NESOUHLAS SE ZASTAVĚNÍM PARKOVIŠTĚ KAPLANOVA (HRDLIČKOVA – BLATENSKÁ) 299 signatures remaining 101

NESOUHLAS SE ZASTAVĚNÍM PARKOVIŠTĚ KAPLANOVA (HRDLIČKOVA – BLATENSKÁ)

Starostovi MČ Praha 11, panu Jiřímu Dohnalovi (dohnalJ@praha11):

Nesouhlasím se zastavěním veřejného parkoviště mezi ulicemi Kaplanova, Hrdličkova a Blatenská.

Požaduji, aby stavba parkoviště na pozemku parc. č. 2117/337, která je ve vlastnictví hl. města Prahy, a kterou má MČ Praha 11 ve svěřené správě nadále sloužila svému účelu, pro který byla vybudována, jako nedílná součást sídliště, UO 513.

Dále žádám, aby zástavba na dosud nezastavěném pozemku vedle MediCentra (parc. č. 2117/342) byla přiměřená a výšková hladina vztažená k nadmořské výšce nepřevyšovala výškovou hladinu okolních domů sídliště (v UO 513).

Žádám MČ Praha 11, aby vykoupila pozemek parc. č. 2117/337, na kterém se nachází stavba veřejného parkoviště.

Dále žádám, aby tato kauza byla projednána na zastupitelstvu MČ Praha 11, a to případně i mimořádném.

 

Předmětný stavební záměr Bytový park Horní Roztyly nahrazuje původní projekt - Obytný soubor Na Výhledu. Jedná se o stejnou plochu a stejného investora. Záměr je popsán na webu Prahy 11:

https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/zamery-na-jiznim-meste/bytovy-park-horni-roztyly.html

Investor nedovolil zveřejnit více, než je na stránkách uvedeno.

Tuto petici organizují občanské spolky

Zelené Roztyly (zeleneroztyly@email.cz) a

Ochrana Roztyl (ochranaroztyl@email.cz).

 

Jsme diskrétní - Váš e-mail nebude na odevzdané petici uveden.

 

 

 

 

 

 

 

Author: Aleš Kulhánek | 299 signatures

More >
Petice proti intenzivní zástavbě Roztyl 412 signatures remaining 38

Petice proti intenzivní zástavbě Roztyl

Starostovi MČ Praha 11, panu P. Jiravovi (jiravap@praha11.cz):

Vážený pane starosto, těmito podpisy vyjadřujeme svůj zásadní nesouhlas s předloženou podobou projektu firem CRESCON a Alborg-Development, a.s., tj. s výstavbou 5-podlažní budovy kliniky a tří 4-podlažních ubytovacích objektů, s celkem navrhovanými 311 parkovacích stáními v podzemních garážích a na terénu v území při ulici Ryšavého a Hrdličkova. S předloženým projektem nesouhlasíme z následujících důvodů:

• Nesouhlasíme s realizací této příliš intenzivní zástavby a s přivedením další dopravní zátěže do území Roztyl, resp. souvisejícím zhoršením životního prostředí, které je již v současné době na hraně přípustných hygienických limitů.

• Předložený koncept významně navyšuje intenzitu zástavby dané lokality oproti původně předloženým projektům Nové Roztyly a Bytový park Roztyly a nerespektuje požadavky MČ Praha 11, místních spolků a občanů, kteří se zástavbou dané lokality dlouhodobě nesouhlasí.

• Nesouhlasíme, aby na území s funkčním využitím VV byl uplatňován koeficient míry využití „F“, který byl pro sousední území OB získán kontroverzní úpravou územního plánu.

• Požadujeme, aby míra zastavitelnosti odpovídala max. úrovni sousední funkční plochy, tj. „D“. Dále požadujeme, aby předložený záměr byl podroben posuzování vlivů na životní prostředí se zahrnutím vlivů sousedících projektů - Bytový park Roztyly I a II, bytový soubor Na Výhledu a aby dotčená veřejnost mohla vznést své připomínky.

• Máme odůvodněné obavy ze zhoršení vibrací, sesedání terénu v okolí a poškozování majetku okolních obyvatel. Již v současné době je stávající zástavba negativně ovlivňována vibracemi z projíždějících souprav metra. V důsledku vybudování základů a drenáže sousedícího Bytového parku Roztyly (etapa I) došlo k sesedání terénu a praskání zdí rodinných domů v ul. Komárkova a Hněvkovská.

• Realizací záměru dojde k významnému nárůstu dopravy - již v současné době jsou křižovatky navazujících komunikací (Ryšavého x Komárkova a Ryšavého x Hrdličkova) nepřehledné a nebezpečné. Nově vybudovaná obslužná komunikace pro kliniku z Komárkovy ul. významně dopravně a hlukově zatíží stávající zástavbu.

• Máme obavy z prohloubení deficitu parkování v okolí záměru.

• Realizací záměru dojde k likvidaci stávající zeleně a stanovišť zvláště chráněných druhů živočichů zde žijících. 

Spolu s okolními záměry – Bytový park Roztyly I a II, bytový soubor Na Výhledu dojde k bezprecedentnímu vytěžení zbývajícího nezastavěného území severně od ul. Ryšavého!

Tuto petici požadujeme projednat na zastupitelstvu Prahy 11 a zohlednit při projednávání záměru v rámci MČ Praha 11.

V Praze, únor 2018, po důkladném seznámení se se studií k danému projektu dostupné zde:

https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/zamery-na-jiznim-meste/zdravotnicke-zarizeni-a-domov-pro-osoby-se-zdravotnim-postizenim.html

Více o původním kontroverzním projektu Nové Roztyly v dané lokalitě a Bytovém parku Roztyly, vč. relevantní reportáže NEDEJ SE - Morální limity (dole na webové stránce):

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=528:developeri-zahajili-ofenzivu-proti-roztylskym

Nejsme proti vlastnímu zdravotnickému zařízení, ale proti mohutnosti zástavby a proti naprostému vytěžení území!

Author: Aleš Kulhánek | 412 signatures

More >
PETICE OBČANŮ PROLUKA: MAGNOLIA A CARNEA PROJEKT TADY NECHCEME! 581 signatures

PETICE OBČANŮ PROLUKA: MAGNOLIA A CARNEA PROJEKT TADY NECHCEME!

Proluka je nezastavěné místo mezi Moskevskou a Krymskou ulicí. MČ Praha 10 dne 4. 2. 2013 prodala pozemky patřící městu firmě Magnolia Invest, která zde plánuje stavbu dvou budov Carnea a Magnolia.  Máme odůvodněné obavy, že obě stavby naruší charakter, atmosféru a fungování čtvrti, přinesou zhoršení kvality života místním obyvatelům, snížení hodnoty okolních nemovitostí a znemožní konání desítek občanských aktivit, které za posledních pět let přinesly do této čtvrti nový život.

 

Hodnoty místního genia loci, tak jak jej vnímáme, jsou zejména:

- Parkové ostrovy zeleně na křížení ulic
- Malá parcelace a malé měřítko jednotlivých staveb
- Nepravidelnosti v uličních čarách
- Pitoresknost, určitá míra nahodilosti díky prorůstání starších a novějších částí zástavby
- Kaskádovitost, svažitost
- Zástavba kopírující nikoli vyrovnávající výšky terénu
- Zachovalé staré zbytky zídek a schodů
- „Kočičí hlavy” v ulicích
- Klidná rezidenční čtvrť

 

Cíl petice:

Požadujeme, aby Hlavní město Praha a MČ Praha 10 jako účastníci řízení vznesly námitky k ochraně zájmů obce a svých občanů (zejména paragraf 89 odst. 4 stavebního zákona).

Konkrétně, aby jako účastníci řízení požadovali:

 

PROBLÉM DOPRAVA

1.  aby v zájmu obyvatel nedošlo k dalšímu dopravnímu zatížení Krymské ulice a bezejmenné ulice (spojující Moskevskou a Krymskou),

2.  aby nedošlo ke zvýšení dopravního zatížení v lokalitě a tím zvýšení hluku a znečištění ovzduší,

 

PROBLÉM DEVASTACE VEŘEJNÉHO PROSTORU

3.  aby byl zachován veřejný prostor v podobě, která umožňuje jeho aktivní využívání obyvateli (neboť veřejný prostor redukovaný na nástupní plochu do komerčních prostor parteru stavby slouží jen účelům těchto komerčních prostor a nikoli občanům),

 

 PROBLÉM ZELEŇ

4.  aby byla zachována zeleň v podobě, která slouží k odpočinku, zlepšuje ovzduší a mikroklima, pozitivně působí na psychiku, aby nebyla jen zkrášlením projektu stavebníka, ale měla místotvornou funkci,

5.  aby stavební úřad zamítl zástavbu budovou Carnea, i obdobnou budovou, pokud by měla dosahovat až k hraniční linii s ulicí Krymskou v důsledku čehož by zcela zanikla vzrostlá zeleň na místě, kde tvoří součást místního genia loci v průhledu Krymskou,

6.  aby na způsob využití a úpravy pozemcků (patřících obci) „vršovického tržíčku“ proběhla architektonicko krajinářská soutěž na podobu všestranně využitelného veřejného prostoru a zeleně,

7.  aby byl stavebník zavázán výsledek této soutěže respektovat,

 

PROBLÉM CHARAKTER A OBJEM BUDOVY

8.  aby Hl. m. Praha a MČ Praha 10, jako účastníci řízení, odmítli blokovou zástavbu území mezi Krymskou a Moskevskou, monolitickou stavbou Magnolia a prosazovali prostupnou, rozmanitou a členitou zástavbu s různou výškou

9.   aby  Hlavní město Praha a Městská část Praha 10, jako účastníci řízení, vyžadovali omezení výšky zástavby směrem do Krymské ulice a prosazovali respektování rozdílu výšek Moskevské a Krymské ulice. (stavba, která naváže na římsy domů  v Moskevské, je více než o dvě patra vyšší oproti zástavbě v ulici Krymská!)

10.  aby odmítli využití parteru pro supermarket a předcházeli tak dopravní zátěži a likvidaci malých obchodů.

11.  aby vyzvali stavebníka k přepracování projektu z důvodu celkové nevhodnosti a necitlivosti ke svému okolí a doporučili stavebníkovi uspořádat architektonickou soutěž ve spolupráci s komorou architektů

12.  aby Hlavní město Praha a Městská část Praha 10, jako účastníci řízení, využili všech procesních práv k tomu, aby prosazovali výše uvedené požadavky (1. – 11.) — to včetně soudního přezkumu případného rozhodnutí, které by uvedené požadavky nerespektovalo.

 

Petiční výbor:

Kateřina McCreary, bytem Charkovská 18, Praha 10 (oprávněná jednat jménem petičního výboru)

Daniel Walter, bytem Kodaňská 28, Praha 10

Pavla Le Roch, bytem Estonská 4, Praha 10

Author: Start Vršovice | 581 signatures

More >
Petice proti ukončení nájemního vztahu s paní MUDr. Evou Matolínovou 35 signatures

Petice proti ukončení nájemního vztahu s paní MUDr. Evou Matolínovou

My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme, aby bylo odloženo či zrušeno ukončení nájemního vztahu založeného "Smlouvou o nájmu nebytových prostorů č. 6/3140/2006", mezi Servisním střediskem pro správu svěřeného majetku Městské části Praha 8, jako  "pronajímatelem", a paní MUDr. Evou Matolínovou, praktickou zubní lékařkou (IČO: 750 76 322) jako "nájemcem".
Požadavek na ukončení nájemního vztahu vyplývá z usnesení Rady MČ P8 č. Usn RMC 0123/2019 ze dne 20.3.2019.
Požadujeme nejdříve nalézt společné řešení nájemce a pronajímatele pro zajištění pokračování provozu zubní ordinace MUDr. Evy Matolínové, ať už v areálu ZŠ a MŠ Petra Strozziho, případně v rámci k.ú. Karlín.
Jedná se o dlouholetou fungující praxi, která poskytuje profesionální péči velké řadě dětských pacientů z Karlína. Ztráta této služby by znamenala zhoršení podmínek pro život místních rodin s dětmi, neboť stávající ordinace zajišťuje velmi kvalitní služby v docházkové vzdálenosti bydliště, výhodou je i blízkost školských zařízení (ZŠ a MŠ Petra Strozziho, ZŠ a MŠ Lyčkovo nám.). Provozování této praxe při současných cenách pronájmu komerčních prostor v Karlíně je jen stěží představitelné, přitom zajištění dostupné a zároveň profesionální lékařské péče je jednou ze zásadních podmínek kvality života.

 

Petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

Členové petičního výboru:
Ing. Kateřina Vrbová, Ph.D., Pernerova 559/44a, Praha 8 – Karlín, 186 00
MgA. Edita Jamais Marholtová, Šaldova 10, Praha 8 – Karlín, 186 00

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.

Author: Kateřina Vrbová | 35 signatures

More >
Petice na podporu připomínek HPP11 k územní studii v okolí metra Háje 112 signatures remaining 288

Petice na podporu připomínek HPP11 k územní studii v okolí metra Háje

Já níže podepsaný se připojuji k připomínkám Hnutí pro Prahu 11 k územní studii čtvrťové centrum v okolí stanice metra Háje, Praha.

Plné znění připomínek Hnutí pro Prahu 11 (k 19.3.2019) je uvedeno na tomto odkazu:

http://hpp11.cz/files/docs/ruzne/2019.03.19.Vyjadreni.HPP11.k.US.Haje.pdf 

 

Územní studie Háje řeší danou lokalitu nevyhovujícím způsobem – bez ohledu na limity území z hlediska dopravní infrastruktury, zatížení životního prostředí (hlukem a imisemi) a potřeby místních obyvatel (tj. doplnění veřejné vybavenosti a parkování). Domníváme se, že navrhovaný rozvoj území podle studie povede ke zhoršení životního prostředí a kvality bydlení v dané lokalitě a jejím okolí. Požadujeme tedy zásadní přepracování územní studie a zohlednění uvedených limitů a reálných potřeb místních obyvatel.

 

Zde uvádíme výčet hlavních problematických bodů územní studie:

-  nadměrné zahuštění okolí metra Háje bytovou a  kancelářskou zástavbou
-  výstavba obřích stavebních bloků v okolí kina Galaxie
-  přístavby ke stávajícím panelovým domům v ul. Kosmická
-  zbourání stávající pochozí zóny vč. garážového domu podél Opatovské (pro 1360 aut)
-  vybudování P+R pro 1000 vozidel u autobusového terminálu a přivedení další dopravy do území (zároveň je navrhováno snížení počtu jízdních pruhů na Opatovské)
-  nevymezení nových parků a zelených ploch (dokonce má dojít bez náhrady ke změně funkční plochy „ZP“ – zahrady a parky na „SV“ – všeobecně smíšené)  

 

Musíme připomenout, že velkou část budoucí enormní zátěže má na svědomí úprava územního plánu U0888/2010 z éry starosty Mlejnského, která o několik stupňů zintenzivnila možnost využití území na nezastavěných parcelách vedle Finančního úřadu.

 

Odkaz na web Prahy 11 (informace + odkaz ke stažení studie):

https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/strategicke-a-uzemni-planovani/uzemni-studie/uzemni-studie-v-okoli-stanice-metra-haje.html

Video z veřejného projednání studie na ZŠ K Milíčovu:

https://www.facebook.com/hpp11cz/videos/991230964599537/

 

Přestože není závazným podkladem pro územní rozhodování, územní studie je podkladem neopominutelným a odchylné rozhodnutí je třeba v územním rozhodnutí zdůvodnit a prokázat, že bylo nalezeno z hlediska veřejných zájmů vhodnější nebo alespoň rovnocenné řešení.

 

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu. Vaše e-mailová adresa bude před odevzdáním petice vymazána.

 

Můžete si rovněž stáhnout text petice s podpisovým archem a sbírat podpisy i fyzicky. Petici lze např. vyvěsit na nástěnku u vás ve vchodech. 

Na Magistrát můžete také zaslat Vaše připomínky k územní studii. Nezapomeňte připojit datum, vaše jméno a příjmení, datum narození, bydliště a podpis. Připomínky může podat každý, a to poštou na Odbor územního rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy (Jungmannova 35/29, 110 00 Praha 1) do 30.4.2019.

Připomínky lze rovněž zanést do podatelny Magistrátu v Jungmannově ulici, anebo zaslat datovou schránkou na adresu: 48ia97h.

 

Hnutí pro Prahu 11

Ing. Jiří Štyler

Zakouřilova 776/82

149 00, Praha - Chodov

www.hpp11.cz

hpp11.praha@gmail.com 

Author: Aleš Kulhánek | 112 signatures

More >
Petice na podporu připomínek HPP11 k územní studii Opatov - Na Jelenách 184 signatures remaining 216

Petice na podporu připomínek HPP11 k územní studii Opatov - Na Jelenách

Já níže podepsaný se připojuji k připomínkám Hnutí pro Prahu 11 k územní studii pro lokalitu Opatov – Na Jelenách.

Plné znění připomínek Hnutí pro Prahu 11 (k 19.1.2019) je uvedeno na tomto odkazu:

http://hpp11.cz/files/docs/novy.opatov/2019.01.19.HPP11.Vyjadreni.k.US.Opatov.Na.Jelenach.pdf

 

Územní studie Opatov–Na Jelenách může zásadním způsobem ovlivnit zástavbu dané lokality. Představuje 0,5 mil. m2 zastavitelné plochy až 12ti patrovými budovami, tisíce nových obyvatel, desetitisíce přijíždějících pracovníků a tisíce vázaných parkovacích stání. V případě varianty „B“ jsou tato čísla ještě vyšší.

Územní studie nevyřešila problematické záměry plánované v území (obří garážový dům P+R v blízkosti DPS Šalounova, administrativní megakomplex Nový Opatov), naopak je přijala téměř v plném svém rozsahu

 

Odkaz na web Prahy 11 (informace + odkaz ke stažení studie):

https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/strategicke-a-uzemni-planovani/uzemni-studie/uzemni-studie-opatov-na-jelenach.html

 

Studie nedostatečně hájí veřejný zájem a udržitelný rozvoj lokality, neřeší aktuální problémy s deficitem dopravy v klidu v okolí stanice metra Opatov, naopak tyto problémy díky navrhovanému zahuštění zástavby prohlubuje. Závažné problémy se zatížením životního prostředí na hranu limitů pro hluk a znečištění ovzduší odkládá do fáze územních řízení - bez účasti široké veřejnosti, což je nepřijatelné. Domníváme se, že navrhovaný rozvoj území podle územní studie povede k významnému nárůstu dopravy, zhoršení životního prostředí a kvality bydlení v dané lokalitě a jejím okolí.

 

Územní studie je územně plánovacím podkladem. I když není závazným podkladem pro územní rozhodování, je (pakliže je vložena do evidence územně plánovací činnosti) podkladem neopominutelným a odchylné rozhodnutí je třeba v územním rozhodnutí zdůvodnit a v odůvodnění prokázat, že bylo nalezeno z hlediska veřejných zájmů vhodnější nebo alespoň rovnocenné řešení.

 

Na Magistrát můžete také zaslat Vaše připomínky k územní studii. Nezapomeňte připojit datum, vaše jméno a příjmení, datum narození, bydliště a podpis. Připomínky může podat každý, a to poštou na Odbor územního rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy (Jungmannova 35/29, 110 00 Praha 1) do 28. 2. 2019.

Připomínky lze rovněž zanést do podatelny Magistrátu v Jungmannově ulici, a nebo zaslat datovou schránkou na adresu: 48ia97h.

 

Související články na webu HPP11:

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=650:pohled-do-minulosti-cesta-k-zastavbe-uzemi-opatov-na-jelenach&catid=36&Itemid=56

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=648:studie-opatov-na-jelenach-dne-18-12-2018-na-zs-mikulova&catid=36&Itemid=56

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=647:verejne-projednavani-uzemni-studie-lokality-opatov-na-jelenach&catid=36&Itemid=56

 

Hnutí pro Prahu 11

ing. Jiří Štyler

Zakouřilova 776/82

149 00, Praha - Chodov

www.hpp11.cz

hpp11.praha@gmail.com 

Author: Aleš Kulhánek | 184 signatures

More >
NE předimenzované dostavbě areálu policie v Praze – Zbraslavi 627 signatures

NE předimenzované dostavbě areálu policie v Praze – Zbraslavi

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas s podobou projektu dostavby areálu Policejního prezidia ČR, ulice Na Baních, Praha 5 – Zbraslav, jenž je investiční akcí Ministerstva vnitra ČR (dále také jako „Projekt“).

Zásadně se ohrazujeme proti výstavbě Projektu v navrhované podobě, a to z následujících důvodů:
 

1) Charakter zástavby

Navržená stavba půdorysnými a výškovými rozměry naprosto neodpovídá charakteru Zbraslavi ani svému nejbližšímu okolí. Největší objekt návrhu je dlouhý 180 m a až 37 m vysoký. To velikostně odpovídá budovám největších pražských sídlištích, nikoliv rezidenční zástavbě vil a viladomů, která v městské části Praha - Zbraslav převažuje. Stávající objekty v areálu policie mají rovněž menší rozměry. Pro příklad největší z nich mají délku 47 m a výšku do 20 m.

Navržený Projekt je tak v jednoznačném nesouladu s Pražskými stavebními předpisy (§ 20 a § 26), které velikost i výšku staveb v Praze regulují.
 

2) Zvýšení dopravní zátěže

Projekt počítá s napojením na existující komunikace a nepočítá s realizací žádných dopravních opatření.  1000 nově umístěných zaměstnanců, 776 nových parkovacích míst v areálu a další desítky až stovky aut parkujících mimo areál ale znamenají zvýšení dopravní zátěže v okolí areálu a v hlavních ulicích po celé Zbraslavi. Větší nároky na kapacitu hromadné dopravy jsou taktéž nevyhnutelné.
 

3) Zvýšení hluku a znečištění

V důsledku předchozího bodu je předpokládaný nárůst hladiny hluku a hladiny znečištění.
 

4) Kvalita veřejných prostranství

Projekt má po celém svém obvodu dvoupatrový betonový sokl bez jediného okna nebo dveří, což degraduje veškerá přiléhající veřejná prostranství. Návrh tímto rovněž snižuje potenciál jednoho z mála rozvojových území Zbraslavi v oblasti kolem supermarketu Lidl, které s areálem policie přímo sousedí.

Projekt rovněž neřeší obnovu ani rozvoj zeleně v přiléhajících veřejných prostranstvích.
 

5) Snížení kvality bydlení a života

Projekt v navržené podobě jednoznačně sníží kvalitu bydlení a života obyvatel Zbraslavi. To je v přímém rozporu s veřejným zájmem, protože investice z veřejných prostředků (ve výši přibližně 2 mld. Kč) by měla tyto hodnoty přinejmenším zachovat nebo je lépe rozvíjet.
 

Žádáme Ministerstvo vnitra ČR, aby nechalo přepracovat podobu Projektu, zejména ve smyslu níže uvedených požadavků.

Žádáme Magistrát hlavního města Prahy a Městskou část Praha – Zbraslav, aby uplatnily, tak jak je jejich povinností dle zákona, veškeré možné námitky k ochraně veřejného zájmů, potřeb občanů městské části Praha – Zbraslav a životního prostředí a zasadily se o zastavení Projektu v navržené podobě a dále jednaly se stavebníkem o úpravě Projektu ve smyslu níže uvedených požadavků.

Žádáme příslušný stavební úřad, aby nezaujatě posoudil Projekt z hlediska souladu s příslušnými právními předpisy (zejména Pražskými stavebními předpisy).
 

1) Objemové řešení

Požadujeme hmotově rozčlenit objekty a zredukovat jejich výšku tak, aby více odpovídaly charakteru Zbraslavi a objektům v bezprostředním okolí. Tj., aby navržené hmoty měly maximální delší půdorysný rozměr do 47 m a maximální výšku do 20 m.
 

2) Dopravní opatření

Požadujeme, aby součástí Projektu byla návazná dopravní opatření, která vhodně sníží Projektem způsobenou dopravní zátěž. Jedná se zejména o realizaci všesměrného napojení na ulici Strakonická (viz platný Územní plán Hlavního města Prahy), realizaci hlavního vjezdu do areálu mimo ulici Na Baních, realizaci dopravně zklidňujících opatření v okolí areálu a posílení kapacit MHD.
 

3) Veřejná prostranství

Požadujeme zvýšení kvality k areálu přiléhajících veřejných prostranství, vybudování navazujících chodníků v okolí areálu a výsadbu vhodné zeleně (zejména doplnění a vytvoření alejí kolem areálu). 
 

4) Veřejná diskuze

Požadujeme neodkladné umožnění veřejné diskuze o podobě projektu, který ovlivní celou Zbraslav a svou velikostí a výší investice dosahuje celoměstského významu.

Děkujeme!

 

Podrobnější informace a aktuality naleznete na: www.facebook.com/nedostavbearealupolicie/

 

Author: Radek Janoušek | 627 signatures

More >
Dodržování nočního klidu v Praze 1 8 signatures remaining 1992

Dodržování nočního klidu v Praze 1

Vyjadřujeme znepokojení nad stále se zhoršující situací v centru Prahy v souvislosti s narůstající zátěží centra Prahy ze strany skupin neukázněných turistů, kteří svým chováním narušují pokojné bydlení občanů a ohrožují jejich bezpečnost

 

Chceme aby MČ Praha 1 přijala okamžitá opatření, která povedou k zajištění klidu a pořádku v ulicích městské části, a to: 

• apelovat na kompetentní orgány Hlavního města Prahy a požadovat neprodleně navýšení počtu strážníků městské policie pro zajištění bezpečnosti a pořádku na území Městské části Praha 1, 

• projednat řešení situace s kompetentními složkami policie ČR a zajistit jejich asistenci v rámci řešení vzniklé situace, 

• jednat s organizátory a provozovateli podniků, kteří jsou zapojeni do systému pub crowl o zajištění dodržování klidu a pořádku ze strany jejich klientů především v nočních hodinách, 

• jednat s provozovateli pojízdných šlapacích barů ohledně zajištění pořádku v ulicích a bezpečnosti silničního provozu, 

• jednat s provozovateli historických aut s cílem zabránit narušování klidu a pořádku v ulicích centra města, 

• prověřit aktuální platnou legislativní bázi, která ochraňuje pokojné bydlení občanů, především v oblasti rušení nočního klidu, včetně zajištění důsledného postihu ze strany jednotlivých složek policie při jejich nerespektování. 

Author: žijeme My, co tady | 8 signatures

More >
Stop výstavbě bez dostatečných parkovacích míst na Praze 5 1 signature remaining 399

Stop výstavbě bez dostatečných parkovacích míst na Praze 5

Petice občanů, kteří nesouhlasí se změnami stavby před dokončením „Bellevue Residence Grafická“ bez dvojnásobného navýšení počtu parkovacích míst.

 

Petiční výbor zastupuje:   

Mgr. Jan Smetana, jan.smetana@praha5.cz

Facebook: https://www.facebook.com/smetanaj/

 

Dle Čl. 18 Listiny základních práv a svobod a Zákona č, 85/1990 Sb. o právu petičním a Zákona č. 131/2000 Sb. o hlavním městě Praze.

 

My, občané, bezvýhradně odmítáme developerské projekty bez dostatečného počtu parkovacích míst. Žádáme, aby při schvalování projektů byl požadavek alespoň 1,5 parkovacího místa k jednomu bytu. Není možné přenášet náklady výstavby na obyvatele okolních ulic.

 

Odůvodnění:

V konkrétním případě při schvalování Bellevue Residence Grafická ve Výboru územního rozvoje dne 13.2 2018 nedošlo k odmítnutí změny stavby před dokončením na návrh Mgr. Jana Smetany, kdy developer zvyšuje počet bytových jednotek z 122 na 180 při zachování vybudování pouhých 166 parkovacích míst. Současně se navyšuje podíl lůžek na krátkodobé hotelového typu ubytování na 87.

Výsledkem bude parkování min 70 rezidentů a hotelových hostů v Grafické ulici a okolí.

Již dnes skoro není možné v této oblasti zaparkovat. Výsměchem je, že občané MČ Praha 5 si zaplatí povolení a pak dostávají pokuty od Městské policie za nesprávné parkování, protože místa prostě nejsou. Důvodem je především výstavba bez dostatečného počtu povinných parkovacích míst a nedostatek P+R domů a dalších parkovacích ploch na kraji Prahy.

Hlasování ve Výboru územního rozvoje ukazuje na podezřelé okolnosti přípravy projektu a souhlasu městské části pro zahraničního investora.

 

Petici sestavil petiční výbor:           

Mgr. Jan Smetana, ul. Grafická 446/26 Praha 5

Mirka Havlová

MUDr. Miroslav Doležal

 

                        

 

                           Městská část Praha 5

3.zasedání Výboru územního rozvoje městské části Praha 5

konané dne 13.02.2018 jako řádné

číslo usnesení 3/5/2018

 

5. bod programu

Předkladatel: Hamanová Zuzana, Ing. arch., členka zastupitelstva, předsedkyně Výboru územního rozvoje

 

"Bellevue Residence Grafická", změna stavby před dokončením

polyfunkční komplex na pozemcích č.parc. 3097, 3098/1, 3098/2 v k.ú. Smíchov

Výbor územního rozvoje městské části Praha 5

        

I.          Nesouhlasí   

1.         se změnou stavby před dokončením "Bellevue Residence Grafická" na pozemcích č.parc. 3097, 3098/1, 3098/2 v k.ú. Smíchov, dle předlož. studie 1/2018, zprac. Bogle architects a.s.

Návrh usnesení podal Mgr. Smetana

Hlasování: 3/6/3 návrh usnesení nebyl přijat

Mgr. Smetana hlasoval pro   

       

II.         Bere na vědomí   

1.         změnu stavby před dokončením "Bellevue Residence Grafická" na pozemcích č.parc. 3097, 3098/1, 3098/2 v k.ú. Smíchov, dle předlož. studie 1/2018, zprac. Bogle architects a.s.   

 

Hlasování: 7/3/2 návrh usnesení byl přijat

Author: Jan Smetana | 1 signature

More >
Připomínkujeme Metropolitní plán - Praha 11 224 signatures remaining 176

Připomínkujeme Metropolitní plán - Praha 11

Já níže podepsaný se připojuji k připomínkám Hnutí pro Prahu 11 (HPP 11) k návrhu nového územního plánu hl. města Prahy, tzv. Metropolitního plánu (MPP).

Návrh MPP nehájí veřejný zájem a udržitelný rozvoj Prahy, neřeší aktuální problémy s deficitem veřejné vybavenosti a dopravy v klidu na sídlišti Jižní Město, naopak tyto problémy díky navrhovanému zahuštění zástavby prohlubuje. Problémy s regulací výstavby MPP odkládá do fáze územních řízení - bez účasti veřejnosti, což je nepřijatelné. Rozvoj podle MPP povede ke zhoršení kvality bydlení a životního prostředí na území Prahy 11.

Vyjadřuji souhlas zejména s následujícími body připomínek:

1) Nesouhlasím s možností umístit výškové stavby (věže) na území MČ Prahy 11.

2) Požaduji, aby MPP stanovil jasné požadavky na ochranu zeleně s ohledem na zájmy celého města. Požaduji, aby nezastavitelné plochy (vymezené stávajícím územním plánem) nebyly převedeny na zastavitelné.

3) Nesouhlasím se zrušením celoměstského systému zeleně (CSZ).

4) Požaduji zachování nezastavitelných ploch izolační zeleně (IZ) podél komunikací na území MČ Prahy 11.

5) Nesouhlasím s nedostatečnou ochranou stávající veřejné vybavenosti ve stabilizovaném území – vymezením současné občanské vybavenosti (veřejné vybavenosti) bodem. Požaduji, aby současná občanská (veřejná) vybavenost byla vymezena plochou stejně, jako je plochou vymezena současná rekreační vybavenost dle požadavků stavebního zákona.

6) Požaduji stanovení jasných regulativů pro zastavění stavebním bloků v modernistické struktuře 07 (zástavba na sídlištích).

7) Nesouhlasím s tím, aby mohly být rozšiřovány stávající budovy v parku ve volné zástavbě (tzn. např. do vnitrobloku) na úkor stávající zeleně. Požaduji, aby stávající nezastavitelné plochy, stejně jako plochy zeleně v zastavitelném území byly zachovány a důsledně chráněny, např. jako parková prostranství jako součást nezastavitelného území.

8) Požaduji, aby byla dostatečným způsobem chráněna stávající veřejná parkoviště v rámci sídliště.

9) Nesouhlasím s navrhovaným intenzivním zahušťováním zástavby sídliště, nárůstem automobilové dopravy a s tím spojeným negativním ovlivněním životního prostředí a lidského zdraví. Nesouhlasím se zvyšováním počtu obyvatel vystavených zvýšené míře zdravotního rizika z expozice hluku a znečištěnému ovzduší.

10) Požaduji, aby byl rozvoj v transformačních a rozvojových plochách podmíněn zpracováním podrobnější územně plánovací dokumentace – minimálně v úrovni územních studií, které budou veřejně projednány.

11) Požaduji upravit způsob výškové regulace lépe odpovídající rozlišení výškových hladin v rámci sídlištní zástavby. Požaduji, aby výšková regulace byla upravena na základě analýzy urbanistických hodnot území.

 

Odůvodnění:

ad 1)  Příliš vysoká zástavba znamená o mnoho více lidí a aut, s čímž souvisí větší hluková a imisní zátěž území. Příliš vysoká zástavba výrazně zhorší kvalitu života v dotčených lokalitách.

ad 2) Změny z nezastavitelného území na zastavitelné jsou v rozporu s požadavkem § 53 odst. 4 písm. b) stavebního zákona, tj. s požadavkem na ochranu nezastavěného území a dále v rozporu se ZÚR HMP, a to zejm. těmito prioritami:

- Respektovat a rozvíjet kulturní a historické hodnoty a rozmanité přírodní podmínky na území hl. m. Prahy

- Upřednostnit využití transformačních území oproti rozvoji v dosud nezastavěném území.

ad 3) Zrušení CSZ, tak jak je definován stávajícím ÚP, je v rozporu se Zásadami územního rozvoje hl.m. Prahy a se Zadáním MPP a ve svém důsledku může vést ke snížení biodiversity na území hl.m. Prahy (což nebylo vyhodnoceno ve studii SEA).

ad 4) Zelené plochy plnící ochrannou funkci a oddělující zástavbu od významných komunikací mají na území městské části Praha 11 svůj nezastupitelný a neopominutelný význam, neboť územím procházejí velmi zatížené komunikace a dálnice D1. V řadě funkčních ploch IZ jsou v současné době navíc vybudovány funkční protihlukové zemní valy.

ad 5) Vymezení veřejné vybavenosti bodem ji dostatečně neochrání a je v rozporu se stavebním zákonem.

ad 6) MPP nestanovuje žádné podmínky (regulativy) pro zastavění stavebního bloku v modernistické struktuře a bude tedy na subjektivním uvážení stavebního úřadu (či OÚR MHMP), co je nepřijatelné. Požadujeme stanovení jasných regulativů pro zastavění stavebním bloků.

ad 7) Zeleň mezi domy na sídlištích hraje významnou roli v životním prostředí obyvatel. Snižování jejího podílu významně ovlivní pohodu bydlení a životní prostředí současných obyvatel sídlišť a sníží cenu jejich nemovitostí.

ad 8) MPP neřeší dopravu v klidu. Na územní Jižního Města, vč. lokality Horní Roztyly je značný deficit v počtu parkovacích míst. Zahušťování zástavby navrhované MPP povede k dalšímu prohloubení tohoto deficitu.

ad 9) Již dnes jsou hygienické limity pro hluk z dopravy a znečištění ovzduší, i bez nové výstavby, překračovány či se limitním hodnotám blíží. Přesto jsou v těchto lokalitách návrhem MPP vymezovány nové plochy k intenzivnímu zastavění. V Praze se na znečištění ovzduší podílí zejména automobilová doprava, přesto návrh MPP umožňuje významné zahuštění zástavby v Praze, nárůst obyvatel a s tím související nárůst automobilové dopravy. Jen na území Prahy 11 návrh MPP umožňuje k r. 2050 nárůst obyvatel o 55 %. Dle SZÚ na znečištění ovzduší prachem v Praze ročně předčasně umírají vyšší stovky obyvatel.

ad 10) Návrh MPP nestanovuje prakticky žádné regulativy pro výstavbu. Jedná se o tak vágní dokument, který nezaručuje právní jistoty jednotlivých aktérů v daném území. Bez zpracování podrobnější ÚpD není MPP použitelný pro rozhodování správních úřadů. Rozhodování správních orgánů ani samosprávy podle MPP nebude předvídatelné a přezkoumatelné. Odsouvání rozhodování o území až do fáze správních řízení bez účasti veřejnosti je nepřijatelné.

ad 11) Stanovení výšek rastrem čtverců 100x100 metrů je v praxi, zejména v případě sídlišť, je zcela nepřijatelné. Díky hrubému rozlišení výškových hladin, zavádějícím rozpětím výšek a chybám ve stávající výškové hladině dochází k dramatické změně hodnoty pozemků. Na základě současné praxe se obáváme toho, že bude docházet k absurdním pokusům vysát co největší možnou plochu vyšších čtverců.

 

Plné znění připomínek Hnutí pro Prahu 11 je uvedeno na tomto odkazu:

http://hpp11.cz/files/docs/MPP.2018/MPP.2018.Pripominky.Hnuti.pro.Prahu.11.pdf

 

Pokud chcete, aby Vaše připomínka měla skutečnou váhu při projednávání MPP, vytiskněte si ji včetně odůvodnění, připojte datum, jméno a příjmení, datum narození, bydliště a svůj podpis. Podepsanou připomínku odneste či odešlete na odbor územního rozvoje MHMP do 26. 7 2018. Podepsanou připomínku můžete také vhodit do schránky Hnutí pro Prahu 11 (adresa viz níže), a to do 24.7.2018. Připomínku pak do podatelny MHMP doručíme.

 

Hnutí pro Prahu 11

ing. Jiří Štyler

Zakouřilova 776/82

149 00, Praha - Chodov

www.hpp11.cz

hpp11.praha@gmail.com 

Author: Aleš Kulhánek | 224 signatures

More >
Metropolitní plán - Roztyly 140 signatures remaining 260

Metropolitní plán - Roztyly

Já níže podepsaný se připojuji ke mám následující společným připomínkámy občanských spolků Ochrana Roztyl a Zelené Roztyly k návrhu nového územního plánu hl. města Prahy, tzv. Metropolitního plánu (MPP).

Návrh MPP nehájí veřejný zájem a udržitelný rozvoj Prahy, neřeší aktuální problémy s deficitem veřejné vybavenosti a dopravy v klidu na sídlišti Jižní Město, naopak tyto problémy díky navrhovanému zahuštění zástavby prohlubuje. Problémy s regulací výstavby MPP odkládá do fáze územních řízení - bez účasti veřejnosti, což je nepřijatelné. Rozvoj podle MPP povede ke zhoršení kvality bydlení a životního prostředí na Praze 11, vč. sídliště Roztyly.

Vyjadřuji souhlas zejména s následujícími body připomínek:

1) Nesouhlasím s možností umístit výškové stavby (věže) u stanic metra Roztyly a Chodov.

2) Požaduji, aby MPP stanovil jasné požadavky na ochranu zeleně s ohledem na zájmy celého města. Požaduji, aby nezastavitelné plochy (vymezené stávajícím územním plánem) nebyly převedeny na zastavitelné.

3) Nesouhlasíme se zrušením celoměstského systému zeleně (CSZ).

4) Požaduji zachování nezastavitelných ploch izolační zeleně (IZ) podél komunikací v lokalitách 549 / Sídliště Horní Roztyly, 076 / Roztyly, 062 / Chodov komerce.

5) Požaduji, aby transformační rekreační plocha 411/076/2083 (v lokalitě Roztyly) byla převedena do nezastavitelné lokality 977 / Krčský les, kde může být vedena jako rekreační.

6) Nesouhlasím s nedostatečnou ochranou stávající veřejné vybavenosti ve stabilizovaném území – vymezením současné občanské vybavenosti (veřejné vybavenosti) bodem. Požaduji, aby současná občanská (veřejná) vybavenost byla vymezena plochou stejně, jako je plochou vymezena současná rekreační vybavenost dle požadavků stavebního zákona.

7) Požaduji stanovení jasných regulativů pro zastavění stavebním bloků v modernistické struktuře 07 (zástavba na sídlištích).

8) Nesouhlasím s tím, aby mohly být rozšiřovány stávající budovy v parku ve volné zástavbě (tzn. např. do vnitrobloku) na úkor stávající zeleně. Požaduji, aby stávající nezastavitelné plochy, stejně jako plochy zeleně v zastavitelném území byly zachovány a důsledně chráněny, např. jako parková prostranství jako součást nezastavitelného území.

9) Požaduji, aby byla dostatečným způsobem chráněna stávající veřejná parkoviště v rámci sídliště. V pásu parkovišť podél ul. Ryšavého (v návrhu MPP pouze bílé plochy – stavební bloky) požaduji realizovat pouze nástavbu lehkými parkovacími domy do výšky 2 NP.

10) Nesouhlasím s navrhovaným intenzivním zahušťováním zástavby sídliště, nárůstem automobilové dopravy a s tím spojeným negativním ovlivněním životního prostředí a lidského zdraví. Nesouhlasím se zvyšováním počtu obyvatel vystavených zvýšené míře zdravotního rizika z expozice hluku a znečištěnému ovzduší.

11) Požaduji, aby byl rozvoj v transformačních a rozvojových plochách podmíněn zpracování podrobnější územně plánovací dokumentace – min. územních studií.

12) Požaduji upravit způsob výškové regulace lépe odpovídající rozlišení výškových hladin v rámci sídlištní zástavby. Požaduji, aby výšková regulace byla upravena na základě analýzy urbanistických hodnot území.

Odůvodnění:

ad1)  Plocha pro umístění věží v lokalitách 076 / Roztyly a 062/ Chodov komerce je v těsném sousedství lokality 549 / Sídliště Horní Roztyly. Příliš vysoká zástavba znamená o mnoho lidí (a aut) více, což bez infrastruktury, veřejné a občanské vybavenosti výrazně zhorší kvalitu života v dotčených lokalitách. Plocha pro umístění věží v lokalitě 076 / Roztyly je nevhodná dále z důvodu blízkosti nezastavitelné lokality 977 / Krčský les. Výšková zástavba přivede do těsné blízkosti Krčského lesa zvýšenou automobilovou dopravu, s čímž souvisí větší hluková a imisní zátěž území.

ad 2) Změny z nezastavitelného území na zastavitelné jsou v rozporu s požadavkem § 53 odst. 4 písm. b) stavebního zákona, tj. s požadavkem na ochranu nezastavěného území a dále v rozporu se ZÚR HMP, a to zejm. těmito prioritami:

- Respektovat a rozvíjet kulturní a historické hodnoty a rozmanité přírodní podmínky na území hl. m. Prahy

- Upřednostnit využití transformačních území oproti rozvoji v dosud nezastavěném území.

ad 3)  Zrušení CSZ, tak jak je definován stávajícím ÚP, je v rozporu se Zásadami územního rozvoje hl.m. Prahy a se Zadáním MPP.

ad 4) Zelené plochy plnící ochrannou funkci a oddělující zástavbu od významných komunikací mají na území městské části Praha 11 svůj nezastupitelný a neopominutelný význam, neboť územím procházejí velmi zatížené komunikace a dálnice D1. V řadě funkčních ploch IZ jsou v současné době navíc vybudovány funkční protihlukové zemní valy.

ad 5) Území transformační plochy 411/076/2083 je v platném územním plánu vedeno jako nezastavitelné, požadujeme, aby takové zůstalo v navrhovaném MPP.

ad 6) Vymezení veřejné vybavenosti bodem ji dostatečně neochrání a je v rozporu se stavebním zákonem.

ad 7) MPP nestanovuje žádné podmínky (regulativy) pro zastavění stavebního bloku v modernistické struktuře a bude tedy na subjektivním uvážení stavebního úřadu (či OÚR MHMP), co je nepřijatelné. Požadujeme stanovení jasných regulativů pro zastavění stavebním bloků.

ad 8) Zeleň mezi domy na sídlištích hraje významnou roli v životním prostředí obyvatel. Snižování jejího podílu významně ovlivní životní pohodu současných obyvatel sídlišť a sníží cenu jejich nemovitostí.

ad 9) MPP neřeší dopravu v klidu. Na územní Jižního Města, vč. lokality Horní Roztyly je značný deficit v počtu parkovacích míst. Zahušťování zástavby navrhované MPP povede k dalšímu prohloubení tohoto deficitu.

ad 10) Již dnes jsou hygienické limity pro hluk z dopravy a znečištění ovzduší, i bez nové výstavby, překračovány. Přesto jsou v těchto lokalitách návrhem MPP vymezovány nové plochy k intenzivnímu zastavění. V Praze se na znečištění ovzduší podílí zejména automobilová doprava, přesto návrh MPP umožňuje významné zahuštění zástavby v Praze, nárůst obyvatel a s tím související nárůst automobilové dopravy. Jen na území Prahy 11 návrh MPP umožňuje k r. 2050 nárůst obyvatel o 55 %. Na znečištění prachem v Praze ročně předčasně umírají vyšší stovky obyvatel.

ad 11) Návrh MPP nestanovuje prakticky žádné regulativy pro výstavbu. Jedná se o tak vágní dokument, který nezaručuje právní jistoty jednotlivých aktérů v daném území. Bez zpracování podrobnější ÚpD není MPP použitelný pro rozhodování správních úřadů. Rozhodování správních orgánů ani samosprávy podle MPP nebude předvídatelné a přezkoumatelné.

ad 12) Stanovení výšek rastrem čtverců 100x100 metrů je v praxi, zejména v případě sídlišť, je zcela nepřijatelné. Díky hrubému rozlišení výškových hladin, zavádějícím rozpětím výšek a chybám ve stávající výškové hladině dochází k dramatické změně hodnoty pozemků. Na základě současné praxe se obáváme toho, že bude docházet k absurdním pokusům vysát co největší možnou plochu vyšších čtverců.

Plné znění připomínek spolků Ochrana Roztyl a Zelené Roztyly je uvedeno na tomto odkazu:

https://drive.google.com/open?id=1xf16VgelfM4mHrPEdwuHvfUorcSlvgGQ

Pokud chcete, aby Vaše připomínka měla skutečnou váhu při projednávání MPP, vytiskněte si ji včetně odůvodnění, připojte datum, jméno a příjmení, datum narození, bydliště a svůj podpis. Podepsanou připomínku odneste či odešlete na odbor územního rozvoje MHMP do 26. 7 2018. Podepsanou připomínku můžete také vhodit do schránky spolku Ochrana Roztyl, z. s. Blatenská 2179/3, Praha 4 – Chodov a to do 18. 7. 2018. Připomínku pak do podatelny MHMP za Vás doručíme.

Zuzana Malá, Ochrana Roztyly, z.s.

a

Aleš Kulhánek, Šárka Zdeňková, Zelené Roztyly, z.s.

Author: Aleš Kulhánek | 140 signatures

More >
PETICE proti výstavbě hotelu na místě fotbalového stadionu Břevnov 383 signatures remaining 117

PETICE proti výstavbě hotelu na místě fotbalového stadionu Břevnov

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas se záměrem výstavby nazvaným jako „Sportovní centrum Ladronka“, který je připravován na pozemcích parc. č. 2489/18, 2489/3, 2490/2, 3693/4 v katastrálním území Břevnov, společností Sports Centre Ladronka a.s. (dále jen „Záměr“).

Zásadně se ohrazujeme proti výstavbě Záměru v navrhované podobě, a to z následujících důvodů:

1. Záměr svým rozsahem, koncepcí a zastavěností neodpovídá stávajícímu charakteru zástavby v okolí, a tím je v přímém rozporu se stávajícím územním plánem.

2. Záměr je necitlivě umístěn do stávají plochy sportu a výrazně redukuje rozsah sportovních ploch na úkor tzv. doplňkových staveb, přičemž zásadně překračuje běžné normativy a zvyklosti pro výstavbu doplňkových staveb v zóně, jejíž využití je územním plánem určené pro sport.

3. Jednotlivé funkční celky tzv. doplňkových staveb jsou silně předimenzovány, jejich účelnost se jeví jako sporná a navrženými parametry odpovídají spíše luxusním bytovým domům než deklarovanému záměru využití, tj. krátkodobému ubytování pro sportovce.

4. Záměr počítá s budovou velkokapacitní restaurace, klubovny a šaten na západním okraji pozemku jako s existující stavbou, přičemž tyto objekty byly v minulosti zbourány a k dnešnímu dni neexistují! Provozní vliv šaten, klubovny a restaurace nebyl posouzen z hlediska vlivu na životní prostředí, ve studii oslunění ani nebyly dostatečně zohledněny negativní vlivy na přilehlé bytové domy a obyvatele v bezprostředním okolí.

5. V neposlední řadě se obáváme, že projekt přinese do jinak poklidné lokality značné dopravní zatížení, neúměrné kapacitním možnostem příjezdových komunikací, a to i po jejich uvažovaném rozšíření.

Zdůrazňujeme, že nejsme proti výstavbě jako takové, ale proti necitlivé koncepci Záměru v předložené podobě.

Tuto petici směřujeme radním a zastupitelům Městské části Prahy 6 a voleným zástupcům i orgánům Magistrátu Hlavního města Praha a žádáme je, aby:

1. Aby znovu projednali plánovanou výstavbu záměru a umožnili veřejnou diskuzi o podobě projektu „Sportovní centrum Ladronka“ s obyvateli dotčené lokality.

2. Aby stejnou mírou jako zájmy developera brali v úvahu též zájmy obyvatel města a městské části Břevnov.

3. Aby ve svém rozhodnutí ohledně tohoto projektu zohlednili závazné určení územního plánu s ohledem na běžné normativy i novou koncepci Metropolitního územního plánu, která je ve fázi přípravy.

4. Aby z možnosti svých pravomocí přiměli investora ke změně Záměru, která bude citlivě řešit sporné body, výhrady a připomínky dotčených osob.

Dále žádáme příslušné orgány MČ Praha 6, zejména starostu, Radu a Zastupitelstvo MČ, příslušné orgány a zastupitele Magistrátu Hl. města Praha a příslušné orgány státní správy, aby předložili veškeré možné námitky k ochraně zájmůobce, jejích občanů i životního prostředí a zasadili se o zastavení Záměru v navrhované podobě.

Author: Zdeněk Groessl | 383 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Hlavní město Praha x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku