopravní komplikace nejen obyvatelům, ale i samotným sanitkám, protože napojení na páteřní komunikace zde není dostatečně rychlé. 

 

Změnu projektu musí být konzultována s autorem projektu Nová Palmovka, architektem Josefem Pleskotem. Pan architekt však podporuje dostavbu pro projektovaný účel nové radnice pro Prahu 8. Vzhledem k specifickému dispozičnímu řešení stavby by si změna účelu zcela jistě vyžádala značné náklady na dodatečné stavební úpravy.

 

Vleklé právní bitvy stávajícího vedení městské části se společnostmi ze skupiny Metrostav a fiktivní soudní spory vedené mezi hlavním městem a městskou částí jsou pro občany nepochopitelným absurdním divadlem a výsměchem věcnému i ekonomickému aspektu tohoto projektu, který měl být již tři čtvrtě roku dokončen, využíván 100 tisíci občany městské části a úspěšně by navracel vloženou investici plně obsazenými komerčními prostorami.

 

Požadujeme jednoznačné odmítnutí přestavby Nové Palmovky pro účely Magistrátu, dále ukončení sporů hlavního města s městskou částí, potvrzení svěření pozemku Praze 8 a dostavbu nové radnice, která bude sloužit občanům MČ Praha 8.

Author: Petr Pelc | 169 signatures

More >
Petice za práva rodiček, zdraví a bezpečí při porodu 5203 signatures

Petice za práva rodiček, zdraví a bezpečí při porodu

Přejeme si respektující a bezpečnou zdravotní péči v těhotenství, při porodu a v šestinedělí. Jsme nespokojeny s českým systémem péče, který je založen na lékařském intervenčním modelu péče, bez možnosti skutečné volby - poskytovatele péče včetně kontinuální péče porodní asistentky, způsobu péče a místa porodu.

Evropský soud pro lidská práva opakovaně vyzval Českou republiku ke změně systému porodní péče tak, aby byl reflektován právní, medicínský a vědecký vývoj. Výbor OSN pro odstranění diskriminace žen vyjádřil znepokojení nad podmínkami v českém porodnictví, přílišným potlačováním volby žen, včetně bezdůvodného oddělování novorozenců od matek, častého používání zákroků bez medicínského opodstatnění a v rozporu s přáním žen, nepřiměřeného omezování péče porodních asistentek a domácích porodů (http://bit.ly/doporuceni-cedaw).

Proto požadujeme spolu s těmito mezinárodními institucemi po vládě a Ministerstvu zdravotnictví následující kroky:

1. Plnohodnotné zavedení péče porodních asistentek do systému péče o těhotné a rodičky

2. Umožnění vzniku porodních domů

3. Zavedení standardů pro normální porod, monitoring kvality péče a zveřejňování dat

4. Respektování práva rodiček na svobodný a informovaný souhlas a respektování přání rodiček ohledně porodu

5. Zavedení nepřerušovaného kontaktu novorozence s rodiči jako standardu

6. Umožnění svobodné volby místa porodu

 

Odůvodnění:

1. Plnohodnotné zavedení péče porodních asistentek do systému péče o těhotné a rodičky

V České republice je v těhotenství ženám nabízena a hrazena pouze péče gynekologa a při porodu péče pro ženu neznámého a střídajícího se personálu v nemocnici. V šestinedělí není zajišťována navazující péče. V zahraničí se u zdravých nízkorizikových žen osvědčil model kontinuální péče komunitní porodní asistentky, která ženu doprovází celým průběhem těhotenství, porodem i při návštěvách po porodu. Tato péče je bezpečná, je spojena se srovnatelnou mírou novorozenecké mortality a morbidity jako nemocniční péče, ale s výrazně menší mírou poškození zdraví žen oproti porodům v nemocnici a se značnými finančními úsporami.

Přejeme si, aby si ženy mohly i bez lékařské indikace zvolit hrazenou péči porodní asistentky v těhotenství, při porodu a v šestinedělí, aby si v porodnici mohly zvolit péči porodní asistentky namísto péče lékaře a aby zdravotní pojišťovny zajišťovaly návštěvní službu porodních asistentek v těhotenství a v šestinedělí, která by již nyní měla být zajišťována a hrazena, ale není.

2. Umožnění vzniku porodních domů

Porodní domy jsou zdravotnická zařízení vedená porodními asistentkami, jejichž péče u nízkorizikových rodiček vykazuje srovnatelné nebo lepší výsledky než lékařská péče v nemocnicích (The Birthplace Study). Současná česká legislativa klade na porodní domy nejasné a nesplnitelné podmínky, které znemožňují jejich vznik. Přitom porodní domy by byly vhodným rozšířením možností porodní péče, zejména ve větších městech, kde nemocnice bojují s kapacitními problémy. Porodní domy jsou vhodnou alternativou pro ženy, které zvažují porod doma.

Přejeme si, aby podmínky pro provoz porodních domů byly stejné jako v zahraničí, kde se již osvědčily, a aby péče v porodních domech byla hrazena z veřejného zdravotního pojištění.

3. Zavedení standardů pro normální porod, monitoring kvality péče a zveřejňování dat

Mezi českými porodnicemi panují neodůvodněné obrovské rozdíly v kvalitě péče, v respektování medicíny založené na důkazech a v míře prováděných zásahů do porodů. Někde je prováděn nástřih hráze téměř všem prvorodičkám, zatímco jinde nástřih provedou jen 1 z 5, někde se rodí skoro každé druhé dítě císařským řezem, jinde je to 1 dítě z 10 (www.jaksekderodi.cz). V některých porodnicích se stále provádí tlačení na břicho rodičky, nebezpečná praktika bez důkazů o její účinnosti. V českých podmínkách neexistují standardy pro normální zdravý porod a nejsou respektována ani doporučení Světové zdravotnické organizace založená na vědeckých poznatcích. Statistická data o péči v jednotlivých porodnicích Ministerstvo zdravotnictví utajuje. Výbor pro odstranění diskriminace žen přitom vyžaduje přijetí a prosazování protokolu o normální porodní péči bez zbytečných lékařských zákroků.

Přejeme si, aby vznikly standardy pro normální porod založené na vědeckých poznatcích, aby Ministerstvo zdravotnictví monitorovalo a pravidelně vyhodnocovalo kvalitu péče v porodnicích a přijalo opatření, která povedou k jejímu zlepšování (zejména zveřejňování dat porodnic, způsob financování péče, který motivuje poskytovat bezpečnou a zdravou péči, a vzdělávání zdravotníků).

4. Respektování práva rodiček na svobodný a informovaný souhlas a respektování přání rodiček ohledně porodu

Ženy se v porodnicích běžně setkávají se zákroky bez svobodného a informovaného souhlasu, a dokonce někdy i proti své vůli. Zdaleka přitom nejde jen o postupy prospěšné pro ženy a děti, jak by se mohlo zdát. Jde velmi často o problematické postupy, které Světová zdravotnická organizace považuje za škodlivé, neefektivní, neprověřené nebo nevhodně používané (http://bit.ly/doporuceni-who; http://bit.ly/problematicke-postupy). Výbor OSN pro odstranění diskriminace žen například poukazuje na časté provádění nástřihu hráze bez medicínského opodstatnění a v rozporu s přáním ženy. Výbor požaduje po státu, aby zajistil, že všechny zákroky budou prováděny pouze s předchozím svobodným a informovaným souhlasem ženy. Kromě toho v porodnicích dochází k tomu, že nejsou respektována legitimní přání ženy, její volba doprovodu u porodu a dochází k narušování soukromí přítomností nadbytečného personálu u porodu.

Přejeme si, aby bylo naplněno doporučení Výboru a aby byl respektován svobodný a informovaný souhlas ženy se všemi vyšetřeními a zákroky v průběhu těhotenství a porodu a aby byla respektována přání ženy v souvislosti s porodem a její právo na soukromí. Přejeme si, aby docházelo ke vzdělávání zdravotníků o právech žen na informovaný souhlas a soukromí a aby nerespektování těchto práv bylo sankcionováno.

5. Zavedení nepřerušovaného kontaktu novorozence s rodiči jako standardu

V porodnicích je stále ještě běžné oddělování dětí od matek a otců, a to nejen na pár minut, ale i na dlouhé hodiny i dny. Přitom právem dítěte a jeho přirozenou potřebou je být v nepřerušovaném kontaktu se svými rodiči, zejména s matkou kvůli kojení a pocitu bezpečí. Výbor pro odstranění diskriminace žen kritizuje bezdůvodné oddělování novorozenců od matek a požaduje přijetí jasných metodických pokynů k zajištění toho, aby oddělení novorozence od matek podléhalo požadavku medicínské nezbytnosti.

Přejeme si naplnění tohoto doporučení Výboru a také to, aby věcné a technické požadavky na vybavení porodnic reflektovaly potřebu na zachování nepřerušovaného kontaktu matky a dítěte, a to i v situacích, kdy nejde o fyziologického novorozence.

6. Umožnění svobodné volby místa porodu

Stát uznává, že žena má právo si zvolit porod mimo nemocnici, v domácím prostředí. Problém je v tom, že stát brání tomu, aby u takového porodu byla poskytována potřebná péče porodní asistentky. Ze strany státu je to „motivace“ ženy, aby si místo porodu doma zvolila porod v nemocnici. Ve skutečnosti je to ohrožování zdraví a života ženy i dítěte, neboť část žen z různých důvodů plánovaně rodí a bude rodit doma. Na nepřiměřené omezování domácích porodů poukazuje i Výbor pro odstranění diskriminace žen a požaduje po České republice přijetí kroků včetně legislativních kroků k umožnění bezpečného a dostupné možnosti zvolit si porod s porodní asistentkou mimo nemocnici.

Přejeme si, aby bylo naplněno doporučení Výboru a existovala možnost zajistit si porodní asistentku k porodu doma a aby stát přestal odrazovat porodní asistentky od poskytování péče ženám.

Author: Zuzana Candigliota | 5203 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku