Zachraňte klidné Říčansko -jih – zastavte výstavbu dálničního přivaděče. 157 signatures

Zachraňte klidné Říčansko -jih – zastavte výstavbu dálničního přivaděče.

Záměr stavby opřený o neplatná čísla vysaje z kraje miliardy korun a k obcím Ladova kraje přivede těžkou dopravu.

Stavba přeložky silnice II/107, ukrývající se pod líbivým názvem „Zlepšení dopravní obslužnosti území Říčansko – jih“, přivede do oblasti Všestar, Strančic i Tehova tisíce nákladních vozidel i kamionů. 

Kraj a tehovský starosta David Hlouch spustili akci, která údajně řeší nadměrné průjezdy Tehovem. Silnice nad úrovní krajiny, betonové koridory, vykácení části Říčanského lesa, stálý noční i denní hluk a smog se mají stát pro obce Ladova kraje denní realitou. Silnice má být zkratkou mezi D1-Všechromy logistickým parkem a Mukařovem.

Říkáme jasné ne! takovému zásahu do Ladova kraje a požadujeme zastavení a zrušení celého projektu zejména z těchto důvodů:

1. Je naprosto zřejmé, že nákladní auta budou mít již za pár let možnost využívat prodlouženou D0 a navazující přeložku silnice II/101 z Říčan na Úvaly včetně jeho obchvatu. Je tedy zbytečné a drahé řešit duplicitní silnici k tomuto obchvatu.

2. Iniciátoři uvažované spojky mezi Černokosteleckou a D1-Všechromy odmítají lokální řešení i variantu záměr odložit a provést nejdříve nová měření po řádném zprovoznění těchto klíčových úseků. 

3. Zatímco hlavní hybatel stavby starosta Tehova David Hlouch uvádí, že obcí Tehov projede kolem pěti tisíc vozidel, aktuální geolokační data Ministerstva vnitra z podzimu 2021 i roku 2022 hovoří o maximálně 1200 lidech na území obce ve špičce.

4. Starosta Říčan upravil zápis z jednání ve prospěch stavby. 

5. Stanovisko EIA vychází ze studie, která je nekompletní, zavádějící a nereflektuje požadavky všech zúčastněných. 

 

Více informací najdete zde.

Author: Jiří Macháček | 157 signatures

More >
Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun 14 signatures

Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Podatel:

Ing. Karel Hasman

Anýžova 96

26801 Hořovice

Datum narození: 1.8.1956

 

Adresáti:

Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice

Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice

Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice

Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice

Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice

Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince

Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice

Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš

Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,

15021 Praha 5

Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř

 

Vážení,

my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.

Zdůvodnění:

silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.

Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)

Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Author: Karel Hasman | 14 signatures

More >
Chceme expresní spojení Prahy a Příbrami 54 signatures remaining 446

Chceme expresní spojení Prahy a Příbrami

V Praze za 44 minut, pohodlně, šetrně k přírodě a bez stání v kolonách!

 

Požadujeme, aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedly ranní a odpolední přímé linky autobusu mezi příbramským autobusovým a vlakovým nádražím a Smíchovským nádražím v Praze a nahradily chybějící rychlé vlakové spojení dříve než v roce 2038.

 

Z Příbrami a okolí dennodenně dojíždí okolo 3000 lidí do Prahy za prací či studiem či jinak na příbramsku nedostupnými službami. Stávající linky PID (317, 392, 393 a 395) jedou z Příbrami do Prahy oklikou přes město, menší obce nebo sousední města (Dobříš, Mníšek pod Brdy). Jediným přímým vlakovým spojením je tedy linka R26 z Českých Budějovic, které cesta na Smíchovské nádraží  trvá dlouhých 81 minut.

 

BENEŠOV, NYMBURK I MILÍN ANO, PŘÍBRAM NE

 

V našem kraji jsou přitom jiná města i obce spojena mnohem rychlejším způsobem s Prahou a jejich obyvatelé tak mají drahocenný čas navíc. Vlaky z Benešova nebo Nymburka dojedou z a do PRahy v průměru o skoro 30 km/h rychleji. Expresní spojení s Prahou má v rámci systému PID i nedaleká obec Milín s 2 000 stálými obyvateli, což je příkladem kvalitního dopravního spojení a stejně rychlý spoj by měl být k dispozici i pro 33 000 obyvatel Příbrami a nejbližšího okolí.

 

Příbram má nyní kompletní přestupní uzel na svém autobusovém a vlakovém nádraží, kde stojí i parkovací dům za téměř 100 milionů korun. Existují tedy ideální podmínky pro podporu využití tohoto uzlu přímým spojením s Prahou pomocí expresních autobusů, které najedou na dálnici D4 přes Evropskou ulici bez dalších zastávek.

 

UŠETŘETE HODINU A PŮL TÝDNĚ NEBO ČEKEJTE 14 LET

 

Dojíždíte do Prahy alespoň 4x týdně za prací, studiem či jinými službami? Kvůli tomu, že spoje mezi Příbramí a Prahou nejsou tak rychlé jako jinde, ztrácíte i hodinu a půl času týdně zbytečně.

 

Přitom nejde čekat 14 let na dokončení Berounského tunelu, který má cestování rychlíky R26 urychlit o půl hodiny. Příbram a Praha si zaslouží opravdu rychlé spojení už nyní.


 

My, níže podepsaní, proto požadujeme,

 

aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedlo přímé rychlé spojení mezi Příbramí a Prahou. V krátkodobém horizontu pomocí autobusů, v dlouhodobém pomocí renovace železniční tratě. 

 

Konkrétně žádáme:

 

objednání ranních a odpoledních spojů spojující hlavní přestupní bod Příbrami a okolí (vlakové a autobusové nádraží s P+R parkovacím domem) s pražským Smíchovským nádražím trasou vedenou od zastávky Příbram, aut. nádr. (ul. Čs. Armády) přes Evropskou ulici přímo na dálnici D4 a do Prahy.

aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje a zahrnutí cíle  poskytovat náhradu za rychlé vlakové spojení pomocí autobusů do dokončení renovace tratě Beroun - Praha.

 

Petiční výbor:

 

Tomáš Mígl, student PF UK, 1. místopředseda Strany zelených, Bratkovice

 

Alena Smejkalová, projektová manažerka, Příbram I

 

Jaroslav Smutný, lékař, Příbram VII


Adresát: Ministerstvo Dopravy

Author: Tomáš Mígl | 54 signatures

More >
Petice proti příspěvku na technickou infrastrukturu obci Jiřice a řešení kanalizace v Jiřicích 38 signatures

Petice proti příspěvku na technickou infrastrukturu obci Jiřice a řešení kanalizace v Jiřicích

V obci Jiřice (okres Nymburk) má být počátkem příštího roku zahájena výstavba kanalizace, neboť obec kanalizaci nemá. Občané Jiřic nejsou apriori proti kanalizaci, naopak záměr vítají. Co nepřivítali, je projekt, který počítá s tlakovou kanalizací, neboť se jedná o vemi poruchové řešení s krátkou životností. Obec si zažádala o dotaci, která pokryje 70 procent nákladů. Další finance chce pokrýt komerční půjčkou. Obec nereflektovala názory občanů, kteří doporučovali, aby s finanční částí pomohl finanční poradce, ani na hlasy, které volaly po tom, aby se obec stala plátcem DPH, čímž by se jí vrátily nemalé finanční prostředky, ani na ty, kteří upozorňovali na možnost bezplatné půjčky. Obec dále nechala vypracovat žádost o dotaci, v níž se nepočítalo s tím, že by se od občanů vybíral příspěvek na technickou infrastruktoru obce, přičemž nyní obec požaduje tento příspěvek od každé domácnosti včetně bytovek. Bytové domy se šesti byty zaplatí za dvě čerpadla tlakové kanalizace 240 tisíc korun. V obci se dále nacházejí dvojdomy, trojdomy a samostatně stojící domy. Každá rodina tedy zaplatí 40 tisíc korun - poplatek na technickou infrastrukturu, aniž by bylo zohledněno, že ne každá domácnost bude mít příslušné čerpadlo pouze pro sebe. Další poplatky pro občany jsou dále spojené se samotnou přípojkou, kdy si budou domácnosti hradit podle metrů, které je s kanalizací budou spojovat, za revizi elektřiny, připojení k eletřině. Každá domácnost si musí zajistit samostatně jištěnou pojistku s přepěťovou ochranou. Obec zajistila dva elektrikáře, kteří toto vše udělají, ovšem domácnostem tím vzniknou vícenáklady. Zhotovitel "garantuje" po skončení prací uvést pozemek do původního stavu, ovšem na schůzi k výstavbě zhotovitel prohlásil, že rozhodně nikomu nebude shánět travní koberec, či vysévat trávu v případě, že ji bude potřeba znehodnotit výkopovými pracemi. Chování zhotovitele během této shcůze bylo velmi arogantní a na připomínky občanů, kdy si tito stěžovali, že je připojení ke kanalizaci ve finále může přijít i na 80 až 100 tisíc, se jim zástupci zhotovitele vysmáli.

My níže podepsaní občané nesouhlasíme s výběrem neúměrně vysokého poplatku za kanalizaci a požadujeme jeho přepočet, případně změnu zhotovitele. Jsme chotni zaplatit maximálně 20 tisíc korun bez dalších doplatků.

Author: Občané obce Jiřice | 38 signatures

More >
Petice za archivaci a veřejnou dostupnost videozáznamu z jednání zastupitelstva města Rakovníka 114 signatures remaining 86

Petice za archivaci a veřejnou dostupnost videozáznamu z jednání zastupitelstva města Rakovníka

My, níže podepsaní občané, žádáme zastupitelky a zastupitele města Rakovníka, aby schválili archivaci videozáznamů ze zasedání zastupitelstva města s online dostupností na webových stránkách města. Důvodem je to, abychom měli možnost kdykoliv shlédnout zasedání zastupitelstva města a jeho průběh prostřednictvím námi zvolených zastupitelů, a to i v případě, že se tohoto zasedání nemůžeme osobně zúčastnit a okolnosti nám nedovolují sledovat online přenos. 

Žádáme, aby byl ze všech zasedání zastupitelstva města Rakovníka, jakožto zástupců nás občanů, pořizován audiovizuální záznam a tento záznam byl vždy přístupný zveřejněním na webových stránkách města tak, jak je to běžné i v jiných městech ČR. Tento záznam by měl být zveřejněn do tří pracovních dní od zasedání zastupitelstva města v anonymizované podobě v souladu s GDPR. 

 

Tento krok považujeme za velmi důležitý vůči nám občanům, tedy voličům, kterým byla v předvolebním čase slibována transparentnost a otevřenost radnice od všech subjektů. V 21. století je dostupnost archivovaného videozáznamu v celé řadě měst zcela běžným a technicky i legislativně dostupným standardem již řadu let. 

 

Petici před dalším zasedáním zastupitelstva předáme všem zastupitelkám a zastupitelům, aby mohli vzít při svém rozhodování v potaz zájem veřejnosti.

 

Důvody žádosti:

My, občané města Rakovníka, máme právo na plné informace z jednání zastupitelstva města, ačkoliv nejsme schopni se každého jednání zastupitelstva města účastnit osobně, ani skrze online přenos.


Zastupitele i soukromé osoby, které se jednání osobně zúčastňují, je možné při jejich vystoupení nahrávat, jelikož na zasedání vystupují veřejně ve věci veřejného zájmu a stávají se tím automaticky součástí veřejného zasedání zastupitelstva města. Citlivé osobní údaje, pokud zde zaznějí, je možné anonymizovat a inspirovat se při tom u jiných obcí a měst.

Zpřístupnění videozáznamu občanům je potřebné pro ochranu práv třetích osob, tedy nás občanů, je také významným prvkem veřejné kontroly výkonu samosprávy a její kontroly veřejností. 


Rádi bychom zde připojili stanovisko Ministerstva vnitra, odboru veřejné správy, dozoru a kontroly. To totiž jednoznačně odpovídá, že není možné omezit pořizování audiovizuálního záznamu ze zastupitelstva. Můžeme zde citovat také rozhodnutí Nejvyššího soudu. Nad rámec uvedeného lze poukázat na § 88 odst. 2 NOZ, kde je definována tzv. úřední licence. Tedy, pokud bude zaznamenáván pouze průběh veřejného zasedání zastupitelstva (včetně vystupujících občanů), nelze tomuto bránit a ani není potřeba žádný další souhlas. Tento souhlas vyplývá již z podstaty veřejného zasedání. Ještě zde můžeme připojit citaci ze Sbírky rozhodnutí Nejvyššího správního soudu, kde je řečeno, že: každý je oprávněn pořizovat si pro své účely zvukový záznam zasedání zastupitelstva obce, a to včetně proslovů či jiných projevů soukromých osob, neboť nemají charakter projevů osobní povahy. Je tedy přirozené, že pokud má kdokoli právo pořizovat audiovizuální záznam ze zasedání zastupitelstva, může to být i zastupitelstvo samo.

 

Děkujeme.

 

Za občany města Barbora Knotová Vaicová

Author: Barbora Knotová Vaicová | 114 signatures

More >
PETICE ZA ODMÍTNUTÍ NOVÉHO ÚZEMNÍHO PLÁNU RUDNÁ 133 signatures remaining 867

PETICE ZA ODMÍTNUTÍ NOVÉHO ÚZEMNÍHO PLÁNU RUDNÁ

MY, občané Rudné a okolí, Vás vyzýváme touto peticí:

 

abyste hlasoval(a) proti přijetí návrhu nového územního plánu Rudná v navrhovaném znění,

 

abyste vyhlásili konání místního referenda o novém územním plánu Rudná.

 

Odůvodnění

 

Nový územní plán Rudná:

 

Nezamezuje výstavbě skladových a výrobních zařízení v okolí Růžové ulice.

Zastavěním polí v okolí Růžové ulice a navazující polní cesty na Chrášťany zanikne oblíbená rekreační zóna v katastru obce, což poškodí nejen obyvatele Rudné, ale také sousedních Chrášťan. Obyvatelé Rudné si nepřejí výstavbu dalších průmyslových, výrobních a skladovacích prostor.

 

Umožní zástavbu polí naproti benzínce „Šafránka“ a podél ulice V. Nováka.

 

Rudná není na další masovou výstavbu obytných čtvrtí připravena. Kapacita ZŠ i MŠ je už teď nedostatečná, dopravní zatížení města je obrovské, stav kanalizace a čističky není na tuto zástavbu připraven.

 

Umožní postavit sběrný dvůr pro 30 000 obyvatel z okolí.

 

Taková výstavba zhorší již dnes neúnosnou dopravní situaci.

 

Nový územní plán nepřihlíží k dlouhodobému komplexnímu urbanistickému řešení, které by zvyšovalo kvalitu života v Rudné. Navrhovaná rezidenční výstavba nerespektuje kapacity městské infrastruktury a povede k dalšímu úbytku kvalitní orné půdy. Protože přijetí nového územního plánu ovlivní život v Rudné na řadu let dopředu, měli by o něm rozhodnout obyvatelé v místním referendu.

                                                                                          Děkujeme,

 

Petiční výbor:

PhDr. Daniela Bělinová Břízová, Ph.D., Karlova 115/2, 252 19 Rudná; Doc. Mgr. Lenka Jakoubková Budilová, Ph.D., Masarykova 125/59, 252 19 Rudná; Ing. Renáta Kopečková Lorenzová, Nádražní 419/6, 252 19 Rudná. Členy výboru zastupuje: PhDr. Daniela Bělinová Břízová, Ph.D., Karlova 115/2, 252 19 Rudná.

Author: Daniela Bělinová Břízová | 133 signatures

More >
Nesouhlas se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem 29 signatures

Nesouhlas se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem

My, občané města Kostelec nad Labem a obyvatelé blízkého okolí, nesouhlasíme se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem a žádáme, aby všechny dotčené orgány vzaly tento nesouhlas a uvedené argumenty na vědomí.

 

Máme důvodné obavy z přímých dopadů realizace této stavby na celkové zdraví obyvatel města a přilehlého okolí, včetně dopadů na psychický komfort, a to zejména z níže popsaných důvodů:

 

1. Bezprecedentní blízkost záměru od obytné zástavby. Žádná podobná stavba vystavěná po roce 1989 není umístěna tak blízko obytné zástavby a staveb občanské vybavenosti, jako je např. mateřská škola a dětské hřiště.
2. V rámci emisní situace dojde k významnému zvýšení emisí rtuti a radioaktivních látek. Negativní dopady krematorií na veřejné zdraví jsou již ve světě zdokumentovány a vede se polemika o tom, jak k umisťování těchto staveb postupovat, a to včetně doporučených vzdáleností od obytné zástavby.
3. Máme obavy ze zhoršení dopravní situace ve městě, zadavatel v dokumentaci argumentuje nejasně a nepřesvědčivě.
4. Odmítáme další narušení podoby města postavením vysokého komínu. Sám oznamovatel připouští, že by z hlediska emisí doporučoval výšku komína 22-24m, což významně vizuálně poškodí oblast, jež by měla být vstupní branou do města Kostelec nad Labem.
5. Stavba nezapadá do celkové koncepce města, je v rozporu se schváleným územním plánem, kde v místě plánované stavby je dle ÚP plocha „NERUŠÍCÍ VÝROBY A SLUŽEB“, tedy plocha určená k zařízení výroby a služeb podstatně neobtěžující své okolí. Jsme přesvědčeni, že provoz krematoria bude rušivý, a to ze všech důvodů výše popsaných.

 

Jsme přesvědčeni, že výše uvedené argumenty nebyly doplněnou dokumentací řádně vyvráceny a máme za to, že data předložená v záměru nebudou odpovídat reálným dopadům stavby.

Author: Adam Guttenberg | 29 signatures

More >
Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě 105 signatures remaining 95

Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě

My, níže podepsaní občané, reagujeme na usnesení Rady města Poděbrady č. 544/2021 ze dne 20.10. 2021, kterým doporučila zastupitelstvu schválit změnu územního plánu za účelem výstavby komerčního centra v lokalitě Přední Lhota, u kruhového objezdu. Ačkoliv byl návrh dne 3.11. po diskuzi stažen z jednání zastupitelstva, může být předložen znovu. Prostřednictvím této petice žádáme, aby zastupitelé města Poděbrady návrh odmítli a zachovali dosavadní určení pozemků.

Přestože je vjezd do Poděbrad již částečně využíván ke komerčním a podnikatelským činnostem, tato část mezi silnicí I. třídy č. 38 a silnicí č. 611 slouží k zemědělským účelům. Na západ od silnice č. 38 se dosud nachází jen zastavěná část Přední Lhoty a jeden dům. V platném územním plánu není počítáno s využitím pozemků parc.č. 148, parc.č. 200/41, parc. č. 166/1 a parc.č. 166/2 v k.ú. Přední Lhota u Poděbrad pro výstavbu ani komerční využití. Schválením navrhované změny by umožnilo využít pozemky jako plochu občanské vybavenosti, ke komerčním a podnikatelským účelům, k prodeji a skladování.

Máme obavy, že další rozšíření komerční a průmyslové zóny u vjezdu do lázeňského města přinese negativní důsledky nejen pro obyvatele Přední Lhoty. Zejména se obáváme neúnosného zvýšení dopravy v oblasti kruhového objezdu, který je už nyní nárazově přetížen a blokuje vjezd do Poděbrad. Kolony u kruhového objezdu by mohli řidiči začít objíždět přes Přední Lhotu a Kluk.

Dále zřejmě dojde k navýšení světelného znečištění s přímým dopadem na občany Přední Lhoty, zvýšení hladiny emisí, hluku a k celkovému nárůstu dopravy směrem do Kluku a Poděbrad. 

Důsledkem změny územního plánu bude prolomení stávající hranice města, zábor zemědělské půdy, tj. stavba na tzv. greenfieldu, zvýšení teploty v okolí budov a parkoviště, komplikace při výjezdu a nájezdu do komerční zóny. Vizualizace představuje osm nižších budov, zahrnuje zeleň a předpokládá napojení odbočovacími pruhy na silnici č.611. Toto ovšem není závazná a konečná podoba projektu, a zejména dopady na dopravu v okolí kruhového objezdu nejsou známy, protože při jeho stavbě se s centrem nepočítalo. Vizualizace komerční zóny vůbec neřeší možnost bezpečného přístupu pro chodce a cyklisty.

Poděbrady jsou lázeňským městem a kromě toho jsou vyhledávaným místem k trvalému bydlení i rekreaci pro svou polohu na řece a množství zeleně ve městě. Poděbrady mají pověst klidného menšího sídla s historicky, architektonicky a esteticky cenným centrem, obklopeným širokým pásem zeleně, lesů, jezer a polí. Nevidíme důvod pro další rozšiřování komerčních a průmyslových zón na zemědělské půdě a znehodnocování původně zelených vjezdů do města.

Žádáme proto touto peticí zastupitelky a zastupitele města Poděbrady, aby návrh na změnu územního plánu zamítli.

Author: Klára Jirásková | 105 signatures

More >
Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2859 signatures

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Author: Štěpán Hálek | 2859 signatures

More >
Voda pro Zhoř 35 signatures

Voda pro Zhoř

Podporuji obyvatele Zhoře u Krakovce v opatřeních proti suchu, které je ohrožuje. Nesouhlasím s rozhodnutím zastupitelstva obce Krakovec nepodat žádostI o dotace na nový zdroj pitné vody a na vypracování projektu čistírny odpadních vod a nádrží na dešťovou vodu.
 

Zhoř, část obce Krakovec, již po několik let čelí suchu. Musela zde být pro místní obyvatele dokonce přistavena cisterna s pitnou vodou. Jinými slovy téměř třicet lidí, včetně dětí a kojenců, je nuceno žít v neustálém stresu z akutního nedostatku vody.
 

Rodina Matvija, která vlastní velkou část tamních pozemků, nabídla obci finanční a organizační součinnost při vypracování dotačních žádostí. Dále se zavázala k doplacení investic, které by nebyly z dotace hrazeny a doplatit náklady, které by obci vznikly při realizaci projektu. Matvijovi se snaží o nový šetrný rozvoj Zhoře a štědře podporují místní kulturní život. Více o o jejich záměrech se můžete dozvědět na www.zhorzije.cz.

Navzdory tomu zastupitelstvo obce Krakovec těsnou většinou zamítlo návrh žádosti podat.
 

Konečné termíny podání žádostí se rychle blíží.

Pomozte nám svým podpisem přesvědčit členy zastupitelstva změnit svůj názor.

 

Děkujeme!

 

Vaši sousedé ze Zhoře u Krakovce

 

 

Dotace o které se jedná:

PRŮZKUM, POSÍLENÍ A BUDOVÁNÍ ZDROJŮ PITNÉ VODY (https://www.europroject.cz/o-nas/kdo-muze-zadat/obce-a-mesta-1/dotace-na-pruzkum-posileni-a-budovani-zdroju-pitne-vody-657cs.html?page=2)

Termín uzávěrky: 18. 12. 2020
 

1.3.C – Kanalizace – projektová příprava projektů, které budou předložené v rámci OPŽP 2021–2027 (https://www.narodniprogramzp.cz/nabidka-dotaci/detail-vyzvy/?id=83)

Termín uzávěrky: 29. 1. 2021
 

V této fázi se jedná o dotaci jen na projektovou dokumentaci v hodnotě cca 900 tis Kč. Dotace hradí až 90% nákladů. O realizaci projektu (vybudování nádrží na dešťovou vodu, čističky odpadních vod a kanalizace pro Zhoř) by se rozhodovalo až po obdržení dokumentace, která je ale zásadní pro úplnost informací k celkovým nákladům, ekologické náročnosti, kalkulaci vodného stočného atd.

Author: Dušan Kajanovics | 35 signatures

More >
Petice za konečnou zastávku Na Knížecí 94 signatures

Petice za konečnou zastávku Na Knížecí

Požadujeme zachování konečné zastávky Praha, Na Knížecí pro linky Příbram - Praha z těchto důvodů:

1. Návaznost na další spoje 2. Zvýšená kriminalita v oblasti Smíchovského nádraží 3. Omezená dostupnost občerstvení a služeb

Až donedávna nikdo nevěděl, jak si zastupitelé města Příbrami společně se zástupci Pražské integrované dopravy (dále jen PID) představují integraci Příbramska do většího systému hlavního města. Termín se neustále odkládal, a když bylo představeno v pořadí již několikáté datum, stále nebyly uveřejněny žádné informace ohledně plánu začlenění do PID. Tyto zprávy, které stále jsou dle autorů označovány za "pouze orientační", vešly na veřejnost v neoficiální formě až v dubnu tohoto roku. Sdělení obsahovalo kromě oznámení o přejmenování některých zastávek, vynechání zastávky Příbram, Milínská a změny číslování linek i zprávu o změně konečné zastávky ze stanice Praha, Na Knížecí na Praha, Smíchovské nádraží.

Argumenty PID pro přesun jsou jasné: Smíchovské nádraží patří do spádové oblasti jihozápadních Čech a je významným železničním uzlem, „historicky zde linky do Příbrami stavěly" a zastávka Anděl se nachází v docházkové vzdálenosti. I přes to, že autobusové nádraží Na Knížecí a zastávka Anděl hrají důležitou roli v městské hromadné dopravě, nebyl na tento argument brán zřetel. V nejbližším okolí zastávky Na Knížecí se také nachází OC Nový Smíchov, zatímco v okolí Smíchovského nádraží není výběr mezi možnostmi občerstvení a dalšími službami. Tento fakt byl obyvateli Příbrami především oceňován, samotné obchodní centrum je mnohdy i cílem cesty. Z terminálu Na Knížecí (potažmo Anděl) jsou vedeny přímé linky na letiště a dopravní komunikace s centrem i krajními částmi Prahy je zde lepší z důvodu většího množství tramvají a autobusových linek, které tu mají obvykle počáteční zastávku.

Smíchovské nádraží je také vyhlášené svou zvýšenou kriminalitou, která především při čekání na autobus v nočních hodinách hraje velkou roli; nemožnost čekat v bezpečných prostorech třeba obchodního centra ještě zvyšuje důležitost této skutečnosti.

Prodloužení zajíždění linek až na terminál Na Knížecí neovlivní nijak možnost začlenění zastávky Smíchovské nádraží jako obyčejné výstupní a nástupní zastávky, jak tomu bylo dříve. Možnost výstupu a nástupu na zastávce Na Knížecí i na zastávce Smíchovské nádraží tak bude zachována a budou splněny žádosti obou stran.

Author: Adam Karas | 94 signatures

More >
Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou! 66 signatures

Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou!

Žádáme zastupitele a radu Města Kralupy nad Vltavou o dlouho slibovaný skatepark.  

A proč nový skateboardový park? Ten současný,  postavený v minulém století, je ve velmi špatném stavu (rezivějící rampy, propadliny a vypukliny, kde se drží voda, kluzký a má nevyhovující, někde pro jezdce nebezpečný povrch).  

Plno začínajících BMX riderů, skateboardových jezdců, in-line jezdců se chce rozvíjet a posouvat svoje schopnosti v adrenalinových sportech, ale problém je, že není kde. Využívají proto veřejná prostranství ve městě, což není úplně ideální.  

Postavilo se několik dětských hřišť pro malé děti, ale prostor pro tenhle sport chybí. A jak víte, kdo si hraje nezlobí. Drogy a kriminalita mládeže je tady na denním pořádku, a proto je důležité, aby mladí měli dostatek prostoru na své koníčky, mezi které dneska patří právě adrenalinové sporty. V novém skateboardovém parku bychom chtěli pořádat i různé akce a závody se souhlasem města.   

Lukáš Martinek, Kralupy nad Vltavou, 5. 6. 2019  

Kdo souhlasí s naším názorem a má zájem o skatepark pro sebe nebo své ratolesti,  ať se zde podepíše, prosím. Lze podepsat i papírový arch, ke stažení zde: https://utulek-kralupy.estranky.cz/file/32/sp.docx Zašlete mi ofocený a vyplněný mailem na skateparkpetice@seznam.cz, děkuji.

Author: Monika Kolková | 66 signatures

More >
STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD ! 162 signatures

STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD !


Vážení obyvatelé města Poděbrady,
obracíme se na vás s žádostí o podporu naší petice "STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD".

Dnešní vedení města definuje Poděbrady jako půvabné, klidné, komorně laděné, čisté a bezpečné město a klade si za cíl zlepšení kvality ovzduší, snížení hluku, ochranu životního prostředí a zklidnění dopravy.

Jsme přesvědčeni, že záměr investora vybudovat 300m od lázeňské kolonády hypermarket o zastavěné ploše 5000m2 a více jak 200 parkovacími místy, je s těmito bohulibými záměry města v absolutním rozporu.

Největší zátěž předpokládaného pohybu více než 2 000 dopravních prostředků každý den, by nesli obyvatelé ul. Mánesova, Dr. Horákové, Mánesova a na ně navazujících ulic. Předpokládá se, že při absolutním zatížení, by kruhovým objezdem u nadjezdu projelo až 19.000 vozidel, za 24 hodin!

Otevírací doba 7.00-22.00, 7 dní v týdnu, což znamená absolutní změnu kvality bydlení obyvatel v okolí celého obchodního centra.
V blízkém okolí plánovaného hypermarketu není cyklostezka a ani zde nejsou přechody.
Přejít vozovku pod nadjezdem z ul. Alešova do ul. U garáží již dnes znamená velké riziko, natož při případném, dramatickém navýšení hustoty dopravy na tomto kruhovém objezdu.

V neposlední řadě je tímto záměrem ohrožena existence stávajících drobných podnikatelů ve měste.

Toto jsou argumenty, které by měly iniciovat aktivitu vedení města k hledání způsobů a prostředků, jak zabránit přebudování centra lázeňského města Poděbrady na nákupní zónu.

Petice si klade za cíl aktivizovat občany Poděbrad, kterým není lhostejné, jak a kde budeme žít. Jestli v lázeňském městě, nebo v nákupním centru.
Děkujeme za Vaši podporu.

Za petiční výbor: Roman Gütter, Kozinova 804, Poděbrady

 

Author: filip starý | 162 signatures

More >
Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina 1150 signatures

Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina

My, níže podepsaní občané, podáváme ve smyslu ustanovení § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, petici proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu v k. ú. Zdejcina (okres Beroun) a proti případné navrhované změně územního plánu pro k. ú. Zdejcina, jež by tuto výstavbu umožňovala.

 

Deset důvodů, proč na Zdejcinu sjezdovka nepatří

 

Plánovaný lyžařský sjezdový areál má být podle dostupných informací srovnatelný s areálem na Monínci, kde je čtyřsedačková lanovka s kapacitou 2.400 osob/hodinu. Sjezdovka na Monínci se rozkládá v nadmořské výšce 490 – 700 m. n. m., zatímco uvažovaná sjezdovka na Zdejcině by byla v nadmořské výšce 225 – 400 m. n. m.

Výstavba takového areálu v katastrálním území Zdejcina není kromě uvedeného vhodná zejména proto, že:

1. Zde není dostatečná kapacita příjezdových komunikací, což by při zachování stávajícího stavu vedlo k přetížení nejen místního provozu na Zdejcinu a do Hýskova, ale nemalý dopad by zaznamenala i páteřní komunikace v Berouně.

2. Rozšíření kapacity příjezdových komunikací a vybudování parkovišť nutných pro lyžařský sjezdový areál by vedlo ke zvýšenému znečištění ovzduší a nárůstu hluku v lokalitě při samém okraji Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko. Umístěním sjezdovky by došlo ke znehodnocení krajinného rázu údolí řeky Berounky.

3. Lyžařský sjezdový areál by bylo možno provozovat téměř výhradně s umělým sněhem, což by vedlo k ochlazení místního ekosystému. Pozdní tání umělého sněhu by vedlo ke zpomalení vývoje rostlin a živočichů, k následné migraci dotčené fauny a k úhynu citlivých rostlin, čímž by lokalita ztratila na své pestrosti a zajímavosti.

4. Umístění sjezdovky by ovlivnilo a ohrozilo kvalitu podzemních vod, protože zasněžovací technologie disponuje nejenom ekologickým systémem Snowfactory, ale i klasickými sněžnými děly.

5. Umělé zasněžování klasickou metodou má negativní vliv na vodní toky a ekosystémy. Při výrobě umělého sněhu jsou obvykle používána aditiva, která znečišťují půdu. Zatížení svahu by mohlo způsobit jeho nestabilitu, příp. dokonce sesuv půdy.

6. Zasněžování sjezdovky by vyžadovalo neekologické čerpání vody z Berounky i ze zdrojů pitné vody, přičemž lokalita Zdejciny trpí trvalým nedostatkem vody.

7. Zdejcina není centrálně odkanalizována. Opomenout nelze ani provoz odpadového hospodářství, odhazování odpadků a další znečištění prostředí.

8. Lyžařský areál by se nepochybně stal zdrojem velkého hluku (doprava návštěvníků, vlastní provoz areálu: zasněžovací děla a výrobníky sněhu, lanovka a vleky, sněžné rolby a další zařízení spojená s provozem střediska - zásobování, ubytování, restaurace, občerstvení). Neodmyslitelnou součástí komerčních sjezdovek je v současné době i doprovodný program v podobě hudby a moderovaných akcí, které by byly zdrojem dalšího hluku a zátěže přilehlého údolí Berounky. Ani pás zeleně by hluku nezabránil.

9. Světlo při nočním lyžování by se stalo zdrojem světelného smogu, který není legislativou regulován, představuje však velkou zátěž pro lidský organismus. Osvětlení na stožárech by podle plánu mělo mířit do obydlené oblasti.

10. Vzhledem ke své poloze (20 km od Prahy) by areál na Zdejcině mohl očekávat vysoký počet návštěvníků. Dle ověřitelných informací z lyžařského areálu Monínec, který se nachází 85 km jižně od Prahy v relativně hůře dostupné lokalitě bez dálnice nebo rychlostní komunikace, je denní návštěvnost 650-700 osob, o víkendu až 1500 osob za den. U areálu na Zdejcině by bylo možné očekávat několikanásobný počet návštěvníků. V lokalitě by se tak výrazně zvýšil pohyb osob bez vazby na místo, který by mohl mít značný vliv na nárůst kriminality a snížení bezpečnosti místních obyvatel.

V rámci městské části Zdejcina působí spolek Naše Zdejcina, který se záměrem projektu sjezdovky jednoznačně nesouhlasí a je připraven proti němu aktivně vystoupit. 

 

Petiční výbor ve složení:

jméno, příjmení a bydliště

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

Miroslav Krist, U Teplárny 7, 158 00 Praha 5

Kamil Douděra , Lesní 23, 266 01 Beroun-Zdejcina

Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

 www.petice-sjezdovka-zdejcina.cz

 

Author: Ondřej Kavan | 1150 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj